Tuotesuosituksia

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Heip!
Tarvisin suosituksia pesevästä shampoosta ilman silikonia. Ei XZ eikä herbinaa, saa takuttaa kunhan pesee puhtaaksi :D Olen ilmeisesti innostunut hellästi pesevistä shampoista kun havahduin äsken siihen, ettei minulla enää muita olekaan. Tykkään kuitenkin vaihdella shampoita, jos pesen hellällä shampoolla monta kertaa putkeen niin ei tule enää tarpeeksi puhdasta. Käytössä on Oulun kauppojen lisäksi Tornio-Haaparanta (icamax, kicks), noista pitäisi löytyä :) Onko ideoita vai häätyykö etsiä hakuammunnalla? :> Ruotsin puolelta ajattelin ostaa ainakin ihanaa nutriglossia lisää!
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja Mena »

^ Garnier Fructis Nordic Hair Care Pure Volume shampoo. Pesee kunnolla takuttamatta kauheasti eikä sisällä silikonia. :ts
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja Jewely »

^Hei joo! Kiitti, taidankin kokeilla tuota, tykkään Fructiksista muutenkin :) Ja tuuheuskaan ei haittaa kun tuntuu että tukka on pipokaudella aina ihan litissä. Ja hintakin on oikein opiskelijaystävällinen!
Erykah
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 873
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 17:32

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja Erykah »

Tähän asti hiustenhoitoni on perustunut pitkien vaalennettujen hiusten kasassa pitämiseen. Nyt kuitenkin pätkäisin tukan ihan lyhyeksi ja tajusin, että tarvitsen ihan uusia pesuaineita.

Haussa siis hyvä tuuheuttava shampoo lyhyille hiuksille! Pesutehoa pitäisi olla, että kaikki vahanjämät lähtee päästä, mutta hiusten ei saisi jäädä sähköisiksi tai liian kuiviksi.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ PM Tea Tree Thickening shampoo  ;D
1cFii, oma väri.
Luurankka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1661
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 21:12

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja Luurankka »

Onko kellään vinkata hyvää O&H:n korvaajaa? Joku sivu taaksepäin tätä kysyttiinkin, mutta koska vastauksia oli vain muutama niin kysytään uudestaan. Tresemmen Naturalsia oli ehdotettu, mutta itse en saa noilla samanlaista tulosta. Naturals siloittaa turhankin tehokkaasti ja tukka menee päätä pitkin ja rasvoittuu nopeammin ja pystynkin käyttämään sitä vain latvoissa.
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.
Shirley
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Kesä 2012, 12:22

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja Shirley »

Nyt olis hakusessa superkosteuttava hoitoaine. Saa olla sellainenkin, joka lätsäyttää, kun tarkoitus olisi käyttää lähinnä latvoihin. Myös iHerb-tuotteita saa ehdottaa! Silikonia ei mielellään saisi sisältää. Myös muitakin todella kosteuttavia tuotteita (jätettävät, tehohoidot) saa ehdottaa!

Edit. Hätäilin vähän turhaan tämän viestin kanssa, sillä löysinkin haulla täältä hyviä vaihtoehtoja. IHerbistä lähti tilaukseen mm. Aubrey Organics, Moisturizing Honeysuckle Rose -ha
Viimeksi muokannut Shirley, 31 Loka 2013, 15:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

Tarvitsisin jonkun shampoon. Mun hiukset rasvoittuu nykyään sen verran paljon, että mun on pakko pestä ne joka päivä. Jos en pese joka päivä, niin sitten päänahka alkaa helposti kutisemaan. Vaikka tukka rasvoittuukin aika vauhdilla, on päänahka silti samaan aikaan melko kuiva, välillä ihan hilseilee sellaista valkoista hiutaletta ja kutiaa ilmeisesti kuivuuttaan. Olisko ehdotuksia shampoista? Cutrinin Bio+ shampoita olen jo kokeillut, samoin Simin niitä ruskeissa pulloissa olevia. Cutrinin Bio+ rasvoittuvien hiusten shampoo kuivatti liikaa, mutta sitten taas se kuivan päänahan shampoo jätti hiukset ehkä vähän päätä myöten valuviksi, ja mietin myös peseekö se tarpeeksi tehokkaasti rasvan pois. Eli kaipaisin ehkä jotain sellaista, mikä pesisi melko tehokkaasti, mutta ei saisi kuitenkaan olla liian tehokas ettei päänahka kuivu. Onpa taas hankalat kriteerit shampoolle...  ???
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja catjuska »

^Mitenkäs tuo XZ:n xylitol-hunaja, onko se liian tuju? Ja tällain pipokaudella kun hiukset saa pidettyä jemmassa, niin jos pitää jotain öljymuhittelupäiviä päänahan oloa helpottamaan, tai sitten nämä perinteiset co-pesut?
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

Co-pesut ei toiminut mulla. Oon keittiössä töissä, ja siellä myssyn alla päänahka hikoilee ja rasvoittuu sen verran, että pelkällä hoitiksella en niitä tuntunut saavan puhtaaksi kun joskus kokeilin.

XZ:n xylitol-hunajaa olen joskus käyttänyt, ja se oli ihan ok-hyvää  muistaakseni, mutta kun mulla on pitkät ja paksut hiukset, niin ne tuntui vähän lätsähtävän. Mutta tuo on kyllä sen verran halpaa, että tuota voisin harkita kyllä vaihtoehdoksi.

Öljymuhitukset voisi olla ihan hyvä idea kanssa, mutta haalistaako ne hiusväriä?
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja evergreen »

pinkpepper kirjoitti: Tarvitsisin jonkun shampoon. Mun hiukset rasvoittuu nykyään sen verran paljon, että mun on pakko pestä ne joka päivä. Jos en pese joka päivä, niin sitten päänahka alkaa helposti kutisemaan. Vaikka tukka rasvoittuukin aika vauhdilla, on päänahka silti samaan aikaan melko kuiva, välillä ihan hilseilee sellaista valkoista hiutaletta ja kutiaa ilmeisesti kuivuuttaan. Olisko ehdotuksia shampoista? Cutrinin Bio+ shampoita olen jo kokeillut, samoin Simin niitä ruskeissa pulloissa olevia. Cutrinin Bio+ rasvoittuvien hiusten shampoo kuivatti liikaa, mutta sitten taas se kuivan päänahan shampoo jätti hiukset ehkä vähän päätä myöten valuviksi, ja mietin myös peseekö se tarpeeksi tehokkaasti rasvan pois. Eli kaipaisin ehkä jotain sellaista, mikä pesisi melko tehokkaasti, mutta ei saisi kuitenkaan olla liian tehokas ettei päänahka kuivu. Onpa taas hankalat kriteerit shampoolle...  ???
Kokeilitko Bio+-sarjasta Energen-vaihtoehtoa? Minusta se on hyvä tasapainottamaan rasvoittumista ilman että kuivattaisi överisti. Muut Bioplussat tai Simit eivät mua hirveästi ihastuttaneet. Mahtava hellä vaihtoehto tasapainottavaksi shampooksi niin päänahan kuin hiustenkin kannalta on Lushin Fair Trade Honey, mutta Suomen hinnat ovat aika kovat. Itse tilaan Lushit Briteistä. Jos tarvitsee tehokkaampaa rasvan poistoa, mutta ei ihan niin tujua kuin kotimaisilla rasvaisten hiusten tuotteilla, niin Lushin I Love Juicy on loistotuote.
1cFii, oma väri.
Vivianna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1591
Liittynyt: 06 Helmi 2007, 11:27

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja Vivianna »

Hakusessa olisi tosi kosteuttava hoitoaine/tehohoito hiuksiin, jota löytyisi ihan Prismasta/Cittarista.
LV hoitoaine on testattu ja en oikein osaa sanoa toimiko vai ei.
Tresemmen Naturals on myös käytössä ja se onkin ihan kelpo ainetta. Lisää vinkkejä otetaan kiitollisna vastaan :).
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

^Ootko kokeillut XZ:n Xylitol-hunaja tehistä tai Herbinan Marjaspa tehistä?

Bio+ -sarjan Energen shampoo on mennyt multa ihan ohi, täytyykin tutkailla sitä samoin kuin Lusheja. Kiitos vinkeistä.
Vivianna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1591
Liittynyt: 06 Helmi 2007, 11:27

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja Vivianna »

Xylitol tehis on testattu, mutta toi Marjaspa voisi olla kokeilemisen arvoinen. Kiitos helpistä ;).
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.
ZEN
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 07:52

Vs: Tuotesuosituksia

Viesti Kirjoittaja ZEN »

Fructis Color Resistkin voisi olla kokeilemisen arvoinen, siloittaa hyvin, tosin saattaa hieman lätsäyttää, jos hiukset on ennestään hyväkuntoiset.
Cogito ergo doleo.
Vastaa Viestiin