Värikriisi :/

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^Mikä väri sulla olisi nyt tavoitteena? Onko se edelleen tuo sama pinkkiin vivahtava ruusukulta? Pystyisitkö linkkaamaan kuvaa siitä mitä haluaisit ja vielä vaikka siitä että mikä tilanne hiuksissasi on nyt?

Fudgea voit huoletta kokeilla, mitä tahansa se tekeekin niin kyllä sen pesemällä pois saa. Aluksi kannattaa kokeilla ihan vain pikainen pesu ja heti huuhtelu. Jos voimakkaampaa tulosta haluat niin shampoon voi antaa hetken vaikuttaa ennen kuin peset. Ruusukullaksi se ei hiustasi muuta, mutta viilentää ehkä ei-toivottua lämpöä.

Mitä tuohon kampaajan tekemään värinpoistoon tulee, niin hiusta ei ole tarpeen kuluttaa vaalentamalla sitä 10 tasoiseksi blondiksi, jos lopullinen haluttu väri on esim. seiska-tasoa. Haalistuessaan sieltä joka tapauksessa tulee ikävästi nuo lämpöiset sävyt esiin. Niitä voi koittaa taittaa erilaisilla sävyttävillä maskeilla tai suoravärisekoituksilla.

En todellakaan ole ammattilainen, mutta voisin kuvitella että tuo tavoittelemasi sävy on vaikea saada pysymään halutunlaisena hiuksessa montaakaan pesua ilman jonkinlaista suoraväri/maskipuljausta kotona.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Tipi-72
Haiven
Haiven
Viestit: 12
Liittynyt: 04 Kesä 2015, 11:49

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja Tipi-72 »

Siis ihan sellainen hieman piikkiin vivahtava ehkä noin 9 asteinen oli toiveena. Onneksi sentään sain kampaaja ymmärtämään että vaikka heidän ruusukulta ohjeessa on myös kuparia , jätetään se pois . Jos hius olisi ollut riittävän vaalea olisi päästy lähemmäs toivottua väriä. Mutta kun alla oli tuo oranssi niin nyt kävi näin. En jostain syystä onnistunut nyt tällä tabletilla linkittänään kuvaa, mutta tosiaan halusin vain sellaisen häivihdyksen piikkiin/ lilaan. Nyt olisin tyytyväinen jos hiukset olisivat edes keltaiset. Saisi taitettua värin helpommin . Kyllähän Tästä vielä selvitään mutta pitää varmaan nyt hoitaa hiusta ennen rankempia käsittelyjä ja vähän tuumailla. Onneksi on pipokausi .
Joo Kyllähän se ylläpito jotain värimaskeja vaatii. Tuolla kyseisellä kampaajalla näytti olevan myynnissä vaikka minkälaista väri hoitoja. Nimeä en nyt muista mutta paljon värejä oli .
Viimeksi muokannut Tipi-72, 04 Loka 2016, 20:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja Triina »

Mulla oli vuosikaudet 8/9-tason vaalea kullanvärinen, vähän mansikkaankin vivahtava blondi. Ja menin sen pilaamaan joulukuussa ensin tummemmalla kestovärillä (tuloksena 7-asteinen tuhkanruskea) ja sen jälkeen ajattelin samaan katastrofiin kokeilla pinkki/luumua suoraväriä, josta tuli kyllä oikein nätti, mutta joka ei mun päässä toimi kuitenkaan. Se haalistuu jo yhdessä pesussa aika valjuksi, sottaa tekstiilit ja mulla ei ole mitään hinkua ylläpitää sitä niin intensiivisesti kuin väri vaatisi ja lisäksi väri ei tartu juurikasvuun lainkaan.

Toisin sanoen haluan takaisin tuttuun ja kivaan kultablondiin. Miten paljon tätä suoraväriä pitää saada haalistettua pois ennen kuin värjäys onnistuu? Tummuusaste ei ole ongelma, se on seiskaa ja sitä mun oma värikin on ja se on tuolla Garnierin Nutrissella vaalentunut ongelmitta halutunlaiseksi. En vain halua seuraavaa värikatastrofia alta kuultavan suoravärin muodossa. Olen syväputsarilla pessyt pariin kertaan, mutta pää on edelleen hyvinkin punainen.
lynx
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3032
Liittynyt: 01 Syys 2006, 15:32

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja lynx »

^Mä suosittelen askorbiinihappoa. Toimi ihan hyvin mun kampaajalla aikaansaatuun suoravärikatastrofiin. Kolme-neljä käsittelyä poisti jo erittäin hyvin ei-toivotun sävyn. Sellainen ihan hentoinen punertava hohde vielä jäi vaaleimpiin kohtiin, mutta se katosi parissa viikossa kun pesin hiukset normaalisti joka pävä. Askorbiinihappo ei mielestäni sinänsä vaurioita edes hiuksia. Toki käsittelyn jälkeen hius on karkeaa kuin mikä, mutta se vain avaa pintasuomut, johon auttaa kyllä sitten hoitoaine.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja Triina »

^Pitääkin kokeilla! Mulla saattaa jopa olla vielä pönttö askorbiinihappojauhetta, ei kai se miksikään mene. Laitoitko kuiviin hiuksiin ja kuinka ison määrän? Kuinka pitkä vaikutusaika? Olen joskus neutraloinut metalleja, mutta aika lyhyellä vaikutusajalla, muistaakseni sekoittelin desiin vettä muutaman lusikallisen.
lynx
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3032
Liittynyt: 01 Syys 2006, 15:32

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja lynx »

Tein askorbiinihaposta ja shampoosta sellaista mössöä, jonka levitin kuiviin hiuksiin. Yksi sellainen Santa Marian maustepussillinen. Ehkä parikymmentä minuuttia pidin kerrallaan.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^^Vaalentelin itse eilen epäonnistuneen sävytyksen pois hiuksistani laittamalla pussillisen askorbiinihappoa (20g muistaakseni), hanasta vähän kuumaa vettä (ehkä 2-3rkl) ja sotkin mössöä. Sitten lisäsin shampoota, kaiken kaikkiaan mössöä oli n. puoli desiä. Olen aiemmin levittänyt kuiviin hiuksiin, mutta se oli jotenkin hankalaa saada levittymään joten levitin nyt vähän kostutettuihin hiuksiin. Kun mössö oli kipattu päähän, möyhin sitä hiuksiin ja lisäilin käsillä vielä vettä päähän että tavara vähän vaahtosi ja sain sen varmasti levitettyä kaikkialle hiuksiin. Suihkumyssy päässä muhittelin 20-30 min ja pesin hiukset normaalisti. Toimi, sain sävytteen pois päästä.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
lynx
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3032
Liittynyt: 01 Syys 2006, 15:32

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja lynx »

Unohtui sanoa, että lisäsin sitten vielä jossain vaiheessa hiukan vettä seokseen kun se oli jo päässä. Ihan vaan käsillä kauhoin mukaan vähän vettä, niin ettei massa kuiva päässä ja vaahtoaa sen  verran, että sen saa hyvin levitettyä hiuksiin. Tuosta on Youtubessakin aika paljon videoita, tosi voimakkaitakin suoravärejä ovat saaneet purettua tuolla metodilla. Ei ainakaan ole kovin kallis kokeilu, euron luokkaa taitaa maksaa se pussi kaupassa.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja Triina »

Askorbiinihappomuhittelut ovat vähän jelpanneet, lätkin päähän kourallisen syväpuhdistavaan shampooseen sekoitettua jauhetta ja annoin vaikuttaa vajaat puoli tuntia. Nyt tukka on suunnilleen tämän värinen kunnon juurikasvulla, siis aivan karsea.

Jos haluttu lopputulos olisi jotain 8-9-asteista hiekanvaaleaa/toffeeta, niin joudunko ensin kulkemaan oranssi värinpoistoversio päässä vai mitä kampaaja pysty kertakäynnillä tekemään? Pohja on tosiaan 7-asteinen eli ei kovin tumma.

En ikinä koske näihin purkkeihin enää  >:(
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^Jos käyt kampaajalla värinpoistossa, niin kyllähän siihen päälle laittaa varmasti vielä sävytteen ettei tarvitse oranssilla tukalla liikkua.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Heidijohanna
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 163
Liittynyt: 15 Joulu 2008, 22:51

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja Heidijohanna »

Huokaus, tulin lukemaan tätä ketjua kun kriiseilen oman tylsän värini kanssa. Muuten on oma väri (en oikein tiedä miksi tätä kuvais, ehkä just se perus hiirenharmaa...) tukassa paitsi jonkin verran vaalennusta erittäin huonokuntoisissa latvoissa. Oli aivan kauhea työ päästä tähän omaan väriin kuparin punaisesta. Ääretön määrä värinpoistoja, askorbiinihappoliuotuksia ja color maskilla värin taittamista pissan keltaisesta kylmempään. Nyt kun tilanne on, että punaväristä on jo pari vuotta, alan TAAS haikailemaan punasta tukkaa. Voi helkkari. Ja sama ketju alkaa taas uudelleen. Ei sitä opi mitään näköjään entisistä kriiseilyistään. x)
Monty
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 581
Liittynyt: 19 Heinä 2012, 12:10

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja Monty »

Tukka on melkolaill luomu mustanruskea nyt.

Varasin reilun viikon päähän kampaamoajan, mietin, että voisin repäistä ja vaikka värjätäkkin jotain (en ole värjäyttänyt kampaajalla varmaan yli 10 vuoteen...)

Ajattelin latvoihin poltetun oranssia liukuväriä, jotain tän tyyppistä (vaikka mulla pidempi ja kiharampi ja vähemmän kiiltävä hius  ::) )

Kuva

Kriisi. Toisaalta haluaisin pysya luomuna, ja tukkakin on nyt hauskempi kun diffuuserilla saa kasaripermiksen, mutta toisaalta väri piristäisin. käytän paljon mustia kuteita joten latvat ehkä erottuisivat hauskasti niitä vasten.
Hiuslaatuni on aika karhea ja kuivakka, joten hirvittää vaan että latvat räjähtää vieläkin enemmän vaalennuksesta. Mutta jonkun olaplex hommelin voisi kyllä ottaa.
Ja latvat on siitä hyvä värjätä, että jos rupeaa kaduttamaan ja haluaa palata tummaan, on peittäminen helppoa ja ei tarvi aloittaa värjäämiskierrettä ihan hiusten juurista asti.  ;)
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Mulla on nyt sellainen kriisi tukan kanssa, että värit ei tartu. Mun tukka oli talvella liian tumma kupari/mahonki ja halusin siitä vaaleammaksi ja haalistelin itse sitä ensin, mutta pääsiäisenä sitten kävin kampaajalla ja siellä laitettiin joku one step-väri joka siis vaalensi ja värjäsi muka samalla. Kuparia pyysin, sain kirkuvaa oranssia joka lähti ensimmäisessä pesussa ja jäljelle jäi keltainen blondi. Nyt olen sävyttänyt tukkaa kaikella mahdollisella eikä mikään oikein tartu tai jos tarttuu niin pysyy vain sen yhden pesun. Tänään laitoin sellaisen tutun kestovärin mitä oon käyttänyt useita kertoja, ei tarttunut sekään. Värjäsi (vaalensi) toki juurikasvun, mutta hiukset on nyt kauttaaltaan tällaiset kummallisen keltakultaiset, varmaan 8-asteiset. Mikä tähän tarttuisi että saisin edes vähän tummemmaksi, siihen turvalliseen 7-asteiseen mikä mulla on aina ollut? Tukka on muuten hyvässä kunnossa, mutta latvat vaalennuksen jäljiltä kuivahkot.
Monty
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 581
Liittynyt: 19 Heinä 2012, 12:10

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja Monty »

Yhyy no mulla on nyt ollut jonkin aikaa tuo oranssi, ehkä tässä kuvassa näyttää hieman tarpeettoman punaiselta.
(huomaatte mitä aikaisemmassa postauksessa sanoin lookista, paitsi että mulla kiharampi ja kuivempi pehko)

Kuva

Kohta alkaa loma ja hotsittaisi vaihtaa iki-ihanaan oikein tummaan metsänvihreään, mutta jos pohjalla on noin punertavaa väriä, niin se varmaan vaatisi vielä ekstra vaalennusta, oranssi+vihreä=ruskea? (Huomatkaa kolmen pennin kuvamaanipulaatio!)

Ja sitten olisi ne suoravärit. Vihreää+ mustaa? En tiedä mikä olisi edes hyvä merkki, Special Effects on ollut paras kokeilemani suoraväri mutta sillä ei ole sopivaa vihreää. Ihan hirvee homma taas värjäillä sitäkin ja toivoa että väri pysyy.

Tai sitten vanha kunnon oma väri takaisin. Vaikeeta!!!
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja Neriana »

Mennään nyt näköjään ääripäästä ääripäähän  ;D Ongelmani oli siis liian lämpimän sävyiset vaaleat raidat ja kävin sitten kampaajalla teetättämässä todella viileän ruskeita tummia raitoja. Hiukset on muuten kyllä todenna bueno, mutta joistan kohti huomasin sävyn taittavan vähän vihertävään ja kaikista vaaleampien raitojen sävy on muuttunut suorastaan hopeiseksi.. Mietin, että voisiko kotikonstina kokeilla ihan kaupasta Pirkan tai Biozellin jotain sävyttävää naamiota? Ideoita otetaan vastaan  ;D
Vastaa Viestiin