Sulfaatittomat shampoot

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
scoundrel
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 416
Liittynyt: 19 Maalis 2012, 13:31

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Viesti Kirjoittaja scoundrel »

Morrigan kirjoitti: Oi, nyt vasta sain kokeiltua täälläkin kehuttua Nubian Heritage Coconut & Papaya With Vanilla Bean Extract Body Wash:a ja herranjestas miten mahtavaa tavaraa se on  :l
Mun on nyt pakko yhtyä tähän ylistykseen. Päätin huvikseni kokeilla tuota kun yritän saada hiukseni sellaisiksi että asettuisivat nätisti ilman muotoilutuotteita, koska kasvatan ja haluan että hiukset pysyvät hyväkuntoisina. Aluksi tuntui hassulta pestä hiuksia body washilla, mutta tää jättää hiukset ihanan tuntuisiksi ja pesee tosi hyvin. Ja mun päänahka tykkää hyvää. Olen nyt kuukauden verran pessyt vain Coconut&Papayalla ja olen tosi tyytyväinen. Hiukset asettuu kuivuttuaan hyvin ilman että täytyy tunkea mitään muotoilutuotteita päähän (latvoihin laitan jätettävää), ovat ilmavat ja hyvännäköiset. Love <3
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^Oon käyttänyt tota samaa tosta asti enkä kyllästy siihen varmaan ikinä! Kokeilin jossain vaiheessa myös sen saman sarjan mango-version, mutta se ei ollut yhtä hyvä. Mangossa koostumus on jotenkin tosi tahmean siirappinen kun papayassa se on kermaisen pehmeä. Mango on ehkä vähän pesevämpi myös, mutta ei missään nimessä mikään narskuvaksi asti pesevä sekään ja se menee mun listalla sulfaatittomien shampoiden kakkossijalle. Mangoa en ole yhden pullon jälkeen kuitenkaan ostanut enää lisää ja tuota papaya-versiota olenkin sitten ostanut jo monta pulloa ja jatkan sen ostamista tulevaisuudessakin.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
slala
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 712
Liittynyt: 03 Tammi 2009, 22:00

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Viesti Kirjoittaja slala »

scoundrel kirjoitti:
Morrigan kirjoitti: Oi, nyt vasta sain kokeiltua täälläkin kehuttua Nubian Heritage Coconut & Papaya With Vanilla Bean Extract Body Wash:a ja herranjestas miten mahtavaa tavaraa se on &nbsp;:l
Mun on nyt pakko yhtyä tähän ylistykseen. Päätin huvikseni kokeilla tuota kun yritän saada hiukseni sellaisiksi että asettuisivat nätisti ilman muotoilutuotteita, koska kasvatan ja haluan että hiukset pysyvät hyväkuntoisina. Aluksi tuntui hassulta pestä hiuksia body washilla, mutta tää jättää hiukset ihanan tuntuisiksi ja pesee tosi hyvin. Ja mun päänahka tykkää hyvää. Olen nyt kuukauden verran pessyt vain Coconut&Papayalla ja olen tosi tyytyväinen. Hiukset asettuu kuivuttuaan hyvin ilman että täytyy tunkea mitään muotoilutuotteita päähän (latvoihin laitan jätettävää), ovat ilmavat ja hyvännäköiset. Love <3
Ostin tätä myös foorumilaisten kokemusten pohjalta ja mulle tää olikin yllätyksekseni aika mitäänsanomaton tuote. Ihan ok, mutta mitään erityisen positiivista en ole huomannut. Pesee ihan hyvin, mutta hiukset ei jää erityisen pehmeiksi, takuttomiksi tms. Tulee varmastikin käytettyä loppuun, mutta ainakaan toistaiseksi ei vaikuta mun tuotteelta. Omille hiuksille sopii paremmin esim. Mopin kosteuttava shampoo (joka on ilmeisesti lopettu).
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Jos tykkäät MOP:n kosteuttavasta sampoosta, niin saattaisit ehkä tykätä Organix South TheraNeem Naturals Scalp Therapé Shampoosta (iHerbistä, en nyt voi valitettavasti linkata tähän). Mielestäni on samalla tavalla öljyinen kuin se vanha MOP:n sampoo, eli kosteuttaa ihan hulluna, mutta ei lähmää. Tuoksu tuossa Theraneemin sampoossa ei ole se kaikkein miellyttävin, itse lisään sampooseen aina useita tippoja piparmintun eteeristä öljyä raikastamaan tuoksua ja päänahkaa, mutta muuten sampoo on tosi ihana, sillä se kosteuttaa ja antaa kiiltoa. Koostumus on melko lirua, mutta sampoo vaahtoaa silti ihan hyvin.
slala
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 712
Liittynyt: 03 Tammi 2009, 22:00

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Viesti Kirjoittaja slala »

^ Pitääkin tutkia! Huomasinkin tuossa, että foorumilta löytyy vinkkejä Mopin korvaajiksi, mutta en ehtinyt niitä vielä tarkemmin katsella. Osaatko kuvailla tuon tuoksua mitenkään? Mulla jää pahanhajuiset tai liian voimakkaasti tuoksuvat tuotteet herkästi käyttämättä, tuoksu on yllättävän olennainen juttu varsinkin säännöllisessä käytössä olevissa tuotteissa.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Voih, tuoksu on todella erikoinen sekoitus himppasen sitruunaa, pikkasen piparminttua ja vahvimpana tuoksuna siinä kai on se neem, eli on sellainen yrttinen vivahdus. Mun mielestä tuo sampoo tuoksuu vain pesuvaiheessa, se ei jää hiuksiin leijailemaan hiusten kuivuttua. En haista tuoksua miehenkään hiuksista tai päänahasta. Jos hankit sampoon, etkä siitä tykkää tai et pysty käyttämään sitä tuoksun takia, niin mie voin sen ostaa sulta pois :D .
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

scoundrel kirjoitti:
Morrigan kirjoitti: Oi, nyt vasta sain kokeiltua täälläkin kehuttua Nubian Heritage Coconut & Papaya With Vanilla Bean Extract Body Wash:a ja herranjestas miten mahtavaa tavaraa se on &nbsp;:l
Mun on nyt pakko yhtyä tähän ylistykseen. Päätin huvikseni kokeilla tuota kun yritän saada hiukseni sellaisiksi että asettuisivat nätisti ilman muotoilutuotteita, koska kasvatan ja haluan että hiukset pysyvät hyväkuntoisina. Aluksi tuntui hassulta pestä hiuksia body washilla, mutta tää jättää hiukset ihanan tuntuisiksi ja pesee tosi hyvin. Ja mun päänahka tykkää hyvää. Olen nyt kuukauden verran pessyt vain Coconut&Papayalla ja olen tosi tyytyväinen. Hiukset asettuu kuivuttuaan hyvin ilman että täytyy tunkea mitään muotoilutuotteita päähän (latvoihin laitan jätettävää), ovat ilmavat ja hyvännäköiset. Love <3
Papaya Body Washia olen käyttänyt kohta vuoden ajan hiusten pesuun, ja ihan yhtä hyvää se on.&nbsp; <3
Todellinen luottotuote. Ainoastaan vaihtelun vuoksi aion vaihtaa johonkin toiseen tuotteeseen välillä. Ostin samaisen Body Washin myös siskolle ja muille käyttöön, ja pullo näyttäisi olevan kohta loppu.
Mintsi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 128
Liittynyt: 06 Syys 2015, 13:18

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Viesti Kirjoittaja Mintsi »

Osaisiko joku neuvoa löytyykö markkinoilta sulfaatitonta syväpuhdistavaa shampoota?

Sulfaattipitoiset shampoot saavat päänahkani ärtymään jo yhdestä käyttökerrasta. Muuten käytän hiusten pesuun flow:n palashampoota kotona ja Urtekramin shampoota muualla. Syväpuhdistavaa kuitenkin kaipaisin harvakseltaan käytettäväksi. Minulla oli hiuslisäkkeet jonkin aikaa ja sen jälkeen on huomannut ärtymisen vielä selvemmin. Vanhan syväpuhdistavan olen nyt käyttänyt loppuun ja uutta sulfaatillista en osta.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Syväpuhdistavan sampoon sijasta voi kokeilla ruokasoodan käyttämistä syväpuhdistavana tuotteena, kunhan soodaa ei käytä turhan useasti, sillä emäksisenä tuotteena se ei tee hyvää hiuksille pidemmässä tai säännöllisessä käytössä.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^^ Urtekramin shampoothan sisältävät sulfaattia myös, joten ehkä ongelma on useimpien shampoiden kanssa vain liian voimakkaassa pesutehossa itsessään, eikä niinkään juuri sulfaateissa..? Niissä tehokkaissa shampoissa, joissa pesevä aine ei ole sulfaatti, on väkisinkin tämän tilalla jotain muuta tehokasta, mahdollisesti vielä helpommin ärsyttävää, joten kovin hellävaraisia ratkaisuja ei ole olemassakaan. Ehkä toivotun pesutehon ja ärsyttämättömyyden välillä voisi tasapainoilla just jollakin kotiniksillä tai vaikka jollain vähän syväpuhdistavia miedommalla mutta kuitenkin noita käytössä olevia tehokkaammalla shampoolla?
1cFii, oma väri.
Mintsi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 128
Liittynyt: 06 Syys 2015, 13:18

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Viesti Kirjoittaja Mintsi »

^ Katos niin onkin. Huonosti olen lukenut sisällyluettelon. SLS/SLES on aine, jota päänahka ei kestä yhtään. Tuota näköjään kestää ainakin, kun ei käytä joka pesussa. Kaikista syväpuhdistavista vaan tuntuu löytyvän tuo SLS tai SLES ja niitä ei pää kestä ollenkaan. Ei vaikka miten olisi jossain "sensitive"-shampoossa. Pitkään luulin, että se on hajusteista, mutta kokeiltuani muutamaakin luomushampoota totesin, että ongelma on muualla.

^^ Pitää kokeilla, jos toista vaihtoehtoa ei löydy.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Se Urtekramin sisältämä sodium coco-sulfate ei ole varsinaisesti eri ainetta kuin SLS. SLS:ää varten lähtöaine on vain puhdistettua ja lopputulos tehokkaampaa. Ne kaksi ovat kuitenkin pääosin samaa tavaraa. Siksi ajattelin, että ongelma olisi ennemmin pesuteho tai ehkä vielä jokin muu tyypillinen shampoon ainesosa kuin sulfaatti tai hajusteet. :) Tuli kuitenkin mieleen, että jos uskallat muita tehokkaasti peseviä aineita kokeilla, niin Faith in Naturen shampoot ovat hyvin puhtaaksi peseviä ja pesevänä aineena niissä on ALES. Näistä löytyy täältä paljon käyttökokemuksia. Jokin kaikille hiustyypeille tai normaaleista rasvaisille tarkoitettu shampoo voisi hyvin ajaa syväpuhdistavan asiaa.
1cFii, oma väri.
Puf
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 481
Liittynyt: 05 Tammi 2011, 17:32

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Viesti Kirjoittaja Puf »

Tilasin iHerbistä Rainbow Researchin Body Washin (kiitos ellen suosituksesta!) ja se on muutaman kokeilun perusteella sopinut hiuksilleni tosi hyvin. Pesuneste pesi hyvin latvoista öljylähmät (palashampoo ei oikein pese hiuksiin kerrostuvia öljyjä) ja jätti hiukset pehmeäksi ja sileäksi. Pesuneste vaahtoaa myös hyvin ja tuntuu aika monikäyttöiseltä tuotteelta. Hiukset ovat tuntuneet pysyneen pidempään puhtaana kuin palashampoopesulla. Käytän tätä yhdessä Alba Botanican jätettävän hoitsikan kanssa ja en muista että hiukset olisivat pitkään aikaan olleet näin kiiltävät ja sileät. :-*
saila
Haiven
Haiven
Viestit: 23
Liittynyt: 06 Touko 2010, 14:35

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Viesti Kirjoittaja saila »

mulla on ollut iherbistä nyt nubian heritage coconut&papaya mutta se rasvoittaa päänahkaa liikaa = pitäisi päivittäin pestä. :( vartalolle kylläkin aivan ihanaa (no sillehän se on tarkoitettukin). osaisko joku suositella iherbistä jotain? tai sitten vaan tilailen taas giovannia, se on ollut ihan ok ja ei rasvoita niin nopeasti.

mun päänahalle siis joku ihan ns. normaaleille hiuksille tarkoitettu shampoo käy.. kosteuttavat rasvoittaa liikaa..
Viimeksi muokannut saila, 28 Joulu 2015, 09:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Viesti Kirjoittaja ellen »

Minkä sulfaatittoman, kosteuttavan sampoon voisi löytää nopeasti jostain luontaistuote- tai luomukaupasta tai sitten apteekista? Odottelen iHerbin tilausta, mutta sampoo uhkaa loppua ihan justiinsa, joten on pakko hankkia joku sampoo nyt tähän hätään. Edullinen hinta olisi jees :) .
Vastaa Viestiin