Kuivashampoo

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Kuivashampoo

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Mun pitäisi taas löytää joku todella miedon tuoksuinen/ tuoksuton kuivashampoo. Töissä en halua käyttää kovin tuoksuvaa kun monesti haistan itsekin sen hajun eikä monet edes tuoksu hyvälle. Viimeksi ostin Ruotsin puolelta Batisten care & vitality -kuiviksen jonka pitäisi olla jotenkin hoitavampi kuin normaalien kuivisten, mutta olen tykännyt tuosta koska se on aika kevyt ja peseytyy helposti hiuksista pois. Se freesaa vähän likaisen oloiset hiukset, mutta ei tee mitään supervolyymia eikä tahmatunnetta mitä en haluakaan, koska töissä on hiukset kiinni joka tapauksessa. Mutta tuoksu on tässäkin sellainen perus-hajuvesimäinen kuivashampoohaju, ei onneksi kuitenkaan pahimmasta päästä.
Pikkunäätä
Haiven
Haiven
Viestit: 16
Liittynyt: 18 Elo 2009, 20:14

Vs: Kuivashampoo

Viesti Kirjoittaja Pikkunäätä »

Onko tuossa Biozellin Texturizing Sprayssä minkälainen tuoksu? Ostin joskus Biozellin suolasuihkeen, joka jäi käyttämättä koska lemusi niin voimakkaasti ihan kuin joltain hajuvedeltä, niin mietin vaan että onko noiden kaikki tuotteet yhtä hurjan tuoksuisia.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Kuivashampoo

Viesti Kirjoittaja Triina »

^Siinä on hajuvesimäinen tuoksu, mutta mielestäni se ei ole erityisen voimakas. Tuoksu on raikkaan kevyen sorttinen, ei mikään tunkkainen. Batistet ainakin tuoksuvat paljon enemmän.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Kuivashampoo

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^^ Mullakin on se Biozellin Texturizing Spray ja mulla se on jäänyt käyttämättä tuoksun vuoksi. En voi sietää sen hajua, en osaa sanoa mille se tarkalleen tuoksuu, mutta tuoksu on tuttu pitkän ajan takaa ja mä todella, todella inhoan sitä. On kyllä totta, että se ei ole järin tunkkainen ja voisi olla voimakkaampikin, mutta mulle se on niin inhottava että on ihan hyväkin, etten välittänyt tästä tuotteena muutenkaan, koska hukkaan meni... En ole tainnut käyttää merkiltä muuta, joten en osaa verrata. Mulle tää on siis samalla tapaa muka-raikas kuin esim. Cutrinin edellinen volumism-tuoksu niin, että jonkinlaista koivutuoksua (josta puhtaana tykkäisin) säestää jokin laventelin ja kuoleman oksettava yhdistelmä. Blergh, sori. :D
1cFii, oma väri.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Kuivashampoo

Viesti Kirjoittaja Triina »

Ei ikinä pitäisi arvostella tuoksuja ulkomuistista ilman tuotteen nuuskaisua. Tuo kukkaisarvioni meni vähän metsään Biozelin kanssa -- haistan siinä oikeastaan pelkän alkoholin ja jonkin hyvin vienon hajusteen, mutta mun nenääni se on melkein hajusteeton, tuo alkoholi vain tuoksuu selkeästi. Vähän kuin hiuslakat joskus.

Ostin loppuneiden tilalle uudeksi kuivikseksi Tresemmen Instant Refreshin ja kokeilin sitä tänään melko rasvaisilta tuntuviin hiuksiin. Pesusta on kaksi päivää ja käyttämäni aineet saivat hiuksen tuntumaan tavallistakin likaisemmilta ja öljyisiltä. Ilokseni puhdistustehoa tuntui löytyvän mukavasti ja hius on ponnarilla kaikin puolin kelvollisen oloinen, tämä ei myöskään jättänyt selkeää harmautta, hiukan vaaleamman yleisilmeen ehkä (se on itselleni ihan positiivista). Muotoiltavuutta ei ole paljoa, sekin on itselleni positiivista, kun tykkään käyttää kuivista nimenomaan pidentämään pesuväliä ja poistamaan rasvaisuutta. Plussaa myös pullosta, joka ei kolise.
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: Kuivashampoo

Viesti Kirjoittaja catjuska »

Ostin kokeiluun tuota Hunajapupun vinkkaaman Batisten XXL:n ja parin kokeilun pohjalta voin yhtyä kehuihin! Pesen hiukset joka ilta, mutta yöllä päänahka hikoaa ja hiukset näyttävät nuukahtaneilta. Tuo Batiste antaa kuohkeutta kivasti ja hiukset näyttävät puhtaalta :) Tykkään!
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
Missy
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1274
Liittynyt: 12 Loka 2007, 20:16

Vs: Kuivashampoo

Viesti Kirjoittaja Missy »

Osaisiko joku vinkata marketin valikoimasta kuivashampoota, joka vain peittäisi rasvoittumista mutta ei muotoilisi yhtään? Kloranen kuivashampoo on juuri tällainen ja siksi mun suosikki, mutta 150ml maksaa apteekissa melkein 16€, joten mielelläni löytäisin jonkun halvemman vaihtoehdon.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Kuivashampoo

Viesti Kirjoittaja Triina »

^Mun kokeilemistani Tresemmen Instant Fresh on kaikkein vähiten muotoileva, tietysti sekin vähän rakennetta tuo hiuksiin. Tykkään itsekin nimenomaan puhdistavasta, en muotoilevasta tuotteesta ja Tresemme on hintaansa nähden hyvä. Maksaa vitosen paikkeilla.
Villis
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 385
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 08:52

Vs: Kuivashampoo

Viesti Kirjoittaja Villis »

^^ Klorane ei ole kyllä yhtään kallista, jos miettii, miten riittoisaa se jauhe on verrattuna sumutettaviin kilpailijoihin. Itsekin etsin tosin Kloranelle korvaajaa, mutta eri syistä. Se sisältää jotain (varmaankin kaoliinia, mutta voi olla jokin muukin ainesosa), joka saa kasvojeni ihon aivan sekaisin. Multa voit siis varmaan tarvittaessa saada viitosella tms. pönikän Kloranea. Menee vuosikausia, jos käytän nuo kaksi kerralla hamstrattua putelia loppuun muiden ohessa hätävaroina. Edit. Jaha, tarkoititkin Kloranen suihkutettavaa. Mulla on 2 x Klorane kuivashampoo 50 g eli se tupsuteltava jauhe. Se on ikuisuusriittoisaa.
Viimeksi muokannut Villis, 08 Elo 2016, 16:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Perfektionistinen väkertäjä, jolla on keskivaikea atopia.
Margot
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1383
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 23:34

Vs: Kuivashampoo

Viesti Kirjoittaja Margot »

Mä olen tutustunut kuivashampoiden maailmaan, kun mulla ei ole enää pitkää tukkaa ja polkkatukkaan saa tosi kivasti nostetta kuivashampoolla. Tähän mennessä olen tykännyt eniten ehkä Herbinan marjantuoksuisesta versiosta. Suihke on hyvä ja tasainen, tuoksu mun nenään miellyttävä ja tukka jämäköityy kivasti. Uusi tuttavuus on Colabin hedelmäntuoksuinen versio. Sekin vaikuttaa oikein pätevältä. Ostin sitä vahvempaa versiota, joten tekee todella jämäkän lopputuloksen. Voisin ehkä testata kevyempääkin versiota. Ranskasta ostin Kloranen aerosolittoman putelin (vaikka saa sitä Suomestakin). Siitäkin olen ihan tykännyt, mutta ei tuo kauheasti muotoiluvaikutusta, joten ei ehkä ihan nouse suosikiksi.

Sen sijaan Batisten original ei jotenkin innosta yhtään. En oikein osaa sanoa, mikä siinä mättää. Jotenkin suihku on epämiellyttävän voimakas ja tuoksukaan ei hirveästi miellytä, joskaan ei ole pahakaan.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Kuivashampoo

Viesti Kirjoittaja Triina »

Olen lämmennyt vähän enemmän Batisteille, koska niillä saa kyllä kaikkein parhaan tuloksen varsinkin monennen päivän tukkaan. Harmaus tyvessä on ongelma, mutta vaaleissa hiuksissa siedettävä. Tykkäisin vähän kevyemmin muotoilevista, mutta ei niissä tahdo oikein teho riittää viemään rasvaisuutta. Luxplussalta saa Batistea 2,95 pullo, joten se on myös edullisin vaihtoehto.

Hiukseni ovat jonkin aikaa olleet todella rasvoittuvat ja kuiviksella pystyn kikkailemaan pesuvälin kanssa, käytän sitä nykyisin todella paljon. Yksi pullo kestää ehkä pari viikkoa, max kolme ja syntyvä jätteen määrä on ikävän suuri. Huolimatta raivoisasta vatkaamisesta joka suihkauksen välissä on pullon pohjalle jäävä loppukiru käyttökelvoton, koska se näkyy hiuksissa jo melkein maalimaisen valkoisena.
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Kuivashampoo

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Olen käyttänyt Herbinan kuivashampoota muutaman kerran, hajustettua ja hajusteetonta. En ole saanut yhtä hyvää tulosta kuin Batistella. Herbinan kuivashampoot sisältävät myös aluminum starch octenylsuccinatea, joka ei varmaan ole terveellistä hengitettynä. Hajustetussa versiossa on todella voimakas tuoksu.

Edit. Tuo Herbina ei vain toimi minulla. Tukka on aivan yhtä lähmäisen näköinen ennen ja jälkeen. Tästä lähtien ostan vain Batistea, mutta en XXL:ää, koska siinä on todella voimakas tuoksu. Se toimii kyllä muuten aivan loistavasti.
Viimeksi muokannut Marie Corelli, 11 Tammi 2017, 09:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Nakitar
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 233
Liittynyt: 03 Syys 2014, 16:28

Vs: Kuivashampoo

Viesti Kirjoittaja Nakitar »

Onko joku kokeillut Klippoteketin Styling dust spray:n ruskeille hiuksille tarkoitettua versiota?
Eli muuten ihan samanlainen pullo kuin siinä perus-vaaleanpunaisessa, mutta tuo pullo on ruskea ja...noh, on siis ruskeille hiuksille  :D Itse bongasin Sokoselta, en ostanut kuitenkaan. Tää mun oma väri on aika keskiruskea, niin ajattelin että tuo saattais olla ihan hyvä. Etenkin kun se perus-vaaleanpunainen oli muistaakseni aivan toimivaa kamaa. Ja nyt tää tukka rasvottuu sitä tahtia, että kaipais kuivashampoota ja rakennetta.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Kuivashampoo

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Ääh, vanha batiste loppui ja ostin citymarketista tarjouksesta batisten blush:n. Googlettelin siinä kännykällä pikaisesti ja moni kehui sen tuoksua. Nyt kotona testasin ja haju on hirmuinen :# Todella voimakas mummomainen parfyymi. En usko että pystyn tota edes käyttämään vaikken missään määrin ole yleensä herkkä tuoksuille. Harmittaa.

Edelliset pullot on ollut original ja eden. En erityisesti pidä originalinkaan tuoksusta, mutta se on ihan siedettävä, eikä ihan niin voimakas kuin tuo blush. Eden (sugar melon & honeysuckle) oli 2015 limited edition ja rrakastin sen tuoksua. Harmittaa ettei sitä enää saa mistään :(

Pisteet stockannille siitä että siellä on yleensä ollut testerit noista batisteista ettei ihan sokkona ole tarvinnut ostaa. Oispa cittarissakin ollut.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
muutettu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1432
Liittynyt: 21 Maalis 2008, 06:14

Vs: Kuivashampoo

Viesti Kirjoittaja muutettu »

Päädyin kokeilemaan Kardashian-tuotelinjan kuivashampoota bongattuani loistavia arvioita YouTubesta. Muuten en ehkä kyseisten neitosien taskuihin laittaisi penniäkään, mutta aiemmin pinteessä hankkimani muotovaahto oli kertakaikkiaan loistava, ja kun kuivashampotaakin kehuttiin... ::)

Olen ostokseeni todella tyytyväinen. Tuotteen tuoksu on aivan ihana, ei yhtään sellainen keuhkot täyttävä tunkkainen kuten halvemmissa brändeissä. Tuotteesta ei tule myöskään lainkaan valkoista jauhoa, joka saa hennatun tukan näyttämään hyvinkin harjattuna melko lattealta. Puhdistava ominaisuus toimii mainiosti ja onhan se pakko myöntää, että tämä on kertakaikkiaan paras kuivashampoo jota olen koskaan kokeillut. Hinta on kyllä suolainen, mutta kerran kokeiltuani en haluaisi palata enää muuhunkaan. Harmi, etten löydä netistä tarkkaa tietoa Kardashian-tuotteiden eläinystävällisyydestä, ainoastaan maininnan että tuotteet ovat ns. 'grey area'-tuotteita ilman tarkkaa tietoa. Ainoastaan tästä syystä saatan vaihtaa Paul Mitchelliin, joka ei sen halvempi ole. Lush olisi muuten niin kiva, mutta tuote on kyllä todella epäkäytännöllinen suihkeisiin verrattuna. :-\
Viimeksi muokannut muutettu, 02 Tammi 2017, 18:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
So it goes.
Vastaa Viestiin