Värikriisi :/

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
ainokainen

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

No siis onhan toi jälkimmäinen paljon makeempi.
Mutta kun tyvikasvu. Mutta kun värjäyskierre. Mutta kun hiusten kunto. Nih.  :-\
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Mä tykkään ekasta enemmän! :D
ZombieQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2053
Liittynyt: 22 Heinä 2007, 11:03

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja ZombieQueen »

sv1 kirjoitti: Tämä oma 7-tason-pahvilaatikko-myyrä-sävy on aivan kaamea, ei siitä mihinkään pääse.
Kompsit täältä, tiedän tunteen... Toivottavasti isona on niin paljon rahaa et voi käydä jollain huippukampaajalla tyyliin 6 viikon välein. ::)

Noi molemmat edelliset kuvat on ihania, toi jälkimmäinen mun makuun ihanin. :-*
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii
Mini-Me

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja Mini-Me »

Mulla on ollut jo pidemmän aikaa värikriisi. Olen värjännyt teini-ikäisestä asti hiuksia ja viimeisen vuoden aikana värjäyskierre alkoi kyllästyttää. Siirryin tummasta vaaleaksi aika nopeaa vauhtia, ensin raidoittamalla kampaajalla ja sitten kotona tehtyjen väripoistojen avulla. Oma väri on harmaa (lähestyn neljääkymppiä) ja tämän granny hair kauden innoittamana ajattelin että voisin alkaa vanhenemaan arvokkaasti korostaen eikä peittäen harmata.

Koska harmaata on vaikea itse saada hyvin (yritin aluksi kokeilla suoraväriläträyksillä) menin ns. hyvälle ja kalliille kampaajalle. Siellä näytin platinapäähän kasvavaa juurikasvua ja sanoin että samanlaista harmaata kiitos koko päähän. Moneen kertaan kampaaja kysyi että ihan oikeasti harmaata ja minä nyökyttelin iloisena. Vapaat kädet, sinä tiedät mitä teet. Lopputulos oli jotain mitä en odottanut. Pää oli lähempänä mustaa kuin harmaata. En silloin tiennyt mitä ajatella, ei se kauhea ollut mutta ei todellakaan mitä olin odottanut ja luullut pyytäväni. Mun vaivalla blondattu tukka oli taas tumma ja olin 130e köyhempi.

Tämän jälkeen en ole ottanut väriä kampaajalla. Kun se hieman haalistu vedin päähän lorealin 4.2, tosi kiva väri mutta liian punertava. Siihen sitten haalistelujen jälkeen lorealin 5.21 joka oli kiva väri. Nyt yritän haalistaa lisää askorbiinihapon ja öljyn avulla. Värinpoistoa en tähän laita sillä hius on alunperin ohut ja näiden viimeaikaisten värjäilyjen tuloksena kärsinyt. Olen tilannut colour b4 purnukoita ja tyydyn siihen asteeseen minkä niiden avulla saan. Sitten marssin kampaajalle, tällä kertaa kampaajakouluun niin on ainakin halvempi lysti ja kokeilen elumea, valitsen niin vaalean värin ettei ainakaan tarvitse poistella jos tulee huono vaan voi sävyä etsiä jos tarvitsee. Värikriisi siis. Mistä vetoa että kun pääsen tyvikasvun läheiseen väriin en haluakkaan sitä.
Viimeksi muokannut Mini-Me, 03 Maalis 2016, 08:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Christina
Haiven
Haiven
Viestit: 5
Liittynyt: 18 Tammi 2016, 11:59

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja Christina »

Täällä kans värikriiseilijä. Minulla oli ennen vuodenvaihdetta vielä melkein musta tukka. Halusin vaaleat. Laitoin kaksi Colour b4 käsittelyä, värinpoiston ja lopulta kampaajalla saatiin oranssin ja vaaleankirjava pehko kokonaan vaaleaksi. Latvat olivat ja ovat yhä edelleen melko keltaiset. Nyt värjäilin tyvikasvua ja lopputulema keltainen tyvi jossa tummia laikkuja.

Nyt taas himottaisi tummat hiukset, koska oma väri melko tumma enkä uskalla itse värjäillä tyveä. Nyt jo pelkäsin että latvat tippuu päästä viimeisimmän yrityksen jäljiltä enkä uskalla vaalennusaineella alkaa korjailemaan noita tummia kohtia. En muistanutkaan että vaalean värin ylläpitäminen on ainakin tässä päässä himppusen verran hankalampaa kuin sen mustan.

Nyt vaan pitäisi miettiä tarkkaan värjäänkö takaisin tummaksi, alahiukset tummaksi vai mitä teen. Itseni tuntien haikailen vaaleitten hiusten perään samantien kun olen tumman värin päähäni saanut. Toisaalta kyllästyttää kokeilla saada tuota keltaista pois ja inhoan tyvikasvua.&nbsp; :-\
tupuna

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja tupuna »

Samaa värjätäkö vai ei - pohdiskelua myös täällä. Lämmin, tumma kupari on aivan ihana, ja hiuksissa se sopii mulle tosi hyvin. Inhoan kuitenkin tyvikasvua, joten kasvatin oman vaalean (ehkä 9?) värin takaisin vuosi tai pari sitten. Se tyvikasvu tosiaan näytti muutaman viikon jälkeen värjäyksestä lähinnä pälvikaljulta. Ei niin kiva. Eikä color maskit tms tartu mun hiusten tyveen.

Olen vain niin kovin valju vaaleilla hiuksilla :/ ja ne punaiset sopii mulle ihan naurettavan hyvin, monta kertaa on kysytty, onko punainen mun luonnollinen hiusväri. Sillon kun hiukset oli just värjätty. Ai miten niin vähän houkuttaa..

Olisin ratkaissut ongelman jo aikoja sitten joko ottamalla kuparisia raitoja tai värjäämällä hiukset alta, mutta kun omien hiusten pitää olla viileän vaaleat. En vaan osaa kuvitella kuparisia ja hieman tuhkaisia hiuksia samaan päähän niin, että lopputulos olisi hyvän näköinen. Meh.
Viimeksi muokannut tupuna, 22 Huhti 2016, 18:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MerGirl
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2819
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 22:33

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja MerGirl »

Sinimusta kirjoitti: Minua himottaisi liukuvärjäys taas. Mietin, että pitäisikö toteuttaa sellainen raidoittamalla latvaa.
Haa, meikällä on ombret latvoissa, saas nähdä mitä tulee. Yritin eilen värinpoistolla saada raitoja koska ostin makeen turkoosin suoravärin, en ollut poistolla mitään vaikutusta. Tammikuussa viimeksi mietin tätä ja totesin sen olevan liian vaivanloista ja nyt sitten sunnuntai-illan ratoksi vaalennetaan latvaa&nbsp; ;D
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Kävin eilen kampaamossa värjäyttämässä tukkaa ja nyt tiedän etten mene tuohon kampaamoon enää ainakaan värjäämään. Ei sillä että kampaajat olisivat jotenkin huonoja, mutta olen käynyt tuolla kahdesti ja saanut juureen tasan saman sävyn molemmilla kerroilla vaikka pyysin vähän eriä. Eli heillä on varmaan joku yksi sävy mitä he käyttävät ja se ei valitettavasti ole ihan sitä mitä haluan. Mun tukka oli tosi haalistunut ruskeankupari ja pyysin sellaista luonnollista, mutta kirkasta kuparia eikä yhtään tummempaa kuin se lähtötilanne. Sanoin myös että latvat ovat jotenkin tummuneet ja sellaiset tunkkaisen väriset että jos niistä saisi hieman vaaleammat/kirkkaammat. Nyt mun juuri on tumman kupari ja latvat kirkkaanpunaiset. Oikeasti jossain valossa ihan sellaiset paloautonpunaiset. Kampaaja vielä sanoi että tää väri varmasti pysyy hyvin, vaikka ei todellakaan tarvisi, ootan jo innolla tän haalistumista. Oonko mä oikeasti noin surkea ilmaisemaan mitä haluan vai olettaako ne, että kaikki haluaa aina mahdollisimman räväkkää ja kirkasta? Mä kun tarkoitin sellaista kuparia niin kuin luonnollisilla punapäillä mutta vain vähän kirkkaampi. Mä myös omasta mielestäni varasin ajan värjäykseen ja leikkaukseen ja ajattelin myös pyytää jotain simppeliä lettiä tms kampausta kun olin töihin menossa, niin kampaaja lopetti värjäykseen. Olin niin hölmistynyt että en tajunnut sanoa mitään leikkauksesta ja mulla oli siinä vaiheessa jo kiire töihin niin en olisi ehtinytkään jäädä istumaan pidemmäksi aikaa. Eli pieni fail taas täällä, sinne meni 90€. On tää tukka nyt ihan siedettävä mutta en edes tiedä miten saisin tätä juurta vaaleammaksi ja latvoja vähemmän punaisiksi.. Huoh.

Muoks. Pesin, kuivasin ja suoristin tukan niin nyt luonnonvalossa huomaa että tää on vielä kaiken lisäksi ihan laikukas. Osa latvoista on tosiaan ihan kirkkaanpunaiset, juuri on tumma ja siinä välissä on sellaista luonnollisempaa kuparia eli mihin ei todnäk ole tullut oikein mitään väriä. Mutta täähän on varmaan mun tukan vika. Lähden tästä ostamaan (taas) askorbiinihappoa ja Rialia.

Muoks 2. Pesin askorbiinihapon kanssa ja ainoa mitä tapahtui oli&nbsp; se, että juuresta lähti suurin osa siitä tummankuparista väristä. Juuri on nyt sellainen aika vaaleanruskea "kupari", pituuksissa tummempia ja vaaleampia laikkuja ja latvat edelleen tosi kirkkaan oranssit. Sain latvoista pahimmat punaisuudet pois, mutta jäljelle jäi sellainen koralliin taittava oranssi. En jaksa enää taistella tämän kanssa, mutta en voi mennä kampaamoonkaan koska ei ole enää varaa enkä kuitenkaan saisi haluamaani lopputulosta. Ei auta kuin leikata vähän latvoja ja laittaa suoravärejä, jospa joku ruskeampi tarttuisi latvoihin ja joku kirkkaampi juureen niin saisi väriä vähän tasaisemmaksi. Vika on oikeasti varmaan minussa kun en ole mihinkään tyytyväinen, nyt kadun jo tätä askorbiinihappopesuakin koska ei se ainakaan parantanut tilannetta.
Viimeksi muokannut Jewely, 22 Touko 2016, 23:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Monty
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 581
Liittynyt: 19 Heinä 2012, 12:10

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja Monty »

^Perus "tee se itse perässä"-keissi.&nbsp; :-\

Huoh. Mulla on aikalailla omanvärinen, tummanruskea tukka nyt, mutta mietin, josko siihen saisi jotain "ekstraa" laittamalla ohkaisia, mustia raitoja. Ei tulisi sellaista juurikasvua, ja tulisi ehkä jotain ekstra sävyä mukaan. ja tumma yleisvaikutelma on aina hyvä.

En kyllä tiedä olisiko siitä mitään hyötyä, miekkonen väittää että mulla on jo musta tukka, ei pidä paikkaansa, hyvässä valossa tumman ruskea ja pienesti lilaan sävyhtävä (elumenin haalistuneet jämät).

Worst case skenaario olisi se, että raitojen vetelyt menee vituiksi ja koko pää onkin sitten mustaa täynnä.&nbsp; ::)
Pitäisköhän olla joku huppu...
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja enna »

Minä vähän värikriiseilen.. Haluan jatkaa oman värin kasvattamista ja olenkin tyveä saanut kasvatettua kivan paljon, mutta loppu tukka kyllästyttää. Ehkä se on tämä kesä, kun kaipaisi vaaleita raitoja/latvoja. Siinä olisi taas tee-se-itse -henkiselle ihmiselle puuhailtavaa, mutta en malttaisi aloittaa. Itse huputta raidoittaminen on niin työlästä ja mulle on joskus käynyt niin, ettei vaalennusaine toiminutkaan joten puuhastin varmaan tuntikaupalla tyhjän takia. Ei kiitos sitä enää!
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja elly »

^ Mä oon kans leikitellyt ajatuksella tehdä itse balayage-raitoja. Kuinkahan pahan katastrofin voisin saada aikaiseksi? :D
Christina
Haiven
Haiven
Viestit: 5
Liittynyt: 18 Tammi 2016, 11:59

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja Christina »

Jes. Tämä värikriiseily sen kun jatkuu. Sain kuningasidean värjätä alimmat hiukset ja osan otsatukasta mustaksi suoravärillä. Vasta kun olin iskenyt suoravärin päähän, tajusin että ehkä se ei niin fiksu ajatus loppupeleissä ollutkaan, nuo vaaleat osiot imaisee sitä suoraväriä joka pesulla. Kaikenlisäksi tuo "musta" jota kampaamokaupassa suositeltiin oli kaikkea muuta kuin musta. Ensin tumman sininen, joka muutamassa pesussa haalistui turkoosiksi. Hyvä minä.&nbsp; :T Illalla kokeilen askorbiinihappoa muhitella ja toivon että saisin tuota väriä kulumaan mahdollisimman paljon pois. Tekis niiiiiin mieli hakea kaupasta musta kestoväri ja vetää se päähän.&nbsp; ::) Toisaalta sen verran rahaa palanut että vaaleaksi saa niin ei sekään kovin houkutteleva ajatus ole, varsinkin kun kohta haikailen taas vaaleita hiuksia. Koskahan sitä oppii ettei ehkä kaikkia ideoita kannata toteuttaa?&nbsp; :O
palekastro
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 571
Liittynyt: 15 Marras 2006, 01:37

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja palekastro »

Christina kirjoitti: Jes. Tämä värikriiseily sen kun jatkuu. Sain kuningasidean värjätä alimmat hiukset ja osan otsatukasta mustaksi suoravärillä. Vasta kun olin iskenyt suoravärin päähän, tajusin että ehkä se ei niin fiksu ajatus loppupeleissä ollutkaan, nuo vaaleat osiot imaisee sitä suoraväriä joka pesulla. Kaikenlisäksi tuo "musta" jota kampaamokaupassa suositeltiin oli kaikkea muuta kuin musta. Ensin tumman sininen, joka muutamassa pesussa haalistui turkoosiksi. Hyvä minä.&nbsp; :T Illalla kokeilen askorbiinihappoa muhitella ja toivon että saisin tuota väriä kulumaan mahdollisimman paljon pois. Tekis niiiiiin mieli hakea kaupasta musta kestoväri ja vetää se päähän.&nbsp; ::) Toisaalta sen verran rahaa palanut että vaaleaksi saa niin ei sekään kovin houkutteleva ajatus ole, varsinkin kun kohta haikailen taas vaaleita hiuksia. Koskahan sitä oppii ettei ehkä kaikkia ideoita kannata toteuttaa?&nbsp; :O
Heh, tällaisena vanhana metaanipäästönä ymmärrän hyvin kun nuorempana vedin hiukset hetken mielijohteesta ties millä sävyillä. Onneksi hius on kuitenkin ehtymätön luonnonvara. Oletko jo keksinyt ratkaisun ongelmaan?
Christina
Haiven
Haiven
Viestit: 5
Liittynyt: 18 Tammi 2016, 11:59

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja Christina »

^ Vielä on vähän harkinnassa mitä teen tämän reuhkan kanssa. Ehkä nyt annan hetken olla ihan näin ja annan haalistua niin paljon kuin vaan mahdollista. Sen verran kuivahko hius kaikkien värinhaalistusten jälkeen. Löysin viimein sellaisen hopeashampoon jolla sain itsepäisen keltaisuuden pois niin ehkä pidän nyt vaaleana toistaiseksi. Tai sitten laitan noitten vihertävien päälle mustaa colormaskia ja taivastelen taas että metsään meni.&nbsp; :3
palekastro
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 571
Liittynyt: 15 Marras 2006, 01:37

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja palekastro »

Christina kirjoitti: ^ Vielä on vähän harkinnassa mitä teen tämän reuhkan kanssa. Ehkä nyt annan hetken olla ihan näin ja annan haalistua niin paljon kuin vaan mahdollista. Sen verran kuivahko hius kaikkien värinhaalistusten jälkeen. Löysin viimein sellaisen hopeashampoon jolla sain itsepäisen keltaisuuden pois niin ehkä pidän nyt vaaleana toistaiseksi. Tai sitten laitan noitten vihertävien päälle mustaa colormaskia ja taivastelen taas että metsään meni.&nbsp; :3
Paola Suhoselta kysyttiin joskus onko toi joku muotijuttu kun se oli pukenut mekon kanssa kumpparit. Tarkoitus oli kuulemma olla lähinnä käytännöllinen ja mitään tekemistä tyylin kanssa ei sillä asulla ollut. Voithan sinäkin siis vetää jonkun vihreänmustan sekoituksen ja väittää pokkana, että tää on nyt tällainen my little pony-kausi&nbsp; ;D

Meikä tässä katselee 7.14-asteista luonnollista tyveä ja miettii millä saisi koko pään tuon sävyiseksi ja pitäisikö oikeastaan. Hmm.
Vastaa Viestiin