Kuivashampoo

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Kuivashampoo

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

Hiustuotevalikoimani laajeni taas, tällä kertaa lahjaksi saadulla Batiste-pullolla. Arvioiden mukaan aika tymäkän tuoksuista!? Kyseessä on Fresh-versio, toivottavasti on todella freesi tuoksu!
Joidenkin blogien mukaan tuo jättäisi tyven harmahtavaksi, täytyy siis olla todella huolellinen. Aion testata huomisaamuna.. (luin jostain netin uumenista senkin suosituksen, että tätä käytetään illalla, mutta en halua mitään vahvasti tuoksahtavaa tyynyliinaani...)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
Luurankka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1661
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 21:12

Vs: Kuivashampoo

Viesti Kirjoittaja Luurankka »

Missy kirjoitti: Osaisiko joku vinkata marketin valikoimasta kuivashampoota, joka vain peittäisi rasvoittumista mutta ei muotoilisi yhtään? Kloranen kuivashampoo on juuri tällainen ja siksi mun suosikki, mutta 150ml maksaa apteekissa melkein 16€, joten mielelläni löytäisin jonkun halvemman vaihtoehdon.
Cameleo! Oon nähnyt ainakin S-marketissa ja Halpa-hallissa, hinta muistaakseni 2,95€. Sattumalta ostin halvan hinnan vuoksi ja tykästyin, joten entinen suosikki Herbinan tuoksuton vaihtui tuohon. Ei jätä hiuksia ollenkaan sellaisiksi tärkätyn oloisiksi.
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.
MerGirl
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2819
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 22:33

Vs: Kuivashampoo

Viesti Kirjoittaja MerGirl »

^ Peukut muitakin! Ei muotoile yhtään, eikä takuta, tykkään!
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Kuivashampoo

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Millainen inci tuossa Kloranessa on? Epäilen, että minun vanha suosikki, Kisby, aiheuttaa ärsytysoireita. Silmät vuotavat.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Kuivashampoo

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

Batisten tummille hiuksille tarkoitettu Divine dark -kuivashampoo on valikoitunut minulle käyttöön sen takia, että se näkyy hiuksissani vähiten ja tulos on hyvä. Se on varsin lähellä hiusteni omaa väriä, mikä on kätevää. En tykkää Batisten kuivashampoiden voimakkaasta hajusta, mutta pystyn elämään sen kanssa. Käytän sitä keskimäärin kerran viikossa.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
Missy
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1274
Liittynyt: 12 Loka 2007, 20:16

Vs: Kuivashampoo

Viesti Kirjoittaja Missy »

Kiitos tuosta Cameleo-suosituksesta, on just sellainen kuivashampoo, jota hain! :ts Peittää rasvaisuutta, ei muotoile yhtään, ei tuoksu voimakkaasti eikä tee hiuksista hirveän jauhoisia. Ja hintaakin huimat 3€. :o
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.
Margot
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1383
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 23:34

Vs: Kuivashampoo

Viesti Kirjoittaja Margot »

Onko Colab kadonnut Suomen markkinoilta? En löytänyt enää Sokokselta enkä Kicksistä. Tilasin sitten Feeluniquesta.
ainokainen

Vs: Kuivashampoo

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Hei mitä kaikkia hajusteettomia kuivashampoita on olemassa? Ilmeisesti Herbinalla on, miksi en ole nähnyt sitä missään kaupassa? Olen kokeillut vaan ne Herbinan tuoksuvat (vaaleanvihreä ja vaaleanpunainen) ja ne olivat muuten hyvää kamaa, mutta en tykännyt tuoksuista.

Four Reasonsin kuivashampoo on tähän mennessä kokeilemistani vähiten tuoksuva, mutta sekään ei ole kokonaan tuoksuton. Biozell on muuten hyvää tavaraa myös, mutta siinäkin tuoksu häiritsee.
ainokainen

Vs: Kuivashampoo

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Ok, täytyy lähteä penkomaan tuota Herbinaa. Miksi ihmeessä en ole törmännyt tuohon missään!
ainokainen

Vs: Kuivashampoo

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Löysin vihdoin tuoksutonta Herbinaa Prismasta, mutta käyttämättä jäi. Ihmeen pölisevää jauhoa, josta jää hiukset aivan valkoisiksi. Mulle tämä on ongelma, koska hiukseni ovat tummat. Blondeilla tämä varmaan toimii paremmin.

Batisten original-versio ei samasta syystä toiminut mulla. Liian jauhoista, jätti valkoisia raitoja hiuksiin, eikä antanut mitään tukea hiuksille, vaan jätti hiukset oudolla tavalla samalla kertaa liukkaaksi ja jauhoiseksi. Ei hyvä. Pitää vielä kokeilla niitä muita versioita, sarjassahan niitä piisaa. Tuoksu tässä oli kyllä kisan paras, tuli mieleen lime tai sitruuna.

L'Orealin Extraodinary Clay -kuivashampoo oli ihan pohjanoteeraus, ihan sama kuin ei laittaisi hiuksiin mitään. Ihan kuin olisi pelkkää alkoholisuihketta, hiukset muuttuvat jotenkin tahmeaksi ja pitoa ei tule lainkaan. Lisänä aivan karmea hajuvesimäinen haju.

Yllättäen parhaimmistoon nousevat Aussien kuivashampoo sekä Klippoteket. Kumpikin hyvää tavaraa, ei liian jauhoisia, mutta antavat kuitenkin selkeästi pitoa. Kummassakin on mun nenään ihan siedettävä tuoksu, eikä tummiinkaan hiuksiin jää valkoisia raitoja. Näitä ostan uudelleen.

Yllättävänä mustana hevosena kisassa kirii Rainbow'n kuivahampoo. Tällä saa tooodella tiukkaa tukea tukkaan! Jos haluan oikein megapöyheän tukan, tämä on valintani!
Kauris
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2846
Liittynyt: 24 Syys 2011, 16:47

Vs: Kuivashampoo

Viesti Kirjoittaja Kauris »

Mä tykkäsin tosta Herbinan tuoksuttomuudesta, mutta mullakin se jättää harmaan läntin tukkaan eikä sitä oikein saa pois. Ajattelin kokeilla Biozellia seuraavaksi, kun sitä kehuttiin. Tuoksu vähän pelottaa, kun en haluaisi mitään parfyymiturausta siitä. Biozellilla on ilmeisesti normaaliversio ja tummien hiusten versio. Uskaltaiskohan tota tummien hiusten versiota kokeilla.
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Kuivashampoo

Viesti Kirjoittaja Triina »

Mulle ei juuri muut ole toimineet kuin Batiste. Haen siis kuivashampoolta ensisijaisesti toimivaa rasvanpoistokykyä ja muut eivät ole yltäneet samaan. Valkoiseksi Batiste kyllä jättää, mutta vaaleatukkaisena se ei ole itselleni iso ongelma.

Extraordinary Clay oli munkin mielestä onneton. Ihan kuin olisi ilmaa suihkinut.
ainokainen

Vs: Kuivashampoo

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Kauris kirjoitti: Mä tykkäsin tosta Herbinan tuoksuttomuudesta, mutta mullakin se jättää harmaan läntin tukkaan eikä sitä oikein saa pois. Ajattelin kokeilla Biozellia seuraavaksi, kun sitä kehuttiin. Tuoksu vähän pelottaa, kun en haluaisi mitään parfyymiturausta siitä. Biozellilla on ilmeisesti normaaliversio ja tummien hiusten versio. Uskaltaiskohan tota tummien hiusten versiota kokeilla.
Mulla on ollut tästä vain se normaali, ja musta se oli oikein kelpo tavaraa. Tuoksu on hieman turhan tunkkainen tässä, mutta mielestäni se ei jää hiuksiin, vaan häipyy saman tien. Ja hintaahan tällä tuotteella ei ole juuri lainkaan, joten suosittelen kokeilemaan. Ei mene paljon rahaa hukkaan, jos et tykkääkään. Kyllä Biozell on mielestäni näiden halpiskuivashampoiden parhaita, ehdottomasti.
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Kuivashampoo

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Mun suosikkeja on Klippoteket ja Batiste, Rainbow on hinta-laatusuosikki ja eniten käytössä. Extraordinary Clay oli kyllä ihan susi, kuten melkolailla kaikki muutkin Lorealit ovat olleet.
Cecilia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 846
Liittynyt: 05 Huhti 2009, 10:59

Vs: Kuivashampoo

Viesti Kirjoittaja Cecilia »

Minä kokeilin hiljattain purkillisen Colab-kuivashampoota, joka on YouTuben kauneusgurujen luottotuote. Tuota myydään Suomessa ainakin Citymarketeissa, maksoi ehkä 7 euroa pullo. Omani oli "New York" oranssilla korkilla. Hyvä puoli oli se, ettei aine jättänyt juuri lainkaan jälkeä tukkaan, mikä on varsinkin itselleni tummatukkaisena plussaa. Toisaalta kyllä myös tuntui, ettei tuo ollut ihan yhtä tujua kamaa kuin esim. Batiste. Toki tukka tuli freesimmän näköiseksi, muttei suoranaisesti puhtaamman oloiseksi. Ajattelin jossakin vaiheessa kokeilla London-versiota, koska sen pitäisi kai olla tehokkaampaa.
Vastaa Viestiin