Jätettävät hoitoaineet

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
taitu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 103
Liittynyt: 27 Huhti 2007, 11:05

Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja taitu »

Apua? Kävin torstaina kampaajalla ja puoleen selkään ulottuneet käsittelemättömät hiukset muuttui olkapäämittaiseksi vaalennetuksi violeteilla raidoilla ja nyt tarttisin hyvän kosteuttavan jätettävän hoitsikan. No Nothing tuotteista en tykkää, Cutrinilta mulla on vanha geelimäinen kiharille hiuksille tarkoitettu ja kosteuttava spray, kummassakaan ei tunnu olevan rittävästi tehoja... Shampoo ja pois pestävä hoitsikka on molemmat vaihdettu vaalennettujen hiusten versioihin. Suosituksia? Mieluummin sais olla voidemainen kuin suihkutettava.
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

^Mun suosikki on Wella SP System Professional LuxeOil Eliksir.
rosmarin
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 167
Liittynyt: 16 Syys 2008, 16:12

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja rosmarin »

Ostin kokeeksi XZ vanilla cafe suihkeen ja näin parin viikon ahkeran käytön perusteella olen positiivisesti yllättynyt sen laadusta. Hoitis tekee hiuksista ilmavat, pehmeät ja taipuisat, poistaa sähköisyyden ja vieläpä tuoksuukin hyvältä. Priimatuote jonka voi helposti napata ostoskoriin lähimmästä marketista, eli olen oikein tyytyväinen että lempparini Moisture kick saa rinnalleen edukkaamman vaihtoehdon (olen talvisin suihkemuotoisten hoitsikoiden suurkuluttaja) :)
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Aivina »

En tiedä, onko Lushin Shine so bright nyt varsinaisesti luokiteltavissa tähän kategoriaan, mutta koska ketjussa oli aiemmin puhetta siitä, niin täytyy vähän hehkuttaa. Se tuntuu tekevän ihmeitä mun tukalle, joka muuten hapsottuu ja haaroittuu latvasta tosi helposti.
Olen käyttänyt kai kaksi purkkia tuota nyt ja ostin kolmannen. (Se pieni ja kallis purkki on hirmu riittoisa. Kestää mulla käytössä yli puoli vuotta. Varmaan lähempänä vuotta. )

Laitan tuota ihan hiusten latvoihin aina pesun jälkeen ja joskus muutenkin, jos latva näyttää hapsottavan joka suuntaan. Tuntuu, että olisi vähentänyt mulla haaroittumista. Ainakin tukka on pidempi kuin pitkään aikaan, kun oon jonkun puolitoista vuotta tuota käyttänyt.
Eihän se haaroittuneita korjaa, mutta tuntuu estävän uusien syntymistä.

Tuoksu tuossa on voimakas, joka on mulle ajoittain vähän liikaa, mutta useimmiten tykkään. Migreenikkona ja hajuyliherkkänä välillä tulee vaan niitä hetkiä, että tuo tuoksu iskee tajuntaani vähän liiallisella voimalla.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Kylläpäs Muumi-suihke ottaa henkeen. :( Käytin aamulla kuiviin hiuksiin ja odotan jo iltaa, jolloin pääsen pesemään tuoksun pois. Saa nähdä, kuinka pitkään nenän kirvely jatkuu. Onhan tuo tuttu tuote jo todella pitkän ajan takaa, mutta en muista, että olisi näin kirpaissut... Kaipaisin sähköisyyden poistoon pituuksista jotain Muumin kaltaista superkevyttä, mutta tuon kohdalla oli kyllä jo vaikutuskin melkeinpä olematon. Mun hiukset eivät juuri takkuunnu, joten ei kyllä ole Muumi-suihkeella funktiota. Marketin suihkeista Herbinan MarjaSpa on huimasti parempaa, vaikka tuoksu onkin äklö. LV mulla on kokeilematta, XZ:n suklaa-vaniljaa en tuoksun takia edes harkitse.
1cFii, oma väri.
Eleven
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 771
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 20:22

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Eleven »

rosmarin kirjoitti: Ostin kokeeksi XZ vanilla cafe suihkeen ja näin parin viikon ahkeran käytön perusteella olen positiivisesti yllättynyt sen laadusta. Hoitis tekee hiuksista ilmavat, pehmeät ja taipuisat, poistaa sähköisyyden ja vieläpä tuoksuukin hyvältä.
Oon täysin samaa mieltä! Muista jätettävistä hoitosuihkeista poiketen mun mielestä tuo Vanilla café jopa imeytyy tosi hyvin eikä yliannostelustakaan ole juurikaan haittaa. Uskaltaisikohan sitä ostaa myös sen suklaa&vanilja-suihkeen?
Once you compare the sorrow of real life to the joy of an imaginary one, you will never want to live again - only to dream forever.
almiros
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 965
Liittynyt: 03 Joulu 2006, 18:38

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja almiros »

^^ Rainbowlla on myös aika pätevä suihkejätettävä. Se tosin saattaa olla liian hoitava, jos ei yhtään hoitotehoa kaipaa. Tuoksu on kuitenkin aika olematon.

INCI: Aqua, Glycerin, Cetrimonium Chloride , C10-40 Isoalkylamidopropylethyldimonium Ethosulfate, Dipropylene Glycol, Hydrolyzed Vegetable Protein PG-Propyl Silanetriol, Cetearyl Alcohol, Behentrimonium Chloride, Parfum, Phenoxyethanol, Benzoic Acid, Dehydroacetic Acid
hennaaja
iherb alekoodi DUW569
Louna
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 724
Liittynyt: 30 Syys 2012, 14:41

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Louna »

Olen tykännyt kovasti LV:n hoitosuihkeesta. Odotin jotain todella kevyttä ainetta (tyyliin muumisuihke), mutta tämä tuntuu ihan oikeasti kosteuttavalta ja vähentää hiusten pörrööntymistä ja leijailua, mutta ei tee hiuksista kuitenkaan lähmäisiä vaikka suihkin ainetta reilulla kädellä. Yleensä jätettävät toimii mulla ainoastaan jos laitan ne mahdollisimman pian suihkun jälkeen pyyhekuivaan tukkaan, kuivempiin hiuksiin laitettaessa kaikki tuntuvat jotenkin inhottavasti tahmaisilta tai tekevät hiukset raskaan tuntuisiksi. LV tuntuu hyvältä myös vaikka olen laittanut vasta sitten kun hiukset ovat lähes täysin kuivat. Ihan kuiviin hiuksiin en ole kokeillut.
2c F ii
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

Muutama vuosi sitten ostin jonkin blogin hehkutuksen ansiosta Uniq One-suihkeen:  ;D
UniqOne All In One Hair Treatment

Mainonnan uhri siis.. mutta ihastuin kovasti tehoihin. Tuoksuun en niinkään...

"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Minäkin ostin vihdoin sen LV:n hoitosuihkeen. Hyvältä vaikuttaa! Olen käyttänyt toistaiseksi pelkästään märkiin/kosteisiin hiuksiin pesun jälkeen. Selvittää tosi tehokkaasti pienelläkin määrällä, mutta ei tee hiuksista yhtään latistetun sileitä. Monet kevyetkin suihkeet jättävät mun hennot latvani vähän muovisen tuntuisiksi ja litistyneen ohuiksi, mutta tämä ei ole tehnyt niin. Hiusten tuntu muuttuu korkeintaan vähän pehmeämmäksi, mutta runsaudesta ei häviä mitään, eikä ylimääräistä siloisuutta tule. Käytän siis kyllä myös hyvin maltillisia määriä.

Todella miellyttävää on myös se, että tämä on todellakin ainakin mun nenääni ihan tuoksuton. Kovin moni hajusteeton tuote ei kyllä haise mulle häiritsevän pahalta, mutta esim. se No Nothing -suihke on yksi niistä, joiden raaka-aineiden tuoksu oli tuntuvasti epämiellyttävä. Se myös teki hiuksiini juuri tuon edellä mainitun efektin, eikä auttanut sähköisyyteen ollenkaan, joten senkin puolesta LV vie näistä hajusteettomista voiton.

Olen kyllä aika vakuuttunut siitä, että ksylitoli on huippua hiuksille, vaikka ei tämä niiden XZ:n lakkautettujen tuotteiden kanssa tietty kauhean uskottava otos vielä ole... :D
1cFii, oma väri.
baroosi

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja baroosi »

Jouduin ostamaan itselleni uuden hiuksiin jätettävän hoitosuihken, ja päädyin kokeilemaan 4reasonsin Color Mistiä...mulla on vaalennetut hiukset ja pidennykset, ja käytän värjätyille ja käsitellyille hiuksille tarkoitettuja tuotteita aina. Olen todennut näille pidennyksille parhaaksi Bonacuren Color Freezen, huipusti selvittää latvat. Mutta se on ollut loppu meidän Prismasta jo usean viikon ajan samoin kuin saman sarjan shampoo >:(.
Joten siis, päädyin tohon Four Seasonsin Color Mistiin ja olen pettynyt sen tehoon selvittää hiukset :(. Voi olla että kiiltoa ja värinpitävyyttä lisää, mutta kaipaisin ennenkaikkea latvojen selvittäjää..joten hukkaan meni mulla tuo.
Mitä muita tykkäätte käyttää te, kenen mielestä BC color freeze on hyvä? BC moisture kick ei riitä oikein tälle mun pidennystukalle, omalle hiukselle tykkäsin siitäkin.
masked sinner
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2374
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 11:38

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja masked sinner »

Mikähän olisi hyvä (marketista saatava) ja edullinen jätettävä, joka toimisi enemmän latvasuojana? En siis halua ensisijaisesti suihkittavaa tai selvittävää ainetta. Tällä hetkellä käytössä on Lanzan hair repair -jätettävä, joka on kestänyt varmaan 2-3 vuotta mun käytössä. Se on ihan hyvää, mutta saisi olla vaikka vähän silikonisempikin tuntu ihan latvoille. Öljykin käy, tai sellainen öljy-silikoniseos. Hiukset ovat suorat, ohuet ja olkapäämittaiset.
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

Mulle on kertynyt 3 suihkemuodossa olevaa jätettävää hoitoainetta. Näistä viimeisin, Balmain leave in conditioning spray, on ollut paras. (Muut ovat L'anza noni fruit leave-in conditioner ja Tigi S factor papaya moisture leave in spray.)

Balmainin tuoksu on ihan ok, muttta tosi voimas pullosta nuuhkaistuna. Silti en enää pian suihkimisen jälkeen sitä hiuksista huomaa yhtään. Se myös eniten selvittää ja silottaa hiuksia. Muut kaksi tekevät vähemmän hiuksille, L'anzan ollessa kuitenkin vähän Tigiä parempi. 
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja elly »

Tuleeko kellekään mieleen voidemasta silikonitonta jätettävää, joka ei olisi kovin öljyinen? Olen muuten tyytyväinen Alba Botanicaan, mutta hiukseni alkavat olla sen verran hyvässä kunnossa, etten voi enää mielin määrin käyttää öljyisiä tuotteita.
Liselle
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 340
Liittynyt: 14 Heinä 2009, 13:55

Vs: Jätettävät hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Liselle »

Mie käytin aikoinaan Four Reasonsin Moisture Mistiä, joka oli hyvä miun hiuksille. Muistaakseni sen inciä muutettiin tai jotain? Ja en enää uskaltanu ostaa sitä ;D. Joku täällä vinkkasi sitten Life Hairin Oliivi hoitosuihkeesta ja täytyy sanoa, että kyllä korvaa moisture mistin täysin! :)
Voin suihkuttaa kosteisiin tai kuiviin hiuksiin ja vaikka reippaalla kädellä ja silottaa ja kosteuttaa kivasti :) Hintakin on tosi kohtuullinen.
2aM
Koukussa kynsilakkaan: http://alcyonen.blogspot.com/
Vastaa Viestiin