Sivu 1/1

Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 17 Joulu 2013, 08:28
Kirjoittaja Mustakuu
Mitäs mieltä juurekset on Elokuun shampoista? Mulle tarttui purnukka sellaista kiireessä mukaan. Inchihän tuossa miedossa shampoossa näyttää tältä :

Aqua, Coconut Alcohol, Sodium Chloride (sea salt)

Itse en ymmärrä tuosta oikein mitään, eli suolaa ja alkoholiako siinä on ?  :P Sen verran tiedän, ettei kumpikaan yleisesti ole hiuksille ainakaan hyväksi, mutta onko tuo kookosalkoholi jotenkin erilaista? Entä mahtaako tuo merisuola olla kuinka hiuksia vahingoittavaa?

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 19 Joulu 2013, 21:38
Kirjoittaja pinkpepper
Chaos kirjoitti: [me=Chaos]on rakastunut![/me]

Nimittäin Ainun Pesuvaahtoon ja ainakin on sulfaatiton! Kokeilin tätä hiustenpesuun, kun ei kasvoille sovikaan ja tämä on tosi hellävarainen ja silti pesi. Ihanan pehmeä vaahto jo valmiiksi ja helppo levittää. Hyvin mieto tuoksu. Suosittelen herkkiksille varsinkin.
Tulee varmasti olemaan hiustuotteissani aina. Oon aivan yllättynyt, kun ajattelin, ettei pese ja on yhtä tyhjän kanssa niin mitä vielä, tässä on siis mun HG!

Täältä näkee INCI:n ja millanen pullo:

http://www.ainu.fi/Tuotteet/Ainu-Pesuvaahto
Ootko vielä tykännyt tästä hiusten pesussa?

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 19 Joulu 2013, 21:51
Kirjoittaja Chaos
^ En käyttänyt tuota sen enempää sittenkään, kun ei pessytkään tarpeeksi pidemmässä käytössä ja urheilevalle ei vaan riittänyt. Niille päiville kyllä, kun ei urheillut niin olis hyvä. Enpä ole tuota tosiaan pariin vuoteen käyttänyt melkein, ehkä vois joskus testatakin!

Edit. Itse asiassa nyt kun mietin, niin ihmettelen miksi en ole käyttänyt sitä jatkossa niinä päivinä, kun ei urheile. Hmmh, tuo taitaa joskus siis päätyä ostoskoriin vielä ja voin sitten raportoida uusiksi :)

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 22 Joulu 2013, 20:55
Kirjoittaja pinkpepper
Biozell Professional Shampoo Värjätyille Hiuksille "parantaa hiusvärisi kestoa ja sen Pro-vitamiini B5 vahvistaa sekä rakennepaikkaa hiusta - saat lisää kiiltoa ja elinvoimaa. E-vitamiini kosteuttaa, suojaa ja ravitsee hiusta. Tuotteessa on hypotuoksu joka ei sisällä allergeeneja. Sisältää UV-suojan. Ei sisällä sulfaatteja tai parabeeneja. pH 5.5. Pakkauskoko 250 ml.

Käyttö: levitä kosteisiin hiuksiin, vaahdota ja huuhtele huolellisesti.
Ingredients: Aqua, Disodium Laureth Sulfosuccinate, Cocamidopropyl Betaine, Cocamidopropylamine Oxide,Glycerin, Lauryl Glucoside, Stearyl Citrate, Isostearamide MIPA, Glyceryl Laurate, Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Tocopheryl Acetate, Ethylhexyl Methoxycinnamate, PEG-150 Pentaerythrityl Tetrastearate, PEG-6 Caprylic/Capric Glycerides, Panthenol, Parfum, Phenoxyethanol, Benzyl Alcohol, Potassium Sorbate, Tocopherol, Citric Acid"

Mitä tuo tummennettu ainesosa oikeen on?

Edit: "Disodium Laureth Sulfosuccinate: The Good

The surfactant Organix shampoos contain is Disodium Laureth Sulfosuccinate. This is not the same thing as Sodium Lauryl Sulfate or any other -Sulfate surfactant. Sulfates are irritating in part because they're small molecules that can penetrate the skin. Disodium Laureth Sulfosuccinate is a larger molecule that can't penetrate skin." (http://kittenishcutie.blogspot.fi/2009/09/disodium-laureth-sulfosuccinate-vs.html)

Sitten olisi toinen linkki, joka antaa ymmärtää, ettei tuo olekaan ehkä niin hyvä...
http://chemicaloftheday.squarespace.com/todays-chemical/2013/2/9/disodium-laureth-sulfosuccinate.html

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 23 Joulu 2013, 18:49
Kirjoittaja enna
^Tuo vaikuttaisi olevan herkistävä aine iholle, mutta pieninä pitoisuuksia (todella monissa shampoissa, pesuaineissa ym. puhdistavan ominaisuuden vuoksi) siitä ei pitäisi olla mitään hallaa. Totta kai jos melkein mitä tahansa synteettistä ainetta lähdetään tarkastelemaan, löydetään varmaan jotain huonoa. Mikäli olen ymmärtänyt oikein, niin tuostakin sanotaan, että se voi olla saastunut nitrosoamiineilla (=ilmeisesti typpiyhdisteitä), jotka ovat karsinogeenisiä eli syöpää aiheuttavia. http://www.health-report.co.uk/ingredie ... tm#anionic

Eli mun mielestä aika äärimmäiseksi pitää vetää jos tosissaan pelkää saavansa tuota ainetta sisältävästä shampoosta syövän, mutta tietenkin kaikki nyt päättää itse minkälaisia kemikaaleja haluaa käyttää itseensä. Kaikkea pahaahan voi yrittää välttää, mutta eri asia on, onko se mahdollista ja onko siitä mitään muuta hyötyä kuin mahdollisesti oma mielenrauha. :) Vaikka mielenkiintostahan näitä on tutkia! Mutta jos oma iho ei ärsyynny, niin siitä tuskin haittaa on.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 06 Tammi 2014, 11:32
Kirjoittaja Hilippa
L'oreal EverRiche nourishing & taming shampoo on ollut ihan toimiva sulfaatiton shampoo: tuntuu hellävaraiselta hiuksille ja hiusvärille ja siinä on on miellyttävä, toffeemainen tuoksu. Minun hiuksissa sulfaatiton shampoo ei kuitenkaan yksistään toimi, joten joudun käyttämään rinnalla myös jotain pesevämpää shampoota. Mutta sulfaatittoman shampoon puolestaan haluan siltikin pitää rinnalla käytössä, koska haluan säästää hiuksia enkä pestä "perinteisellä" shampoolla joka kerta. EverRiche kelpaa mulle hyvin uudelleen ostettavaksi.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 16 Helmi 2014, 11:08
Kirjoittaja Morrigan
Oi, nyt vasta sain kokeiltua täälläkin kehuttua Nubian Heritage Coconut & Papaya With Vanilla Bean Extract Body Wash:a ja herranjestas miten mahtavaa tavaraa se on  :l Pari vuotta olen käyttänyt pelkkää Mopia, koska se on yksinkertaisesti ollut paras, mutta tää on ainakin yhden pesukerran jälkeen vieläkin parempaa! Vaahtoaa tosi runsaasti joten pienempi määrä riittää pesemään koko pään, kun taas mopia on täytynyt lutrata kerralla vähän enemmän. Muutenkin vaahto on uskomattoman runsasta ja pehmeetä ja pesi todella hellästi mutta puhtaasti. Hiukset jäi tosi pehmeiksi.

Ehdottomasti pitää kokeilla vielä se mango-versio, uskoisin että pitäisin sen tuoksusta enemmän. Se mun alunperin pitkin  tilata mutta oli loppunut niit pistin ostoskoriin tän coconut papayan.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 16 Helmi 2014, 14:43
Kirjoittaja Chaos
^ Kuulostaa niin hyvältä, että wish-listille menee ja seuraavaan tilaukseen joskus, kun shampoota tulen tarvitsemaan (tosin vasta loppuvuodesta :D), oon nimittäin kaivannut erittäin helposti vaahtoavaa shampoota, että pesu ois kivempaa ja helpompaa, ehee. Mites tuon pesuteho? Pesee ihan puhtaaksi?

Pesin viimeksi Nature's Gaten Chamomile shampoolla, kiva tuoksu (tuli mieleen Linnashampoo ja lapsuus :D), vaahtosi ok, geelimäinen hyvä koostumus, mutta vaahdotin silti kahdesti ja rasvottui hiukset paljon nopeammin, mutten vielä luovuta, kun muuten tuntui paljon paremmalta shampoolta mitä vaikka monet sulfaatilliset. Paljon hellävaraisempaa ja mukavemman tuntuisia ja kaikin puolin haluisin käyttää iherbin shampoita, koska cruelty free <3

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 16 Helmi 2014, 16:37
Kirjoittaja Morrigan
^Pesi juuri täydellisen puhtaaksi että tyvi tuntui ilmavalta mutta ei yhtään narskuvaksi.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 16 Helmi 2014, 17:27
Kirjoittaja Margot
Ainakin Sokoksista löytyy Lifehairin Oliivi-shampoota, joka on sulfaatiton. Pesevä ainesosa tässä on ymmärtääkseni Sodium cocoamphoacetate. Levittäminen vaatii vähän yritystä, mutta muuten tykkään. Samaan sarjaan kuuluu myös hoitoaine ja hoitosuihke, joista myös tykkään. Tuoksu on vähän erikoinen, mutta ei paha. Näillä on myös se pupumerkki.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 12 Huhti 2014, 11:04
Kirjoittaja elly
pinkpepper kirjoitti: Biozell Professional Shampoo Värjätyille Hiuksille "parantaa hiusvärisi kestoa ja sen Pro-vitamiini B5 vahvistaa sekä rakennepaikkaa hiusta - saat lisää kiiltoa ja elinvoimaa. E-vitamiini kosteuttaa, suojaa ja ravitsee hiusta. Tuotteessa on hypotuoksu joka ei sisällä allergeeneja. Sisältää UV-suojan. Ei sisällä sulfaatteja tai parabeeneja. pH 5.5.
Olipa hauska huomata, että jostain markettisarjastakin löytyy sulfaatiton shampoo. Ostin tämän nyt kokeiluun, kun hintakin oli vain 2€. Voin raportoida pesutuloksista myös tänne, mikäli joku kaipaa kokemuksia. :) Hiusfriikille jännittävä päivä tiedossa, ekaa kertaa shampoo käyttöön kymmeneen kuukauteen!&nbsp; ;D

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 05 Loka 2014, 15:06
Kirjoittaja Kristiina
Morrigan kirjoitti: Oi, nyt vasta sain kokeiltua täälläkin kehuttua Nubian Heritage Coconut & Papaya With Vanilla Bean Extract Body Wash:a ja herranjestas miten mahtavaa tavaraa se on &nbsp;:l Pari vuotta olen käyttänyt pelkkää Mopia, koska se on yksinkertaisesti ollut paras, mutta tää on ainakin yhden pesukerran jälkeen vieläkin parempaa! Vaahtoaa tosi runsaasti joten pienempi määrä riittää pesemään koko pään, kun taas mopia on täytynyt lutrata kerralla vähän enemmän. Muutenkin vaahto on uskomattoman runsasta ja pehmeetä ja pesi todella hellästi mutta puhtaasti. Hiukset jäi tosi pehmeiksi.

Ehdottomasti pitää kokeilla vielä se mango-versio, uskoisin että pitäisin sen tuoksusta enemmän. Se mun alunperin pitkin &nbsp;tilata mutta oli loppunut niit pistin ostoskoriin tän coconut papayan.
Aion myös kokeilla Nubian Heritage Coconut & Papaya With Vanilla Bean Extract Body Washia hiustenpesuun. Aikaisemmin olen käyttänyt Shikai Moisturizing shampoota, mutta huomasin siinä olevan olefin sulfonatea. Ihan hyvä perusshampoo, mutta pesee liikaa. Olen siirtynyt käyttämään hiusväreissä Elumenia, toiveissa olisi, että väri pysyisi paremmin hiuksissa.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 02 Joulu 2014, 22:00
Kirjoittaja Kevätperhonen**
Nyt pitäisi pikaisesti löytää joku sulfaatiton shampoo,laitoin kampaajalla hieman tummempia raitoja vaaleisiin hiuksiin ja haluaisin yrittää varjella niitä mahdollisimman hyvin, eikö sulfaatiton sh kuluta vähemmän väriä kuin normi sh? Onko marketissa/ apteekissa mitään varteenotettavaa vaihtoehtoa? En jaksaisi tällä kertaa tilata netistä. Yllätyin miten monta sulfaatitonta vaihtoehtoa löytyy apteekista,onko kenelläkään kokemuksia niistä?

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 15 Joulu 2014, 19:57
Kirjoittaja Margot
Valmistetaanko Urtekramin baby shampoota vielä? Ruohonjuuren sivuilla sitä ei ole, mutta löytyy kyllä Urtekramin nettisivuilta. Mistä tätä löytäisi?

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 15 Joulu 2014, 20:11
Kirjoittaja evergreen
^ Urtekramin valikoimahan on tässä viime aikoina uudistunut, ja pakkauksetkin ovat vaihtaneet mallia. Ainakin tällaisia on nykyään saatavilla:

No Perfume Baby All-over Wash

Lasten Shampoo

All-over Wash näyttää noista olevan sulfaatiton ja lähempänä entisen Baby-shampoon koostumusta.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 09 Heinä 2015, 12:15
Kirjoittaja scoundrel
Morrigan kirjoitti: Oi, nyt vasta sain kokeiltua täälläkin kehuttua Nubian Heritage Coconut & Papaya With Vanilla Bean Extract Body Wash:a ja herranjestas miten mahtavaa tavaraa se on &nbsp;:l
Mun on nyt pakko yhtyä tähän ylistykseen. Päätin huvikseni kokeilla tuota kun yritän saada hiukseni sellaisiksi että asettuisivat nätisti ilman muotoilutuotteita, koska kasvatan ja haluan että hiukset pysyvät hyväkuntoisina. Aluksi tuntui hassulta pestä hiuksia body washilla, mutta tää jättää hiukset ihanan tuntuisiksi ja pesee tosi hyvin. Ja mun päänahka tykkää hyvää. Olen nyt kuukauden verran pessyt vain Coconut&Papayalla ja olen tosi tyytyväinen. Hiukset asettuu kuivuttuaan hyvin ilman että täytyy tunkea mitään muotoilutuotteita päähän (latvoihin laitan jätettävää), ovat ilmavat ja hyvännäköiset. Love <3

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 09 Heinä 2015, 16:16
Kirjoittaja Morrigan
^Oon käyttänyt tota samaa tosta asti enkä kyllästy siihen varmaan ikinä! Kokeilin jossain vaiheessa myös sen saman sarjan mango-version, mutta se ei ollut yhtä hyvä. Mangossa koostumus on jotenkin tosi tahmean siirappinen kun papayassa se on kermaisen pehmeä. Mango on ehkä vähän pesevämpi myös, mutta ei missään nimessä mikään narskuvaksi asti pesevä sekään ja se menee mun listalla sulfaatittomien shampoiden kakkossijalle. Mangoa en ole yhden pullon jälkeen kuitenkaan ostanut enää lisää ja tuota papaya-versiota olenkin sitten ostanut jo monta pulloa ja jatkan sen ostamista tulevaisuudessakin.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 09 Heinä 2015, 18:20
Kirjoittaja slala
scoundrel kirjoitti:
Morrigan kirjoitti: Oi, nyt vasta sain kokeiltua täälläkin kehuttua Nubian Heritage Coconut & Papaya With Vanilla Bean Extract Body Wash:a ja herranjestas miten mahtavaa tavaraa se on &nbsp;:l
Mun on nyt pakko yhtyä tähän ylistykseen. Päätin huvikseni kokeilla tuota kun yritän saada hiukseni sellaisiksi että asettuisivat nätisti ilman muotoilutuotteita, koska kasvatan ja haluan että hiukset pysyvät hyväkuntoisina. Aluksi tuntui hassulta pestä hiuksia body washilla, mutta tää jättää hiukset ihanan tuntuisiksi ja pesee tosi hyvin. Ja mun päänahka tykkää hyvää. Olen nyt kuukauden verran pessyt vain Coconut&Papayalla ja olen tosi tyytyväinen. Hiukset asettuu kuivuttuaan hyvin ilman että täytyy tunkea mitään muotoilutuotteita päähän (latvoihin laitan jätettävää), ovat ilmavat ja hyvännäköiset. Love <3
Ostin tätä myös foorumilaisten kokemusten pohjalta ja mulle tää olikin yllätyksekseni aika mitäänsanomaton tuote. Ihan ok, mutta mitään erityisen positiivista en ole huomannut. Pesee ihan hyvin, mutta hiukset ei jää erityisen pehmeiksi, takuttomiksi tms. Tulee varmastikin käytettyä loppuun, mutta ainakaan toistaiseksi ei vaikuta mun tuotteelta. Omille hiuksille sopii paremmin esim. Mopin kosteuttava shampoo (joka on ilmeisesti lopettu).

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 11 Heinä 2015, 15:50
Kirjoittaja ellen
^ Jos tykkäät MOP:n kosteuttavasta sampoosta, niin saattaisit ehkä tykätä Organix South TheraNeem Naturals Scalp Therapé Shampoosta (iHerbistä, en nyt voi valitettavasti linkata tähän). Mielestäni on samalla tavalla öljyinen kuin se vanha MOP:n sampoo, eli kosteuttaa ihan hulluna, mutta ei lähmää. Tuoksu tuossa Theraneemin sampoossa ei ole se kaikkein miellyttävin, itse lisään sampooseen aina useita tippoja piparmintun eteeristä öljyä raikastamaan tuoksua ja päänahkaa, mutta muuten sampoo on tosi ihana, sillä se kosteuttaa ja antaa kiiltoa. Koostumus on melko lirua, mutta sampoo vaahtoaa silti ihan hyvin.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 11 Heinä 2015, 20:15
Kirjoittaja slala
^ Pitääkin tutkia! Huomasinkin tuossa, että foorumilta löytyy vinkkejä Mopin korvaajiksi, mutta en ehtinyt niitä vielä tarkemmin katsella. Osaatko kuvailla tuon tuoksua mitenkään? Mulla jää pahanhajuiset tai liian voimakkaasti tuoksuvat tuotteet herkästi käyttämättä, tuoksu on yllättävän olennainen juttu varsinkin säännöllisessä käytössä olevissa tuotteissa.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 13 Heinä 2015, 10:45
Kirjoittaja ellen
^ Voih, tuoksu on todella erikoinen sekoitus himppasen sitruunaa, pikkasen piparminttua ja vahvimpana tuoksuna siinä kai on se neem, eli on sellainen yrttinen vivahdus. Mun mielestä tuo sampoo tuoksuu vain pesuvaiheessa, se ei jää hiuksiin leijailemaan hiusten kuivuttua. En haista tuoksua miehenkään hiuksista tai päänahasta. Jos hankit sampoon, etkä siitä tykkää tai et pysty käyttämään sitä tuoksun takia, niin mie voin sen ostaa sulta pois :D .

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 13 Heinä 2015, 12:28
Kirjoittaja Kristiina
scoundrel kirjoitti:
Morrigan kirjoitti: Oi, nyt vasta sain kokeiltua täälläkin kehuttua Nubian Heritage Coconut & Papaya With Vanilla Bean Extract Body Wash:a ja herranjestas miten mahtavaa tavaraa se on &nbsp;:l
Mun on nyt pakko yhtyä tähän ylistykseen. Päätin huvikseni kokeilla tuota kun yritän saada hiukseni sellaisiksi että asettuisivat nätisti ilman muotoilutuotteita, koska kasvatan ja haluan että hiukset pysyvät hyväkuntoisina. Aluksi tuntui hassulta pestä hiuksia body washilla, mutta tää jättää hiukset ihanan tuntuisiksi ja pesee tosi hyvin. Ja mun päänahka tykkää hyvää. Olen nyt kuukauden verran pessyt vain Coconut&Papayalla ja olen tosi tyytyväinen. Hiukset asettuu kuivuttuaan hyvin ilman että täytyy tunkea mitään muotoilutuotteita päähän (latvoihin laitan jätettävää), ovat ilmavat ja hyvännäköiset. Love <3
Papaya Body Washia olen käyttänyt kohta vuoden ajan hiusten pesuun, ja ihan yhtä hyvää se on.&nbsp; <3
Todellinen luottotuote. Ainoastaan vaihtelun vuoksi aion vaihtaa johonkin toiseen tuotteeseen välillä. Ostin samaisen Body Washin myös siskolle ja muille käyttöön, ja pullo näyttäisi olevan kohta loppu.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 06 Syys 2015, 15:20
Kirjoittaja Mintsi
Osaisiko joku neuvoa löytyykö markkinoilta sulfaatitonta syväpuhdistavaa shampoota?

Sulfaattipitoiset shampoot saavat päänahkani ärtymään jo yhdestä käyttökerrasta. Muuten käytän hiusten pesuun flow:n palashampoota kotona ja Urtekramin shampoota muualla. Syväpuhdistavaa kuitenkin kaipaisin harvakseltaan käytettäväksi. Minulla oli hiuslisäkkeet jonkin aikaa ja sen jälkeen on huomannut ärtymisen vielä selvemmin. Vanhan syväpuhdistavan olen nyt käyttänyt loppuun ja uutta sulfaatillista en osta.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 06 Syys 2015, 15:38
Kirjoittaja ellen
^ Syväpuhdistavan sampoon sijasta voi kokeilla ruokasoodan käyttämistä syväpuhdistavana tuotteena, kunhan soodaa ei käytä turhan useasti, sillä emäksisenä tuotteena se ei tee hyvää hiuksille pidemmässä tai säännöllisessä käytössä.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 06 Syys 2015, 15:57
Kirjoittaja evergreen
^^ Urtekramin shampoothan sisältävät sulfaattia myös, joten ehkä ongelma on useimpien shampoiden kanssa vain liian voimakkaassa pesutehossa itsessään, eikä niinkään juuri sulfaateissa..? Niissä tehokkaissa shampoissa, joissa pesevä aine ei ole sulfaatti, on väkisinkin tämän tilalla jotain muuta tehokasta, mahdollisesti vielä helpommin ärsyttävää, joten kovin hellävaraisia ratkaisuja ei ole olemassakaan. Ehkä toivotun pesutehon ja ärsyttämättömyyden välillä voisi tasapainoilla just jollakin kotiniksillä tai vaikka jollain vähän syväpuhdistavia miedommalla mutta kuitenkin noita käytössä olevia tehokkaammalla shampoolla?

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 06 Syys 2015, 18:41
Kirjoittaja Mintsi
^ Katos niin onkin. Huonosti olen lukenut sisällyluettelon. SLS/SLES on aine, jota päänahka ei kestä yhtään. Tuota näköjään kestää ainakin, kun ei käytä joka pesussa. Kaikista syväpuhdistavista vaan tuntuu löytyvän tuo SLS tai SLES ja niitä ei pää kestä ollenkaan. Ei vaikka miten olisi jossain "sensitive"-shampoossa. Pitkään luulin, että se on hajusteista, mutta kokeiltuani muutamaakin luomushampoota totesin, että ongelma on muualla.

^^ Pitää kokeilla, jos toista vaihtoehtoa ei löydy.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 06 Syys 2015, 19:03
Kirjoittaja evergreen
^ Se Urtekramin sisältämä sodium coco-sulfate ei ole varsinaisesti eri ainetta kuin SLS. SLS:ää varten lähtöaine on vain puhdistettua ja lopputulos tehokkaampaa. Ne kaksi ovat kuitenkin pääosin samaa tavaraa. Siksi ajattelin, että ongelma olisi ennemmin pesuteho tai ehkä vielä jokin muu tyypillinen shampoon ainesosa kuin sulfaatti tai hajusteet. :) Tuli kuitenkin mieleen, että jos uskallat muita tehokkaasti peseviä aineita kokeilla, niin Faith in Naturen shampoot ovat hyvin puhtaaksi peseviä ja pesevänä aineena niissä on ALES. Näistä löytyy täältä paljon käyttökokemuksia. Jokin kaikille hiustyypeille tai normaaleista rasvaisille tarkoitettu shampoo voisi hyvin ajaa syväpuhdistavan asiaa.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 14 Syys 2015, 12:08
Kirjoittaja Puf
Tilasin iHerbistä Rainbow Researchin Body Washin (kiitos ellen suosituksesta!) ja se on muutaman kokeilun perusteella sopinut hiuksilleni tosi hyvin. Pesuneste pesi hyvin latvoista öljylähmät (palashampoo ei oikein pese hiuksiin kerrostuvia öljyjä) ja jätti hiukset pehmeäksi ja sileäksi. Pesuneste vaahtoaa myös hyvin ja tuntuu aika monikäyttöiseltä tuotteelta. Hiukset ovat tuntuneet pysyneen pidempään puhtaana kuin palashampoopesulla. Käytän tätä yhdessä Alba Botanican jätettävän hoitsikan kanssa ja en muista että hiukset olisivat pitkään aikaan olleet näin kiiltävät ja sileät. :-*

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 28 Joulu 2015, 09:03
Kirjoittaja saila
mulla on ollut iherbistä nyt nubian heritage coconut&papaya mutta se rasvoittaa päänahkaa liikaa = pitäisi päivittäin pestä. :( vartalolle kylläkin aivan ihanaa (no sillehän se on tarkoitettukin). osaisko joku suositella iherbistä jotain? tai sitten vaan tilailen taas giovannia, se on ollut ihan ok ja ei rasvoita niin nopeasti.

mun päänahalle siis joku ihan ns. normaaleille hiuksille tarkoitettu shampoo käy.. kosteuttavat rasvoittaa liikaa..

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 22 Joulu 2016, 20:36
Kirjoittaja ellen
Minkä sulfaatittoman, kosteuttavan sampoon voisi löytää nopeasti jostain luontaistuote- tai luomukaupasta tai sitten apteekista? Odottelen iHerbin tilausta, mutta sampoo uhkaa loppua ihan justiinsa, joten on pakko hankkia joku sampoo nyt tähän hätään. Edullinen hinta olisi jees :) .

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 23 Joulu 2016, 13:02
Kirjoittaja Margot
^ Tää ei ole noista mainitsemistasi kaupoista, mutta Sokoksissa ja Prismoissa myytävä suomalainen Oliivi-shampoo on hyvä. Miinusta tulee vähän huonosta levittyvyydestä, mutta muuten tykkään, kun on vielä kotimainenkin.

http://lh-beauty.fi/product/sulfaatiton-oliivi-shampoo/

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 23 Joulu 2016, 18:46
Kirjoittaja Chaos
^ Kiitos paljon vinkistä, tuota pitää testata :)

Millainen tuossa on tuoksu? Selosteessa sanotaan mieto, mutta millainen, oliivi?

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 23 Joulu 2016, 19:57
Kirjoittaja ellen
Onkohan toi Oliivi-sampoo missä päin kaupan hyllyjä, luomukosmetiikka-, marketti- vai kampaamotuoteosastolla? Kävin ostamassa Ruohonjuuresta I am eco cosmetics -merkin hamppusampoon, nyt odotan innolla huomista suihkuhetkeä, että saan kokeilla sitä ;D . Toivottavasti pärjään tuolla sampoolla vakkarisampoon tuloon saakka.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 23 Joulu 2016, 20:12
Kirjoittaja Marie Corelli
^Muistelen nähneeni ihan tavallisten markettishampoiden hyllyssä. Tuo menee kokeilulistalle.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 24 Joulu 2016, 21:22
Kirjoittaja ellen
Seuraavalla kauppareissulla yritän etsiä tuon oliivisampoon kokeiluun. Ruohonjuuresta ostamani I am eco cosmetics -hamppusampoo oli ihan ok, takutti pesuvaiheessa tavallisesti käyttämääni sampoota paljon enemmän. Lopputulos hiusten kuivuttua on ihan kiva, ei mitään erityisen pahaa tai hyvää sanottavaa. Teki tehtävänsä, mutta tuntuu olevan pesevämpää kuin TheraNeem Naturals Scalp Therapé Shampoo, jota olen käyttänyt useita pullollisia.

Hamppusampoon tuoksu on yrttisen eukalyptusmainen, on ihan mukavan tuoksuinen. Koostumus on aika vetinen, mutta sampoo vaahtoaa silti hyvin. Sampoossa on pieniä turpeen palasia, mutta en huomannut niiden jäävän hiuksiin tai päänahkaan kiinni.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 27 Joulu 2016, 14:46
Kirjoittaja Margot
Oliivi-shampoo on tosiaan ihan perusshampoiden kanssa samassa hyllyssä. Sarjaan kuuluu myös hoitoaine ja hoitosuihke, kivoja nekin. Tuoksu on mun mielestä aika mieto, sellainen vähän tunnistamaton. Ei ainakaan selkeästi oliivi.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 31 Touko 2017, 19:38
Kirjoittaja Morrigan
Nubian heritagen coconut & papaya bodywashin inci on muuttunut :'( Tilasin juuri loppuneen tilalle uuden pullon ja etiketit olivat muuttuneet ja kauhukseni huomasin että inci on ihan eri myös. En ole uutta koostumusta vielä ehtinyt kokeilemaan, mutta kyllä ottaa kupoliin jos ne on pilanneet tän mun monen vuoden HG tuotteen.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 15 Elo 2017, 09:16
Kirjoittaja Xhex0879
Minulla sulfaatti allergia, sopivan shampoon löytyminen on ollut hankalaa. Nyt käytössä Matrix Biolage R.A.W Nourish Shampoo, mutta siinäkin ongelmaksi muodostunut hiusten rasvoittuminen otsalta ja päälaelta. Kokeilin saman sarjan Recover-shampoota mutta päälaelta ja otsalta alkoi hiukset hilseillä hurjasti. Minulla alaselkään yltävät pitkät hiukset jotka värjään hennalla. Hiukset pesen joka toinen päivä, jos yrittää pidentää pesuväliä alkaa päänahka kutista. Nyt pesu joka toinen päivä riittää jos toisena päivänä pitää hiukset kiinni. Hiukset rasvoittuu otsalta ja päälaelta eniten, minulla pitkät etuhiukset. Olisiko jollain shampoo vinkkejä?

No eipä hirveästi ole vaihtoehtoja tullut. Eikö kellään mitään kokemusta sulfaatittomista shampoista?


Edit : peräkkäiset viestit yhdistetty. -ellen

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 31 Elo 2017, 12:57
Kirjoittaja Ananas
Olen kuukauden ollut käyttämättä sulfaatteja. Käytössä Xz Persikkanektari sekä Yves rocherin Low shampoo sekä co-pesut. Ensin mainittu on kohtuudella vaahtoavaa ja hieman lirua, pesuteho hyvä. Isot miinukset parabeeneista, niiden takia käytän harvoin ja todennäköisesti lopetan käytön kokonaan, kun löytyy muita vaihtoehtoja. Low shampoo on hoitoainemaista eikä vaahtoa. Puhdistanut kuitenkin hyvin. Käytän aikaa ja huolellisuutta sulfaatittomien kanssa, jotta varmasti levittyvät joka paikkaan. Olen ollut tosi tyytyväinen, päänahka ei kutise niin paljoa kuin ennen ja pörröisyys sekä rasvoittuminen ovat vähentyneet.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 31 Elo 2017, 16:50
Kirjoittaja Xhex0879
Itsellä kutina loppui mutta rasvoittuminen lisääntynyt. Vaikka pesisi kaksi kertaa shampoolla. Otsalta&nbsp; ja päälaelta on hiukset rasvaiset jo ekan päivän jälkeen. Eli pesisin tavan shampoolla jos vain voisin, sulfaatitomat ihan onnettomia pesuteholtaan.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 02 Syys 2017, 09:45
Kirjoittaja Henrietta
Olen käyttänyt hetken aikaa kahta eri sulfaatitonta shampoota, molemmat kotimaisia -&nbsp; Oliivi shampoo ja toinen on Sim DS color shampoo. Oliivin löysin ihan Prisman hyllyltä ja Simin ostin kampaajaltani.
Päänahkani on ollut huonossa kunnossa ja nyt olen saanut sitä parempaan suuntaan, toki sulfaatittoman shampoon lisäksi olen joutunut käyttämään päänahalle hoitonesteitä ja naamioitakin.

Tykkään molemmista shampoista, Oliivi tuntuisi pesevämmältä ja Sim taas on hoitavampi. Hiukseni rasvoittuvat suht nopeasti oli sulfaatteja tai ei. Kahteen kertaan vaahdotus on auttanut hieman, mutta suurempaa eroa en ole huomannut joten menen vähän fiiliksen mukaan. Joka toinen päivä on pakko pestä jos on työpäivä.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 03 Syys 2017, 08:47
Kirjoittaja Lila
Olen oikeastaan aika tykästynyt Dermosil Nature koivunmahlashampooseen. Jopa niin, että tekaisin ensimmäisen tilaukseni Dermolle. Sulfaatittomaksi tuo vaahtoaa ihan kivasti. Jos hiukset ovat kovin muotoiluaineissa tai muuten likaiset, niin ensimmäinen yritys ei kyllä vaahtoa helposti - mutta näissä tilanteissa pesenkin poikkeuksetta tukan kaksi kertaa, ja toisella kerralla shampoo todellakin vaahtoaa. Tuoksu on erittäin onnistunut, raikkaanpehmeä, kesäinen, hennon hedelmäinen ja vihertävä.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 20 Syys 2017, 09:15
Kirjoittaja Xhex0879
Edelleen taistelen saman ongelman kanssa. Pesin hiukset pojan volume shampoolla ja hiuksista tuli ihanat, pysyneet pari päivää puhtaina. MUTTA, päänahka ei vain tykkää:&nbsp; kiristää ja kutisee =(
Sulfaatittomat shampoot ei vain toimi, hiukset pitäisi pestä joka päivä että ilkeäisi ulos mennä. Onneks nyt ei töitä niin kukaan ei nää jos olenkin rasvapäänä välillä.
En vain tiedä mitä tehdä, kampaamossakaan ei osattu auttaa.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 20 Syys 2017, 13:07
Kirjoittaja Ananas
^Minkälaisia muita tuotteita käytät? Onko esim. hoitoaineessa tai muotilutuotteissa silikonia, mikä aiheuttaisi kutinaa? Tuli vaan mieleen, kun silikonit tarvitsee sulfaatteja pesytyäkseen kunnolla pois, sulfaatittominen kanssa saattavat alkaa kerrostumaan päänahkaan ja hiuksiin.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 20 Syys 2017, 18:00
Kirjoittaja Xhex0879
bonacure hiusnaamio ja latvasuoja. Kokeilin silikoonittomiakin välillä, mutta ei eroa huomannu. Paitsi hiukset ei tykänny, bonacure hiusnaamio ainut millä hiukset pysyy kunnossa.
En laita hiusnaamiota koskaan päänahkaan ja pesen syväpuhdistavalla shampoolla aina välillä.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 20 Syys 2017, 18:37
Kirjoittaja Triina
^Pystytkö käyttämään kuivashampoita apuna pesuvälin pidentämiseen?

XZ Persikkanektari on sulfaatittomaksi ihan hyvää tavaraa, kahdella vaahdotuksella tulee puhdasta ja jälkimmäinen kerta vaahtoaa hienosti. Hellävaraista on, eli pesuvälin pidemtämistä tai narskuvaa loputulosta ei tällä saa aikaan. Poistaa kuitenkin useammankin päivän muotoilutuotteet ja talin ihan ookoosti.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 20 Syys 2017, 19:22
Kirjoittaja Xhex0879
Kuivashampoo kuivattaa hiuksia pitemmässä käytössä.&nbsp; Viimeisin kokeilu oli juuri tuo XZ shampoo, kahdella vaahdotuksella olen pessyt kun käyttänyt sulfaatitonta shampoota. Kalliiksi tulee eri kokeilutkin, tähän shampoo viidakkoon eksyy...

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 20 Syys 2017, 19:53
Kirjoittaja Morrigan
^Täytyykö tuotteen löytyä Suomesta vai onnistuuko ulkomailta tilaaminen? Iherbistä saatava kinky curlyn come clean on sulfaatiton shampoo, mutta aika pesevä sellainen. Itselle tuli turhan narskuvan puhdas lopputulos kyseisellä tuotteella. Tuoksu on raikas sitruksinen ja vaahtoaa hyvin.

Jos rasvoittuminen on ongelma, niin miten pidät hiukset yöllä? Onko ne vapaana vai jotenkin kiinni? Jos kokeilisit laittaa etummaiset ja päälaella olevat hiukset kahdella suurella tarrarullalla pään päälle, mikä pitäisi hiukset yön aikana päästä irti joka saattaisi hidastaa rasvoittumista. Kun tarrarullan halkaisija on tarpeeksi suuri niin se ei tee hiuksesta kuitenkaan kiharaa. Itse usein laitan etuhiukset tarrapapiljotilla ylös sen vuoksi ettei yön aikana käyttämäni tuhdit ihovoiteet rasvoita etuhiuksia.

Hiusten tyven pieni tupeeraus myös nostaa hiusta vähän päänahasta irti mikä ainakin itsellä hidastaa rasvoittumista.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 21 Syys 2017, 08:54
Kirjoittaja Lila
Oletko käynyt näyttämässä kiristävää ja kutisevaa päänahkaa ihotautilääkärillä? Pään ihonhoitoakin voi toki lähteä kokeilemaan yritys- ja erehdysmenetelmällä, mutta sekin tulee kalliiksi.


Perussysteemi päänahan hoitoon on ajoittainen kuorinta jollain salisyylihappopitoisella tuotteella, erityisesti jos päänahka hilseilee tai hiukset rasvoittuvat nopeasti. En suoralta kädeltä osaa sanoa kotimaasta mitään valmistetta, mutta on niitä. Toinen juttu on päänahan ihon kosteutus. Olen tuohon käyttänyt itse aloegeeliä (mitä litkumaisempi tuote, sitä paremmin sopii päänahalle, itselläni myös hiukset tykkäävät) - ja uusin löytöni on Dermosilin rasvaton kosteusgeeli, loistotavaraa!

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 06 Marras 2017, 19:55
Kirjoittaja Ananas
Oletteko huomanneet mainoksia tai jopa itse tuotteita nähneet; Loreal Elvital -sarjaan on tullut ilmeisesti kahta low shampoota? Kiva sinänsä, koska helposti saatavat sulfaatittiomat shampoot ovat tervetulleita. Mutta... Mikäli CosmEthicsistä löytämäni incit pätee, sisältävät nuo ihan rehellistä silikonia. Pöh ja pah.

Edit. Näitä olikin jo kaupassa ja tokihan siellä silikoni komeili. Eivät pääse mun ostoslistalle.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 08 Marras 2017, 21:56
Kirjoittaja FairyC
Kokeilin tänään Varpu Tyrnishampoota ja ainakin alkutuntuma shampoosta oli hyvä. Pesi yhdelläkin vaahdotuksella tarpeeksi hyvin hiukset. Eikä takuttanut niin paljon kuin normishampoot. Hintaakin oli vain 3,95 ja pullo oli vielä 500ml. Jatketaan testailuja.

^Edit. Mitään älytöntä hiustuotemäärää minulla ei tänään ollut hiuksissa, joten hyvin puhdisti ainakin nuo kuivashampoot pois.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 10 Marras 2017, 15:33
Kirjoittaja Lecat
FairyC kirjoitti: Kokeilin tänään Varpu Tyrnishampoota ja ainakin alkutuntuma shampoosta oli hyvä. Pesi yhdelläkin vaahdotuksella tarpeeksi hyvin hiukset. Eikä takuttanut niin paljon kuin normishampoot. Hintaakin oli vain 3,95 ja pullo oli vielä 500ml. Jatketaan testailuja.

^Edit. Mitään älytöntä hiustuotemäärää minulla ei tänään ollut hiuksissa, joten hyvin puhdisti ainakin nuo kuivashampoot pois.
Nyt kyllä kiinnostus heräsi, mistä ostit tuon? Näyttäisi olevan hoitoaineitakin, oletko niitä kokeillut?

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 10 Marras 2017, 21:30
Kirjoittaja FairyC
Ostin MiniManista. Hoitoainetta en ole kokeillut, mutta ainakin ensivaikutelma shampoosta oli hyvä.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 16 Marras 2017, 11:18
Kirjoittaja Mintsi
^ Onko siinä miten voimakas tuoksu? Mua kovasti houkuttais kans. Oon kuullut tosi paljon hyvää muualtakin.

Hoitiksesta olen kuullut, ettei ole ihan yhtä hyvä kuin shampoo, mutta toimii kuitenkin. Arviot ovat olleet sellaisia, että mun hiuksiin selvitystehot tuskin riittää.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 17 Marras 2017, 13:25
Kirjoittaja FairyC
No ei se tuoksu mikään luksustuoksu ole, vähän vaikea kuvailla, mutta ei jää pahemmin hiuksiin tuoksumaan. Itse en ole sitä hoitista ostanut vaan käyttelen rinnalla Organic Shopin hoitoaineita, kun hiukset on luonnostaan vähän pörröistä laatua.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 19 Marras 2017, 10:18
Kirjoittaja Ananas
Eilen testiin pääsi Oliivi-shampoo ja oli hyvä; shampoomainen, hyvin vaahtoava, aika paksu koostumas. Mukavaa vaihtelua co-pesuihin ja vaahtoamattomaan Yves rocherin Low shampooseen.

Saman valmistajan Varpu Avokado shampoo odottaa vielä testausta.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 07 Joulu 2017, 16:55
Kirjoittaja kleio
Ostin pari päivää sitten ranskalaisen ekomerkin Centifolian shampoon. Ostin sen siksi, että sitä voi käyttää myös hajusteettomana kylpyvaahtona. Ja kas, pesin sillä huvikseni myös hiukset. Mahtavaa ainetta! Levittäminen oli hieman työlästä, mutta lopputulosta olen nyt ihaillut jo parin päivän ajan. Hiukset ovat ilmavat, tuuheat, tummemmat kuin normaalisti ja ovat pysyneet puhtaana toisen päivän iltaan saakka. Pulloa saa kahdessa koossa: pienenä 250 ml:n koossa (Sokokselta) ja isona litran pänikkänä hintaan 18,90 Stockmannilta. Ostin pikkupullon ja varmasti investoin tuohon isompaan, jos jatkokin näyttää hyvältä.

Merkillä on muuten aika kiinnostavia tuotteita muutenkin, esim. misellivettä on kovasti kehuttu. Puolen litran pullon saa kympillä, ei paha.

https://www.stockmann.com/product/neutr ... 1308988376

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 09 Joulu 2017, 09:27
Kirjoittaja Xhex0879
Ostin kuukausi sitten Sante Lava Power shampoon, joka aluksi toimi todella hyvin. Hiukset rasvoittui huomattavasti hitaammin. Mutta nyt on palattu samaan vanhaan, hiukset pitäisi pestä joka päivä että ilkeäaisi työntää päänsä ulos ovesta, onneks työttömänä ei haittaa.
Mutta mikä meni pieleen, tottuiko päänahka shampooseen ja se ei enää toimi vai onko tämä vain joku väli vaihe?

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 09 Joulu 2017, 09:33
Kirjoittaja Marie Corelli
^Eikö tuossa shampoossa ole öljyjä? Jospa hiukset tarvitsisivat syväpuhdistavaa shampoota poistamaan kerrostuneet öljyt?

Edit. Minullakin on tuota shampoota. Pitäisi käyttää se pois. Uutta en osta, koska se tuoksu ällöttää.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 09 Joulu 2017, 09:45
Kirjoittaja Xhex0879
Joo, sisältää katajaöljyä. kiitos, pitää kokeilla tuota syväpuhdistusta, vaikka syväpuhdistavat sisältää sulfaattia niin tuskin ne satunnaisessa käytössä kutittaa.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 10 Joulu 2017, 07:19
Kirjoittaja Aivina
Meinasin tilata tuota Lava poweria, mutta siinä oli muistaakseni incissä alkoholi aika korkealla eikä oikein tee mieli laittaa alkoholia herkkään päänahkaani.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 25 Joulu 2017, 21:43
Kirjoittaja Morrigan
Xhex0879 kirjoitti: Joo, sisältää katajaöljyä. kiitos, pitää kokeilla tuota syväpuhdistusta, vaikka syväpuhdistavat sisältää sulfaattia niin tuskin ne satunnaisessa käytössä kutittaa.
Voit syväpuhdistaa myös askorbiinihapolla. Sekoita sitä joko shampoon tai hoitoaineen sekaan.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 26 Joulu 2017, 20:04
Kirjoittaja Aivina
Weledan hirssishampoota ostin ja nyt parin käytön jälkeen uskallan sanoa, että tykkään. Pesee riittävän hyvin ja tukka on pesun jälkeen ilmavan tuntuinen. Märkänä hiukset tuntuvat välillä vähän ei-puhtailta, mutta se tuntemus häviää, kun kuontalo kuivuu.
Tuoksuu kivalle, mutta ei liian voimakkaalle eikä tuoksu jää tukkaan. Ecco Verdessä tämä on myös aika edullista.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 14 Tammi 2018, 10:32
Kirjoittaja Xhex0879
Hiukset rasvoittuu edelleen. En tiedä mikä näihin auttaisi. Pojalle ostin natura siberican shampoota, kokeilin omaan päähänkin mutta ei siitä apua ollut.
Sulfaatit kutittaa päänahkaa, mutta en tiedä onko tämä rasvoittuminen sitten sen parempi. Sulfaatti shampoot sentään estää rasvoittumisen. Vaikeeta.....

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 14 Tammi 2018, 19:16
Kirjoittaja kleio
^ Mun kollegalla on erittäin vahvasti rasvoittuvat hiukset, päänahka suorastaan tuppaa sitä talia ja töhnää ulos. Hän löysi avun Lushin Seanik-palashampoosta. Ero oli jo yhden pesukerran jälkeen huomattava, eikä kuukausien käyttö heikentänyt tulosta tms. Hiukset kirkastuivat ja saivat ilmavuutta, kun eivät heti puolessa päivässä rasvoittuneet takaisin tilanteeseen ennen pesua.&nbsp; Kannattaa testata, jos ei ole ennestään tuttu.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 15 Tammi 2018, 09:59
Kirjoittaja Aivina
Lushin shampoopaloissahan on ihan hillitön määrä sulfaatteja. Kai sillä ny rasvoittuminen laantuu. Itselläni kuivui noista päänahka aivan järjettömästi.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 15 Tammi 2018, 13:09
Kirjoittaja kleio
^ Joo, toki. Huomasin jo kirjoittaessa viestiäni, että ollaan sulfaatiton -ketjussa, joten olisi kai pitänyt asiasta mainita jo viestissä. Itselle Seanik sopi mahdottoman hyvin, hillitsi hilseilyä, vaikka päänahkani ei ole kovin rasvainen. Toisaalta se sitten kuivatti latvat, joten oli pakko lopettaa. Työkaverin rasvapää taas oli niin mahdoton, että pitkähköt latvatkin pysyvät hyvänä tuolla shampoolla.

Itse käytän nykyisin ketjussa aiemmin mainitsemaani Centifolian sulfaatintonta 3 in 1 -pesuainetta shampoona. Ensimmäinen sulfaatiton, joka puhdistaa niin hyvin, ettei tarvitse joka päivä pestä. Latvat kiiltävät ja hapsottaminen on vähentynyt. Hilseily on loppunut lähes kokonaan. Suosittelen testaamaan siis myös sitä.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 20 Kesä 2018, 06:56
Kirjoittaja Xhex0879
Vihdoin se löytyi, apu rasvoittuville hiuksille. Kokeilin SCHWARZKOPF BC BONACURE Color Freeze Silver Shampoota, nyt tarvii pestä hiukset enää joka toinen tai kolmas päivä.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 06 Syys 2018, 21:06
Kirjoittaja Hanzku
Onko kukaan sattunut kokeilemaan New Wash -tuotteita? En ainakaan haulla löytänyt kokemuksia. Tavallaan pitäisin ajatuksesta, ettei tarvitsi enää erillistä hoitoainetta, mutta voiko tämä nyt oikeasti niin hyvin toimia?

Kotisivuilta löydettyä: tämä ilmeisesti perusversio tuotteesta https://www.hairstory.com/catalogue/new-wash_1/ Kovin paljon öljyjä incissä, joten mietin millaiseksi lopputulos oikeasti jää.

Perustajan haastattelu Forbes-lehdessä: https://www.hairstory.com/catalogue/category/cleansing-products_1/

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 15 Loka 2018, 10:14
Kirjoittaja Monty
Varpu Avokadoshampoo!
Hetken mielijohteesta nappasin ns. hyllynpääty aletuotteen, täähän onkin ihan sika hyvä!
Päänahka tykkää, hiuksen puhdistuu (ja pysyy puhtaana) mutta ei kuivata liikaa :D

Pytty maksoi alle 5€, ainoa huono oli pumppu, jota ei meinannut saada auki millään.

https://lh-beauty.fi/product/varpu-avocadoshampoo/

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 18 Elo 2019, 14:31
Kirjoittaja helka
Olen pari kertaa pessyt Biorichin sulfaatittomalla shampoolla ja pakko sanoa, että olen tyytyväinen! Koostumus on kirkasta paksuhkoa geeliä, tuoksu on mieto kukkaistyyppinen. Tämä pesee hyvin ja jättää hiukset yhtä ilmaviksi kuin sulfaatillinen shampoo. Mietin pitkään tämän ja jonkun Varpu-sarjan shampoon välillä, mutta päädyin tähän öljyttömyyden vuoksi.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 19 Huhti 2020, 08:25
Kirjoittaja Chronos
Aloitin sulfaatittomien shampoiden kokeilun XZ persikkanektarilla. Hiukset lähmääntyivät alkuun jo saman päivän iltaan mennessä hieman. Nyt pesuväli on taas normi joka toinen päivä. Päänahkani ei hilseile enää kuivuudesta, eikä kutise. Ajajttelin testata muitakin kun siirtymä on tehty. Kokeilin Aubrey Organicsin sulfaatitonta shampoota kahdessa tuoksussa. Ehdoton EI. Incissä on alcohol.denat. todella korkealla ja sen huomasi hiusten ja ihon kuivumisena. Herbinan sulfatitonkaan ei toiminut, päänahkani alkoi hilseilemään. Whamisan shampoo kuivalle päänahalle tuntui pesuvaiheessa ihanalta. Hiukset selvisivät jo huuhteluvaiheessa eivätkä tarvinneet hoitoainetta. MUTTA on ilmeisesti sen verran hoitava tms. että hiukset ovat aivan rasvaiset jo seuraavana päivänä. Mieleni tekisi kokeilla Lushin palan mallisia sufaatittomia. Toistaiseksi XZ-persikkanektari on ollut oikein passeli.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 30 Kesä 2020, 16:11
Kirjoittaja Morrigan
Törmäsin Tokmannilla Herbinan sulfaatittomaan shampooseen. Tuoksuna sitruksinen inkivääri. Onko kellään kokemusta? Inciltään hyvin lähellä XZ:n persikkanektaria. Persikkanektari on muuten hyvä, mutta en pidä sen tuoksusta, eikä se ole kovin riittoisaa, joten tämä Herbina vaikuttaa hyvin kiinnostavalta.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 30 Kesä 2020, 19:41
Kirjoittaja jeba
En ole hirveästi sulfaatittomia shampoita käyttänyt, mutta ostin jokin aika sitten tuon Varpu avokadoshampoon, ja sain sillä sellaisen inhottavan takkupesän aikaiseksi pesussa että en varmaan millään sulfaattia sisältävällä koskaan. En siis itse suosittele jos on ainakaan kuivempi/karheampi hiuslaatu kuin itsellä. Pitää käytellä loppuun vartalolla tai käsien pesuun. Tilasin sitten pari pulloa lisää ekan pullon loputtua Yves Rocherin vaurioituneiden hiusten sulfaatitonta, josta tykkäsin tosi paljon. Paksu ja kermainen koostumus ja miellyttävä tuoksu. Usein tuosta koostumuksesta jo tiedän toimiiko shampoo itsellä, sellaiset kirkkaat geelimäiset on aika nou nou.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 03 Heinä 2020, 08:14
Kirjoittaja Chronos
Ostin Herbinan testiin kun persikkanektari loppui, ei jatkoon. Tuoksu on hyvä, en osaa kuvailla sellainen vesimäinen sitrustwistillä. Vaahtoavuus aika huono verrattuna persikkanektariin. Herbinan käytön aikana en saanut hiuksiani kovin puhtaiksi kuten muilla sulfaatittomilla sekä ilmaantui hilseilyä. Vertaan pesutehoa siihen että miltä hiukset näyttävät seuraavana päivänä jos illalla käy suihkussa. Persikkanektarilla tulos oli sellainen että hiuksia voi pitää auki Herbinalla lopputulos oli rasvaisemman tuntuinen joten päädyin laittamaan hiukset kiinni.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 03 Heinä 2020, 10:08
Kirjoittaja Anita
Tuo jeban mainitsema Varpu avokadoshampoo on aivan järkyttävän pesevä! Olin vasta vähän aikaa vältellyt sulfaatteja shampoissa ja tuo oli ensimmäinen sulfaatiton, jonka ostin marketista, muutaman kerran pesin rasvoittuvat hiukseni sillä ja nyt toimii vessanpesuaineena. Sen myötä huomasin myös päänahan kutisevan sitruunahaposta (citric acid).

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 03 Heinä 2020, 20:29
Kirjoittaja jeba
^ Kiitos tästä vinkistä, sinä löysit tälle aineelle paremman käyttötarkoituksen :T On kyllä ihan hullun pesevää, ja pitäis sulfaatitonta muka olla.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 14 Heinä 2020, 19:18
Kirjoittaja Chronos
Uusi tuttavuus OGX Coconut water shampoo. Käsittääkseni on sulfaatiton koska pullossakin lukee niin. Paksu geelikoostumus ja vaahtoaa runsaasti. Näistä ominaisuuksista pidän. Pesee hiukset puhtaaksi ja jättää sileiksi, pesuväliä tuskin saan tällä pidennettyä mutta se ei ole toistaiseksi onnistunut millään shampoolla. Jos en ihan väärin muista niin eikös muutkin OGX-shampoot ole sulfaatittomia.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 15 Heinä 2020, 13:53
Kirjoittaja Morrigan
^Tuo on periaatteessa sulfaatiton, mutta pesevä aine OGX:n shampoissa on tietääkseni Sodium C14-16 Olefin Sulfonate, joka ei ole pesevänä aineena ihan hellimmästä päästä. On hellempi kuin perus sodium layryl sulfate, mutta saattaa silti aiheuttaa päänahan/hiusten kuivumista ja ärsytystä.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 16 Heinä 2020, 08:40
Kirjoittaja Lila
Joo, huomasin viimeksi pullorivistöä tutkiessa, että OGX:t ovat sulfaatittomia kaikki. Minulla on nyt käytössä Bonding Plex shampoo ja hoito, ei vielä kovin monta käyttökertaa takana, mutta...


1) Shampoon koostumus on erinomainen, ei liru, eikä sellainen kädestä lipeävä löysä jelly, kuten osa sulfaatittomista.
2) Shampoo vaahtoaa hyvin ja pesee hyvin, kahta vaahdotuskertaa en tunnu tarvitsevan.
3) Tuoksu on molemmissa aivan ihastuttava, tuo mieleen takavuosien yhden suosikkituoksuni, Joop All About Eve:n&nbsp; :)&nbsp; - eikä jää liian voimakkaana hiuksiin. Kaikissa OGX:n eri sarjoissa on oma tuoksunsa, ja totta puhuen valitsin nämä ihan tuoksun perusteella. Joku toinenkin varsin puhuttelevantuoksuinen linja näissä oli, otan ehkä sen seuraavaksi...


Peukku siis toistaiseksi näille. Pullotkin ovat markettikamaksi ihan kivat - ja tuotetta saa melko paljon&nbsp; :ts

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 31 Heinä 2020, 04:59
Kirjoittaja Xhex0879
Ķokeiluun NO:1 ECO® BY SAAREN TAIKA TYRNI-KEHÄKUKKA SHAMPOO. Jos vaikka auttas rasvottuvaan päänahkaan.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 02 Elo 2020, 15:26
Kirjoittaja Morrigan
Ei tullut herbinan uudesta sulfaatittomasta shampoosta suosikkia. Takuttaa ja jättää hiukset kuivan tuntuisiksi. Aivan eri tuntuinen kuin persikkanektari, vaikka inci on vähän samantyyppinen. Käyttelen suihkusaippuana pois.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 07 Elo 2020, 09:22
Kirjoittaja Chronos
Lorea'l Botanicals-shampoot ovat sulfaatittomia, näissä on sama pesevä ainesosa kuin OGX:ssä: Sodium C14-16 Olefin Sulfonate. Vaahtoaa runsaasti ja pesee hiukset ihan hyvin. Kesäaikana päänahan kanssa ei ole ollut ongelmia mutta kun talvi tulee niin niin shampoiden pesevyys punnitaan. Viime talvena käytin XZ sulfaatitonta niin kuivuusongelmaa ja hilseilyä ei ollut. Tuoksu Lorea'l Ginger Corianderissa on aika voimakas. Yrttimäinen ja pesun jälkeen haistan sen koko päivän. Tulee mieleen Comfortin huuhteluaine Lavender&Mint jolla on Ecocert-sertifikaatti. Saman linjan Rose&Geraniumissakin on voimakas tuoksu ja on aika makea, tuoksuu enemmän Geraniumille kuin ruusulle. Pidän kyllä Geraniumin tuoksusta mutta siitä tulee helposti huono olo mikäli on voimakas tuoksu. Olen koittanut etsiä käyttäjäkokemuksia Mill Creekin shampoista mutta turhaan.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 21 Touko 2021, 14:10
Kirjoittaja Marie Corelli
Ostin viimeksi Varpu Avocadoshampoon ja se on tähän asti paras käyttämäni sulfaatiton shampoo, jonka olen marketista löytänyt. Shampoo pesee hiukset puhtaaksi, eikä jätä jälkeensä sellaista muovista tunneta, joka jää XZ Persikkanektarishampoosta.

Edit. Pullo alkaa olla lopuillaan ja olen huomannut shampoon muuttuneen vetisemmäksi käytön aikana. En ole lisännyt siihen vettä. Laitoin shampoota kesällä pieneen matkapulloon ja testasin siitä, että se oli paksumpaa kuin pumppupullossa oleva. Siksi tuota onkin kulunut pullon loppua kohti aika reippaasti. Silti olen tykännyt, koska shampoo pesee hyvin ja sen tuoksu on mieto.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 22 Touko 2021, 09:58
Kirjoittaja NarnianQueen
Suosikkini on ehdottomasti Yves Rocherin Low Poo. Aivan ihana...&nbsp; :l vakiokäytössä jo pari vuotta.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 24 Touko 2021, 08:19
Kirjoittaja Chronos
Mä ostin kokeeksi tuon Low Poon kun sitä on kehuttu. Vähän pelottaa että tulee limaletti, mutta onneksi voin sitten kierrättää sen avolle jolla on tosi kuivat hiukset. Päänahkani varmaan tykkää tuosta, mutta hiukset eivät.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 24 Touko 2021, 17:14
Kirjoittaja Anita
^ Kunhan emulgoit kunnolla, hierot päänahkaa ja lisäilet vähän vettä välillä, niin sulfaatiton shampoo pesee yhtä hyvin kuin tavallinen sulfaatteja sisältävä shampoo. Koska siinä ei ole vahvasti peseviä ainesosia, niin pesutekniikka on vain eri.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 24 Touko 2021, 17:36
Kirjoittaja Chronos
No siis kokemuksia on sulfaatittomista shampoista ja pakko sanoa että todella paljon on eroavaisuuksia. Esim. Varpu ja Mill Creekin sulfaatittomat pesevät tukan ihan järjettömäksi takkukasaksi, mutta kuivuttuaan hiukset ovat pehmeät, eivätkä limaiset tai kuivat.&nbsp; Lorealin Botanicals ja OGX-sarjan shampoot vaahtoavat runsaasti mutta hiuksista tulee heti rasvaiset. XZ:n sulfaatittomat Nokkonen ja Persikkanektari ovat sopivasti balanssissa, tulee puhdasta eikä kuivata eikä jää limalettiä. Pesuväli on 2-3 päivää, rasvaisuus näkyy hiuksissani heti vaikka ne olisivat kiinni. Olisi kiva pitää pidempää pesuväliä mutta en kehtaa mennä töihin (asiakaspalvelutyö) rasvaisessa tukassa.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 24 Touko 2021, 23:12
Kirjoittaja NarnianQueen
Tämä mainittu YR ei tosiaan jätä hiuksia liimaletiksi. Ainakaan minun... toki se kuuluu huuhtoa hyvin pois, kuten muutkin shampoot (sulfaatteja tai ei).
Hoitoaineessa sitten voi säästää, eli ei tarvita niin ravitsevia ja tehokkaita muhitteluja tämän yhteydessä..

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 26 Touko 2021, 18:56
Kirjoittaja Morrigan
Chronos kirjoitti: No siis kokemuksia on sulfaatittomista shampoista ja pakko sanoa että todella paljon on eroavaisuuksia. Esim. Varpu ja Mill Creekin sulfaatittomat pesevät tukan ihan järjettömäksi takkukasaksi, mutta kuivuttuaan hiukset ovat pehmeät, eivätkä limaiset tai kuivat.&nbsp; Lorealin Botanicals ja OGX-sarjan shampoot vaahtoavat runsaasti mutta hiuksista tulee heti rasvaiset. XZ:n sulfaatittomat Nokkonen ja Persikkanektari ovat sopivasti balanssissa, tulee puhdasta eikä kuivata eikä jää limalettiä. Pesuväli on 2-3 päivää, rasvaisuus näkyy hiuksissani heti vaikka ne olisivat kiinni. Olisi kiva pitää pidempää pesuväliä mutta en kehtaa mennä töihin (asiakaspalvelutyö) rasvaisessa tukassa.
En tiennytkään, että persikkanektarin lisäksi XZ:lla on toinenkin sulfaatiton. Voisitko kuvailla nokkosta vielä tarkemmin, millaista se on persikkanektariin verrattuna? Persikkanektari on ihan ok, mutta koostumus on aika lirua ja se ei ole kovin riittoisaa. Lisäksi en pidä sen hajusta. Pesutulos sillä on kuitenkin ihan hyvä ja se ei takuta, kuten monet sulfaatittomat tekee. Jos nokkosen pesutulos olisi lähelle samaa, niin sen hankkiminen kiinnostaisi.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 27 Touko 2021, 07:38
Kirjoittaja Mena
Mä olen huomannut että sulfaatittomilla hiusten kunto vaikuttaa tosi paljon lopputulokseen, siis enemmän kuin normishampoilla. Aiemmin hennapäänä käytin Ole hyvän shampoota (se hajusteeton) ja takutti vain vähän. Nyt kun hiuksissa on värinpoistoa ja kestoväriä ym niin tuo Ole hyvä vetää ihan hirveäksi takkupalloksi! 0_0 Pakko laittaa hoitoainetta tyveen asti että on mitään toivoa saada hoitosuihkeen ja harvapiikkisen kamman kanssa takkukasaa enää auki pesun jälkeen. Huh! Ja tämä ei ole kyllä kovin riittoisaa, ainakaan Olaplexin shampooseen verrattuna.

Olaplexin shampoosta tykkäisin kovasti, siitä tulee sellanen wau-fiilis joka kerta. Pesee hellävaraisesti mutta riittävästi, ei jätä takkuun, ja se vaahto on todella runsasta. Valitettavasti ihoni ei kestä hajusteita joten tämäkin alkoi aika nopeasti aiheuttaa kutinaa päänahassa hajusteiden takia. Harmittaa. Toki mies tykkää tästä myös kovasti ja ihan onnessaan pesee tällä hiukset ja parran. ;D

Olen käyttänyt myös Famon sulfaatittomia paloja tai lähinnä Haituvaa (joka ilmeisesti poistuu myynnistä), ja tykkäsin kyllä siitäkin. Kuitenkin koen sen vähän hankalaksi kun palaa ei saa suihkuovien sisäpuolelle mihinkään, eli aina pitää kurotella suihkusta lavuaarin reunalle, vaahdottaa päässä ja kurotella taas se pala takaisin sinne. Tätä kyllä käyttäisin varmaan vieläkin noin muuten, mutta punaisen tukan kanssa palan kanssa hinkkaaminen tuntuu vievän enemmän väriä (vai kuvittelenko vaan?).

Onko joku jo ehtinyt kokeilla LV biohajoavaa sulfaatitonta shampoota? Myydään ainakin Prismassa. Tuo kiinnostaisi myös, vaikka tilasinkin just testiin Sim sensitive DS color shampoon.&nbsp; ::)

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 27 Touko 2021, 10:52
Kirjoittaja Chronos
Morrigan kirjoitti: En tiennytkään, että persikkanektarin lisäksi XZ:lla on toinenkin sulfaatiton. Voisitko kuvailla nokkosta vielä tarkemmin, millaista se on persikkanektariin verrattuna? Persikkanektari on ihan ok, mutta koostumus on aika lirua ja se ei ole kovin riittoisaa. Lisäksi en pidä sen hajusta. Pesutulos sillä on kuitenkin ihan hyvä ja se ei takuta, kuten monet sulfaatittomat tekee. Jos nokkosen pesutulos olisi lähelle samaa, niin sen hankkiminen kiinnostaisi.
Siitä on aikaa kohta vuoden verran kun olen käyttänyt Persikkanektaria viimeksi joten koitan kaivella muistikuvia. Mun mielestä pesutulos on aikalailla sama&nbsp; mutta aivan kuin Nokkonen vaahtoaisi runsaammin, eikä vaahto häviä pesun aikana. Tuoksu on erilainen, ei niin makea kuin Persikka. Mulle tulee mieleen kesä ja vihreä ripauksella makeaa. Pidän kyllä molempien tuoksusta. Nokkonen kuuluu XZ-Natura sarjaan jossa on sellaiset tummanruskeat pumppupullot.

Edit: Low Poo testattu. Tuoksu on miellyttävä mieto, pesi hiukset hyvin. Vaahtoamattomuuteen tottumattomalle tosi outo koostumus. Levittyy kyllä hyvin koska on liukasta ja jättää hiuksetkin liukkaiksi. Tästä ei jää hiuksiin muovista tuntua vaikka odotin jotain sellaista. Veikkaisin tämän olevan minulle talvella must have-tuote. Ensikokemus hyvä, pitää vain totutella siihen ettei vaahtoa.

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 01 Kesä 2021, 06:23
Kirjoittaja Mena
Mä olen nyt kerran ehtinyt pestä Sim sensitive DS color shampoolla. Ja tämä vaahtoaa!&nbsp; :l Tuntuu pesevän hyvin mutta hellävaraisesti, ei vaahtoa ihan yhtä paljon kuin Olaplex mutta huomattavasti ihanampi käyttää kuin Ole hyvä joka ei vaahtoa juuri ollenkaan ja sitä joutuu sit laittamaan kourallisen sen takia. Ja tämä sim on hajusteettoman lisäksi kotimainenkin, jes! Käytin myös saman sarjan hoitoainetta ja tykästyin siihenkin (selvitti luonnonkiharan hampun ja jätti sileäksi). Käyttö näiden kanssa jatkuu. :)

Jatkoa:
Olen nyt käyttänyt tätä sim ds color shampoota 1,5 kuukautta. Olen tykännyt, pesuteho on sopiva ja tällä on helppo pestä kun vaahtoaakin hyvin. En keksi tästä mitään huonoa, joten päädyin tilaamaan litran pönikän tätä. Eli jää kyllä vakiokäyttöön! :l

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Lähetetty: 29 Heinä 2021, 09:32
Kirjoittaja Chronos
Yves Rocherin Low Poosta ainoa kritiikki että pullo ei kestä&nbsp; kauhean pitkään. Tästä tuli kertaheitolla mun lempishampooni tuoksua myöten. Putelin loputtua jatkoin vanhalla suosikillani XZ-nokkosella ja se latistaa hiukset. Pakko pestä jo seuraavana päivänä. Low Poo jättää kuohkeaksi. Huomasin Tokmannilla Curl Girl-merkkisiä tuotteita ja joukossa oli&nbsp; voidemainen shampoo. Onko kellään kokemusta sarjan tuotteista, tuo voidemainen shampoo kiinnostaa erityisesti.