Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
eivor
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 97
Liittynyt: 18 Marras 2009, 09:44

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja eivor »

Sumeri, minäkin olen lukuisia kertoja sävytellyt noilla suoraväri+hoitoaine-sekoituksilla hiuksiani hyvin vaihtelevin tuloksin. Kannattaa kokeilla sitä violettia väriä, mutta siitä seoksesta ei kannata tehdä liian tummaa. Nimimerkillä monesti violetit hiukset saanut :D
Seoksen voi myös antaa vaikuttaa hiuksissa useita tunteja, jolloin pitäisi kyllä tarttua. Olen itse huomannu saman kuin tuossa ylempänä oli kirjoitettu, että aina se tarttuu joihinkin kohtiin tiukemmin ja joihinkin tuskin lainkaan, mutta jos tämä mahdollinen epätasaisuus ei haittaa niin kokeile ihmeessä.
Liselle
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 340
Liittynyt: 14 Heinä 2009, 13:55

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Liselle »

Liselle kirjoitti: Mie oon tässä kohta värjäämässä hiukset suoravärillä kirkkaan violetiks. Tällä hetkellä hiukset on tosi epämääräsen kirjavat. On edellisten värien jämiä ja omaa juurikasvua:

Kuva

Tarvisinkin vähän apua, että miten näistä lähtis tekemään tasasemman väriset? Teenkö värinpoiston? Vähän vaan epäilen, että se ei noita värieroja vähennä vaan pelkästään vaalentaa niitä.
Ehkä pitäis yrittää värjätä hiukset tasasen värisiks ensin? Millä sävyllä? Tuleeko sitten liian tumma pohja ja violetista ei niin kirkas. Yllättävän hankalaa tää.
Leikkautan tänään 3cm pois niin vähän noi vaaleemmat latvat lähtee.
Värjäsin eilen kokeilu suortuvan. Pesin suortuvan ensi syväputsarilla ja sitte väriin n. tunniks muhimaan. Kaikkialle muualle  tarttu hyvin paitsi omaan väriin. Riitäisköhän vaan vaalennuspesu vai pitäiskö ihan vaalentaa?
2aM
Koukussa kynsilakkaan: http://alcyonen.blogspot.com/
Sumeri
Haiven
Haiven
Viestit: 12
Liittynyt: 24 Elo 2010, 17:49

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Sumeri »

eivor kirjoitti: Sumeri, minäkin olen lukuisia kertoja sävytellyt noilla suoraväri+hoitoaine-sekoituksilla hiuksiani hyvin vaihtelevin tuloksin. Kannattaa kokeilla sitä violettia väriä, mutta siitä seoksesta ei kannata tehdä liian tummaa. Nimimerkillä monesti violetit hiukset saanut :D
Seoksen voi myös antaa vaikuttaa hiuksissa useita tunteja, jolloin pitäisi kyllä tarttua. Olen itse huomannu saman kuin tuossa ylempänä oli kirjoitettu, että aina se tarttuu joihinkin kohtiin tiukemmin ja joihinkin tuskin lainkaan, mutta jos tämä mahdollinen epätasaisuus ei haittaa niin kokeile ihmeessä.
Hih, mä tätä hoitoaine+suoraväri-sekoitusta ehdinkin jo kokeilla :D viisaana muistin testata eka parilla suortuvalla eri sekoitussuhteita. Ja huomasin siinä sitten että taidan joutua ostamaan sinisen suoravärin violetin kaveriksi, koska toi violetti yksinään vetää hiukan liikaa liilan puolelle. Tai siis niihin suortuviin, joissa sitä suoraväriä oli eniten, ilmaantui aika jännä väri, sellainen vaaleanruskean ja liilan sekoitus, aika vaikea sanoin kuvailla...Mutta hyvä uutinen on se että ainakin tuntui tarttuvan ihan mallikkaasti.

Ei sillä, toisaalta päässäni tällä hetkellä oleva väri olisi ihan nätti sinällään, ei tää kumminkaan niin keltainen ole että se pahemmin haittaisi, mutta kun itse tahtoisin melkeimpä harmaata hiuspehkoa :D
1b/F/ii, tummanvaalea, lantiomittainen
Feles
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 156
Liittynyt: 06 Tammi 2012, 11:28

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Feles »

Hei,

Tarvisin kekseliäitä neuvoja hiusasiantuntijoilta!

Värjäsin vaalennetut hiukseni L'orealin Sublime Mousse Mansikkoblondi (Straberry Fizz 822) -värillä ja tuloksena sain vaalean violetit/harmahtavat hiukset!!
L'orelin asiakaspalvelun mukaan hiukseni olivat liian vaalennetut eikä väri siksi tullut oikein. He suosittelivat värin haalistusta vaalennuspesulla ja sen päälle vaalenpunaista sävytettä.
Straberry Fizz kestoväri uudelleen laitettuna vain voimistaisi violettia vaikutelmaa hiuksissani, joten sitä eivät suositelleet.. 

En nyt oikein tiedä mitä tekisin näille hiuksille.. Mansikkablondia tahtoisin edelleen, mutta se lienee nyt kotikonstein liian hankalaa saada. Mietin jos laittaisi jonkun kultabeigen tähän päälle, josko taittaisi pois tuota lilaa. Tai tosiaan jotain vaaleanpunaista sävyetttä?

Ideoita?

Tässä hiukset lähtötilanteessa:
Kuva

Tässä kuvia värjäyksen jälkeen:
Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut Feles, 19 Joulu 2014, 17:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saranna
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 70
Liittynyt: 17 Touko 2012, 19:39

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Saranna »

Vaaleanpunaisissa on aina vähän kylmyyttä mukana, joten sitä en lähtisi laittamaan. Aika tummalta näyttää että pelkällä sävyn säädöllä ihan mansikkablondia saisi, joten jos et vaalennuspesua halua tehdä, niin suosittelen lisäämään lämpöä.
Ja hapeteväreillä en suosittele taittoa, suoraväriä kehiin mieluummin.
Parturi-kampaajaopiskelija, jolla puolipitkät, taipuisat 9,01 hiukset 8.13 raidoilla. Suosikit Elumen, Igora Royal, SIM system 4, Kc Luxima, Forme.
Liina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 228
Liittynyt: 07 Huhti 2008, 12:51

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Liina »

Kannattaa ensin muhittaa öljyä/öljyhoitoa ja sen jälkeen syväpuhdistavaa shampoota, esim 30 min + 30 min. Toimii vasta värjättyyn hiukseen hyvin. Ja sen jälkeen kevytsävytteellä sopiva sävy.
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja bast »

Mistä muuten nykyään saa sävytteitä? Marketeista olen löytänyt ihan muutamaa poikkeusta lukuunottamatta vain kestovärejä.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Belle »

^ Citymarketissa ja Prismassa on ainakin ollut Biozellin suoraväriä, mutta en tiedä onko valikoimissa enää. Olen ostanut suoravärit viimeisen vuoden aikana Sitruunasta.

Takavuosinahan marketeissa oli mm. klassikko Melody, Liven suoravärit, Color Pulse. En tiedä onko suoravärien kysyntä sitten niin laimeaa että ne on siksi vedetty marketeista. Ehkä värillisillä maskeilla on enemmän menekkiä, koska niitä kyllä löytyy. Mä en niistä tykkää, muutama epäonnistunut "värin piristys" takana - ei tartu tyveen lainkaan ja latva imaisee reilusti väriä, pituudet siltä väliltä, hirveä sillisalaatti jota lopulta haalistelen öljyllä ---> ärghh  :#. Normi suoravärillä ei tätä koskaan tapahtunut ja sillä pystyi aavistuksen häivyttään tyvikasvuakin.
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

Korresin Argan Oil Advanced Colorant hiusväri on saanut kehuja. Voisin sitä tilata testaukseen, mutta kuulisin mielelläni jos täällä jollain olisi kokemuksia.
Sinimusta
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1534
Liittynyt: 05 Marras 2009, 09:42

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Sinimusta »

Muistan tuon Color Pulsen vaahdon  ;D Kokeilin varmaan jokaista niistä.
Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Belle »

Onko millään sarjalla enää sävyä 8.32? Nutrissella oli ennen, mutta ei ole näkynyt pitkään aikaan, ei taida olla enää sävyvalikoimassa :/.

Sinimusta
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1534
Liittynyt: 05 Marras 2009, 09:42

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Sinimusta »

Mikä ihme siinä on, että kun värjään mahongin värillä niin se ei ole omassa päässä tippaakaan punertava  >:( Olen kokeillut eri värejä. 5 ja 4 asteisi ja kumpikaan ei punerra. Nyt laitoin 4.5 ja tämä on nyt joku tummanruskea. Murrr...
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja bast »

Länttäsin vanhan värinpoiston päälle Poly Colorin sävyteshampoon (15 keskivaalea) kun halusin vähän luonnollisemman vaalean. Kuvassa väri näytti mun silmään kultaiselta, mutta päässä onkin ihan harmaa ja veti paljon tummemaksi kun odotin. Saakohan tätä tästä korventuneesta tukasta enää mitenkään pois? Hassua kun yleensä mun hiuksissa on paljon keltaista ja sitä ei saa peitettyä millään. Hopeashampoot ja muut eivät auttaneet silloin kun yritti saada sitä pois, mutta nyt kun olisin halunnut kullanvaalean, niin eikös olekin kylmä harmaa.  >:(
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
Mimi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 301
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 11:44

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Mimi »

^ Auttaisiko pesu syväpuhdistavalla, öljymuhitus tai askorbiinihappo"vaalennus" tai kaikki kerralla? Yleensähän harmaan/sinisen ym sävyt häviää pikkuhiljaa, ainakin miun hiuksista viikossa (joskus halusin olla viileän vaalea mutta aina oli viikon päästä keltainen)
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja bast »

^ Pesin syväpuhdistavalla heti värjäyksen jälkeen ja ei silloin ainakaan tehnyt mitään. Pitää kokeilla tuota öljymuhitusta. En oikein mitään kuivattavaa tähän nyt enempää uskaltaisi laittaa kun on niin huonossa kunnossa muutenkin.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
Vastaa Viestiin