Kutiseva päänahka

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Lalla
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1589
Liittynyt: 25 Helmi 2008, 21:44

Vs: Kutiseva päänahka

Viesti Kirjoittaja Lalla »

Nutricerat onkin vähän omituinen shampoo, sillä ei mun mielestä selkeästi kuivan päänahan shampoo (kuten suomenkielisellä sivulla mainostetaan) mutta ei myöskään tuntunut niin hoitavalta että kuivat hiukset saisivat siitä hirveästi apua (kuten purkssa mainstetaan). Olisiko enemmänkin kuuriluontoinen päänahan puhdistaja kuivalle päänahalle? Ainakaan jatkuvaa käyttöä ei mun nahka kestänyt.

Ostin Sensinolin apteeksta kun ei ollut muuta tilattavaa netistä, joten saapi nähdä miten toimii. Elution ja extra gentle kiinnostavat myös. Onko joku kokeillut noita molempia, miten eroavat toisistaan?
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Kutiseva päänahka

Viesti Kirjoittaja elly »

Mun päänahka on alkanut kutista. :( Ei tämä varsinaisesti maailmanluokan yllätys ole, kun kuivaihoinen olen muutenkin. Ihonhoitopuolella on ollut satunnaisesti juttua happaman puhdistustuotteen eduista iholle. Onko joku huomannut, että hapan shampoo auttaisi päänahan ongelmiin? Voin uhrata itseni koekaniiniksi heti kun keksin happaman tuotteen testattavaksi. :D
Lalla
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1589
Liittynyt: 25 Helmi 2008, 21:44

Vs: Kutiseva päänahka

Viesti Kirjoittaja Lalla »

En ole kyllä erityisemmin testannut, ainoat millä on ollut väikutusta on silikonit shampoissa ja liian pesevät shampoot ja muu kuivuminen talvella jne. Oon tosin pessyt hiuksia myös Lactolinella ja sekin toimi ihan hyvin kutinan hoidossa. Siinä ph taitaa olla 5,5?

Tuo Sensinol on muuten tosi hyvä naamaputsari myös - jättää mukavan hellävaraisen tunteen iholle  ;)
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Kutiseva päänahka

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Vuhi kirjoitti: Äh, alkanut taas kutisemaan ja kuivumaan päänahka. Mietin, että eikai Santen Ginkgo olive shampoosta johdu vai mistä. Monta kuukautta sitä olen käyttänyt. Vai hiushuuhteesta, jossa oli etikkaa? Pitäisi nyt varmaan kokeilla sitä ilman etikkaa, meinaan nokkosvettä.

Öljyhoito/hoitoaine öljyllä ei auttanut.
Etikkaa ei kannata kaataa ihan suoraan päänahkaan. Minulla ainakin saattaa ärtyä päänahka siitä.
Olen kaadellut (erittäin lailennettua) etikkavettä lähinnä pituuksiin.
Jos päänahka on hyvässä kunnossa, niin etikka ei tunnu pahalta, mutta jos se on vähänkin kuiva tai ärtynyt, niin etikka pahentaa tilannetta. Joskus selkäihottumani ollessa pahimmillaan, etikka tuntuj aivan kauhealta myös selässä.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Kutiseva päänahka

Viesti Kirjoittaja elly »

^^ Kiitos Lalla, mähän olin unohtanut Lactolinen täysin. En tiedä kestääkö hiukseni sen pesutehoja, mutta tuo ei ole kallis kokeilu ja pullon saa aivan varmasti käytettyä loppuun. :) On tää kyllä ärsyttävää etsiä tarpeeksi pesevää, mutta kuivattamatonta shampoota. Mulla loppuu kuivashampoo ihan pian ja aion kokeilla olla hetken ilman sitä ja seurata vaikutusta päänahan kuntoon.
Amy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 716
Liittynyt: 16 Syys 2006, 20:10

Vs: Kutiseva päänahka

Viesti Kirjoittaja Amy »

Minuakin kiinnostaisi tietää miten Lactoline toimii päänahassa. Alan nyt tulla siihen tulokseen, että oma kutinani johtunee kuitenkin kuivuudesta. Itse tunnen raapiessani mukamas jotain hilsettäkin mutta ei siellä hilsettä ole, kampaajakin tutki päänahan. Myös hiukset on muuttuneet tosi kuiviksi, takkuuntuu ja katkeilee. Seuraavana aion testata perusrasvan vaikutusta päänahkaan, jospa hiustenkin kunto parantuisi kunhan päänahan saa kuntoon.  :(
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Kutiseva päänahka

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

Mä oon pari kertaa pessyt Lactolinella kun shampoo oli loppu. Ihan hyvin toimii! Ehkä vähän takuttaa, mutta ei mielestäni kuivata pahemmin, tosin oon pessyt siis vaan pari kertaa sillä peräkkäin niin en osaa sen pidempiaikaisia vaikutuksia sanoa...
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Kutiseva päänahka

Viesti Kirjoittaja enna »

Mulla on tämä vuodenaika ollut aiemminkin ongelmallinen ja nyt syömäni lääkekuuri varmaan pahentaa asiaa, eli päänahka on taas kerran alkanut kutiamaan ja hilseilemään, vaikka mikään ei sinänsä ole muuttunut. Olen silloin tällöin yrittänyt hieroa päänahkaa perusvoiteella ennen shampoopesua antaen rasvan vaikuttaa hetki, mutta en tiedä onko siitä todellista hyötyä. Hilseily ei nyt pahaa ole, mutta tulee erityisesti näkyviin jos vähänkin erehtyy kutisevaa päätä raapimaan.

Pitää varmaan kuitenkin kokeilla välillä eri shampoota, jos sillä olisikin mitään merkitystä.
muori Pippuri
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3826
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 11:35

Vs: Kutiseva päänahka

Viesti Kirjoittaja muori Pippuri »

Itsekin söin kuurin talvella ja mulla auttoi päänahan kutinaan ja kuivumiseen mieto hoitoaine. Nyt jos laittaisin niin klähmä olisi taattu, mutta roan aikana tuollaista ei tapahtunut kun päänahka ei rasvoittunut juuri yhtään. 
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Kutiseva päänahka

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Minä olen huomannut, että kun pesen joka toisen pesun CO-pesulla, niin päänahka ei kutise niin paljon. Vuorottelen myös miedommalla ja pesevämmällä shampoolla. Tämä ei tietysti välttämättä toimi kaikilla, jos päänahka on hyvin kuiva.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Kutiseva päänahka

Viesti Kirjoittaja enna »

Täytyypä kokeilla tuota CO-pesua, oon sitä silloin tällöin kokeillut ja aina sen jälkeen aatellut ottavani sen säännölliseen käyttöön, mutta se on jäänyt.
Nakitar
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 233
Liittynyt: 03 Syys 2014, 16:28

Vs: Kutiseva päänahka

Viesti Kirjoittaja Nakitar »

Huomasinpa että itellänikin vähän alkanut päänahka kutiamaan. Mulla on oman värin kasvatus meneillään (5cm omaa väriä) ja tuntuu että tukka rasvoittuu nopeammin nyt kun juuret ovat värjäämättömät. Mutta silti päänahka kutiaa helposti. Nyt on käytössä ollut Erittäin hieno suomalainen koivushampoo sekä perus ehs. Perus-sininen ehs kuivattaa mielestäni vielä enemmän kuin koivuversio. Noh, ei tuu yllärinä, en ole noita shampoita maailman hellävaraisimpina pitänytkään (vaikka hyviä ovatkin).
Meillä ois LactoLineä, sitä vois koittaa. Tosin muistikuvat sillä pesusta on, että helposti sitä menee paljon+tukka on seuraavana aamuna jo rasvainen. >:(
Ehkä ostan XZ:n vanilja-suklaan sitten seuraavaksi? Muistaakseni joskus aikoinaan se auttoi kutiavaan päänahkaan, ja on vissiin ihan suunnattunkin helposti kutisevalle päälle? Markettituotteita tosiaan käytettävä nyt kun rahat on vähissä.  :-X
Viimeksi muokannut Nakitar, 25 Marras 2015, 21:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Kutiseva päänahka

Viesti Kirjoittaja elly »

Onko kokemuksia LV Rauhoittava hiuspohjan tehokosteuttajasta? :)
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Kutiseva päänahka

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

^ Olin positiivisesti yllättynyt tuosta eli minä pidän aikakin. Olen yhden pullon käyttänyt ja varmasti ostan tämän talvena vielä toistekin. Yleensä laitan tuota illalla jolloin siis saa koko yön kosteuttamassa päänahkaa.

Olen tänä talvena käyttänyt myös System 4 oil cure maskia, koska päänahka on kiukutellut enemmän kuin normaalisti. Helpottaa kyllä kutinaa, punoittavuutta ja kiristävää tunnetta. Tätä voi käyttää myös hiusten pituuksille ja siltäkin osin saa kyllä hiukset tuntumaan todella hyviltä. Tykkään todella paljon tuotteesta ja meinasin jo ostaa uuden, isomman 500 millin pullon, mutta sitten löysin todella samanlaisen tuotteen: Biozell therapeutics öljyhoito. Tämä tuntuu erittäin viileältä päänahassa - voimakkaammin kuin System 4 - mutta ei epämiellyttävällä tavalla. Tämä on myös selvästi halvempaa (n. 5 e/200 ml) kuin System 4 (n. 15 e/215 ml) joten siksi jatkossa suosin Biozellia. Ja pisteenä i:n päällä, Biozell on pumppupullossa, kun taas System 4 normaalikokoisessa pullossa on vain auki painettava korkki (sen isossa 500 millin pullossa on sentään pumppu).
Mintsi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 128
Liittynyt: 06 Syys 2015, 13:18

Vs: Kutiseva päänahka

Viesti Kirjoittaja Mintsi »

Minun hankala ja oikutteleva päänahkani on pitänyt säännöllisestä kuorinnasta. Pihinä en ole käyttänyt mitään valmista kuorintaa vaan sekoittanut kastikepulloon tai isoon ruiskuun ruokasuolaa ja öljyä ja hieronut seosta päänahkaan hellin liikkein. Olen antanut sen vaikuttaa minuutista noin kolmeen tuntiin. Pesen pois lisäämällä laimennetun shampoon kuiviin hiuksiin ja emulgoimalla öljyn siihen. Tuntuu kuin päänahka hengittäisi tuon käsittelyn jälkeen paljon paremmin ja ihmeellinen töhkä on poissa.

Kasvoja varten ostamani viinirypäleensiemenöljy löysi vihdoin paikkansa, kasvoille se oli liian kevyttä.
Vastaa Viestiin