Jätettävät hoitoaineet

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Kathy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Elo 2010, 16:19

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Kathy »

Olen tykästynyt jälleen kerran silikoni-öljyjätettäviin. Lyhyemmässä tukassa nuo tuntuivat liian raskailta ja käytin mieluummin silikonittomia tuotteita, mutta nyt kun hiuksissa alkaa olla taas pituutta niin kyllä niitä silareita pitää olla, jotta latva ei nippuunnu. Sain vihdoin ja viimein käytettyä L'oréalin Mythic Oilin loppuun ja otin tilalle hiustuote-hamstrauskätköstä jostain Citymarketin alehyllyltä vuonna 2012 bongaamani Gosh Argan Oil -jätettävän. Mythic Oil oli hyvä, mutta tuo überhalpis Gosh on vielä parempi, koska se tuntuu kevyemmältä kuin Mythic Oil ja pitää tukan pidempään selvitettynä. Ongelma vain on siinä, että en ole tuota Goshin putelia nähnyt kaupoissa kuin tuon yhden kerran eli kun se loppuu, niin olen pulassa. ;D

Tämä tuote siis kyseessä:
Kuva
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)
hubbabubba
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2348
Liittynyt: 21 Helmi 2006, 20:03

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja hubbabubba »

Mikä ois hyvä voidemainen jätettävä erittäin kuivaan, ohueen, katkeilevaan, pörröiseen (= katastrofi) tukkaan?
Viimeksi muokannut hubbabubba, 13 Syys 2016, 18:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ainokainen

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Parhaat jätettävät ikinä on mun mielestä olleet Biosilk-sarjasta. Eli joko tämä original-versio elikkä Silk Therapy -seerumi:

Kuva

Tai sitten 17 Miracle Leave-In:

Kuva

Toi jälkimmäinen on ehkä vielä hoitavampi, mutta myös latistavampi. Mun suosikki vuodesta toiseen on toi alkuperäinen Silk Therapy, sen voittanutta ei vaan ole!

Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^Tykkään kans tosta biosilkin silk therapysta, mutta mun ihan ehdoton suosikki vuodesta toiseen on sebastian potion 9. Tilasin juuri kolmannen perättäisen pullon. Se silottaa latvat hyvin mutta ei lähmää, eikä ole liian silikoninen. Toimii hyvin toisen tai kolmannen päivän hiuksiin jos/kun latva alkaa hapsottaa kuivan näköisenä.

Silk therapy taas toimii tosi hyvin suoristuksen alle, tekee tosi kiiltävät ja sileät hiukset ja suoristus pysyy hyvin.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Hunajapupu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 6166
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 18:06

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Hunajapupu »

^^Mitenköhän tuo Biosilk on ihan vieras sarja mulle. Kuulostaa kiinnostavalta! Missä tuota myydään ja minkä hintaista tuo silk therapy on? Onko tuossa lämpösuoja? Mulla on kans nyt käytössä tuo Potion 9, jota oon käyttänyt monta putelia, ja siinä plussaa on lämpösuoja.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^Itse tutustuin biosilkiin kun joku kampaaja laittoi sitä 10 vuotta sitten hiuksiini ja antoi minulle minikokoisen pullon sitä kotiin. Muistan vielä kun kävelin kotiin ja ilma oli tosi kostea ja mun hiukset ei pörrööntyneet yhtään kun kampaaja oli ne suoristanut.

Kampaamoista saattaa saada, mutta olen ostanut itse pienen putelin muistaakseni lookfantasticilta tai vastaavasta. Nyt kun vilkaisin niin ei uk:n kaupoissa näkynyt, mutta ebaysta löytyy varmasti. Mun pullo on kestänyt ikuisuuden ja sitä on vielä vaikka kuinka paljon jäljellä.

Olen siinä uskossa että kaikki silikoninen on yhtä kuin lämpösuoja, oonko ihan hakoteillä? ::)
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
ainokainen

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

En osaa sanoa Biosilk-tuotteiden lämpösuojasta, kun en itse suorista /kiharra hiuksiani koskaan. Mutta olen käsittänyt, että se "lämpösuoja" on yleensä yhtä kuin silikoni, eli siinä on se idea, että silikonikerros suojaa hiusta kihartimen kuivattavalta /polttavalta vaikutukselta. Eli tekee tavallaan sen eristävän kerroksen siihen väliin.

Olen lukenut lämpösuojien tuoteselosteita ja silikoniahan ne on. Eli periaatteessa kaikki silikonipitoiset aineet hiuksiin on ok kihartimen /suoristusraudan kanssa. Enemmän pulmia tulee sitten niiden tuotteiden kanssa, jotka eivät sisällä silikonia, tai ovat kovin alkoholipitoisia, koska ne voivat aiheuttaa sen, että hiukset kärähtävät.

Potion 9 on aika erilainen tuote, sehän on täysin rakennepaikkaava eikä sisällä käsittääkseni silikonia lainkaan (ellei koostumusta ole muutettu, se vanha alkuperäinen ei ainakaan sisältänyt).

Biosilkiä myydään kyllä ihan Hairstoressakin, mutta ulkomailta tai nettikaupoista sitä saa huomattavasti halvemmalla.
Viimeksi muokannut ainokainen, 07 Loka 2016, 10:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^Oon ollut siinä uskossa että potion 9 sisältäisi silikonia, mutta se olisi incin puolivälissä tai loppupäässä.. Varma en ole, enkä pääse tarkistamaankaan kun uusi purkki ei ole vielä tullut.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
helka

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja helka »

Phyto 9 ei sisällä silikonia, ei siis se kullanvärisessä tuubissakaan oleva.
ainokainen

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

helka kirjoitti: Phyto 9 ei sisällä silikonia, ei siis se kullanvärisessä tuubissakaan oleva.
Siis tuossa taisi olla puhetta Potion 9:stä, ei Phyto 9:stä. Ihan eri tuote kuitenkin.  :D
helka

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja helka »

Kas, niinpä onkin.  ;D Käytän koko ajan molempia niin meni iloisesti sekaisin.  :ts
masked sinner
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2374
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 11:38

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja masked sinner »

Mä tarttisin kans hyvän jätettävän talveksi samoilla kriteereillä, tosin hiukseni ovat ihan suorat eikä sinänsä pörröönny. Olen käyttänyt Biosilkiä ja Potion 9:ä aikoinaan, kummastakin jäi hyvät muistot. Mistähän kannattaisi nykyään tilata? Hommaisin samalla shampoon ja hoitiksen, katsoin jopa vanhoja kunnon Redkeneitä ja Tigejä sillä silmällä Hulluilla päivillä, mutta en halua jättiputeleita kylppäriin.
Anita
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1136
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 13:03

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Anita »

^ Luxplussasta suosittelen tilaamaan, tässä Biosilk https://www.luxplus.fi/braendi/biosilk
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782
Hunajapupu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 6166
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 18:06

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Hunajapupu »

^^Sokoksella on tässä kuussa ne hiustenhoitoviikot, oon ostanut itse sieltä monesti Potion9:a koska -40% hinnalla se on ollut jo oikein hyvän hintainen.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.
ainokainen

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Mulla toi Potion 9 korputti hiukset ihan järkyttävään kuuntoon, se on kai liian rakennepaikkaava mulle. Sen kanssahan on tarkoituksena käyttää myös kosteuttava tuotteita, koska se on pelkästään ja yksinomaan rakennepaikkaava. Mä en sitä aikoinaan tajunnut, ihmettelin vaan kun tukka meni ihan hampuksi...  ::)
Vastaa Viestiin