Värinhaalistusvinkkejä

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

Kuinka kauan olet tuota askorbiinihappoa pitänyt hiuksissa? Mä haalistelin sillä Elumenin punaista ja toimi yhtä hyvin kun värinpoisto (tai hyvin ja hyvin, kun toi punainen on kyllä sitten hiton tiukassa..) kun annoin askorbiinihapon olla hiuksissa parikin tuntia. Haalistui selvästi parilla käsittelyllä.
Viimeksi muokannut Memmuuh, 02 Joulu 2014, 12:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
3b F ii
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja bast »

^ Kyllä se useamman tunnin oli.

Nyt kun katselin tarkemmin, niin ruokasooda taisi sittenkin aavistuksen haalentaa ainakin latvoista väriä. Nyt ne on keltaiset ja muuallakin väri on mennyt oranssimpaan suuntaan. Alkaa näyttää aika karulta. Tää on nyt joku trooppinen auringonlasku.  :3
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
Eudokia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 672
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:59

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Eudokia »

Aion vielä kokeilla askorbiinihappoa viikonloppuna, vaikka pituuksissa värit tuntuu jumahtaneen tiukkaan. Juuresta lähti sävyä aika kivasti ekalla käsittelyllä. Pidin seosta päässä reilun tunnin, vois kokeilla parin tunnin vaikutusaikaa. Askorbiinihappo tekee hiuksistani tosi kiiltävät ja sileät, en tarvitse kuin pikahoitiksen käsittelyn jälkeen.
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja bast »

Kokeilin bleach bathia, mikä se nyt sitten suomeksi onkaan. Ei toiminut. Taitaa olla että tukka lähtee ennen kuin pinkki väri. Pahin keltaisuus lähti ja pinkit kohdat vain muuttuivat heleämmiksi. Voiko tää väri nyt ihan oikeasti olla jämähtänyt pysyvästi tukkaan? Päälimmäiset hiukset ja latvat, joita aurinko haalisti kesällä ovat kyllä ihan blondit. Onko ainut keino enää lähteä jonnekin rantalomalle ja roikkua siellä pää alaspäin kunnes väri haalistuu pois?  :P
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
höpönasu

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja höpönasu »

Onko joku kokeillut c-vitamiiniporetabletteja? Incin kolme ekaa happamuudensäätöaine (sitruunahappo), natriumkarbonaatti, l-askorbiinihappo. Lisäksi tilasin ihan c-vitskukapseleita iHerbistä (ylivoimaisen vaikeaa vain käydä apteekista hakeen pari pussia ::)). Hunaja-sitruunaseoksella on haalentunut vähän, mutta kyllä sen hiuksissa tunsi että se kuivattaa. Jos ei muilla ole kokemuksia niin palailen kertomaan omistani viikonloppuna. Hennanhaalistusoperaatio käynnissä. Olisi pitänyt vetää markettiväreillä, ne sentäs haalistui jo muutamassa  kuukaudessa. Tein yhden hennauksen käyttämällä hennaa jossa oli indigoa ja olen lukenut että indigo reagoi jonkin kanssa ja vetää vihreäksi. Muuten olisikin ne käytössä.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Askorbiinihapon pitoisuus on poretableteissa sen verran pieni, ettei mielestäni kannata alkaa tuhlata energiaa niiden kanssa. Kuitenkin puhdasta askorbiinihappoa menee useita grammoja, kun jauhetta annostellaan teelusikallinen tai pari käyttökertaa varten.

En muista millaisella suhteella, mutta The Long Hair Communityssä on värinhaalistusresepti, jossa sekoitetaan hunajaa ja ekstraneitsytoliiviöljyä sekä lisäksi tehostajaksi esim. kardemummaa tai kanelia. Tuolla reseptillä eivät hiukset kuivaa kuin jos käyttäisi värinhaalistuksessa sitruunaa.
höpönasu

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja höpönasu »

Tein tänään c-vitskuporetablettihaalistuksen. Laitoin yöksi hunaja-öljyseoksen muhimaan, lopuksi pienensin myös puolikkaan poretabletin joukkoon mutta huuhtelin sitten lavuaarissa loput kun pelkäsin että hiukset lähtee. ;D Aamulla laitoin 2 tablettia, kaadoin hiuksiini ja murskasin toiset kaksi kahden syväpuhdistavan joukkoon. Tunnin päästä pesin sinisellä EHS:llä ja XZ Niittyvillalla, about  minuutiksi tehis ja pari hyvää hoitsikkaa ja sitten huuhtelu. Pyyhekuivista hiuksista bongasin vielä inan poretabletinjäämiä mutta ei vaikuttanut lopputulokseen. Hiukset ovat tosi kuohkeat ja kiiltävätkin mutta mun hiustenväri riippuu paljon niiden puhtaudesta. Väriä en ainakaan näe että olisi haalistunut, mutta selvästi kirkkaammat ovat. Sekin voi selittyä pelkästään syväputsarin muhituksesta.

Seuraavaksi sitten kokeilu ihan sillä itsellään.
Heidijohanna
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 163
Liittynyt: 15 Joulu 2008, 22:51

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Heidijohanna »

Voi kiesus, taas olen täällä :D Katsoin just että 3 vuotta sitten tainu viimeksi haalistella väriä epätoivoisesti hunaja&öljy tms konsteilla. Nyt taas menin laittaa kuparin punaista suoravärihoitsikkaa ja sepä ei lähtenykään sitten millään pois vaan jäi hailakka oranssi... Minä en näköjään ikinä opi että vaikka tekisi mieli palata takaisin kuparin punaiseen niin sitten en kuitenkaan viihdykään siinä.  :P

Nyt kokeilussa syväputsari&sooda kotikonsti. Pitänee laittaa c-vitaminiseos testiin kans jos tämä ei lähde.
Viimeksi muokannut Heidijohanna, 14 Kesä 2015, 18:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tipi-72
Haiven
Haiven
Viestit: 12
Liittynyt: 04 Kesä 2015, 11:49

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Tipi-72 »

Miten Biozellin color maskin sais hiuksista pois?
Nyt kun on tää vaalennusprosessi meneillään, päätin hiusten "levätessä" kokeilla kevyttä pinkkiä sävyä. Laitoin siis ihan tipan color maskin raspberrya normi hoitsikkaan ja annoin hetken vaikuttaa. Maski sitten tarttui muutamaan kohtaan oikein kunnon pinkkinä  :). Sinänsä ihan jees, mutta sepä ei alkanutkaan haalistumaan, kuten kyseisen maskin kuvittelin. Olen pari kertaa pessyt syväpuhdistavalla shampoolla ja muhitellut hoitsikalla. Ei tulosta  0_0. Kokeilenko seuraavaksi c-vitamiinia vai odottelenko vain.
höpönasu

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja höpönasu »

Juu, taidetaan olla nyt jännän äärellä. :D Ostin paketin Rialia, siinä tuli mukana 9% vaalennusko se sitten on. Laitoin ensin sekoitukseen reilusti hoitsikkaa ja 50 minuutiksi muutamaan testikiehkuraan muhimaan. Tulos: ei mitään eroa. Sama homma mutta ilman hoitsikkaa, tuloksena ei vieläkään mitään paitsi testikiehkura meni löyhälle korkkiruuville. Liekö sitten vähän ottanut itseensä ja veti kiharaan...

Olen saanut paremmin haalistettua öljyillä ja tietty vain ihan ajankin kanssa on väriä lähtenyt. Viimeisimmän hennauksen tein siis käyttämällä henna-indigo-jauhetta, ja siitä indigosta tuli ihan järkyttävä päänsärky, joten sillä tummentaminen (jos se edes ikinä tummentaisi mun hiustani) ei tule kysymykseen. Tällä viikolla toivottavasti tulee iHerbin paketti jossa mukana c-vitamiinikapseleita.

Löysin sattumalta netistä kuvia joissa oli hiuskiehkuroita eri vaalennustekniikoiden jälkeen. Siinä oli mm. oliivi- ja kookosöljy, ja ainakin niissä kuvissa oliiviöljyllä oli saanut tosi hyvin haalenemaan.
http://silknstone.com/how-to-remove-hen ... -your-hair

Operaatio jatkukoon... Tuota Rialia en taida enää käyttää.
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja enna »

^Onko sulla minkä verran jo haalistunut tuo henna? Taitaa olla aika urakka saada se pois! Hauskaa, että joku on saanut ajatuksen yrittää haalistaa tukkaa vaalentavalla hammastahnalla, kuten yhdessä linkkaamassasi kuvassa näkyy - en kyllä itse lähtisi kokeilemaan ;D
Vieras

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Vieras »

^ Joo, mä olen yrittänyt nitistää finnejä hammastahnalla tuloksetta, vähän nauratti että se hiusväriin tehoaisi... ;D Kekseliästä kyllä! En ole ottanut pitkään aikaan hiuskuvaa, mutta punaoranssista haalistunut useamman asteen. Varsinkin auringossa huomaa, ettei se oli haalistunut oranssi vaan ihan kunnon oranssi. Ei yhtään haittaisi että se olisi kulahtanut! Se on vaan nyt ihan kunnon oranssi.

EDIT: Hoplaa, tässä olis kuva.  :O
Vasemmalla joulukuussa 2014 kun henna oli parhaimmillaan, oikealla eilen otettu kuva. Kuvat jotenkin vääristyvät kun siirrän ne läppärille, puhelimessa niissä ei näy tuollaista väripalkkia.
Kuva
Viimeksi muokannut Vieras, 17 Kesä 2015, 15:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jannivoodoo

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Jannivoodoo »

Huutelen nyt tänne, mutta jos kuuluu toiseen keskusteluun niin saa siirtää.  :)
Värjäsin pari viikkoa sitten vaaleat hiukseni suoravärillä pastellililaksi, mutta tein parin päivän päästä C-vitamiinivärinpoiston. Ehdin pitämään sitä tunnin päässäni, ja kyllähän se lila lähti, jäljelle jäi hento vaaleanpunainen.
Vaaleanpunainen kaikkosi pituuksista ihan vaan syväpuhdistavalla parissa pesussa, mutta ongelmani on nyt se, että noin kymmenen senttiä juurista alaspäin on kummallisen persikan/vaaleanpunaisen sävyistä. Luulen, että tarttui turhan hyvin siihen kymmeneen senttiin, joka on siis puolen vuoden käsittelemättömyyden jäljiltä vain kerran vaalenettu.

Onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia? Mitähän tälle tekisi? Kummallista, kun yleensä viimeisetkin suoravärijäämät lähtee kyllä pesemällä / syväputsarimuhituksella  :-\
korkkiruuvi
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 219
Liittynyt: 11 Joulu 2015, 01:24

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja korkkiruuvi »

^ Suosittelen kokeilemaan öljyä haalisteluun, mulla se toimii kaikenlaisten värien kanssa se parhaiten. Hyvä haalistusresepti mulle on olut kaikenlaisille väreille et ensin öljy hiuksiin (toki voi levittää vaan siihen tiettyyn kohtaan), antaa muhia tunti tai pidempään ja pesu ensin co-pesu ja sit syväpuhdistava shampoo. Mulla haalistuksessa öljy oli tehokkaampaa kuiviin hiuksiin levitettynä. Rasvaletti voi olla seurauksena öljymuhittelusta et kannattaa varautua, riippuu hiuksista ja öljystä. Olen käyttänyt oliivi-, kookos- ja risiiniöljyä joista jälkimmäinen lähti hiuksistani huonoimmin.
pikkudevil
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 58
Liittynyt: 20 Loka 2006, 04:36

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja pikkudevil »

9745lenttu kirjoitti: Lueskelin toissapäivänä vinkkejä täältä, ennen kun ryhdyin värinhaalistushommiin. Vinkkejen perusteella onnistuin niin hyvin, että halusin tulla jakamaan omat kokemukseni.

Mulla on ollu kupainpunaiset hiukset muutaman vuoden ajan, ja viimeaikoina oon värjäillyt juurikasvua himassa. Nyt kaipasin kuitenkin vähän vaaleampaa ilmettä - lähtökohta ehkä jonkun seiskan paikkeilla. Länttäsin sitten päähän n. 15 mg askorbiinihappoa j biozellin syväputsaria ja vedin muovipussin päähän. Muhittelin seosta aika pitkään, ja väri vaaleni tosi hyvin, ainakin kaksi astetta. Varjopuolena se, että jo valmiiks kuivat latvat kuivahti entistä pahemmin. Kuivasin hiukset ja laitoin yöksi kookosöljyt muhimaan muovipussin ja pipon alle. Aamulla pesu, ja lopputulos on mitä mahtavin. Sävy on kaunis ns. strawberry blonde.

Mulla on punaset moneen otteeseen värjätyt hiukset ja tuo sävy olis tavoitteena tai sitten sellanen pastellipinkki. Pitääkin lähteä tuolla systeemillä etenemään tään homman kanssa. Mullon tosi hyvä tehohoito mitä käytän, Cameleon tuubihoitsikka. Sillä saa kyllä pehmeen ja hoidetun tuntusen hiuksen jos vähä kärtsääkin. Pitää varalta ottaa myös tuota vaalennusainetta kehiin jos tuo askorbiinihappo ei toimikaan.


Voi sun saattana. Kaks värinpoistoa ja tukka on edelleen ihan oranssi :O Ja nyt on kolmas päässä, ostettu sinistä hoitoainetta biozellilta ni sitä keltasuutta sais pois. Kaukana taitaa olla kaunis sävy vielä...ONneks tuo kookosöljy vähä auttaa ettei oo ihan palanut koko hiuksisto.
Viimeksi muokannut pikkudevil, 14 Huhti 2016, 19:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Etsii omaa lookkian, blondista punaiseen - lopulta tummaan. Ja sama rumba alusta :D
Vastaa Viestiin