Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
funkylala
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 222
Liittynyt: 22 Tammi 2013, 14:13

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja funkylala »

Anteeksi, myönnän suoraan etten jaksa selata ketjuja, mutta mikä olisi the paras hoitoaineväri tummanruskeaan, hieman lämpimän sävyiseen tukkaan?

Edit: hoitoaineväri, sävyttävä hoitoaine... you know ;D
nii.na

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja nii.na »

Olen aivan pulassa näiden hiuksieni kanssa!  :'( Tarkoitus olisi siis päästä omaan väriini n. 4 asteen mahongin ruskeasta. Pysyttelen usein samoissa väreissä jos huomaan että ne toimii, ja pari vuotta oon siis värjäillyt tummaksi. Vuoden värjäilin 5.35 sävyllä ja siitä siirryin puoleksitoista vuodeksi 4.15 sävyyn. Kaksi colour b4 käsittelyä tehty, alta paljastui toffeekaramellin väriset hiukset jotka ovat jotenkin tässä parin päivän sisässä tummuneet hieman ja näyttävät lähinnä kellertäviltä/vihertäviltä. Salamalla otetuissa kuvissa näkee hyvin tuon värin mistä puhun, oudon vihertävän keltainen vaikka pari päivää sitten se oli vielä toffeekaramelli :/ Huuhtelin ton colour b4 tosi hyvin pois, molemmilla kerroilla eka 15min huuhtelua, se "hoitoaine" mikälie päähän 2min, huuhtelua 10min, taas "hoitoaine" 2min ja huuhtelu 5min. Peloissani vielä menin seuraavana päivänä pesemään hiukset kaksi kertaa syväpuhdistavalla että pigmentit lähtisivät kunnolla pois. Miten tästä kannattaisi edetä? Väri on tummunut paljon ja pitäisi päästä tonne omaan kylmemmän sävyiseen blondiin. Hävettää kulkea koulussakin kun hiukset ovat aivan sinapin vihreänkeltaiset. Nuo tällähetkellä-kuvat on siis otettu heti seuraavana aamuna "värinpoistosta" ja toi karamelli sävy oli ihan ok, mutta nyt tosiaan ne sinapin väriset kiusaavat (salamakuvat näyttävät hyvin tilanteen miltä hiukset näyttävät nyt) >:( Väriä pitäisi siis saada rutkasti vaaleammaksi ja kylmemmäksi mutta miten? Värinpoistoa en raaskis mutta onko se ainoa vaihtoehto? Hiukset ovat hyvässä kunnossa mutta värinpoistossahan on hapetetta ja colour b4 jälkeenhän ei saanut laittaa pariin viikkoon hapetevärejä? Miten on värinpoiston laita?  ???

Kuva
Viimeksi muokannut nii.na, 02 Joulu 2014, 14:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
saila
Haiven
Haiven
Viestit: 23
Liittynyt: 06 Touko 2010, 14:35

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja saila »

heipä hei

mulla on nyt jo jonkun aikaa ollut kokonaan oma väri tukassa ja nyt ois kiva saada pikkusen jotain vaihtelua. kovasti haluaisin jotain punertavaa / kuparia vähän niinkuin "liukuvärjäyksenä" latvoihin. pohdittiin yhdessä kaverin kanssa, et onko järkevää laittaa pelkästään punertavaa vai laitetaanko myös keskiruskeaa joukkoon. ei oikein tiedetty, et miten lähettäis liikkeelle, joten siksi neuvoa kysymään täältä :D onko koko ideassa edes mitään järkeä? koko päätä en haluaisi värjätä. alla kuva nykyisestä tukasta, kokonaan omaa väriä, punapigmenttiä löytyy omasta takaa :)

oho tulipa isona tuo kuva.. no toivottavasti ei haittaa :D


Kuva
ZEN
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 07:52

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja ZEN »

nii.na kirjoitti: Väriä pitäisi siis saada rutkasti vaaleammaksi ja kylmemmäksi mutta miten? Värinpoistoa en raaskis mutta onko se ainoa vaihtoehto? Hiukset ovat hyvässä kunnossa mutta värinpoistossahan on hapetetta ja colour b4 jälkeenhän ei saanut laittaa pariin viikkoon hapetevärejä? Miten on värinpoiston laita?  ???
Suosittelisin värinpoistoa, noilla pelkistävillä värinpoistoilla ei kauhean vaaleaksi hiusta saa. Hapetevärejä "saa" kyllä käyttää pelkistävien värinpoistojen jälkeen, kampaamoissahan kuulema laitetaan hapete suoraan pelk. värinpoiston jälkeen, jotta värimolekyylien jämät hapettuisivat heti (eikä ajan myöt ilman hapen kanssa reagoidessa) ja värin lopputuloksen näkisi heti. Eli jos aikoo tummentaa heti pelkistävän värinpoiston jälkeen, niin pitää varautua siihen, että väri voi tummua rutkasti.

Värinpoisto taas on hieman eri juttu, tummenemistahan ei tule näkymään vaalennettavissa hiuksissa. Kylmää sävyä hiuksiin saa hopeashampoista ja -hoitoaineista.
Cogito ergo doleo.
Elinaelina
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 59
Liittynyt: 09 Loka 2009, 23:35

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Elinaelina »

saila kirjoitti: heipä hei

mulla on nyt jo jonkun aikaa ollut kokonaan oma väri tukassa ja nyt ois kiva saada pikkusen jotain vaihtelua. kovasti haluaisin jotain punertavaa / kuparia vähän niinkuin "liukuvärjäyksenä" latvoihin. pohdittiin yhdessä kaverin kanssa, et onko järkevää laittaa pelkästään punertavaa vai laitetaanko myös keskiruskeaa joukkoon. ei oikein tiedetty, et miten lähettäis liikkeelle, joten siksi neuvoa kysymään täältä :D onko koko ideassa edes mitään järkeä? koko päätä en haluaisi värjätä. alla kuva nykyisestä tukasta, kokonaan omaa väriä, punapigmenttiä löytyy omasta takaa :)
Itekkin mietin jotain samantyyppistä, ja etin esimerkkejä tai vinkkejä. Jossain neuvottiin ombre-värjäyksestä (=liukuväri), että värin rajan pitäis olla aina korvan kohdalla, ettei lopputulos ole raskas, ja että latvaan tulevan värin on oltava tarpeeksi paljon vaaleampi. Mä en tykkää näin tiukoista oikein/ väärin -neuvoista, mut se on yksi neuvo. Mutta musta tuntuu että ombre on tehty usein tasapitkään tukkaan, ja mulla on kerrostettu. Eikä se keltanen latva ruskeaan tukkaan ainakaan sovi mun tyyliin.
Liselle
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 340
Liittynyt: 14 Heinä 2009, 13:55

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Liselle »

Mie oon tässä kohta värjäämässä hiukset suoravärillä kirkkaan violetiks. Tällä hetkellä hiukset on tosi epämääräsen kirjavat. On edellisten värien jämiä ja omaa juurikasvua:

Kuva

Tarvisinkin vähän apua, että miten näistä lähtis tekemään tasasemman väriset? Teenkö värinpoiston? Vähän vaan epäilen, että se ei noita värieroja vähennä vaan pelkästään vaalentaa niitä.
Ehkä pitäis yrittää värjätä hiukset tasasen värisiks ensin? Millä sävyllä? Tuleeko sitten liian tumma pohja ja violetista ei niin kirkas. Yllättävän hankalaa tää.
Leikkautan tänään 3cm pois niin vähän noi vaaleemmat latvat lähtee.
2aM
Koukussa kynsilakkaan: http://alcyonen.blogspot.com/
9745lenttu

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja 9745lenttu »

Nyt ois hyvät neuvot kalliit. Vähän tämäntyyppistä aihetta oli sivuttu jo aiemmin, mutta jäi vielä epävarma fiilis että miten tekisin.

Eli: värjätyt n. seiskan luokkaa todella vahvasti punaiseen/kupariin taittuvat hiukset, joista haluaisin taittaa punaisuutta pois ilman että väri tummuu. Mikä olisi hyvä keino, onko kenelläkään hyviä vinkkejä?
Kunis

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kunis »

^ Ikävä kyllä tähän ei oikeen ole olemassa pysyviä vaihtoehtoja. Toki jos jaksamista riittää, voi leikkiä vaikkapa vihreällä suoravärillä, mutta sitä pitäisi tehdä sitten melkeen joka pesun jälkeen jotta hiuksen pinnassa pysyy punaista vaimentava värikrros. Ja vaikka punervan päälle pistäisikin tummempa ruskeaa, tulee se punainen kuitenkin tummempana siitä silti läpi. Punajutut on kurjia, helpoiten niistä pääsee eroon joko kasvattamalla, leikkaamalla tai blondaamalla. Omat pöhköytensä kaikissa vaihtoehdoissa.

^^ Pieni epätasaisuus ei aina haittaa suoravärin alla. Tietysti kun värjää käsiteltyä ja käsittelemätöntä hiusta, on olennaista varmistua siitä, että haluttu väri tarttuu molempiin. Tällöin juurikasvua kannattaa vaikka pestä syväputsaavalla shampoolla juuri ennen värjäystä. Voisit vaikka kokeilla vaalennuspesua, jossa levittäisit vaalennusaineseosta noille tummemmille punaisille osioille, ja sitten muhittaa vielä hoitoainetta ihan koko tukkaan hyvän aikaa.
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja bast »

Mä ajattelin poistaa pinkin suoravärin jämiä ja ostin swartzkopf blonde L101, mutta paketin sisällä ohjeissa lukee, että sitä ei saa käyttää värjättyihin hiuksiin. Sitähän ei tietenkään voinut lukea paketin ulkopinnalla missään. Onko nyt tosiaankin niin että tuota ei kannata edes kokeilla? Mun tukka on tällä hetkellä päältä ja latvoista keltablondi ja muualla oranssia ja oranssinpinkkiä. Tarkoitus olisi saada tasaisempi vaalea.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
Liselle
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 340
Liittynyt: 14 Heinä 2009, 13:55

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Liselle »

^^ Vaalennuspesua vois kyllä kokeilla. Se saanko sen vaan tummempiin osiin on ehkä vähän hankalaa, mut aina voin yrittää ;D Kannattaako sitä yrittää levittää juureen?
2aM
Koukussa kynsilakkaan: http://alcyonen.blogspot.com/
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja bast »

Edelliseen viestiini viitaten: Onko muuten kaikissa vaaleissa kestoväreissä tuo kielto, että ei saa käyttää värjättyihin hiuksiin? Onko värinpoisto ainut vaihtoehto?
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
ZEN
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 07:52

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja ZEN »

Mä olen ainakin käytellyt vaalennusaineita värjättyihinkin hiuksiin. Tietenkään väri ei (käytännössä ainakaan kovin paljon) vaalenna väriä, joten luulen, että tuolla kiellolla pyritään estämään mahdolliset epäonnistumiset.
Cogito ergo doleo.
Sumeri
Haiven
Haiven
Viestit: 12
Liittynyt: 24 Elo 2010, 17:49

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Sumeri »

Yksi asia askarruttaa mieltä; mites ois, onko teillä kokemusta että mitenkä violetti suoraväri tarttuu tummanvaaleisiin hiuksiin?

Olen nyt hopeashampoon käytöllä saanut kuontaloni kellertävästä kultaisesta(vaalennustan jäljiltä) suunnilleen sellatteeksi tummanvaaleaksi, mutta kumminkin tää vielä hieman kellertää ja se ärsyttää mua kenties enemmän kuin laki sallii. Siksipä kysynkin että jos nyt menisin ja ostaisin sitä violettia suoraväriä, miksaisin hoitoaineeseen ja pistäisin päähän, olisiko sillä mitään vaikutusta?

Se mihin tähtään on siis se että saisin hiukset mahdollisimman lähelle sitä surullisenkuuluisaa maantienharmaata mikä sattuu olemaan luonnollinen värini. Eli jos suoraväri-hoitoaine -combo sattuisikin vetämään reuhkani harmaasävyiseksi, en olisi siitä ollenkaan harmissaan. Millä todennäköisyydellä näin tapahtuisi?
1b/F/ii, tummanvaalea, lantiomittainen
slala
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 712
Liittynyt: 03 Tammi 2009, 22:00

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja slala »

Sumeri kirjoitti: Olen nyt hopeashampoon käytöllä saanut kuontaloni kellertävästä kultaisesta(vaalennustan jäljiltä) suunnilleen sellatteeksi tummanvaaleaksi, mutta kumminkin tää vielä hieman kellertää ja se ärsyttää mua kenties enemmän kuin laki sallii. Siksipä kysynkin että jos nyt menisin ja ostaisin sitä violettia suoraväriä, miksaisin hoitoaineeseen ja pistäisin päähän, olisiko sillä mitään vaikutusta?
Yritän vastata jotain omien kokemusteni pohjalta, joku muu osaisi varmaan sanoa asiasta enemmän ja luotettavammin. Mulla toi suoravärin ja hoitoaineen sekoitus puree samoihin kohtiin kuin hopeashampookin, mutta tehokkaammin. Eli se ei mun mielestä tartu niihin paikkoihin joihin hopeashampookaan ei yhtään vaikuta, mutta värjää ne hopeashampoonkin sävyttämät kohdat tehokkaammin kuin shampoo (tosin tehokkuus riippuu varmasti myös hoitiksen ja suoravärin sekoitussuhteesta).
Viimeksi muokannut slala, 07 Tammi 2015, 20:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sumeri
Haiven
Haiven
Viestit: 12
Liittynyt: 24 Elo 2010, 17:49

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Sumeri »

En nyt lainaa slalan viestiä ettei menisi liian pitkäksi mutta juuh, jos tolla mennään niin tällä tukalla voi olla jotain toivoakin :D
Eli hopeashampoo kyllä mielestäni tarttuu aika hyvin kaikkialle, mutta siinäkään ei oikeen mun silmään ole tarpeeksi pigmenttiä että keltaisuus lähtis kokonaan pois(halajan lähes harmaapääksi), vaikka on hemmetin hyvin jo taittunutkin, Fudgea siis käytän. Ehkäpä toi suoraväri voisi jopa toimia. Noh, katsotaan sitten kun jossain vaiheessa kerkeän sellaisen hommaamaan.
1b/F/ii, tummanvaalea, lantiomittainen
Vastaa Viestiin