Kutiseva päänahka

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Taistelukonna
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 97
Liittynyt: 01 Joulu 2012, 16:29

Kutiseva päänahka

Viesti Kirjoittaja Taistelukonna »

Olisi kiva kuulla onko kukaan kokeillut palashampoita kutisevaan päänahkaan? :)
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.
Vaseline

Vs: Kutiseva päänahka

Viesti Kirjoittaja Vaseline »

Huh kävin kampaajalla ja hän pesi rasvaiset hiukseni 2 kertaa goldwellin duansences syväpuhdistavalla shampoolla ja vielä perään normishampoolla. Päänahka kutisee tosi ilkeästi ja huomasin että shampoossa on hajusteita ja poluquaternium 80-ainesosa eli silikonia
Hiukset eivät edes puhdistukset kunnolla ja latvat korppuuntuicat
Mitä nyt teen?
Manna
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 3592
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:22

Vs: Kutiseva päänahka

Viesti Kirjoittaja Manna »

Mulla on päänahka kutissut ja hilseillyt ikävästi kuluneen talven aikana vaikka olen omasta mielestäni käyttänyt suht hellävaraisia hiustenhoitotuotteita. Nyt ostin testaukseen ACO:n hiuspohjaan levitettävän geelin ja avot se on auttanut mukavasti.

Kyse on tästä tuotteesta:

Kuva
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.
lynx
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3032
Liittynyt: 01 Syys 2006, 15:32

Vs: Kutiseva päänahka

Viesti Kirjoittaja lynx »

Aika kiva shampoolöytö apteekista: Ducray Nutricerat shampoo. Mulla kiukuttelee toi päänahka milloin mitenkin, ja viimeisimpänä sellainen kuivahko pölyävä hilseily on ongelmana. Toi on ihan sellaista pehmeää lölleröä vaahtoa, joka rauhoittaa hiuspohjan tosi hyvin. Jättää hiukset myös aika liukkaiksi, joten mitään super-tehismuhituksia ei kannata ton perään tehdä.

http://www.ducray.fi/nutricerat-shampoo/

Ducrayltä olen kokeillut myös Kertyol P.S.O psoriaasishampoota, ja se ei kyllä herättänyt erityisempiä ihastuksen tunteita. Se myös tuoksui vähän ihmeelliselle... Mutta Nutricerat on oikein mainio.
Viimeksi muokannut lynx, 11 Kesä 2014, 10:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Manna
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 3592
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:22

Vs: Kutiseva päänahka

Viesti Kirjoittaja Manna »

lynx kirjoitti: Aika kiva shampoolöytö apteekista: Ducray Nutricerat shampoo. Mulla kiukuttelee toi päänahka milloin mitenkin, ja viimeisimpänä sellainen kuivahko pölyävä hilseily on ongelmana.
Mulla on ollut samaa ongelmaa, joka näkyy ikävästi tummissa hiuksissa. Kiitos tästä vinkistä, kipaisen ostamassa samaisen shampoon!
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.
Kaplan
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 84
Liittynyt: 08 Helmi 2006, 19:09

Vs: Kutiseva päänahka

Viesti Kirjoittaja Kaplan »

Kaplan kirjoitti: Mullakin on päänahka kutissut jo kauan. Tänään käyn hakemassa apteekista tilaamani ducray nutricerat shampoon, jos se vaikka auttais. Ehkä päänahkani on herkkä ja kuiva. Hilsettä ei ole, mutta pölisee kyllä muuten.
Tuo auttoi kyllä. Kaksi kertaa viikossa Nutriceratilla ja välipäivinä laimennetulla tervashampoolla. Kutina ja hilse on tiessään :)
scoundrel
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 416
Liittynyt: 19 Maalis 2012, 13:31

Vs: Kutiseva päänahka

Viesti Kirjoittaja scoundrel »

Mulla ei ikinä ole ollut mitään ongelmia päänahan kanssa (paitsi nopea rasvoittuminen), mutta tässä parina viime päivänä huomasin että päänahka kutiaa. Katsoin sitten peilin kanssa pahiten kutiavia kohtia, ja päänahassa näyttää olevan pientä punaista laikkua / näppyä. 0_0

Laitoin sitten yöksi öljyhoidon muhimaan (kookosta ja teepuuöljyä) ja pesin aamulla herkälle päänahalle tarkoitetulla shampoolla ja hoitoaineella. Nyt ei kutise, mutta päänahka näyttää edelleen punaiselta tuolta korvien yläpuolelta ja takaa. Mikähän ihme mun päänahkaan nyt on mennyt? :o
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Kutiseva päänahka

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Voi ei, mä ihan repesin (sori!) tuota lukiessani, kun oli ihan kuin olisin itse kirjoittanut. :P Mä ostin juuri eilen kookosöljyä ja teepuuöljyä tuohon täsmälleen samaan tarkoitukseen (kookos tosin hiuksiakin varten)! Ihan sama täälläkin, ei juuri ikinä muita ongelmia päänahassa kuin suht nopea rasvoittuminen, mutta muutama päivä sitten alkoi tuntua ärtyneeltä ja kutista. Itselläni en kyllä ole huomannut mitään jälkiä päänahassa, mutta tunne oli sama. Sain kutinan pois Simin System 4 Shale Oil -shampoolla (pidin päässä muutaman minuutin), mutta ajattelin varautua kattavammalla päänahan- ja hiustenhoitoarsenaalilla ja hommata nuo öljyt. En ole itsekään keksinyt, mistä muusta ärtyminen olisi voinut johtua kuin liiasta shampoiden vaihtelusta. Mulla on paha tapa kokeilla kaikkea ihan liikaa... Olitko sä kokeillut mitään uutta ennen tuota lehahdusta?
1cFii, oma väri.
scoundrel
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 416
Liittynyt: 19 Maalis 2012, 13:31

Vs: Kutiseva päänahka

Viesti Kirjoittaja scoundrel »

No itse asiassa nyt kun mainitsit... vaihdoin tuossa about viikko takaperin taas palashampoosta normishampooseen pitkän palashampoon käytön jälkeen, kun tuntui että latvat eivät tykänneet palashampoosta... Voipi olla että tuo nestemäinen shampoo ei enää sovi mulle tai jotain. Vaihdanpa takaisin teepuupalaan ja katsotaan häviääkö kutina. Voihan ne latvat aina pestä normi sh+ha -kombolla, niin teinkin aina välillä mutta sitten laiskuus iski kun ei aina halunnut pestä juuria palalla ja sitten latvoja toisella shampoolla...
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram
viikuna

Vs: Kutiseva päänahka

Viesti Kirjoittaja viikuna »

Itsellä hilseilevään päänahkaan auttoi mustikkanaamio. Eli tarvitset ihan vain tavallisia pakastemustikoita (max. 1dl riittää) ja siihen joukkoon hieman hoitoainetta. Maun mukaan voi joukkoon laittaa pienen tilkan oliiviöljyä. Sekoitat ainesosat puuroksi ja hierot päänahkaan. Vaikutusaika 30-45min. Sen jälkeen huuhtelu ja mahdollinen pesu. Mahdolliset hiuksiin jääneet mustikankuoret lähtevät pois harjaamalla.

HUOM. Jos sinulla on vaaleat ja kuivat hiukset, niin sitä sinertävää sävyä saattaa tarttua hiuksiin. Lähtee kuitenkin parissa pesussa pois.

Toistan itse tämän viikottain ja päänahan kunto on parempi kuin mitä vuosiin.
maxine
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 60
Liittynyt: 08 Loka 2010, 21:34

Vs: Kutiseva päänahka

Viesti Kirjoittaja maxine »

Aloitettuani luonnonmukaisten hiustenhoitotuotteiden käytön, päänahkaongelma paisui jostain syystä aivan kamalaksi. Pää  oli täynnä punaisia, hilseileviä ja kutisevia kohtia. Aiemmin olin käyttänyt Vichyn Dercos sarjan shampoota joka auttoi aina kyseiseen ongelmaan ja säännöllisellä käytöllä se pysyi kurissa. Kokeilin useita Iherbin hilseshampoita ja ei löytynyt niistä apua. Aloin syömään säännöllisemmin kalaöljykapseleita, e-vitamiinia ja sinkkiä ja otin Vichyn takaisin käyttöön (Pari kertaa kuussa) ja ongelmia ei nyt ole ollut lainkaan. Aivan mahtava tunne kun ei tartte kokoaika raapia päätä. Edelleen pysyttelen luonnonmukaisessa hiustenhoidossa koska hiusten kunto parantunut näin huomattavasti. Seuraavaksi ajattelin kokeilla Amla öljyä, sillä se kuuleman mukaan hoitaa päänahan ongelmia ja myös stimuloi hiusten kasvua.
Od3ssa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2318
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 09:37

Vs: Kutiseva päänahka

Viesti Kirjoittaja Od3ssa »

Ei helvetti. Heti kun ilmat kylmenee, niin mulla alkaa kutina päänahassa. Ei oikein jaksais taistella tämän asian kanssa, kun tympii aamuisin peilin kanssa sihtailla, että näkyykö missään hilsettä. Tekis mieli tukka pestä joka päivä, mutta viime talvena tuli käytännöksi joka toinen päivä ja se on ihan hyvä väli, kun aiemmin pesin joka päivä. Hilseen tuotantoon tai päänahan ärtyvyyteen ei ole vaikuttanut, aina tämä sama ongelma ollut. Pitää lukea kaikki vinkit tästä ketjusta ja kipaista apteekkiin hakemaan nizoralia, mikä on musta ihan törkeän kallista, mutta toimii säännöllisesti käytettynä.
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann
Firestarter
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 395
Liittynyt: 17 Loka 2007, 11:56

Vs: Kutiseva päänahka

Viesti Kirjoittaja Firestarter »

Varmaankin joku on jo ehtinyt suositella mutta oma luottotuotteeni kuivalle päänahalle on Cutrinin bio+ balance moisturizer. Toimii nopeasti ja tehokkaasti kuivuuttaan kutiavaan päänahkaan myös pitkaikaisessa käytössä. Kokeilin wellan vastaavaa tuotetta kun en löytänyt tuota Cutrinia ja Stockan myyjä suositteli mutta ei kyllä ole läheskään niin hyvää :)
chrystal ginger

Vs: Kutiseva päänahka

Viesti Kirjoittaja chrystal ginger »

Täälläkin yksi kutisevasta päänahasta kärsivä _o/ Mulla on atooppinen iho, ja oon kärsinyt pahoista ihottumista suurimman osan elämästäni. Etenkin talvisin iho kuivuu ja oireilee pahasti, myös päänahan kutina tuntuu pahenevan ilmojen viilenyttyä. Mulla on hiukset rastoilla ja se tuntuu myös lisäävän päänahan kuivuutta. Oon testaillut nyt kookosöljyllä muhittelua, ja kokeilussa Laveran kuivalle ja ärtyneelle päänahalle tarkoitettu shampoo, mutta oon ehtinyt vasta kerran kokeilla molempia joten en osaa vielä sanoa onko niistä hyötyä. Hoitoainetta en oikein voi käyttää, sillä se siloittaa hiuksen pintaa, ja se ei oikein takkujen kanssa käy, kun pitää saada juurikasvua pyöriteltyä mukaan lockseihin. Syväpuhdistavaa shampoota en ole kokeillut, mutta pitää varmaan hommata jos se saisi tyven karhenemaan paremmin. Hiusvesistä, siis nimenomaan kutisevalle päänahalle tarkoitetuista, oon saanut apua. Harmi kyllä mun suosikkituotetta ei enää myydä Ruohonjuuressa, ja oon yrittäny löytää jotain korvaavaa tilalle. Täytyypä ehkä ottaa toi Acon hoitoneste kokeiluun!

Onko täällä käyttökokemuksia Dr. Hauschkan tai Weledan hiusvesistä? Ne houkuttaisi koska suosin luonnonkosmetiikkaa.
taitu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 103
Liittynyt: 27 Huhti 2007, 11:05

Vs: Kutiseva päänahka

Viesti Kirjoittaja taitu »

Mä kokeilin kutisevaan ja hilseilevään päänahkaan avokadoöljymuhitusta. Kutina helpotti ekan muhittelun jälkeen ja hilseily toisen jälkeen. Jos kutina ja hilseily palaa joskus uudelleen (on siis pysyny pari viikkoa pois), kokolen kyllä uudelleenkin, jopa värjäyksen haalistumisen uhallakin.
Vastaa Viestiin