Tuotesuosituksia

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Shirley
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Kesä 2012, 12:22

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja Shirley »

Olisikohan mitään tuotetta, millä saisi sopivasti jämäkkyyttä pituuksiin? Mulla on melko ohut hiuslaatu ja hiukset tuppaavat leijumaan vähän liikaa etenkin näin talvella, vaikka eivät hirveän pahasti olekaan sähköistyneet. Hiukset saisivat olla vähän raskaamman tuntuiset ja laskeutua paremmin. Hennalla olen saanut aikaiseksi tällaista sopivaa jämäkkyyttä, mutta sekin vaikutus on ajan myötä hävinnyt. Lisäksi oon nyt värjännyt vaihteeksi Elumenilla, enkä viitsisi nyt hennailla tähän Ellun päälle. Pelkkä hennaglossaus voisi toisaalta olla yksi vaihtoehto. Mutta siis jos tiedätte jonkun tuotteen, esim. jätettävän, jolla saisi hiuksiin lisää jämäkkyyttä, niin kiitollisena ottaisin vinkkejä vastaan :)
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.
nysimum
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2011, 11:05

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja nysimum »

^ Jos siis ongelmana on sähköisyys ja sen aiheuttama pörröisyys ja leijailu, niin silloin hiukset ovat yleensä kuivat eivätkä niinkään rakennepaikkauksen tarpeessa. Suosittelisin siis kokeilemaan ihan aluksi kosteutusta, esim. XZ hunaja & xylitol on ollut kovin kehuttu hoitis.

t. nimim. toista talvea eläissäni ei-sähköiset hiukset, kun aloin viime talvena pitää kunnolla huolta kosteutuksesta... ::)
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja Mena »

^^ Mulla auttaa hätäapuna sähköisyyteen XZ muumisuihke. Noin muuten olen nyt sekoitanut hoitoaineeseen pari tippaa manteliöljyä, tuntuu vähän helpottavan. MOP Hydrating hoitis kosteuttaa mun hiuksia aika hyvin, jos vaan malttaisin pitää sitä riittävän kauan...
Shirley
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Kesä 2012, 12:22

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja Shirley »

Kiitos vinkeistä! :) Joo, siihen tulokseen mäkin tulin, että hiukset taitavat vaatia vielä lisää kosteutusta. Epäilin alkuun, että olisko tarvetta rakennepaikkaukseen, mutta hiukseni eivät kuitenkaan ole "rääkätyt" erilaisilla käsittelyillä, vaan hius on kai vaan luonnostaan ohutta. Lueskelin tuota Rakennepaikkausta vai kosteutusta -ketjua ja se vahvisti käsitystä kosteutuksen tarpeesta.

Oon viime aikoina yrittänytkin panostaa enemmän kostetuttavien tuotteiden käyttämiseen ja tämä varmaan näkyykin siinä, etteivät hiukset ole niin hurjan sähköiset kuin mitä ne yleensä näissä pakkaslukemissa ovat olleet. XZ:n shampoot ja hoitoaineet (mm. xylitol & hunaja) sekä O&H ha ovat olleet käytössä ja noita XZ:n suihkeita voisi kyllä kokeilla myös. Tuo Mop (sekä shampoo että ha) kiinnostaisi myös kovasti ja oonkin ollut jo melkein hankkimassa niitä, mutta hinta alkoi hirvittää. Mistähän näitä Mopin tuotteita kannattaisi ostaa?
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.
ainokainen

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Shirley kirjoitti: Olisikohan mitään tuotetta, millä saisi sopivasti jämäkkyyttä pituuksiin? Mulla on melko ohut hiuslaatu ja hiukset tuppaavat leijumaan vähän liikaa etenkin näin talvella, vaikka eivät hirveän pahasti olekaan sähköistyneet. Hiukset saisivat olla vähän raskaamman tuntuiset ja laskeutua paremmin. Hennalla olen saanut aikaiseksi tällaista sopivaa jämäkkyyttä, mutta sekin vaikutus on ajan myötä hävinnyt. Lisäksi oon nyt värjännyt vaihteeksi Elumenilla, enkä viitsisi nyt hennailla tähän Ellun päälle. Pelkkä hennaglossaus voisi toisaalta olla yksi vaihtoehto. Mutta siis jos tiedätte jonkun tuotteen, esim. jätettävän, jolla saisi hiuksiin lisää jämäkkyyttä, niin kiitollisena ottaisin vinkkejä vastaan :)
Mä tiedän justiinsa, mitä sä haet! Mulla on myös lasimainen ja lötkö hiuslaatu, ja siksi olen aivan rakastunut hennaan -just sen jämäköityneen tunteen vuoksi, jonka ainoastaan hennalla voi saada aikaan. Hennaglossaus on hyvä, jos ei halua hennata ihan kokonaan. Myös cassia on yksi vaihtoehto, siitä tosin voi tulla aika karhean tuntuinen tukka.

Yksi keino, millä olen saanut kivasti jämäkkyyttä, on rypäleensiemenöljy. Se sekoitettuna ihan tavalliseen hoitoaineeseen jämäköittää hiuksia ainakin mulla. Ei kannata laittaa liikaa, etteivät hiukset latistu. Jostain syystä kaikki öljyt latistavat /sähköistävät mun hiukset heti, mutta rypäleensiemenöljy ei sitä tee!

Rakennepaikkaavista mun suosikki on tällä hetkellä Aussie 3 Minute Miracle, se Original-versio. Se antaa myös ryhtiä tukalle mukavasti. Yleensä teen omaa sekoitusta pulloon, jossa on tätä ja sitten sitä rypäleensiemenöljyä. Loistava kombo!
Viimeksi muokannut ainokainen, 24 Joulu 2012, 08:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ponpon

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja Ponpon »

Olisi hakusessa muutamia hiustuotteita  :)
Minulla on suht ohuet ja kevyet solisluumittaiset hiukset, joita yritän kasvatella. Jos joku osaisi suositella jotakin näistä?

- silikoniton kevyesti pesevä shampoo
- silikoniton kosteuttava hoitoaine
- mahd. suojaava lämpösuoja
- latvoja kulumiselta suojaava latvasuoja
- joku hyvä jätettävä

Olen juureksien luokse päädyttyäni päättänyt vaihtaa markettituotteet vähän laadukkaampaan tavaraan  ;)
Nemilie
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Loka 2012, 16:04

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja Nemilie »

Tarvitsisin jotain, mikä lopettaisi tämän järjettömän haaroittumisen. :'( En vahingoita hiuksiani mitenkään, sillä en värjää, en käytä fööniä, suoristusrautaa enkä kiharrinta, olen jo ennen hiusherätystäni käyttänyt aina hoitoainetta, pesen vain kaksi kertaa viikossa (ja nyt yritän venyttää pesuväliä viikkoon) ja yritän aina olla hellä hiuksilleni, en käytä lainkaan harjaa enkä edes kampaa joka päivä, käytän rumia mutta hellävaraisia ponnareita yms. Ja SILTI hiukseni ovat huonossa kunnossa. >:( Epäreilua! En tosin ole leikannut puoleentoista vuoteen... Enkä haluakaan leikata. Tiedän kyllä, ettei mikään tuote tee kaksihaaraisista taas maagisesti yhtä hiusta (voiko noin sanoa?), mutta niitä tulee lisää sellaista tahtia, että se on pakko saada loppumaan tai en säästy saksilta. :(

En tiedä, pitäisikö minun käyttää rakennepaikkaavaa, vaikka hiukseni ovat käsittelemättömät. Ne eivät onneksi (ainakaan tietääkseni) katkeile omia aikojaan, mutta jos vetäisen jonkin hiuksen päästä, se yleensä katkeaa sellaisen raivostuttavan valkoisen palluran kohdalta. Olen saanut käsityksen että ne johtuisivat kuivuudesta, ja vähän kuivilta latvani tuntuvatkin, sellaisilta ärsyttävän "rapsakoilta". Liikaa kosteutusta ei tähän tukkaan voi tunkea, osittainen luonnonkiharani rakastaa sitä, joten jonkin superhypermegakosteuttavan tehohoidon ainakin tarvitsisin. Sen pitää olla silikoniton ja sellainen, että oikeasti tekee hiuksille jotain pysyvämpää ja parantaa hiusten kuntoa eikä vain tee kiiltäväksi ja sileäksi. Minulle on oikeastaan ihan sama, miltä tukka näyttää pesun jälkeen, koska pidän sitä melkein aina kiinni, joten lätsäyttävyys ei haittaa, haluan oikeasti tehoavaa kosteutusta näytti pääni sen jälkeen miltä tahansa. :D Tällaista ei varmaan halvalla saa, ja olen kyllä valmis panostamaan jonkin verran, kunhan tuote oikeasti tekee jotain pysyvää. Olen myös aivan järjetön lutraaja, joten mistään minipakkauksesta en kyllä montaa kymppiä maksa. :D

Öljyjä en vielä ole saanut hiuksissani toimimaan, mutta jatkan kokeiluja. Haluaisin kuitenkin jonkin tuotteen, joka toimisi oikeasti hyvin ilman buustailuja ja sekoitteluja parempiin tuotteisiin. Hiukseni ovat osittain kiharat, omasta mielestäni kuivat ja yksittäinen hius on paksu. Tällä hetkellä on silikonittomuuden takia käytössä vain XZ- ja Herbina-arsenaali, mutta omistan myös Sebastian Potion 9:n ja Wella SP Hydrate Maskin, joka tuntui jopa kosteuttavan hyvin, mutta siinä on silikonia. :( Anteeksi jaaritteluviesti, en osaa sanoa mitään lyhyesti...
Shirley
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Kesä 2012, 12:22

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja Shirley »

Kiitos ainokaiselle vinkeistä! :) Joo, mullakin hennaus toi hiuksiin sopivaa jämäkyyttä ja ajattelinkin, että voisin tässä lähiaikoina tehdä hennaglossauksen. Hennaakin löytyy vielä omista varastoista, niin ei tarvitse lähteä ostamaan/tilaamaan  :) Rypäleensiemenöljy ja tuo Aussie kuulostavat myös kokeilun arvoisilta tuotteilta. Nyt ihan ensimmäiseksi taidan tilailla Joicon Intense Hydratorin, kun sitä on täällä niin kovasti kehuttu. Senhän pitäisi käsittääkseni ensisijaisesti kosteuttaa, mutta myös tuoda hieman sitä kaivattua jäntevyyttä.
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.
marsuzioni

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja marsuzioni »

Nemilie, niin rankalta kuin se tuntuukin kuulla niin mun mielestä ainoa ratkaisu siihen että on nyt kaksihaaraisia on sakset. Kerran se vaan kirpasee ja se kasvaa kuitenki takaisin kuukaudessa. Ehkä sen takia mikään ei tunnukaan tehoavan niihin koska ne on jo haaroittuneet.
Saattaa olla et käytät liian paljonki silikonipitoisia tuotteita mitkä kuivattaa.
Kihara tukka vaatii paljon kosteutta joten etsi todella kosteuttavia tuotteita.
Nemilie
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Loka 2012, 16:04

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja Nemilie »

^ Tiedän kyllä, että jossain vaiheessa ne sakset on edessä, lähinnä pelottaa se kun kaksihaaraisia tuntuu tulevan joka päivä lisää, haluaisin että ne edes vähän hidastaisivat tahtia. :( Käytin ennen joka päivä jotain "kiharavirkistäjää" joka oli pelkkääa alcohol denatia ja silikonia, mutta nyt olen ruvennut tarkaksi molempien suhteen. En kyllä ole leikannut sen jälkeen kun lopetin sen käytön... Mutta en käyttövuosina koskaan huomannut mitään kuivuutta enkä kaksihaaraisia, ja leikkasin silloinkin vain kaksi kertaa vuodessa. Tosin en kyllä osannut etsiäkään, puoli vuotta sitten minulla ei ollut aavistustakaan, mistä tietää, ovatko latvat kuivat vai eivät. :D Ja tosi kosteuttavia tuotteita etsinkin, mutta kun olen niin uusi näissä tukka-asioissa (heh) ja vielä aika surkea INCI-lukija, niin se on vaikeaa. Täytyy vain jatkaa foorumin penkomista. :D
kleio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 17 Marras 2008, 19:13

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja kleio »

^ Nemilie, en tiedä mikä on suhteesi nettikauppoihin, mutta esim. Iherbillä on valikoimissaan aivan tajuhyviä kosteuttavia hoitoaineita jotka maksavat todella vähän. Nämä kaksi ovat omia suosikkejani: Nature's Gate Aloe vera ja TheraNeem Conditioner. Sekoittelen noihin vielä usein glyseriiniä ja itselle sopivia öljyjä sekaan. Iherbillä on muitakin tosi hyviä hoitoaineita ja shampoita.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v
Manna
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 3592
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:22

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja Manna »

Nemilie kirjoitti: Tarvitsisin jotain, mikä lopettaisi tämän järjettömän haaroittumisen. :'( En vahingoita hiuksiani mitenkään, sillä en värjää, en käytä fööniä, suoristusrautaa enkä kiharrinta, olen jo ennen hiusherätystäni käyttänyt aina hoitoainetta, pesen vain kaksi kertaa viikossa (ja nyt yritän venyttää pesuväliä viikkoon) ja yritän aina olla hellä hiuksilleni, en käytä lainkaan harjaa enkä edes kampaa joka päivä, käytän rumia mutta hellävaraisia ponnareita yms. Ja SILTI hiukseni ovat huonossa kunnossa. >:( Epäreilua!
Jos hoitorutiinisi ovat kunnossa niin miten on ravitsemuksesi laita? Syötkö monipuolisesti ja terveellisesti? Juotko riittävästi nesteitä? Tupakoitko?
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.
Nemilie
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Loka 2012, 16:04

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja Nemilie »

^ Luulen syöväni terveellisesti, perusruoka ainakin on todella terveellistä, vaikka herkuttelen kyllä aika paljon... Ja popsin myös vitamiineja. Enkä tosiaan tupakoi. :D Juomisesta en osaa sanoa, välillä juon todella paljon kun tankkaan zumbaa varten ettei tulisi huono olo, olen kyllä alkanut juoda paljon enemmän vettä kuin ennen ihan joka päivä. Nyt on pakko mennä juomaan lasillinen (sitä vettä siis ;D)... :D
Painted Lady
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1537
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 22:33

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja Painted Lady »

^ Kirjoitit tuolla ylempänä, että pidät hiuksia melkein aina kiinni, mutta käytät hellävaraisia lenksuja. Siitä tuli mieleeni, että  käytätkö usein esim. kaulaliinaa tai jääkö hiukset helposti laukun olkahihnan alle? Oletko levoton nukkuja, joka pyörii sängyssä (ja hankaa hiuksia tyynyyn)?

Oman kokemukseni mukaan hiuslenksujen, laukun olkahihnan tms. lisäksi myös haaroittuneet hiukset tuntuu aiheuttavan lisää haaroittumista. Siksi suosittelen leikkauttamaan huonot latvat pois ja käyttämään sen jälkeen hiuksia siloittavia tuotteita kuten öljyjä tai silikonipitoisia jätettäviä.
Blushing
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 555
Liittynyt: 03 Heinä 2008, 15:14

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja Blushing »

Pitkästä aikaa täällä taas :) Tarpeet ovat kovin muuttuneet sen jälkeen kun en ole enää hiuksia värjäillyt ja koko pää onkin nyt ihan oman väristä kasvustoa. Ei siis enää oikein toimi vanhat suosikit. Nyt pitäisi löytää nykyisiä tarpeita vastaavat sh ja ha.

Tämän talven ongelmina ovat olleet sähköiset hiukset ja hilseilevä hiuspohja. Luonnostaan hiukset ovat lasimaiset ja hieman hennot. Lätsähtävät kyllä helposti. Tykkään suht pesevistä, mutta toisaalta miedoista tuotteista. Tilaisin mielelläni vaikkapa iHerbistä ja suosin mieluiten mahdollisimman luonnonmukaisia tuotteita. Silikonille ja mineraaliöljyille ehdoton ei. Voisin myös kuvitella, että hiuspohja tykkäsi sulfaatittomista aineista, mutta ei tämä mikään ehto ole. Kovin öljyisiä tai hoitavia tuotteita en usko tarvitsevani. Tuoksu ei saa missään nimessä olla kauhean voimakas eikä yrttinen/kovin kukkainen. Mieluisin olisi joku raikas hedelmätuoksu.

Pääasiassa olen nyt käytellyt marketin tuoksuttomia shampoita, tyyliin Erisan ja Tresemmen Naturals- hoitsikkaa, mutta nämä saavat tosiaan hiuspohjan ja hiukset liian kuiviksi.

Osaisikos joku suositella jotain? :D Sen verran vähän on tullut viime aikoina seurailtua keskustelua, että en ole yhtään perillä nykysuosikeista. iHerbin arkistoitua kokemusketjua luin toki, mutta suurin osa taitaa värjätä hiuksia ja kaivata paljon hoitavampia tuotteita kuin minä, niin en oikein tiedä mikä sitten tälle kuontalolle sopisi.

Lusheja suunnittelin ensin, mutta niistäkin löytyi todella ristiriitaisia kokemuksia. Myös Nubian Heritagen body washit voisi olla mieluisia. Ja näitäkin nyt katselin: http://www.thebodyshop.fi/fi/shampoot/396/dg
Viimeksi muokannut Blushing, 19 Tammi 2013, 23:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin