CO-pesu

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
hibiskus
Haiven
Haiven
Viestit: 19
Liittynyt: 14 Touko 2010, 13:15

Vs: CO-pesu

Viesti Kirjoittaja hibiskus »

Minulla saattaa mennä viikkoja (2-3 pesukertaa viikossa) pelkän co-pesun voimin, shampoopesut on jääneet hyvin satunnaisiksi. En käytä muotoilutuotteita juuri koskaan, se varmaan vaikuttaa. Voisikin testata miten pelkkään co-pesuun siirtyminen toimisi pidemmällä aikavälillä.
naanna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1135
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:49

Vs: CO-pesu

Viesti Kirjoittaja naanna »

Löytyyköhän Lidlin hyllystä mitään CO-pesuihin soveltuvaa hoitista? Kriteereinä oikeastaan vaan silikonittomuus ja halpa hinta.  ;D

Taustatietona vielä, että parhaiten mulla toimii LV, EHS ja Rainbown Panthenol. XZ:n hoitikset on kaikki ollu huteja tälle tukalle.
Monty
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 581
Liittynyt: 19 Heinä 2012, 12:10

Vs: CO-pesu

Viesti Kirjoittaja Monty »

Ostin tuota neutralin hoitsikkaa, on makuuni vähän liian lirua kamaa. iHerb NG hamppuhoitis taas liian jankkia ja hoitavaa. Paree siis palata XZ cafe vanillaan ja niittyvillaan  ;D
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: CO-pesu

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Minä laimennan sitä hamppuhoitista aika reilullakin kädellä co-pesua varten. Saa sen pullon myös riittämään pidempään. Laimentamattomanahan se onkin ihan liian paksua co-pesuun, mutta kun lisää vettä sekaan ehkä yhden kolmasosan tai jopa lähemmäs puolet ja ravistaa ne pullossa sekaisin, niin lopputulos on just täydellistä.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: CO-pesu

Viesti Kirjoittaja elly »

naanna kirjoitti: Löytyyköhän Lidlin hyllystä mitään CO-pesuihin soveltuvaa hoitista?
Itselläni on Cien Sensitive Conditioner käytössä tällä hetkellä ja voin suositella ainakin kokeilemaan. Jännän liukas ja helposti levittyvä käsituntuma ja maksaa 2 €. Ainakin mun tukasta tuli pehmeä ja kiiltävä ja tänään aion vielä testata tätä laimennettuna. :)
Liselle
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 340
Liittynyt: 14 Heinä 2009, 13:55

Vs: CO-pesu

Viesti Kirjoittaja Liselle »

Aivina kirjoitti: Minä laimennan sitä hamppuhoitista aika reilullakin kädellä co-pesua varten. Saa sen pullon myös riittämään pidempään. Laimentamattomanahan se onkin ihan liian paksua co-pesuun, mutta kun lisää vettä sekaan ehkä yhden kolmasosan tai jopa lähemmäs puolet ja ravistaa ne pullossa sekaisin, niin lopputulos on just täydellistä.
Unohdin aikasemmin tulla kiittelemään tästä vinkistä! Toimii nimittäin tosi hyvin! :) Voi useemminkin pestä tällä co-pesussa nyt :)
2aM
Koukussa kynsilakkaan: http://alcyonen.blogspot.com/
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: CO-pesu

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Eipä kestä. Hyvä, jos omien kokemuksieni jakamisesta on jollekulle hyötyä.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: CO-pesu

Viesti Kirjoittaja elly »

Otin pitkästä aikaa CO-pesun taas rutiineihini ja uusi lempparihoitoaine tähän hommaan on LV. Tuollaista lirua hoitoainetta on niin helppo levittää tukkaan. Oli tosi kannattava kokeilu, sillä tukkakriisit helpottui heti kun ei tarvi taistella shampoopesun jälkeisen takkupallon kanssa. :)
naanna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1135
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:49

Vs: CO-pesu

Viesti Kirjoittaja naanna »

elly kirjoitti:
naanna kirjoitti: Löytyyköhän Lidlin hyllystä mitään CO-pesuihin soveltuvaa hoitista?
Itselläni on Cien Sensitive Conditioner käytössä tällä hetkellä ja voin suositella ainakin kokeilemaan. Jännän liukas ja helposti levittyvä käsituntuma ja maksaa 2 €. Ainakin mun tukasta tuli pehmeä ja kiiltävä ja tänään aion vielä testata tätä laimennettuna. :)
Muistin vihdoinkin napata tämän kokeiluun ja sanoisin, että toimii!  :ts Mukavan paksu koostumus, emulgoituu hyvin ja tukasta tuli puhdasta. Jopa mun vastahennattu tukka pehmeni tällä niin kivasti, etten tarvinnu lisäksi erillistä hoitoainetta. Toimii ehkä jopa paremmin kuin mun ikisuosikki LV ja on halvempaakin.

Kiitos vinkistä, elly! Tämä jää vakkariksi!  :)
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: CO-pesu

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

Mä käytin eilen Giovannin Direct Leave-Iniä cassian poispesuun, co-pesuun sekä muhitukseen. Voin sanoa että co-pesussa DL-I näytti kyntensä, vaahtoutui hyvin eikä jättänyt hiuksia likaiseksi. Täytyy kokeilla toinenkin kerta saanko yhtä hyvät kokemukset, jos näin on, niin tilaan tätä lisää :)
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: CO-pesu

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Minä olen innostunut CO-pesuista uudelleen. Hoitoaineet kuluvat minulla hitaasti, koska lyhyisiin hiuksiin en ole tarvinnut paljon hoitoaineita, joten erilaisia purnukoita on jäänyt kaappiin lojumaan. Nyt mietin, mitkä mahtaisivat olla sopivia CO-pesuun ohuille hiuksille, jotka rasvoittuvat nopeasti.

Minulla on mm. seuraavat hoitoaineet:

- XZ Vanilla Cafe (sopii hyvin)
- XZ Zylitol-hunaja (en ole testannut CO-pesussa), toimi hyvin
- Tresemmé Naturals (en ole testannut)
- L'Oreal Nutri Gloss -hoitoaine (ei naamio, en ole testannut)

Mitenhän nuo kolme muuta soveltuvat CO-pesuun? Jättävätkö hiukset rasvaisen näköisiksi tai lähmäisiksi? Tavallisina hoitoaineina toimivat hyvin ja huuhtoutuvat helposti pois. Voisi ajatella, että soveltuisivat silloin myös CO-pesuihin.
Viimeksi muokannut Marie Corelli, 04 Syys 2019, 20:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Jessie
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1396
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 01:38

Vs: CO-pesu

Viesti Kirjoittaja Jessie »

Marie Corelli kirjoitti: Minulla on mm. seuraavat hoitoaineet:

- XZ Vanilla Cafe (sopii hyvin)
- XZ Zylitol-hunaja (en ole testannut CO-pesussa), toimi hyvin
- Tresemmé Naturals (en ole testannut)
- L'Oreal Nutri Gloss -hoitoaine (ei naamio, en ole testannut)

Mitenhän nuo kolme muuta soveltuvat CO-pesuun? Jättävätkö hiukset rasvaisen näköisiksi tai lähmäisiksi? Tavallisina hoitoaineina toimivat hyvin ja huuhtoutuvat helposti pois. Voisi ajatella, että soveltuisivat silloin myös CO-pesuihin.
Vastailen muistin varassa, mutta käsittääkseni noissa kahdessa viimeisessä on silikoneja,
joten pesevämpien ainesosien puuttuessa (vrt. shampoo) en laittaisi sellaisia päänahkaan.

Edit: kiitos Morrigan! Oon pitänyt Tresemmen yleisesti silikonipitoisena sarjana, ei tosin kokemusta kuin parista tuotteesta. Vastailin siis ilman parempaa tietoa.
Viimeksi muokannut Jessie, 24 Syys 2019, 19:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: CO-pesu

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Tresemme naturals-hoitis ei sisällä silikoneja. Kyseistä hoitista ei tosin ole saanut enää aikoihin kaupasta, joten ei kannata kauheasti siihen ainakaan ihastua. Hoitoaineena se oli ihan huippukamaa, harmi kun lopettivat sen. Muistan monen myös käyttäneen sitä tyytyväisenä CO-pesuissa.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: CO-pesu

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

^Tuo minun Naturals on kauan sitten hankittu. Lyhyisiin hiuksiin olen tarvinnut hoitoainetta melko vähän. Nyt taas olen innostunut käyttämään niitä, kun tulee helposti takkutukka ilman hoitoainetta.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
piste
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 523
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 10:53

Re: CO-pesu

Viesti Kirjoittaja piste »

Kokeilin taas CO-pesua n. 10 vuoden jälkeen ;D käytin nyt XZ Mustikkaa, itse asiassa jo parissa pesussa. Hiukset on kyllä tosi pehmeet sen jälkeen, mutta roikkuu päätä myöten ja päänahassa on omituinen tunne (hieman kutinaakin), mitä ei tapahdu shampoolla pestessä. Onkohan sinne jäänyt hoitoainetta, joka sitten ärsyttää ihoa? Yritin kyllä huuhdella hyvin ??? kokeilen vielä tuota pullossa laimentamista, jos se vaikka auttaisi.

edit. Laimensin ja sekoitin erillisessä pullossa, auttoi lähmäongelmaan! En osaa sanoa vielä päänahka-asiasta, ainakaan vielä ei kutise...
Vastaa Viestiin