Tigin tuotteet

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Marylee
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 327
Liittynyt: 07 Helmi 2006, 13:26

Tigin tuotteet

Viesti Kirjoittaja Marylee »

Oatmeal &Honey -tuotteiden ystäville tiedoksi: tuoteperhe tulee takaisin. Pullot ovat erinäköisiä, mutta tuoksut ovat entiset.

Tietolähde: Uusi Pinni
janniina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 241
Liittynyt: 05 Joulu 2012, 20:41

Vs: Tigin tuotteet

Viesti Kirjoittaja janniina »

Marylee kirjoitti: Oatmeal &Honey -tuotteiden ystäville tiedoksi: tuoteperhe tulee takaisin. Pullot ovat erinäköisiä, mutta tuoksut ovat entiset.

Tietolähde: Uusi Pinni
Sama inci?????
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Tigin tuotteet

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Marylee kirjoitti: Oatmeal &Honey -tuotteiden ystäville tiedoksi: tuoteperhe tulee takaisin. Pullot ovat erinäköisiä, mutta tuoksut ovat entiset.

Tietolähde: Uusi Pinni
Ei ne tuu... Jos nyt jotkut missasivat sen alkusyksyisen ragetuksen aiheesta tässä nimenomaisessa ketjussa, niin tiedoksi edelleen, että uusilla Oatmeal&Honey-tuotteilla ei ole mitään tekemistä vanhojen kanssa, paitsi ilmeisesti hajuste. Uudet sisältävät mineraaliöljyä ja silikoneja, eivätkä juuri mitään samaa kuin entiset. Linkit uusien tuotteiden inceihin löytyvät aiempaa ketjusta.
1cFii, oma väri.
Tintu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2578
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 14:16

Vs: Tigin tuotteet

Viesti Kirjoittaja Tintu »

Olin hiusmallina Tigin koulutuksessa ja hiuksiini käytettiin nimenomaan Oatmeal&honeyn shampoota, hoitsikkaa ja naamiota. Olin hyvin epäileväinen sillä vanhan mallin tuotteet olivat suuria suosikkejani, mutta kyllä yllätti! Jo shampoo jätti hiukset kiiltäviksi ja pehmeiksi, hoitoaine teki hiuksista melkein sulaa silkkiä. Tuoksu oli enemmän toffeemainen kuin ennen, kuulemma juurikin entisen tuoksun aiheuttamien ristiriitaisten mielipiteiden vuoksi. Tykkäsin kyllä, vaikka inci erilainen olikin :)
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Tigin tuotteet

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Kyllähän sitä melkoista silkkiä väistämättäkin saa aikaiseksi parafiini- ja silikonipohjalla. ;)
1cFii, oma väri.
Tintu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2578
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 14:16

Vs: Tigin tuotteet

Viesti Kirjoittaja Tintu »

^varmasti ei olekaan yhtä hoitava kuin ennen, mutta jos etsii karhealle tukalle siloittavia loppuhoitsikoita niin nämä ovat kyllä oikein mainioita :)
Jenje
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1146
Liittynyt: 21 Syys 2011, 17:55

Vs: Tigin tuotteet

Viesti Kirjoittaja Jenje »

Tuo on kyllä mun mielestäni Tigiltä vähintäänkin arveluttavaa toimintaa, että tuotteita markkinoidaan vanhojen O&H-tuotteiden mielikuvilla, vaikka kyseessähän on kuitenkin aivan eri tuotteet.

Mä olen tässä jonkin aikaa käytellyt Your Highness -hoitista, ja vaikka senkin kovin silikoninen koostumus mua hieman epäilytti, niin mä olen kyllä ollut todella tyytyväinen. Hoitoainetta pois huuhdellessa ja vielä kun hiukset ovat kosteat ne tuntuvat inhottavan muovisilta ja yliliukkailta, mutta kuivuttuaan ne ovatkin pehmeät ja ilmavat, eikä silikonilähmästä ole tietoakaan. Tuoksuun sen sijaan olen vähän pettynyt. Se on jotenkin todella tylsä mummoparfyymi, vaikka yleensä Tigeissä juuri voimakkaat hedelmäiset ja karkkiset tuoksut ovat miellyttäneet.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397
Cecilia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 846
Liittynyt: 05 Huhti 2009, 10:59

Vs: Tigin tuotteet

Viesti Kirjoittaja Cecilia »

No voihan sanonko mikä! Hypin jo tasajalkaa lattiasta kattoon, kun bongasin Hullujen Päivien kuvastosta Oatmeal & Honey -tweenin. Olen jo pienen ikusuuden käyttänyt säästellen viimeistä jättipulloani kyseistä hoitista, ja nyt olin ihan onnesta soikeana, kun luulin sen tulevan takaisin. Onneksi olen kuitenkin sen verran kyyninen, että tajusin tulla etsimään asiasta tietoa erittäin luotettavasta lähteestä ( :D ), ja näinhän tässä tietenkin kävi, että taas piti pettyä.

Tekisi mieli boikotoida Tigiä ihan vain tämän takia, mutta kun Masterpiece on niin ihana hiuslakka. Pitäisiköhän senkin hankkiminen lopettaa, niin paljon kiukuttaa!
Angel
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 140
Liittynyt: 05 Huhti 2008, 22:46

Vs: Tigin tuotteet

Viesti Kirjoittaja Angel »

^ sama :) onneksi on juurikasvu!!
To avoid criticism do nothing, say nothing, be nothing.
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Tigin tuotteet

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

Ihan kerrassaan hämmennyin kun näin jälleen esim. Beautybayn sivuilla Dumb blonde reconstructoria siinä hopea-hologrammi tuubissa. Tuotehan muuttui muutama vuosi sitten Color combat dumb blonde nimelle ja eikös silloin pakkauskin muuttunut...? Nyt &nbsp;kuitenkin taas vanha tuubi onkin ilmestynyt myyntiin ja Bed headin sivuillakin mainitaan uusi Dumb blonde (ja Colour goddess)...

Inci on näköjään muuttunut. Vanha, tuolta inci-ketjusta löytyy tällainen ainesosaluettelo:

Water (aqua), Behentrimonium Methosulfate, Cetearyl Alcohol, Stearyl Alcohol, Dimethicone, Cetyl Alcohol, Trimethylsilyamodimethicone, Hydrolyzed Wheat Protein, Polysorbate 60, Glycerin, Panthenol (Pro-Vitamin B5), Sodium PCA, Keratin Amino Acids, Glycine Soja Protein (Soybean), Cetrimonium Chloride, Citric Acid, Fragrance, Methylparaben, Propylparaben, Methylisothiazolinone, Methylchloroisothiazolinone, Yellow 5

Uudessa tuubissa inci puolestaan on:
Water (Aqua/Eau), Cetearyl Alcohol, Cetyl Palmitate, Glycerin, Stearamidopropyl Dimethylamine, Fragrance (Parfum), Lactic Acid, Behentrimonium Chloride, Dimethicone, Phenoxyethanol, Hydroxypropyl Methylcellulose, Dipropylene Glycol, Polyurethane-39, Potassium Chloride, Disodium EDTA, Amodimethicone, Magnesium Nitrate, Cetrimonium Chloride, PEG-7 Propylheptyl Ether, Hydrolyzed Keratin, Benzoic Acid, Dehydroacetic Acid, Hydrolyzed Milk Protein, Silk Powder, Methylchloroisothiazolinone, Magnesium Chloride, Ethylhexylglycerin, Methylisothiazolinone, Potassium Sorbate, Yellow 5 (CI 19140), Yellow 6 (CI 15985).
Georgina
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 195
Liittynyt: 01 Tammi 2008, 19:09

Vs: Tigin tuotteet

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Tästä on saattanut jo olla puhetta, mutta en jaksa kahlata koko ketjua läpi. Pahoittelen jos kysyn itsestäänselviä asioita.&nbsp; :-[

Olen käyttänyt pitkään Color Goddessia (sekä sh että hoitis). Olen ollut siinä luulossa, että CG-shampoo on sulfaatiton, ja joltain Tigin tuotteita myyvältä sivustolta muistan lukeneeni, että suurin osa Tigin tuotteista olisi ylipäätään sulfaatittomia nykyään. Kuitenkin pullossa lukee heti toisena tai kolmantena ainesosana Sodium Laureth Sulfate. Käsittääkseni tämä tarkoittaa sitä, että shampoossa on kuitenkin sulfaattia. ???&nbsp;

Tigillä oli ennen Superstar-shampoo joka oli sulfaatiton. Onko niin, että Epic Volume on tämän vastine nykyään? Ja mikäli näin on, onko kyseinen shampoo sulfaatiton myös?

Värjään suoravärillä, ja etsin shampoota joka olisi tietysti mahdollisimman hellä värille. Olen tykännyt Tigeistä, koska tweeneissä on niin hyvä hinta-laatusuhde. Mutta nyt tämä sulfaattiasia sai miettimään, onko CG sittenkään se sarjan väriystävällisin??
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Tigin tuotteet

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Aika höpöpuheelta kuulostaa sellainen, että Tigin shampoot olisivat pääosin sulfaatittomia. Sulfaateilla useimmat shampoot ja pesunesteet pesevät, mielestäni myös Tigin shampoot joitakin poikkeuksia lukuunottamatta. Sodium laureth sulfate on natriumlauryylieetterisulfaatti eli SLES, joka on melko hellävarainen pesevä aine. Esimerkiksi sodium lauryl sulfate (SLS) on tuntuvasti voimakkaampi ja ärsyttävämpi.

Epic Volume -shampoo on sulfaatiton, mutta en oikein näe sitä hirveän positiivisena asiana, kun siinä on kuitenkin sulfaatin tilalla paljon voimakkaampi pesevä aine, sodium c14-16 olefin sulfonate, joka on huomattavasti ärsyttävämpi ja kuivattavampi ainesosa kuin esim. SLES. Toki sulfaatteja saa välttää jos tahtoo, mutta yhteen termiin ei järkevästi ajateltuna kannata takertua liikaa, varsinkin kun se eniten käytetty sulfaatti, SLES, on paljon parempi vaihtoehto kuin moni sen tilalla käytetty. Sulfaatit ovat saaneet huonon maineen, mutta osittain ihan turhaan, koska ne ovat vain eräs joukko peseviä aineita, eivätkä kaikki muut siis todellakaan ole hellävaraisempia.

Jos Tigeissä tahtoo pysyä, niin en siis kuitenkaan valitsisi Epic Volumea. Kokeilisin rohkeasti SLES:llä pesevää shampoota, ja jos kaikki nekin kuluttavat väriä liikaa, niin etsisin vaihtoehtoa joistakin miedoista luonnonkosmetiikan shampoista, joissa käytetään kaikkein heikkotehoisimpia pesuaineita. &nbsp;:)

Edit. Ja joo, Epic Volume on siis Superstarin vastine.
Viimeksi muokannut evergreen, 10 Heinä 2014, 22:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1cFii, oma väri.
Jenje
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1146
Liittynyt: 21 Syys 2011, 17:55

Vs: Tigin tuotteet

Viesti Kirjoittaja Jenje »

Tigin Your Highness tuuheuttava shampoo todellakin toimii. Hiukset ovat pesun jälkeen ilmavat ja tyvestä selvästi koholla ihan ilman mitään muotoilutuotteita tai edes föönausta. Miinuspuolena tosin sitten päälaen pätkähiuksetkin sojottavat pystyssä kivana sädekehänä. No, onneksi ne saa kyllä taltutettua.

Saman hoitiksen olen jo käyttänyt loppuun, ja tykkäsin kyllä siitäkin kovasti. Näköjään siis shampookin on positiivinen yllättäjä, joten varmaan pitää uusi tweeni hommata, jos jossain vastaan tulee.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397
eekki

Vs: Tigin tuotteet

Viesti Kirjoittaja eekki »

Hilippa:
Minä kiinnitin samaan huomiota, että nyt Dumb blonde -setti näyttää taas samalta kuin silloin ennen vaihtumista siihen valkoiseen pulloon, jossa oli värinä niitä "maalitahraroiskeita". Laitoit nuo incit tuohon, niin onko tuossa siis vertailussa se vanhin malli ja uusin malli? Vai onko tuo eka inci siitä "maalitahra" pullosta? :D mietin siis, että onko nyt taas uudistettu pelkkää pakkausta vai muutettu myös taas kerran koko sisältöä? Onko joku testannut tuota uusinta versiota Dumb blondesta? Onko yhtään parempaa kuin se valko-sekavärisessä pullossa oleva Dumb blonde, jota moni oli täällä haukkunut..
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Tigin tuotteet

Viesti Kirjoittaja Triina »

Mulla on vähän ikävä Tigin kulta-aikoja... Niistä puhuttiin NIIN paljon!

Anyways, ostin S Factor Diamond Dream -tweenin ja otin illalla käyttöön. Pelkäsin pahasti littanaa lähmäefektiä, mutta ihan kivan kuohkea lopputulos näillä tuli. Shampoo on ylellisesti vaahtoava, varsin hyvin pesevä. Hiukan narskuttaa tukkaa, mutta ei mitään takkupalloa saanut aikaan. Hoitoaine on paksu, täyteläinen, hyvin silottava. Tuoksu näissä tigimäisen makea, hiukan marjainen, tykkään ainakin näin alkuun. Pulloissa ei ollut pumppuja valmiina (tilasin LF:sta), mutta onneksi flippikorkit. Valkoinen, simppeli pullo marjapuuronvärisellä S-kirjaimella on kivan näköinen.

Toivottavasti ovat hyviä pidemmässäkin käytössä :)
Vastaa Viestiin