Tuotesuosituksia

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

Kalevalatar kirjoitti: Tietääkö kukaan, saako Suomesta tai jostain ulkomaisesta verkkokaupasta tilattua helposti Suave-merkkistä shampoota? Usalainen kaveri oli käymässä kylässä ja koklasin hänen Suave-shampoota ja hoitoainetta. Tykästyin niin kovin, että haluan sarjan tuotteita itselleni! Tuoksuivat ihanalle ja shampoo oli hellä, mutta piti huikset ja päänahan puhtaana 4 päivää.

http://www.suave.com/product/category/6 ... onditioner
Löysitkö näitä jostain helposti tilattavasta paikasta?
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

pinkpepper kirjoitti:
Kalevalatar kirjoitti: Tietääkö kukaan, saako Suomesta tai jostain ulkomaisesta verkkokaupasta tilattua helposti Suave-merkkistä shampoota? Usalainen kaveri oli käymässä kylässä ja koklasin hänen Suave-shampoota ja hoitoainetta. Tykästyin niin kovin, että haluan sarjan tuotteita itselleni! Tuoksuivat ihanalle ja shampoo oli hellä, mutta piti huikset ja päänahan puhtaana 4 päivää.

http://www.suave.com/product/category/6 ... onditioner
Löysitkö näitä jostain helposti tilattavasta paikasta?
En ole löytänyt, mutta ystäväni lähetti mulle 4 isoa putelia postitse Usasta, olen tykännyt tosi paljon! En siis ole yli vuoteen edes koittanut etsiä, ehkä nyt löytyy jostakin.
Attache©
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 67
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 20:23

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja Attache© »

Kirjoittelen pitkästä aikaa. Hiustenhoitotuotevarastoni kaipaa täydennystä ja ajattelin sen vuoksi kääntyä asiantuntevan foorumin puoleen. Hiukseni ovat aika perus suomalaiset keskituuheat ja vaalennetut. Käytössä on viime aikoina ollut Joico Balancing-tuotteita, sekä IHT:tä ja Fudgen Cool blonde-shampoota. Herbinan syväpuhdistava shampoo ja Tigin Colour goddess sh ja ha.
Nyt mietin mitä tuotteita tilaisin/ostaisin.
Katsoin, että Tigin Colour Goddess-tuotteiden inci oli pilattu. Pelkkää SLS:ää, silikonia ja hajustetta. Rasittavaa kun monien tuotteiden incit muuttuvat halpaan ja kemikaalisempaan suuntaan ilman sen suurempaa mainostusta. En haluaisi ko. raaka-aineista maksaa kovinkaan paljoa. Eikä niiden käytössä ole oikein järkeäkään.

Nyt siis kaipaisin vinkkejä tuotteisiin jotka ovat suht helposti saatavilla, ovat hinta-laatu-suhteeltaan (inci)  mahd hyviä. Kosteuttavat ja rakennepaikkaavat ainesosat on ne mitä eniten arvostan. Liialliset silikonit ja parabeenit ovat vältettävien listalla. Joico on yhä vaihtoehto, koska 19-29€/l on vielä ihan ok hinta monien ko. merkin tuotteiden sisällöstä ja incit ovat pysyneet jollain tasolla sentään. Niissäkin joissain on aika silikonista linjaa.. Mutta mietin tässä muitakin vaihtoehtoja esim. kotimaisia, luomuja ja markettikamaa.

En haluaisi lähteä merta edemmäs kalaan, jos hyvää tavaraa löytyy lähempää ja edullisemminkin. Enkä haluaisi hyvin markkinoitua, hyväntuoksuista kuraa salonkikelpoiseen hintaan. Onko teillä vinkkejä tai ajatuksia asiaan? Tuntuu, että kosmetiikkateollisuus on aika röyhkeää monin paikoin ja kuluttajaa viedään ihan kympillä..
| GHD |
| Nexxus KeraPhix, Luxxtress, Humectress |
| Tigi Oatmeal&Honey |
| KC Color Mask |
| Nubian Heritage |
Jenni.
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1638
Liittynyt: 03 Kesä 2006, 14:42

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja Jenni. »

Mun hiusten lavat ovat menneet nykyään huonoon kuntoon ilmeisesti värjäilystä johtuen ja pelkkä leikkaus ei tunnu auttavan :( Etsin siis jotain rakennepaikkaavaa ja varsinkin kosteuttavia tuotteita. Kaipaisin näistä siis suosituksia, jotain helposti saatavia kiitos! :)
Kukaan ei huijaa, kaikki vain muuttavat sääntöjä.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^Marketeissa ei käsittääkseni erityisen rakennepaikkaavia tuotteita ole. Muistelisin että nutrigloss-naamiossa taisi jotain proteiinia olla. Tokmannilta saattaa löytyä, muissa kaupoissa en ole NG:tä nähnyt. Suosittuja rakennepaikkaavia hoitoja on ainakin Joicon k-pak deep penetrating reconstructor, iherbistä Mill Creek keratin conditioner ja Redkenin extreme strength bilder-naamio. En tiedä onko nämä sun mittarilla helposti saatavia ::)

Kotikäsittelyistä kannattaa kokeilla hiusten laminointia, jos et ole jo kokeillut. Reseptejä löytyy tuolta hiusten laminointi-ketjusta. Olaplexia kannattaa myös harkita, josko hankkisit kakkos- tai kolmos-ainetta ihan kotiin säännölliseen käyttöön.

Markettituotteista mun hiuksille kaikkein hoitavinta ja silottavinta on tresemmen botanique hoitsikka, se kookos-versio. Haju tosin jakaa mielipiteitä. Sun ja mun hiuslaatu on kai aika erilainen, että mun suosikeista ei välttämättä sun suosikeiksi ole.

Voisit myös ehkä kokeilla levittää jätettävän hoitoaineen päälle latvoihin tipan öljyä lukitsemaan kosteutta hiukseen, koska jos latvat ovat kovin räjähtäneet niin kosteus haihtuu helposti pois. Se että mitä öljyä käyttää, onkin sitten aika mahdoton sanoa. Kokeilet vaan jotain mutta annostelussa kannattaa olla aivan toooodella nihkeä, helposti saa muuten lähmäiset hiukset.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

Minulta erittäin vahva suositus tälle Tresemmen Botanique Macadamia Oil hoitoaineelle:
Kuva

En ole kokeillut tuota Morriganin mainitsemaa kookosveriota kylläkään. Muistanko väärin vai oliko tuo kookosversio silikoniton? Tuossa toisessa on silikonia, mutta se ei tunnu sellaiselta silikoniselta vaan myös oikeasti hoitavalta ja jättää hiukset tosi pehmeiksi, sileiksi ja hoidetun tuntuisiksi lyhyelläkin vaikutusajalla ja antaa kivasti kiiltoa. Mulla on siis luonnonkihara ja vaalennettu tukka, että kaipaa kyllä kunnon hoitoaineen ja tuohon olen nyt tykästynyt tosi paljon.

Oletko Morrigan kokeillut tuota toista versiota tai osaako joku muu verrata näitä kahta keskenään? Toisaalta tuo kookosversio ei itseäni hirveästi kiinnosta, koska en pidä kookoksen tuoksusta, mutta voisin kyllä harkita.
3b F ii
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja Jewely »

^Pitääpä pitää mielessä, mä jo ihan petyin kun olin odottanut tota hoitoaninetta kauppoihin ja kun vihdoin löysin niin tajusin että siinä on silikonia ja jätin ostamatta. Tresemme-ketjussa oli puhetta vastikään tuosta.

Multa Jennille kosteuttavana suosituksena Garnier Respons Maple Remedy-naamio! Hyvä saatavuus, halpaa, ihan sairaan paksua ja tosi hyvä inci.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Memmuuh kirjoitti:
Oletko Morrigan kokeillut tuota toista versiota tai osaako joku muu verrata näitä kahta keskenään? Toisaalta tuo kookosversio ei itseäni hirveästi kiinnosta, koska en pidä kookoksen tuoksusta, mutta voisin kyllä harkita.
Kookos on silikoniton, mutta se aikaansaa samalnaisen lopputuloksen kuin monet silikonilliset tuotteet, se tekee hiuksista tosi liukkaat. Kookoksen haju on siinä aika tuhti ja se jää hiuksiin vahvasti. En ole silikonin vuoksi kokeillut tota macadamia-versiota. Ei mulla sinällään ole mitään silikoneja vastaan, mutta välttelen  niitä siksi että käytän pääosin sulfaatitonta shampoota joka ei pese silikoneja pois. Toiseksi saan pesuvälin pidettyä 3-4päivässä sulfaatittomalla shampoolla ja silikonittomilla hoitotuotteilla, kun silikonisilla tuotteilla ja sulfaateilla hiukset on pakko pestä joka toinen päivä.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Angora
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 317
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 03:49

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja Angora »

Mun lempparihoitsikka ja ihan ehdottamasti hiusten kuntoa ja haaroittumista parantanut on System Professional Luxeoil Conditioner.

Hoitotehot olleet huimat ja leikkuuväli pidentynyt. Tää ei myöskään lähmää tai lätistä tukkaa, vaan jättää kuohkeaksi. Saa Sokokselta, Stockamnilta, Lookfantastic.comista ja useimmista kampaamoista ainakin Helsingin seudulla. Hinta vaan tuntuu olevan aivan kaikkialla 27-30e tuosta 200ml putkilosta. Suosittelen kaikille haaroittumisesta kärsiville ja hoitavaa tarvitsevalla.

Teiltä puolestani kyselisin vinkkejä, olisiko vastaavaa halvemmalla vaikka sitten niin, että käyttäisi joka toinen kerta tuota ja joka toisella sitä vähän kehnompaa versiota? Opiskelijan kukkaro kiittäisi.
Sometimes I'm terrified of my heart; of its constant hunger for whatever it is it wants. The way it stops and starts. -Edgar Allan Poe
Henrietta
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 179
Liittynyt: 14 Huhti 2006, 13:43

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja Henrietta »

Lasimainen hius  ???
Mä oon ollu aina vähän hukassa mun hiusten kanssa ja luullut, että mulla on korkeahuokoinen hius koska kuivuu niin nopeasti.
Väärin! Mutta juuri tein kulhotestin ja 10 minuutin jälkeenkin mun hius vaan kelluu pinnalla  0_0
Mulla on hennot hiukset ja niitä on paljon. Latistuvat helposti ja ovat usein sähköiset (sähköisyys alkoi nyt kun ilmat viilentyneet).
Olen hoitanut hiuksiani curly girl metodin mukaisesti vaikken mikä kiharapää ole. Hius kyllä autettuna taipuu, että ihan piikkisuora ei ole. Öljyt lähmää.
Onko täällä kohtalotovereita joilta sais neuvoja löytää oikea shampoo ja hoitoaine (sekä jätettävä, että huuhdeltava) lasimaiselle hiukselle. En kuumakäsittele lainkaan, mutta raidoitan hiukset noin 3 kk välein. Hiukseni ovat puolipitkät, mutta harkitsen vakavasti lyhyempää polkkaa, mutta sähköistymisen vuoksi on ollut helpotus saada jonkinmoiselle ponnarille.
Mä oon niin tyrhautunut tähän tukkaan  :'(
1b Fii
rhoda
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 614
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 09:07

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja rhoda »

^ mulla on tuo sama. Hyväks oon todennut avokadoshampoon (se Varpu) ja Organic Shopin silk nectar -hoitsikan (ainakin Ruohonjuuri myy, tuosta on shampookin mut sitä en oo kokeillut). Pellavageeli on päivittäisessä käytössä koska se tuntuu hyvältä ja arganöljy joskus latvoille. Lämpökäsittelen ja siinä käytän vähän muotovaahtoa pidon vuoksi.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^^Noi kulhotestit eivät ole kovin luotettavia huokoisuuden tutkimiseen, mutta toki toi lasimaisuus kuulostaisi enemmän normaali/matalahuokoiselta kuin korkeahuokoiselta.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Henrietta
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 179
Liittynyt: 14 Huhti 2006, 13:43

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja Henrietta »

Rhoda, Varpua en olekaan kokeillut. Nyt ehdin ostaa XZ herne shampoon, hoitsikan ja suihkeen. Mutta voisi tuota Avocadoa Varpulta kans hankkia.

Morrigan, okei hyvä tietää - löysin netin syövereistä tuon kulhotestin...  Joku kampaaja mulle joskus sanoi tuosta lasimaisuudesta, mutta olin sen kommentin autuaasti unohtanut, mutta muistui mieleen nyt. On tosi liukas hius kaiken tämän ihanuuden lisäksi  ::)
Kaipa tää letti kuivuu nopeesti tyyliin tunnin sisään kun kuitenkin niin ohutta laatua..
1b Fii
Vastaa Viestiin