Syväpuhdistajat (muotoilutuotteiden jäämät)

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
ainokainen

Vs: Syväpuhdistajat (muotoilutuotteiden jäämät)

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Tulin kurkkimaan tähän ketjuun kun tuli mieleen, että tarvitsisin jonkun edullisen ja hyvän syväphdistavan shampoon. Jotenkin niitä on tosi huonosti saatavilla. Stokkalla oli jotain, mutta kun hintaa oli yli 20 euroa, hyllyyn jäi.

Päätin kokeilla tuota Biozellia kun sitä niin monet tässä ketjussa kehuivat ja ilokseni löysinkin sitä Cittarista, hintaan 7.90€.
Tämä on oikeasti tosi hyvää! Vaahtoaa runsaasti, pesee narskuvan puhtaaksi, ja plussaa miedosta ja miellyttävästä tuoksusta. Tätä ostan jatkossakin!
almiros
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 965
Liittynyt: 03 Joulu 2006, 18:38

Vs: Syväpuhdistajat (muotoilutuotteiden jäämät)

Viesti Kirjoittaja almiros »

Kokeilin ruokasoodaa "syväpuhdistavana" koko hiuksiin, ja sehän toimi mainiosti! Pituuksiin oli kertynyt jotain jäämiä ja kerrostumaa öljyistä ja silikoneista ja tyvikin oli sulfaattipesusta huolimatta jatkuvasti lähmäisen oloinen. Hiukset myös takkuuntui tosi herkästi lähmäisyyden takia.

Soodaa kului paljon, koska kävin hiukset huolellisesti läpi tyvestä latvaan. Pituutta mun hiuksilla on ehkä reilun BSL:n verran. Jos karkeasti pitäisi arvioida soodan määrä, niin sitä kului ehkä desin verran. Laitoin ensin jonkun verran, sitten huuhtelin ja levitin mössöä lisää. Päänahan neutralisoimiseksi tein vielä etikkahuuhtelun. Lopputuloksena oli ilmavat hiukset, ja kerrostuma oli selvästi poissa. Aiemmin olen käyttänyt Herbinan syväpuhdistavaa, eikä se ole tepsinyt kuin lähinnä tyveen johon ei tule hoitaineita tai öjyä laitettua.

Ainakin isommissa marketeissa myydään ruokasooda niissä isoissa purkeissa, joten kannattaa tietysti ostaa sellainen kilohinnan takia.  :)

hennaaja
iherb alekoodi DUW569
slala
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 712
Liittynyt: 03 Tammi 2009, 22:00

Vs: Syväpuhdistajat (muotoilutuotteiden jäämät)

Viesti Kirjoittaja slala »

^ Mitähän haittaa tuosta ruokasoodasta voisi olla, vai voiko mitään? On niin jytyä tavaraa, että pelottaa, että hiukset räjähtää hampuksi tai päänahka suuttuu tms. :D Iso purkki ruokasoodaa löytyisi jo valmiiksi (pyykinpesuun, siivoukseen ym.), vähän kiinnostaisi kokeilla.
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Syväpuhdistajat (muotoilutuotteiden jäämät)

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

^^Sinäkö et pessyt ruokasoodapesun jälkeen shampoolla?

Pitääpä tehdä viikonloppuna ruokasoodapesu, jos se saisi oman tukankin paremman tuntuiseksi. Viikko sitten pesin Anti-Greenillä, mutta hiukset tuntuivat vain tulevan sähköisiksi, vaikka laitoin jätettävää hoitoainetta pesun jälkeen.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
almiros
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 965
Liittynyt: 03 Joulu 2006, 18:38

Vs: Syväpuhdistajat (muotoilutuotteiden jäämät)

Viesti Kirjoittaja almiros »

Slala, en usko että ainakaan kertakokeilusta mitään tuhoa aikaan saa. Jotkuthan ovat vaihtaneet shampoopesun vallan pelkkään ruokasoodaan. Itse en kuitenkaan suosittele jatkuvaa käyttöä juurikin tuon korkean PH:n takia. Ei ole hyvä päänahalle. Lisäksi soodan karkea koostumus jatkuvassa käytössä voi aiheuttaa tuhoa hankautumisen takia. Silloin tällöin syväpuhdistavana pesuna soodan luulisi olevan ihan ok. Tavallinen syväpuhdistava shampoo ainakin mulla tekee tukasta hirveän takkupesän, ja sen aukiharjaaminen vasta katkeilua ja venymistä aiheuttaakin! Siinä suhteessa sooda on ainakin hellävaraisempi kun se tekee hiuksista sileän.

Marie Corelli, en pessyt shampoolla jälkeenpäin. Tein vaan sen etikkahuuhtelun. Sen tuloksena hiukset eivät pysyneet puhtaina yhtä kauaa kuin shampoolla pestessä, mutta ei se mua haitannut kun tavoitteena oli saada vaan kerrostumat pois eikä niinkään tavoitella mahdollisimman kauan puhtaana pysyvää lopputulosta. Voi soodakäsittelyn jälkeen toki hiukset pestä jos haluaa! Silti suosittelen vielä siihen lisäksi etikkahuuhtelua neutralisoimaan soodan korkeaa PH:ta.
hennaaja
iherb alekoodi DUW569
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Syväpuhdistajat (muotoilutuotteiden jäämät)

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

^Kuinka usein teet ruokasoodapesun? Löysin vanhasta Kemikaalicocktail-blogista kirjoituksen, jossa testaajat olivat käyttäneet soodapesua kerran viikossa ja päänahan pH oli muuttunut huonompaan suuntaan.

Tein tänään soodapesun ja käytin etikkaa, jonka huuhtelin pois pienen vaikutusajan jälkeen. Uskomatonta, miten tuo etikka selvittää hiukset! Huomenna pesen luonnonkosmetiikkashampoolla.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Syväpuhdistajat (muotoilutuotteiden jäämät)

Viesti Kirjoittaja Triina »

Biozellin syväputsari on ollut muutaman viikon käytössä. Tämä on tosi pesevää, toivottavasti vie oikeasti muotoilutuotejäämätkin pois eikä vain muuten narskuta ja takuta. Sitä on vähän vaikea arvioida. Aiempi pitkään käytössä ollut Herbina pesi paljon miellyttävämmin, mutta käytän kuitenkin nykyään niin reilusti muotoilutuotteita, että kaipasin vähän järeämpää tuotetta. Onneksi on lyhyt hius, jonka kuivahtamista ei pahemmin tarvitse surra, pidempään hiukseen en varmaan tätä oikein uskaltaisi käyttää.
Hunajapupu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 6166
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 18:06

Vs: Syväpuhdistajat (muotoilutuotteiden jäämät)

Viesti Kirjoittaja Hunajapupu »

^Mistä tuota Biozellin syväputsaria saa?  ??? Olen katsonut sitä pk-seudulla Sokokselta, Prismasta, Citymarketista, lähi K-marketista, Tokmannilta, Stockmannilta ja vaikka mistä enkä ole missään nähnyt. Kuulostaa kyllä siltä ettei tuo sopisi mun pitkälle ja vaalennetulle tukalle jos kerta on noin tujua, mutta mua nyt häiritsee tuo että mistä tuota edes saisi jos haluaisi ostaa...  :P
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Syväpuhdistajat (muotoilutuotteiden jäämät)

Viesti Kirjoittaja Triina »

Ostin omani Cittarista ja on sitä ollut muissakin marketeissa. Oli jossain Tresemmejen lähistöllä hyllyssä muiden Biozellien pullojen kanssa. Muotoilutuotteet ja kuivashampoo taas olivat eri paikassa.
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Syväpuhdistajat (muotoilutuotteiden jäämät)

Viesti Kirjoittaja enna »

Mäkin olen muistaakseni ostanut sitä jostain ihan perus marketista. Narskuvaksi jätti, mutta ei ainakaan mun suht hyväkuntoiselle joskin käsitellylle tukalle ollut kuitenkaan liian tuju. Vaalennetulle tukalle saattaisi kyllä olla vähän turhankin pesevä.
ainokainen

Vs: Syväpuhdistajat (muotoilutuotteiden jäämät)

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Edullista syväputsaria etsivät, kokeilkaa Sokoksella myytävää Four Reasons -sarjan syväputsaria! Edullista ja hoitaa hommansa!  :ts
ainokainen

Vs: Syväpuhdistajat (muotoilutuotteiden jäämät)

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Bio Rich -halpissarjan syväpuhdistava kokeiltu. Sokoksella tätä oli alekorissa hintaan 2€.
Varsin kiva tuote, tosi neutraali tuoksu ja tuntuu pesevän hiukset hyvin, kuitenkaan kuivattamatta liikaa.

Kalliimmasta päästä oli jokin aika sitten loppuun käyttämäni Redkenin syväpuhdistava. Ihan tuoksuinen ja kermainen koostumus, mutta en kyllä maksaisi enää uudelleen syväpuhdistavasta niin suolaista hintaa. Halvempi ajaa asian ihan yhtä hyvin.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Syväpuhdistajat (muotoilutuotteiden jäämät)

Viesti Kirjoittaja Triina »

Käytin loppuun Kebelo Clarifying shampoon, ihan kelpo syväputsari varsinkin kahdella vaahdotuksella. Jätti aika narskuviksi hiukset, mutta ei kuivattanut tai vaurioittanut niitä, tuoksu mukavan neutraali ja pesutulos ilmava. Tällä on kuitenkin sen verran hintaa ja joutuu tilaamaan ulkomailta (LF myy n. 15 eurolla), että itse päädyn jatkossakin halvempiin marketista saataviin. Biozellin takuttaa vähän liikaa, sen jälkeen palannen taas Herbinaan, vaikka hiukan enemmän tehoja kaipaankin. Se on kuitenkin ihan hyvää tavaraa.
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Syväpuhdistajat (muotoilutuotteiden jäämät)

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Mä aina vaan jaksan ihmetellä miksi Suomen marketeissa ei ole kuin yhtä tai kahta syväputsaria. Ja että miksi XZ ei tee sellaista koska heillä on shampoo kyllä kaikkeen muuhun vaivaan maan ja taivaan välillä. Tietty ovat periaatteessa samaa lafkaa Herbinan kanssa, mutta ei se pari syväpuhdistavaakaan olisi yhtään liioittelua. Mä en jotenkin tykkää Herbinan syväputsarista, mulla se takuttaa enemmän kuin Biozell ja en oikein välitä tuoksustakaan. Seuraavaksi yritän varmaan etsiä kampaamosta jonkun kohtuuhintaisen kun haluttaisi kuitenkin kokeilla välillä jotain eriä.
tupuna

Vs: Syväpuhdistajat (muotoilutuotteiden jäämät)

Viesti Kirjoittaja tupuna »

Olen jo jonkin aikaa ihmetellyt, mikä tekee syväpuhdistavasta shampoosta syväpuhdistavan? Ymmärrän kyllä, että sen olisi tarkoitus pestä kaikki muotoilutuotejäämät yms pois, mutta mitkä ainesosat ovat tässä kohtaa oleellisia? En (tietääkseni) ole vielä koskaan kokeillut syväpuhdistavaa shampoota, vaikka käytänkin muotoilutuotteita aina pesun jälkeen.
Vastaa Viestiin