Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja catjuska »

Minua on jäänyt häiritsemään kotimaisen muodonmuutosohjelman mainos, jossa hiusstylisti (?) toteaa, että pahin virhe minkä voi hiusten kanssa tehdä, on värjätä ne kotona.

Miksi se on virhe?  0_0
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

^ Luulen että noin sanotaan siksi, että ihmiset käyttäisi enemmän kampaamopalveluita. Siis tavallaan mainosta.

Osittain taas varmaan kun on oikeasti nähnyt paljon huonoja kotivärjäyksiä ja kuinka hiukset on tietämättömyyttä tuhottu liian vahvoilla väri-/vaalennuskäsittelyillä.
Viimeksi muokannut Memmuuh, 10 Tammi 2017, 10:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
3b F ii
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja catjuska »

^ Aaa, okei. Onko kampaamojen vaalennukset sitten oikeasti hiusystävällisempiä kuin marketin värit?
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

^ Ihan samanlaisia kai ne on, mutta ero on siinä, että kampaaja itse voi laittaa sopivan vahvuisen hapetteen kun taas kaupan väreissä ne on aina mitä on. Kampaaja osaa myös ehkä katsoa sen vaikutusajan paremmin ja joskus riittää vaikka vaalennuspesu kun taas kotivärjääjä ehkä laittaisi tukkaansa sen marketin tymäkän vaalennusaineen maksimi vaikutusajalla jne. :)
3b F ii
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja enna »

^Joo ja kyllä hyvistä kampaajavärjäyksistä huomaa että se on tehty kampaajalla, väri on tasalaatuinen ja esim. monisävyvärjäyksiä ei tuosta vaan tehdäkään kotona.
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Mun hiustenvärjäilyistä vois kuvitella että oon ihan aloittelija, kun ei taaskaan mennyt ihan putkeen :D Miten oon kohta kymmenen vuotta värjännyt hiuksia kuparinpunaisiksi ja nyt sitten ei meinaa onnistua millään?! Edellisellä kerralla tukasta tuli aivan liian vaalea ja se lopulta haalistui ihan sellaiseksi keltakultaiseksi toffeesävyksi jossa ei ollut kuparia enää nimeksikään. Eilen sitten päätin että haluan jotain tummempaa ja ostin Wellan Color Touch kestosävytteen sävyssä 6/4 niin tummanruskeahan siitä tuli :D Tyvestä on sentään punaisempi mutta latvat on tummemmat ja niissä on vain vähän kuparista häivähdystä. Ei mua sinänsä haittaa kun tykkään kikkailla väreillä mutta en vaan ymmärrä miksen saa enää sellaista väriä mihin olisin tyytyväinen. Ajattelin huomenna pestä askorbiinihapolla ja syväputsarilla jos tämä vaalenisi hieman ja latvoihin sitten suoraväriä. En vaan millään jaksaisi käyttää suoraväriä niin usein että saisin sillä ylläpidettyä hyvää värisävyä.

Saa vinkata jos joku tietää kestovärin millä saa tämäntyyppisen tuloksen: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/c6/23/fc/c623fcad075be2bd833ee923b73083ae.jpg

Muoks. Vaihdoin linkin kun löysin paremman kuvan. Peruukista tosin  ::)
Viimeksi muokannut Jewely, 13 Tammi 2017, 21:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Mäpäs laitan tähän perään viestiä eri aiheesta. Löysin netistä tällaisen sivuston https://www.esalon.eu.com/ ja tilasin nyt tuolta kokeeksi yhden värin. Ideana on siis se, että tuonne tehdään väriprofiili (hiusten luonnollinen väri, tämänhetkinen väri ja haluttu väri, hiusten pituus jne) niin siellä sulle sekoitetaan valmiiksi juuri sopiva väri ja siihen kuuluu palvelu, että saat sitä tiettyä custom-väriä vaikka viiden viikon välein automaattisesti jos haluat. Väriä pitäisi myös tulla juuri oikea määrä ja oikeanvahvuiset hapetteet jne. Paketissa tulee mukana myös suti, shampoo, hoitoaine, hanskat jne ja saa valita haluaako värin kestovärinä vai sävytteenä. Ensimmäinen tilaus oli 9€ + postikulut mutta otin mukaan myös jonkinlaisen värinaamion joten hintaa tuli koko paketille 20€ ja risat. Ihan super mielenkiinnolla kyllä odotan väriä! Voin sitten raportoida kun se joskus saapuu. Oon ihan kyllästynyt Suomen markettivärivalikoimaan ja se tuntuu vain supistuvan koko ajan, niin mielelläni kokeilen jotain uutta.
Aaa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 63
Liittynyt: 12 Kesä 2016, 09:56

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Aaa »

^vaikuttaa mielenkiintoiselle, tuu ihmeessä kertomaan tuloksia! Sieltä ei näköjään voi valita nykyistä väriä vaaleampaa väriä tällä hetkellä ("but stay tuned!"), joten itse en vielä pääse testaamaan.
Ropelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1788
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 15:53

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Ropelli »

Jesh, mullekin on tulossa samanlainen setti tässä parin viikon sisään! Ihan superinnokkaana kyllä odotan pakettia ja tuloksia!
\\\"Games doesn`t make people violent, lag does\\\"<br /><br />http://mommyairlines.vuodatus.net/
Ropelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1788
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 15:53

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Ropelli »

Tänään tuli tuo eSalonin paketti, jee! Vielä hetki menee, ennenkuin uskallan lyödä väriä päähän, mutta onpahan paketti valmiina&nbsp; :)


http://aijaa.com/fr0BMS
\\\"Games doesn`t make people violent, lag does\\\"<br /><br />http://mommyairlines.vuodatus.net/
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Jewely »

^Kiva! Mulle ei oo vielä tullut mutta jospa se tulisi vaikka ensi viikolla :) Toivon niin että väri olisi hyvä, mulla on ollut viimeaikoina ihan tosissaan vaikeuksia löytää sopivaa hiusväriä kun meidän kaupungin kaupoista on supistettu valikoimaa tosi paljon. Ja vaikka jotain sarjaa tuleekin myyntiin niin siitä ei ikinä tule niitä mun sävyjä. Tykkäisin kuitenkin värjätä itse kun en ole ollut kampaamoväreihin koskaan niin tyytyväinen että maksaisin niistä niiden hintoja.
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

Oon värjäillyt tyvikasvua 4.0 sävyllä (Olia hiusväri). Varsinaista juurikasvua ei tule eli sävy on lähellä omaa väriä. Mutta tuntuu että tuo kerrostuu aika tummaksi vaikka siis värjäänkin aina vaan tyven. Mitä jos alkaisinkin värjäämään tyven asteen vaaleammalla? Tuleeko ruma tarkka raja tumman ja vähän vaaleamman kohdalle?
tiiti2
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 496
Liittynyt: 03 Huhti 2006, 23:09

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja tiiti2 »

^ Kannattaa seuraavalla kerralla värjätä tyvi sekoittamalla puolet nelosta ja puolet astetta vaaleampaa, ja vasta seuraavalla kerralla siirtyä viitoseen. Tulee nätimpi ja tasaisempi siirtymä.&nbsp; :)
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Mä kävin kampaajalla värjäämässä tukkaani. Tehtiin ns. ombre-värjäys: osaa hiuksista vaalennettiin ja osa liukusävytettiin tummaksi. Kampaaja kuitenkin mokasi ja tummaa väriä roiskui muutaman läikän verran vaaleisiin hiuksiin - näkyvät todella selvästi. Myös liukuvärjäys on paikoitellen epäonnistunut. Reklamoin jo kampaajalle asiasta, mutta mua ei kiinnosta mennä hänelle enää korjaamaan värjäystä, koska kokemus oli kaikin puolin kamala muutenkin.

Nyt siis mietin, mitä tehdä asialle kotona. Voisiko Color oops-värinpoistolla saada haalistettua noita tummia läikkiä? Voiko se irrota kun kuitenkin juuri blondattiin ja värjättiin alle jäänyttä vaaleaa tukkaa? Vai pitäisikö yrittää varovasti ihan vaalennusaineella?

Tässä netistä lainattu kuva osoittamaan kamalaa lopputulosta:
Kuva

Mulla tuo ombren raja on miltei saman näköinen. En tiedä mitä tehdä sille.&nbsp; :# Enempää tummaa en haluaisi, mikä olisi kyllä varmaan helpoin ratkaisu tässä vaiheessa. Kampaajalle tekisi mieli mennä, mutta nyt hiuksia on vaalennettu todella rankalla kädellä jo kahteen kertaan ja rahaa palannut melkein 400 euroa (ja sen vuoksi en halua enempää tummaa kun sitä juuri satojen eurojen edestä poistettiin). Vaadin viimeiseltä kampaajalta rahoja takaisin, mutta eipä ole kuulunut mitään.
Viimeksi muokannut Mustikka, 08 Elo 2017, 10:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
Ellamari
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 193
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 14:01

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Ellamari »

Pitäisi saada 7-6 sävyjen väliltä oleva lopputulos.Olen pitkään pohtinut kahden värin sekoitusta miten päin tulisi värejä sekoittaa.
Tällä hetkellä päässä 7.3.
Jos haluan hiuksiani hiukan tummemmaksi,niin että&nbsp; kultainen/lämmin&nbsp; vivahdus säilyisi ja toteutan värjäysoperaation sekoittamalla 6- ja 7- asteen sävyjä,kannattaako tehdä sekoitus valitsemalla sävyt&nbsp; 7.0 ja 6.3,vai 6.0 ja 7.3? Mikä suhde näissä,50-50?
Sitten on esm.Garnier Nutrissella uusi sävy 7.123,josta ei kokemuksia löydy ilmeisesti sävyn ollessa niin uusi?Paketissa näyttäisi tummemmalle kuin esim.7.3.
Vastaa Viestiin