Tuotesuosituksia

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Vivianna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1591
Liittynyt: 06 Helmi 2007, 11:27

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja Vivianna »

Kiitti zeprah :).  Vinkkejä on aina kiva saada.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja Mena »

pinkpepper, oletko kokeillut pestä joka toinen päivä pesevällä ja joka toinen päivä vähän hellemmällä shampoolla? Itse vuorottelin näin, kunnes löysin shampoon joka pesee tarpeeksi tehokkaasti (mutta kuitenkin päänahkaa rasittamatta) että voin tehdä joka toinen päivä co-pesun. Käytin hellänä shampoona Erisanin shampoota.
(Nyt mulla on käytössä Neutralin shampoo johon olen oikein tyytyväinen.)
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

^Tuota vuorottelua voisin kokeilla. Mulla on nyt Ducrayn shampoo kuiville hiuksille. Eli sitten tarvitsisi keksiä joku pesevämpi sen kaveriksi, ehdotuksia?
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja Mena »

Herbinan MarjaSpa mulla oli pesevämpänä. :)
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja elly »

Osaisikohan joku vinkata minulle halvempaa korvaajaa Kérastase nectar thermique -jätettävälle hoitovoiteelle? Lämpösuoja ei ole välttämätön, mutta voidemainen koostumus ja pehmeä lopputulos olisivat hakusalla.
tragedia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 687
Liittynyt: 13 Heinä 2009, 22:56

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja tragedia »

^Miten olisi Tigin Afterparty tai Lorealin suoristusvoide (pinkki pullo)?
1cFii
Sikses iha nätti naine.
chew
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 112
Liittynyt: 03 Syys 2011, 17:06

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja chew »

elly kirjoitti: Osaisikohan joku vinkata minulle halvempaa korvaajaa Kérastase nectar thermique -jätettävälle hoitovoiteelle? Lämpösuoja ei ole välttämätön, mutta voidemainen koostumus ja pehmeä lopputulos olisivat hakusalla.
L'oréalin markettipuolella on Studio Line Hot Straight Cream joka voisi hyvinkin olla lähes samaa tavaraa - Lorkku kun omistaa sekä L'oréal Parisin että Kérastasen. Raaka-ainelistaa en tosin löytänyt kummallekaan, joten en voinut tarkistaa.
Sources or didn't happen.
Mindie
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 372
Liittynyt: 03 Tammi 2008, 15:14

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja Mindie »

Nyt kaipailisin juuresten tuotesuosituksia! Minulla on ollut loppukesästä saakka käynnissä hiusten kasvatusprojekti, ja tällä hetkellä hiusmalli on lyhyt, vähän korvalehtien alapuolelle yltävä polkka. Hiuspohjani on nopeasti rasvoittuva, mutta usein tuntuu, että todella tehokkaasti pesevät shampoot vain pahentavat rasvoittumista. Hiukseni takkuuntuvat pestessä todella paljon, ja tällä hetkellä suoristusrauta on ahkerassa käytössä (käytän lämpösuojaa), koska hiukseni ovat todella kurittomat. Kaiken tämän kun pistää yhteen, niin hiukset ovat tällä hetkellä aika kuivat ja kurittomat  :-\ Ai niin, ja hius on käsittelemätöntä.

Tällä hetkellä on ollut käytössä lähinnä Cutrinin Moisturism sh ja ha, mutta kaipaisin nyt tuohon rinnalle toista sh-ha komboa ja mielellään vielä tehohoitoa ja jätettävää, jotka kosteuttaisivat ja ehkä hiukan myös korjaisivat suoristusraudan tekemää tuhoa. Shampoo ei saisi takuttaa, mutta sen pitäisi kuitenkin pestä hiukset puhtaaksi, koska käytän jonkin verran muotoilutuotteita ja kuivashampoota. Mielellään tuotteiden pitäisi vielä tehdä hiuksista vähän kevyemmän tuntuiset, sillä ne tuntuvat välillä turhan raskailta, ja haluaisin niistä sellaiset kevyet jotka heilahtelisivat nätisti kun päätä heilauttaa  ;D Shampoo saisi olla mielellään silikoniton, mutta hoitotuotteissa saa olla jonkin verran silikonia, jos se auttaa tätä tilannetta. Silikonittomuus on kuitenkin plussaa  ;) Tuotteet voivat olla netistä tilattaviakin, kunhan ne saa tilattua FeelUniquesta, Lookfantasticista, BeautyBaysta, iHerbistä tai Britti-Lushista  :) Mitään selkeää hintahaitaria en osaa oikein antaa, mutta olisi kuitenkin kiva jos tuotteet eivät maksaisi yhteensä yli 50-60 euroa, sillä opiskelijabudjetti rajoittaa kuitenkin rahankäyttöä  :) Tulipahan pitkä selvitys, mutta toivottavasti joku jaksaa lukea tämän loppuun ja auttaa tässä hiuskriisissä!
Viimeksi muokannut Mindie, 24 Helmi 2014, 09:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hiukset: 1b M iii, kuparinpunainen, leukamittainen polkka suoralla otsiksella.
Iho: todella pintakuiva sekaiho, epäpuhtauksia tulee helposti ja iho punoittaa usein
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Mulle tulee mieleen Lushin Cynthia Sylvia Stout -shampoo ja Veganese- tai American Cream -hoitis. Oletko kokeillut? Lushin brittiläiset verkkosivut eivät oikein kerro tuotteista paljoakaan oleellista, kuten että millaisille hiuksille mikäkin shampoo on tarkoitettu, mutta jenkkisivut ovat kattavammat. Cynthia Sylvia Stoutista sanotaan "For dry or fluffy hair that needs to be tamed", eli sopisi aika hyvin kuvaukseesi kuivista ja kurittomista hiuksista. Oma kokemukseni tuosta on, että se ei tee hiuksia raskaiksi (ja mulla on hennot hiukset), mutta tekee niistä paremmin laskeutuvat (Jessica Rabbit -vibat, heh). Veganese taas on todella kevyttä ja kosteuttavaa, ja sopisi lyhyisiin hiuksiin siinä mielessä, että sitä voi levittää jopa päänahkaan ilman rasvoittumista. Moni suosittelee noita yhdessä, mutta moni kyllä tykkää myös ennemmin American Creamista. American Cream sopinee kaikenlaisille hiuksille, mutta sitä en laittaisi ihan tyveen saakka. Minusta se on silti tosi kiva hoitis, on itsellänikin käytössä. Ja Lusheissahan ei ole silikoneja.

Myös Lushin Rehab-shampoo voisi sopia hyvin ainakin satunnaiseen käyttöön. Se puhdistaa aika tuntuvasti, mutta jättää hiuksiin ja päänahkaan öljyhoitofiiliksen. Hiukset saattavat pestessä olla vähän takkuisen tuntuiset, mutta jälkeenpäin ovat aika silotetut ja kiiltävät, minusta etenkin Veganesen kanssa tuloksena on supersileä mutta ilmava tukka. Jos on herkkä päänahka, niin piparminttuinen Rehab voi kuitenkin olla jokapäiväisessä käytössä liikaa.

Lisäksi tulee mieleen (yhä Lushia) H'suan Wen Hua -tehohoito.

Tämä nyt oli tällainen Lush-pläjäys, kun niiden kanssa olen tutuin, mutta muut osaavat varmaan suositella muita vaihtoehtoja!  ;D
Viimeksi muokannut evergreen, 24 Helmi 2014, 17:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1cFii, oma väri.
janniina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 241
Liittynyt: 05 Joulu 2012, 20:41

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja janniina »

Mitä teen, tukka venyilee ja katkeilee??! Apua!

Mielellään silariton ja mineraaliöljytön hoito!
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B
Kauris
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2846
Liittynyt: 24 Syys 2011, 16:47

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja Kauris »

^ Yksittäisen hiuksen purukumimainen venyminen on yleensä merkki rakennepaikkauksen tarpeesta. Toki hius aina vähän venyy, mutta sen purukumimaisuuden huomaa kyllä. Mulla ainakin tuolla lailla venyvä hius jää venytyksen jälkeen juurikin kärsineen ja venytetyn näköiseksi. Myös katkeilu voi olla merkki rakennepaikkauksen tarpeesta.

En muista onko Joicon ja Lanzan rekut silarittomia, iHerbistä Mill Creekin rekku saattais olla silariton ja ainakin mineraaliöljytön.
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.
Mindie
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 372
Liittynyt: 03 Tammi 2008, 15:14

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja Mindie »

evergreen: Kiitos Lush-pläjäyksestä :D Noista suosittelemistasi olen kokeillut American Creamia joskus monta vuotta sitten, ja muistaakseni se oli ihan hyvää. Mitään suurempia tunteita se ei herättänyt puoleen tai toiseen, mutta silloin hiukset olivat niin hyvässä kunnossa ettei niihin vaikuttanut oikein mikään hyvässä eikä pahassa. Rehabia minulla oli joskus näyte, ja muistaakseni se takutti hiuksiani aika pahasti.. Mutta voisihan siitä ainakin näytettä pyytää &nbsp;:) Ja tuota Cynthia Sylvia Stoutia olen katsellut useammankin kerran, ja se on ollut jo matkalla ostoskoriin, mutta sitten olen aina muuttanut mieleni :P H'suan Wen Hua kuulostaisi myös aika jännittävältä, joten pitää harkita sitäkin &nbsp;;D Nuo kaikki tuotteet kuulostavat tosi hyvältä, ja voisivat hyvinkin olla juuri sitä mitä haen! Olen muutenkin miettinyt Lush-tilauksen tekemistä, kun muutama suosikkituote on loppunut jo aikaa sitten, niin pitää suunnitella että tekisinkö tilauksen ja laittaisin nuo kolme ainakin tulemaan siinä samalla :)

Saa kuitenkin ehdotella vielä muitakin tuotteita, ja erityisesti vielä niitä &nbsp;jätettäviä! Voin tehdä sitten vaikka Lush+muita hiusjuttuja -kombon &nbsp;;D

edit. Lisätty kommentit Rehabista ja H'suan Wen Huasta
Viimeksi muokannut Mindie, 24 Helmi 2014, 21:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hiukset: 1b M iii, kuparinpunainen, leukamittainen polkka suoralla otsiksella.
Iho: todella pintakuiva sekaiho, epäpuhtauksia tulee helposti ja iho punoittaa usein
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja elly »

Kiitos vinkeistä chew ja tragedia, tutustun hieman kyseisten tuotteiden ainesosaluettelohin ja otan jonkun niistä kokeiluun! :)
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Mindie, läpisen vielä vähän lisää&nbsp; ;D : Mun mielestä Lushilta myös It's Raining Men -suihkugeeli (no, sanoohan se olevansa myös hiuksille) on ihana shampoona. Usein kuulee sanottavan, että vartalon pesuun tarkoitetut tuotteet olisivat huonoja hiuksille, mutta tämä on minusta paljon hellempää ja kosteuttavampaa kuin Lushin hunajashampoo Fairly Traded Honey, joka sekin on tosin ihan jees. Incikin puhuu saman puolesta, kuten sekin että se on taivaallista iholle. Jos haluaa keveyttä, pehmeyttä, kosteutusta ja liikkuvuutta, niin It's Raining Men on kannattava kokeilu, ja miksei tietty se varsinainen hunajashampookin. Olutshampoo Cynthialla taas saa sitten ehkä vähän enemmän kontrollia. Sitä Rehabia en tosiaan ehkä ihan ekana ottaisi, kun onhan se vähän voimakasta. Ja näistähän saa sitten niitä pikkukokojakin, jos haluaa näytteiden lisäksi kokeilla jotain enemmän.

Käytän itse latvoille jätettävänä Shine So Brightia, josta tykkään kovasti, mutta se ei tietty oikein koko pituuksille ehkä sovi. R&B taas on ihan liian raskasta, jos tahtoo keveyttä, joten Lushilta ei ehkä parhaiten jätettäviä tosiaan saa. Tosin kyllähän jotkut käyttävät Veganesea tai American Creamia myös pienissä määrin jätettävinä, itse en ole kokeillut. Mutta en ole kyllä enää jätettäviä pituuksille oikein tarvinnutkaan noiden Lushin hellempien shampoiden kanssa.&nbsp; :)
1cFii, oma väri.
Mindie
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 372
Liittynyt: 03 Tammi 2008, 15:14

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja Mindie »

evergreen: läpise ihmeessä&nbsp; ;D Joo tuo It's Raining Menhän kuulostaa kans tosi hyvältä! Voisin melkein tilata siitä sen pikkupullon kokeiluu jos tuon tilauksen päädyn tässä tekemään. Voisin testailla sitä sekä iholle että hiuksille. Samaten voisinkin sitten jättää sen jätettävän haun toistaiseksi kesken, ja kokeilla että riittäisivätkö nuo sh, ha ja tehohoito tälle kutristolle :) Kiitos paljon avusta!
Hiukset: 1b M iii, kuparinpunainen, leukamittainen polkka suoralla otsiksella.
Iho: todella pintakuiva sekaiho, epäpuhtauksia tulee helposti ja iho punoittaa usein
Vastaa Viestiin