Jätettävät hoitoaineet

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja ellen »

Onko Phyto 9 ja Potion 9 INCI:t edelleen pysyneet samoina?

Phyto 9 INCI foorumilta tässä alla, Potion 9 INCI ylläolevan linkin takana.

althaea oficinalis extract (mucilage végétal), macadamia ternifolia seed oil, arctium majus root extract (bardane), rosmarinus officinalis (rosemary) leaf extract (rosmarin), salvia officinalis (sage) leaf extract (sauge), calendula officinalis flower extract, salix alba (willow) leaf extract (saule), hypericum perforatum extract (millepertuis), lecithin (soja), sodium dehydroacetate, propylene glycol, phenoxyethanol, parabens (butyl, ethyl)
masked sinner
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2374
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 11:38

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja masked sinner »

Kiitos vinkeistä, Anita ja Hunis! Pistin Luxplussaan tilauksen menemään, otin samalla pari tosi edullista Redkeniä ja Biosilkin tavallisen hoitiksen. Lisäksi tilasin vielä Lookfantasticista vanhojen aikojen muistolle Redken Anti-snapin ja pari Tigin tuotetta! Eiköhän näillä talvi selätetä!
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^^Potion 9 inci ei ole sama kuin tuo linkkaamasi. En tiedä missä vaiheessa tuo on muuttunut, mutta en ole käytännössä huomannut eroa missään vaiheessa vaikka kolmas pullo on nyt korkattu ja yksi pullo on kestänyt aina pienen ikuisuuden. Silikoniton tämä ei ole, amodimethicone löytyy suunnilleen samoilta paikoilta kuin tuossa linkkaamassasi incissä. Se ei ole aivan alkupäässä inciä, joten ei tämän tuotteen toimivuus mitenkään silikoneihin perustu.

En ole koskaan tajunnut miten rakennepaikkaava sisältö tällä tuotteella on. Ei ole kuitenkaan koskaan takuttanut tai tehnyt karheita hiuksia, vaan toimii hiuksiini hyvin silottavana ja saa hapsottavat latvat kuriin. Käytän kuiviin hiuksiin.

Kituen käyttelen pois jotain ikivanhaa lanzan hair repair leave in protectoria, joka on mielestäni ollut aika mitäänsanomaton. Kuivaan hiukseen käytettynä lähmää helposti, eikä silota mitenkään. Olen levittänyt kosteisiin hiuksiin nyt että saisin kulutettua tuubin tyhjäksi, mutta ei tee hiuksilleni mitään, ei hyvää mutta ei pahaakaan.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

Olen tässä syksyn/alkutalven aikana kokeillut paria itselleni uutta jätettävää:

Revlon professional interactives color sublime serum on purkki ampulleja. Yhdestä ampullissa on aika reilu määrä ainetta eli riittäisi hyvin mun (mid-back) hiuksia pidempäänkin tukkaan, mutta tuokaan määrä ei silti lähmännyt. Seerumin funktion ilmeisesti pitäisi olla suojata värjättyä hiuksia haalistumiselta. Purkki ei minulla kestänyt edes kuukautta, joten tuohon väitteeseen en pysty sanomaan mitään. 

Ampullin sisällä oleva seerumi on hyvin silikonista, mutta minulla ei ole silikonia vastaan mitään (varsinkaan hiuksiin jätettävissä tuotteissa) ja itse asiassa pidin näistä todella paljon. Seerumi silottaa hyvin, tosiaan imeytyy ihan yllättävän helposti ja antaa kiiltoakin. Seerumi pitäisi ilmeisesti levittää kosteisiin hiuksiin, mutta itse pidän enemmän kuiviin hiuksiin käytettynä - niin vaikutuksen huomaan voimakkaammin. 18 kapselin purkki maksaa vajaa 18 euroa, joten siis yhden kapselin hinta on melkein euron eli aika paljon… Toivoisin löytäväni tätä joskus tarjouksesta, mutta voisin kyllä normaalihinnallakin tätä ostaa uudelleen.

Toinen kokeiltu tuote on ollut pikkuinen 30 millin tuubin Sexy hair healthy soy renewal creme oilia. Heti ensimmäisellä kerralla huomasin tässä saman yllärin, kun viime talvena kokeilemassani Kerastase beautifying oil creamissa eli käsiin jäävän kimalluksen. Hiuksissa en siis sitä kummankaan jäljiltä huomannut, mutta kämmenissä senkin edestä. Tuosta ominaisuudesta en niin välitä, mutta muuten voide oli hoitavan tuntuista. Tuote on ohuille/normaaleille hiuksille tarkoitettu joten lähmää en saanut tälläkään aikaiseksi.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mä palasin viime kesänä Bonacuren the latvasuojan käyttäjäksi. Nyt tuubi alkaa kohta olla loppu, ja meinasin hakea Sokokselta uuden. No sehän oniin nyt uudistettu ja hintaa jotain 16,90e??? Onneksi Kaaren Prismassa oli vielä tota vanhaa 7,50e niin hain sieltä. Törkeä hintaero, vai onko toi jotenkin radikaalisti muuttunut?
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Mena »

Huomasin että Olaplexilta on tullut jätettävä hoitoaine. Onko kukaan ehtinyt kokeilla?
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Jewely »

^Tilasin tuon heti kun se tuli myyntiin ja olen nyt vasta kerran ehtinyt kokeilla. Ekan kerran fiilikset on tosin erittäin hyvät! Koostumus on paksu ja tätä tarvii ihan todella vähän, ihan herneen kokoinen määrä riitti mulle ja ensin luulin että laitoin liikaa. Normaalisti laitan märkään tukkaan alba botanican jätettävää ja vähän kuivempiin hiuksiin moroccanoilia mutta nyt päätin kokeilla pelkkää olaplexiä. Jäin tekemään jotakin ja hiukset ehtivät kuivua vähän liikaakin ja kun levitin olaplexiä niin ensin jäi sellainen ns lähmäinen/vahamainen tunne, juuri sellainen kun laitat liikaa jotakin, mutta kun haroi kunnolla hiukset läpi ja kuivasi loppuun hiustenkuivaajalla niin hiukset oli tosi sileät ja se lähmätunne katosi kokonaan. Latvat tuntui jämäköiltä myös, samalla tavalla kuin olaplexin shampoon ja hoitoaineen kanssa, niistä voisinkin kirjoitella olaplex-ketjuun!
Arnella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 954
Liittynyt: 02 Maalis 2010, 15:53

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Arnella »

Olaplex ketjuun kirjoittelin omat ensikokemukset jätettävästä, edelleen tykkään.  :)
1bMii, vaalennettu.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Mena »

Ooh, mä oon ihan missannut ton Olaplex-ketjun kun se onkin tuolla eri osiossa. Kiitos! :)
Mulla on se nro 3 ja olen tykännyt siitä, pitänee jossain välissä hankkia tämä kutonenkin. Shampoo ja hoitis on muuta, ettei tule päänahkaan hajusteita.
vadelma
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 54
Liittynyt: 27 Marras 2009, 13:16

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja vadelma »

Uuden jätettävän hoitoaineen etsinnässä törmäsin Cosmopolitanin testiin ja tähän tuotteeseen:

https://www.hiustuotteet24h.fi/fi/Hiuks ... 200ml/7017

Kyseessä on Keunen hiuksiin jätettävä sprayhoitoaine, jonka pitäisi suojata kemiallisilta käsittelyiltä sekä muutenkin hoitaa. Täysin uusi tuttavuus minulle. En löytänyt inciä mistään, edes ulkomaisilta sivuilta, mutta päädyin mainoksen uhrina tilaamaan kokeeksi. Kellään kokemuksia tästä? Oma paketti ei ole vielä saapunut.

Edit.

Ensikokemuksen perusteella hyvä tuote, mutta en tiedä raaskinko hintaansa nähden tilata uudelleen. (postikuluineen n.20euroa) Huumaava tuoksu, voisin suihkua pelkän tuoksun takia yhtenään. Ihan hyvä inci, mm. paljon proteiineja, mutta myös Alcohol denat. Kun innostuin suihkimaan liikaa, niin lähmäsi hieman hentoa tukkaani. Toimi hyvin vaalennuksen alla, tosin laitoin vielä kookosöljyä purkista pituuksiin.
Viimeksi muokannut vadelma, 04 Touko 2019, 09:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
vaalennettu long bob
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja ellen »

The Mane Choice Green Apple Detangling Kids Leave In Conditioner on aloe vera -pohjainen jätettävä hoitoaine, joka tuoksuu aivan järjettömän hyvältä vihreältä omenalta. Pullo on melko suuri, vähän yli 230 ml, joten hinta-laatu-suhde on todella hyvä. Jätettävä on melko jänkkiä koostumukseltaan, mutta sitä on suht helppo annostella pullosta sopiva määrä. Selvittää todella hyvin ja sopii myös pois huuhdeltavaksi hoitikseksi. Valitettavasti ei sovi minun hiuksilleni sitten yhtään, sillä jostain syystä aloe vera -pohjaiset hiustuotteet tekevät hiuksistani mattaisen näköiset, vaikka tuote tuntuisikin hiuksissa kosteuttavalta. Tämä tuote tekee hiuksistani kiillottomat käyttäessäni hoitista jätettävänä tai pois huuhdeltavana hoitiksena, vaikka se selvästi kosteuttaa ja selvittää todella hyvin. Harmi vain, sillä olisin niin halunnut pitää tästä herkullisen tuoksuisesta ja edullisesta jätettävästä.

John Masters Organics Rose & Apricot Hair Milk on todella ruusuisen tuoksuinen hiuksiin jätettävä hoitis, joka selvittää hiukset todella hyvin. Hoitis on voidemainen, mutta sen verran juoksevaa, että tuubipullosta hoitista on helppo annostella kämmenelle sopiva määrä. Tuntuu selkeästi kosteuttavalta ja silottavalta. Kiiltoa en tällä hoitiksella hiuksiini saa, mutta se on taas tuo yllämainittu aloe vera, joka jostain kumman syystä vaikuttaa hiuksiini tuolla tavalla. Melko kallis, eikä ole ollut niin mahtava tuote käytössä, että korvaisi Alba Botanican jätettävää.

Sans [ceuticals] Nourishing Hair Hydratant Ultra + taitaa olla seuraava hankintani. Sain tästä näytepussukan, kun ostin John Mastersin jätettävän, ja näyte on osoittautunut todella riittoisaksi. Muistuttaa mielestäni koostumukseltaan todella paljon Alba Botanican jätettävää, eli on paksua ja kermaista koostumukseltaan. Hiuksissa taas tuntuu öljyiseltä, mutta ei mielestäni jää lillumaan hiusten pinnalle rasvaisen oloisena, vaan imeytyy pesujen välissä. Tuoksu on makean kookosmainen, todella ihana mielestäni. Kosteuttaa hiuksia selvästi ja selvittää hyvin. Kiiltoakin taitaa antaa, sillä en ole ainakaan huomannut päinvastaista vaikutusta käyttöjen aikana. Ei ole mikään edullinen ostos, mutta pienen hernenokareen kokoinen määrä riittää mun BSL-pituisiin, luonnonkiharoihin ja hentoihin hiuksiin todella hyvin.
Vastaa Viestiin