Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

^Ei taida olla marketin valikoimissa. Lorealille tai Garnierille taisi tulla vähän aikaa sitten 7.2 sävy? Poly Colorilla on sävy 22, tummanvaalea (taitaa olla paras väri kaupan tummanvaaleista.)
ainokainen

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Lila, älä missään nimessä kokeile sitä Poly Color sävyä 22, se vetää todella tummaksi! Varoittelin tästä jo Schwartzkopfin värit -ketjussa.
Eli mulla toi vetäisi vaalennetun tukan ihan tumman suklaan väriseksi, ja myös värjäämätön tyvi meni tosi tummaksi, eli ei ollut kyse vain siitä, että mun tukka oli blondattu ja siksi tummui liikaa. Vaan noissa Poly Color -sävytteissä ne kuvat ei pidä paikkaansa ollenkaan.

Sen sijaan sävy 15 on mun mielestä aika kiva, sellainen klassinen maantieharmaa. Tosin pidemmällä vaikutusajalla sekin tummuu ehkä inasen liikaa mun makuun.

Kestoväreissä Olia-sarjassa oli tos kiva sävy, muistaakseni 8.1. ja siitä tuli just sellainen ihana kaurapuron värinen, suosittelen!
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Lila »

Uuh, kurkkaanpa tuon Olian ainakin!


Oiskos jotain kampaamosarjaa sitten jostain tilattavissa tavalliselle kuolevaiselle?
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
karpalo

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja karpalo »

Igora Royalilla on 7.1 ja sitä myydään hiuksillesi.fi- ja tukkaoutlet.fi -verkkokaupoissa. Hapete pitää ostaa erikseen.
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Tietääkö joku hyvää balayage-raidoitustutoriaalia ja mikäköhän markettituote olisi hyvä raidoittamaan pari astetta luomua, 7-8 asteista hiusta?
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja elly »

Mulla on pohjana lämpimän tummanvaalea oman värinen tukka, johon on raidoitettu ombre. Sävyeroa ei ole paljon, mutta latva on ehkä hieman lämpimämmän sävyinen. Haluaisin värjätä hiukseni vaaleanruskeaksi suoravärillä, esimerkiksi Goldwellin Soft Colorilla. Ovatko 7N tai 7G riittävän tummia saamaan sävyeroa aikaan, vai tuleeko minun valita vielä tummempi tummuusaste? Ja saanko todennäköisemmin neutraalilla vai kultaisella sävyllä enemmän vahinkoa aikaan? :D
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Poly Color vetää tosi tummaksi. Ennen sain sillä juuri sen tummuisen kuin paketissa (tosin hiukset oli paljon paremmassa kunnossa). Laitoin PC:n vaaleanruskean nyt, ja tuli melkein tummanruskea! Haalistelin väriä, mutta ei tuo niin helposti lähde. Poly Color pysyy todella hyvin.

Laitoin Rialia (mitä tekisikään ilman Rialia?) ja Garnier värin 5 ruskea. Garnierilla ei tullut liian tumma, vaan juuri sopiva. Laimensin hapetetta, tuossa on tosi vahva hapete. Garnier tarttui myös hyvin tyvikasvuun. Käytän Garnieria jatkossa.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja elly »

Lähteekö ruskea KC Color Mask irti kylpyhuoneen pinnoista vai jämähtääkö kiinni? Mulla on tiedossa kokeiluja Chocolate-sävyn kanssa ja haluaisin tietää kuinka paljon olisi tarvetta suojata paikkoja.
Sinimusta
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1534
Liittynyt: 05 Marras 2009, 09:42

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Sinimusta »

Jos oikein muistan niin minulla tuo Colormask Coffee ei eded tarttunut kaakeleihin. Punaiset värit kyllä...
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja elly »

^ Kiitos vastauksestasi! Uskallan sen myötä lähteä huuhtelemaan Color Maskia ilman kylppärin vuoraamista elmukelmulla. :D
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Lila »

ainokainen kirjoitti:
Kestoväreissä Olia-sarjassa oli tos kiva sävy, muistaakseni 8.1. ja siitä tuli just sellainen ihana kaurapuron värinen, suosittelen!

Kiitos tästä vinkistä! Olialla värjään mielelläni muutenkin, väriä on runsaasti ja ammoniakittomana tuoksukin on oikein siedettävä, melkeinpä mukava! 8.13 on tosiaan erinomainen, viileämpi kuin pakkauksen ruudut antavat ymmärtää. Tasoitti tosi kivasti maantienvärisen tyven ja shokkivärin alle vaalennetun viileän vaalean osuuden eroa ja häivytti vieläkin joistain osioista hennosti läpitulevaa pinkkiä. Tummuuskin olisi tässä ihan täydellinen, eli ei liian tumma! Saa nähdä, kuinka pitkään kestää haalistumatta. Jos menee tosi nopeasti takaisin vaaleaan, niin testaan tästä myös tuon 7.13.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
Aaa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 63
Liittynyt: 12 Kesä 2016, 09:56

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Aaa »

Nyt tarviisin vinkkejä teiltä fiksummilta!

Tavoitteena kasvattaa oma väri, joka juurikasvun mukaan on vaaleahko.

Pohjalla muutamia kertoja värjätty (puhdas) tummahko henna-väri. Kampaajalla on tehty värinpoisto ja  myöhemmin värinpoisto+askorbiinihappo+osaan vaaleita raitoja ja toisen osan väriä yritettiin taittaa (sis. Olaplex).

Tämän hetken tilanne: vaaleahko juurikasvu, muu tukka kuparinen, mutta päältä vaaleampi raitojen takia, ja alta paljon tummempi.

Mitä mä teen?!? Tää oma väri punertavaa vasten ei ole mikään imartelevin...! Pitäisi ettiä uusi kampaajakin uudelta paikkakunnalta... Mutta sitten taas 3-4 viikon jälkeen pitäisi mennä uusiksi ja ei ole rahaa laittaa siihen niin usein.

Mietin, jos laittaisin kaupan väreillä raitoja tuohon tummempaan alaosaan + laittaisin jonkun kevytvärin koko tukkaan. Toimisko? Mikä kevytväri kannattaisi valita, jolla saisi punertavaa edes vähän vaalean ruskean suntaan? En sitten ymmärrä hapetteista yms. termeistä mitään :D
tiiti2
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 496
Liittynyt: 03 Huhti 2006, 23:09

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja tiiti2 »

Kysyisin, että voinko sekoittaa saman värimerkin sävyjä 700 ja 801?

Olen värjännyt tyveäni tuolla seiskalla, mutta haluaisin nyt liu'uttaa tyveä hieman vaaleammaksi.
Seiskassa on 4,5 % hapete, mutta kasissa 6 %. Onko pöhkö idea laittaa puolet seiskapaketin väristä ja hapetteesta yhdistettynä puoleen kasin väristä ja hapetteesta?

Lisäksi jäin empimään, kun 801:n väripaketissa lukee: "Ei suositella harmaille hiuksille". Minä kun haluaisin kokeilla himppasen vaaleampaa sävyä nimenomaan lisääntyvien harmaiden hiusten vuoksi. Uskallanko kuitenkin käyttää sävyä tai mikä värin käytössä on riskinä?

Kysyy nimimerkki Koko tähänastinen elämä brunettina  ;D
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Lila »

Lila kirjoitti:
ainokainen kirjoitti:
Kestoväreissä Olia-sarjassa oli tos kiva sävy, muistaakseni 8.1. ja siitä tuli just sellainen ihana kaurapuron värinen, suosittelen!

Kiitos tästä vinkistä! Olialla värjään mielelläni muutenkin, väriä on runsaasti ja ammoniakittomana tuoksukin on oikein siedettävä, melkeinpä mukava! 8.13 on tosiaan erinomainen, viileämpi kuin pakkauksen ruudut antavat ymmärtää. Tasoitti tosi kivasti maantienvärisen tyven ja shokkivärin alle vaalennetun viileän vaalean osuuden eroa ja häivytti vieläkin joistain osioista hennosti läpitulevaa pinkkiä. Tummuuskin olisi tässä ihan täydellinen, eli ei liian tumma! Saa nähdä, kuinka pitkään kestää haalistumatta. Jos menee tosi nopeasti takaisin vaaleaan, niin testaan tästä myös tuon 7.13.

Nyt siis päässä tuo 7.13 - vaaleampi 8.13 haalistui liikaa. Tämä vaikuttaa nyt todella hyvältä, on myöskin aito tuhkasävy, ei kuitenkaan vetänyt vihreäksi eikä liian harmaaksi. Voin suositella molempia sävyjä luonnollisen maantievärin tavoitteluun. Olia on muutenkin minusta kotivärien aatelia. Kestoon palaan vielä myöhemmin, päässä nyt vasta toista päivää.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
Aaa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 63
Liittynyt: 12 Kesä 2016, 09:56

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Aaa »

^miten tumma sun tukka oli ennen värjäämistä, 8 vai 7? Itse juuri mietin tuo 8.1xx laittamista ja mietin, onko lopputulos myös kasitasoinen eikä tummempi? Vaalensiko  siis tuo aiempi 8.1. kokeilu sun omaa väriä  vai tasoittiko vain latvan sävyä?

Itsellä tosin aika oranssi tällä hetkellä tämä tukka, ja sitä ajattelin kokeilla taittaa, joten saa nähdä miten käy vai käykö yhtään mitään :P
Vastaa Viestiin