Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja bast »

Noi taitaa olla kumpikin ihan mahdottomia poistaa sitten jos/kun kyllästyy. Mulla on puolet tukasta vielä vaalennettua hamppua, johon tarttuu aika huonosti mikään.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

Kyllä se Elumen lähtee, eri asia tosiaan sitten, että kuinka helposti. ;D Eikä aina ole kyllä helppoa saada tavallisilla kaupan kestoväreilläkään värjättyä mustaa pois. Sekin voi kerrostuessaan jämähtää tukkaan niin, että sen poistaminen on käytännössä mahdotonta (kun opiskelin kampaajaksi niin yhdeltä luokkakaverilta ei saatu mustaa vaalenemaan sitten millään, kun olisi halunnut pari hiusosiota jollain räikeämmällä).

Vaihtoehdot taitaa olla kyllä aika vähissä. En tiedä ihan tavallisista suoraväreistä, varmaan vaikea saada niillä kunnolla mustaksi, haalistumisesta puhumattakaan..
3b F ii
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja bast »

Ehkä pitää tutustua elumeniin sitten tarkemmin. Kestovärit olen saanut aina irti, mutta nykyään kun en uskalla niitä enää käyttää. Pelkään vaan että muidenkin värien kanssa päänahka alkaa reagoida ja sitten olen jumissa kamalan juurikasvun ja pois kasvattelun kanssa.

Toisaalta indigo houkuttaisi luonnollisena vaihtoehtona, mutta jossakin luki, että saattaa mennä vaalennetussa hiuksessa vihreäksi.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
Monty
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 581
Liittynyt: 19 Heinä 2012, 12:10

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Monty »

Elumenilla värjäämisestä - jos et siis aio käyttää alle värinpoistoa (niinkuin ymmärsin viestistäsi) niin elumen myös haalistuu/ kuluu pois neitsyttukasta paremmin kuin käsitellystä (ainakin minulla).
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja bast »

Mulla on sellainen 15-20cm vaalean ruskeaa juurikasvua ja latvassa vanha keltablondi värinpoiston tulos.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja elly »

Mua ahdistaa hiusvärien kemikaalipahikset, ja haluaisin heman jalostaa omaa väriään paremmaksi. Onko joku Color mask vai Elumen INCI:ltään vähempimyrkkyinen vaihtoehto tällaiseen?
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja enna »

^Jos et ole allergisoitunut peruskestoväreille, niin elumenille tai suoraväreille/värimaskeille allergisoitumiselle on vielä pienempi riski. Eli on ehdottomasti parempi vaihtoehto!
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja elly »

Kiitos, juurikin tässä käsityksessä olen itsekin ollut. Osaatko vielä sanoa onko Elumenin ja värimaskien välillä jotain eroa kumpi on enemmän pahis?
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja enna »

^Mä en itse noista elluista sen paremmin tiedä kun en ole koskaan käyttänyt tai inceihin tarkemmin tutustunut, mutta tällein omana arvauksena (joku tietävämpi voi vahvistaa) värimaskit olisivat vielä pienempi paha. Ja koska sulla on oma väri kyseessä, värimaskit olisivat "turvallisempi" vaihtoehto jos et halua "oikeasti värjätä".
blackout

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja blackout »

Toivottavasti joku täällä osaisi auttaa. Eli haluaisin värjätä hiukset lähelle omaa väriä, eri värejä katseltuani huomasin että schwarzkopfin natural & easy 542 opaali tuhkanvaalea olisi ehkä lähinnä omaa väriäni. Tällä hetkellä on ihan platinablondit hiukset joten mitä tapahtuu jos tuon värin heitän päähän? vihreät? ;D Luin myös joltain englanninkieliseltä foorumilta että värjätessä vaaleista keskivaaleaan kevytväri olisi parempi onko tässä mitään perää ???
grace

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja grace »

^ Viimeiseen kysymykseen en osaa ottaa kantaa, mutta olen käyttänyt tuota mainitsemaasi väriä. Mulla veti tosi tummaksi, toki haalistui ajan kanssa, mutta ihan paketin kuvan mukaista väristä ei koskaan tullut. Vihreäksi ei mulla mennyt, mutta lievää "sinitarran sävyä" oli alkuun havaittavissa.
ainokainen

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Hei, tietääkö täällä kukaan miten vahvat hapetteet on marketeissa myytävissä värinpoistoissa? Entä vaaleat kestovärit, esim. ne L'Orealin ihan vaaleimmat Recitalit, siis sellaiset joissa ei kuitenkaan ole sitä vaalennusjauhetta mukana?

Edittiä: Löysinkin jo vastauksen kysymykseeni täältä:

http://www.juurikasvu.org/smf/http://lo ... ic.php?t=0

Iso kiitos tuulikaapille, kun olit otanut selvää noista!
Syy, miksi kysyin asiasta on se, että epäilen että mun kampaajan käyttämä 6% vaalennusaine on mun tukalle nykyisellään liikaa. Hiuksia on nyt katkeillut niin paljon, että jatkossa taidan käyttää vain kevyt- ja suoravärejä.
L'Orealin vaalentavissa kestoväreissäkin on näemmä 6% hapetteet, eli liikaa mun hiusten tämänhetkisen kunnon huomioon ottaen!
Viimeksi muokannut ainokainen, 18 Tammi 2016, 09:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mini-Me

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Mini-Me »

Tietääkö kukaan kuinka vaalea pohja pitäisi olla teräksenharmaaseen hiusvärin? Ajatuksena on saada pohja tehtyä kotona niin että itse värjäyksen voisin jättää kampaajalle. Voiko se pohja olla yhtään oranssi, pitääkö olla keltainen vaiko ihan platina?
ainokainen

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Mä tekisin toisinpäin, eli antaisin kampaajan vaalentaa ja sen harmaan saat sitten ihan helposti tehtyä itsekin suoraväreillä. Harmaat kestovärit ei pysy, vaan joudut joka tapauksessa ylläpitämään harmaata väriä itse.

Vaalentaminen on aika raju käsittely hiuksille ja jos sulla on entuudestaan värjätyt hiukset, on iso riski että tulos on epätasainen. Eli se on todellakin paras jättää osaavalle kampaajalle. Harmaan pohjaksi suosittelisin aika vaaleaa, vähintään 8-asteista hiusta ja kovin oranssi se ei mielellään saisi olla.

Juttua harmaaksi värjäämisestä löytyy lisää Granny Hair -ketjusta.
Mini-Me

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Mini-Me »

Kiitos ainokainen vastauksesta! Mulla on siis sellainen tilanne että värin alla on blondi jonka sain aikaan viimevuonna tämän harmaa operaation merkeissä mutta kun kävin kampaajalla hakemassa siihen värin joka olisi vastannut juurikasvua (harmaa) niin siihen laitettiin todella tumma väri. Olisi silloin pitänyt pyytää se korjaamaan mutta enpä tehnyt niin. Nyt yritän saada väriä pois Colour b4 käsittelyllä, väripoistoa tähän ei voi laittaa enää. Haluan kokeilla elumenia enkä halua sitä itse laittaa ainakaan ensimmäisellä kerralla. Mietintämyssyn alla on siis tuleekohan tuolla Cb4 käsittelyllä tarpeeksi vaalea pohja. Jos 8 asteen pohja riittäisi niin siihen on varmasti mahdollisuus koska ihan alla on 10 (johon en varmaan enää pääse ilman väripoistoa).
Vastaa Viestiin