Värinhaalistusvinkkejä

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Liselle
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 340
Liittynyt: 14 Heinä 2009, 13:55

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Liselle »

Eilinen punasesta ruskeeks värjäyksestä tuli liian tumma >:(. Nyt istun täällä rypsiöljyt päässä, saa nähdä miten vaikuttaa. Käytiin Prismassa ja ostin myös Rialia varmuuden vuoks.

Edit. Herbinan Syväpuhdistava shampoo jota olin käyttäny 2 kertaa oli loppunu  :# Joko se oli itekseen vuotanu tai sitten mies on käyttäny sen eikä uskalla tunnustaa  :# Jouduin sitte käyttämään ainutta shampoota jossa ei tietääkseni oo värisuojaa ja joka on aikia hellävaranen pesemään. Voihan...
Viimeksi muokannut Liselle, 08 Joulu 2013, 20:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2aM
Koukussa kynsilakkaan: http://alcyonen.blogspot.com/
Saranna
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 70
Liittynyt: 17 Touko 2012, 19:39

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Saranna »

Olen värjännyt tyveä mustaksi kesästä saakka ja pari kertaa laittanut väriä pituuksiin. Väri tuntuu pysyvän hyvin, mutta nyt haluaisin pari astetta vaaleammaksi, pehmeämmäksi ruskeaksi. Onko mitään muuta vaihtoehtoa kuin värinpoisto? Tukka on nyt viime keväisen värinpoisto-operaatioiden jälkeen hoidettu hyväkuntoiseksi, mutta en tietenkään halua ehdoin tahdoin kuontaloa rääkätä.
Parturi-kampaajaopiskelija, jolla puolipitkät, taipuisat 9,01 hiukset 8.13 raidoilla. Suosikit Elumen, Igora Royal, SIM system 4, Kc Luxima, Forme.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Jos joku kaipaa hellää värinhaalistusta, niin vinkkaisin kokeilemaan Lushin Rehab- tai I Love Juicy -shampoota. Molemmissa on happamia hedelmämehuja, ja moni näyttää valittavan niiden haalistavan nopeasti värjätyn hiuksen väriä.  :) Itse en värjää, mutta tykkään kirkastavasta efektistä tummanvaalealle/vaaleanruskealle luomuhiukselle. Rehab on hoitavampi ja silottavampi, siinä on öljyjä mukana (jojoba, oliivi, manteli), I Love Juicy taas puhtaasti pesevä, mutta kosteuttavampi kuin syväpuhdistavat. Enimmäkseen samat happamat mehut molemmissa kuitenkin. Rehab olisi varmaan loistava vaihtoehto huonokuntoiselle värjätylle tukalle, jonka väriä kuitenkin haluaa vaalentaa/kirkastaa.
1cFii, oma väri.
Tintu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2578
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 14:16

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Tintu »

^itse olen käyttänyt rehabia jo pari vuotta ja koko ajan oli kirkuvan punainen tukka. Ei se ainakaan itselläni haalistanut sen kummemmin kuin muukaan shampoo, mutta hoiti ja jätti ihanan ilmavan ja pehmeän tukan :)
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Aijaa. Nettiarvostelut on ihan täynnä valitusta siitä, miten väri haalistuu saman tien. Ja onhan ne hedelmämehut rajuhkoa tavaraa. Omani ei ole värjätty, mutta kyllä Rehab omankin värin kirkkaammaksi tekee. Mutta hyvä tietty sinulle, ettei väri haalistunut, jos et sitä kerran halunnutkaan!  :D
1cFii, oma väri.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja elly »

Tekee mieli räpeltää hiusten kanssa, joten voisin pitkästä aikaa kokeilla vieläkö vanhasta kestoväristä saisi pigmenttiä irti. Voisin myös kuvata ennen-jälkeen kuvat, jotta itsekin taas muistaisi kuinka tummasta sitä silloin lähdettiin. Toivottavasti lähikaupasta löytyy syväpuhdistavaa shampoota. :) onko kellään uusia vinkkejä hiusvärin haalisteluun, vai otanko öljyt taas vakituiseen käyttöön?
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Siis huhhuh tota askorbiinihappoa!&nbsp; :o Värjäsin viikko sitten hiukset Casting Creme Glossin 664:llä ja tulos oli vähän liian tumma ja vähän liian punainen. Pesin viikon ajan hiuksia ajatellen että jos lähtisi haalistumaan mutta ainoa muutos oli se, että entinen juurikasvun alue loistaa kirkkaan punaisena ja muu tukka alkaa olla jo enemmän kupariin päin. No tänään laitoin ensin XZ tyrniöljyhoidon 30 minuutiksi ja sen pestyäni laitoin syväputsaria ja ehkä 10g askorbiinihappoa. Annoin sen olla 20 min ja sen jälkeen vaahdotin vielä kerran ja perään kunnon tehohoidot. Nyt vielä kosteana mun tukka on tasainen kupari!! Kaikki liika punaisuus on hävinnyt pois ja yleisilme on reilusti vaaleampi! Tätä tulosta voi verrata esim Colour B4- käsittelyyn joita oon joskus pari tehnyt, ihan uskomatonta kyllä. Voi olla sekin että CCG on kevytväri joten lähtee helpommin mutta oon kyllä ihan positiivisesti yllättynyt. Sitä vaan en käsitä että miten tää voi olla näin tasainen! Ihan kuin olisin juuri värjännyt jollain 7.40-värillä. Ei mitään rajaa entisen juurikasvun ja muun tukan välillä enää, tukka on juuresta latvaan täysin samaa väriä, mun lempparikuparia. Huh, uskomatonta <3
beachbunny
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 647
Liittynyt: 31 Heinä 2006, 23:15

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja beachbunny »

Mitä askorbiinihappoa käytät, jotain aspiriinia vai pore-C-vitamiinia ?&nbsp; ???
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Apteekista saa ihan pelkkää askorbiinihappoa parin euron pusseissa :) Sekoitan sen jauheen shampooseen niin on helpompi levittää.
Lullah

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Lullah »

Alotin nyt ensimmäistä kertaa kunnon kotikokeilut hiusvärin muutoksen toivossa ja päätin lähtä varovaisin askelin liikkeelle. No tarkoitus oli lähteä liikkeelle askel kerrallaan, mutta päädyin eilen tekemään ensin askorbiinihappo (apteekista) + syväputsari muhittelun n. 20min ehkä. Pesin sen ja levitin märkiin hiuksiin hunaja+vesi sekotuksen. Annoin olla n. 1,5h, pesin ja levitin kookosöljyt ja muhittelin yön yli. Aiemmin kulunut punainen tyvi muutti väriään hieman kohti kultakuparia, pari vaalennettua raitaa vaaleni enemmän. Pituudet kirkastuivat, mutta en odottanutkaan käsittelyjen vaikuttavan Elumenilla värjättyihin pituuksiin, ainoastaan niiden päälle laitettuun hapeteväriin. Mustat raidat eivät toistaiseksi tuumanneet mitään. Yhdistelmä toimi, mutta en osaa sanoa, mikä toimi ja mikä ei :D Pituudet silkkiset, latvat hieman kuivahtaneet.
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Chaos »

^ Kyllä on...siis se hais niin pahasti kaksi päivää, että mulla tuli ihan huono olo, oksettava :-\ &nbsp;Oon huomannut, että vaikka sen sekottais syväputsariin, niin pitää vielä pestä toisella tuoksuvalla shampoolla ja lisäksi todella tuoksuvaa hoitista perään. Sitten se pikkuhiljaa hälvenee. Tosin oon kovin tuoksuherkkä muutenkin ja siksi en askorbiinihappoa tule kovin usein hiuksiini käyttämään.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
kms

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja kms »

Ostin joku aika sitten halpisvärin, jonka piti olla vaaleanruskea, mutta lähes mustaksihan se veti (auringossa oli punertavaa sävyä!). No, tyydyin kohtalooni vähäksi aikaa kunnes tossa alkuviikosta heitin kaksi värinpoistoa peräkkäin tukkaan ja sain siitä tasaisen keltaisen, mihin olin tyytyväinen ja ajattelin sen olevan hyvä pohja monellekin eri värille (en tiennyt vielä mitä halusin laittaa). Ajattelin sitten taittaa keltaisuutta pois sinisellä suoravärillä ja lilalla color maskilla. Hiuksista tulikin vaaleanpunaiset, mutta hyvin epätasaiset. Tykästyin yllättäen pastillin sävyiseen vaaleanpunaiseen ja ostin pinkin color maskin tasoittaakseni sävyn. Se tarttui erittäin hyvin tukkaan ja hiukset olivat kirkkaan pinkit, joista toisaalta tykkäsin, toisaalta en olisi halunnut niin kirkasta...

Pestessä kuitenkin latvoista haalistui väriä siihen malliin että ne olivat pian ruskeat ja väri taas epätasainen. Nyt olen saanut päähäni että haluankin oman luonnollisen värini ja tänään olen vaalentanut jollain halpisvärillä tukkaa ja lisäksi pessyt (liioittelematta) varmaan 10 kertaa syväputsarilla. Nyt laitoin öljymuhituksen. Ennen öljyn laittoa tukka oli vaaleanpunainen juuresta, latvoista vaaleanvihreä ja takaraivolta rusehtava (minulla on lyhyet hiukset). Ainiin ja niskasta oranssihtava punainen ::) Miten niin tasaisesta pohjasta (värinpoiston jälkeinen keltainen) saa tällaisen sekasotkun aikaan?&nbsp; :D Eipä tässä viitti ku nauraa taas omalle sähläykselle. Odotellaan öljyn mahdollisia vaikutuksia...
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja bast »

Äh, meni hermot tähän pinkkiin, kun siitä ei saa oikean sävyistä millään. Aina oranssi tai likaisen violetti tai muuten gnäh. Saakohan tätä haalistettua mitenkään tarpeeksi, että saisi jonkinmoisen vaalean värin päälle? Syväpuhdistava shampoo-askorbiinihappo kokeiltu, öljymuhittelu kokeiltu, ei suurempaa vaikutusta kummallakaan.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
ZEN
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 07:52

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja ZEN »

^Mitä värimerkkiä olet käyttänyt? Tuolla suoravärit -ketjussa keskusteltiin vähän siitä, kuinka jotkut suoravärit (omalla kohdalla ainakin Crazy Color) tarraavat miltei pysyäkseen tietynlaatuiseen hiukseen.
Cogito ergo doleo.
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja bast »

^ Special effectsiä. Se on kyllä hyvin pysyvän värin maineessa.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
Vastaa Viestiin