Sivu 1/1

Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 02 Marras 2015, 09:24
Kirjoittaja elly
Osaisiko joku sanoa mikä hopeashampoo olisi hellävaraisin päänahalle? Mulla on tällä hetkellä käytössä Wellan hopeashampoo ja se vaikuttaa olevan hiuspohjalleni liian kuivattava.

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 02 Marras 2015, 13:25
Kirjoittaja miolla
Kukaan kokeillut lähiaikoina (vuoden sisällä) Tigin hopeatuotteita?
Mulla on tällä hetkellä melko lämpimät (luonnollisen kultaiset, eivät keltaiset) 8-tason hiukset joita aion vielä vaalentaa n. kuukauden kuluttua. Fudge mulla oli käytössä tuossa muutama vuosi sitten kun viimeksi olin vaaleatukka ja se on kyllä kieltämättä tehokas. L'Orealin hopeashampoota en taida kokeilla, koska ymmärtääkseni se on melko pesevä/ kuivattava, eikä se sovi mun hiukselle ollenkaan. Mutta Tigi? Onko siitä mihinkään? Mun tämänhetkinen suosikki sh+ha on Tigin Urban Antidotes Recovery, joten mietin olisiko heidän hopeatuotteet myös toimivia.

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 02 Marras 2015, 21:37
Kirjoittaja ainokainen
Kokeilin Tigin hopeashampoota ja musta se on ihan p*skaa, kuten sarjan muutkin tuotteet vissiin enimmäkseen nykyään. Ensinnäkin se haisee ihan järkylle, jättää hiukset lähmäiseksi ja pigmenttiä ei ole juuri lainkaan.

Kokeile vaikkapa Biozellin hopeshampoota, se on hinta-laatusuhteeltaan ihan verratonta. L'Oreal on hyvää myös. (Tosin nää on myös kuivattavia, eli kannattaa sekoittaa johonkin hellempään shampooseen eikä käyttää yksinään.)

KC Color Mask -sarjan Pearl on myös kokeilun arvoista, se on pinkkiin vivahtava hopeashampoo joka toimii ainakin mun platinanvaaleissa hiuksissa myös yllättävän hyvin, jättäen ihanan helmenhohtoisen, kermaisen hohteen hiuksiin.

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 03 Marras 2015, 03:17
Kirjoittaja Evakkosiili
^ Tarkentava kysymys Ainokaiselle: kokeilitko Dumb Blonden vai Fashionistan hopeaversiota, vai onko niitä muitakin? Eksyin Bangerheadin tai vastaavan sivuille, ja kaikilla sarjoilla tuntuu nykyisin olevan vähintään yksi hopeatuote  0_0 Hienoa sinänsä, mutta mistä tässä enää tietää mihin laittaa rahansa.

Tällä hetkellä on kokeilussa Cutrinin hopeashampoo, kirkastaa ihan mukavasti usein käytettynä. Biozellia testasin ehkä vuosi taaksepäin, pigmentti ei ainakaan silloin riittänyt. Oma reuhka on siis tuommoinen lämmin maantie / vaaleanruskea kevyellä liukuvärjäyksellä. Viimeksi kun latvaa ja raitoja on kampaajalla sävytetty, taitettiin helmiäiseen ja sitä samaa yritän tässä tavoitella.

Olen miettinyt Joicoon tai Fudgeen palaamista, mutta muistelisin molempien olevan melkoisen kuivattavia. Onkohan nää ehtineet paljoa muuttua viidessä vuodessa? Tai ehkä pitää testata noi KCn Pearl-tuotteet.


Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 03 Marras 2015, 08:21
Kirjoittaja sv1
Tigistä en tiedä, en ole kokeillut, mutta jos puhutaan vähänkään tummemmasta blondista kuin puhdas platina niin Biozell, Cutrin ja KC Color maskit ovat kyllä ihan p*skaa siinä kohtaa, ei mitään vaikutusta ;D

L'oreal, kuten mainittukin, hyväpigmenttinen mutta tod. kuivattava. Joico ja Fudge käytössä parhaimmat, ei tarvitse muhitella pitkään ja taittaa väriä 7,5-8-tasoisessakin hiuksessa, kuivattavat toki, mutta ei niin paljoa. Hyvät hoitsikat perään niin no problem.

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 03 Marras 2015, 16:41
Kirjoittaja ZombieQueen
Mulla on Tigin Fashionista hopeashampoo ja siinä ei ole juurikaan taittokykyä, käyttelen sitä sellaisena ylläpitoshampoona tehokkaampien hopeashampoopesujen välillä. (Kun pesee sillä pigmenttiä ei peseydy niin paljoa pois hiuksista kuin normishampoopesussa.) Tuoksu on tosi voimakas kukkaismummoparfyymi joka ei onneksi jää hiuksiin. Ei ole mun tukkaa jättänyt tahmaiseksi tai kuivattanut.

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 03 Marras 2015, 19:58
Kirjoittaja Aridith
L'oreal on kyllä todella taittava. Mun luonnonvaalea tukka menee sillä ihan sellaiseksi harmaaksi villasukaksi. Mulle se ei ole erityisen kuivattava, mutta käsiteltyyn hiukseen varmasti kyllä.

Fudgea minäkin suosittelen, ei kuivata niin paljoa, mutta hyvä taitto.

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 04 Marras 2015, 12:54
Kirjoittaja ainokainen
Evakkosiili, mulla on kokemusta nimenomaan Fashionistasta joka haisi oikeasti niin pahalle että mun oli heitettävä pullo roskiin muutaman käyttökerran jälkeen. Dumb Blonde -sarjaankin on ilmeisesti tullut joku sävyttävä shampoo, sitä en ole kokeillut.

Mun kampaaja suositteli L'Anzan hopeahampoota, kokemuksia siitä?

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 04 Marras 2015, 20:23
Kirjoittaja miolla
Mä kävin etsimässä Fudgea kolmesta liikkeestä Sellossa, mutta kun ei löytynyt, niin otin ekan tarjotun eli Kicksistä John Friedan hopeashampoon + hoitoaineen. Hankin Fudgen sitten myöhemmin kun tulee esim. käytyä stadissa.

John Friedan tuotteet eivät odotetusti vastaa Fudgea taittokyvyltään -  sormet eivät värjäytyneet ollenkaan :D Shampoo on kuitenkin hyvätuoksuinen ja yllättävän mieto pesuteholtaan ja hoitoaine taas ihan perussilikonihoitista, ei liiemmin valittamista. Kosteutusta saa tavanomaiseen tapaan lisätä jätettävien muodossa, eli siihen ei tullut muutosta.Tulee varmasti käytettyä putilot loppuun, mutta en osaa näin yhden käyttökerran jälkeen sanoa ostanko toiste.

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 05 Marras 2015, 15:45
Kirjoittaja ainokainen
Mullakin on ollut noita Friedan tuotteita ja ne tuntuu olevan kaikki samaa silikonihöttöä, ihan silottavia siis jos sellaista hakee, mutta lätistäviä ja mitään ihmeellistä näissä ei todellakaan ole. Saan jopa Pantenella hoidetummat ja ilmavammat hiukset kuin noilla. Ja mitään pigmenttiähän noissa ei ole nimeksikään.

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 06 Marras 2015, 00:39
Kirjoittaja Triina
Mulla on ollut vuosikausia lämmin kullanvaalea, kupariin vivahtava/mansikkablondi hiuksisto, johon olen ollut sangen tyytyväinen. viimeisimmän värjäyksen jälkeen tulos oli kuitenkin hiukan liian keltainen mun makuun ja kyselinkin toisessa ketjussa vinkkejä viileämmäksi taittamiseen. Muistin kuitnekin, että mullahan on Cutrinin hopeashampoo ja -hoitis koiran valkoista turkkia varten, itse en ole niitä koskaan käyttänyt. Hoitoaine on vanha puteli, Reflections-sarjan Frosty Silverblond, shampoo on ostettu keväällä.

Shampoo on todella tumma violetti väriltään ja vaahtokin on selvästi ruiskukansävyinen. Annoin vaikuttaa pari minuuttia. Pesuteho aika tavanomainen, vaahtosi pehmeästi eikä takuttanut, mutta ei ole mitenkään hellä kylläkään. Hoitoainetta sekoitin 50/50 tavalliseen Niveaan ja annoin vaikuttaa ehkä 7-10 min. Pesutulos oli tämän jälkeen sellainen, mitä nyt voi odottaa pikahoitiksen jälkeen, ei mitenkään hoidettu ja kosteutettu, mutta ei mikään huonokaan. Laitoin jätettäväksi Nivean suihkittavaa ja MoroccanOilia, nyt föönauksen jälkeen vähän pörröinen ja pehmeä on, tosin kostea ilma lisää vaikutusta. Ihan jees.

Värin suhteen snaoisin, että pahin keltaisuus on kyllä taittunut. Silmin eroa on vaikeampi havaita, mutta otin täsmälleen samoissa valoissa kuvan sekä eilen että tänään ja kyllä on hiukan viileämpi nyt :) Kunnon muhituksella ilman laimennusta olisi varmasti paljon selkeämpikin tulos.

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 07 Marras 2015, 21:57
Kirjoittaja Marie Corelli
ainokainen kirjoitti: Mullakin on ollut noita Friedan tuotteita ja ne tuntuu olevan kaikki samaa silikonihöttöä, ihan silottavia siis jos sellaista hakee, mutta lätistäviä ja mitään ihmeellistä näissä ei todellakaan ole. Saan jopa Pantenella hoidetummat ja ilmavammat hiukset kuin noilla. Ja mitään pigmenttiähän noissa ei ole nimeksikään.
Friedan tuotteet ovat minustakin huonoja. Mitään vaikutusta nillä ei minun hiuksiin ollut, mutta tukka kyllä lässähti ja rasvoittui normaalia nopeammin. Niissä on lisäksi herkistävää säilöntäainetta, jota on myös käyttämässäni L'Anzan hopeashampoossa. L'Anza kuitenkin taittaa aika hyvin.

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 18 Joulu 2015, 20:39
Kirjoittaja Morrigan
Mistä Tampereelta saa ostettua fudgea?

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 02 Heinä 2016, 20:53
Kirjoittaja elly
Mulla on hiekanvaalea tukka vaaleilla raidoilla, joissa on ehkä hieman lämpöä. Kampaaja suositteli taittamaan raitoja paremmin kokonaisuuteen sopivaksi ja olen ihan samaa mieltä. Olisiko nuo KC:n Pearl -tuotteet huono idea vai pitäisikö valita jotain harmaaseen taittavaa? Toki myös ihan laventelin sävyinen suoravärikin voisi toimia sävyn taittamiseen. Kiitos jos joku osaa auttaa. :)

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 03 Heinä 2016, 14:54
Kirjoittaja Morrigan
Mulla on tosta pearlista sekä shampoo että hoitonaamio, prismassa oli naamiot viikko sitten ainakin tarjouksessa. Kuinka vaaleat ne sun osiot on? Toi pearl vaatii tosi vaalean pohjan että se kauheasti mitään tekee. Shampoossa on raikas omenan tuoksu ja se kyllä pesee hyvin eikä takuta läheskään niin paljon kun esim fudge ja klippoteket.

Fudge tekee tällä hetkellä mulle vähän harmahtavanvihertävän tukan...Kokeilin myös sekoittaa violettia suoraväriä hoitsikkaan ja lisäsin tilkan pinkkiäkin, mutta lopputulos oli jäätävän epätasainen sinertävä smurffitukka >:(

Mun hiuksisto on tällä hetkellä suunnilleen kasitasoa, alla muutamat tummemmat kaistaleet ehkä seiskaa ja sitten päällä vaaleimmat raidat ysiä. Hiukset on bsl mitassa ja latvasta 5-10 senttiä on aika jäätävää hamppua verrattuna ylemmäksi ja siitä syystä en saa millään sävytyksellä tasaista tulosta, vaan tulos on aina laikukas jos yhtään radikaalimpaa taittoa yrittää.

Pearl on siitä kyllä turvallinen että sillä et mitään katastrofia voi saada aikaiseksi ja niillä hiuksista tulee ihan ok tuntuiset, eli vaikka toivottua taittoa ei saisi, noi saa hyvin käytettyä pois kun ei tuhoa kauheasti kuivattamalla.

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 03 Heinä 2016, 20:24
Kirjoittaja Reese
KC:n Pearlilla saa enemmän sellaisen vaaleanpunaiseen helmiäiseen vivahtavan sävyn kuin mitään lilanharmaata. Jo aineen väristä näkee, että sävy on enemmänkin purppuranpunaiseen kuin sinisen violettiin vivahtava. Pearlin shampooversiolla olen itse saanut hyvin lyhyellä vaikutusajallakin (ehkä 1-2 min, suihkun yhteydessä käytettäessä) vaaleanpunaista jäämään hiuksiin, kun se väri on tarttunut hanakasti erityisesti vaalennetuimpiin kohtiin; naamiolla puolestaan en lyhyellä vaikutusajalla nähnyt oikein mitään vaikutusta.

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 04 Heinä 2016, 06:48
Kirjoittaja elly
Kiitos selvennyksestä Reese! Ehkä nuo Pearl-tuotteet eivät ole ihan sitä mitä haen. Eipähän mene rahat hukkaan. :)

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 04 Heinä 2016, 10:25
Kirjoittaja Reese
Kiva jos oli apua - kyllähän Pearlitkin siis kirkastavat keltaista hiusta, mutta tosiaan enemmän sellaiseen "helmiäisopaaliin" suuntaan kuin kylmään harmaaseen.

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 05 Heinä 2016, 09:29
Kirjoittaja Kristiina
elly kirjoitti: Mulla on hiekanvaalea tukka vaaleilla raidoilla, joissa on ehkä hieman lämpöä. Kampaaja suositteli taittamaan raitoja paremmin kokonaisuuteen sopivaksi ja olen ihan samaa mieltä. Olisiko nuo KC:n Pearl -tuotteet huono idea vai pitäisikö valita jotain harmaaseen taittavaa? Toki myös ihan laventelin sävyinen suoravärikin voisi toimia sävyn taittamiseen. Kiitos jos joku osaa auttaa. :)
Goldwell Soft Color vaahdot sopisivat varmasti tähän ongelmaan. Sävyt 10V, REF ja 10BS. Nuo ovat luottotuotteitani, kun haetaan kylmää vaaleaa, tai luonnollisen neutraalia sävyä. Voi myös sekoitella keskenään, samoin saa luonnollisen lopputuloksen, jos sekoittaa johonkin lämpimään sävyyn.

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 05 Heinä 2016, 19:43
Kirjoittaja elly
Kiitos vastauksestasi Kristiina! Mä olen ollut jo aiemmin kiinnostunut noista Soft Color -vaahdoista, mutta niiden kokeilu jäi kun luulin niiden olevan kevytvärejä suoravärin sijaan. Nyt kuitenkin googletellessa Goldwellin sivut sanovat selkeästi kyseessä olevan suoravärin. Sattuisiko sinulta löytymään tuotteen INCI:ä, kun en Suomen Goldwellin sivuilta löytänyt? Onko näissä PPD:tä tai muita myrkkyjä? Kuvahaulla etsiessä löysin kyllä monta hyvää before after -kuvasarjaa, joten varmasti toimiva tuote kyseessä! :)

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 06 Heinä 2016, 08:11
Kirjoittaja Kristiina
elly kirjoitti: Kiitos vastauksestasi Kristiina! Mä olen ollut jo aiemmin kiinnostunut noista Soft Color -vaahdoista, mutta niiden kokeilu jäi kun luulin niiden olevan kevytvärejä suoravärin sijaan. Nyt kuitenkin googletellessa Goldwellin sivut sanovat selkeästi kyseessä olevan suoravärin. Sattuisiko sinulta löytymään tuotteen INCI:ä, kun en Suomen Goldwellin sivuilta löytänyt? Onko näissä PPD:tä tai muita myrkkyjä? Kuvahaulla etsiessä löysin kyllä monta hyvää before after -kuvasarjaa, joten varmasti toimiva tuote kyseessä! :)

Goldwell Colorance Soft Color

Aqua, Diethylene Glycol, Isobutane, Propane, Cocamidoprobyl Betaine, Aesculus hippocastanum, Humulus lupulus, Hydrolyzed Wheat Gluten, Panthenol,  PEG-40 Castor Oil, Oleth-5, Hydroxyethylcellulose, Cetearyl Alcohol, Cocamide MEA, Ethanolamine, Butane, Ammonium Chloride, Propylene Glycol, Stearamide MEA, Tetrasodium EDTA, Alcohol denat., Sodium Chloride, Phenoxyethanol, Methyldibromo Glutaronnitrile, Parfum

May contain: BasicBlue 99, Basic Brown 17, Basic Yellow 57, Basic Brown 16, Basic Red 76, HC Red No.3, Basic Blue 7, HC Yellow No. 2, Basic Violet 2, Disperse Violet 1, Acid Violet 43

Täältä löytyy suoravärien INCI:t: http://www.juurikasvu.org/smf/http://lo ... ic.php?t=1

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 06 Heinä 2016, 08:37
Kirjoittaja wilma
Reese kirjoitti: KC:n Pearlilla saa enemmän sellaisen vaaleanpunaiseen helmiäiseen vivahtavan sävyn kuin mitään lilanharmaata. Jo aineen väristä näkee, että sävy on enemmänkin purppuranpunaiseen kuin sinisen violettiin vivahtava. Pearlin shampooversiolla olen itse saanut hyvin lyhyellä vaikutusajallakin (ehkä 1-2 min, suihkun yhteydessä käytettäessä) vaaleanpunaista jäämään hiuksiin, kun se väri on tarttunut hanakasti erityisesti vaalennetuimpiin kohtiin; naamiolla puolestaan en lyhyellä vaikutusajalla nähnyt oikein mitään vaikutusta.
Mulla on käytössä tämä Pearl shampoo ja sillä tosiaankin saa vaalennetuimmat kohdat sellaiseksi helmiäisen vaaleanpunaiseksi. Vaaleanpunaisuus kyllä haalistuu seuraavassa pesussa pois. Pearl naamiota en ole vielä testannut, ja olenkin arponut että kannattaako sitä edes ostaa kun mä saan shampoolla tarpeeksi hyvän lopputuloksen. Ylläpitoa ajatellen se naamio olisi hyvä, mutta jos se ei tunnu vaikuttavan juurikaan niin turha tuotehan se on. Pearl shampoolla mulle riittää kerta tai kaksi kertaa viikkoon pesu. Nyt viimeksi pesin viikon tauon jälkeen ja ero oli ihan selkeästi nähtävissä, väri kirkastui ja vaaleni.

KC:n naamioista mulla on ollut käytössä Graphite ja sillä tulee ihan liian tumma lopputulos mulle, vaikka naamiota sekoittaisi hoitoaineeseen tai pitäisi vain lyhyen vaikutusajan.

Mun tukka on tällä hetkellä vaalean hiekan värinen ja seassa on paljon pientä vaaleampaa raitaa. Lähtötilanne mulla oli "oma väri takaisin projekti", joka lähti tosi tummanruskeasta hiusväristä, lähes mustasta. Pohjalla on siis monta vaalennusta ja raidoitusta, ja mä nyt lähinnä yritän ylläpitää tätä väriä suht viileänä ja vaaleana.
Platinum olisi vielä testaamatta KC:n tuotteista, onkohan se kuinka samanlainen graphiten kanssa? Pearlin olen todennut toimivaksi ja hyväksi, ainut miinus tulee toki siitä että jämähtää pesun jälkeen vaaleanpunaisena hetkeksi niihin vaalennetuimpiin kohtiin.

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 06 Heinä 2016, 09:30
Kirjoittaja ainokainen
Platinum on tarkoitettu Granny Hair- hiusten ylläpitoon, eli siitä tulee aika voimakas siniharmaa. Granny Hair- ketjussa on kuvaa tuloksesta ihan vaaleisiin hiuksiin. Eli en ihan heti suosittelisi sitä sulle, ellet sitten tosiaan halua siniharmaita hiuksia.

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 06 Heinä 2016, 14:32
Kirjoittaja wilma
^ Okei, hyvä tietää! Näin mä vähän ajattelinkin, että ei varmaan ole ihan sopiva tähän mun tarkoitukseen.

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 06 Heinä 2016, 18:45
Kirjoittaja Morrigan
Muistelisin vasta nähneeni sellaisen värikartan missä oli kaikki colormaskit ja että minkä tummuusasteen hiuksille ne on tarkoitettu ja niissä graphite oli merkattu aika tumman hiuksen taittosävyksi, eikä blondiin tukkaan ollenkaan. En vaan nyt löydä enää tuota kaaviota mistään.

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 06 Heinä 2016, 22:00
Kirjoittaja Reese
^Latviankielinen versio ;D värikartasta ainakin löytyi kun äkkiä googletin. Mutta näkee tuostakin hiusten sävynumerot ja tuotteiden värinimet.

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 06 Heinä 2016, 22:10
Kirjoittaja ainokainen
Sitä Platinum-maskia voi huoletta laittaa ihan vaaleaankin tukkaan, mutta shampoota ei missään tapauksessa, koska se on paljon pigmenttisempää kuin maski.

Graphite -shampoo on jo sitten niin pigmenttistä ja myös maski kohtalaisen pigmenttistä, että niitä ei kannata käyttää laisinkaan, ellei toiveena ole nimenomaan granny hair.

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 07 Heinä 2016, 22:21
Kirjoittaja elly
Kiitos Kristiinalle Goldwell Soft Colorin INCI:stä! :) En ollut ollenkaan huomannut tuota ketjua. Oon varmasti lukenut aiemmin jotain väärää INCI:ä, kun luulin pitkään noissa vaahdoissa olevan PPD:tä. Tuossahan ei ollutkaan niin pahoja myrkkyjä kuin kuvittelin, joten haluan kokeilla tuota. Sävyvalikoima näyttää tosi hyvältä, mutta en vielä osaa sanoa mikä noista vaaleista sävyistä on hyvä mulle.

Mua kiinnostaa myös Biozellin Silver ja Soft ice -hoitikset arkikäyttöön. Oon muuten tykästynyt KC Color Maskeihin enemmän, mutta ne tukkivat niskan ja kaulan ihoa mulla jostain syystä. Iho-ongelmia ei tule Biozellin sävytenaamioista, joten haluaisin kokeilla noita vaalean hiuksen sävyjä. Onko kukaan kokeillut näitä?

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 08 Heinä 2016, 09:25
Kirjoittaja ainokainen
Olen kokeillut ne kaikki, ja valitettavasti niissä on pigmenttiä tosi vähän.  :(

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 08 Heinä 2016, 18:42
Kirjoittaja Morrigan
Biozellin silver ei tee mun tukalle mitään.

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 11 Heinä 2016, 22:10
Kirjoittaja pikkudevil
Pirkalle oli tullu nyt sävyttäviä hoitoaineita. Sim Finland oli valmistajana. Kivan hoitava oli minusta, tosin purkki on aika pieni 100 ml.

http://www.k-ruoka.fi/pirkka-tuotteet/p ... ml-frozen/

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 11 Tammi 2017, 19:54
Kirjoittaja Evakkosiili
Nappasin Sokokselta matkaan Klippoteekin hopeashampoon ja yllätyin positiivisesti!

Markettimerkiksi tosi kiva tuttavuus, tykkään tuoksusta ja raikastaa mukavasti sävyä. Ei tällä ihmeitä aikaan saa, mutta vaaleimmat raidat taittaa parin pesun jälkeen jo selvästi kylmempään. Pesevyydestä en osaa sanoa kun pesen itse aina normishampoolla ennen hopeakäsittelyä.

Peukutan.

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 19 Tammi 2017, 08:47
Kirjoittaja Kristiina
Cutrin Silver Treatment 500 ml hoitoaine on tehokasta. Väri on kunnolla sininen, joten tämä taittaa tehokkaasti lämpöä ja oranssinkin vivahteita hiuksista. Tämä on mielestäni edullinen tuote, koska 500 ml pumppupullo hoitoainetta maksaa esimerkiksi Prismassa noin 16 e. Koostumus on riittoisaa, ja sekoitin tätä tavalliseen hoitoaineeseen, koska en tarvinnut niin vahvaa taittoa hiuksille. Tuoksu on mieto, vadelmaa muistuttava.

https://cutrin.fi/silver-treatment-500-ml.html

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 19 Tammi 2017, 12:12
Kirjoittaja ellen
Ostin eBaysta jo aikaa sitten Nirvel Nutre Color -suoravärin sävyssä harmaa. Värimassa on sellaisenaan todella tummaa, melkein mustaa, mutta kun sitä sekoittaa pieniä määriä hoitoaineeseen, niin massa on violettia. Tämä suoraväri on kuitenkin erilainen muihin kokeilemiini väreihin verrattuna siinä, ettei se tee hiuksista violetteja, sinisiä tai vihreitä, vaan se oikeasti antaa todella tuhkaisen lopputuloksen. Värillä voisi varmasti sävyttää myös tummempia hiuksia, koska se on niin tummaa. Ainoa huono puoli värissä on se, että se sisältää kaikenlaisia ainesosia mitä yleensä vältän kosmetiikassa, mutta koska väriä tarvitsee laittaa vain niin vähän hoitoaineen sekaan, niin se ei ole niin pahasta :) .

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 19 Tammi 2017, 21:45
Kirjoittaja Reese
Kristiina kirjoitti: Cutrin Silver Treatment 500 ml hoitoaine on tehokasta. Väri on kunnolla sininen, joten tämä taittaa tehokkaasti lämpöä ja oranssinkin vivahteita hiuksista. Tämä on mielestäni edullinen tuote, koska 500 ml pumppupullo hoitoainetta maksaa esimerkiksi Prismassa noin 16 e. Koostumus on riittoisaa, ja sekoitin tätä tavalliseen hoitoaineeseen, koska en tarvinnut niin vahvaa taittoa hiuksille. Tuoksu on mieto, vadelmaa muistuttava.

https://cutrin.fi/silver-treatment-500-ml.html
Osaisitko Kristiina vertailla tämän antamaa tulosta hopeashampoisiin, esim. Fudgeen?

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 20 Tammi 2017, 08:17
Kirjoittaja Kristiina
Reese kirjoitti:
Kristiina kirjoitti: Cutrin Silver Treatment 500 ml hoitoaine on tehokasta. Väri on kunnolla sininen, joten tämä taittaa tehokkaasti lämpöä ja oranssinkin vivahteita hiuksista. Tämä on mielestäni edullinen tuote, koska 500 ml pumppupullo hoitoainetta maksaa esimerkiksi Prismassa noin 16 e. Koostumus on riittoisaa, ja sekoitin tätä tavalliseen hoitoaineeseen, koska en tarvinnut niin vahvaa taittoa hiuksille. Tuoksu on mieto, vadelmaa muistuttava.

https://cutrin.fi/silver-treatment-500-ml.html
Osaisitko Kristiina vertailla tämän antamaa tulosta hopeashampoisiin, esim. Fudgeen?
Cutrin Silver Treatment ei ole niin paksua ja pigmenttistä koostumukseltaan verrattaen Fudgen hopeashampooseen. Fudge taittaa todella tehokkaasti pois oranssia sekä muita lämpimiä sävyjä. Cutrin Treatment on koostumukseltaan ohuempaa, väriltään sähkönsinistä; sopii hiukselle, jossa on lämpimiä sävyjä, mutta ei tarvitse niin voimakasta taittoa (kuten Fudgen käyttäjät). Siinä missä Fudge voi tehdä tunkkaisempaa lopputulosta ja tarrata liikaa kiinni, niin Cutrinissa ei ole tätä ongelmaa. Toisaalta riittoisampaa ja edullisempaa voi olla se, että ostaa Fudgea ja laimentaa siitä sopivan shampoo seoksen. Tykkään tosin Cutrinin pumppupullosta, ja ainetta ei tarvitse niin paljoa. Hiuksista tulee sileät ja hoidetun tuntuiset, mutta ei tee lättänää lopputulosta. Fudgea on tuolla kaapissa, mutta en ole käyttänyt sitä. Biozell hopeashampoo on ollut käytössä, tuntuu riittävän hyvin tähän tilanteeseen.

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 05 Helmi 2017, 10:03
Kirjoittaja princess
Kiitos Nirvel-vinkistä, ellen! Mulla on noin 10-asteinen vaalea, raidoitettu. Tota Nirveliä riittää varmaan pieni tippa hoitoaineen sekaan, jos haluu taittaa kylmään?

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 05 Helmi 2017, 18:47
Kirjoittaja ellen
^ Todella vaaleaan hiukseen riittää varmasti pieni tippa, värin voimakkuutta on kuitenkin helppo säätää suuntaan tai toiseen tarvittaessa :) .

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 18 Loka 2017, 11:05
Kirjoittaja Neriana
Minä tilasin juuri tuon Fudgen setin ja on kyllä melko tehokasta tavaraa. Itselläni on ruskeat hiukset joita on juuri raidoitettu vaalealla. Raidat jäi omaan makuuni turhan lämpimäksi, joten sillä lähdin tilaamaan. Kokeilin ensimmäisen pesun melko varovasti lukemieni kokemusten perusteella mutta olin turhaan huolissani. Sormet värjääntyivät kyllä mutta hiukset eivät muuttuneet harmaaksi heti ekassa pesussa :) Seuraavalla kerralla uskalsin jo pitää shampoota kauemmin ja tässä vaiheessa vaaleimmissa kohdissa oli havaittavissa pieniä harmaan vivahteita.

Tuotteet ovat kyllä muuten todella hyviä, mutta itselläni on ongelmia saada shampoo vaahtoamaan tasaisesti ja tuntuu, että tuote ei oikein levity. Siinä mielessä tuolla yllä mainittiinkin hyvä vinkki, että tuotahan voi sekoittaa johonkin toiseen shampooseen niin saattaisi ratkaista tämän levittyvyysongelman :) Uskon, että suht sileässä ja normaalipaiksuisessa tukassa tuote kuitenkin toimii hyvin ihan sellaisenaan.

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 02 Maalis 2019, 20:23
Kirjoittaja Neve
Onko kellään kokemusta Fanolan No Yellow shampoosta?

Etsin hopeashampoota, joka ei taittaisi lilaan/siniseen tai liikaa harmaaseen, vaan enemmänkin kirkastaisi valkoiseksi. Lähimpänä tätä tulosta olen päässyt Cutrinin silver shampoolla, kun muhittelee maltillisia aikoja (about 5min)

Fudgesta en tykkää, tekee tunkkaisen tukan. Sain kuitenkin käytettyä loppuun lantraamalla hoitoaineeseen.

Kc Colormaskin Pearl on ihan kiva, tuo selkeän helmiäishohteen ja pitkällä vaikutusajalla saa vaaleanpunaista hehkua tukkaan. Takuttaa kuitenkin ihan julmetusti  ::)

Seven sarjan Silver Shot on myös testattu ja se on tosi taittavaa ja tarraa hetkessä kiinni. Tällä saa harmaan/grannyn lopputuloksen, josta en pitänyt.

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 03 Maalis 2019, 01:21
Kirjoittaja bubbs
^Lushin Daddy-O:n taittosävy on kans lähinnä vaaleanpunainen. Olen käyttänyt sitä pitkällä vaikutusajalla ihan sävytteenä, ja vaikka hiukseni on semitumma (about 8), se menee ihan vaaleanpunaiseksi, sitemmin haalistuu ruusukullaksi. En osaa sanoa, minkälaisen taiton tekee ihan vaaleaan hiukseen ilman vaikutusaikaa, mutta ehkä kannattaa hakea näyte.

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 19 Maalis 2019, 09:27
Kirjoittaja ellen
Ostin purnukan Crybershopin omaa Herman's Amazing Direct Hair Color -suoraväriä sävyssä Gilda. Suoraväri on voidemaista, koostumus on melko hyytelömäinen. Lantrasin väriä hoitoaineeseen ja pidin ehkä 10-15 min hiuksissa. Keltaisuuden taitto on todella selkeä! Vaikka massa on violettia, hiuksiin ei tule yhtään violetin sävyä, vaan selkeä harmaus. Oma kampaajani käyttää nykyään noita suoravärejä hiusteni sävytykseen raidoituksen jälkeen yhden epäonnistuneen Wella-sävytyksen jälkeen, on sen verran taittokykyistä tavaraa.

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 19 Maalis 2019, 22:03
Kirjoittaja Morrigan
Kuinka paljon laitoit suoraväriä suhteessa hoitoaineen määrään?

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 20 Maalis 2019, 14:43
Kirjoittaja ellen
Vaikea sanoa ihan varmaksi, mutta arvioisin, että annostus oli puolet ja puolet. Vähempikin määrä suoraväriä olisi riittänyt, sen verran kylmä ja tumma sävystä tuli hiuksiin tällä kerralla. Tämä oli ensimmäinen kerta, kun kokeilin tuotetta itse kotona.

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 20 Maalis 2019, 15:30
Kirjoittaja Morrigan
^Kuinka vaaleat sun hiukset on?

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 21 Maalis 2019, 09:20
Kirjoittaja ellen
^ Voih, en yhtään sanoa millä asteikolla nää tupsut heiluu. Jos täytyy jotain heittää, niin raidoitetut osat ehkä 8:n tienoota, muut tupsut ehkä 7. Jos mietityttää, että toi Gilda on liian tumma, vaikka sen lantraakin hoitiksella, niin Sylvia on vaaleampi sävy.

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 28 Maalis 2019, 20:28
Kirjoittaja millamagia
Taittaako mikään shampoo lievää oranssisuutta juuresta?

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 28 Maalis 2019, 21:40
Kirjoittaja Morrigan
^ Fudge.

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 07 Huhti 2019, 22:03
Kirjoittaja ZombieQueen
millamagia kirjoitti: Taittaako mikään shampoo lievää oranssisuutta juuresta?
Fanola No Orange Shampoosta olen kuullut paljon kehuja, itse en ole kyllä kokeillut. Ainakin Cocopandalta saa hyvään hintaan.  :ts

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 07 Huhti 2019, 23:27
Kirjoittaja Morrigan
ZombieQueen kirjoitti:
millamagia kirjoitti: Taittaako mikään shampoo lievää oranssisuutta juuresta?
Fanola No Orange Shampoosta olen kuullut paljon kehuja, itse en ole kyllä kokeillut. Ainakin Cocopandalta saa hyvään hintaan.  :ts
Tää tuote on kai suunnattu enemmänkin ruskeille hiuksille. Eli jos hiukset on liian vaaleat niin saattaa vetää vihreäksi.

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 12 Marras 2020, 08:03
Kirjoittaja Evakkosiili
Onko kukaan onnistunut korvaamaan hopeashampoon kokonaan hopeahoitsikalla tai -naamiolla? Tuotesuosituksia kaipailisin!

Palasin (lähes) neitsythiuksista tason 8-9 blondiin ja yritän nyt olla näille niin hellä kun vaan voin. Fudge on toiminut mulla aikojen alusta keltaisen taittoon, mutta hiukset on sen jäljiltä ihan heinää vaikka sekoittelenkin sulfaatittomaan arkishampooseen.

Ajatus purkkimeren pienentämisestä houkuttaisi myös, nykyinen pesurutiini on nälkävuoden mittainen (kookosöljymuhittelu-normishampoo-olaplex3-hopeashampoo-naamio-jätettävä) ja sävyttävä naamio lyhentäisi suihkutteluaikaa ainakin yhden tuotteen verran  :D

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 12 Marras 2020, 10:24
Kirjoittaja Liane
^ Käsitykseni mukaan hoitoaineet ja naamiot taitaa olla aina vaikutukseltaan heikompia kuin sampoot. Vois tietysti kokeilla laittaa kuivaan tukkaan ja antaa vaikuttaa pidemmän aikaa, mutta sehän ei varsinaisesti rutiinia helpota, ja tuotetta kuluu melkoisesti. Käytän itse Biozellin Color Tech Silver -naamiota silloin, kun hiukset tarvitsee kirkastusta mutta hopeasampoo vetäisi liiankin siniseksi. Toi on ihan hoitoaineenakin aika mukava ja kosteuttavan oloinen. Tuoksuttomuudesta plussaa.

Toinen vaihtoehto on kokeilla miksata itse violetista suoraväristä ja hoitoaineesta tavallista värinaamiota tujumpi sekoitus.

Ootko kokeillut muita hopeasampoita? Esim. Four Reasonsin No Yellow -shampoo on sulfaatiton ja pigmenttinen. Myös vegaaninen versio Fanolan No Yellow -shampoosta on sulfaatiton, mutta siitä ei ole kokemusta itselläni.

Fanolan No Yellow-tuotteitahan (löytyy sampoota, naamiota ja semmoinen vaahtohoitoaine) kiitellään yleisesti, harmikseni en ole niitä vielä itse päässyt kokeilemaan.

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 12 Marras 2020, 12:39
Kirjoittaja Evakkosiili
Kiitos vinkeistä, Biozellin ja No Yellown naamiot lähtee testiin!

Sitä mä vähän itsekin epäilen että tehoissa shampoot voittaa 6-0, mutta kattoo nyt. Joskus muinoin on tullut kahlattua öbaut kaikki tuolloin markkinoilla olleet hopeatuotteet läpi, mutta Fudgeen oon sit aina palannut. Se aiempi Four Reasons ei tuntunut tekevän oikein mitään, mutta ehkä ne on petranneet!

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 12 Marras 2020, 12:59
Kirjoittaja Liane
^ No jopas, mulla värjäytyy kädetkin tosta Four Reasonsista, ja liian pitkällä vaikutusajalla vetää etuhuitulat siniseksi :o Mun tulee kyllä käytettyä aika paljon sampoota kerralla, koska sulfaatittomana tuote vaahtoaa huonosti.

Noista Biozellin naamioista vielä, että niillähän on sekä se alkuperäinen Color Mask että uudempi Color Tech. Molemmissa on aika lailla samanlainen koostumus, mutta ainakin silmällä katsottuna tuo Color Tech on pigmentiltään tummempi, joten valkkaisin sen (tuubissa on myös enemmän tuotetta).

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 12 Marras 2020, 13:09
Kirjoittaja Evakkosiili
^ Aijaa! Mulla on kyllä oma hius niin lämmin että kaakelit värjäytyy yleensäkin ennen kuin pää. Eli vika ei taida olla tuotteessa vaan käyttäjässä :D

En ollu Color Techistä kuullutkaan, hyvä tietää!

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 12 Marras 2020, 14:20
Kirjoittaja ellen
Mie sekoittelen suoraväriä hoitikseen, koska en ole ikinä ollut tyytyväinen mihinkään violettisampooseen, joten olen suosiolla jättänyt uudemmat tuotteet kokeilematta. Mulla on Crestolin Fantasy Color -suoraväriä ja siitä riittää pieni tippa hoitikseen sekoitettuna, niin hiukset ovat selvästi tuhkaisemmat. Hiukset saattavat olla jopa liian violetit, jos ei ole annostuksen kanssa varovainen, ja käsiin tuntuu myös jymähtävän tehokkaasti.

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 12 Marras 2020, 15:13
Kirjoittaja Liane
^ No juuripa tuo. Kasitasoisessa taitaa tosiaan olla aika paljon vielä lämpöä, ja siihen suoraväri-hoitiskombo voi olla parempi idea. Pysyvämpi ratkaisu voisi olla sävytys viileämmäksi, mutta tokihan miedoimmatkin hapetevärit rasittaa hiusta jonkin verran, joten ei ainakaan vielä tässä vaiheessa ajankohtaista.

(Plus ettei kuluttajalle edes myydä kasitason viileitä sävytteitä – lähimmäksi taitaa tulla Four Reasons Take Away Colorin 9.12, joten hommasta ei selviä kauppareissulla, vaan täytyy tilata verkosta... mutta se onkin ihan muiden ketjujen juttuja.)

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 12 Marras 2020, 17:41
Kirjoittaja Evakkosiili
^ Tosi hyviä neuvoja, kiitos kummallekin! (En tiedä miksen tullut Crestolia ajatelleeksi, kun kuitenkin punapääaikoina ollut paljonkin käytössä.)

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 16 Joulu 2020, 09:28
Kirjoittaja ellen
Ostin äskettäin Crestolin Fantasy Color -suoravärin Lagoon Turquoise -sävyssä. Tietyt vaalennetut osiot hiuksissani ovat niin selkeän kellertävän/punertavan lämpimät, että violetti ei pure niihin yhtään. Tuo sininen sävy on sen verran vaalea, että raidoitetut osiot eivät imaise itseensä kauheaa määrää väriä, vaan hiuksista tulee selkeästi viileämmät ja vaaleimmat osiot hiuksista pysyvät silti hopeanharmaina, eivätkä ala sinertää. Parempi sävy mielestäni kuin sarjan violetti, sininen selkeästi toimii tummemmissa hiuksissa paremmin!

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Lähetetty: 14 Tammi 2021, 19:14
Kirjoittaja Morrigan
Mulla on mennyt ihan ohi, että fudgella on kahta eri hopeashampoota; toinen se sama clean blonde mikä aiemminkin, mutta uudempana clean blonde damage rewind. Tämä uudempi on sulfaatiton ja nopealla vilkaisulla en silikonejakaan siinä nähnyt. Onko kokemuksia?