Sivu 1/1

Tuotesuosituksia

Lähetetty: 20 Tammi 2012, 01:51
Kirjoittaja nysimum
Olen siirtymässä vaalean punaruskeaan väriin, ja koskapa punainen tuppaa haalistumaan kovin helposti, tarvitsisin varmaankin tuotteen joka auttaisi säilyttämään kevyen kuparisuuden ja kiillon mahdollisimman pitkään.

Hoitikseksi on matkalla OH ja latvasuojana/jätettävänä (korvasta alaspäin) olen käyttänyt Bonacuren silikonillista suihketta, johon olen tosi tyytyväinen. Niitä en siis halua vaihtaa, joten vaihtoehdoiksi varmaankin jäävät sitten shampoo ja/tai koko tukkaan jätettävä hoitis – muutakin ratkaisua saa ilman muuta ehdottaa, en varmastikaan tunne kaikkia niksejä :)

Shampoon tulisi olla sulfaatiton ja olisi hyvä jos riittäisi, että sitä käyttää n. kerran viikossa (pesen hiukset pari kertaa viikossa ja haluaisin jatkaa Tigin Hi-def curls -shampoon käyttöä, joten vuorottelisin niiden kanssa). Hoitoaineen taas tulisi olla silikoniton.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 20 Tammi 2012, 09:25
Kirjoittaja Ilyasviel
^ Tsekkaappa Sulfaatittomat shampoot -ketju, josko sieltä löytyisi apu? Itse suosittelisin MOP C-Hydratin Clean shampoota, saan sillä pesuvälin pysymään pitkänä ja värin hyvänä.

Lisäksi kannattaa ostaa jonkinlainen värinaamio hiusvärin ylläpitämiseen, esimerkiksi KC Color Mask. Löytyy runsaasti sävyjä ja niitä voi sekoitella keskenään.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 20 Tammi 2012, 13:01
Kirjoittaja nysimum
^ Kiitos vinkeistä! Täytyypä tuota ketjua kahlata :)
Mikä ero muuten on clean- ja hydrating-shampoolla? ??? MOP:n sivuilla lukee vain, että clean on herkemmille?
Mena kirjoitti: Jos pelkäät että hiusväri kuluu pois liikaa muhitteluista, osta suoraväriä ja sekoita sitä vähän hoitiksen sekaan.
Nyt vasta huomasin tämän vinkin aiemman kysymyksen vastauksen seasta :) Voisiko tällaisella suoravärisekoitusmuhituksella korvata tuon sävyttävän hiusnaamion? Miten paljon väriä melko lyhyttä tukkaa varten kannattaa laittaa, ja onko jotain suoraväri/sävysuosituksia (haluaisin siis vain ylläpitää hentoa kuparisuutta, en aikaansaada mitään oranssia lopputulosta)?

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 20 Tammi 2012, 13:06
Kirjoittaja Ilyasviel
^ Voi korvata, ei tuo naamiokaan taida olla kuin hoitoainetta ja suoraväriä.  :D kannattaa kokeilla ensin ihan pienellä annostuksella  ja laittaa seuraavalla kerralla enemmän, jos tulos ei ollutkaan tarpeeksi "värikäs".

Mun mielestä Clean on vähän pesevämpi ja Hydrating taas kosteuttavampi. Jälkimmäisen saattaa joutua vaahdottamaan useampaan kertaan. Kumpikin on loistotuote  :)

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 20 Tammi 2012, 13:12
Kirjoittaja Kaisa
nysimum kirjoitti: Mikä ero muuten on clean- ja hydrating-shampoolla? ??? MOP:n sivuilla lukee vain, että clean on herkemmille?
Clean-shampoo on lähes hajutonta ja muistaakseni kirkasta geelimäistä, Hydrating tuoksuu sitruksiselle ja on koostumukseltaan kermaisempaa.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 21 Maalis 2012, 13:42
Kirjoittaja nellie
Heippa! Kyselisin myös vinkkiä mieheni hiuksille :) kyseessä siis vaalea, ohut, hento ja luonnonkihara hius, jota on jonkun verran blondailtu mutta ei nyt viimeiseen puoleen vuoteen. Korvien alapuolelta hiukset kasvavat kyllä hyvin, mutta liekö pipokauden vai minkä vuoksi, etenkin päällimmäiset hiukset ovat tosi ohuita ja helposti katkeilevia. Ne eivät siis millään meinaa kasvaa samaan pituuteen muiden kanssa.

Olen eri tuotteista vielä niin sekaisin, että en oikein tiedä lähteäkö hakemaan korjaavaa vai kosteuttavaa hoitsikkaa, vai jotain ihan muuta?  ???

Suurkiitokset mahdollisesta avusta! :)

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 21 Maalis 2012, 20:00
Kirjoittaja goldie_locks
Onko miehelläsi  blondaukset vielä jäljellä ? Kaikki huonolaatuinen hius kannattaa ensin leikata pois kiusaamasta :'(    ja sen jälkeen keskittyä terveen hiuksen hoitoon. Suosittelen hänelle XZ-aito öljyhoitoa, mistä tänään jo postasinkin, sekä Fructiksen vahvistavaa shampoota tai jotain muuta vastaavaa. Tasapainoinen, hyviä rasvahappoja sisältävä ruokavalio auttaa myös.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 21 Maalis 2012, 22:19
Kirjoittaja kuku
Osaisko joku ehdottaa jotain kevyttä ja juoksevaa jätettävää hoitoainetta? :) Silikonit ei haittaa, kunhan niitä ei ole tosi paljon.

edit/ Thanks Lila:)

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 22 Maalis 2012, 07:19
Kirjoittaja Lila
Jos tilaat iHerbistä, niin tämä:

http://www.iherb.com/Nature-s-Gate-Hair ... 18843?at=0

Hyvä, raikas tuoksu, mukava hoitoteho pikahoitoaineenakin ja liru koostumus, ei lähmää.

Ja antakaapa minulle ostopaikkasuositus: mistä MOP:ia kannattaisi tilata tai Helsingissä ostaa? Valikoimaa tuntuu olevan monessa paikassa kovin vähän. Haussa ainakin MOP C-System Clean Shampoo.

Edit. Kiitos, Mena - tuon kaupan olin unohtanut vaikka olen sieltä ainakin kerran tilannut!

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 22 Maalis 2012, 07:36
Kirjoittaja Mena
Mä tilasin just litraisen MOP C-system Hydrating Conditionerin ja halvimmalla sain Hairsupermarket.comista.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 23 Maalis 2012, 13:21
Kirjoittaja pinkfrank
Olisko kellään suositella K-Pakin shampoolle korvaajaa? Tykkään tuosta ihan mielettömästi mutta hinta kirpasee liikaa tällä hetkellä. Eli hakusessa mielellään rakennepaikkaava, suht. hellästi pesevä ja koostumukselta mukavan pehmeä/kermainen shampoo. Silikonittomuus olis plussaa kans mutta ei pakollinen.

Ainiin, piti vielä lisätä että onko Kerastase Bain Satin 3 lopetettu kun sitä ei tunnu missään nettikaupassa olevan? Se on myös yks suosikeista. Onko toi Bain Satin 2 mistään kotosin?

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 23 Maalis 2012, 22:20
Kirjoittaja Varjotar
Otetaan vastaan kiharille hiuksille tarkoitetuista tehohoitiksista ja naamioista! Latvat tuntuu hoitareista huolimatta välillä huutavan ekstrakosteutta, joten vinkkejä kaipailen :)

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 27 Maalis 2012, 19:40
Kirjoittaja kuku
Osaisko joku suositella mun äidille jotain hyvää shampoota ja hoitista Iherbistä? Äidillä on paksut, kuivat ja helposti takkuuntuvat hiukset. Eli hoitoaineen pitäisi olla hyvin selvittävä mutta mahdollisimman paksu ja kosteuttava! Äiti tykkää tosi paljon Alba Botanican jätettävästä, tilaan sitä lisää niin ajattelin jos Iherbistä löytyisi hyvät sh&ha!

edit: Kiitokset Ellenille :) !!

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 27 Maalis 2012, 20:18
Kirjoittaja ellen
^ BWC:n kosteuttava sampoo on ainakin mun HG, sillä se antaa kiiltoa, eikä pese hiuksia liian narskuviksi tai liian hellävaraisesti, vaan on juuri sopiva pesutehoiltaan. Selvittävä, paksu ja kosteuttava hoitis on ainakin Aubrey Organicsin Honeysuckle Rose -hoitis tai saman sarjan GPB-hoitis. Molemmat ovat öljyisiä, joten pienikin määrä riittää ja hoitis kannattaa huuhdella huolellisesti pois, ettei hiuksista tule lähmäiset, mutta muuten hoitikset ovat oikein mainioita kosteuttajia. Hyvä pikahoitis selvitykseen taas olisi Alba Botanican Detangling-hoitis, joka on paksua sekä kosteuttavaa ja jota olen käyttänyt muhituksissakin.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 03 Huhti 2012, 14:45
Kirjoittaja tsupp
^ Mikähän tuon Detangling-hoitoaineen pH on? Ainakaan pikaisella googletuksella en löytänyt mitään tietoa. Mulla on etsinnässä luomupuolelta hyvä sulkeva pikahoitis. iHerbiltä olen testannut Giovannin Smooth as Silkin, Mill Creekin Keratin Conditionerin ja Now Foodsin Berry Full -hoitiksen ja kaikkien jäljiltä jää sellainen inhottava pintapörrö, vaikka muuten olen niistä tykännytkin. Käyttelenkin noita lähinnä muhitteluissa, joten sulkevalle olisi tarvetta. Voisiko tuo Alba Botanican hoitoaine olla sellainen mitä etsin?

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 22 Huhti 2012, 15:59
Kirjoittaja Varjotar
Etsitään hellävaraista syväputsaria... ???

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 22 Huhti 2012, 16:23
Kirjoittaja Antur
^Esimerkiksi http://www.iherb.com/Avalon-Organics-Lemon-Clarifying-Shampoo-with-Shea-Butter-11-fl-oz/4425?at=0 on ainakin täällä hyväksi havaittu. Olisiko viides puteli menossa atm :P

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 24 Huhti 2012, 00:18
Kirjoittaja Tintu
Hennaus hoitaa tukkaa my ass ;D Heittäkääpäs naiset joku siloittava hoitsikka minkä voi hakea lähiprismasta. On kokeiltu Glissin Liquid silkit ja pantenet, mutta mikään ei siloittanut tarpeeksi hyvin. Kuivuneena tukka on kyllä suht silkoinen mutta pesu on yhtä tappelua...

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 24 Huhti 2012, 00:21
Kirjoittaja Mindela
TreSemmen Moisture rich on kyllä tosi siloittava (..ja silikoninen) ja tekee hiuksesta hetkessä pehmeän.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 24 Huhti 2012, 13:16
Kirjoittaja pinkpepper
^^ Fructicsen Nutri Repair (silikoniton!). Selvittää ja silottaa mun mielestä hyvin. Sit tykkään myös Frank Provost(?) kosteuttavasta hoitiksesta (pullossa turkoosia), sekin on silikoniton. Tresemmen Naturals sarjan silikoniton hoitis on myös ihan ok, mutta en tykkää siitä yhtä paljon kuin noista kahdesta ensimmäiseksi mainitsemastani.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 24 Huhti 2012, 13:41
Kirjoittaja Jenje
Varjotar kirjoitti: Etsitään hellävaraista syväputsaria... ???
Mäkin voin suositella tuota Avalon Organicsin syväpuhdistajaa. Ei kuivata ollenkaan liikaa, mutta hiukset tuntuvat kuitenkin kunnolla puhdistetuilta. Ja sitruunakarkin tuoksu on aivan ihana. :) Tosin mä olen käyttänyt tuota vasta vähän aikaa, joten en tiedä kuinka hyvin se poistaa jäämät pitkässä juoksussa. Tähän mennessä kuitenkin uusi lemppari.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 24 Huhti 2012, 13:49
Kirjoittaja ellen
Tintu kirjoitti: Hennaus hoitaa tukkaa my ass ;D Heittäkääpäs naiset joku siloittava hoitsikka minkä voi hakea lähiprismasta. On kokeiltu Glissin Liquid silkit ja pantenet, mutta mikään ei siloittanut tarpeeksi hyvin. Kuivuneena tukka on kyllä suht silkoinen mutta pesu on yhtä tappelua...
CWC-pesukin auttaa hiustenpesussa, jos kutristo tuppaa takkuuntumaan paljon pesun aikana. Ja halpishoitista voi vielä terästää kunnon lorauksella öljyä, niin saa esihoitiksesta vieläkin hoitavampaa, selvittävämpää ja suojaavampaa.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 24 Huhti 2012, 22:05
Kirjoittaja Tintu
Kiitos vinkeistä, tuota Tresemmeä voisi kokeilla seuraavaksi. Ja hyvä ellen kun muistutit CWC:n olemassaolosta, oli päässyt ihan unohtumaan! Ehkä tämä takkuilu tästä...

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 26 Huhti 2012, 15:57
Kirjoittaja Heiku
Auttakaa rakkaat juurekset! Tilanne on siis tämä, että tää blondattu reuhka pitäis saada takaisin eloon. Latvat on leuasta alaspäin ihan superkuivat ja rahisevat, eivät kuitenkaan ole haaroittuneet, ei ole valkoisia palluroita eikä latvat muistuta purkkaa. Kaiken järjen mukaan näin kovia kärsinyt tukka tarvitsisi rakennepaikkausta, mutta eipä tämä tukan tilanne ole muuttunut mihinkään suuntaan tuolla aikaisemmin hyväksi koetulla rakennepaikkaavalla (Four Reasonsin repair-sarjan naamio). Eli tukka varmaan sitten kaipaisi sitä kosteutusta. Tällä hetkellä käytössä on TRESemmen Naturals-sarjan hoitis, XZ xylitol-hunaja naamio, pikkujämät O&H:ta, oliiviöljy, aprikoosinsiemenöljy, persikansiemenöljy, kaakaovoi ja karitevoi. Lisäksi Tigin uusi punainen tweeni (en jaksa nousta katsomaan purkin kyljestä nimeä, kuitenkin se O&H:n "korvaaja"), muutama erilainen XZ:n hoitis sekä pari TRESemmen silarihoitista. Olen nyt kolmisen viikkoa muhitellut aina ennen pesua, föönin käytön olen jättänyt viime syksynä ja joulun jälkeen lakkasin suoristamasta latvustoa lähes kokonaan

Hiukset ovat nyt noin solisluupituudessa ja ihan varmasti jossain vaiheessa leikkaan nuo pahimmat latvat pois, mutta ennen kuin ryhdyn niin radikaaleihin toimenpiteisiin, niin pyytäisin nyt teiltä neuvoja ja vinkkejä tämän tukkani pelastamiseksi. Epätoivo iskee pikkuhiljaa.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 26 Huhti 2012, 16:05
Kirjoittaja Bristow
Tuunaan hoitoaineita argan-öljyllä, suosittelen  :ts

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 09 Touko 2012, 19:59
Kirjoittaja Ftw
Osaisiko kukaan keksiä näihin tarkoituksiin sopivaa tuotetta? Hiukset vaaleat, vähän ehkä kuivat.. Tuotteelta vaadin seuraavia ominaisuuksia:

- Jätettävä, käytävä märkiin ja kuiviin
- silottaa, suoristaa, vähentää pörröisyyttä
- saa vähän ehkä kosteuttaa/hoitaa
- lämpösuojakaan ei olisi pahitteeksi
- toimii ilman lämpöä, eli ei pelkästään lämmöstä aktivoituvaa
- ja tärkeimpänä: sen pitää tuoksua hyvältä :)

Sellanen jonka vois tilaa netistä, kaikki kaupat käy jotka toimittaa suomeen..

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 09 Touko 2012, 21:34
Kirjoittaja Tintu
^Sebastian Potion 9 ;) Haulla löytyy tietoa.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 09 Touko 2012, 22:29
Kirjoittaja evergreen
^^ Kiva kevyt vaihtoehto on Joicon Daily Care -sarjan Daily Leave-In Detangler. On lämpösuoja, silottaa latistamatta, antaa jonkun verran kiiltoa ja kosteutta mutta sopii ihan hennoillekin hiuksille. Tuoksu on aika mieto ja unisex, omasta mielestäni ihan raikas ja kiva, mutta ei tietty sellaisen mieleen, joka kaipaa jotain hedelmäistä tuoksupommia... Tämä on kuitenkin hyvä vaihtoehto, jos tukka on yhtään helposti latistuva.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 10 Touko 2012, 09:38
Kirjoittaja Ftw
Kiitos ehdotuksista! Onko toi Joicon jätettävä ja Potion 9 molemmat sellasia jotka voi lätkiä myös kuivaan tukkaan esmes aamulla kun on kiire eikä ehdi mitään suoristeluja sun muita?

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 10 Touko 2012, 10:16
Kirjoittaja Tintu
^kannatan edelleen haun käyttämistä, Potion 9:stä on paaaaaljon keskusteluja täällä. Mutta lyhyesti se on jätettävä hoitoaine missä on kevyt muotoiluominaisuus, tuoksuu hedelmiltä ja hoitaa hyvin. Kaiken muun löydät haulla.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 10 Touko 2012, 11:30
Kirjoittaja evergreen
^^ Hyvin voi Joicoakin suihkia (on siis suihke...) kuivaan tukkaan, eikä ole raskasta. Mutta jos sulla on kovin paksu ja karhea tukka, niin tykkäät varmaan jostain stydimmästä, tää on aika kevyt.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 12 Touko 2012, 02:08
Kirjoittaja deko
Ftw kirjoitti: Osaisiko kukaan keksiä näihin tarkoituksiin sopivaa tuotetta? Hiukset vaaleat, vähän ehkä kuivat.. Tuotteelta vaadin seuraavia ominaisuuksia:
...
Sellanen jonka vois tilaa netistä, kaikki kaupat käy jotka toimittaa suomeen..
Phyto Phyto9.

Tuoksuton, mutta kaikki muut kriteerit täsmää. Superhyvä latvahoito, ei lähmää eikä takuta kuten potion9. Pikkkutuubi on melkoisen kallis, mutta aine on super-riittoisaa: herneen kokoinen nokare riittää vyötäröpituisiin latvoihin ihan helposti. Ainut aine jota käytän sekä pyyhekuiviin että ihan kuiviin latvoihin. Mikään muu jätettävä ei ole minulla toiminut kuiviin hiuksiin. Toki levittyy parhaiten pyyhekuiviin. Suosittelen.

Olen muutaman vuoden etsinyt yhtä hyvää edullisempaa jätettävää  enkä ole löytänyt mtiään edes lähestulkoon kelvollista. Ja kaiken rahan haaskauksen jälkeen olen päätynyt siihen tulokseen että tämä on ainut oikea ja muut ovat vain heikkoja "sinne päin"-kelvollisia jäljitelmiä. Vähemmällä pääsen kun ostan heti sitä hyvää.

minun HG jätettävä.

Osta, testaa, ja jos et pidä niin yksäröi niin ostan sinulta sopuhinnalla testatun tuubin pois. Win-win...

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 12 Touko 2012, 09:59
Kirjoittaja marsuzioni
Sassoonin kuivalle ja käsitellylle tukalle tarkoitettu hiusnaamio. Keratiini naamio toisinsanoen. Toimi omaan tukkaan tosi hyvin :)

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 05 Kesä 2012, 14:55
Kirjoittaja Eläimellisyys
Hei mä olen täysin tippunut siitä että mikä on "in" nykyään hiustenhoidossa, ja kaipaisin tuotesuosituksia. Olen ollut toista vuotta lyhyttukkainen ja paikallinen markettikama on sopinut vallan mainiosti. Nyt kumminkin olen alkanut kasvattamaan pidempiä hiuksia ja pitäisi tilata jotain parempia hoitoiaineita :)

Mun ongelma on että kun hiukset ylittää olkapäämitan, ne alkaa mennä helposti takkuun. Tarvitsen siis kosteuttavia tuotteita. Mun lemppareita pitkän tukan ajoilta on MOP hydrating-hoitis ja Joico IHT. Niitä varmaan tilaan kanssa myöhemmin. Kaipaisin jotain netistä (esim. iHerbeistä) tilattavaa edullista pika- ja tehohoitista, sen lisäksi jätettävää pitäisi alkaa taas käyttämään :P

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 05 Kesä 2012, 18:23
Kirjoittaja kleio
^ Nature's Gate Aloe vera conditioner on ainakin mun hiuksille tosi sopiva kosteuttava hoitis. Toimii pikahoitiksenakin ja on erityisen hyvä tehohoitona. Buustaan sitä joskus jollain hyvällä öljyllä (esim. aprikoosinsiemenöljy) ja toisinaan glyseriinillä. Paras kosteuttava hoitis sitten Tigin O&H:n. Ja on halpa, puteli kestää monta kuukautta, yli puoli vuottakin kun käytän muita hoitiksia sen rinnalla. On aika paksua ja levittyy tosi hyvin. Tuoksukin on jees eikä jää leijailemaan pään ympärille.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 05 Kesä 2012, 19:10
Kirjoittaja Horros
^ja ^^: Minulle tuo Aloe Vera ei ollut kummoinen, mutta Giovanni Smooth as Silk toimii todella hyvin silottavana ja hoitavana. Lemppareitani ovat/olivat myös O&H ja Moisture Maniac, jos noiden perusteella voi verrata mitenkään.

En tiedä, uskallanko vetää johtopäätöksiä tästä, mutta hiuslaatuni on melko ohut ja kleiolla taisi olla selvästi paksumpi, joten ehkä Aloe Vera käy sitten paksummalle, jouhimaiselle hiukselle paremmin kuin omanlaiselleni hötölle.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 05 Kesä 2012, 19:11
Kirjoittaja kleio
^ Juu, minulle ei silottava käy kun se vetää sellaiseksi ohueksi luiruksi. Tuo Aloe vera pitää kuohkeana ja juuri sopivasti vähän pörröisenä.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 05 Kesä 2012, 20:04
Kirjoittaja Mustikka
Mulla pukkaa pientä kriisiä tukan kanssa. Tuntuu ettei mikään toimi! Tarvisin jonkin supertehokkaan, pehmentävän, liukastavan ja takut poissa pitävän tehohoidon. Olen kokeillut useita tuotteita iherbistä (giovanni, millcreek, alba botanica, nature's gate), tigejä, nutri-glossia ja käytän silikonista jätettävää.. Löytyisikö marketista esim. jokin silikonipommi? Ehdotuksia?

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 05 Kesä 2012, 20:47
Kirjoittaja kleio
^ Itse toimin vastaavanlaisessa tilanteessa siten, että ensin tehohoito 30-60 minuuttia päässä, päälle EHS mustikka pikahoitiksena. Siinä on silikonia just silleen vähän ettei lätistä mutta siloittaa ja tasoittaa ja suojaa mukavasti latvoja.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 05 Kesä 2012, 21:03
Kirjoittaja Mustikka
^Voisihan tuota kokeilla, mutta mulle lätistys olis vain plussaa. Käytän joka pesun yhteydessä tehohoitoa/hoitoainetta, jätän koko yöksi vaikuttamaan ja pesen vasta aamulla. Sain pari päivää sitten pullon glyseriiniä, joten olin lisäksi sekoitellut hoitoaineisiin mutta sekaan ei ole auttanut.
Miten mun hiuslaatu voi olla näin hankala? 

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 05 Kesä 2012, 21:04
Kirjoittaja Luurankka
Mustikka, oletko kokeillut Tresemmen Naturals-hoitista?  Silareita siinä ei kai ole, mutta musta se on muuten kyllä melkoisen selvittävä ja siloittava, jopa niin, että tämmöinen ohuempi hiuslaatu pukkaa menemään päätä pitkin. Liekö hiuslaadusta kiinni, mutta minusta se siloittava vaikutus pysyy vaikka käyttäisi välillä jotain muutakin hoitista.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 05 Kesä 2012, 21:33
Kirjoittaja Mustikka
^Tuotakin olen kokeillut, mutta en huomannut mitään erikoista vaikutusta. Sillä tuli kyllä pehmeät hiukset, mutta jotenkin mun hiukset jää silti "karvaisiksi" ja karheiksi. Voisin kyllä kokeilla uudestaan, kun kaapista yhä löytyy.
Mun ongelma ei oikeastaan ole latvat, vaan enemmänkin niskan ja olkapäiden yläpuolella oleva alue, joka menee helposti hampuksi ja hiukset huovuttuu yhdeksi paakuksi. Levitän kyllä hoitoaineet korviin asti, mutta ilmeisesti pompulat ja muut sitten hankaavat niin paljon.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 05 Kesä 2012, 22:09
Kirjoittaja wilma
^ Mä suosittelisin sulle Elvitalin volume collagen hoitista. Sillä saa superliukkaat ja sileät hiukset, eikä se lähmää tukkaa.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 05 Kesä 2012, 22:23
Kirjoittaja Twinkley
kleio kirjoitti: ^ Nature's Gate Aloe vera conditioner on ainakin mun hiuksille tosi sopiva kosteuttava hoitis.
Kiitos vinkista. Tilasin nyt taman seka saman sarjan shampoon ja katsotaan miten toimii tukkaani. :) Kuulostaa ainakin kuvailujen perusteella juuri hiustyypilleni sopivalta.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 05 Kesä 2012, 22:25
Kirjoittaja miolla
Mikä olisi siis oikein ûberkostuttava pikahoitoaine ja latvahoito (ei suoja)?

Tuossa on edellisellä sivulla ehdotettu Kuukulle kosteuttavia iHerb-tuotteita. Kuukulla on kuitenkin paksu ja jouhimainnen hius, minulla taasen ohut hiuslaatu, joten sopivatkohan hänelle ehdotetut tuotteet myös mulle? Molemmat hakee kuitenkin samaa lopputulosta, eli kosteutusta ja takkujenselvitystä.

Mä käytän pesussa tällä hetkellä Franck Provostin kosteuttavaa shmapoota/ Fudgen hopeashampoota ja syväpuhdistavaa vuorotellen. Pikahoitiksena on Franck Provostin Moisture johon lurautan glycerolia. Latvahoitona on BioSilkin Silk Therapy ja latvasuojana on Matthew James kiiltosuihke (pelkkä silikoni)

Ongelmana mulla on se, että kuivuuden takia takkuuntuvat helposti ja ihan uloimmat latvat ovat yön jälkeen ku krepatut barbihiukset, jotka sojottavat karkeina ihan random suuntiin. Jätettävänä BioSilk ei ole mun hiuksille ihanteellinen, mutta käytän koska tällä hetkellä muutakaan ei ole, enkä tiedä mitä hankkia. Hiuslaatuni on semmoinen, että  silikoni/ öljyt tuntuu kertyvän latvoihin helposti ja tekee hiuksista elottomat vaikkei suoranaisesti latistaisikaan. Säännöllisen epäsäännöllisesti käytän muhituksiin erinäisiä öljyjä, josta rakennnepaikkaavin (?) kookosöljy vain korputtaa.

Tigi ei tuotteena toimi minulla juuri ollenkaan, siltä varalta, että sitä halutaan ehdottaa. MOPIa olen suunnitellut tilaavani, mutta olen avoin ehdotuksille, myös iHerbin tuotteille. Pikahoitoaine saisi kosteuttaa, siloittaa ja mielellään tuoda painoa, mulla on luonnostaan kuivuuden takia aika leijuva hius.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 05 Kesä 2012, 22:37
Kirjoittaja Gekko
Mustikka kirjoitti: Mulla pukkaa pientä kriisiä tukan kanssa. Tuntuu ettei mikään toimi! Tarvisin jonkin supertehokkaan, pehmentävän, liukastavan ja takut poissa pitävän tehohoidon.
Jos kaivataan superliukasta ja ehkä lätsäyttävääkin hoitista, niin minulle tulee ensimmäisenä mieleen Bonacuren Color Save Conditioner. Ei ole tehohoito, vaan pikahoitis. Itse en tätä pysty käyttämään normaalikäytössä ollenkaan koska hiukset sanoo vain läts ja menee päätä pitkin eikä niille pysty liukkauden takia tekemään yhtään mitään, ja tämä siis myös silloin kun ainetta yrittää laittaa vain latvoihin... En välttämättä tiedä suosittelisinko tätä ainetta kenellekään...  ::) Yhtä kaikki, hennan poishuuhtelussa täydellistä kamaa, ei tarvitse edes silottaa etikalla sen jälkeen!

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 06 Kesä 2012, 14:56
Kirjoittaja Eläimellisyys
Kiitos vinkeistä :) Mulla on varmaan vähän samantapainen hiuksisto kun kleiolla, paksut ja jouhimaiset hiukset. Tosin mä en taas niihin pitkinä kaipaa niihin "tuuheutusta" vaan mahdollisimman silottavaa jotta takut pysyisi poissa. Mutta nyt nämä eivät ole vielä edes hartiamitassa joten mielummin pörheämpi tukka nyt :P Odotan myös mielenkiinnolla mitä Saksan ilmasto tekee mun hiuksille. Täällä on kosteampi ilma talvisin niin tukka ei toivottavasti mene takkuun niinkuin Suomessa, siksi uskallan edes ryhtyä tähän kasvatusprojektiin. Lisäksi hiukset on ehkä vahvemmat, tai ainakin ne kasvaa nopeammin kun täällä saa enemmän d-vitamiinia.

Tilasin nyt iHerbistä seuraavat putelit, suositusten lisäksi incien perusteella :

Nature's Gate, Revitalizing Conditioner, Jojoba
Giovanni, Smooth as Silk, Deeper Moisture Conditioner,
Alba Botanica, Natural Hawaiian Conditioner, Cocoa Butter,
Alba Botanica, Leave-in Conditioner, Fragrance Free
Desert Essence, Conditioner, Coconut,
Desert Essence, Coconut Hair Defrizzer & Heat Protector

Katsotaan mitä tapahtuu :) Jos joku ei missään nimessä sovi niin onneksi ne voi antaa miehelle... tosin sen tuntien se tulee "kateelliseksi" mun uusista puteleista ja haluaa kumminkin käyttää niitä ::)

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 11 Kesä 2012, 16:41
Kirjoittaja Angora
Lasimainen hius/intialainen tuuhennushius -ongelmayhtälö kaipailisi hyvin pesevää, mutta hellävaraista shampoota, joka levittyy hyvin. Urheilen paljon, värjään tukkaani ja tosiaan hiuslaatuni lähmääntyy liian hoitavista ja raskaista shampoista, samalla kuitenkin kuivuu liian tujuista ja väri katoaa. Aikaisempi suosikki Alternan Bamboo Smooth Anti-Frizz on ollut mitä mahtavinta, mutta valitettavan kallista kesälompakolle, sillä 20e 250ml riittää tässä päässä vaan kolmeksi kuukaudeksi maksimissaan. Plussaa, jos saan shampoon ostettua jostakin Helsingin liikkeestä/parturista, sillä vanhaa ei jäljellä juuri nimeksikään. Kuitenkin myös netistä tilattavia kuullaan mielellään jatkoa ajatellen.

Edit: Siis tarkentaakseni vielä, ongelmana on siis erityisesti ollut löytää shampoo, joka ei lässäytä tukkaa, mutta joka ei myöskään pesisi väriä eikä kiiltoa pois.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 18 Kesä 2012, 13:01
Kirjoittaja garme
Haeskelen O&H-hoitikselle korvaajaa. Lähinnä etsin silikonitonta tai vähäsilikonista tuotetta, joka toimisi sellaisenaan päivittäisenä pikahoitoaineena, mutta ei olisi pahitteeksi, jos se olisi myös hyvä tehohoitomuhituksiin. Hiukset ovat vaalennetut ja lämpökäsitellyt, eli hoitotehoa ja mielellään siloittavuutta saisi olla. Monissa silikonittomissa hoitoaineissa on mulla ollut se ongelma, ettei ne pysty sellaisenaan selvittämään takkuja riittävän hyvin (esim. Tigin MM) eikä siksi sovellu yksinään pikahoitikseksi. Hiukset on lyhyet ja Tangle Teezer pelastaa paljon takkujen kanssa, mutta olisihan se kiva, jos hoitoaine pystyisi otsiksen takkuihin puremaan. Tuotteen latistavuus ei haittaa, kunhan ei lähmää ja rasvoita liikaa.

Sexy Hairin Soy Tri-Wheat Treatment oli mukava tuttavuus, mutta koostumus on vähän liru, joten se ei ole kovinkaan riittoisan tuntuista.

Ajattelin tilata tuon Giovannin Smooth as Silkin ainakin, mutta kaipailisin lisäksi jotain uutta kampaamoainetuttavuutta, kun en ole pitkään aikaan ostellut uusia kampaamohoitiksia. MOPin Hydrating kiinnostaa, olisiko muita suosituksia?

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 18 Kesä 2012, 15:07
Kirjoittaja Gekko
^ Oletko kokeillut TreSemmen Naturals-hoitista? Ainakin mun mielestä se on aika silottavaa ja on silikoniton. En oikein tiedä tehoista yksinään muhitteluissa, mutta omalle tukalleni on ainakin riittävää kun vähän miksaa öljyä mukaan. Ja koska on aika tuoksuton, jonkin toisen hoitiksen yhdistäminen onnistuu myös hyvin luomatta ihan hirveää tuoksukakofoniaa. :)

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 19 Kesä 2012, 17:38
Kirjoittaja miolla
^^ ja ^ Mulla toimi Tresemme Naturalsia paremmin Franck Provostin silikoniton Moisture-pikahoitis. Mulla on bsl-pituiset, kuivuuttaan helposti takkuuntuvat hiukset ja tuo Franck Provost selvittää hyvin ja kosteuttaa hiusten kuntoon nähden hyvin myös. Tresemmen vastaava oli lirumpaa, eikä mulla siloittanut (kokeillut kahdesti vain) ainakaan pesuvaiheessa juuri nimeksikään.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 12 Heinä 2012, 17:52
Kirjoittaja Heiku
Nyt tarvittais shamppoosuosituksia poikkikselle. Poikkis pesee hiukset joka päivä, koska käyttää sen verran vahaa ja muuta. Tällä hetkellä hiukset on värjäämättömät eivätkä mitenkään kauhean pitkät, oliskohan pisimmät jotain 5 cm. Päänahka on herkkä ja kuivahko ja shamppoon pitäis olla sellainen "tuuheuttava", joka toisi vähän ilmavuutta kun raukalla on niin ohuet hiukset ja saa jatkuvasti kuulla veljeltään kuittailua tulevasta pälvikaljusta :D  Parturi oli joskus (ennenku me tutustuttiin) myynyt tälle Sebastianin jotkut miesten shampoon ja hoitiksen (en nyt muista nimeä enkä jaksa tarkistaa :D), tällä lopputulos on hyvä, mutta useamman käyttöpäivän jälkeen päänahka kutisee. Joka toinen päivä poikkis pesee CO-pesulla, yleensä XZ:n valilija&suklaalla ja tästä tuloksesta tykkää kovin. Joka toiselle pesupäivälle pitäis nyt löytää joku hyvä shamppoo joka on hellävarainen mutta kuitenkin toisi vähän ilmavuutta ja tuuheutta. Kaikki XZ:n shamppoot on käyty läpi ja mikään ei ole hyvä, multa se on nuita mun purnukoita kokeillu mutta kun itse on tähän karheaan paksuun tukkaan kaipaa muuta kuin silotusta, niin ne ei nyt ihan poikkiselle sovi. Olisko jollakin jotain vinkkiä sopivaan shamppooseen? :)

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 01 Elo 2012, 13:04
Kirjoittaja Mai
Nyt ois hakusessa erittäin kosteuttava hiuksiin jätettävä hoitis käytettäväksi rekun kanssa. Hinnalla ei väliä kunhan toimii?

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 01 Elo 2012, 16:16
Kirjoittaja Varjotar
^ KC Professional Let Me Be Moisture Conditioner

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 01 Elo 2012, 21:17
Kirjoittaja DiiDii
^ Voin suositella samaa ! Ihan rakastunut ko. tuotteeseen, erittäin riittoisaa, ja lämpösuoja plussaa  :ts

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 02 Elo 2012, 11:31
Kirjoittaja Kisumirri
Voisiko joku suositella jotakin kevyesti pesevää shampoota? Saa sisältää silikoneja.  Mielellään marketista saisi löytyä, mutta pystyn myös hankkimaan nettikaupasta. Marketista siksi että tarvisin sen huomenna kun on tukanpesupäivä  :)

Tukka on pitkä, kuiva ja hiukan luonnonkihara.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 02 Elo 2012, 13:25
Kirjoittaja Jewely
^^^^Mulla Tigin Let it be kosteuttaa kivasti!

^Ootko kokeillut Glissin Liquid Silk-shampoota? Pesee hellästi puhtaaksi, ei kuivata eikä takuta! On silikoniton :)

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 02 Elo 2012, 13:53
Kirjoittaja Kisumirri
jewely kirjoitti:
^Ootko kokeillut Glissin Liquid Silk-shampoota?
En ole kokeillut. Tätä voisinkin ostaa, kiitos vinkistä  :)

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 02 Elo 2012, 21:49
Kirjoittaja Katzenparade
Suosituksia mun raidoitetuille (sekä värjättyä raitaa, että vaalennettua) hiuksille: eli kaipaisin jotakin suht edullista seerumia, hoitoainetta, tehohoitoa joka ehkäisisi hamppulatvoja, ideoita? Muutenkin hiukseni ovat sellaiset ns. normaalit, eli mitään suurempia ongelmia ei ole.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 04 Elo 2012, 10:10
Kirjoittaja Bristow
Tresemmen protect- naamio on osoittautunut ihan hyväksi saunassa, tulee pehmeät ja sileät hiukset eikä ole takkuja. Bonacuren moisture kick on hiuksilleni ihan paras jätettävä  :l

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 05 Elo 2012, 10:05
Kirjoittaja Elsinen
Osaisiko joku suositella minulle marketista saatavaa pikatehistä tai -naamiota? Olen lähdössä rantalomalle, ja olisi tavoitteena ottaa vain yksi mahdollisimman kosteuttava pois huuhdeltava hoitoaine mukaan. Hiukset ovat kainalomittaiset ja värjäämättömät.

Jätettävänä mukaan lähtee Kerastasen Nectar Thermique.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 05 Elo 2012, 13:46
Kirjoittaja irso
^ Mihin päin olet lähdössä? Ainakin Espanjassa on myynnissä juurikasvussa mennävuosina mainetta niittänyttä Nutriglossia. (Jota viimeksi raahasin kanarialta viisi purkkia  :3)

Edit. typoja, kylppärin pesu tällä kelillä sulattaa aivot.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 07 Elo 2012, 09:50
Kirjoittaja Elsinen
^Kreikkaan menossa ihan turistikohteeseen. Pitääpä tosiaan siellä katsastaa kosmetiikkatarjonta :)

Jokin tuote pitää toki täältä ottaa varmuuden vuoksi mukaan. Franck Provostin käsiteltyjen hiusten naamiosta tykkäsin aikoinaan tosi paljon, mutta en ole nähnyt sitä missään paikassa pitkään aikaan. Lomalla tulee kuitenkin pestyä hiukset joka päivä, niin siksikin jokin halpistuote olisi hyvä.

Edit. Kiitos vielä vinkeistä irso ja jewelry! :)

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 07 Elo 2012, 18:23
Kirjoittaja Jewely
^Minulla Elvitalin silikonittomat naamiot (en nyt muista nimiä mutta oliko ainakin valkoinen purkki) toimii hyvin, samoin kuin XZ:n kosteuttava tehohoito. Pikahoitiksista lempparini on silikoniton mutta ihanan silottava ja kosteuttava Fructiksen Nutri-Repair :)

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 12 Elo 2012, 11:25
Kirjoittaja sandybell83
Pakko tulla avautumaan ja kyselemään viisaammilta neuvoa. Mulla on aika ohuet sekä lyhyet hiukset, ja jos en föönaa niin menee laineikkaaks (näytän ihan mummolta, joka on laittanut paplarit).
Nyt vaalennuspesun ja oranssin värin jälkeen mun hiukset ei ole pysyneet silosena/suorana vaikka olenkin föönaillut ja käyttänyt mitä tahansa aineita (esim Osis Soft n Straightiä) MUTTA ostin Sokokselta pienet matkakoot Goldwellin Rich Repair shampoota ja hoitista. RAKASTUIN. Föönauksen jälkeen hiukset on oikeasti suorat, mutta ilmavat ja pysyvät hyvännäkösinä ja hyväntuntuisina parikin päivää helposti :).
Nyt ongelmaan; mulla päänahka reagoi todella nopeasti sulfaattiin (tai johonkin toiseen ainesosaan). Päänahkaan tulee "kuumottava" tunne ja päänahkaa kiristää. Jos joku tietää mikä ainesosa sen aiheuttaa niin kertokaa PLIIS. Nyt haluaisin siis löytää tuotteita, jotka toimii samalla tavalla kuin nämä Goldwellit, mutta olisivat sitten ilman sitä ainesosaa, joka ärsyttää (olisiko just se sulfaatti).
KIITOS AVUSTA.

Muita tuotteita mitä itse pystyn suosittelemaan ovat;
BC Moisture Kick jätettävä hoitsikka (on ollut käytössä monta vuotta)
BC Sulfate Free Shampoo (todella hyvä shampoo, pelästyin vähän silikonia niin en uskalla paljon enää käyttää)
Cutrin Volumism hoitoaine (toimii mulla CO-pesussa)
Redken Hair Cleansing Cream (syväpuhdistava, niin hyvä/hoitava et voisi käyttää joka pesussa, mutta herkälle päänahalleni en uskalla)
System 4 Hydro Care hoitoaine (oon käyttänyt pidennyksiin, tosi hyvä!)
System 4 Climbatzole Scalp Tonic (on puhdistanut hiusjuuriani tosi hyvin ja hiustenkasvu parantunut!)

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 19 Elo 2012, 15:05
Kirjoittaja Milly
Nyt tarvitsisin kovasti suosituksia hiustenhoitotuotteiden suhteen. Moussevärjäämisen jäljiltä hiukset ovat kuivat ja hauraat. Mikään kotiarsenaalista ei tunnu toimivan: BC:n & Glissin öljyt, Bonacure Time Restore q10 naamio, Giovanni Smooth as Silk.

Kampaamosta kävin ostamassa osan edellämainitusta, mutta kun ei auta, niin ei auta. Sain näytteenä Redkenin Real Controlin joka ei yhden kokeilun jälkeen vakuuttanut. Latvoihin olen tunkenut avocado öljyä ulos mennessä ihan reippaalla kädellä, ilman sitä ei kehtaisikaan.

Osaisiko joku ihana kertoa, mitä tälle pesälle nyt ostaisi?

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 04 Marras 2012, 00:15
Kirjoittaja FairyC
Vinkkejä hyvästä ja oikeasti hoitavasta jätettävästä hoitoaineesta? Hiukset ovat melko paksut ja helposti "pörröisen"  ja karkean näköiset. Mielellään sellainen, jonka voisi hankkia ilman mitään tilaamisrumbaa.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 13 Joulu 2012, 01:14
Kirjoittaja elly
Löytyykö markettituotteista mitään supersiloittavaa, pehmentävää, kosteuttavaa tai what ever hoitoainetta/naamiota/tehohoitoa? En tiedä mitä tukalleni tapahtui, mutta se on aivan kamala. Yritin muhittaa niin öljyä kuin XZ:n tehohoitoa hiuksissani, mutta ei mitään vaikutusta. Kuiva ja takkuuntuva reuhka riippuu päästä, tää on niin kamala että itkettää, ja mää en yleensä joudu kriiseillä tämän kanssa tippaakaan. Olen tällä hetkellä vanhempieni luona pienessä tuppukylässä, mutta jos tarpeitani vastaavaa tuotetta löytyy kampaamotuotteiden puolelta, niin olen valmis ajamaan lähimpään kaupunkiin. Tiedossa on vielä pikkujouluja=muotoilua, ja tuntuu että tukka rapistuu käsiin.

Nyt kiltit, jos tiedät tuotteita, jotka tekevät tukasta täysin lirun, mahdottoman käsitellä tms, niin jakakaa tietonne. Yleensä välttelen silikonimössöjä, mutta nyt olen valmis dippaamaan pääni vaikka lietesäiliöön, jos se auttaa.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 15 Joulu 2012, 22:21
Kirjoittaja MinnieMouse
^ jotain Lorealin naamiota olen itse käyttänyt silloin kun olen ollut jumissa pikkukylässä ;) Oisko ollut keltaisessa purkissa. Nimeä en tähän hätään muista.

Osaisko kukaan suositella vastinetta Tigin self absorbed-shampoolle? Se uudistettu versio vihreässä pullossa ei vaan toimi lasimaisessa tukassa.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 16 Joulu 2012, 09:35
Kirjoittaja Sinimusta
^^Kannattaa kokeilla Glissin hoitoaineita ja Tresemmen Split End hoitoaine siloittaa kyllä todella tehokkaasti. Se tekee hiuksista melkein jopa rasvaiset joskus.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 16 Joulu 2012, 13:01
Kirjoittaja Erykah
Mäkin suosittelisin Glissiä! Keltaisessa purkissa oleva Oil repair -naamio oli kärähtäneen permiksen aikana ainoa tuote, jolla siitä hamppukasasta sai nopeasti sileän  :)

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 18 Joulu 2012, 06:53
Kirjoittaja Sagu
Syossin öljyhoitoshampoo ja -hoitsikka, jätettäväksi Bonacuren Moisture Kickiä, latvoihin vielä Glissin Daily Oil Elixiriä ;D Kuivunut, kauhea, hamppuinen, katkeileva tukka RAKASTAA yhdistelmää.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 19 Joulu 2012, 10:23
Kirjoittaja EllaBella
elly kirjoitti: Löytyykö markettituotteista mitään supersiloittavaa, pehmentävää, kosteuttavaa tai what ever hoitoainetta/naamiota/tehohoitoa? En tiedä mitä tukalleni tapahtui, mutta se on aivan kamala. Yritin muhittaa niin öljyä kuin XZ:n tehohoitoa hiuksissani, mutta ei mitään vaikutusta. Kuiva ja takkuuntuva reuhka riippuu päästä, tää on niin kamala että itkettää, ja mää en yleensä joudu kriiseillä tämän kanssa tippaakaan. Olen tällä hetkellä vanhempieni luona pienessä tuppukylässä, mutta jos tarpeitani vastaavaa tuotetta löytyy kampaamotuotteiden puolelta, niin olen valmis ajamaan lähimpään kaupunkiin. Tiedossa on vielä pikkujouluja=muotoilua, ja tuntuu että tukka rapistuu käsiin.

Nyt kiltit, jos tiedät tuotteita, jotka tekevät tukasta täysin lirun, mahdottoman käsitellä tms, niin jakakaa tietonne. Yleensä välttelen silikonimössöjä, mutta nyt olen valmis dippaamaan pääni vaikka lietesäiliöön, jos se auttaa.
Aika vanha kysymys, mutta vastaisuuden varalle: kurkkaa keittiön kaappiin. Jos näet oliiviöljyä ja hunajaa, voit lisätä niitä ihan mihin tahansa hoitoaineeseen ja saat hiusnaamion. Tämän sekoitus on ollut täälläkin suosiossa. Kosteuttaa ja lisää kiiltoa tukkaan.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 19 Joulu 2012, 12:03
Kirjoittaja ainokainen
Mulla hunaja vain kuivattaa, eikä öljymuhituksistakaan ole ollut apua, kun tukka tuntuu kuivalta. Mulla ei enää vuosiin ole ollut räjähtänyttä latvaa, mutta silloin kun tein isoja värinpoisto-operaatioita ja hiukset huusivat hoosiannaa, ainoa tuote joka todella teki jotain, oli tämä:

Kuva

Eli Biosilk Sil Therapy -seerumi. Tuossa on sekä silikonia että rakennepaikkaavia aineita. Loistotuote! Tämän tuotesarjan tuotteista on täällä jossain oma ketjukin. Nettikaupoista ja joistain kampaamoista saa ostettua tätä. Ainakin Helsingissä kampaamotuotekauppa Hairlekiinissa on joskus ollut tätä, mahdollisesti myös Hairstoressa.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 20 Joulu 2012, 20:58
Kirjoittaja elly
Kiitos paljon kaikille nauvoista! Olen vielä jumissa tuppukylässä, josta en edes Glissiä löytänyt. Huomenna käyn vähän isommassa kylässä, josta yritän löytää kyseisiä tuotteita. :) onneksi tilanne ei ole enää niin paha, että harkitsisin lahjoittavani tukkani pidennyksiksi jollekin  :D

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 20 Joulu 2012, 22:56
Kirjoittaja Shirley
Olisikohan mitään tuotetta, millä saisi sopivasti jämäkkyyttä pituuksiin? Mulla on melko ohut hiuslaatu ja hiukset tuppaavat leijumaan vähän liikaa etenkin näin talvella, vaikka eivät hirveän pahasti olekaan sähköistyneet. Hiukset saisivat olla vähän raskaamman tuntuiset ja laskeutua paremmin. Hennalla olen saanut aikaiseksi tällaista sopivaa jämäkkyyttä, mutta sekin vaikutus on ajan myötä hävinnyt. Lisäksi oon nyt värjännyt vaihteeksi Elumenilla, enkä viitsisi nyt hennailla tähän Ellun päälle. Pelkkä hennaglossaus voisi toisaalta olla yksi vaihtoehto. Mutta siis jos tiedätte jonkun tuotteen, esim. jätettävän, jolla saisi hiuksiin lisää jämäkkyyttä, niin kiitollisena ottaisin vinkkejä vastaan :)

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 20 Joulu 2012, 23:05
Kirjoittaja nysimum
^ Jos siis ongelmana on sähköisyys ja sen aiheuttama pörröisyys ja leijailu, niin silloin hiukset ovat yleensä kuivat eivätkä niinkään rakennepaikkauksen tarpeessa. Suosittelisin siis kokeilemaan ihan aluksi kosteutusta, esim. XZ hunaja & xylitol on ollut kovin kehuttu hoitis.

t. nimim. toista talvea eläissäni ei-sähköiset hiukset, kun aloin viime talvena pitää kunnolla huolta kosteutuksesta... ::)

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 21 Joulu 2012, 07:09
Kirjoittaja Mena
^^ Mulla auttaa hätäapuna sähköisyyteen XZ muumisuihke. Noin muuten olen nyt sekoitanut hoitoaineeseen pari tippaa manteliöljyä, tuntuu vähän helpottavan. MOP Hydrating hoitis kosteuttaa mun hiuksia aika hyvin, jos vaan malttaisin pitää sitä riittävän kauan...

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 22 Joulu 2012, 09:52
Kirjoittaja Shirley
Kiitos vinkeistä! :) Joo, siihen tulokseen mäkin tulin, että hiukset taitavat vaatia vielä lisää kosteutusta. Epäilin alkuun, että olisko tarvetta rakennepaikkaukseen, mutta hiukseni eivät kuitenkaan ole "rääkätyt" erilaisilla käsittelyillä, vaan hius on kai vaan luonnostaan ohutta. Lueskelin tuota Rakennepaikkausta vai kosteutusta -ketjua ja se vahvisti käsitystä kosteutuksen tarpeesta.

Oon viime aikoina yrittänytkin panostaa enemmän kostetuttavien tuotteiden käyttämiseen ja tämä varmaan näkyykin siinä, etteivät hiukset ole niin hurjan sähköiset kuin mitä ne yleensä näissä pakkaslukemissa ovat olleet. XZ:n shampoot ja hoitoaineet (mm. xylitol & hunaja) sekä O&H ha ovat olleet käytössä ja noita XZ:n suihkeita voisi kyllä kokeilla myös. Tuo Mop (sekä shampoo että ha) kiinnostaisi myös kovasti ja oonkin ollut jo melkein hankkimassa niitä, mutta hinta alkoi hirvittää. Mistähän näitä Mopin tuotteita kannattaisi ostaa?

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 24 Joulu 2012, 08:57
Kirjoittaja ainokainen
Shirley kirjoitti: Olisikohan mitään tuotetta, millä saisi sopivasti jämäkkyyttä pituuksiin? Mulla on melko ohut hiuslaatu ja hiukset tuppaavat leijumaan vähän liikaa etenkin näin talvella, vaikka eivät hirveän pahasti olekaan sähköistyneet. Hiukset saisivat olla vähän raskaamman tuntuiset ja laskeutua paremmin. Hennalla olen saanut aikaiseksi tällaista sopivaa jämäkkyyttä, mutta sekin vaikutus on ajan myötä hävinnyt. Lisäksi oon nyt värjännyt vaihteeksi Elumenilla, enkä viitsisi nyt hennailla tähän Ellun päälle. Pelkkä hennaglossaus voisi toisaalta olla yksi vaihtoehto. Mutta siis jos tiedätte jonkun tuotteen, esim. jätettävän, jolla saisi hiuksiin lisää jämäkkyyttä, niin kiitollisena ottaisin vinkkejä vastaan :)
Mä tiedän justiinsa, mitä sä haet! Mulla on myös lasimainen ja lötkö hiuslaatu, ja siksi olen aivan rakastunut hennaan -just sen jämäköityneen tunteen vuoksi, jonka ainoastaan hennalla voi saada aikaan. Hennaglossaus on hyvä, jos ei halua hennata ihan kokonaan. Myös cassia on yksi vaihtoehto, siitä tosin voi tulla aika karhean tuntuinen tukka.

Yksi keino, millä olen saanut kivasti jämäkkyyttä, on rypäleensiemenöljy. Se sekoitettuna ihan tavalliseen hoitoaineeseen jämäköittää hiuksia ainakin mulla. Ei kannata laittaa liikaa, etteivät hiukset latistu. Jostain syystä kaikki öljyt latistavat /sähköistävät mun hiukset heti, mutta rypäleensiemenöljy ei sitä tee!

Rakennepaikkaavista mun suosikki on tällä hetkellä Aussie 3 Minute Miracle, se Original-versio. Se antaa myös ryhtiä tukalle mukavasti. Yleensä teen omaa sekoitusta pulloon, jossa on tätä ja sitten sitä rypäleensiemenöljyä. Loistava kombo!

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 24 Joulu 2012, 19:00
Kirjoittaja Ponpon
Olisi hakusessa muutamia hiustuotteita  :)
Minulla on suht ohuet ja kevyet solisluumittaiset hiukset, joita yritän kasvatella. Jos joku osaisi suositella jotakin näistä?

- silikoniton kevyesti pesevä shampoo
- silikoniton kosteuttava hoitoaine
- mahd. suojaava lämpösuoja
- latvoja kulumiselta suojaava latvasuoja
- joku hyvä jätettävä

Olen juureksien luokse päädyttyäni päättänyt vaihtaa markettituotteet vähän laadukkaampaan tavaraan  ;)

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 24 Joulu 2012, 21:50
Kirjoittaja Nemilie
Tarvitsisin jotain, mikä lopettaisi tämän järjettömän haaroittumisen. :'( En vahingoita hiuksiani mitenkään, sillä en värjää, en käytä fööniä, suoristusrautaa enkä kiharrinta, olen jo ennen hiusherätystäni käyttänyt aina hoitoainetta, pesen vain kaksi kertaa viikossa (ja nyt yritän venyttää pesuväliä viikkoon) ja yritän aina olla hellä hiuksilleni, en käytä lainkaan harjaa enkä edes kampaa joka päivä, käytän rumia mutta hellävaraisia ponnareita yms. Ja SILTI hiukseni ovat huonossa kunnossa. >:( Epäreilua! En tosin ole leikannut puoleentoista vuoteen... Enkä haluakaan leikata. Tiedän kyllä, ettei mikään tuote tee kaksihaaraisista taas maagisesti yhtä hiusta (voiko noin sanoa?), mutta niitä tulee lisää sellaista tahtia, että se on pakko saada loppumaan tai en säästy saksilta. :(

En tiedä, pitäisikö minun käyttää rakennepaikkaavaa, vaikka hiukseni ovat käsittelemättömät. Ne eivät onneksi (ainakaan tietääkseni) katkeile omia aikojaan, mutta jos vetäisen jonkin hiuksen päästä, se yleensä katkeaa sellaisen raivostuttavan valkoisen palluran kohdalta. Olen saanut käsityksen että ne johtuisivat kuivuudesta, ja vähän kuivilta latvani tuntuvatkin, sellaisilta ärsyttävän "rapsakoilta". Liikaa kosteutusta ei tähän tukkaan voi tunkea, osittainen luonnonkiharani rakastaa sitä, joten jonkin superhypermegakosteuttavan tehohoidon ainakin tarvitsisin. Sen pitää olla silikoniton ja sellainen, että oikeasti tekee hiuksille jotain pysyvämpää ja parantaa hiusten kuntoa eikä vain tee kiiltäväksi ja sileäksi. Minulle on oikeastaan ihan sama, miltä tukka näyttää pesun jälkeen, koska pidän sitä melkein aina kiinni, joten lätsäyttävyys ei haittaa, haluan oikeasti tehoavaa kosteutusta näytti pääni sen jälkeen miltä tahansa. :D Tällaista ei varmaan halvalla saa, ja olen kyllä valmis panostamaan jonkin verran, kunhan tuote oikeasti tekee jotain pysyvää. Olen myös aivan järjetön lutraaja, joten mistään minipakkauksesta en kyllä montaa kymppiä maksa. :D

Öljyjä en vielä ole saanut hiuksissani toimimaan, mutta jatkan kokeiluja. Haluaisin kuitenkin jonkin tuotteen, joka toimisi oikeasti hyvin ilman buustailuja ja sekoitteluja parempiin tuotteisiin. Hiukseni ovat osittain kiharat, omasta mielestäni kuivat ja yksittäinen hius on paksu. Tällä hetkellä on silikonittomuuden takia käytössä vain XZ- ja Herbina-arsenaali, mutta omistan myös Sebastian Potion 9:n ja Wella SP Hydrate Maskin, joka tuntui jopa kosteuttavan hyvin, mutta siinä on silikonia. :( Anteeksi jaaritteluviesti, en osaa sanoa mitään lyhyesti...

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 25 Joulu 2012, 17:07
Kirjoittaja Shirley
Kiitos ainokaiselle vinkeistä! :) Joo, mullakin hennaus toi hiuksiin sopivaa jämäkyyttä ja ajattelinkin, että voisin tässä lähiaikoina tehdä hennaglossauksen. Hennaakin löytyy vielä omista varastoista, niin ei tarvitse lähteä ostamaan/tilaamaan  :) Rypäleensiemenöljy ja tuo Aussie kuulostavat myös kokeilun arvoisilta tuotteilta. Nyt ihan ensimmäiseksi taidan tilailla Joicon Intense Hydratorin, kun sitä on täällä niin kovasti kehuttu. Senhän pitäisi käsittääkseni ensisijaisesti kosteuttaa, mutta myös tuoda hieman sitä kaivattua jäntevyyttä.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 25 Joulu 2012, 19:31
Kirjoittaja marsuzioni
Nemilie, niin rankalta kuin se tuntuukin kuulla niin mun mielestä ainoa ratkaisu siihen että on nyt kaksihaaraisia on sakset. Kerran se vaan kirpasee ja se kasvaa kuitenki takaisin kuukaudessa. Ehkä sen takia mikään ei tunnukaan tehoavan niihin koska ne on jo haaroittuneet.
Saattaa olla et käytät liian paljonki silikonipitoisia tuotteita mitkä kuivattaa.
Kihara tukka vaatii paljon kosteutta joten etsi todella kosteuttavia tuotteita.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 25 Joulu 2012, 20:36
Kirjoittaja Nemilie
^ Tiedän kyllä, että jossain vaiheessa ne sakset on edessä, lähinnä pelottaa se kun kaksihaaraisia tuntuu tulevan joka päivä lisää, haluaisin että ne edes vähän hidastaisivat tahtia. :( Käytin ennen joka päivä jotain "kiharavirkistäjää" joka oli pelkkääa alcohol denatia ja silikonia, mutta nyt olen ruvennut tarkaksi molempien suhteen. En kyllä ole leikannut sen jälkeen kun lopetin sen käytön... Mutta en käyttövuosina koskaan huomannut mitään kuivuutta enkä kaksihaaraisia, ja leikkasin silloinkin vain kaksi kertaa vuodessa. Tosin en kyllä osannut etsiäkään, puoli vuotta sitten minulla ei ollut aavistustakaan, mistä tietää, ovatko latvat kuivat vai eivät. :D Ja tosi kosteuttavia tuotteita etsinkin, mutta kun olen niin uusi näissä tukka-asioissa (heh) ja vielä aika surkea INCI-lukija, niin se on vaikeaa. Täytyy vain jatkaa foorumin penkomista. :D

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 26 Joulu 2012, 08:58
Kirjoittaja kleio
^ Nemilie, en tiedä mikä on suhteesi nettikauppoihin, mutta esim. Iherbillä on valikoimissaan aivan tajuhyviä kosteuttavia hoitoaineita jotka maksavat todella vähän. Nämä kaksi ovat omia suosikkejani: Nature's Gate Aloe vera ja TheraNeem Conditioner. Sekoittelen noihin vielä usein glyseriiniä ja itselle sopivia öljyjä sekaan. Iherbillä on muitakin tosi hyviä hoitoaineita ja shampoita.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 26 Joulu 2012, 14:28
Kirjoittaja Manna
Nemilie kirjoitti: Tarvitsisin jotain, mikä lopettaisi tämän järjettömän haaroittumisen. :'( En vahingoita hiuksiani mitenkään, sillä en värjää, en käytä fööniä, suoristusrautaa enkä kiharrinta, olen jo ennen hiusherätystäni käyttänyt aina hoitoainetta, pesen vain kaksi kertaa viikossa (ja nyt yritän venyttää pesuväliä viikkoon) ja yritän aina olla hellä hiuksilleni, en käytä lainkaan harjaa enkä edes kampaa joka päivä, käytän rumia mutta hellävaraisia ponnareita yms. Ja SILTI hiukseni ovat huonossa kunnossa. >:( Epäreilua!
Jos hoitorutiinisi ovat kunnossa niin miten on ravitsemuksesi laita? Syötkö monipuolisesti ja terveellisesti? Juotko riittävästi nesteitä? Tupakoitko?

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 31 Joulu 2012, 23:31
Kirjoittaja Nemilie
^ Luulen syöväni terveellisesti, perusruoka ainakin on todella terveellistä, vaikka herkuttelen kyllä aika paljon... Ja popsin myös vitamiineja. Enkä tosiaan tupakoi. :D Juomisesta en osaa sanoa, välillä juon todella paljon kun tankkaan zumbaa varten ettei tulisi huono olo, olen kyllä alkanut juoda paljon enemmän vettä kuin ennen ihan joka päivä. Nyt on pakko mennä juomaan lasillinen (sitä vettä siis ;D)... :D

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 02 Tammi 2013, 02:35
Kirjoittaja Painted Lady
^ Kirjoitit tuolla ylempänä, että pidät hiuksia melkein aina kiinni, mutta käytät hellävaraisia lenksuja. Siitä tuli mieleeni, että  käytätkö usein esim. kaulaliinaa tai jääkö hiukset helposti laukun olkahihnan alle? Oletko levoton nukkuja, joka pyörii sängyssä (ja hankaa hiuksia tyynyyn)?

Oman kokemukseni mukaan hiuslenksujen, laukun olkahihnan tms. lisäksi myös haaroittuneet hiukset tuntuu aiheuttavan lisää haaroittumista. Siksi suosittelen leikkauttamaan huonot latvat pois ja käyttämään sen jälkeen hiuksia siloittavia tuotteita kuten öljyjä tai silikonipitoisia jätettäviä.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 19 Tammi 2013, 23:14
Kirjoittaja Blushing
Pitkästä aikaa täällä taas :) Tarpeet ovat kovin muuttuneet sen jälkeen kun en ole enää hiuksia värjäillyt ja koko pää onkin nyt ihan oman väristä kasvustoa. Ei siis enää oikein toimi vanhat suosikit. Nyt pitäisi löytää nykyisiä tarpeita vastaavat sh ja ha.

Tämän talven ongelmina ovat olleet sähköiset hiukset ja hilseilevä hiuspohja. Luonnostaan hiukset ovat lasimaiset ja hieman hennot. Lätsähtävät kyllä helposti. Tykkään suht pesevistä, mutta toisaalta miedoista tuotteista. Tilaisin mielelläni vaikkapa iHerbistä ja suosin mieluiten mahdollisimman luonnonmukaisia tuotteita. Silikonille ja mineraaliöljyille ehdoton ei. Voisin myös kuvitella, että hiuspohja tykkäsi sulfaatittomista aineista, mutta ei tämä mikään ehto ole. Kovin öljyisiä tai hoitavia tuotteita en usko tarvitsevani. Tuoksu ei saa missään nimessä olla kauhean voimakas eikä yrttinen/kovin kukkainen. Mieluisin olisi joku raikas hedelmätuoksu.

Pääasiassa olen nyt käytellyt marketin tuoksuttomia shampoita, tyyliin Erisan ja Tresemmen Naturals- hoitsikkaa, mutta nämä saavat tosiaan hiuspohjan ja hiukset liian kuiviksi.

Osaisikos joku suositella jotain? :D Sen verran vähän on tullut viime aikoina seurailtua keskustelua, että en ole yhtään perillä nykysuosikeista. iHerbin arkistoitua kokemusketjua luin toki, mutta suurin osa taitaa värjätä hiuksia ja kaivata paljon hoitavampia tuotteita kuin minä, niin en oikein tiedä mikä sitten tälle kuontalolle sopisi.

Lusheja suunnittelin ensin, mutta niistäkin löytyi todella ristiriitaisia kokemuksia. Myös Nubian Heritagen body washit voisi olla mieluisia. Ja näitäkin nyt katselin: http://www.thebodyshop.fi/fi/shampoot/396/dg

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 13 Helmi 2013, 19:58
Kirjoittaja Jewely
Heip!
Tarvisin suosituksia pesevästä shampoosta ilman silikonia. Ei XZ eikä herbinaa, saa takuttaa kunhan pesee puhtaaksi :D Olen ilmeisesti innostunut hellästi pesevistä shampoista kun havahduin äsken siihen, ettei minulla enää muita olekaan. Tykkään kuitenkin vaihdella shampoita, jos pesen hellällä shampoolla monta kertaa putkeen niin ei tule enää tarpeeksi puhdasta. Käytössä on Oulun kauppojen lisäksi Tornio-Haaparanta (icamax, kicks), noista pitäisi löytyä :) Onko ideoita vai häätyykö etsiä hakuammunnalla? :> Ruotsin puolelta ajattelin ostaa ainakin ihanaa nutriglossia lisää!

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 13 Helmi 2013, 21:00
Kirjoittaja Mena
^ Garnier Fructis Nordic Hair Care Pure Volume shampoo. Pesee kunnolla takuttamatta kauheasti eikä sisällä silikonia. :ts

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 13 Helmi 2013, 21:43
Kirjoittaja Jewely
^Hei joo! Kiitti, taidankin kokeilla tuota, tykkään Fructiksista muutenkin :) Ja tuuheuskaan ei haittaa kun tuntuu että tukka on pipokaudella aina ihan litissä. Ja hintakin on oikein opiskelijaystävällinen!

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 11 Elo 2013, 11:55
Kirjoittaja Erykah
Tähän asti hiustenhoitoni on perustunut pitkien vaalennettujen hiusten kasassa pitämiseen. Nyt kuitenkin pätkäisin tukan ihan lyhyeksi ja tajusin, että tarvitsen ihan uusia pesuaineita.

Haussa siis hyvä tuuheuttava shampoo lyhyille hiuksille! Pesutehoa pitäisi olla, että kaikki vahanjämät lähtee päästä, mutta hiusten ei saisi jäädä sähköisiksi tai liian kuiviksi.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 11 Elo 2013, 17:21
Kirjoittaja evergreen
^ PM Tea Tree Thickening shampoo  ;D

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 17 Syys 2013, 18:51
Kirjoittaja Luurankka
Onko kellään vinkata hyvää O&H:n korvaajaa? Joku sivu taaksepäin tätä kysyttiinkin, mutta koska vastauksia oli vain muutama niin kysytään uudestaan. Tresemmen Naturalsia oli ehdotettu, mutta itse en saa noilla samanlaista tulosta. Naturals siloittaa turhankin tehokkaasti ja tukka menee päätä pitkin ja rasvoittuu nopeammin ja pystynkin käyttämään sitä vain latvoissa.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 29 Loka 2013, 16:37
Kirjoittaja Shirley
Nyt olis hakusessa superkosteuttava hoitoaine. Saa olla sellainenkin, joka lätsäyttää, kun tarkoitus olisi käyttää lähinnä latvoihin. Myös iHerb-tuotteita saa ehdottaa! Silikonia ei mielellään saisi sisältää. Myös muitakin todella kosteuttavia tuotteita (jätettävät, tehohoidot) saa ehdottaa!

Edit. Hätäilin vähän turhaan tämän viestin kanssa, sillä löysinkin haulla täältä hyviä vaihtoehtoja. IHerbistä lähti tilaukseen mm. Aubrey Organics, Moisturizing Honeysuckle Rose -ha

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 03 Joulu 2013, 10:57
Kirjoittaja pinkpepper
Tarvitsisin jonkun shampoon. Mun hiukset rasvoittuu nykyään sen verran paljon, että mun on pakko pestä ne joka päivä. Jos en pese joka päivä, niin sitten päänahka alkaa helposti kutisemaan. Vaikka tukka rasvoittuukin aika vauhdilla, on päänahka silti samaan aikaan melko kuiva, välillä ihan hilseilee sellaista valkoista hiutaletta ja kutiaa ilmeisesti kuivuuttaan. Olisko ehdotuksia shampoista? Cutrinin Bio+ shampoita olen jo kokeillut, samoin Simin niitä ruskeissa pulloissa olevia. Cutrinin Bio+ rasvoittuvien hiusten shampoo kuivatti liikaa, mutta sitten taas se kuivan päänahan shampoo jätti hiukset ehkä vähän päätä myöten valuviksi, ja mietin myös peseekö se tarpeeksi tehokkaasti rasvan pois. Eli kaipaisin ehkä jotain sellaista, mikä pesisi melko tehokkaasti, mutta ei saisi kuitenkaan olla liian tehokas ettei päänahka kuivu. Onpa taas hankalat kriteerit shampoolle...  ???

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 03 Joulu 2013, 11:35
Kirjoittaja catjuska
^Mitenkäs tuo XZ:n xylitol-hunaja, onko se liian tuju? Ja tällain pipokaudella kun hiukset saa pidettyä jemmassa, niin jos pitää jotain öljymuhittelupäiviä päänahan oloa helpottamaan, tai sitten nämä perinteiset co-pesut?

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 03 Joulu 2013, 12:04
Kirjoittaja pinkpepper
Co-pesut ei toiminut mulla. Oon keittiössä töissä, ja siellä myssyn alla päänahka hikoilee ja rasvoittuu sen verran, että pelkällä hoitiksella en niitä tuntunut saavan puhtaaksi kun joskus kokeilin.

XZ:n xylitol-hunajaa olen joskus käyttänyt, ja se oli ihan ok-hyvää  muistaakseni, mutta kun mulla on pitkät ja paksut hiukset, niin ne tuntui vähän lätsähtävän. Mutta tuo on kyllä sen verran halpaa, että tuota voisin harkita kyllä vaihtoehdoksi.

Öljymuhitukset voisi olla ihan hyvä idea kanssa, mutta haalistaako ne hiusväriä?

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 03 Joulu 2013, 16:27
Kirjoittaja evergreen
pinkpepper kirjoitti: Tarvitsisin jonkun shampoon. Mun hiukset rasvoittuu nykyään sen verran paljon, että mun on pakko pestä ne joka päivä. Jos en pese joka päivä, niin sitten päänahka alkaa helposti kutisemaan. Vaikka tukka rasvoittuukin aika vauhdilla, on päänahka silti samaan aikaan melko kuiva, välillä ihan hilseilee sellaista valkoista hiutaletta ja kutiaa ilmeisesti kuivuuttaan. Olisko ehdotuksia shampoista? Cutrinin Bio+ shampoita olen jo kokeillut, samoin Simin niitä ruskeissa pulloissa olevia. Cutrinin Bio+ rasvoittuvien hiusten shampoo kuivatti liikaa, mutta sitten taas se kuivan päänahan shampoo jätti hiukset ehkä vähän päätä myöten valuviksi, ja mietin myös peseekö se tarpeeksi tehokkaasti rasvan pois. Eli kaipaisin ehkä jotain sellaista, mikä pesisi melko tehokkaasti, mutta ei saisi kuitenkaan olla liian tehokas ettei päänahka kuivu. Onpa taas hankalat kriteerit shampoolle...  ???
Kokeilitko Bio+-sarjasta Energen-vaihtoehtoa? Minusta se on hyvä tasapainottamaan rasvoittumista ilman että kuivattaisi överisti. Muut Bioplussat tai Simit eivät mua hirveästi ihastuttaneet. Mahtava hellä vaihtoehto tasapainottavaksi shampooksi niin päänahan kuin hiustenkin kannalta on Lushin Fair Trade Honey, mutta Suomen hinnat ovat aika kovat. Itse tilaan Lushit Briteistä. Jos tarvitsee tehokkaampaa rasvan poistoa, mutta ei ihan niin tujua kuin kotimaisilla rasvaisten hiusten tuotteilla, niin Lushin I Love Juicy on loistotuote.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 03 Joulu 2013, 17:08
Kirjoittaja Vivianna
Hakusessa olisi tosi kosteuttava hoitoaine/tehohoito hiuksiin, jota löytyisi ihan Prismasta/Cittarista.
LV hoitoaine on testattu ja en oikein osaa sanoa toimiko vai ei.
Tresemmen Naturals on myös käytössä ja se onkin ihan kelpo ainetta. Lisää vinkkejä otetaan kiitollisna vastaan :).

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 03 Joulu 2013, 21:41
Kirjoittaja pinkpepper
^Ootko kokeillut XZ:n Xylitol-hunaja tehistä tai Herbinan Marjaspa tehistä?

Bio+ -sarjan Energen shampoo on mennyt multa ihan ohi, täytyykin tutkailla sitä samoin kuin Lusheja. Kiitos vinkeistä.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 04 Joulu 2013, 09:27
Kirjoittaja Vivianna
Xylitol tehis on testattu, mutta toi Marjaspa voisi olla kokeilemisen arvoinen. Kiitos helpistä ;).

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 04 Joulu 2013, 13:59
Kirjoittaja ZEN
Fructis Color Resistkin voisi olla kokeilemisen arvoinen, siloittaa hyvin, tosin saattaa hieman lätsäyttää, jos hiukset on ennestään hyväkuntoiset.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 05 Joulu 2013, 08:54
Kirjoittaja Vivianna
Kiitti zeprah :).  Vinkkejä on aina kiva saada.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 12 Joulu 2013, 06:20
Kirjoittaja Mena
pinkpepper, oletko kokeillut pestä joka toinen päivä pesevällä ja joka toinen päivä vähän hellemmällä shampoolla? Itse vuorottelin näin, kunnes löysin shampoon joka pesee tarpeeksi tehokkaasti (mutta kuitenkin päänahkaa rasittamatta) että voin tehdä joka toinen päivä co-pesun. Käytin hellänä shampoona Erisanin shampoota.
(Nyt mulla on käytössä Neutralin shampoo johon olen oikein tyytyväinen.)

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 12 Joulu 2013, 16:28
Kirjoittaja pinkpepper
^Tuota vuorottelua voisin kokeilla. Mulla on nyt Ducrayn shampoo kuiville hiuksille. Eli sitten tarvitsisi keksiä joku pesevämpi sen kaveriksi, ehdotuksia?

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 23 Joulu 2013, 19:38
Kirjoittaja Mena
Herbinan MarjaSpa mulla oli pesevämpänä. :)

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 05 Tammi 2014, 18:13
Kirjoittaja elly
Osaisikohan joku vinkata minulle halvempaa korvaajaa Kérastase nectar thermique -jätettävälle hoitovoiteelle? Lämpösuoja ei ole välttämätön, mutta voidemainen koostumus ja pehmeä lopputulos olisivat hakusalla.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 12 Helmi 2014, 06:52
Kirjoittaja tragedia
^Miten olisi Tigin Afterparty tai Lorealin suoristusvoide (pinkki pullo)?

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 13 Helmi 2014, 18:15
Kirjoittaja chew
elly kirjoitti: Osaisikohan joku vinkata minulle halvempaa korvaajaa Kérastase nectar thermique -jätettävälle hoitovoiteelle? Lämpösuoja ei ole välttämätön, mutta voidemainen koostumus ja pehmeä lopputulos olisivat hakusalla.
L'oréalin markettipuolella on Studio Line Hot Straight Cream joka voisi hyvinkin olla lähes samaa tavaraa - Lorkku kun omistaa sekä L'oréal Parisin että Kérastasen. Raaka-ainelistaa en tosin löytänyt kummallekaan, joten en voinut tarkistaa.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 24 Helmi 2014, 09:29
Kirjoittaja Mindie
Nyt kaipailisin juuresten tuotesuosituksia! Minulla on ollut loppukesästä saakka käynnissä hiusten kasvatusprojekti, ja tällä hetkellä hiusmalli on lyhyt, vähän korvalehtien alapuolelle yltävä polkka. Hiuspohjani on nopeasti rasvoittuva, mutta usein tuntuu, että todella tehokkaasti pesevät shampoot vain pahentavat rasvoittumista. Hiukseni takkuuntuvat pestessä todella paljon, ja tällä hetkellä suoristusrauta on ahkerassa käytössä (käytän lämpösuojaa), koska hiukseni ovat todella kurittomat. Kaiken tämän kun pistää yhteen, niin hiukset ovat tällä hetkellä aika kuivat ja kurittomat  :-\ Ai niin, ja hius on käsittelemätöntä.

Tällä hetkellä on ollut käytössä lähinnä Cutrinin Moisturism sh ja ha, mutta kaipaisin nyt tuohon rinnalle toista sh-ha komboa ja mielellään vielä tehohoitoa ja jätettävää, jotka kosteuttaisivat ja ehkä hiukan myös korjaisivat suoristusraudan tekemää tuhoa. Shampoo ei saisi takuttaa, mutta sen pitäisi kuitenkin pestä hiukset puhtaaksi, koska käytän jonkin verran muotoilutuotteita ja kuivashampoota. Mielellään tuotteiden pitäisi vielä tehdä hiuksista vähän kevyemmän tuntuiset, sillä ne tuntuvat välillä turhan raskailta, ja haluaisin niistä sellaiset kevyet jotka heilahtelisivat nätisti kun päätä heilauttaa  ;D Shampoo saisi olla mielellään silikoniton, mutta hoitotuotteissa saa olla jonkin verran silikonia, jos se auttaa tätä tilannetta. Silikonittomuus on kuitenkin plussaa  ;) Tuotteet voivat olla netistä tilattaviakin, kunhan ne saa tilattua FeelUniquesta, Lookfantasticista, BeautyBaysta, iHerbistä tai Britti-Lushista  :) Mitään selkeää hintahaitaria en osaa oikein antaa, mutta olisi kuitenkin kiva jos tuotteet eivät maksaisi yhteensä yli 50-60 euroa, sillä opiskelijabudjetti rajoittaa kuitenkin rahankäyttöä  :) Tulipahan pitkä selvitys, mutta toivottavasti joku jaksaa lukea tämän loppuun ja auttaa tässä hiuskriisissä!

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 24 Helmi 2014, 16:36
Kirjoittaja evergreen
^ Mulle tulee mieleen Lushin Cynthia Sylvia Stout -shampoo ja Veganese- tai American Cream -hoitis. Oletko kokeillut? Lushin brittiläiset verkkosivut eivät oikein kerro tuotteista paljoakaan oleellista, kuten että millaisille hiuksille mikäkin shampoo on tarkoitettu, mutta jenkkisivut ovat kattavammat. Cynthia Sylvia Stoutista sanotaan "For dry or fluffy hair that needs to be tamed", eli sopisi aika hyvin kuvaukseesi kuivista ja kurittomista hiuksista. Oma kokemukseni tuosta on, että se ei tee hiuksia raskaiksi (ja mulla on hennot hiukset), mutta tekee niistä paremmin laskeutuvat (Jessica Rabbit -vibat, heh). Veganese taas on todella kevyttä ja kosteuttavaa, ja sopisi lyhyisiin hiuksiin siinä mielessä, että sitä voi levittää jopa päänahkaan ilman rasvoittumista. Moni suosittelee noita yhdessä, mutta moni kyllä tykkää myös ennemmin American Creamista. American Cream sopinee kaikenlaisille hiuksille, mutta sitä en laittaisi ihan tyveen saakka. Minusta se on silti tosi kiva hoitis, on itsellänikin käytössä. Ja Lusheissahan ei ole silikoneja.

Myös Lushin Rehab-shampoo voisi sopia hyvin ainakin satunnaiseen käyttöön. Se puhdistaa aika tuntuvasti, mutta jättää hiuksiin ja päänahkaan öljyhoitofiiliksen. Hiukset saattavat pestessä olla vähän takkuisen tuntuiset, mutta jälkeenpäin ovat aika silotetut ja kiiltävät, minusta etenkin Veganesen kanssa tuloksena on supersileä mutta ilmava tukka. Jos on herkkä päänahka, niin piparminttuinen Rehab voi kuitenkin olla jokapäiväisessä käytössä liikaa.

Lisäksi tulee mieleen (yhä Lushia) H'suan Wen Hua -tehohoito.

Tämä nyt oli tällainen Lush-pläjäys, kun niiden kanssa olen tutuin, mutta muut osaavat varmaan suositella muita vaihtoehtoja!  ;D

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 24 Helmi 2014, 20:15
Kirjoittaja janniina
Mitä teen, tukka venyilee ja katkeilee??! Apua!

Mielellään silariton ja mineraaliöljytön hoito!

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 24 Helmi 2014, 20:20
Kirjoittaja Kauris
^ Yksittäisen hiuksen purukumimainen venyminen on yleensä merkki rakennepaikkauksen tarpeesta. Toki hius aina vähän venyy, mutta sen purukumimaisuuden huomaa kyllä. Mulla ainakin tuolla lailla venyvä hius jää venytyksen jälkeen juurikin kärsineen ja venytetyn näköiseksi. Myös katkeilu voi olla merkki rakennepaikkauksen tarpeesta.

En muista onko Joicon ja Lanzan rekut silarittomia, iHerbistä Mill Creekin rekku saattais olla silariton ja ainakin mineraaliöljytön.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 24 Helmi 2014, 21:09
Kirjoittaja Mindie
evergreen: Kiitos Lush-pläjäyksestä :D Noista suosittelemistasi olen kokeillut American Creamia joskus monta vuotta sitten, ja muistaakseni se oli ihan hyvää. Mitään suurempia tunteita se ei herättänyt puoleen tai toiseen, mutta silloin hiukset olivat niin hyvässä kunnossa ettei niihin vaikuttanut oikein mikään hyvässä eikä pahassa. Rehabia minulla oli joskus näyte, ja muistaakseni se takutti hiuksiani aika pahasti.. Mutta voisihan siitä ainakin näytettä pyytää  :) Ja tuota Cynthia Sylvia Stoutia olen katsellut useammankin kerran, ja se on ollut jo matkalla ostoskoriin, mutta sitten olen aina muuttanut mieleni :P H'suan Wen Hua kuulostaisi myös aika jännittävältä, joten pitää harkita sitäkin  ;D Nuo kaikki tuotteet kuulostavat tosi hyvältä, ja voisivat hyvinkin olla juuri sitä mitä haen! Olen muutenkin miettinyt Lush-tilauksen tekemistä, kun muutama suosikkituote on loppunut jo aikaa sitten, niin pitää suunnitella että tekisinkö tilauksen ja laittaisin nuo kolme ainakin tulemaan siinä samalla :)

Saa kuitenkin ehdotella vielä muitakin tuotteita, ja erityisesti vielä niitä  jätettäviä! Voin tehdä sitten vaikka Lush+muita hiusjuttuja -kombon  ;D

edit. Lisätty kommentit Rehabista ja H'suan Wen Huasta

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 24 Helmi 2014, 21:33
Kirjoittaja elly
Kiitos vinkeistä chew ja tragedia, tutustun hieman kyseisten tuotteiden ainesosaluettelohin ja otan jonkun niistä kokeiluun! :)

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 24 Helmi 2014, 22:27
Kirjoittaja evergreen
Mindie, läpisen vielä vähän lisää  ;D : Mun mielestä Lushilta myös It's Raining Men -suihkugeeli (no, sanoohan se olevansa myös hiuksille) on ihana shampoona. Usein kuulee sanottavan, että vartalon pesuun tarkoitetut tuotteet olisivat huonoja hiuksille, mutta tämä on minusta paljon hellempää ja kosteuttavampaa kuin Lushin hunajashampoo Fairly Traded Honey, joka sekin on tosin ihan jees. Incikin puhuu saman puolesta, kuten sekin että se on taivaallista iholle. Jos haluaa keveyttä, pehmeyttä, kosteutusta ja liikkuvuutta, niin It's Raining Men on kannattava kokeilu, ja miksei tietty se varsinainen hunajashampookin. Olutshampoo Cynthialla taas saa sitten ehkä vähän enemmän kontrollia. Sitä Rehabia en tosiaan ehkä ihan ekana ottaisi, kun onhan se vähän voimakasta. Ja näistähän saa sitten niitä pikkukokojakin, jos haluaa näytteiden lisäksi kokeilla jotain enemmän.

Käytän itse latvoille jätettävänä Shine So Brightia, josta tykkään kovasti, mutta se ei tietty oikein koko pituuksille ehkä sovi. R&B taas on ihan liian raskasta, jos tahtoo keveyttä, joten Lushilta ei ehkä parhaiten jätettäviä tosiaan saa. Tosin kyllähän jotkut käyttävät Veganesea tai American Creamia myös pienissä määrin jätettävinä, itse en ole kokeillut. Mutta en ole kyllä enää jätettäviä pituuksille oikein tarvinnutkaan noiden Lushin hellempien shampoiden kanssa.  :)

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 24 Helmi 2014, 23:06
Kirjoittaja Mindie
evergreen: läpise ihmeessä  ;D Joo tuo It's Raining Menhän kuulostaa kans tosi hyvältä! Voisin melkein tilata siitä sen pikkupullon kokeiluu jos tuon tilauksen päädyn tässä tekemään. Voisin testailla sitä sekä iholle että hiuksille. Samaten voisinkin sitten jättää sen jätettävän haun toistaiseksi kesken, ja kokeilla että riittäisivätkö nuo sh, ha ja tehohoito tälle kutristolle :) Kiitos paljon avusta!

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 24 Helmi 2014, 23:38
Kirjoittaja evergreen
^ Ole hyvä vaan, toivottavasti löydät ainakin jotain mieleistä! Laitan itsekin pian Lushille tilausta noista useimmista mainituista, kun en kestä ajatusta että pääsisi loppumaan kesken...  ;)  Jos päädyt Lusheihin, niin sehän niiden kanssa kannattaa muistaa, että ne peseytyvät hiuksista aika hyvin, eikä niillä tosiaan saa mitään sellaista silikoni/parafiinisileyttä, mutta pienen ajan kanssa ainakin käsittelemättömän hiuksen saa kyllä tosi kivaksi. Minusta ne ovat mahtava vaihtoehto juuri sellaiselle, jolla on käsittelemättömät hiukset tai oman värin kasvatusprojekti ja ehkä vähän rasvoittuvan puoleinen päänahkakin, niin että toiveissa ehkä onkin jossain määrin luonnollinen ja puhdas tuntu.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 30 Heinä 2015, 11:59
Kirjoittaja ZombieQueen
Onko kukaan löytänyt Tigin vanhalle Moisture Maniac hoitoaineelle samantyylistä korvaajaa? Hakisin hoitsikkaa joka kosteuttaisi tehokkaasti. Mielellään sellainen jota saisi isossa pullokooossa muttei se mikään ehdoton kriteeri ole. :)

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 30 Heinä 2015, 12:48
Kirjoittaja ZEN
^Oletko kokeillut Giovannin 50:50 hoitoainetta? Mä rakastin niin tuota Moisture Maniacia kans, ja vaikka tuo Giovanni nyt ei ihan sen tasolle yllä, niin siitä on tullut mun seuraava luottokosteuttaja.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 30 Heinä 2015, 13:15
Kirjoittaja ellen
^^ Myös Nature's Gaten Hair Defense Conditioner Pomegranate Sunflower -hoitis tai Kiss My Face Whenever Conditioner Green Tea & Lime -hoitis voisivat olla kokeilemisen arvoisia hoitiksia. Sullahan on paksut hiukset, SHF, eikös ollutkin? Ainakin mun hentoisia luonnonkiharoita hiuksia molemmat hoitikset latistaa melkoisesti. Kosteuttavat hyvin sekä selvittävät hiukset nopeasti suihkussa ja myös muhittelu onnistuu. Molemmat hoitikset ovat isoissa, edullisissa pulloissa, joten niitä raaskii holvata ihan kunnolla.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 30 Heinä 2015, 13:27
Kirjoittaja ZombieQueen
^ja^^ Kiitos ehdotuksista, en olekaan mitään noista vielä kokeillut! ellen juu on aika paksut ja helposti pörrööntyvät joten tykkään tuhdeista koostumuksista hoitoaineissa. :)

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 30 Heinä 2015, 14:12
Kirjoittaja ellen
^ Kumpikaan hoitis ei muuten ole koostumukseltaan tuhtia tavaraa, vaan aika juoksevaa ja kevyesti pullosta ulos tulevaa, mutta ovat todella silottavia. Onneksi kumpikaan hoitis ei ole kallis, joten hukkaostoksen sattuessa ei ole kallis huti. Ja hoitikset voi kuitenkin aina holvata CWC-pesun ekana hoitiksena :D , jos eivät ole tarpeeksi hyviä muussa käytössä.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 30 Heinä 2015, 15:34
Kirjoittaja ZombieQueen
^Kosteuttava ja silottava on juuri niitä ominaisuuksia mitä olen vailla, tarvii kokeilla. :)

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 15 Elo 2015, 22:08
Kirjoittaja Kalevalatar
Tietääkö kukaan, saako Suomesta tai jostain ulkomaisesta verkkokaupasta tilattua helposti Suave-merkkistä shampoota? Usalainen kaveri oli käymässä kylässä ja koklasin hänen Suave-shampoota ja hoitoainetta. Tykästyin niin kovin, että haluan sarjan tuotteita itselleni! Tuoksuivat ihanalle ja shampoo oli hellä, mutta piti huikset ja päänahan puhtaana 4 päivää.

http://www.suave.com/product/category/6 ... onditioner

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 16 Elo 2015, 17:59
Kirjoittaja pinkpepper
^Kiinnostuin itsekin!

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 25 Loka 2015, 09:58
Kirjoittaja Kevätperhonen**
Hakusessa pitkille vaalennetuille hiuksille sh ja ha jotka eivät takuta hiuksia. Ahdistaa kun nykyisin menee pesun jälkeen hiusten selvittämisessä ikuisuus. Päänahkani on tällä hetkellä helposti rasvoittuva ja herkkä, joten jos nämä ominaisuudet huomioiden löytyisi joku hyvä combo,olisin kiitollinen!&nbsp; <3

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 09 Marras 2015, 15:55
Kirjoittaja Amy
Olisiko suosituksia oikein kosteuttavasta pikahoitoaineesta? Joicon IHT satunnaisessa käytössä, mutta en viitsi joka pesussa tuhlata sitä. Lanzalta käytössä pari pikahoitista, jotka silottavat tosi hyvin mutta hiukset kovin kuivat edelleen niiden jäljiltä.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 22 Helmi 2016, 14:20
Kirjoittaja Kalevalatar
Macadamia shampoot ja hoitoaineet. Olin aikaisemmin tilannut näitä beatubaysta ja näillä saa jopa mun koppuraisen luonnonkiharan sileäksi. Tykkään! Tuoksu on monessa tuotteessa voimakas, mutta jos tämä ei haittaa niin voin suositella.

Näitä on ollut saatavilla aikaisemmin vain Stokkalta, mutta nyt löytyy myös Anttiloista. Tilasin kun sai puoleen hintaa.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 22 Helmi 2016, 16:09
Kirjoittaja NarnianQueen
Macadamiat ovat kyllä ihania :) Kokeilin sitä Light-shampoota, ja ihastuin sen jättämään kuohkeuteen ja puhtaaseen tunteeseen..

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 21 Kesä 2017, 20:27
Kirjoittaja Morrigan
Mikä/mitkä olisi hyviä tuotteita 10-vuotiaan lapsen hiuksille, jotka ovat olkapäämittaiset, suorat, hennot, ei kovinkaan sileät vaan enemmänkin mattaiset ja aivan järjettömän helposti takkuuntuvat. Päivässä tulee isoja ja tiiviitä rastamaisia takkukimppuja joita on tosi työlästä saada selvitettyä.

Käytössä on tangle teezer. Käytettävistä hoitoaineista ja shampoista en tiedä. Niiskuneidin selvityssuihketta olen nähnyt pöydällä, samoin moroccanoil lightia.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 16 Heinä 2017, 23:29
Kirjoittaja Fishbones
Mun on kai parempi alistua, ja alkaa käyttää hoitoainetta ainakin silloin tällöin, vaikka vihaankin sitä muovikuorrutus-fiilistä yli kaiken. Hiukset vaan alkaa vetää takkuun vaikka mitä tekisi. Mutta olen ihan ulalla, että mikä/millainen hoitoaine olisi hyvä.
Mulla on TOSI paljon hiusta, mutta yksittäisten hiusten paksuus vaihtelee, löytyy niin paksua kuin olemattoman ohuttakin. En värjää, enkä juuri lämpökäsittelekkään tai muuten rääkkää hiuksia, eikä ne tunnu mitenkään vahingoittuneilta tai kuivilta. Latvat on tietty vähän kuivat, mutta ei mitään hamppua. Kaksihaaraisiakaan ei ole poikkeuksellisen paljon. Pidän hiuksia auki oikeastaan vaan kotona sohvalla istuessa, muuten ne on joko puikkonutturalla tai letillä.

En siis tosiaankaan kaipaa varsinaisesti siloittavaa hoitoainetta, eikä rakennepaikkaavakaan taida olla oikea tähän. En sit tiiä oisko joku kosteuttava, vaikka nää ei tosiaan mitenkään kuivilta mun mielestä tunnu :-\

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 28 Heinä 2017, 19:52
Kirjoittaja pinkpepper
Kalevalatar kirjoitti: Tietääkö kukaan, saako Suomesta tai jostain ulkomaisesta verkkokaupasta tilattua helposti Suave-merkkistä shampoota? Usalainen kaveri oli käymässä kylässä ja koklasin hänen Suave-shampoota ja hoitoainetta. Tykästyin niin kovin, että haluan sarjan tuotteita itselleni! Tuoksuivat ihanalle ja shampoo oli hellä, mutta piti huikset ja päänahan puhtaana 4 päivää.

http://www.suave.com/product/category/6 ... onditioner
Löysitkö näitä jostain helposti tilattavasta paikasta?

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 28 Heinä 2017, 22:58
Kirjoittaja Kalevalatar
pinkpepper kirjoitti:
Kalevalatar kirjoitti: Tietääkö kukaan, saako Suomesta tai jostain ulkomaisesta verkkokaupasta tilattua helposti Suave-merkkistä shampoota? Usalainen kaveri oli käymässä kylässä ja koklasin hänen Suave-shampoota ja hoitoainetta. Tykästyin niin kovin, että haluan sarjan tuotteita itselleni! Tuoksuivat ihanalle ja shampoo oli hellä, mutta piti huikset ja päänahan puhtaana 4 päivää.

http://www.suave.com/product/category/6 ... onditioner
Löysitkö näitä jostain helposti tilattavasta paikasta?
En ole löytänyt, mutta ystäväni lähetti mulle 4 isoa putelia postitse Usasta, olen tykännyt tosi paljon! En siis ole yli vuoteen edes koittanut etsiä, ehkä nyt löytyy jostakin.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 15 Elo 2017, 18:50
Kirjoittaja Attache©
Kirjoittelen pitkästä aikaa. Hiustenhoitotuotevarastoni kaipaa täydennystä ja ajattelin sen vuoksi kääntyä asiantuntevan foorumin puoleen. Hiukseni ovat aika perus suomalaiset keskituuheat ja vaalennetut. Käytössä on viime aikoina ollut Joico Balancing-tuotteita, sekä IHT:tä ja Fudgen Cool blonde-shampoota. Herbinan syväpuhdistava shampoo ja Tigin Colour goddess sh ja ha.
Nyt mietin mitä tuotteita tilaisin/ostaisin.
Katsoin, että Tigin Colour Goddess-tuotteiden inci oli pilattu. Pelkkää SLS:ää, silikonia ja hajustetta. Rasittavaa kun monien tuotteiden incit muuttuvat halpaan ja kemikaalisempaan suuntaan ilman sen suurempaa mainostusta. En haluaisi ko. raaka-aineista maksaa kovinkaan paljoa. Eikä niiden käytössä ole oikein järkeäkään.

Nyt siis kaipaisin vinkkejä tuotteisiin jotka ovat suht helposti saatavilla, ovat hinta-laatu-suhteeltaan (inci)&nbsp; mahd hyviä. Kosteuttavat ja rakennepaikkaavat ainesosat on ne mitä eniten arvostan. Liialliset silikonit ja parabeenit ovat vältettävien listalla. Joico on yhä vaihtoehto, koska 19-29€/l on vielä ihan ok hinta monien ko. merkin tuotteiden sisällöstä ja incit ovat pysyneet jollain tasolla sentään. Niissäkin joissain on aika silikonista linjaa.. Mutta mietin tässä muitakin vaihtoehtoja esim. kotimaisia, luomuja ja markettikamaa.

En haluaisi lähteä merta edemmäs kalaan, jos hyvää tavaraa löytyy lähempää ja edullisemminkin. Enkä haluaisi hyvin markkinoitua, hyväntuoksuista kuraa salonkikelpoiseen hintaan. Onko teillä vinkkejä tai ajatuksia asiaan? Tuntuu, että kosmetiikkateollisuus on aika röyhkeää monin paikoin ja kuluttajaa viedään ihan kympillä..

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 27 Syys 2017, 16:44
Kirjoittaja Jenni.
Mun hiusten lavat ovat menneet nykyään huonoon kuntoon ilmeisesti värjäilystä johtuen ja pelkkä leikkaus ei tunnu auttavan :( Etsin siis jotain rakennepaikkaavaa ja varsinkin kosteuttavia tuotteita. Kaipaisin näistä siis suosituksia, jotain helposti saatavia kiitos! :)

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 27 Syys 2017, 19:14
Kirjoittaja Morrigan
^Marketeissa ei käsittääkseni erityisen rakennepaikkaavia tuotteita ole. Muistelisin että nutrigloss-naamiossa taisi jotain proteiinia olla. Tokmannilta saattaa löytyä, muissa kaupoissa en ole NG:tä nähnyt. Suosittuja rakennepaikkaavia hoitoja on ainakin Joicon k-pak deep penetrating reconstructor, iherbistä Mill Creek keratin conditioner ja Redkenin extreme strength bilder-naamio. En tiedä onko nämä sun mittarilla helposti saatavia ::)

Kotikäsittelyistä kannattaa kokeilla hiusten laminointia, jos et ole jo kokeillut. Reseptejä löytyy tuolta hiusten laminointi-ketjusta. Olaplexia kannattaa myös harkita, josko hankkisit kakkos- tai kolmos-ainetta ihan kotiin säännölliseen käyttöön.

Markettituotteista mun hiuksille kaikkein hoitavinta ja silottavinta on tresemmen botanique hoitsikka, se kookos-versio. Haju tosin jakaa mielipiteitä. Sun ja mun hiuslaatu on kai aika erilainen, että mun suosikeista ei välttämättä sun suosikeiksi ole.

Voisit myös ehkä kokeilla levittää jätettävän hoitoaineen päälle latvoihin tipan öljyä lukitsemaan kosteutta hiukseen, koska jos latvat ovat kovin räjähtäneet niin kosteus haihtuu helposti pois. Se että mitä öljyä käyttää, onkin sitten aika mahdoton sanoa. Kokeilet vaan jotain mutta annostelussa kannattaa olla aivan toooodella nihkeä, helposti saa muuten lähmäiset hiukset.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 27 Syys 2017, 19:46
Kirjoittaja Memmuuh
Minulta erittäin vahva suositus tälle Tresemmen Botanique Macadamia Oil hoitoaineelle:
Kuva

En ole kokeillut tuota Morriganin mainitsemaa kookosveriota kylläkään. Muistanko väärin vai oliko tuo kookosversio silikoniton? Tuossa toisessa on silikonia, mutta se ei tunnu sellaiselta silikoniselta vaan myös oikeasti hoitavalta ja jättää hiukset tosi pehmeiksi, sileiksi ja hoidetun tuntuisiksi lyhyelläkin vaikutusajalla ja antaa kivasti kiiltoa. Mulla on siis luonnonkihara ja vaalennettu tukka, että kaipaa kyllä kunnon hoitoaineen ja tuohon olen nyt tykästynyt tosi paljon.

Oletko Morrigan kokeillut tuota toista versiota tai osaako joku muu verrata näitä kahta keskenään? Toisaalta tuo kookosversio ei itseäni hirveästi kiinnosta, koska en pidä kookoksen tuoksusta, mutta voisin kyllä harkita.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 27 Syys 2017, 21:48
Kirjoittaja Jewely
^Pitääpä pitää mielessä, mä jo ihan petyin kun olin odottanut tota hoitoaninetta kauppoihin ja kun vihdoin löysin niin tajusin että siinä on silikonia ja jätin ostamatta. Tresemme-ketjussa oli puhetta vastikään tuosta.

Multa Jennille kosteuttavana suosituksena Garnier Respons Maple Remedy-naamio! Hyvä saatavuus, halpaa, ihan sairaan paksua ja tosi hyvä inci.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 27 Syys 2017, 22:34
Kirjoittaja Morrigan
Memmuuh kirjoitti:
Oletko Morrigan kokeillut tuota toista versiota tai osaako joku muu verrata näitä kahta keskenään? Toisaalta tuo kookosversio ei itseäni hirveästi kiinnosta, koska en pidä kookoksen tuoksusta, mutta voisin kyllä harkita.
Kookos on silikoniton, mutta se aikaansaa samalnaisen lopputuloksen kuin monet silikonilliset tuotteet, se tekee hiuksista tosi liukkaat. Kookoksen haju on siinä aika tuhti ja se jää hiuksiin vahvasti. En ole silikonin vuoksi kokeillut tota macadamia-versiota. Ei mulla sinällään ole mitään silikoneja vastaan, mutta välttelen&nbsp; niitä siksi että käytän pääosin sulfaatitonta shampoota joka ei pese silikoneja pois. Toiseksi saan pesuvälin pidettyä 3-4päivässä sulfaatittomalla shampoolla ja silikonittomilla hoitotuotteilla, kun silikonisilla tuotteilla ja sulfaateilla hiukset on pakko pestä joka toinen päivä.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 29 Syys 2017, 10:08
Kirjoittaja Angora
Mun lempparihoitsikka ja ihan ehdottamasti hiusten kuntoa ja haaroittumista parantanut on System Professional Luxeoil Conditioner.

Hoitotehot olleet huimat ja leikkuuväli pidentynyt. Tää ei myöskään lähmää tai lätistä tukkaa, vaan jättää kuohkeaksi. Saa Sokokselta, Stockamnilta, Lookfantastic.comista ja useimmista kampaamoista ainakin Helsingin seudulla. Hinta vaan tuntuu olevan aivan kaikkialla 27-30e tuosta 200ml putkilosta. Suosittelen kaikille haaroittumisesta kärsiville ja hoitavaa tarvitsevalla.

Teiltä puolestani kyselisin vinkkejä, olisiko vastaavaa halvemmalla vaikka sitten niin, että käyttäisi joka toinen kerta tuota ja joka toisella sitä vähän kehnompaa versiota? Opiskelijan kukkaro kiittäisi.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 26 Syys 2019, 09:53
Kirjoittaja Henrietta
Lasimainen hius&nbsp; ???
Mä oon ollu aina vähän hukassa mun hiusten kanssa ja luullut, että mulla on korkeahuokoinen hius koska kuivuu niin nopeasti.
Väärin! Mutta juuri tein kulhotestin ja 10 minuutin jälkeenkin mun hius vaan kelluu pinnalla&nbsp; 0_0
Mulla on hennot hiukset ja niitä on paljon. Latistuvat helposti ja ovat usein sähköiset (sähköisyys alkoi nyt kun ilmat viilentyneet).
Olen hoitanut hiuksiani curly girl metodin mukaisesti vaikken mikä kiharapää ole. Hius kyllä autettuna taipuu, että ihan piikkisuora ei ole. Öljyt lähmää.
Onko täällä kohtalotovereita joilta sais neuvoja löytää oikea shampoo ja hoitoaine (sekä jätettävä, että huuhdeltava) lasimaiselle hiukselle. En kuumakäsittele lainkaan, mutta raidoitan hiukset noin 3 kk välein. Hiukseni ovat puolipitkät, mutta harkitsen vakavasti lyhyempää polkkaa, mutta sähköistymisen vuoksi on ollut helpotus saada jonkinmoiselle ponnarille.
Mä oon niin tyrhautunut tähän tukkaan&nbsp; :'(

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 26 Syys 2019, 12:11
Kirjoittaja rhoda
^ mulla on tuo sama. Hyväks oon todennut avokadoshampoon (se Varpu) ja Organic Shopin silk nectar -hoitsikan (ainakin Ruohonjuuri myy, tuosta on shampookin mut sitä en oo kokeillut). Pellavageeli on päivittäisessä käytössä koska se tuntuu hyvältä ja arganöljy joskus latvoille. Lämpökäsittelen ja siinä käytän vähän muotovaahtoa pidon vuoksi.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 26 Syys 2019, 19:50
Kirjoittaja Morrigan
^^Noi kulhotestit eivät ole kovin luotettavia huokoisuuden tutkimiseen, mutta toki toi lasimaisuus kuulostaisi enemmän normaali/matalahuokoiselta kuin korkeahuokoiselta.

Vs: Tuotesuosituksia

Lähetetty: 27 Syys 2019, 18:42
Kirjoittaja Henrietta
Rhoda, Varpua en olekaan kokeillut. Nyt ehdin ostaa XZ herne shampoon, hoitsikan ja suihkeen. Mutta voisi tuota Avocadoa Varpulta kans hankkia.

Morrigan, okei hyvä tietää - löysin netin syövereistä tuon kulhotestin...&nbsp; Joku kampaaja mulle joskus sanoi tuosta lasimaisuudesta, mutta olin sen kommentin autuaasti unohtanut, mutta muistui mieleen nyt. On tosi liukas hius kaiken tämän ihanuuden lisäksi&nbsp; ::)
Kaipa tää letti kuivuu nopeesti tyyliin tunnin sisään kun kuitenkin niin ohutta laatua..