Markettisarjojen helmet

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
keesha
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1682
Liittynyt: 01 Elo 2008, 10:20

Markettisarjojen helmet

Viesti Kirjoittaja keesha »

Taisin löytää markettihelmen ja vieläpä yllättävän sellaisen. Nimittäin Pantene Pro-V 1 minute Wonder Ampoule -hoitoampullit. Tein n. viikko sitten kokopään värinpoiston ja en hölmönä tajunnut tehdä alle syväpuhdistavalla shampoolla pesua, joten hiusten kanssa kävi melkoinen katastrofi. Meidän vedessä on jonkin verran metallia ja se reagoi vaalennusaineen kanssa aika ikävästi aiheuttaen latvojen purkkautumisen vaikka tein vaalennuksen 2% kehitteellä ja pidin vain 30 minuuttia. Järkytyksessäni latvojen räjähdyksestä tilasin jo joskus aiemmin käyttämiäni Kerastase Aqua Oleum -hoitoampulleja, mutta huomasin Prismassa myös noita Pantenen hoitoampulleja ja n. 5 euron hintaan ajattelin kokeilla. Kyllä kannatti! Nyt melkein harmittaa, että ehdin jo tilata ne Kerastaset, mutta kyllä nekin tulee tietty tarpeeseen. Mutta tuolla Pantenen ampullilla sain latvat oikenemaan niin hyvin, että ne näyttävät kiiltäviltä ja huomattavasti sileämmiltä. Sitä latvojen kuntoahan nyt ei voi enää millään pelastaa, mutta tuo Pantene kyllä silotti latvat niin hyviksi, että täytyy ostaa noita jatkossakin. Huomasin jo föönausvaiheessa, että nyt kyllä oli hyvä ostos, sillä latvat eivät takkuuntuneet ja näyttivät jo siinä vaiheessa kiiltäviltä. Ja mulla oli oikeasti ihan venyvää purkkaa lähes koko latvaosa sen vaalennuksen jäljiltä.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Markettisarjojen helmet

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Evakkosiili kirjoitti: Reipas kuukaus taaksepäin haaviin osui TRESemmen "translucent"-kuivashampoo ja Fructiksen Color Resist-hoitsikka, molemmat positiivisia yllätyksiä!

Ensinmainitun arvioinkin jo kuivashampoo-ketjussa, eli tumman tukan freesaukseen varsin toimiva puteli. Suosittelen!

Hoitsikka oli ihan "halolla päähän"-ylläri. Mulla on, samoin kuin ilmeisesti monella muullakin täällä, jäänyt kultaiselta 90-luvulta Fructis-traumat: teollisen hajuista silarijönkköä, ihan kun kaatais tukkaansa nestemäistä muovia. Ja anna olla jos sitä meni päänahkaan, tuli sellanen liimaletti että huhhuh  ;D

Tässä on ikävä kyllä sitä samaa tuoksua havaittavissa, mutta INCI on jotain aivan uutta: jos olen nyt tulkinnut tätä oikein, niin ainokainen silari löytyy sijalta 12, kun alkupää taas vilisee erilaisia kasviuutteita. Wooot?? Oon hämmentynyt!  :D Näpyttelen vaikka INCIn tonne omaan ketjuunsa kunhan ehdin. Enivei selvitysteho on nappi, tekee hiuksista siloiset kummemmin lässäyttämättä. Kelpo markettikamaa.
Minulla on myös tuo Fructis Color Resist-hoitoaine, ja tykkään siitä kyllä. Ei kannata annostella paljoa- muuten tulee lähmäisen näköiset hiukset. En laita kuin latvoihin vähän, käytän ns. sulkevana pikakahoitoaineena. Hiustenpidennysten kanssa tämä on hyvä, selvittää kunnolla pidennyshiukset. Tuoksu on samanlainen kuin ennenkin, tykkään tästä, kun se on perus-Fructis tuoksu :ts.
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: Markettisarjojen helmet

Viesti Kirjoittaja catjuska »

Ostin kokeilumielessä Garnier Respons 5 plant -shampoon ja voihan nenä mikä ihana tuoksu  :l Melko voimakas, valitettavasti ei jää hiuksiin pitkäksi aikaa. Vaahtoaa runsaasti. Pesutehoista en osaa sanoa mitään ihmeellistä, oma tukkani kyllä tuli puhtaaksi.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Markettisarjojen helmet

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

Mut yllätti erittäin positiivisesti maaliskuun livboxissa tulleet Doven Oxygen & Moisture shampoo ja hoitoaine. Hoitoainetta piti heti käydä ostamassa iso tuubi.

Tuoksut on aika mietoja, mutta raikkaita. Shampoo voisi vaahdota vähän enemmän, mutta on muuten kyllä hyvä. Tarpeeksi pesevä, mutta silti hellävarainen. Hoitoaineella tulee pehmeät ja hoidetun tuntuiset hiukset ilman pelkoa lähmästä, vaikka silikoonia sisältääkin. Tykkään! Todellakin sopii hyvin hennoille (ja paikoin aika huonokuntoisille) hiuksille ja tekee minkä lupaa. :)

"Doven Oxygen & Moisture Hoitoaine on helposti levittyvä hoitoaine, joka tekee hiuksista pehmeät latistamatta niitä. Hoitoaine kosteuttaa, muttei latista, antaa luonnollista tuuheutta ja hoitaa hiukset silkinsileiksi."
Viimeksi muokannut Memmuuh, 22 Huhti 2015, 11:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
3b F ii
Bamboo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1523
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 20:47

Vs: Markettisarjojen helmet

Viesti Kirjoittaja Bamboo »

^ Mä oon käyttänyt noita pari pulloa. Ei tosiaan lätsäytä tukkaa, vaan hiukset ovat ilmavat ja hoidetut :)
kivipuuteri.blogspot.fi kosmetiikkablogini
Sagu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1110
Liittynyt: 26 Elo 2009, 12:40

Vs: Markettisarjojen helmet

Viesti Kirjoittaja Sagu »

Mä taas olen kovin ihastunut Doven Dry Oil -hoitsikkaan! :D Tosi hyvä pikahoitoaine kuivalle hiuslaadulle, sekä silottaa että hoitaa kiitettävästi. Mulla menossa jo kolmas tuubi.
amaree
Haiven
Haiven
Viestit: 7
Liittynyt: 06 Joulu 2014, 14:53

Vs: Markettisarjojen helmet

Viesti Kirjoittaja amaree »

Osaisko joku sanoa mitään markettihoitoainetta, joka olis täynnä proteiineja? Glissin Ultimate Volumea ei saa enää ja kaipailisin jotain kunnon keratiinihoitoainetta opiskelijabudjetille.
Eleven
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 771
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 20:22

Vs: Markettisarjojen helmet

Viesti Kirjoittaja Eleven »

Glissin Ultimate Repair -sarjan hoitoaine teki mun tukasta runsaalla käytöllä korppumaista, jonka olen kuullut olevan merkki (liiallisesta) rakennepaikkauksesta. Ainakin tuossa luvataan nestemäistä keratiinia ja luulisi istuvan opiskelijabudjettiin.
Once you compare the sorrow of real life to the joy of an imaginary one, you will never want to live again - only to dream forever.
Sinimusta
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1534
Liittynyt: 05 Marras 2009, 09:42

Vs: Markettisarjojen helmet

Viesti Kirjoittaja Sinimusta »

Garneir respons sarjan hunajanaamio  :l Tuoksuu ihanalle, tekee tukasta sileän ja kiiltävän. Silikoniahan tuossa on varmaan aika paljon, mutta ei haittaa tuolla hinnalla ja jos tukka näyttää hyvälle  ;D
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Markettisarjojen helmet

Viesti Kirjoittaja calypso »

Mä olen tykännyt Tokmannista saatavasta "nevöhööd"-merkkisestä hoitoaineesta. Tulee harmaassa litran pumppupullossa, muistaakseni oli korjaava hoitoaine mutta valitettavasti nimeä en muista. Tuo hillitön pönikkä maksaa alle vitosen ja on oikeasti pätevää kamaa jopa tällaiselle alle takapuolen mittaiselle tukalle.  :ts  Itsehän aion hakea sitä lisää, edellinen loppui jokin aika sitten ja olen huomannut kaipailevani tuota. Ainoa miinuspuoli tuossa on melko voimakas tuoksu, itseäni se ei kyllä onneksi juurikaan haittaa sillä ei jää hiuksiin pesun jälkeen haisemaan.
Nakitar
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 233
Liittynyt: 03 Syys 2014, 16:28

Vs: Markettisarjojen helmet

Viesti Kirjoittaja Nakitar »

^ onko kyse Diplona-merkistä? Olen törmännyt siihen Tokmannin lisäksi mm. Kärkkäisellä. https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... -hoitoaine

Mulla on ollut kanssa tuota samaa hoitista ja oli kyllä pätevää kamaa hintaansa nähden. Pullo on 600 ml, eli reilut puoli litraa, että en tiedä puhutaanko samasta putelista. Mutta tämä mun tarkoittama on ainakin  ihan suositeltavaa tavaraa. Sarjassa taitaa olla myös värjättyjen hiusten sekä jonkinlainen volume/tuuheuttava -tuotteet. Volume -shampoosta en niin piitannut.
Rocketraptor

Vs: Markettisarjojen helmet

Viesti Kirjoittaja Rocketraptor »

Natusan Kids - hoitosuihke oli mulle ihan mahtava löytö, peittoaa muumisuihkeen mennen tullen. Mulla on käsittelyjen jäljiltä latvoissa muutama sentti ihan kovaa, karheaa, sojottavaa hamppua joihin ei auttaneet öljyt, kosteuttavat hoitoaineet eikä rekut, latvat vaan sojottivat joka suuntaan. Hiukset on sen verran lyhyet että leikkaamalla olisi mallista tullut hankala. Mutta tuo Natusan Kids siloittaa latvat oikein siivoiksi! Silikonia tietysti enemmän kuin lääkäri määrää, mutta päivittäin suihkimalla saan latvat suoriksi siihen asti että pituus sallii saksimisen.  Hinta kolmisen euroa, Osuuskaupassa.  :)
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Markettisarjojen helmet

Viesti Kirjoittaja Lila »

Juurikasvun suositusten kautta löysin LV:n muotovaahdon ja ostin samalla myös kuivashampoon. Molemmat erinomaisia, hajusteettomia tuotteita. Muotovaahto erityisesti toimii ihan mahtavasti kiharaan hiukseeni. Kuivashampoo ehkä sellainen perushyvä, mitä nyt lisäpisteitä hajusteettomuudesta. Se on itse asiassa tässä tapauksessa aika tärkeä juttu, omaan nenääni useimmat kuivashampoot ovat ihan järkyttävän hajustettuja. Lämmin suositus molemmille, hyviä tuotteita vaikka hajusteettomuus ei edes olisi valintakriteeri.


Seuraavaksi lähtee testiin Herbinan erittäin voimakas hajusteeton hiuskiinne - nykyinen kiinne vetelee viimeisiään. Onneksi, sillä tämänkin hajuste on alkanut nyppiä.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
Vastaa Viestiin