Tuotesuosituksia

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
nysimum
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2011, 11:05

Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja nysimum »

Olen siirtymässä vaalean punaruskeaan väriin, ja koskapa punainen tuppaa haalistumaan kovin helposti, tarvitsisin varmaankin tuotteen joka auttaisi säilyttämään kevyen kuparisuuden ja kiillon mahdollisimman pitkään.

Hoitikseksi on matkalla OH ja latvasuojana/jätettävänä (korvasta alaspäin) olen käyttänyt Bonacuren silikonillista suihketta, johon olen tosi tyytyväinen. Niitä en siis halua vaihtaa, joten vaihtoehdoiksi varmaankin jäävät sitten shampoo ja/tai koko tukkaan jätettävä hoitis – muutakin ratkaisua saa ilman muuta ehdottaa, en varmastikaan tunne kaikkia niksejä :)

Shampoon tulisi olla sulfaatiton ja olisi hyvä jos riittäisi, että sitä käyttää n. kerran viikossa (pesen hiukset pari kertaa viikossa ja haluaisin jatkaa Tigin Hi-def curls -shampoon käyttöä, joten vuorottelisin niiden kanssa). Hoitoaineen taas tulisi olla silikoniton.
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia
Ilyasviel
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1299
Liittynyt: 21 Marras 2006, 17:59

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja Ilyasviel »

^ Tsekkaappa Sulfaatittomat shampoot -ketju, josko sieltä löytyisi apu? Itse suosittelisin MOP C-Hydratin Clean shampoota, saan sillä pesuvälin pysymään pitkänä ja värin hyvänä.

Lisäksi kannattaa ostaa jonkinlainen värinaamio hiusvärin ylläpitämiseen, esimerkiksi KC Color Mask. Löytyy runsaasti sävyjä ja niitä voi sekoitella keskenään.
nysimum
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2011, 11:05

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja nysimum »

^ Kiitos vinkeistä! Täytyypä tuota ketjua kahlata :)
Mikä ero muuten on clean- ja hydrating-shampoolla? ??? MOP:n sivuilla lukee vain, että clean on herkemmille?
Mena kirjoitti: Jos pelkäät että hiusväri kuluu pois liikaa muhitteluista, osta suoraväriä ja sekoita sitä vähän hoitiksen sekaan.
Nyt vasta huomasin tämän vinkin aiemman kysymyksen vastauksen seasta :) Voisiko tällaisella suoravärisekoitusmuhituksella korvata tuon sävyttävän hiusnaamion? Miten paljon väriä melko lyhyttä tukkaa varten kannattaa laittaa, ja onko jotain suoraväri/sävysuosituksia (haluaisin siis vain ylläpitää hentoa kuparisuutta, en aikaansaada mitään oranssia lopputulosta)?
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia
Ilyasviel
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1299
Liittynyt: 21 Marras 2006, 17:59

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja Ilyasviel »

^ Voi korvata, ei tuo naamiokaan taida olla kuin hoitoainetta ja suoraväriä.  :D kannattaa kokeilla ensin ihan pienellä annostuksella  ja laittaa seuraavalla kerralla enemmän, jos tulos ei ollutkaan tarpeeksi "värikäs".

Mun mielestä Clean on vähän pesevämpi ja Hydrating taas kosteuttavampi. Jälkimmäisen saattaa joutua vaahdottamaan useampaan kertaan. Kumpikin on loistotuote  :)
Kaisa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 854
Liittynyt: 20 Syys 2006, 19:47

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja Kaisa »

nysimum kirjoitti: Mikä ero muuten on clean- ja hydrating-shampoolla? ??? MOP:n sivuilla lukee vain, että clean on herkemmille?
Clean-shampoo on lähes hajutonta ja muistaakseni kirkasta geelimäistä, Hydrating tuoksuu sitruksiselle ja on koostumukseltaan kermaisempaa.
Viimeksi muokannut Kaisa, 20 Tammi 2012, 13:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c F ii
nellie

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja nellie »

Heippa! Kyselisin myös vinkkiä mieheni hiuksille :) kyseessä siis vaalea, ohut, hento ja luonnonkihara hius, jota on jonkun verran blondailtu mutta ei nyt viimeiseen puoleen vuoteen. Korvien alapuolelta hiukset kasvavat kyllä hyvin, mutta liekö pipokauden vai minkä vuoksi, etenkin päällimmäiset hiukset ovat tosi ohuita ja helposti katkeilevia. Ne eivät siis millään meinaa kasvaa samaan pituuteen muiden kanssa.

Olen eri tuotteista vielä niin sekaisin, että en oikein tiedä lähteäkö hakemaan korjaavaa vai kosteuttavaa hoitsikkaa, vai jotain ihan muuta?  ???

Suurkiitokset mahdollisesta avusta! :)
goldie_locks

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja goldie_locks »

Onko miehelläsi  blondaukset vielä jäljellä ? Kaikki huonolaatuinen hius kannattaa ensin leikata pois kiusaamasta :'(    ja sen jälkeen keskittyä terveen hiuksen hoitoon. Suosittelen hänelle XZ-aito öljyhoitoa, mistä tänään jo postasinkin, sekä Fructiksen vahvistavaa shampoota tai jotain muuta vastaavaa. Tasapainoinen, hyviä rasvahappoja sisältävä ruokavalio auttaa myös.
kuku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 992
Liittynyt: 07 Kesä 2008, 10:26

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja kuku »

Osaisko joku ehdottaa jotain kevyttä ja juoksevaa jätettävää hoitoainetta? :) Silikonit ei haittaa, kunhan niitä ei ole tosi paljon.

edit/ Thanks Lila:)
Viimeksi muokannut kuku, 23 Maalis 2012, 21:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2a F ii – Iho: kuiva
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja Lila »

Jos tilaat iHerbistä, niin tämä:

http://www.iherb.com/Nature-s-Gate-Hair ... 18843?at=0

Hyvä, raikas tuoksu, mukava hoitoteho pikahoitoaineenakin ja liru koostumus, ei lähmää.

Ja antakaapa minulle ostopaikkasuositus: mistä MOP:ia kannattaisi tilata tai Helsingissä ostaa? Valikoimaa tuntuu olevan monessa paikassa kovin vähän. Haussa ainakin MOP C-System Clean Shampoo.

Edit. Kiitos, Mena - tuon kaupan olin unohtanut vaikka olen sieltä ainakin kerran tilannut!
Viimeksi muokannut Lila, 22 Maalis 2012, 07:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mä tilasin just litraisen MOP C-system Hydrating Conditionerin ja halvimmalla sain Hairsupermarket.comista.
pinkfrank
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 338
Liittynyt: 19 Huhti 2006, 14:45

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja pinkfrank »

Olisko kellään suositella K-Pakin shampoolle korvaajaa? Tykkään tuosta ihan mielettömästi mutta hinta kirpasee liikaa tällä hetkellä. Eli hakusessa mielellään rakennepaikkaava, suht. hellästi pesevä ja koostumukselta mukavan pehmeä/kermainen shampoo. Silikonittomuus olis plussaa kans mutta ei pakollinen.

Ainiin, piti vielä lisätä että onko Kerastase Bain Satin 3 lopetettu kun sitä ei tunnu missään nettikaupassa olevan? Se on myös yks suosikeista. Onko toi Bain Satin 2 mistään kotosin?
Viimeksi muokannut pinkfrank, 23 Maalis 2012, 13:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Varjotar

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja Varjotar »

Otetaan vastaan kiharille hiuksille tarkoitetuista tehohoitiksista ja naamioista! Latvat tuntuu hoitareista huolimatta välillä huutavan ekstrakosteutta, joten vinkkejä kaipailen :)
kuku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 992
Liittynyt: 07 Kesä 2008, 10:26

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja kuku »

Osaisko joku suositella mun äidille jotain hyvää shampoota ja hoitista Iherbistä? Äidillä on paksut, kuivat ja helposti takkuuntuvat hiukset. Eli hoitoaineen pitäisi olla hyvin selvittävä mutta mahdollisimman paksu ja kosteuttava! Äiti tykkää tosi paljon Alba Botanican jätettävästä, tilaan sitä lisää niin ajattelin jos Iherbistä löytyisi hyvät sh&ha!

edit: Kiitokset Ellenille :) !!
Viimeksi muokannut kuku, 27 Maalis 2012, 21:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2a F ii – Iho: kuiva
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ BWC:n kosteuttava sampoo on ainakin mun HG, sillä se antaa kiiltoa, eikä pese hiuksia liian narskuviksi tai liian hellävaraisesti, vaan on juuri sopiva pesutehoiltaan. Selvittävä, paksu ja kosteuttava hoitis on ainakin Aubrey Organicsin Honeysuckle Rose -hoitis tai saman sarjan GPB-hoitis. Molemmat ovat öljyisiä, joten pienikin määrä riittää ja hoitis kannattaa huuhdella huolellisesti pois, ettei hiuksista tule lähmäiset, mutta muuten hoitikset ovat oikein mainioita kosteuttajia. Hyvä pikahoitis selvitykseen taas olisi Alba Botanican Detangling-hoitis, joka on paksua sekä kosteuttavaa ja jota olen käyttänyt muhituksissakin.
tsupp
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 71
Liittynyt: 21 Helmi 2012, 14:16

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja tsupp »

^ Mikähän tuon Detangling-hoitoaineen pH on? Ainakaan pikaisella googletuksella en löytänyt mitään tietoa. Mulla on etsinnässä luomupuolelta hyvä sulkeva pikahoitis. iHerbiltä olen testannut Giovannin Smooth as Silkin, Mill Creekin Keratin Conditionerin ja Now Foodsin Berry Full -hoitiksen ja kaikkien jäljiltä jää sellainen inhottava pintapörrö, vaikka muuten olen niistä tykännytkin. Käyttelenkin noita lähinnä muhitteluissa, joten sulkevalle olisi tarvetta. Voisiko tuo Alba Botanican hoitoaine olla sellainen mitä etsin?
Vastaa Viestiin