Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
miolla
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 421
Liittynyt: 19 Heinä 2008, 23:47

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja miolla »

Kiitos vastauksista, on sitten liian punertava minun makuun. PC:n vaaleat sävyt ovat olleet niin mukavan neutraaleja (luonnollisia), että mieluusti olisin kokeillut myös ruskeeta.

Entä se keskiruskea, eikö sellainenkin ole olemassa? Taidan tarvita tähän tukkaan sen neutraalin tai oikeasti viileän ruskean.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

^PC:n keskiruskea on kaunis, hieman punertava luonnollinen keskiruskea (sävyaste 4). Värjäilin tuolla pitkään, ja se on myös yksi suosikkisävyistäni marketin valikoimista. Ei liian tumma (kuten tummanruskea samasta sarjasta), vaan luonnollisempi, ja sopii myös lämpimälle ihon sävylle. Viileä sävy tuo ei kuitenkaan ole, mutta kokeilemisen arvoinen, jos etsii luonnollista tummahkoa sävyä.
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

Mulle tehtiin tummaan tukkaan vaaleahkoja raitoja latvoihin. Nyt täytyisi värjätä juurikasvu. Miten estän tumman värin tarttumisen raitoihin huuhteluvaiheessa? Vai mahtaako ylipäätään edes tarttua vaalennettuihin kohtiin huuhdellessa? Voisiko kookosöljy toimia vai toimiiko kenties päinvastoin? Olisiko hoitis parempi?
miolla
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 421
Liittynyt: 19 Heinä 2008, 23:47

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja miolla »

miolla kirjoitti:Mitenkäs kun mulla on parhaillaan henna-punainen/oranssi tukka ja havittelen jotain 5- tai 6-tasoista kultaisella tai tuhkakultaisella vivahteella. Onnistuukohan jos laittaa neutralin 5.0-ruskean vai pitäiskö liiallista lämpöä lähteä taittamaan jollakin beigellä 6.13 tai viileällä 5.1-sävyllä?
Tuumasta toimeen. Hankittuna on Loreal Preferencen 5.21 Etoile ja Revlonin Nutri Color Creme (suoravärihoitoaine) sävyssä 6.21. Katsotaan mitä tästä tulee.
Sinimusta
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1534
Liittynyt: 05 Marras 2009, 09:42

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Sinimusta »

Kuva

Millähän värillä saisin tuollaisen? Olen pitkään jo himoinnut Dark Auburnin väristä tukkaa, mutta kerran olen jo epäonnistunut sen värjäämisessä. Tuli vaan tummanruskea  :(
kumikana

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja kumikana »

^ Ilmeisesti pohjavärisi (lopputuloksesta päätellen) maantiehkö? Lähtisin itse vetämään esim. värisävyä 3.6 tai 4.6. Joskus ammoisina aikoina värjäsin punamustaksi (2.6, kyllä silloin ainakin sai tätä sävyä) pitkään ja se haalistui aina suurinpiiretein tuon väriseksi. Jos siitä tulee liian punainen niin sävyttäisin colormaskilla (cacao) kunnes puna haalistuu.

Tämä tulee siis ihan mututuntumalla ja n. 17 vuoden kokemuksella. ::)
Tipi-72
Haiven
Haiven
Viestit: 12
Liittynyt: 04 Kesä 2015, 11:49

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Tipi-72 »

Minulla on jälleen pienimuotoinen ongelma, joka nyt kuitenkin on alkanut ärsyttää kovasti. Eli kävin kesäkuussa kampaajalla ja vaalennettuihin hiuksiini laitettiin vaaleaa ja toffee raitaa. (noilla siis häivyteltiin keltaista ja oranssia väriä) kerroin, että en halua värin olevan lämmin. Kuitenkin nuo toffeiset kohdat ovat edelleen, huolimatta siitä, että olen laittanut itse päähäni mm. castingin glossy blonds 910, jotenkin häiritsevän "oranssin toffeiset" Mitään platinaa tai valkoista en tosiaan halua vaan viileää 9 ja 8 asteista, mutta kirkasta. Osa hiuksista onkin ihan siedettävän väristä mutta nuo toffeeraidat >:(. Ja tosiaan nuo tummemmat raidat ovat ehkä n. 8 asteisia tummuudeltaan. Mitä ihmettä voisin tehdä. Violettia sampoota mulla on (fudgen) mutta pelkään sen tekevän hiuksista hieman liian tunkkaiset. Myöskin tuota KC:n pearl sampoota löytyy, mutta sehän taittaa helposti sellaiseen lohenpunaiseen noissa tummemmissa kohdissa. puhdas viileä 9 hieman tummemmilla raidoilla oli silloin kesällä tavoitteena ja edelleen taistelen. On tää blondina olo vaikeempaa kuin muistinkaan  0_0 0_0
kumikana

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja kumikana »

^ Mä kyllä vetäisin sitä violettia shampoota tai sitten hopeashampoota. Ne kuitenkin toivottavasti haalistuu, jos menee munille.  ???

Mutta KUKA laittaa toffeensävyä, jos tarkoitus on päästä eroon lämpimistä sävyistä. Harmillista. Toffeella voisi varmaan piilottaa k.o. sävyä.  Mulle laitettiin vihreään taittavaa vaaleaa taittamaan keltaista ja oranssia ja lopputulos on kylmä (heti värjäyksen jälkeen oli täysin granny)
risme

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja risme »

Oisko jollain kokemusta Garnier Nutrisse 7.3 väristä? tuleeko kovinkin tumma vaaleaan hiukseen.

Jos jollain olis myös vinkkejä jostain hyvästä kaupan vaaleanruskeasta väristä, niin kuulisin mielelläni:)
Vissiin myöskään toffeen väristä kaupan hiusväriä ei ole olemassa;o, täällä suomessa ainakaan? saa toki jos jollain on tullut jostain väristä toffeet tai jtn sinnepäin, niin kertoa!:)
Tipi-72
Haiven
Haiven
Viestit: 12
Liittynyt: 04 Kesä 2015, 11:49

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Tipi-72 »

Kokeilin tuota violettia shampoota ja se taittoi jonkun verran lämpimyyttä pois, mikä on hyvä  :). Vaaleimmat kohdat kyllä meni hieman turhan violeteiksi, mutta kaikkea ei voi saada. Tilasin golwellin 10V:tä jota nyt odotan innolla. Ajattelin, että laitan sitä aluksi ainoastaan alempiin hiuksiin joissa tuota orannsi/toffeeta on enemmän. Päälliosassa hiuksia on niin paljon raitaa, että oranssisuus ei juurikaan näy. Kyllä mä vielä saavutan ihan kivan sävyn. En kuitenkaan toivo ihan liikoja vaan neutraalia/viileää vaaleaa. Ainakin aiemmin tuo on ollut helpompi saavuttaa kun silloin haluamani lähes valkoinen platina  :ts
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

^Goldwell 10V tuskin peittää oranssia vivahdetta hiuksessa, ainakaan minulla ei peittänyt.  :-\
ainokainen

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Joo ei missään nimessä, siinähän ei ole väripigmenttiä juuri laisinkaan. Ihan blondin hiuksen kirkastamiseen se sopii, mutta oranssille se ei satavarmana tee yhtikäs mitään.  :-\
Viimeksi muokannut ainokainen, 16 Elo 2015, 16:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja ellen »

Noiden vaaleiden ja violettien suoravärivaahtojen kanssa kannattaa myös muistaa sellainenkin kikka, että föönää vaahdon hiuksiin kiinni. Eli pesee ja pyyhekuivaa hiukset, levittää esim. juuri Goldwelin 10V-vaahtoa hiuksiin tasaisesti ja föönää hiukset kuiviksi. Lopputulos on hiukan rapsakka, mutta hiuksia ei ole pakko huuhdella ja hoitaa hoitoaineella, jos ei halua, vaan voi sinnitellä päivän-pari ja pestä sekä hoitaa hiukset samaan tapaan kuin tavallisesti seuraavan pesun ohessa. Föönauskikka antaa todella tehokkaan taiton, joten sitä kannattaa kokeilla todella keltaiseen kuontaloon.
Tipi-72
Haiven
Haiven
Viestit: 12
Liittynyt: 04 Kesä 2015, 11:49

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Tipi-72 »

Kiitos vaan tuosta föönaus vinkistä  :). Ensi tiistaina olis aika kampaajalle, jonka nyt ainakin pitäis ymmärtää etten TODELLKAAN halua mitään mikä viittaakaan oranssiin tai keltaiseen. Varsinaisesti minulla ei ole mitään esim karamelliblondia vastaan, mutta nyt en hae sitä vaan selkeästi vaaleampaa lookkia. Tuohon kampaamoraisuun asti pärjäilen tällä hieman hassun värisellä 10v tukalla. Eipähän ainakaan ole niin oranssi/keltainen enään  :ts
Sadetanssi

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Sadetanssi »

Osaisko kukaan kertoa miksei Olian sävyä 10.1 suositella vaalennetuille hiuksille tai jos on suoritettu värinpoisto? Voiko vetää harmahtavaksi tai sinertäväksi tuhkataiton vuoksi?  ???
Vastaa Viestiin