Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
jassmm

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja jassmm »

Punainen hiusväri hakusessa, mutta ei mikä tahansa punainen; linkistä löytyvän kuvan mukainen väri http://pinterest.com/pin/433893745324072432/ (jos linkki ei toimi, kuvassa WWE:n Eva Marie)

Mitä pitäisi ottaa huomioon tämän värin saavuttamiseksi ja ennen kaikkea, mitä väriä tulisi käyttää? Kaupasta saatavat punaiset värit eivät ole samannäköisiä ja toivoisin värjäyksen onnistuvan suoraväreillä. En vain ole varma mistä löytäisin juuri tämän väristä hiusväriä/mitä kahta väriä pitäisi sekoitella keskenään jotta saan tämän lopputuloksen. Lisäyksenä vielä, että hiukseni ovat suht vaaleat ja vaalennus jatkuu jos se punaisen värin kannalta on tarpeen.

Kiitos vastauksista jo etukäteen! :-)
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

^ Elumen RR@all. Tulee vaaleaan pohjaan juurikin tuollainen. :)
3b F ii
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^^Pohjan ei tarvitse edes olla mikään platinablondi että onnistuu. Itse tekisin (ja teinkin) niin että ensin koko pää mahdollisimman punaisella värillä hapetteen kanssa. Sen jälkeen suoraväreistä itse käytin crazy colorin fireä johon sekoitin tipan ehkä pinkissiomoa tai vermillion rediä (ja sekoituksessa n.puolet hoitoainetta johon suoravärin sekoitin). Jos kuitenkin kestävää väriä haluat niin tuo Memmuuhin ehdottama ellun RR@all on paras ja väriltään juurikin hyvin kylmän punainen. Itsellä ainakin muutaman kerran kerrostettuna elumen ei missään vaiheessa haalistunut tippaakaan lämpimään, vaan väri lähinnä kirkastui kylmemmäksi. Riitti että värjäsi vain tyven punaisella hapetevärillä kerran kuussa ja puolen vuoden välein veteli ellun pituuksiin. Aluksi toki joutui värjäämään useammin että väri alkoi kerrostumaan.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Kodira

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kodira »

Oi elumenin RR@all olisi niin ihana. Harmi kun ei ole varaa kampaajalle ja en sitä ole netistä näppärästi löytänyt...

Mitä laittaisitte värinpoiston jälkeiseen tukkaan, jossa nyt keltainen blondi juuri muutaman senttimetrin matkalla ja latvat hyvin vaalean siniset?

Ennen värinpoistoa on ollut tosiaan käytössä sinipohjainen vihreä absolut green fantasy colorsin suoraväri. Nyt himotti kokeilla lime twistiä crazy colorilta, mutta eipä tämä pää vaalene enempää. C-vitamiinishampoo juttuakin on kokeiltu syväpuhdistavashampoo muhitteluineen laihoin tuloksin ja nyt ei kehtaa kulkea ilman pipoa :D Ei varmaan neutraalia 9 asteen blondia tähän kannata kestovärinä heittää jos se edes tarttuu..? Noh onneksi nämä ovat vain hiukset... esteettistä, vain esteettistä :D

kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja kaarina »

Onko kellään kokemuksia Schwartzkopf Keratin Color -kestoväreistä? Kiinnostaisi sävy 8.1, sillä rusketuksen haalistuttua auringonpolttama tukkani on liian vaalea ja liian kellertävä makuuni. Haluaisin tummentaa hiuksiani ehkä asteen verran; tällä hetkellä tukka on ysiasteinen ja aika kultainen. Haussa siis sellainen "omanvärinen" väri. Tummentaakohan tuo kyseinen väri liikaakin?
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

^^ Mä olen tilannut flexohairilta Elumenia. Kääntäjän kanssa onnistuu jos ei osaa saksaa.
http://flexohair.shopgate.com/search?s=elumen

Olisiko tuolla ollut joku 25e raja niin saa ilman toimituskuluja, eli tilaa kaksi purkkia kerralla tai laittaa jonkun edullisen tuotteen mukaan niin ei tule postikuluja. Joskus olen tilannut myös ebaystä.

Edit. Voi kökkö. Se raja onkin nykyään 100e Suomeen ja postikulut muuten 15e. Auts.
Viimeksi muokannut Memmuuh, 17 Syys 2015, 20:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
3b F ii
Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Belle »

anannas kirjoitti: Onko kellään kokemuksia Schwartzkopf Keratin Color -kestoväreistä? Kiinnostaisi sävy 8.1, sillä rusketuksen haalistuttua auringonpolttama tukkani on liian vaalea ja liian kellertävä makuuni. Haluaisin tummentaa hiuksiani ehkä asteen verran; tällä hetkellä tukka on ysiasteinen ja aika kultainen. Haussa siis sellainen "omanvärinen" väri. Tummentaakohan tuo kyseinen väri liikaakin?
Kirjoittelinkin tästä vaalennusketjuun.Olen kerran kokeillut värinpoiston jälkeisen oranssihtavan/kusenkeltaisen taittoon ja tulos oli täysi katastrofi. Olin aiemmin käyttänyt Lorkun 8.1 mutta Keratin Color oli tarjouksessa ja ostin siksi, kuvittelin et sama värikoodi, ei voi mennä pieleen. Ehh..

Tummensi ainakin minulla ihan liikaa, lähtötilanne oli 8-asteinen ja toivoin vain taittoa. Sain kurarapakon väriset hiukset ja tummuus oli seiskan luokkaa. Itsekin tavoittelin sellaista luonnollista sävyä joka olisi lähellä omaa väriä, mutta tämä harmahtavan-asfaltinruskehtava lopputulos oli ihan muuta.

En suosittele, ei toiminut ainakaan mulla. Laittaisin ennemmin Lorealin 8.1, se taittaa hyvin eikä tummenna.


kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja kaarina »

^ Huh, kiitos varoituksesta! Mulla olisi ollut tuo väri kaapissa, mutta en kyllä missään tapauksessa uskalla sitä käyttää tuon kokemuksen perusteella.
mar.ia
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 143
Liittynyt: 03 Huhti 2011, 14:52

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja mar.ia »

Muutan mieltäni hiusvärin suhteen koko ajan, mutta oon pitkään halunnut kokeilla vaaleita hiuksia joita mulla ei ole ollut viimeiseen 11 vuoteen... Lähtötilanne mulla n. 7-asteinen luomutukka, jonka olen värjännyt 2 kertaa Poly Colorin sävyllä 22, tummanvaalea - vielä on väririppeitä siitä hiuksissa kun otti tokalla värjäyskerralla tiukemmin kiinni (mitä sillä hetkellä halusinkin ;D).

Tää olisi nyt ihana:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/73 ... c98f3d.jpg

Minkä asteinen ja sävyinen noin niinkun suurimmaksi osaksi? Mun tyvi on suurinpiirtein noiden tummimpien juurien värinen, loput hiukset tän värin alla vähän kesäauringosta lämpöä saaneet. Voisiko tämä kuvan kaltainen kokonaisfiilis syntyä kokopään (huppu)raidoilla sitten kun loputkin Poly Colorit kuluneet? Jos liian keltainen niin perään vähän taittoa Color Maskin Pearlilla, jota sattuis olemaan kaapissa? Ei haittaa jos menisi viileämmäksi.

Vai koko päähän vaalea väri - mikä kaupan väri olisi mahdollisimman lähellä, olisiko mikään?
1b/F/ii
iHerb-alekoodi: UTI515
Jenny
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 752
Liittynyt: 06 Syys 2009, 13:11

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Jenny »

Olen jo pitkän aikaa värjännyt hiuksiani tummanruskeaksi/mustanruskeaksi, hieman omaa väriäni tummemmaksi. Mitä jos tähän päälle tunkee punaisen color maskin? Tapahtuuko mitään?
sil' on hiukset niin kuin heinäpelto
talven jälkeen huhtikuussa
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja enna »

^Tummuudesta riippuen veikkaisin, että värin päälle saattaisi tulla tietty kuulto/punertavan hohde, joka saattaisi näkyä vain tietyssä valossa jos väri on niin tumma, että se ei näy tavallisesti sisätiloissa. Voi tietty olla ettei tartu mitään tai että se pienikin valuu seuraavassa pesussa pois. En usko mitään suurta muutosta tulevan.
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja enna »

Kannattaakohan hiuksiin yrittää taittaa viileää vai lämmintä sävyä, jos kasvojen iho on helposti punoittava/punertava ja haluaisin nimenomaa välttää sen vaikutuksen? Hiukset ovat jotain seiska-asteista, latvasta lähemmäs kasia varmaan,  omaa väriä (aika viileä, kullanvivahteikas kenties) on joku 15-20cm, en osaa arvioida. Punaista sävyä/hohdetta en hiuksiin kuitenkaan missään nimessä haluaisi.
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja bast »

Mitä vaihtoehtoja on hiusten mustaksi värjäämiseen, jos päänahka ei kestä kestovärejä?
En tiedä olenko allerginen vai muuten vaan herkkä, mutta kestoväreistä ja värinpoistosta tulee päänahka kipeäksi ja paljon hiuksia tippuu pois. Ei siis katkea vaan tippuu ihan juuresta.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
Sinimusta
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1534
Liittynyt: 05 Marras 2009, 09:42

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Sinimusta »

^Indigo?
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

Tai Elumen. :)
3b F ii
Vastaa Viestiin