Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Tiu

Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Tiu »

Kyselen nyt täältäkin olisiko jollain kokemusta markettiväristä jolla pääsisi mahdollisimman lähelle "maantienharmaata"? :D Oon kasvattanu omaa väriä jonkin aikaa, mutta väriero häiritsee sen verran, että mieluummin värjäisin vielä kerran ja alottaisin kasvattamisen alusta. Oma sävy on tosi tuhkainen ja noin 7-8 asteinen.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

^Poly Color tummanvaalea (sävy 22), tai keskivaalea (sävy 15). Nuo tarraavat hyvin varsinkin käsiteltyyn hiukseen kiinni, kannattaa seurata vaikutusaikaa, ettei tule liian tumma tulos. 10-15 min riittää varmaan.

Tummanvaalea 22 on kylmä, perus 7-sävyinen. Keskivaalea 15 on vaaleampi, neutraali keskivaalea sävy. Jos hiuksesi ovat kovin kuivat ja käsitellyt, valitse keskivaalea sävy.
Jenje
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1146
Liittynyt: 21 Syys 2011, 17:55

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Jenje »

Mä havahduin tänään siihen, että viimeisimmästä kestovärjäyksestä on kulunut jo reilu kuukausi, enkä ole pistänyt mitään väriä päähäni sen jälkeen. Kuitenkin vasta nyt hiuksissa on alkanut näkymään se vihaamani punaruskea sävy, joka pahimmillaan puskee esiin jo viikon-parin päästä värjäyksestä.

Vähän siis ihmetyttää, mistä moinen ero mahtaa johtua. Käytin samaa hiusväriä kuin aina ennenkin, pesin samaan tapaan syväputsarilla ennen värjäystä, ja ylipäätään en toiminut mitenkään eri tavalla kuin aiemmin. Lisäksi käytössä on olleet täsmälleen samat shampoot, hoitoaineet ja muotoilutuotteet kuin ennenkin. Hämmentävää tällainen. 0_0

Huomasin myös, että hiusväri on haalistunut vain paikoittain, ja hiuksissa on vielä osiota, jotka ovat lähes mustia. Yleensä väri on tosiaan haalistunut tasaisesti ja ihan tyvestä lähtien. Onko kellään ideaa, mistä tällainen muutos voisi johtua?
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397
morgaise

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja morgaise »

Auttakaas joku. Harmaita puskee tihenevään tahtiin, joten päätin oikaista ja vetää koko pehkon hopeiseksi. Oma sävy on suurinpiirtein seiskaa, ja sävy vastaa pronssikorua (kalevalakorviksista hyvä luntata). Eli kun toivottu lopputulos on suurinpiirtein

Kuva

ja lähtötilanne suurinpiirtein

Kuva

, niin miten voimakkaasti vaalentavan tuotteen tarvitsen alle, jottei lopputuloksesta tule keltaista? Hopeasävy tulee crazy colorin Silveristä.

edit. Jeskamandeera, miten iso kuva, enkä mie osaa pienentää sitä.....
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Ice »

^ Onko kyseinen nykyinen hiusväri siis värjätty vai luonnostaan tuon värinen? Jos värjätty, veikkaan kolmea 9% värinpoistoa, tai useampia miedompia - mieluummin toki niin, 3% ja pitkiä vaikutusaikoja. Crazyn Silveriä epäilen liian pigmenttiseksi näihin toimintoihin, koska värinpoistojen jälkeen hius imee pigmenttiä niin paljon, joten ota varovasti, sekoita hoitoaineeseen, tai koita miedommalla aluksi jottei tulos ole teräksenharmaa. Sitten vaan hopeashampoota ja hoitoainetta kehiin.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
morgaise

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja morgaise »

Luonnostaan on tuon värinen, unohdin pistää alkuperäiseen viestiin. Hartiamittainen neitsythius, ja kampaajan kanssa naurettiin, kun päästä löytyy koko mitalisuora: pronssi omana värinä, kullansävyisiä raitoja auringon vaalentamina ja lisääntyvissä määrin hopeisia juovia. Värihän olisi muuten aivan ihana, mutta juuri harmaantumisen vuoksi haluan vaihtaa. Värillä ei kuitenkaan saa aivan samanlaista vaikka kampaajalle menisi, ja värin poiskasvattaminen harmaista hiuksista on törkeän näköistä.
Sinimusta
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1534
Liittynyt: 05 Marras 2009, 09:42

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Sinimusta »

Minulla rupeaa syksyn tullen aina punaista hiusväriä tekemään mieli  ::) Ostin nyt ensihätään Poly Colorin tummamahonki sävytteen.
rubberbandgirl

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja rubberbandgirl »

Minua taas kiinnostaa strawberry blonde. Oon aina miettinyt miten se sopisi minulle, mutta en ole uskaltanut värjätä. Yllättävän hyvin se näyttää sopivan yhteen punapohjaisen vaalean ihon kanssa, joka meikäläiselläkin on. Pitää ainakin kokeilla Color Mask Caramelia, koska sillä saa kuulemma punertavaa sävyä vaalennettuun tukkaan. Oon vähän skeptinen kyllä.  ;D
tragedia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 687
Liittynyt: 13 Heinä 2009, 22:56

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja tragedia »

^Kannattaa aloittaa sitten varovasti ja lyhyehköllä vaikutusajalla ensin, sillä toi caramel kyllä todella antaa punertavaa sävyä, etenkin jos tukalla on valmiiksi taipumusta vetää punertavaksi värjäyksessä! Mulla vetäisi aikanaan 8-asteisen värjätyn vaalean puolen tunnin muhittelulla ihan ginger spiceksi ja nykyäänkin tekee ihan selkeän punasävyn mun hyväkuntoiseen värjäämättömään 6-5 asteiseen ruskeaan, jossa tosin seassa ihan pari hassua värjättyä 7-asteista raitaa, mutta tarttuu siis punertavana jopa tummaan ja värjäämättömään hiukseen.
1cFii
Sikses iha nätti naine.
rubberbandgirl

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja rubberbandgirl »

Oho, onpas se pigmenttistä. Mulla ei ruskeat joskus muinoin menneet koskaan punaiseksi, ja silloinkin kun värjäsin kerran kulahtaneen ruskean päälle tummanpunaisella se liukeni muutamassa pesussa kokonaan pois. Ruskeat taittui vaan vahvasti kultaan. Mulla on nyt kuitenkin kokonaisilmeeltään 9-asteinen ja omaa 7-asteista reilu sentti tyvessä, joten pitää tosiaan olla varovainen sen vaikutusajan kanssa. Onneksi en ole hirveän tarkka hiusväristäni.

Aion kuitenkin ensin kokeilla Vanillaa ihan mielenkiinnosta, vaikka en ole lukenut siitä mitenkään erityisen ylistäviä kommentteja. Toisaalta en mitään kylmää sävyä tavoittele, vaan saisi jäädä vähän lämpimäksi. Tuhkanvaalea on niin nähty. 
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Ice »

morgaise kirjoitti: Luonnostaan on tuon värinen, unohdin pistää alkuperäiseen viestiin. Hartiamittainen neitsythius
Kyllä se sitten lähtee ihan voimakkaasti vaalentavalla kestovärilläkin siitä, en saa nyt millään päähäni mikä merkkikään se on, jossa on mallikuvassa ihan valkoiset hiukset (jotenkin mielikuva että Live, mutta sivuiltaan ei löydy..), mutta tehokkaasti vaalentava tuote kyseessä ja toimii oikeasti, olen nähnyt 6 tason hiukset värjättävän sillä virheettömän vaaleiksi ilman mitään erikseen taittoja. Lisäilen tänne nimen jos sen nyt jostain saan selville, mutta pääperiaate on että mikä tahansa voimakasta vaalennusta lupaava toimii. Kannattaisin ajatusta, ettei lähde ollenkaan miettimään aineita jotka ovat sitä perus 10 -tummuutta, vaan suoraan 12 -sarjan puoleen. Tuhkataitto vielä lisäksi, merkistä riippuen miten se on ilmoitettu, mutta esimerkiksi 12.1 toimii.

Värinpoistokin toki toimii, mutta väri olisi keskimääräisesti hellävaraisempi joten koska mahdollista, niin sitä kannattaisi ennemmin hyödyntää. Samalla vähentää taiton tarvetta siltä Crazyn Silveriltä.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Pups

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Pups »

Varmaan tämäkin kysytty jollain tavalla, mutta jos laitan uudestaaan garnierin luonnolliset 111 väriä hiuksiin mitä tapahtuu? Siis noin viikko sitten laitoin, mutta ei riittänyt teho silloin tekemään kauhean vaaleaksi. Jos pistän uudestaan niin vetääkö harmaaman suuntaa sitä enemmän vaan vai vaalentaako myös? Ja jotta kysymys olisi vähän outo niin siis taputtelin väriä vain hiusten latvoihin (lyhyet hiukset, ja en halua koko päätä vaalentaa), ja sitä ei siis ihan kauheasti ollut päässä. Nyt pitäis saada vähän lisää blondausta niihin niin tosiaan kannattaako kokeilla 111 edelleen tuhkanvalealla, vai onko tosiaan mahdollisuus että vain harmaantuu hius siitä (taitaa olla paljon sitä harmaatapigmenttiä? siinä) mutta ei vaalene. Eli mietin kannattaisko kokeilal jotain missä ei niin paljon harmaata. Kiitos jos joku osaa vastata :) Ja hiukset normaalisti maantienharmaat, mutta nyt vähän eri väriset kuin värjäys niitä vähän vaalensi.
Viimeksi muokannut Pups, 18 Marras 2014, 13:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elinaelina
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 59
Liittynyt: 09 Loka 2009, 23:35

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Elinaelina »

Onko mahdollista taittaa hiusten väriä kylmemmäksi ilman varsinaista värjäämistä? Tarttuuko sävyttävä värinhoitoaine? Entä suoraväri? Kesä teki latvoista kullanruskeat, vaikka yritin suojata tukkaa. Hiukset ovat siis värjäämättömät tummahkon ruskeat. Mieluummin kyllä kestän tätä väriä kuin laitan enää kestovärejä päähäni...
Crysania
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 809
Liittynyt: 31 Tammi 2006, 12:42

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Crysania »

helka kirjoitti: Onko mitään toivoa saada Biozellin vaaleanpunaista sävytettä tarttumaan värjäämättömään hiukseen? Tekisi niin mieli kokeilla vaaleanpunaisia latvoja...
Tulee varmaankin vähän myöhässä, mutta omaan vaaleaan värjäämättömään tukkaan tuo on tarttunut aivan hyvin. Ainoa  mihin en ole saanut kunnolla pysymään on ollut hiusten juuri, jolloin koko päätä värjätessä tuo lopputulos ei ole aivan tasainen. :)
Vivianna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1591
Liittynyt: 06 Helmi 2007, 11:27

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Vivianna »

Mulla on luonnostaan punertavat hiukset ja caramel mask ei vedä hiuksia punaisempaan suuntaan, mulla vetää enemmän beigeen, kun taas latte vetää punertavemmaksi.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.
Vastaa Viestiin