Värinhaalistusvinkkejä

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
DiiDii
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 120
Liittynyt: 21 Tammi 2012, 17:21

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja DiiDii »

Onko ruokasooda toiminut kellään? Ja miten käytettynä ? Mustasta olisi tarkoitus haalistella 3 tai hyvällä onnella neloseksi jotta saisi punaisen  ;D syväputsarilla aloitettu urakkaa.. harkinnassa myös colourb4 tmv.
Sinimusta
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1534
Liittynyt: 05 Marras 2009, 09:42

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Sinimusta »

Olen saanut haalistettua mustan hiusvärin ruskeaan c-vitamiini pesulla ja öljyillä. Väri on suurimmalti osalti 5 tasoa. Olen kolmesti pitänyt päässä c-vitamiini + head& shoulders-shampoo mixiä ja kahdesti kookosöljyä. Olen tyytyväinen, koska minun hius ei olisi kestänyt vaalennusta. Nyt kunto ei ole kärsinyt  :)
marbeles

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja marbeles »

^ toimiskohan tuo myös mun tapauksessani: pari päivää sitten laitoin omaan tummahkonruskeaan neitsythiukseen kevytväriä (casting creme gloss 323) säänpieksemien punaruskeiksi haalistuneiden latvojen värieron tasoittamiseksi, mutta hölmönä en tehnyt testitupsua ja väristä tulikin aika mustanruskea. Haluaisin haalistaa väriä ihan vain sävyn verran mustanruskeasta tummanruskeaan mahdollisimman vähällä vahingolla hiuksille. Onks c-vitamiini se oikea valinta tähän?  :-\
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja enna »

^Joo, kannattaa kokeilla. Taitaa purra parhaiten vielä, kun värjäys on tuore. Valmistaudu siihen, että väri voi haalistua vähän epätasaisesti.
marbeles

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja marbeles »

Äh. Lienee sitten turha toive löytää tapaa jolla värin saisi suht tasaisesti haalistettua vahingoittamatta omaa pigmenttiä? Onko turhaa luottaa siihen, että kevytväri tosiaan pitää lupauksensa ja haalistuu siinä jossain kymmenen pesun paikkeilla? Entä kookosöljy, pureeko sellainen yksinään tähän? En haluaisi joutua värjäyskierteeseen, tää yksinään oli jo älytön virhearvio kolmen ja puolen vuoden värjäämättömyyden perään  :(
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja elly »

^ Askorbiinihappo ei muuta omaa hiusväriäsi mitenkään, mikäli sitä tarkoitit. :) Omat kokeiluni värin haalistamisesta askorbiinihapolla ovat olleet onnistuneita. Tein niitä juuri oman värin kasvatuksen yhteydessä. Mutta kuten enna sanoikin, niin lopputulos taitaa olla paras, kun värjäys on tuore.
marbeles

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja marbeles »

Ah, ymmärrän. Pitääkö hakea apteekista tms jotain puhdasta c-vitamiinia vai kelpaako tavallinen c-poretabletti?  :O
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja elly »

Sanoisin, että pitää. Kannattaa kysellä tuotetta myös henkilökunnalta, mikäli askorbiinihappopussukoita ei ole hyllyssä, sillä niitä säilytetään joskus myös ns. tiskin alla. En tiedä millainen lopputulos tulisi poretabletilla, mutta niiden askorbiinihappopitoisuus on ainakin paljon matalampi kuin puhtaan C-vitamiinin, sillä poretabletit koostuvat suurimmaksi osaksi täyte-, makeutus- ja väriaineista.
Aaa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 63
Liittynyt: 12 Kesä 2016, 09:56

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Aaa »

Päädyinpä kokeilemaan c-vitamiinivaalennustakin hennattuun tukkaani. Ensin annoin askorbiinihapon+shampoon vaikuttaa 20min, ei juuri vaikutusta. Sitten laitoin vielä toisen satsin tunniksi. Väri kyllä hieman vaaleni, mutta todella kuparinen se on edelleen. Ajattelin koittaa vielä uudestaan, mutta vasta parin viikon päästä.

Itse ostin askorbiinihapon ison kaupan maustehyllystä, sitä kun käytetään säilöntään (ja apteekkiin oli liian pitkä matka). Pari euroa maksoi  :ts
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Mulla on ongelmana latvoihin pinttynyt omituinen harmaanvihreän muhjuinen sävy. Hiukseni ovat balayage-tyyliin vaalennetut, tyvestä tulee omaa väriä useita senttejä. Pituudet on olleet ihan kunnolla puhtaan vaaleat, mutta nyt latvoihin viiden sentin matkalle on pinttynyt tuollainen muhjuinen väri joka ei lähde pois millään.

Olen pari kuukautta pitänyt tässä pastellipinkkiä/laventelia, enkä ymmärrä mistä tuo latvan väri tulee. Osasyyksi luulen että fudgen hopeashampoomuhitus on tarttunut ehkä liian hanakasti kiinni, mutta en ole sitä edes käyttänyt pitkään aikaan.

Olen pessyt herbinan syväputsarilla pari kertaa. Ei auta. Olen pessyt fairylla, muhittanut sitruunaa, mutta sekään ei auta. Pinkit ja laventelit suoravärit on näillä kyllä irronnut mutta latvaa en saa kirkkaaksi millään.

Onkohan ihan virhe kokeilla kc colormaskin vanillaa, onko siitä mihinkään? Jos sillä saisi taitettua tuota likaista sinivihreää pois? Askorbiinihappoa en ole kokeillut, sitäkin löytyisi kaapista, mutta jotenkin en jaksa uskoa että sekään tehoaisi tähän.

Vaalennuspesun tekisin, mutta latva on jo tosi huonossa kunnossa, joten sekin jännittää. Ja miten voin varmistaa ettei tilanne ole taas parin kuukauden päästä sama? Tekeekö kampaajat vaalennuspesuja? Tyveä pitäisi kohta ehkä raidoittaa vaaleammaksi jos meinaan pastelliväreissä pysyä vielä, riittäisiköhän tyviraidoituksen huuhteluvaihe kirkastamaan nuo latvat samalla? Ihan noin paljoa en mitenkään voi leikatakaan, se olisi vielä pahemmpi kriisi mulle.

Niin haluaisin vetäistä pään tummaksi, mutta tätä on melkein vuosi taisteltu siitä tummasta vaaleaksi enkä haluaisi luvuttaa :#

BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Kokeile ihmeessä ensin sitä askorbiinihappokäsittelyä, se on oikeasti todella toimiva värin irrottaja sekä syväpuhdistaja varsinkin vaaleille hiuksille. Mie yritän käyttää askorbiinihappoa ees silloin tällöin, sillä se poistaa hiuksiin muodostuneita värikerrostumia, joita pakostakin tulee, kun taittaa vaaleita hiuksia mahdollisimman tuhkaiseen sävyyn. Askorbiinihappo selvästi kirkastaa väriä irrottamalla epämääräiset sävyt hiuksista pois.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja elly »

Mäkin suositteisin vielä kokeilemaan askorbiinihappokäsittelyä. Unohdan sen olemassaolon aina välillä, mutta ellen oli tuossa yllä niin vakuuttava, että kipitän itsekin apteekkiin askorbiinihappo-ostoksille. :D Oon monesti kuvitellut, ettei mun hiuksissani ole niitä epämääräisiä sävyjä, mutta kylläpä väri on melkein aina kirkastunut käsittelyn myötä. Ei ole ainakaan kallis kokeilu. :)
Christina
Haiven
Haiven
Viestit: 5
Liittynyt: 18 Tammi 2016, 11:59

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Christina »

Mulla olis pieni ongelma hiusten kanssa. Menin laittamaan pari kuukautta sitten Poly Colorin sävyteshampoon sävyssä tummanvaalea tasoittamaan oman värin ja blondatun rajaa. Eilen nakkasin Schwarzkophin vaalennusaineen, jossa myös väripigmenttejä sävynä Icy Vanilla. Nyt on juuret oranssihtavat, ruskea raita vaakatasossa ja latvat blondit. Saiskohan tuota ruskeaa millään muulla haalistumaan kuin vaalennuksella? Kaapissa olisi colour b4 mutta onkohan sillä mitään vaikutusta siihen sävyteshampoon jättämään raitaan?

Edit: Päädyin tekemään vaalennuspesun. Vielä ei osaa sanoa auttoiko. Toivotaan.
Viimeksi muokannut Christina, 15 Marras 2016, 11:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja calypso »

Mistä olette pk-seudulla askorbiinihappoa ostaneet? Olen käynyt nyt muutamassa isossa marketissa enkä ole löytänyt. Ei kiinnosta ostaa apteekista kun siellä se on moninverroin kalliimpaa kuin marketeissa, ja tämän mittaiseen tukkaan sitä saa kyllä uppoamaan.
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Värinhaalistusvinkkejä

Viesti Kirjoittaja bast »

Mä ostin ison omenan citymarketista. Prismasta ei jostain syystä löytynyt, vaikka luulisi että isoimmissa marketeissa olisi kaikissa.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
Vastaa Viestiin