Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Crysania
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 809
Liittynyt: 31 Tammi 2006, 12:42

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Crysania »

Äh, olen aivan täysin noob näiden värijuttujen kanssa ja tuossa syksyn colormask-kokeiluiden kanssa iski hieman villi, että haluaisin värjätä tukkaani. :-* Kokeilin tuolloin, että saanko värjäämättömään tukkaan tarttumaan kuinka hyvin noita Biozellin värinaamioita ja ainakin pinkillä lopputulos muuten oikein kelpo, mutta en sillä parilla testikerralla saanut kertaakaan väriä tarttumaan pariin senttiin hiusten juuriin.

Miten tuon värin saisi tarttumaan juureen niin ettei noihin hiuksiin tarvitsisi lyödä mitään kovin äkäistä värinpoistoa? Tai onko markkinoilla edes olemassa mitään sellaista supermietoa ainetta, jolla sitä hiuksen pintaa saisi sen verran rääkättyä, että saisin nuo värinaamiot tarttumaan? En oikein haluaisi lähteä siihenkään, että vaalentaisin valmiiksi vaaleaa tukkaani ainakaan kovin kauheasti, mutta ilmeisesti noiden maskien kanssa kuitenkin siihen on ainakin jossakin määrin pakko lähteä jos tahtoo saada sen värin koko tukkaan?
ZEN
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 07:52

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja ZEN »

^Voisitko kenties kokeilla joitain toisia suoravärimerkkejä? Mun hiuksissa noiden ero saattaa olla kuin päivällä ja yöllä. Toiset ei tarraa juureen, ja ne myös yleensä peseytyy pois sitten ajan saatossa. Sitten on niitä (esim. Crazy Color) jotka tarttuu jo pelkästä ajatuksesta vaikka olisi kuinka hyväkuntoinen ja rasvainen juuri, mutta toisaalta niitä en sitten saa pois kuin räjäyttämällä hiukset totaalisesti.
Cogito ergo doleo.
Crysania
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 809
Liittynyt: 31 Tammi 2006, 12:42

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Crysania »

^Hmm, pitänee varmaankin tutkia tarjontaa. KC Color Maskeista kyselin kerran Hairlekiinissa, mutta siellä se kampaaja oli sitä mieltä huudon kanssa EI TARTU SUN TUKKAAN niin jätin ne sikseen. ;D Tykkään tuon Biozellin pinkin haalistumisesta todella paljon, sillä se vähitellen haalistuva pinkki on todella sievän näköinen omaan silmään. Noissa Crazy Coloreissa kyllä näyttää olevan valmiiksi jo sellainen haalea vaaleanpunainen joten ehkä se on sitten seuraavana kokeilussa ennen noita värinpoistoja. :)
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

Oon tähän asti värjännyt 4.0 sävyllä. Haluaisin jatkossa aavistuksen vaaleampaa. Miten mun kannattaisi toimia? Tuleeko tukasta epätasaisen värinen jos vain laittaisin tyveen 5.0 väriä (värjään aina vain tyven)?
Ilyasviel
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1299
Liittynyt: 21 Marras 2006, 17:59

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Ilyasviel »

pinkpepper kirjoitti: Oon tähän asti värjännyt 4.0 sävyllä. Haluaisin jatkossa aavistuksen vaaleampaa. Miten mun kannattaisi toimia? Tuleeko tukasta epätasaisen värinen jos vain laittaisin tyveen 5.0 väriä (värjään aina vain tyven)?
Todennäköisesti jää raja tyvikasvun ja muun hiusten väliin. Tee vaikka kevyt vaalennuspesu/askorbiinihappopesu/öljymuhitus ja iske vasta sen jälkeen 5.0 päähän.
tiiti2
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 496
Liittynyt: 03 Huhti 2006, 23:09

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja tiiti2 »

pinkpepper kirjoitti: Oon tähän asti värjännyt 4.0 sävyllä. Haluaisin jatkossa aavistuksen vaaleampaa. Miten mun kannattaisi toimia? Tuleeko tukasta epätasaisen värinen jos vain laittaisin tyveen 5.0 väriä (värjään aina vain tyven)?
Nätein tulee, jos värjäät ensi kerralla sekoittamalla puolet nelosta ja puolet viitosta, ja sen jälkeen siirryt viitoseen.
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0
hullukissanainen

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja hullukissanainen »

En nyt ihan tiennyt mihin topiciin tämän kysymyksen laittaisin, mutta kokeillaan tätä ;D

Tosiaan, olen värjännyt hiuksiani vuosikaudet 4.0 sävyisillä kaupan väreillä. On saattanut olla vähän tummempaakin joskus, en ole niin tarkasti niitä sävyjä tiiraillut. Edellisellä kerralla tuli laitettua liukuvärjäyksen tapaan latvoihin vähän tummempaa sävyä, varmaan 3.0. (En tosiaan ole noita sävyjä paljoa katsellut kun niillä ei ole ollut itselle niin merkitystä...)

Nyt sitten vuosien brunettena olon jälkeen haluaisinkin saada hiukset violetiksi! Tavoitteena olisi tumma violetti sävy. Vaalentaisikohan esimerkiksi Rial näitä värikerrostumia sen verran, että violetti suoraväri näkyisi näissä hiuksissa? Vai riittäiskö pelkkä Biozellin vaalennusjauheella ja 2% hapatteella tehty seos? Ja ei tosiaan mikään intensiivinen kirkas violetti ole tavoitteena, joten ei varmastikaan pidä kovin montaa astetta tästä vaalentaa. Onko kellään vastaavaa prosessia takana?

Voi että kun olen kujalla vuosien tylsistelyn jälkeen, nuorempana länträsin shokkivärien kanssa jatkuvasti  ;D
caessa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Heinä 2009, 06:16

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja caessa »

Mikähän olisi kaikkein "turvallisin", myrkyttömin tai hellävaraisin tapa saada tummahkonruskeista hiuksistani mustat?
Veikkaan, että hennaamalla, mutta mieluummin en lähtisi hennalla värjäämään.
ZEN
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 07:52

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja ZEN »

^Oletko kokeillut suoravärejä? Mulla Crazy Color on juuttunut ihan käsittelemättömäänkin hiukseen, mutta toisilla se peseytyy pois. Toinen vaihtoehto voisi olla Elumen.
Cogito ergo doleo.
eivor
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 97
Liittynyt: 18 Marras 2009, 09:44

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja eivor »

^^  Itse juuri siirryin takaisin tummaan väriin, eli vaalennetuista tumman punaruskeaan. Ihan niin punaisesta en kuitenkaan hirveästi pitänytkään, vaan tavoitteena on saada tästä sitten aikanaan sellainen espresson sävyinen. Mutta siis, laitoin sen 4.6-värin päälle ensi hätään mustaa KC Colormaskia kuivaan tukkaan, ja kyllä tämä melko mustalta nyt näyttää. Tosin punainen kuultaa joissain kohti, mutta ehkä kannattaisi sinunkin kokeilla ensin tuota mustaa colormaskia? Taitaa riippua hiuksista että miten tiukkaan se tarttuu, mutta on ainakin pigmenttistä...
Mulla hiukset on kuivahkossa kunnossa, joten tarrasi ihan hyvin kiinni noin tunnin muhituksella. Katotaan nyt kauanko tämä kestää, voihan se olla että jo seuraavassa pesussa valuu viemäriin ja tukka on taas tummanpunainen tai sitten haalistuu jotenkin muuten rumasti.
Mulla on ongelmana se, että haluaisin kyllä mustat hiukset, mutta en uskalla ainakaan nyt toistaiseksi värjätä mustalla kestovärillä :D Kunhan nyt saan hommattua tummanruskeaa väriä niin siihen asti pärjäilen tällä colormaskilla...
irtohius
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 69
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 17:17

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja irtohius »

Eri värejä sekoitellessa, värinaamioita ja suoravärejä - olen laittanut merkille sen miten joidenkin tuotteiden kohdalla värin intensiivisyyteen ja pysyvyyteen vaikuttaa mukaan laimennettava hoitoaine. Esim. Goldwellin rich repair hoitoaine saa värin jotenkin enemmän imeytymään kuin vaikka tresemmen tai glissin muutamat hoitikset. Voi tietenkin olla monia syitä tähän - sekoittanut väkevämmän seoksen tai tukka ollut kuluneempi paikoitellen. Tiedä näistä sitten....
hiukset luonnostaan 2c - 4a M/C III,

Aunt Jackie's, Dark & Lovely, Queen Helene, African Pride
Heta

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Heta »

Heippa hiusasiantuntijat!  ;) Näin kevään tullen ajatus vaalemmasta tukasta on varmaan monilla mielessä, niin myös minulla...  :) Tällä hetkellä mulla on n. 7 asteinen lämmin vaaleanruskea (?) kuontalo, jossa on jonkin verran vaaleita raitoja. Tämä siis epäonnisen kampaajareissun seurauksena, enkä luota kampaajiin enää yhtään näissä värjäysasioissa, koska en ole enää pitkään aikaan saanut sitä väriä mitä haluan :D Olin viime kesänä 9-10 asteinen kullankeltainen blondi, mutta väri ei sopinut minulle yhtään koska ihoni on sävyltään kylmä ja vaaleanpunainen. Yritin tuloksetta saadan väristä kylmän. Sitten itse asiaan :D

https://instagram.com/p/vTKW3vHdHf/?modal=true

Millä hemmetin värillä tällainen taikatemppu onnistuu?? Puhun nyt siis kaupan hyllyiltä saatavista väreistä. Ja mikä väri/aste yms. tuossa jälkeen -kuvassa on? Tageissa lukee "warm", eikös se viittaa tuohon jälkimmäiseen? Minua ei niinkään häiritse se, että väri olisi lämmin kunhan se ei ole kellertävä/kultainen! :D Minulla oli siis melkein ennen -kuvaa vastaava tukka, ehkä hiukan tummempi mutta melkein yhtä keltainen eikä siihen tepsinyt Fudget tai tuhkaväreillä värjäilyt. Varsinkin fudgen kanssa taistelu oli sitä, että muutama osio hiuksista värjäytyi haaleanvioletiksi jonka alta kuulsi silti läpi kultaisuus, ja sitten loput hiukset olivat muuttumattomia. Jälkimmäinen kuva on juuri se mitä haluan, mutta jos menen ko. kuvan kanssa kampaajalle niin saan taas vaan kultaisen värin tai sitten liian tumman (kuten viime värjäyskerrallakin). Haluan siis tehdä tämän projektin itse, mutta tarviin nyt asiantuntijoilta tietoa tuosta kuvan väristä :D Värinpoiston jos toisenkin joudun ainakin laittamaan, mutta minkä värin isken sitten päähän? 8.1 vai 9.1 vai jotain muuta kuin tuhkaa kenties?

Ja entäs sitten semmoinen juttu että jos ja kun väristä tulee liian lämmin (=kultainen  :#) niin voiko väriä taittaa esim. violetin suoravärin ja hoitoaineen yhdistelmällä vai värjäytyykö tukka silloin violetiksi? En kestä hopeashampoolla läträämistä joten haluan sen tilalle jonkun muun vaihtoehdon :D Nyt vinkkejä kehiin!!

Kiitos kaunis ja antakaa anteeksi huono ulosantini, olen aina epätoivoisena hyvin huono kommunikoimaan tai selittämään asioita järkevästi :D
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

^Tuon kuvan kaltaisen värin saamiseksi on todennäköisesti käytetty jotain värisekoituksia. Marketin väreistä ei tuollaista sävyä varmaan saa. Ehkä lähinnä voisi olla Poly Colorin sävy keskivaalea 15. Kampaaja osaisi sekoitella tuollaisen sävyn, jos on osaava kampaaja. Ymmärrän kyllä sen, ettet kampaajalle välttämättä halua mennä.
ZEN
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 07:52

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja ZEN »

Kaupan väreissä on aina paljon kultavivahdetta harmauden peittoon. Sitä voi toki yrittää suoravärillä taittaa, mutta siinä saattaa käydä juuri niin kuin itsekin kuvailit;
Heta kirjoitti: Varsinkin fudgen kanssa taistelu oli sitä, että muutama osio hiuksista värjäytyi haaleanvioletiksi jonka alta kuulsi silti läpi kultaisuus, ja sitten loput hiukset olivat muuttumattomia.
Suoraväreillä taittaminen ei juurikaan eroa hopeashampoosta noin taittotehoiltaan, ainoa vaan, ettei tarvitse shampoota päässä muhitella.

Jos pohjalla on vielä paljon keltaista, niin helpointa noin sävyn kannalta olisi varmaan värinpoistojen laittaminen, että saat pohjasta tarpeeksi vaalean. Sen jälkeen jokin tuhkainen tai helmiässävy, kannattaa tehdä testiraita niin säästyt koko tukan rääkkäykseltä jos väri ei olekaan sopiva.
Cogito ergo doleo.
lippuliisa

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja lippuliisa »

Wellan color touch arizona gold 8/73 sävyte näyttää aika lähelle kuvan väriä. Saattaa olla kyl liian kulta nii päälle samaa värii 9/1. Väriä voi ostaa kampaamoista tai googletat nettikaupoisat.
Viimeksi muokannut lippuliisa, 14 Maalis 2015, 04:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin