Jätettävät hoitoaineet

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Mena »

^^ Mua kiinnostaisi myös. Ei ole vielä tullut vastaan hajusteetonta voidemaista jätettävää, ilman että on paljon öljyjä. Ennen mulla noi öljypitoiset toimi hyvin, mutta kun on pelkkää hennattua hiusta eikä enää kemiallisen räjähdyksen jämiä latvoissa niin tuppaa menemään vähän turhan klimppiin vaikka levittää kosteisiin hiuksiin ja tosi vähän.
Olenkin käyttänyt jo pitkään KC No Nothingin moisture jätettävää hoitosuihketta. Tätä on aina Sokoksella hyllyssä 1-2 kappaletta kun muita on paljon, välillä hylly on tyhjä ja myyjä kaivaa mulle jostain jemmasta pullon. Eli ilmeisesti suosittua? Toimii myös kuiviin hiuksiin (suihkutan aamulla ennen kuin kampaan harvalla kammalla) ja tuntuu oikeasti kosteuttavan. :) Myös saman sarjan hoitoaine on parasta mitä olen kokeillut, tosin hajusteettomilla tuotteilla tuo valikoima on aika suppea.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Triina »

Elly, edullinen ja helposti saatavilla oleva vaihtoehto voisi olla XZ Energisoiva Hedelmä -hoitovoide. Se on sopinut ainakin oamlle lyhyelle ja hennolle hiukselle ilman lähmäämistä.
Reese
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1099
Liittynyt: 19 Heinä 2007, 21:35

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Reese »

En tiennyt mihin ketjuun tän laittaisin, mutta kokeillaan nyt tätä. Mua kiinnostaisi label.m:n Brightening Blonde Balm, mutta en onnistu löytämään sen inciä mistään netistä. Sattuisko jollain olemaan tämä tuote?
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Triina »

Haeskelin jokusen tovin hyvää suihkejätettävää, joka ei olisi silikoninen (=lähmäävä) ja joka olisi kuitenkin selvästi kosteuttava ja hoitava. Päädyin kahteen vaihtoehtoon Sokoksen alesta, toinen on Oliivi-hoitosuihke, vielä korkkaamatta ja toinen Klippoteket Argan Oil Spray Balsam

Klippon tuote on ihan älyttömän hyvä! Se on hieman voidemainen, vähän Biosilkin jätettävän tapaan, mutta voi silti ruiskia huoletta suoraan hiuksiin ja kosteutetun tunteen huomaa välittömästi. Mulla on sivu-ja päälihiuksissa aika höttöistä ja helposti pörröiseltä näyttävää hiusta päällimmäinen kerros, tällä saa niitä aisoihin. Ei ole hentoja ja helposti latistuvia hiuksiani lähmännyt, kunhan ei suoraan tyveen suihki. Hintaa tällä oli alessa 5,90, normaalihinta on pari euroa kalliimpi eli hinta-laatusuhde aivan mainio.
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

It’s a 10 miracle leave-in productia on paljon hypetetty esim. Youtubessa, mutta pitkään en ollut kiinnostunut koko tuotteesta, koska ainakaan inciltään ei ole mitenkään poikkeuksellinen. Lite on kevyempi versio tuosta alkuperäisestä jätettävästä hoitoaineesta, joka myös lupaa 10 hyötyä mm. värin suojaamisesta kiiltoon ja lämpösuojaan. Jo ihan ensimmäisellä kerralla huomasin, että tämä on jo ainakin paljon liukkaampaa kuin mikään muu minulla oleva suihkutettava jätettävä: siinä missä jos esim. L’anzan noni fruit -suihketta osuu käteen, niin siitä jää pelkkä vesimäinen tunne, mutta It’s a 10 on jo koostumukseltaan paksumpaa ja iholle jää hyvin huomattava, liukas kalvo. Minuahan tuo ei haittaa ollenkaan: en siis todellakaan edes odottanut tältä mitään oikeaa hoitavuutta, vaan ihan pelkkää silottavuutta ja apua hiusten selvittämiseen. Ja sitä olen saanutkin. Pulloni ostin Strawberrynetistä, mutta siellä ei enää tuotetta näy. Mun pullosta on vielä melkein puolet onneksi jäljellä, mutta vähän jo mietin aionko tätä metsästää jostain lisää kun pullo on tyhjä...
Viimeksi muokannut Hilippa, 26 Helmi 2016, 07:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ainokainen

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Balmainin hoitosuihke kokeiltu.

Aika kiva pullo, mieto mutta viehättävä tuoksu ja hyvän näköinen tuoteseloste -sisältää mm. silkkiproteiinia, ja silarit on vasta ihan loppupäässä.

Tähän hyvät puolet loppuvatkin. Aika mitäänsanomaton tuote minusta, melkein tuntuu kuin suihkuttelisi pelkkää vettä hiuksiin. Ei tee oikein mitään. Ei siloita, ei selvitä, ei anna kiiltoa. Ehkä ihan aavistuksen antaa jämäkkyyttä, mutta tuntuu että on ihan sama, laittaako tätä vai ei.

Ei jatkoon.
PoohBear
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 193
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 19:17

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja PoohBear »

LV:n hoitosuihke ilmeisesti lopetettu, kun ei löydy mistään?
Cutrin Sensitivenkin suihke loistanut poissaolollaan ainakin Sokoksen verkkokaupassa syksystä lähtien. Omistuista, mistähän sitä lähtisi hakemaan kun loppui sekin.
Hiukset: 1c M iii. Hajusteettomat luomu tuotteet käytössä.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Cutrinin hoitosuihketta näkyy kyllä olevan Sokoksen verkkokaupassa, niillä vain on melko paska järjestys siellä ja pitää valita Cutrinin kaikki tuotteet katseltaviksi, jotta sen löytää: https://www.sokos.fi/fi/sokos/cutrin-se ... 0020979696

LV:n hoitosuihke on ainakin merkin omilla verkkosivuilla yhä.
1cFii, oma väri.
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Työkaverin kehotuksesta tilasin Oriflamilta jätettävän hoitiksen ja tykkään ihan helkkaristi! Silottaa, jättää hiukset pehmeiksi ja ilmaviksi, ei lässäytä. Ehkä yksi parhaimpia jätettäviä mitä olen koskaan kokeillut. Jää tuoksumaan jonkin verran hiuksiin. Ei paha tuoksu, mutta tuoksuherkkä ei ehkä tykkää.
http://fi.oriflame.com/products/product?code=32142
Tykkään tästä senkin takia, että vaikka silottaa, niin se ei kuitenkaan suorista kokonaan mun luonnonkiharaa, vaan sitten kun hiukset kuivuu, niin hiukset "nousee" takaisin kiharalle.
Työkaveri myös sanoi että siinä olisi lämpösuoja, mutta pullossa tai verkkokaupassa ei siitä ole mitään mainintaa. En siis tätä pysty vahvistamaan.
Monty
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 581
Liittynyt: 19 Heinä 2012, 12:10

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Monty »

Mäkään en löytänyt viimeksi LV:n hoitosuihketta, piti ostaa XZ:taa. Toivottavasti tulee lisää. :/
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t
wilma
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2464
Liittynyt: 15 Touko 2008, 13:13

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja wilma »

Herbinan Gloss & Shine Hoitosuihke on ollut nyt muutaman viikon käytössä ja tämä on aika hyvä perustuote! Tätä voi suihkia ihan reippaasti eikä lähmää tukkaa. Suihke on tosi hyvä, tulee laajasti. Mua tökkii useimmissa suihkutettavissa tuotteissa just tuo suihke, vaikka tuote itsessään olisi hyvä niin mun mielestä on tosi rasittavaa käyttää sellaista tuotetta minkä suihke tulee yhtenä viiruna, eikä tasaisena sumuna.  ::)

Mä en ole huomannut että tämä Herbinan hoitosuihke olisi lisännyt hiusten kiiltoa, niinkuin lupaa, mutta kosteuttaa ja pehmentää kyllä hiuksia. Mun mielestä ihan hyvä tuote markettituotteeksi ja hinta/laatu suhteensa puolesta. Jos kaipaa jotain tosi selvittävää ja kiiltoa tuovaa hoitosuihketta, niin ei tämä ei ole silloin sopiva tuote. Pituuksien ja latvojen kosteuttamiseen ja pehmentämiseen tämä on tosi toimiva.  :ts
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

^ Muakin vähän himottaisi ostaa tuota koska
a) se lupaa kiiltoa ja selvittävyyttä ja ehdoton plussa on jos ei lähmää edes runsaalla annostuksella
b) tuoksuu kuulemma vadelmaiselta

Hintakaan ei ole paha, joten vaikka mulla nyt muutama jätettävä jo onkin, niin saatan pian Herbinan hoitosuihkeenkin ostaa...

Mutta sitä ennen näitä käytetty:

Tigi bed head beach pound protection spray: Kahden kuukauden perusteella päädyn sanomaan, että tuoksu on tässä parasta… Ei riitä tehot mun vyötäröpituisille hiuksia selvittämään, silottamaan tai tekemään oikein mitään muutakaan huomattavaa. Onneksi on vain 100 millin pullo, joten ei jää pitkäksi aikaa kaappiin lojumaan, kun vaan maltan nyt käyttää tätä säännöllisesti, vaikkei mitään hyötyä tästä olekaan hiuksille…

Batiste smoothing conditioning mist - Tuntuu vähän hankalalta levittää: jos suihkuttaa suoraan hiuksiin, niin ainakin pitkiin hiuksiin tehtynä jopa sekoittaa hiusten latvoja lisää ponnekaasun vuoksi eli ei ainakaan auta takkuisia hiusten pituuksia selviämään… Käsien kautta taas ei voi tuotetta levittää, koska tuntuu ihan epämiellyttävän kylmältä jos tätä ensin yrittää käsiin levittää ja siitä vasta hiuksiin. Toki käytän pullon pois mutta saattaa jäädä siihen.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Triina »

Ostin kokeiluun Biozellin Aina-suihkeen, joka on edullinen, silikoniton suihkejätettävä.

Hoitotehoja löytyy ihan kunnolla, silottaa, tuo painavuutta hiuksiin, selvittää. Tällä saa ohuempaan tukkaan kivan öljyletin aikaan, kun reilusti suihkii, mutta voisin kuvitella esim. kuivemman ja pidemmän tykkäävän tosi paljon. Tuoksu on miinus, melko voimakkaan parfyyminen vanhemman naisen tuoksu, mutta ei onneksi jää kovin pahasti hiukseen.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja elly »

^ Eikö tuo INCI:ssä oleva Silicone Quaternium-16 ole silikoni? Googlella löytyi tosi huonosti tietoa. Kiinnostava tuote kyllä ja uskoisin sopivan mun latvoille hyvin. Pullokin on mielestäni kaunis. :)
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Triina »

^Hyvä huomio, itse asiassa tässä on kahtakin eri silikonia. Olin katsonut incin kaupassa vain päällisin puolin (en välttele silareita erityisemmin) ja viestiä kirjoittaessa etsin incn netistä ja se olikin puutteellinen.

Silikonia ei ole incin alussa eikä tuotteen tuntu ja vaikutus sillä pelkästään selity, mutta tuo oman osansa lätsäyttävyyteen kyllä varmasti.
Vastaa Viestiin