Sulfaatittomat shampoot

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Margot
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1383
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 23:34

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Viesti Kirjoittaja Margot »

^ Tää ei ole noista mainitsemistasi kaupoista, mutta Sokoksissa ja Prismoissa myytävä suomalainen Oliivi-shampoo on hyvä. Miinusta tulee vähän huonosta levittyvyydestä, mutta muuten tykkään, kun on vielä kotimainenkin.

http://lh-beauty.fi/product/sulfaatiton-oliivi-shampoo/
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Viesti Kirjoittaja Chaos »

^ Kiitos paljon vinkistä, tuota pitää testata :)

Millainen tuossa on tuoksu? Selosteessa sanotaan mieto, mutta millainen, oliivi?
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Viesti Kirjoittaja ellen »

Onkohan toi Oliivi-sampoo missä päin kaupan hyllyjä, luomukosmetiikka-, marketti- vai kampaamotuoteosastolla? Kävin ostamassa Ruohonjuuresta I am eco cosmetics -merkin hamppusampoon, nyt odotan innolla huomista suihkuhetkeä, että saan kokeilla sitä ;D . Toivottavasti pärjään tuolla sampoolla vakkarisampoon tuloon saakka.
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

^Muistelen nähneeni ihan tavallisten markettishampoiden hyllyssä. Tuo menee kokeilulistalle.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Viesti Kirjoittaja ellen »

Seuraavalla kauppareissulla yritän etsiä tuon oliivisampoon kokeiluun. Ruohonjuuresta ostamani I am eco cosmetics -hamppusampoo oli ihan ok, takutti pesuvaiheessa tavallisesti käyttämääni sampoota paljon enemmän. Lopputulos hiusten kuivuttua on ihan kiva, ei mitään erityisen pahaa tai hyvää sanottavaa. Teki tehtävänsä, mutta tuntuu olevan pesevämpää kuin TheraNeem Naturals Scalp Therapé Shampoo, jota olen käyttänyt useita pullollisia.

Hamppusampoon tuoksu on yrttisen eukalyptusmainen, on ihan mukavan tuoksuinen. Koostumus on aika vetinen, mutta sampoo vaahtoaa silti hyvin. Sampoossa on pieniä turpeen palasia, mutta en huomannut niiden jäävän hiuksiin tai päänahkaan kiinni.
Margot
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1383
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 23:34

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Viesti Kirjoittaja Margot »

Oliivi-shampoo on tosiaan ihan perusshampoiden kanssa samassa hyllyssä. Sarjaan kuuluu myös hoitoaine ja hoitosuihke, kivoja nekin. Tuoksu on mun mielestä aika mieto, sellainen vähän tunnistamaton. Ei ainakaan selkeästi oliivi.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Nubian heritagen coconut & papaya bodywashin inci on muuttunut :'( Tilasin juuri loppuneen tilalle uuden pullon ja etiketit olivat muuttuneet ja kauhukseni huomasin että inci on ihan eri myös. En ole uutta koostumusta vielä ehtinyt kokeilemaan, mutta kyllä ottaa kupoliin jos ne on pilanneet tän mun monen vuoden HG tuotteen.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Xhex0879
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 99
Liittynyt: 14 Elo 2017, 12:51

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Viesti Kirjoittaja Xhex0879 »

Minulla sulfaatti allergia, sopivan shampoon löytyminen on ollut hankalaa. Nyt käytössä Matrix Biolage R.A.W Nourish Shampoo, mutta siinäkin ongelmaksi muodostunut hiusten rasvoittuminen otsalta ja päälaelta. Kokeilin saman sarjan Recover-shampoota mutta päälaelta ja otsalta alkoi hiukset hilseillä hurjasti. Minulla alaselkään yltävät pitkät hiukset jotka värjään hennalla. Hiukset pesen joka toinen päivä, jos yrittää pidentää pesuväliä alkaa päänahka kutista. Nyt pesu joka toinen päivä riittää jos toisena päivänä pitää hiukset kiinni. Hiukset rasvoittuu otsalta ja päälaelta eniten, minulla pitkät etuhiukset. Olisiko jollain shampoo vinkkejä?

No eipä hirveästi ole vaihtoehtoja tullut. Eikö kellään mitään kokemusta sulfaatittomista shampoista?


Edit : peräkkäiset viestit yhdistetty. -ellen
Viimeksi muokannut Xhex0879, 31 Elo 2017, 09:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vyötäröpituus, hennalla värjäystä vuodesta 2014
Ananas
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 744
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:33

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Viesti Kirjoittaja Ananas »

Olen kuukauden ollut käyttämättä sulfaatteja. Käytössä Xz Persikkanektari sekä Yves rocherin Low shampoo sekä co-pesut. Ensin mainittu on kohtuudella vaahtoavaa ja hieman lirua, pesuteho hyvä. Isot miinukset parabeeneista, niiden takia käytän harvoin ja todennäköisesti lopetan käytön kokonaan, kun löytyy muita vaihtoehtoja. Low shampoo on hoitoainemaista eikä vaahtoa. Puhdistanut kuitenkin hyvin. Käytän aikaa ja huolellisuutta sulfaatittomien kanssa, jotta varmasti levittyvät joka paikkaan. Olen ollut tosi tyytyväinen, päänahka ei kutise niin paljoa kuin ennen ja pörröisyys sekä rasvoittuminen ovat vähentyneet.
Xhex0879
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 99
Liittynyt: 14 Elo 2017, 12:51

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Viesti Kirjoittaja Xhex0879 »

Itsellä kutina loppui mutta rasvoittuminen lisääntynyt. Vaikka pesisi kaksi kertaa shampoolla. Otsalta  ja päälaelta on hiukset rasvaiset jo ekan päivän jälkeen. Eli pesisin tavan shampoolla jos vain voisin, sulfaatitomat ihan onnettomia pesuteholtaan.
Vyötäröpituus, hennalla värjäystä vuodesta 2014
Henrietta
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 179
Liittynyt: 14 Huhti 2006, 13:43

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Viesti Kirjoittaja Henrietta »

Olen käyttänyt hetken aikaa kahta eri sulfaatitonta shampoota, molemmat kotimaisia -  Oliivi shampoo ja toinen on Sim DS color shampoo. Oliivin löysin ihan Prisman hyllyltä ja Simin ostin kampaajaltani.
Päänahkani on ollut huonossa kunnossa ja nyt olen saanut sitä parempaan suuntaan, toki sulfaatittoman shampoon lisäksi olen joutunut käyttämään päänahalle hoitonesteitä ja naamioitakin.

Tykkään molemmista shampoista, Oliivi tuntuisi pesevämmältä ja Sim taas on hoitavampi. Hiukseni rasvoittuvat suht nopeasti oli sulfaatteja tai ei. Kahteen kertaan vaahdotus on auttanut hieman, mutta suurempaa eroa en ole huomannut joten menen vähän fiiliksen mukaan. Joka toinen päivä on pakko pestä jos on työpäivä.
1b Fii
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Viesti Kirjoittaja Lila »

Olen oikeastaan aika tykästynyt Dermosil Nature koivunmahlashampooseen. Jopa niin, että tekaisin ensimmäisen tilaukseni Dermolle. Sulfaatittomaksi tuo vaahtoaa ihan kivasti. Jos hiukset ovat kovin muotoiluaineissa tai muuten likaiset, niin ensimmäinen yritys ei kyllä vaahtoa helposti - mutta näissä tilanteissa pesenkin poikkeuksetta tukan kaksi kertaa, ja toisella kerralla shampoo todellakin vaahtoaa. Tuoksu on erittäin onnistunut, raikkaanpehmeä, kesäinen, hennon hedelmäinen ja vihertävä.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
Xhex0879
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 99
Liittynyt: 14 Elo 2017, 12:51

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Viesti Kirjoittaja Xhex0879 »

Edelleen taistelen saman ongelman kanssa. Pesin hiukset pojan volume shampoolla ja hiuksista tuli ihanat, pysyneet pari päivää puhtaina. MUTTA, päänahka ei vain tykkää:  kiristää ja kutisee =(
Sulfaatittomat shampoot ei vain toimi, hiukset pitäisi pestä joka päivä että ilkeäisi ulos mennä. Onneks nyt ei töitä niin kukaan ei nää jos olenkin rasvapäänä välillä.
En vain tiedä mitä tehdä, kampaamossakaan ei osattu auttaa.
Vyötäröpituus, hennalla värjäystä vuodesta 2014
Ananas
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 744
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:33

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Viesti Kirjoittaja Ananas »

^Minkälaisia muita tuotteita käytät? Onko esim. hoitoaineessa tai muotilutuotteissa silikonia, mikä aiheuttaisi kutinaa? Tuli vaan mieleen, kun silikonit tarvitsee sulfaatteja pesytyäkseen kunnolla pois, sulfaatittominen kanssa saattavat alkaa kerrostumaan päänahkaan ja hiuksiin.
Xhex0879
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 99
Liittynyt: 14 Elo 2017, 12:51

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Viesti Kirjoittaja Xhex0879 »

bonacure hiusnaamio ja latvasuoja. Kokeilin silikoonittomiakin välillä, mutta ei eroa huomannu. Paitsi hiukset ei tykänny, bonacure hiusnaamio ainut millä hiukset pysyy kunnossa.
En laita hiusnaamiota koskaan päänahkaan ja pesen syväpuhdistavalla shampoolla aina välillä.
Vyötäröpituus, hennalla värjäystä vuodesta 2014
Vastaa Viestiin