Värinhaalistusvinkkejä

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Jennq
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 59
Liittynyt: 02 Maalis 2013, 15:58

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Jennq »

Mulla ei ainakaan toiminut pelkkä syväputsari, ei saanut edes sävyttävää hoitoainetta kokonaan pois... :D laitoin siis herbinan syväputsaria kuivaan tukkaan ihan reilusti ja annoin muhia suihkumyssyn ja pyyhkeen alla noin tunnin. Onneksi hiukset eivät kuivuneet, siihen auttoi latvoihin laittamani manteliöljy :)

Öljymuhituksetkaan eivät siis ole tehonneet, täytyy varmaan turvautua värinpoistoon kampaajalla.
http://lifewithjennq.blogspot.fi
Uusin hiusaiheinen postaus 3.12 TRESemméstä!
princess
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 820
Liittynyt: 28 Huhti 2006, 12:32

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja princess »

Oon ollu liki koko ikäni blondi luonnostaan ja nyt vanhemmiten tukka on vähä tummunut. Oon kirkastanu blondia väriä tosi vaaleeksi jo vuosia. Halusin vuosi sitten tasoittaa vaaleutta vähä luonnollisempaan suuntaan ja siitä tulikin vähitellen tummanvaalee, ehkä vähän saman värinen ku esim. Jennifer Anistonilla... Nyt mulla sit meni hermot tohon tummanvaaleeseen väriin. Menin siis värjäämään 3 viikkoo sitten tukan Poly Colorin 22 -sävyllä; blandasin väriä hoitoaineella  ;D ja laitoin vaan osan väristä. Tummanvaaleehan siitä tuli... Mun makuun ihan liian tumma.

Alotin eilen värinhaalistelut ja oon pessy tukan pari kertaa tosi pesevän shampoon ja murskattujen askorbiinihappotabujen sekotuksella. Laitoin kerran kookosöljyt päähän ja sit vielä tein yhen hunajavaalennuksen. Väri on haalistunu ihan oikeesti  :D Ihanaa. Päänahka tuskin tykkää tämmösestä ku koko ajan oon suunnilleen pessy mut haluan äkkiä tän värin pois päästä... Huomenna teen viel yhen hunajavaalennuksen.
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree
sarisyrj

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja sarisyrj »

Mulla on luonnostani melkein 10-savyinen tukka, jota sitten varjasin ruskeaksi, joka pikkuhiljaa aina tummeni (lopulta varmaan 3-asteinen). Paatin sitten siirtya takaisin omaan variin, mika olikin oma prosessinsa, niinkuin varmaan arvaatte ;) Lopulta sitten sain suurinpiirtein tuon 10-asteisen tukan, mutta tukka kellerti kylla ikavasti. Sitten kun oma tyvi alkoi kasvaa, oli tietenkin nakyva savyero, kun oma vari on aika tuhkainen. Paatin sitten tehda pienen varjaysoperaation, kun hopeashampoo kuivatti hiuksia niin paljon, etten jaksanut enaa sen kanssa latrata.

Mulla oli siis 9.1 vari, jonka pokkasin paahan 6 % hapetteen kera. Ajattelin, etta tukasta tulis sitten tasaisen varinen, kun se tyvi vaikutti olevan sita ysitasoa, ja etta tuhka taittaisi latvojen keltaisuuden pois. Taittoihan se, koko paa veti sitten harmaaksi, paitsi tyveen jai jostain syysta vahan lammin savy.

No, aloin sitten haalistelemaan. Syvaputsaria ei ollut, enka ton tukan kanssa halunnut lahtea ihmisten ilmoille, joten perus tuuheuttavaa shampoota kuivaan tukkaan, tunti pussin ja pyyhkeen alla, vaahdotus, ja muhitusta toinen tunti. Vari oli vahan haalistunut, muhittelin sitten nelisen tuntia Joicon IH+Rekku+Moisture Recovery Balm -sekoituksessa. Tulos, kylmat varimolekyylit olivat lahteneet liikkumaan aika hyvin, ja tukka oli nyt ehka sellainen 9-savyinen mattainen kulta (haha, voisko tollasta edes olla?! En ma muutakaan keksi, miten kuvata sita varia :D).

Tana aamuna tukka oli tosi lahmassa eilisen hoitismuhittelun jalkeen. Ma sitten ajattelin kokeilla vahan vaalennuspesua yhteen tupsukkaan, etta miten keltaiseksi vetais. Sekoitin vahan vaalennusjauhetta, hoitsikkaa ja lamminta vetta, eika koesuortuvaan ainakaan tehonnut mitenkaan. Siina kylpparissa sitten ajattelin, etta pesen sen lahmaisen tukan, ja vaahdotellesani shampoota heitin sen lopun blondausjauhe-sekoituksen paahani ja vahan emulgoin lampoisella vedella. Markana tukka oli vahan kuiva, mutta peraan Joicon IH, ja hyva tuli, ei kuivuttuakaan tukalle nayttanyt kayneen mitaan.

Ihanaa, tukka haalistui ihan kivasti, nyt suunnilleen kuvan latvojen varinen:

Elika, ma nyt ajattelin vaan syvaputsarissa muhitella tukkaa, etta saisin varin viela haalenemaan. Haalistuuko se siis tasta enemman vain lamposempaan suuntaan (niin ma kuvittelisin?) Alla on kuitenkin kestovari, tosin ei kerrostumia. Taa savy on ihan ok, mutta ei mulle naa lampoiset savyt oikein vaan sovi. Tavoitteena siis sellainen 10.1, mika olis suurinpiirtein oma latvojen vari (tai ehka jopa 11, hankala sanoa kun en ole omanvarisia latvoja nahnyt 7 vuoteen). Vai, uskaltaisinko tehda toisen vaalennuspesun, vetaako se sitten miten keltaiseksi? En haluisi laittaa paalle mitaan taittosavya, vaan hopeashampoolla sitten vain taitella kellertavyytta pois.
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Aaarghghhh, värjäsin haalistuneen kultakuparipääni Four reasonsin marmeladella 7.43 ja tää meni ihan liian tummaksi, en edes tiedä miten mutta nyt tukka on tällainen ihmeellisen kastanjanruskea  ja kupari vivahde näkyy vain joissain kohdissa. Meinaa hieman sapettaa kun kuukausi sitten vaalensin vähän rialilla ja laitoin oranssin kestovärin ja halusin nyt vain häivyttää juurikasvun ja kirkastaa väriä tuolla pirun 4R:llä, niin menikin sitten näin päin metsää tämä. Värjäsin eilen ja nyt laitoin päähän oliiviöljyä ja shampoota sekaisin, annan olla ainakin tunnin ja sitten varmaan lisämuhitusta jollakin.. Ei voisi vähempää kiinnostaa alkaa läträämään B4:llä eikä Rialilla, joten toivon sydämeni pohjasta että tämä ruma väri valuu kohta viemäriin.

Täähän on siis vaan "kestosävyte" niin voisi muhitteluilla lähteäkin? Mitä mun kannattaisi kokeilla näiden oliiviöljy-shampoomuhitusten jälkeen? Lisää muhitusta, millä?

En oikeasti tiedä enää millä uskallan jatkossa värjätä, en todellakaan halua tippaakaan tummempaa tukkaa enää ikinä. Tää nyt tuntuu maailman isoimmalta asialta mutta oon vaan niin pettynyt ja vihainen ja surullinen ja kaikkea muutakin yhtäaikaa, vain hiusten takia! Jos ei muu auta niin pesua joka päivä, aurinkoa, muhitteluja ja viimeistään ajan kanssa tää varmaan haalistuu..

Edit. Angsti ja epätoivo jatkuu, muhituksen jälkeinen shampoovaahto oli ruskeaa mutta eipä näytä siltikään tukalle tapahtuneen mitään. Lähden varmaan kohta ostamaan Rialia. Räjäytetään tukka sitten oikein viimeisen päälle yhden hemmetin kestosävytteen takia  :ts  :#
Viimeksi muokannut Jewely, 20 Touko 2013, 17:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jennq
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 59
Liittynyt: 02 Maalis 2013, 15:58

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Jennq »

Oisin kiinnostunu hunajavaalennuksesta, onko kellään tästä kokemusta? Mitä kaikkea seokseen pitää laittaa hunajan lisäksi? Entä kauan pitää antaa vaikuttaa?
http://lifewithjennq.blogspot.fi
Uusin hiusaiheinen postaus 3.12 TRESemméstä!
Suvivilja
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 429
Liittynyt: 08 Marras 2011, 19:37

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Suvivilja »

Jewely kirjoitti: Täähän on siis vaan "kestosävyte" niin voisi muhitteluilla lähteäkin? Mitä mun kannattaisi kokeilla näiden oliiviöljy-shampoomuhitusten jälkeen? Lisää muhitusta, millä?
Jollet jo ostanut sitä Rialia, niin C-vitamiinijauhe (askorbiinihappo) shampooseen sekoitettuna (vähintään n. 15 min. muhituksena) on itselläni ainakin osoittautunut tehokkaaksi; apteekeista stä taitaa täältä Suomestakin saada (itse olen tilannut iherbistä, mutta ymmärrän ettei se sinun tilanteessasi oikein auta :)).
enna kirjoitti: Perusideana on kuitenkin tehdä seos tislatusta vedestä, hunajasta ja halutessa esimerkiksi kardemummasta tai kanelista ja antaa seoksen oleentua tunti huoneenlämmössä. Sitten kuivaan tai märkään pesemättömään tukkaan, suihkumyssyllä tmv piiloon ja vaikutusaikaa +1h. Ei aurinkoa, fööniä tai saunaa.
Täällä voi varmaankin käyttää ihan normaali-vesijohtovettäkin, tuo tislattu vesi taisi olla lähinnä USA:ta varten jossa vesijohtovedessä on ilmeisesti kaikkea ns. ylimääräistä enemmän kuin täällä ;) Muistaakseni joku tällä palstalla raportoi saaneensa jopa parempia tuloksia tavallisella vesijohtovedellä kuin tislatulla.
Viimeksi muokannut Suvivilja, 20 Touko 2013, 18:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* 1b F ii *
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Suvivilja, kävin äsken varalta sen Rialin ostamassa mutta harmi kun en hoksannut käydä samalla apteekista hakemassa tuota askorbiinihappoa, sitä olisi voinut vielä kokeilla. En jaksaisi alkaa tuhansia muhituksia tekemään koska vaaleampitukkamullehetinyt :D Voisihan sen askorbiinihapon huomenna vielä kokeilla mutta jos se ei toimi niin sitten Rial. Toivon nyt vaan että ainakin se Rial vaalentaa tarpeeksi...

Edittiä. Nyt on jälleen oliiviöljyt päässä ja tämän jälkeen laitan ainakin askorbiinihappomuhituksen shampoon kanssa. Ostin kyllä sitruunamehuakin, saa nähdä mitä kaikkea tässä tulee kokeiltua. Torstaina varmaankin Rial päähän joka tapauksessa, haluan reilusti vaaleamman tukan, koska tää tänhetkinen pää on tummuusasteeltaan ehkä 6-7 ja ennen sitä kestosävytettä tukka oli 7-8.

Edit 2. MITÄ. Olin jo luopunut toivosta kun kaikkien muhitusten loppuun laitoin sen 20g askorbiinihappoa sekoitettuna reiluun määrään Herbina syväputsaria. Annoin olla ehkä vartin-20min ja huuhtelujen jälkeen reilusti tehohoitoja. Äsken kuivasin hiukset ja mun tukka vaaleni sillä asteen!  :l Kiitos Suvivilja! Täytyypä muistaa tämä keino tulevaisuudessakin, ei mulla ne öljy tai syväputsarimuhitukset tehneet juuri mitään. Laitan tähän päälle vielä joko toisen askorbiinihappomuhituksen tai sitten suoraan kuparia Colormaskia, nyt tukka on vähän kellertävä kuparinen vaalea. Huh, hätätila ohitse :D
Viimeksi muokannut Jewely, 21 Touko 2013, 18:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Suvivilja
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 429
Liittynyt: 08 Marras 2011, 19:37

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Suvivilja »

^ Hienoa, että vinkistä oli apua :)
* 1b F ii *
Jennq
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 59
Liittynyt: 02 Maalis 2013, 15:58

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Jennq »

^Toimiskohan tuo askorbiinihappovaalennus sellaseen tukkaan, jota oon vaalentanu mustasta lähes vaaleanruskeaksi? En siis ole laittanut mitään vaaleanruskeaa väriä, vaan tukka on nyt sellainen hieman laikukas vaaleanrusehtava (ja punertava) vaalennusten jäljiltä.

//edit: ei vaalentanut, mutta kylpyhuone haisi ihan raudalle ja hiukset oli paljon pehmeämmän tuntuiset tämän jälkeen, joten olen tyytyväinen :)
Viimeksi muokannut Jennq, 27 Touko 2013, 12:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://lifewithjennq.blogspot.fi
Uusin hiusaiheinen postaus 3.12 TRESemméstä!
Sinimusta
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1534
Liittynyt: 05 Marras 2009, 09:42

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Sinimusta »

Miten toimia jos ruskea tukka on sittenkin liian tumma?  ::) Värjäsin Casting Creme Glossin sävyllä 415 ja tämä meni ihan mustaksi. Väri on ollut päässä nyt kaksi viikkoa ja on haalistunut vain vähän. Tiesin, että nelosesta tulee tumma, mutta en ole varma enää haluankokaan näin tummaa  ;D Eli miten saada aste-kaksi pois ilman hirveää rääkkiä? Olisin ostanut Colour b4:ää, mutta sitä ei saa enää mistään...

EDIT: Löysin nettikaupan, joka myy Pro:Voken Colour Removeria  ;D Joten problem solved.
Viimeksi muokannut Sinimusta, 13 Heinä 2013, 05:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
janniina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 241
Liittynyt: 05 Joulu 2012, 20:41

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja janniina »

Saakos omaa väriä vaalennettua muuten kuin hiusväreillä?
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

Koetin kahlata tätä ketjua ja nyt pyytäisin kuitenkin apua. Olin ulkomailla reissussa ja kävin kampaajalla. Voitte vain arvata lopputuloksen.. Tummanvaalea tukka meni mustaksi. Pyysin tummempaa sävyä, ilmeisesti kampaaja käsitti että haluan mustan tukan. No, musta tukka ei vain käy minulle.

Ymmärsin että Colour B4 ei käy mustaksi värjätylle päälle, eli mun pitäisi tehdä värinpoisto. Onko siis Rial se käsittely joka täytyisi tehdä ja viekö se värin ihan kokonaan pois? Eli täytyisikö minun ostaa jokin ruskea sävy Rialin lisäksi?
Käsittääkseni kampaaja käytti ihan hapeteväriä.

Kiitos nyt neuvoista etukäteen, vaikka ehkä kysymys onkin esitetty sen sataan kertaan.
Blondi ei vaan tajuu.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
Puf
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 481
Liittynyt: 05 Tammi 2011, 17:32

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Puf »

^ Mä koittaisin ehkä silti Colour B4, muistaakseni aihetta käsittelevässä ketjussa on muutama kokemus mustien hiuksien käsittelystä aineella :) Mutta jos Rialia käytät niin kannattaa varmaan varmuuden vuoksi ostaa myös tavallinen hiusväri jos hiuksista sattuu tulemaan keltaiset.


Värjäsin toukokuussa hiukset kampaajalla vaaleasta 6 tason ruskeaksi ja väri meni aika tummaksi. Silloin se ei niin haitannut, mutta nyt haluaisin muutaman asteen vaalentaa hiuksia että saisin päähän 7-tasoisen tuhkaisen hiusvärin. Hiuksissa ei ole kuin yksi kerros tummaa väriä pituuksissa, mutta tyven olen värjännyt kahdesti Poly Colorilla. Siitä huolimatta tumma väri on nyt tosi tiukassa, se ei lähtenyt edes kahdella Colour B4 käsittelyllä haalistumaan kuin hiukan. Nyt mietin aina hetkittäin värinpoistoa mutta en jaksaisi sitä keltaista lopputulosta nyt kun oma tyvikasvu on kuitenkin todella lähellä sitä sävyä minkä päähän laittaisin. Öljyillä/askorbiinihapolla ja syväpuhdistavalla shampoolla oon yrittänyt haalistella väriä jo viimeisen kuukauden ajan, mutta sekään ei oo tehnyt juuri muuta kuin kuivattanut hiukset. Tää tumma väri on näköjään oikein kunnolla taas iskenyt kiinni...

Oisko kellään siis täsmävinkkejä tai muita ideoita joita en oo vielä kokeillu? Kaikista pahiten väri on jäänyt päälliosaan mistä oon värjännyt tyvikasvua. Latvoista tummuus on kuitenkin jonkin verran haalistunut.
Venin
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 124
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 16:43

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Venin »

Kokeilin eilen värinhaalistusta askorbiinihapolla ja VAU. Lähtökohtana hiukset, joihin olin ensin läntänny Schwarzkopf Color Maskin sävyssä Pearl Blonde 910, siinä toivossa että väri hieman kirkastuisi.. Tukkani muuttui&nbsp; semmoiseseksi keltaisen, blondin ja sinertävän värin sekasotkuksi :P Ennen tätä hiukseni olivat värjätyt semmoiseksi 8-tason tuhkanruskeiksi. No, hain sitten järkyttyneenä Natural & easyn Opaali tuhkanvaalean korjaamaan tuon sekasotkun, koska olin värjännyt sillä aikaisemminkin ja tulos oli ollut hyvä. Osasin odottaa että vetää alkuun liian tummaksi, varsinkin kun heti tuon pari astetta vaalentavan värin perään heitin sen. Tuloksena suunnilleen sen värinen pehko kuin tämän värikartan C-5 (VIHREÄLLÄ taitolla) http://evoandproud.blogspot.fi/2010/04/ ... color.html. Vihreä johtui varmaan liian tumman/tuhkaisen värin laittamisesta vaalean kellertävään pohjaan. No, tiesin kokemuksesta että väri haalistuu ajan kanssa sellaiseksi sopivan vaaleaksi, mihin hopeashampookin puree. En tällä kertaa jaksanut odotella, ja selailin tätä ketjua ja kokeilin sitten tota askorbiinihappo-pesua, tähän tapaan:

- 20g askorbiinhappoa jauheena (apteekista)
- Herbinan syväputsaria
- XZ mustaherukkashampoota (syväputsari loppui kesken)

Levitin tuon seoksen kuivaan tukkaan, pistin pussin ja myssyn päähän ja annoin vaikuttaa n. 20 min. Huuhtelun jälkeen heitin päähän Tigin O&H ha + Tresemmen Naturals - ha + Mill Creekin rekku + manteliöljy + aprikoosinsiemenöljy + oliiviöljy -sekoituksen, melkein 2 tunniksi muhimaan.
Nyt tukka on suurinpiirtein tämän värinen http://www.wigsofrosalie.com/welch/reversiblebob.html
Vihertävyydestä ei tietoakaan, tukka on pehmeä ja kiiltävä. Tätä kokeilen kyllä toistekin! :D
Vaalennettu, BSL. Oman värin kasvattelua.
Jjonsku

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Jjonsku »

Mulla on hiusväripaketin mukaan punaruskeat (garnier mousse sävy 4.6) hiukset, mutta viininpunaiset nää kyllä on.
Kahdesti olen värjännyt.
Onko mitään mahdollisuutta saada näistä kylmänsävyistä keskiruskeaa ilman että tukka tippuu päästä?
Nyt kaikki vinkit tänne.. Alan olemaan epätoivoinen..
Vastaa Viestiin