Sivu 1/1

Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 13 Heinä 2015, 00:59
Kirjoittaja pölyhuiska
Reilu kuukausi sitten kävin leikkauttaan muutaman sentin latvoista ja nyt hiuksilla mittaa 38cm. 3kk välein aion käydä latvasta pätkäisemässä sen kolme senttiä, saa pysyä tässä mitassa ensi kesään ja sitten jos näyttää jo hyväkuntoiselta niin pääsen kasvatteleen. Tarvii kyllä kärsivällisyyttä, tekis mieli vaan antaa näiden jo kasvaa  ;D Oon nyt laittanut latvoihin kookosöljyä yöksi kerran viikossa ja hiukset tuntuu kyllä pehmeemmiltä aina pari päivää sen jälkeen :) Oon myöskin onnistunut venyttämään tyven värjäysväliä entisestä 4:stä viikosta kuuteen viikkoon! Mikä on aika hieno saavutus kun se tyvi kuitenki paistaa aika kivasti näinkin vaaleista hiuksista. Mutta, tuleepa vuodessa muutama värjäyskerta vähemmän jolloin ehkä hiusten kuntokin kohenee joten yritän kestää.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 13 Heinä 2015, 03:23
Kirjoittaja bubbs
bubbs kirjoitti: Mun hiukset ei tuntuneet kasvavan, ensisijaisesti ehkä murentumisen takia, ainakaan kauniina, kauheasti bsl:n yli. Sitten tempasin pari kk sitten jonkun 10 senttiä paskaa latvaa pois, ja vaikka en oo ollut oikein kotonani tässä lyhyemmässä mitassa, tuntuu nyt jotenkin optimistiselta, että nämä nyt saattaisivat kasvaakin vähän paremmin. Latvat tuntuvat melko pehmeiltä, eikä joka harjaamisen yhteydessä ole sylissä tai lavuaarissa kasaa parisenttistä latvasilppua. Nyt hipoo taas bsl:ää.

---

Olisi ihanaa saavuttaa midback! Siitä pidemmäksi en enää haluaisikaan. Ehkä mulla on vielä toivoa!
Tilannepäivitys. Olen toiveikkaampi kuin koskaan tuon midbackin saavuttamisesta. Kuukausi edellisen viestin kirjoitettuani menin kampaajalle, joka nappasi ehkä 5 senttiä pois + kerrostukset, lisäksi tehtiin olaplex-hoitokäsittely. Nyt pari kuukautta myöhemmin ollaan taas tosi hipumassa lähelle bsl:ää, ja latva tuntuu verrattaen hyväkuntoiselta, eikä juuri murene. Käsiteltyä osaa on jäljellä varsin vähän, alimmissa kerroksissa ei taida olla enää ollenkaan. Hius vaikuttaa oikeasti kasvavan sen paikallaan nykimisen sijaan, mihin olen yleensä tottunut.

En ole yleensä tavannut kovin hanakasti lähteä leikkuulakkoihin mukaan - jos latva on ihan kamalaa, mielummin sitten luovun siitä kuin pidän pakonomaisesti kiinni. Nyt kutkuttelisi kuitenkin kovasti ajatus siitä, että pitäytyisi isommista leikkauksista loppuvuoden, jos tilanne ei pahene mitenkään yllättäen. Yksittäisten haarahiusten saksimista ei lasketa. ;)

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 23 Heinä 2015, 21:45
Kirjoittaja enna
Näytin hiuksille saksia ensimmäistä kertaa varmaan n. 10 kuukauteen - en edes ole pysynyt kunnolla laskussakaan enää. Latvojen kunto ei oikeastaan edelleenkään vaatinut sitä, mutta halusin tasoittaa latvaa aavistuksen verran ja leikata muotoa vähän enemmän näkyviin. Kymmenen kuukauden aikana kun hiukset ovat ehtineet kasvaa vähän eri pituuteen. Pituutta ei lähtenyt kokonaisuudesta käytännössä lainkaan. Kerrostuksiin en koskenut.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 23 Heinä 2015, 22:21
Kirjoittaja karpalo
Leikkasin vähän aikaa sitten hiuksia reilusti ja nyt ne tuntuu liian lyhyiltä.  :-[ Nyt samalla, kun annan tämän oman värin kasvaa, kasvatan hiuksia myös kohti niiden maksimipituutta eli noin puoliselkään asti. Ajattelin kokeilla taas Piimax C + Biotiinia, koska joskus muutama vuosi sitten se sai hiukseni kasvamaan 2 senttiä kuukaudessa. En tiedä, toimiiko se enää, mutta ei siinä paljoa menetä kuitenkaan.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 23 Heinä 2015, 22:32
Kirjoittaja enna
^Mun on kyllä tosi vaikea sanoa, vaikuttaako joku ravintolisä hiustenkasvuun vai ei, värjäämättömyys on tietenkin siinä päällimmäisenä syynä syynä. En mittaile tai muuten jaksa syynäillä kasvunopeutta tarkkaan, joten mahdolliset vaikutukset jäävät multa huomaamatta. Tällä hetkellä käyttämissäni monivitamiinitableteissa on biotiiniakin vähän mukana, toivottavasti se edes vähän nopeuttaisi kasvua.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 24 Heinä 2015, 10:42
Kirjoittaja Kristiina
Kuinka huonokuntoista latva on, jotta päädytte leikkaamaan?

C-vitamiinivaalennusten myötä ennestään kuiva ja käsitelty latva on vieläkin kuivempaa ja höttöisempää, 5 cm saisi leikata pois. En vaan millään viitsisi. Taas lähtisi 5 kk kasvu. Hiustenkäsittely, erityisesti värjäys ja vaalentelut, aiheuttaa tuon että on leikattava. Mutta toisaalta suoravärillä värjäys vähän piilottaisi latvan huonokuntoisuutta- tai sitten vaan ajattelen niin.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 24 Heinä 2015, 11:33
Kirjoittaja Polina
^ En leikkaa ollenkaan, ennen kuin olen tavoitepituudessa, koska muuten en edisty kasvatuksessa ikinä. Latva murenee missä pituudessa tahansa, eli jos leikkaan, niin vähän ajan päästä siinä lyhemmässä tukassa on taas kaameat latvat ja saisi taas olla saksimassa lisää, kokeiltu on. Lopulta ei olisi enää mitään, mitä leikata. Surkeaa kuntoa saan kiittää vuosien kestovärjäilyistä ja hennailuista, nyt on yli vuosi oman värin kasvatusta takana, ja toivon hiusten kunnon paranevan oman värin myötä. Mutta koska pehko kasvaa etanan nopeudella, on tämä aikamoinen ikuisuusprojekti.

En kuitenkaan koskaan pidä hiuksia auki julkisella paikalla, niin johonkin nutturaan tai lettisysteemiin tuo latvojen kaameus piiloutuu suht hyvin.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 25 Heinä 2015, 17:23
Kirjoittaja enna
Kristiina kirjoitti: Kuinka huonokuntoista latva on, jotta päädytte leikkaamaan?
Mä en oikeastaan joudu miettimään tätä, koska jokunen vuosi sitten leikkailin hiuksia silloin kun siitä tuntui ja kun halusin vaihtelua eli harvemmin mietin "napsaisempa vähän huonoja latvoja pois". Nykyään menen hiusten pituus pääasiassa tärkeimpänä pitäen, mutta leikkasin tosiaan yhtenä päivänä latvustoa aavistuksen verran tasaiseksi epätasaisen kasvun vuoksi, en huonon kunnon takia. Ilmeisesti mun tukka ei ole ollut moksiskaan muutamista kemiallisista käsittelyistä mitä olen tässä vajaan vuoden aikana tehnyt - tosin aika harvakseltaanhan niitäkin tein. Muotoilurauta tuntuu vahingoittavan mun hiuksia eniten, ja sen hyvin radikaali vähentäminen on auttanut hirveästi.

Mun leikkauslakko pysyi siis melko hyvin, ja voisin ihan helposti pitää tähän perään toisen mokoman - mutta koska mulla ei ole sen suurempia himoja lyhennellä tukkaa, voinen sanoa leikkaavani seuraavan kerran sitten, kun latva on taas sen verran epätasainen, että pieni tasaus ja leikkuun muodon korjaaminen tulee ajankohtaiseksi uudelleen.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 26 Heinä 2015, 08:26
Kirjoittaja Eudokia
Hiukset yltää jo reilusti kainaloihin, vaikka viime kampaajakäynnillä napsaistiin kolmisen senttiä pois. Kampaaja ehdotti vielä taittoväriä, mutta en ajatellut käydä kampaajalla tämän vuoden puolella enää ollenkaan, koska olen tyytyväinen väriin, josta on hyvä kasvatella. Sitäpaitsi väri kävi kirvelemään päänahkaa, joten senkään puolesta en uskalla enää värjäyksiä. Omaa väriä on juuressa jo useampi sentti. Aika tummalta näyttää.

Hiustenhoitorutiinit on vähän muuttuneet. En käytä enää ollenkaan selvityskampaa pesun jälkeen ja pyyhekuivaan aina ennen hoitoaineen laittamista. Ennen vaan puristelin liiat vedet pois.

Ihastelin serkkutytön paksua tukkaa. Hänellä oli samanlainen sykerönuttura kuin minulla, enkä tiedä minkämittainen hänen tukka on. Varmaan ainakin vyötärölle.  :l

Niin ja teen ruokaremonttia, että keho toipuisi entiselleen ja voisin taas alkaa juoksemisen.  :) Mulla hiukset kasvoi tosi vauhdilla kun harrastin raskasta liikuntaa. Olen juoksijatyttönen henkeen ja vereen ja kehon ja mielen kremppojen takia en ole voinut nyt juosta. Ja kaipaan juoksemista toki muutenkin kuin hiusten kasvun takia.  :D

Tästä hyvä kasvatella!

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 26 Heinä 2015, 16:50
Kirjoittaja Kristiina
^Laitoin ennen hoitoaineen pyyhekuivattuihin hiuksiin. Nyt olen huomannut, että nämä hoitoaineet joita mulla on käytössä (NG hamppu ja Mill Creek Keratin conditioner) antavat paremman lopputuloksen, kun puristaa vain enimmät vedet hiuksista pois.

Muhitteluja en ollut tehnyt pitkään aikaan, ja kun tauon jälkeen sekoittelin NG hamppu-hoitista ja Crestol Color Gloss sävytehoitoainetta, niin tulipa pehmeät ja ennen kaikkea kiiltävät hiukset. Tästä on hyvä kasvatella, kun hiukset alkavat olemaan taas hyvässä kunnossa. Kiitos hyvien hoitoaineiden.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 09 Elo 2015, 21:13
Kirjoittaja Aridith
Allergiakevään jälkeen ihana huomata, että hiukset on venähtäneet! Leikkasin niitä aika railakkaasti toukokuun alussa ja nyt on mukavasti taas BSL mitassa ja yltää rintaliivien alarajaan. Tästä on hyvä jatkaa kohti vyötärömittaa kun on jo tyytyväinen pituuteen. Onhan tässä nyt menty ees sun taas sairastelujen hidastettua kasvua ja kun päätin luopua kärähtäneistä latvoista.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 13 Elo 2015, 23:01
Kirjoittaja Sonjaja
Täällä kans yks kasvattelija! Mun hiukset on kasvanut nyt vähän yli vuodessa n. 12 senttiä eli pituutta tullut kivasti! Aiemmin mun hiukset ei kasvanut, syynä klipsipidennykset, jatkuva suoristelu ym hiusten rasitus. Kun nämä lopetin ja pätkäisin kuolleet latvat pois ja aloin hoitaa hiusta, johan alkoi kasvaa :) nyt onkin sitten omgelmallinen tilanne käsillä, nimittäin se, että oon alkanut vaalentaa mustaa tukkaa vaaleaksi ja nyt 4 raidat laittaneena on hiukset alkaneet katkeilla ja kaksihaaraisia löytyy.. Oon yrittänyt leikata sitämukaa mitä huomaan huonot latvat pois, mutta hiusväri ei ole lähellekkään vaalea vielä, vaan vaaleanruskea nyt... Kannattaiskohan tässä nyt sitten vaalentaa ensin niin vaaleaksi kun haluaa ja sitten vasta taas nappaista latvasta kuolleet pois ja aloittaa kasvatusta uudelleen.. Ääh, em haluaisi kauheasti menettää tästä pituudesta mutta en kestä nähdä kuivia latvoja ja toisaalta haluan vaaleat hiukset. Ei kovin hyvä yhdistelmä :D

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 14 Elo 2015, 10:24
Kirjoittaja Kristiina
^Kannattaa leikata latvat vasta sitten, kun vaalennusurakka on ohitse :). Ja hiusta kannattaa tietenkin hoitaa vaalennusten välillä, vaikka tiedän hyvin kokemuksesta, että hidas vaalennus tummasta ei ole kovin kiva.

Itsekin vaalensin hiuksia hiljattain, ja käytin kookosöljyä vaalennuksen ja värinpoiston alla. Kuiviin hiuksiin kookosöljy, vaikutus 2 tuntia, ja siihen kookosöljyn päälle värinpoisto tai vaalennusväri. Ja ero on huima, jos vertaa siihen, ettei kookosöljyä laittaisi. Säästin latvoja, jos en olisi laittanut noin, niin varmasti olisin joutunut leikkaamaan useamman sentin pois.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 15 Elo 2015, 00:32
Kirjoittaja elly
Mää tulen nöyrästi tähän ketjuun takaisin toteamaan, että BSL ei riitä, vaan haluan vyötärömitan. Silmämääräisesti arvioiden noin kymmenen senttiä lisämittaa olisi toivottua, eli tavoitteessani olen noin vuoden päästä, kun ainakin kerran meinaan saksia hiuksia tässä välissä. Bioteekin Teho-pii + kalkki + D -lisäravinne on ainoa mitä syön tällä hetkellä, mutta nyt syksyllä voisin taas ottaa C-vitamiinin käyttöön.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 15 Elo 2015, 12:17
Kirjoittaja Marie Corelli
Kasvatus etenee hyvin. Sivuilla pisimmät hiukset yltävät kohta korvanlehden alaosaan ja lyhimmätkin puoleen väliin. Otsatukka menee jo yli silmälasien yläreunan. Väri on oma ja kunto hyvä.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 25 Elo 2015, 12:21
Kirjoittaja scoundrel
Päivittelin viimeksi tilannetta tähän ketjuun maaliskuussa... tuon jälkeen latvoista saksittiin kuivimpia pois, ja nyt näyttää taas tältä:

Kuva

Ensin kun lähdin kasvattamaan pitkästä polkasta olin sitä mieltä että BSL on ihan hyvä pituus... nälkä kasvaa syödessä? Nyt tuollainen puoliselkä/vyötärömittä alkaa vaikuttaa ihan kivalta ajatukselta. Tai siis oikeastaan aion koittaa kasvattaa niin pitkät hiukset kuin näistä (nätisti) saa kasvamaan.  :D Katsellaan... :D

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 26 Elo 2015, 08:54
Kirjoittaja Eudokia
Poistun ketjusta, koska tänään saan lyhyemmät hiukset. Pitkän polkan ajattelin kun olen siitä niin paljon haaveillut. Hermo on palanut monta kertaa takkujen ja kampausten kanssa. Ehkä kasvattelen myöhemmin sitten.  :) Lyhyempää on kiva pitää kiharalla auki kun pitkät hiukset on aina kiinni.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 27 Elo 2015, 13:12
Kirjoittaja enna
Mun entinen etutukka on eteen vedettynä jo useamman sentin alle leuan. Olen aiemmin ajatellut kasvattavani tasapituisempaan malliin, mutta muutin mieleni. Jätän varmaan "etuhiukset" nykyisen pituisiksi eli leikkailen niitä välillä ylläpitääkseni nykyistä pituutta. Samoin ajattelin jossain vaiheessa sittenkin leikata kevyet kerrostukset latvapainotteisesti - kyllä ne laskeutuvat nätimmin vähän kerrostettuina ja tasapaksu latva ei sittenkään taida sopia minulle ja hiustenlaittotapaani.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 29 Elo 2015, 12:57
Kirjoittaja Punatulkku
Nyt huomaa, että tukka on oikeasti venähtänyt huomattavasti lyhyessä ajassa. Olen onnistunut pidättäytymään leikkaamisesta toisen puolen kesäkuista tasausta lukuunottamatta (mulla latva menee aina jotenkin huonoksi toiselta puolelta). Katsoin maaliskuussa otettua kuvaa ja hätkähdin, miten iso ero oikeasti on. Alkuperäistä tavoitepituutta olen nyt erittäin lähellä, mutta nälkä kasvaa syödessä ja nyt olisi kiva saada sinne lähemmäs vyötärömittaa. Tosin katsoo nyt, vaikka pitkästä tukasta tykkäänkin niin mitään ihan älyttömän pitkää reuhkaa en halua.

Jännä sinänsä, koska jätin biotiinit pois 2-3kk sitten. Toisaalta kesällä hiukset tuntuvat muutenkin kasvavan nopeammib, ja keväällä ja alkukesästä söin melko kurinalaisesti ja terveellisesti sekä liikuin paljon, liekö vaikuttaneet kasvunopeuteen. Joka tapauksessa olen nyt hyvin iloinen hiuksistani, joskin latvan tasaus on kyllä väkisinkin pian edessä.

// ääh voi nolous, piti mennä kasvattajien keskusteluun :-[ ehkä joku siirtää.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 30 Elo 2015, 08:26
Kirjoittaja Aivina
Nyt kun olen takaisin siinä pituudessa, josta joskus alkukesästä lähdin, kun leikkasin kolmisen senttiä pituudesta pois, niin voisin olla vaikka loppuvuoden leikkelemättä.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 30 Elo 2015, 13:41
Kirjoittaja Angora
Käväisin torstaina kampaajalla ja senttejä lähti PALJON. 0_0 Nyt ollaan juuri olkapäihin yltävässä polkassa. Olin varautunut, että saksia pitää paljon, sillä viime vuoden vaalennusprojektin takia latva oli ohut superhaarainen huitula, mutta kyllä silti tää lyhyys vähän shokeerasi. Mulla on ollut tällainen viimeksi varmaan joskus yläasteella ja siitä asti olen rakastanut pitkää tukkaa (ja identifioinut itseni pitkätukkalaiseksi). Nyt latva ja koko tukka on kuitenkin terveen oloinen ja näyttääkin paksummalta ja vahvemmalta. Kampaaja kommentoi myös, että mulla kasvaa tällä hetkellä paljon uutta tukkaa. Liekö "tukkalääkekuurini" vaikuttanut tai vain kesä ja stressin keveneminen.

Nyt jo muutama päivä tähän uuteen pituuteen tottuneena täytyy sanoa, ettei tämä ole hassumpi. Paljon urheilevalle todella kätevä kun on nopea pestä ja kuivata eikä tarvitse tupeerata juurta niin huolella kun kevyempänä tämä pituus pysyy paremmin irti päänahasta muutenkin. Ihan hauskaa vaihtelua siis, mutta kyllä tää kasvatusprojekti jatkuu silti, uuden paremman latvan kera.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 30 Elo 2015, 14:49
Kirjoittaja tipson
Niinpä tämä elokuu on kohta ohi ja mulla jäi käymättä kampaajalla, vaikka elokuussa piti leikkauslakon loppua. Nyt on jo yli kaksi vuotta edellisestä hiustenleikkuusta ja pituutta on puoleen selkään. Ihan aluksi tavoite oli BSL, mutta nyt ei enää nämä yli rintojenkaan alle ulottuvat latvat tunnu pitkiltä. Haaveilen kyynerpäitä kutittelevista latvoista :P Latvat on satunnaisten pikaöljyhoitojen avulla pysyneet hyvännäköisinä, vaikka kuivahkot ovatkin eli kasvatus vielä jatkukoon.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 02 Syys 2015, 12:14
Kirjoittaja pölyhuiska
tänään kävin leikkauttaan sentin latvasta, pituutta on vaivaiset 38cm.. edellisestä kerrasta oli 3kk kun uskon että se on riittävä väli näin kasvatellessa, kaksihaaraisia ei ollut mutta olihan se latva aika kuivahtanut, että joo tuli tarpeeseen. Laskeskelin että ensi kesänä ois jo bsl ehkäpäs.. <3 tääkin mitta on itseasiassa ihan jees, ei tunnu liian lyhyeltä, mutta oishan se ihana saada sellaset näyttävät hiukset jotka yltää rintojen alle joten kasvattelu jatkuu :)
&nbsp; Hair&nails- tabletteja oon käyttänyt pian yhden pakkauksen eli 2kk ja aion ostaa viel toisen pakkauksen joten kohta pitäs alkaa tuloksia näkymään jos on niitä on tullakseen.. ei tää kasvutahti ainakaan päätä huimaa, n.sentti tulee kuukaudessa.
Ostin kokeiluun jätettäväksi hoitoaineeksi Paul Mitchell the conditioner:n sekä saman sarjan hoitoaineen Instant Moisture Daily Treatment:n, toivottavasti auttavat kosteuttamaan hiusta, tällä hetkellä tuntuu nimitttäin aika kuivalta&nbsp; :-\

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 03 Syys 2015, 07:21
Kirjoittaja elly
Mä en osaa päättää millaisen mallin haluan hiuksiini. Rakastan V-linjaa, mutta kasvoja kehystävät kerrokset saavat hiukset näyttämään niin lyhyiltä. Tekisi mieli laittaa tukka suihkumyssyn alle piiloon ja katsoa seuraavan kerran vasta puolen vuoden päästä. :D Onko pitkätukkaisilla muuten vinkkejä miten ehkäistä pahinta takkien kauluksista ja huiveista tulevaa niskarastaa? Mulla takkuuntuu niskan hiukset helposti, enkä muista vastaavaa ongelmaa aiemmilta pitkätukka-ajoiltani.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 04 Syys 2015, 11:46
Kirjoittaja Horros
^Äkkiseltään mietittynä voisi kuvitella, että hiuksen kasvuvauhti voisi riippua siitä, mikä on hiuksen ikä - jos hius on ollut karvatupessa jo jonkin aikaa ja putoaminen alkaa lähestyä, olisi loogista, että kasvuvauhti voisi vähetä. Pituutta itsessään en kyllä osaisi nähdä välttämättä kasvun kanssa liitännäisenä, sillä miten hiustuppi "tietäisi", kuinka pitkällä hiuksen pää roikkuu?&nbsp; ??? Toki varmasti pitempi hius voi aiheuttaa hiustuppeen enemmän painetta tms., mitä kautta tuo mekanismi toimisi välillisesti, mutta muuten kuulostaa vähän hassulta.

Kerro toki lisää tästä, jos kuulet, olisi mielenkiintoista tietää!&nbsp; :)

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 04 Syys 2015, 12:29
Kirjoittaja tipson
Voisiko tuossa olla kyseessä se, että hius kuluu (haaroittuu, katkeilee..) sitä enemmän, mitä vanhempi ja huonokuntoisempi latva on ja tällöin uusi kasvu ei ehdi enää korvata menetettyä pituutta latvasta? Toisaalta kyllähän hiuksella on se lepovaihe ja ois loogista, että ennen lepovaihdetta kasvuvauhti hidastuu.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 04 Syys 2015, 14:18
Kirjoittaja Aivina
Hiuksella on tietty ikä, minkä se elää. Onko se eri mittainen eri ihmisillä? Selittääkö tämä sen, että mun hiukset eivät ole koskaan olleet vyötärömittaa pidemmät, vaikka olen ollut välillä vuosia leikkaamatta? Voiko hiuksen ikää jotenkin pidentää? Voiko sen irtoamista karvatupesta estää/ehkäistä/vähentää?

Voiko mulle ikinä kasvaa lantiomittaista tukkaa?

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 04 Syys 2015, 15:00
Kirjoittaja enna
Aivina kirjoitti: Hiuksella on tietty ikä, minkä se elää. Onko se eri mittainen eri ihmisillä?
On. Kaikille ei ole mahdollista kasvattaa pitkää tukkaa. Niissä tapauksissa ainut tapa saada luonnollista kasvuansa pidempi tukka on pidennykset. Se, onko jonkun mahdollista kasvattaa x pituinen tukka, selviää vain kokeilemalla ja asianmukainenhiustenhoito ja vaurioiden ennaltaehkäisy mielessä pitäen.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 04 Syys 2015, 15:14
Kirjoittaja Mimi
^Mie ymmärsin kun koulussa tätä käytiin että eri ihmisillä on eri hiusten kasvunopeus, lepotilan pituus ja maksimipituus tähän eniten vaikuttaa geenit. Totta kai kun hius on hyväkuntoinen latva ei katkea ja saadaan se maksimin maksipituus.

Mutta lepotilaan tuskin voi vaikuttaa millään, kuollut solukko kun ei mitään ravinteitakaan käytä itseensä, uusi hius kun alkaa kasvamaan se tipauttaa vanhan tieltä. Kuvittelisin että silloin jos tippumisen saisi estettyä ei uutta tukkaa siis kasva ollenkaan eli silloin vanha hius vain hapertuisi pois koska ei sekään vuosia kestä ilman vaurioita vaikka mitä tekisi.

Kun miulla oli pentuna pitkätukka ei se ikinä ollut pyllyyn asti vaan loppui tuohon napaan eli uskon ettei hyvällä hoidolla ja terveillä elämän tavoilla lantio mittaan päästä täälläkään vaikka serkkuni pääsee siihen hetkessä.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 04 Syys 2015, 15:57
Kirjoittaja Aivina
No, jännityksellä seuraan, mitä tapahtuu. Ainakin teen parhaani tällä hetkellä hiusteni kunnon ylläpitämiseksi. Elämme jänniä aikoja, olen nimittäin jokseenkin nyt sellaisessa pituudessa, joka on ollut tähän asti pisin mitä minulla on ollut.
Joku reilu vuosi sitten multa irtosi aika paljon hiuksia. Nyt tuntuu, että se on vähentynyt.
Latva on ohuehko, mutta ei mikään ihan mahdoton liru.
Kesällä meni latvoja vähän huonoon kuntoon, niin leikkasin kolmisen senttiä pois. Nyt koitan olla leikkaamatta ainakin loppuvuoden ja vaikka pidempäänkin.
Parhaimmillaan olen ollut pari vuotta leikkaamatta, mutta latva menee siitä niin rumaksi, ettei ehkä niin pitkiä aikoja kannata. Tosin silloin en osannut hoitaa hiuksiani näin hyvin. En käyttänyt öljyjä, en tehohoitoja, en suojannut saunassa, en co-pessyt enkä muhitellut mitään kookosmaitoja päässäni ikinä.


Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 05 Syys 2015, 07:32
Kirjoittaja Eudokia
Tykkään ihan hirmuna tästä hartiamittaisesta tukasta, mutta koska kampaajalle on mennyt tämän vuoden puolella niin paljon rahaa niin ajattelin lakata käymästä kampaajalla tyystin ja annan nyt vaan olla luonnontilassa ja kasvaa.&nbsp; :D Tavoitteena alkuun vuosi ilman leikkausta. Kynsiä saa leikata jokatoinen päivä, joten hiukset kasvanee vauhdilla myös.

Hoksasin kuinka käteviä ovat invisibobblet. Hyvin pysyy tämänmittainen tukka kiinni. En ole varsinaisesti kasvattelija tällä hetkellä, mutta päätin vaan, että antaa hiusten olla&nbsp; :) Otsis kasvakoon myös.

Oma väri on ihana! Näyttää ihan tummalta.


Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 05 Syys 2015, 08:55
Kirjoittaja enna
Onneksi sain Livboxista hiusten hoitoöljyn - en ole nimittäin pitkään aikaan hoitanut hiuksia, vaan pysynyt pesu-pikahoitis-harjaaminen-tupeeraus -linjalla jo jonkin aikaa. Olen aika vähän kiinnittänyt muutenkin huomiota hiuksiin, en ole juurikaan pälyillyt oman värin rajaa tai sitä, milloin midback-raja menisi rikki (ellei ole jo mennyt).

Olen vihdoin siis kasvatuksen rennossa vaiheessa!

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 05 Syys 2015, 10:16
Kirjoittaja Kristiina
Aivina kirjoitti: Hiuksella on tietty ikä, minkä se elää. Onko se eri mittainen eri ihmisillä? Selittääkö tämä sen, että mun hiukset eivät ole koskaan olleet vyötärömittaa pidemmät, vaikka olen ollut välillä vuosia leikkaamatta? Voiko hiuksen ikää jotenkin pidentää? Voiko sen irtoamista karvatupesta estää/ehkäistä/vähentää?

Voiko mulle ikinä kasvaa lantiomittaista tukkaa?
Kyllä, juuri noin. Jokaisella ihmisellä on ns. henkilökohtainen hiuksen maksimimitta, minkä pituiseksi se voi enintään kasvaa. Toisilla hiukset kasvaa esim. olkapäille saakka, ja sitten ne alkavat "putoamaan", eli menevät siihen lepovaiheeseen, ja aloittavat taas uuden kasvun.

Minulla hiukset ovat olleet pisimmillään noin vyötärömitassa, mutta en ole kokeillutkaan kasvattaa sen pidemmiksi. Nyt tavoitteena on kasvattaa niin pitkäksi, kuin kasvaa. Siinä selviää hiuksen maksimimitta.

Hiuksen kasvua ei voi oikein nopeuttaa, ainakaan huomattavasti. Karvatupesta irtoamista ei voi estää. Hiuksen ikää ei voi pidentää, se putoaa silloin kuin putoaa (maksimimitta). Latvojen suojaus ja hyvät hoitotuotteet kuitenkin auttavat, ettei latva lähde kuivumaan tai murenemaan.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 05 Syys 2015, 10:34
Kirjoittaja scoundrel
Mäkin tässä kokeilen että kuinka pitkäksi saan hiukset kasvamaan... en ole koskaan kokeillut, joten haluan tietää kuinka pitkäksi nämä on edes mahdollista kasvattaa. Nyt keikutaan jossain BSL:n ja vyötärön välimaastossa, ja taitaa olla pisimmät hiukset koko aikuisiällä (joskus olen ollut leikkaamatta pitkiäkin aikoja, mutta samalla värjännyt/blondannut niin hiukset ei ole olleet optimaalisessa kunnossa kasvatusta ajatellen ja latvat ovatkin yleensä hapertuneet ennen aikojaan enkä ole päässyt BSL:ää pitemmälle).

Näin muuten viime yönä unta että hetkellisessä mielenhäiriössä leikkasin itselleni leukamittaisen polkan. Unessa tajusin samantien että tuli tehtyä kauhea virhe, ja kauhea poruhan siinä pääsi. Aamulla herätessä piti napata letistä heti kiinni varmistaakseni että hiukset on vielä tallessa. ;D

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 05 Syys 2015, 10:38
Kirjoittaja Kristiina
scoundrel kirjoitti: Näin muuten viime yönä unta että hetkellisessä mielenhäiriössä leikkasin itselleni leukamittaisen polkan. Unessa tajusin samantien että tuli tehtyä kauhea virhe, ja kauhea poruhan siinä pääsi. Aamulla herätessä piti napata letistä heti kiinni varmistaakseni että hiukset on vielä tallessa. ;D
Olen nähnyt samanlaisia painajaisia itsekin, ne on ihan kauheita ;D. Ihan oikeasta elämästä on kuitenkin se, kun leikkasin huonokuntoiset hiukset siilitukaksi, ja aamulla heräsin "missä hiukset on".. 0_0 Se oli ihan kauhea tunne silloin :P. Onneksi hiukset kasvavat nyt hyvin ja vahvoina, mittaa on nyt yli olkapään.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 05 Syys 2015, 11:52
Kirjoittaja Marie Corelli
Missä vaiheessa ihan lyhyestä kasvattaessa pitäisi käydä leikkuuttamassa hiuksia? Olen käynyt kampaajalla viimeksi toukokuussa, jonka jälkeen päätin kasvattaa hiuksia. Tukka on nyt aika epätasainen, eli niskasta pitkä jne.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 05 Syys 2015, 12:26
Kirjoittaja kaarina
^ Tapojahan on tietysti monia, mutta itse koin helpommaksi siistiä tukkaa alkuvaiheessa usein - pahinta mielestäni matkalla lyhyestä polkkaan on ne muodottomat moppivaiheet, joista (ainakin itse) näkee, että malli ei ole tarkoituksenmukainen, vaan kasvatusvaihe. Voisin kuvitella, että toukokuusta kasvaneet lyhyet hiukset olisivat ehkä juuri nyt hyvässä tasausvaiheessa. Niskasta poikki, etuosan ja sivujen kasvatusta, ja parin-kolmen kuukauden kuluttua taas niskasta poikki ja ehkä jotain muotoilua. Jos välivaiheessakin näyttää suht ookoolta, sujuu kasvatus helpommin, eikä ehkä tule sitä "pakkoa" luovuttaa ja palata lyhyeen. &nbsp;:)

Itse leikkautin eilen vihdoin kunnolla muotoillun polkkatukan (edellisen kerran oli niskan tasaus kesäkuussa). Pituus on reilu leukapituus, ja aikeena kasvattaa tämä suunnilleen solisluihin saakka. Jos sitten vielä huvittaa, niin miksei pitkäksikin. Seuraavan kerran ajattelin tasoittaa vuodenvaihteessa, ellei kunto jostain syystä räjähdä ennen sitä.

Edit. Tässä blogissa on aika hyvä, realistinen kuvasarja pixien kasvatusvaiheista. http://www.unspeakablevisions.com/2012/04/pixie-cut-series-part-3-growing-it-out.html?spref=pi

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 05 Syys 2015, 13:39
Kirjoittaja Mimi
^^Täällä taas ihan toisenlainen pixiestä pitkäksi tarina&nbsp; :D En siis leikkauttanut tukkaa kuin kerran sen ollessa 4cm-solisluu pituus. Itse napsaisin pois niska hiipan (n.3cm pois) kun se sojotti joka suuntaan, pituus oli juuri ja juuri korvat peitossa. Tein tukkaan paljon "pannalla tukka taakse ja niska pinneillä siistikski" kampauksia. Joskus meinasi usko loppua mutta en vain raaskinut käydä mitään mallia hakemassa. Tukka siis vielä taipui siinä "korvat piilossa juuri ja juuri ja niska sojottaa pitkänä" -mallissa joka suuntaan&nbsp; ;D kun päästiin leuka pituuteen oli niska jo ponnarille hyvin menevä :)

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 05 Syys 2015, 14:42
Kirjoittaja kaarina
Mulla on sen verran ohut tukka, että se näyttää kauhealta, jos se on rumasti leikattu, huonokuntoinen tai muuten epämääräinen. Paksu ja taipuisa tukka mielestäni kestää kasvatusvaiheen tai vaikkapa huonot latvat paljon kivuttomammin!&nbsp; :) Omalta kohdaltani olen huomannut myös, että minun helpompi luopua aina silloin tällöin parista, kolmesta sentistä, kuin vaikkapa kasvattaa vuosi, ja sitten joutua osittain leikkamaan vaikkapa kymmenen senttiä, vaikka tavoitemalli sitä vaatisikin.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 05 Syys 2015, 15:00
Kirjoittaja Marie Corelli
^Minullakin on ohut tukka ja olen samaa mieltä siitä, että tämä näyttää mallistaan kasvaneena kamalalta. Niskatukkaa en saa mitenkään pinneillä kiinni, koska tukkani on niin ohut ja liukas. Otsatukassakin on vaikeaa saada pinnit pysymään. Ehkä teen niin, että leikkuutan hiuksia vähän.

Edit. Tajusin juuri, että kun minulla oli viimeksi pitkä tukka, oli se rakennevaurion takia aivan eri tuntuinen kuin nyt kasvattaessa. Nyt tukka on käsittelemätön ja tuntuu pehmeältä.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 05 Syys 2015, 19:29
Kirjoittaja Sassy
Kasvattelu jatkuu myös täällä. Alan hiljalleen lähestyä maagista 6 kuukauden rajaa, jolloin olen yleensä käynyt leikkaamassa hiuksia. Latva näyttää kuitenkin vielä yllättävän hyvältä, joten eiköhän suht kivuttomasti leikkauslakko jatku vuodenvaihteeseen. Pituus on juuri ja juuri puoleen selkään, eli vihdoin BSL-mitta on ylittynyt. Kunhan vain tuotteet ovat riittävän kosteuttavia, tuntuvat hiukset kivan terveiltä ja pituuskin alkaa miellyttää vähitellen. Oman värin kasvatus on selkeästi helpottanut tätä projektia, eikä latva hamppuunnu enää samoin kuin värjättynä. Tästä on kiva jatkaa!

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 07 Syys 2015, 18:42
Kirjoittaja Marie Corelli
Minä kävin leikkuuttamassa hiuksia hieman siistimmiksi. En ollut varma, haluanko kasvattaa otsatukkaa, joten leikkuutin sen kulmakarvojen korkeudelle ja katson, miltä se näyttää tukan kasvaessa. Sivuilta hiukset harottivat aika epätasaisina, joten sieltäkin leikattiin, samoin niskahiuksia leikattiin lyhyemmiksi. Kasvattaminen jatkuu&nbsp; :).

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 13 Syys 2015, 03:09
Kirjoittaja Gekko
Unohdin oman hiustenkasvatusprojektini ja kaiken asiaan liittyvän pariksi vuodeksi, kun keskityin muihin asioihin. Ei tullut tehtyä hiuksille mitään muuta kuin pestyä ja hennattua ja hyvin satunnaisesti saksittua latvoista sentti pari pois. Ja yleensä vielä tukka tuli unohdettua puikkonutturalle.

Sitten eräänä päivänä huomasin randomisti, että milloin nämä kasvoivat vyötärölle asti.&nbsp; 0_0 <3

Vähän kiinnostaa kokeilla, että miten pitkiksi nämä on mahdollista kasvattaa ennen kuin tulee raja vastaan hiusten eliniässä. Joten taidan mennä samalla reseptillä eteenpäin.&nbsp; :O

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 17 Syys 2015, 07:13
Kirjoittaja elly
Voi kävisipä minullekin noin, että havahtuisin vyötärömittaan.&nbsp; :-* Mutta tottahan tuo on, että unohtaminen on paljon parempi tapa kuin senttien neuroottinen kyttääminen. :D

Mä löysin itselleni hyvän keinon seurata hiusten kasvua, sillä mulla on yhdet korkeavyötäröiset farkut, joiden vyötärö on juuri siinä tavoitekorkeudella. Latvoissa on taas kaksihaaraisia, mutta yritän vielä ratkaista tilannetta palaamalla S&D -rutiiniin ja jätettävien käyttöön, sillä tavoitteenani on olla leikkaamatta loppuvuoden.


Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 17 Syys 2015, 20:05
Kirjoittaja ZombieQueen
Huomasin viime viikonloppuna sellaisen ihanan tunteen kun istui ja paita nousi selästä niin pisimmät hiukset kutittivat vyötäröä selästä. :l Tosin mun hiukset ei ole tasapituiset niin tuo oli tosiaan vain pisimmät hiukset.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 02 Loka 2015, 12:53
Kirjoittaja elly
Mittailin tänään, että mulla on tavoitepituuteen matkaa 5 cm! :) Mielenkiinnolla odotan kasvaako nälkä syödessä vai olenko oikeasti tyytyväinen tuohon pituuteen. Jos hiukset kasvaisivat loppuvuoden 1,5 cm kuussa, niin olisin vuodenvaihteessa aikalailla vyötärömitassa. Vaikuttaa erittäin utopistiselta ajatukselta, etten olisi enää kasvattajien ketjussa.&nbsp; ;D

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 04 Loka 2015, 16:21
Kirjoittaja Liselle
Hiukset on tällä hetkellä 3cm alle bsl! Varmaan kymmenisen senttiä vielä tavoitepituuteen.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 05 Loka 2015, 02:41
Kirjoittaja bubbs
Selventäkääs mulle hiukan. Tuli mieleen tuosta ylemmästä, täällä kun näkee usein hyvin tarkkaan määriteltyä bsl-mittaa.

Mä joudun käyttämään aika jykevää apuvälineistöä jättihinkkieni kannatteluun, ja rintsikoiden selkäpuoli ei suinkaan ole mikään viiva, vaan leveä kaistale, jonka ylä- ja alareunoista mitaten kyseessä on ihan eri pituiset hiukset, monien monien senttien erotuksella. Ajattelin, että alalaita pysyy ehkä suurinpiirtein samassa kohdassa mallista riippumatta ja sen siksi olevan luotettavampi mitta, mutta esimerkiksi alla olevassa kuvassa bs-linja on merkattu varsin korkealle, alalaidan kohdalla lukee jo midback.

Kuva

Mikä on totuus?&nbsp; ;D

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 05 Loka 2015, 09:45
Kirjoittaja enna
^Tämä nyt ei avaa asiaa yhtään, mutta olen miettinyt samaa. Mä en osaisi mitata tarkkaa etäisyyttä bsl:ään ja mulle nuo mitat ovatkin olleet "silleen suunnilleen", ja varmaan sen takia mä koen esim. olleeni bsl-mitassa ihan tuhottoman kauan.

Nyt mulla on pisimmät hiukset suorana hieman rintsikan alareunan ali. Kohtapuoliin alan omasta mielestäni siis olla kunnolla mid-backissä. Tavoitteena vyötärömitta.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 05 Loka 2015, 10:23
Kirjoittaja scoundrel
Mäkin olen miettinyt tuota määrittelyä, koska useat ottavat ilmeisesti BSL-mitan rintsikoiden selkäosan yläpuolesta, ja valitettavan usein näkee myös kuvia joissa rintsikoiden olkaimet on kiristetty niin äärimmilleen että selkäosa nousee about 10cm ylemmäs kuin sen kuuluisi nousta. Itsellä on aina rintaliivien olkaimet niin löysällä (koska tuki tulee suurimmaksi osaksi ympäryksestä kuten kuuluukin, ei olkaimista) että mun BSL on varmaan 10cm alempana kuin joidenkin ihmisten... :D

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 05 Loka 2015, 11:31
Kirjoittaja elly
Mä oon määrittänyt BSL:n aina rintsikoiden alareunasta. En kyllä osaa sanoa onko tämä oikea määritelmä, vai olenko valinnut sen vain siksi, että voin uskotella itselleni saavuttavani vyötärömitan nopeammin BSL:n jälkeen.&nbsp; ;D Eipä näille välttämättä absoluuttisia totuuksia ole, koska vartalon mittasuhteetkin vaikuttavat määrittelyihin.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 05 Loka 2015, 13:11
Kirjoittaja Lilli
Onhan tuo nyt jotenkin masentavaa, kun mid-backista on niin julmettu matka vyötärömittaan. &nbsp;:-\ ;D Minä katson mielummin sitä kuvaa mikä on takaapäin, jotenkin muka selkeämpi.

eli tätä, tässä nyt on aika selkeästi määritelty tuo Kuva

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 05 Loka 2015, 13:28
Kirjoittaja Liselle
Niin riippuuhan se vartalon mittasuhteistakin. Yllä olevan kuvan mukaan oonki sitte jo yli mid backin :D Mie aina ajattelin, etä bsl on rintikoiden alareunaan :)

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 05 Loka 2015, 14:45
Kirjoittaja bubbs
Pitkäselkäisenä rintsikoitten alalaita ei kyllä mulla millään ole mikään keskiselkä ;D Useimmissa noissa havainnekuvissa bsl näytetään kuitenkin merkkaavan siihen ylälaitaan. Bsl ja mbl ovat kyllä näissä tosi lähellä toisiaan.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 05 Loka 2015, 19:43
Kirjoittaja Jenn
Kirjoitin tämän toiseenkin ketjuun mutta taisi olla väärä paikka.
Asuin kesän porukoiden helmoissa ja söin joka päivä lämpimän aterian ja säännöllisesti aamu-, ilta-, ja välipalaa, toisin kuin täällä opiskelijakämpässä. Neljän kuukauden aikana ohimoille kasvoi monta senttiä ihan uutta tukkaa. Syyskuussa kampaaja kysyi ennen pitkän juurikasvun vaalennusta että olenko syönyt biotiinia tai vastaavaa. Onks tää nyt merkki siitä että näännytän itseäni talven ajan?

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 06 Loka 2015, 08:58
Kirjoittaja elly
^ Kyllähän ravinnolla on merkittävä vaikutus hiusten hyvinvointiin. Perstuntuma ainakin sanoo, että heikomman ravinnonsaannin aikana ravintoaineet on ensimmäisenä pois hiuksilta, kynsiltä jne, koska ne eivät ole keholle niin tärkeitä. Uskoisin siis, että joko et saa riittävästi energiaa ravinnostasi tai ravinto on yksipuolista, minkä myötä jostain ravintoaineesta tulee puutosta.

Muutenkin mä uskon terveellisen ja monipuolisen ravinnon sekä säännöllisen liikunnan olevan paras keino hiusten kasvattamiseen. :)

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 07 Loka 2015, 08:25
Kirjoittaja Mimi
^olen itse tavannut yhden laihduttajan joka ei syönyt hyviä rasvoja lainkaan. Tukka meni tosi huonoon kuntoon, kuivaksi ja ohueksi. Kyllä se ruokavalio vaikuttaa. Olen myös sitä mieltä&nbsp; :) ja liikunta on aina hyväksi.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 15 Loka 2015, 10:48
Kirjoittaja Kirppu
Mulla näyttää olevan pisimmät hiukset nyt vyötärömitassa! Seuraavaksi odottelen varmaan sitä, että ne ylettyy vyötärölle myös eteen tuodessa. Mä olen nyt raskaana joten saa nähdä, mikä on hiusten tilanne sit kun vauva syntyy. Mua vähän jänskättää mitä käy hiusten paksuudelle sit myöhemmin, kun niitähän lähtee sit jonkun verran. D: Tosin viimeks ainakaan ei tukka ohentunut mitenkään huomattavan paljon.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 15 Loka 2015, 14:57
Kirjoittaja Aridith
Jouduin leikkaamaan mun ihanat vyötäröpituiset hiukset lyhyeksi 2012 ja siitä lähtien kasvattanut takaisin hieman epäonnisesti joutunut niitä aina pätkimään. Viimeisen kerran 2014 keväällä, kun vaalensin oman värin kasvatusprojektiin punaisen latvani vaaleaksi. Pituudet oli niin hirveät, että vedin ne suosiolla pois.

Mut oi sitä fiilistä, kun huomasin viikonloppuna hiusten taas kurottelevan vyötärömittaa ja tällä kertaa hiukset on niin hyvässä kunnossa kiitos värjäämättömyyden, että saan nää pituuteni pitää!! Nyt annan mun "kompensaatiopidennykset" pois ja annan letin lepattaa :l.

Ens kesään mennessä mulla on juuri täydellinen kesäpituus. Ah!

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 15 Loka 2015, 19:39
Kirjoittaja Kunis
Olen tässä jonkin aikaa parahdellut, että terminaalipituus lie tullut vastaan. Mutta: Kyynärpäämitta on ihan parin sentin päässä! Tämän kunniaksi voisin ehkäpä leikata pari senttiä ylläpitohuoltona. Eipä tuo haittaa, pidän kuitenkin niin paljon hiuksia kiinni erilaisilla kampauksilla, että tuon mitan saavuttaminen on lähinnä oma iloni. Mut oi juku.

(näin unta, että tehtyäni hoitoleikkauksen niska näkyi)

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 17 Loka 2015, 11:01
Kirjoittaja Hilippa
Siinä se on: vyötärömitta nyt mullakin :T En usko että omaa terminaalipituutta olen vielä saavuttanut, mutta tällä hetkellä en varsinaisesti aseta enää mitään pidempää tavoitemittaa, vaan tykkään tästä ja keskityn hellimään pituuksia ja varsinkin latvoja. Sitten kun latvat kaipaa saksimista, niin ei ole mitään ongelmaa sitä tehdä. Jos lisäsenttejä vielä tulee niin se on ok, mutta kuten sanoin, olen tähänkin mittaan hyvin tyytyväinen joten en ole enää aktiivinen hiustenkasvattaja&nbsp; :)

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 17 Loka 2015, 14:21
Kirjoittaja Lilli
Oi vau! Olisinpa minäkin vyötärömitassa! Laittakaa meille muille kuvia. 😊

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 17 Loka 2015, 23:22
Kirjoittaja scoundrel
Olen välillä mikrotrimmaillut kaksihaaraisia (latvoista lähti yksi kerta leffaa katsoessa melkein kourallisen verran). Mutta muuten ei ole suunnitelmissa leikata, vaikka mulle kampaajatuttu sanoi jossain kohtaa ettei voi kasvattaa kauheasti pidemmäksi kun on niin ohut tukka. Pyh sanon minä, kasvatan just niin pitkät hiukset kuin haluan (tai siis niin pitkäksi kuin ne kasvavat). Hiukset yltää nyt eteen heitettynä rintojen päälle ihan kevyesti ja takaa ollaan varmaan muutaman sentin päässä vyötärömitasta.

edit. kuva pois

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 17 Loka 2015, 23:41
Kirjoittaja Marie Corelli
^Ihanat!

Minun kasvatusprojekti etenee tuskastuttavan hitaasti. Syyskuun alussa siistittiin kampausta hieman ja nyt tuntuu, ettei tämä ole kasvanut yhtään, mutta on aivan räjähtäneen näköinen taas. Kasvun huomaa vain otsatukassa, joka alkaa yltää taas silmien tasoon. Pitäisiköhän kasvattaa sekin pitkäksi? Viimeksi leikattiin lyhyemmäksi. Miten voi polkkamitan saavuttaminen olla näin vaikeaa?

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 19 Loka 2015, 07:43
Kirjoittaja Eudokia
Hiukset lähestyy kainalomittaa. Näin painajaisen missä olin varannut ajan kampaajalle eikä minulla ollut aikomustakaan antaa leikata tai värjätä.&nbsp; :D Totaalista saksimislakkoa taitaa olla parisen kuukautta takana eikä ole yhtään tehnyt mieli lyhentää.&nbsp; :) Lopullisena tavoitteena vyötärömitta, lähitavoite kainalomitta, jonka saavutan varmaan jo tämän vuoden puolella.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 31 Loka 2015, 04:36
Kirjoittaja Evakkosiili
Plääh. Hiukset oli jo kainalomitassa, kun päätin käydä tasaamassa latvoja. Otettiin pari senttiä pois, mutta ikäväkseni huomasin että kaksihaaraisia löytyy edelleen.

Kasvatusprojektit tyssää yleensä samaan ongelmaan: en malta olla heilumatta föönin ja rautojen kanssa, ja latvusto päätyy lopulta niin huonoon kuntoon että menetän hermot ja pätkäisen polkkaan. Josko tämän kerran jaksaisi olla kärsivällinen.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 01 Marras 2015, 09:54
Kirjoittaja elly
Ai että mä rakastan tätä tunnetta, kun hiukset valuu pitkin selkää melkein vyötärölle asti. :-* Ei tää kuitenkaan pelkkää poutaa ole, sillä mulla vaikuttaa olevan sulkasato menossa. Luonnollistahan tuollainen on, mutta kovasti sitä haluaisi pitää kaikki hiuksensa. Uskon kuitenkin, että voin vielä saavuttaa tavoitteeni tänä vuonna.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 01 Marras 2015, 11:29
Kirjoittaja enna
Ehkä voin jo sanoa olevani mid-backissa sen bsl:n sijaan. Mulla on taas ristiriitaisia tuntemuksia tästä, toisaalta haluaisin lisää mittaa koska lettikampaukset näyttävät paremmalta pitkässä ja paksussa tukassa (samoin kuten perus poninhäntä), mutta vähän lyhyemmässä mallissa olisi ehkä enemmän särmää. Toisaalta, olen tästä pituudesta jo aiemmin napsaissut lyhyemmäksi, jota aloin katumaan lähes välittömästi. Ikuinen kierre, mitäköhän mun pitäisi tehdä, että olisin tukkaan tyytyväinen?

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 01 Marras 2015, 22:50
Kirjoittaja Lilli
Olen tasoittanut hiuksia viimeksi heinäkuussa, jolloin lyhennettiin noin 5 cm. Nyt hiukset näyttää olevan melkein samassa mitassa kuin silloin ja kyllä, taas on alkanut löytymään kaksihaaraisia.&nbsp; :-[ Onneksi ei vielä kovin paljoa, joten sinnittelen ainakin joulukuulle tämän kanssa. Tämä näyttää olevan sellainen kasvatusvaihe jossa jumin pidempään, pitäisi nyt vaan olla leikkaamatta montaa senttiä. Byhyyy minäkin haluan vyötärömittaiset hiukset ja siihen menee vielä varmaan vuosi.&nbsp; :'(

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 06 Marras 2015, 09:47
Kirjoittaja Kristiina
Marie Corelli kirjoitti: ^Ihanat!

Minun kasvatusprojekti etenee tuskastuttavan hitaasti. Syyskuun alussa siistittiin kampausta hieman ja nyt tuntuu, ettei tämä ole kasvanut yhtään, mutta on aivan räjähtäneen näköinen taas. Kasvun huomaa vain otsatukassa, joka alkaa yltää taas silmien tasoon. Pitäisiköhän kasvattaa sekin pitkäksi? Viimeksi leikattiin lyhyemmäksi. Miten voi polkkamitan saavuttaminen olla näin vaikeaa?
Olen kasvattanut myös ihan lyhyestä hiukset tähän puolipitkään malliin. Hiukset ovat nyt hartiapituiset, takaa pidemmät.

Kaikista tärkein neuvo on: älä leikkaa. Jos silloin tällöin ottaa sentin tai pari, se voi tuntua pieneltä määrältä, mutta hiusten kasvussa se on paljon.

Kun kasvatin hiuksia pitkiksi, niin en leikannut edes siinä pahimmassa vaiheessa (kun hiukset olivat ihan lyhyet). Kyllä tuosta vaiheesta pääsee kohta ohi, ja kun saavuttaa sen polkkapituuden, niin ei koske saksiin. :) :ts

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 07 Marras 2015, 16:21
Kirjoittaja Marie Corelli
^Nyt yriränkin olla mahdollisimman pitkään leikkuuttamatta. Tavoitemitan saavutettuani on ehkä pakko käydä, koska niskahiukset kasvavat sellaisena lippana johtuen lyhyestä mallista. Säästyyhän siinä kivasti rahaakin, kun ei käy kampaajalla&nbsp; :).

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 07 Marras 2015, 21:52
Kirjoittaja bubbs
Hiuksisto on saavuttanut runsaan bsl-mitan, keväällä pätkäistyt 10 senttiä hiusta alkavat olla korvaantuneet uudella ja paremmalla. Värjäämisen lopettamisen myötä hiukset alkavat olla kohtishyvässä kunnossa, ja huolimatta puolen vuoden leikkaustauosta latva ei näytä ihan kamalalta, ja voin pitkittää leikkaamista vielä hetken, ehkä jouluun. Silloinkin aion luopua ehkä sentistä tai kahdesta.

Viime vuosina mun hiukset eivät ole kasvaneet juuri tätä pituutta pidemmäksi, latvan mureneminen on tämän jälkeen ylittänyt kasvunopeuden. Hivenen pidempään lopputulokseen olen kyllä päässyt, mutta latva on alkanut olla niin kehnoa ja kuivaa, että saksiin on täytynyt tarttua. Omaväriprojekti on kuitenkin parantanut kuntoa. Latvoissa on vielä vähän vanhoja vaalennuksia, mutta ei enää niin moninkertaisia, ettäkö ne murenisivat ihan käsiin. Mua jännittää ihan hirveästi, voisiko mulla nyt ihan oikeasti olla mahdollisuus saada tätä vielä kasvatettua! Huijausmitalla pituus on nyt 74 senttiä, tavoitepituuteni voisi olla jossain 80-85 välillä - sillä edellytyksellä, että latva olisi hyvännäköinen loppuun asti, hyvä kunto on mulle pitutta tärkeämpää kuitenkin.

Nyt hiukset alkavat kuitenkin olemaan taas siinä pituudessa, että ne voi mieltää jo pitkiksi hiuksiksi. Mikähän seuraava projekti voi olla, jos tavoitepituus todella tulee joskus saavutettua, omaväriprojektikin vetelee viimeisiään.. Jotenkin ihan absurdia kuvitella projektitonta tukkaa ;D

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 07 Marras 2015, 23:10
Kirjoittaja SannaS
Taas .Jälleen kerran olen kasvattajien leirissä .Tai olen ollut jo 3v eli siitä lähtien kun edellisen kerran kuvittelin tykkääväni lyhyemmästä tukasta. On rapiat 5kk edellisestä kampaajalla käynnistä ja etuhiuksista huomaa "hieman" pituutta tulleen ja mallin kasvaneen ulos .Samalla latvaa leikattiin u-muotoon ja pisimmät hiukset on jo yli bsl-mitassa. Mulla ei ole ollu vuosikausiin näin pitkiä hiuksia ja vitsit mä olen onnellinen ja tyytyväinen! Vielä kun sais näihin uuden kivan värin&nbsp; :l

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 08 Marras 2015, 22:29
Kirjoittaja pölyhuiska
Hiukset on 41cm, hipoo bsl:ää. ensi kuussa leikkautan sentin kun en enempää vielä raaski. Oon tässä pohtinut että pakko mun on jossain vaiheessa leikata tätä pehkoa ihan kunnolla.. mutta en pidä tän hetkisestä pituudesta, joten päädyin siihen ratkaisuun, että kasvatan vielä 45:een senttiin ja sitte pätkäsen 10cm pois muutamassa erässä. Muutamia kakshaaraisia löytyy ja paljon vaalennuksesta kärvistyneitä yksittäisiä hiuksia&nbsp; >:( myös hiusten tyvessä on katkeilleita ja kärvähtäneitä hiuksia niin oon alkanut miettimään että pitäiskö vieläkin pitkittää tyven värjäysväliä (en kyllä haluais olla epähuolitellun näköinen) tai antaa oman värin kasvaa tai värjätä vaaleanruskeiksi vaaleilla raidoilla, että ei tulis enempää vauriota? En todellakaan tiedä mikä ois paras ratkaisu tähän.. Osaako joku viisaampi sanoa, oisko vaaleanruskea raidoitettu väri yhtään vähemmän kuluttava kuin vaalennus olia 10.1 sävyllä? ???

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 23 Marras 2015, 10:49
Kirjoittaja enna
Noniin, tukka on mid-backissä mutta en ole tyytyväinen. Mulla on luonnostaan sen verran suora tukka (vaikkakin helposti muotoiltavissa), että ihan laittamattomana, esim. heti suihkun jälkeen tukka on niin tylsä. Osaksi värjäämätön, ponnarinympärys ei sitä 7,5-8,0 cm enempää.. Näin pitkä tukka on myös vähän vaikeampi/hitaampi/tylsempi/rasittavampi laitettava. Joo, onhan se kiva sitten illanvietossa isona ja laitettuna tai juhlissa kiharoina, mutta en tiedä.. Letitkin näyttävät pitemmässä tukassa paremmilta.

Veikkaan, että hiusten värjääminen olisi ratkaisu tähän - se toisi hiuksiin särmää, ryhtiä ja rakennetta eikä näyttäisi nykyisen tylsältä. En kuitenkaan haluaisi taas siirtyä kestovärien myrkkyihin, kasvivärien punavoittoisuus ei ole mun juttu ja elumenit kiinnostaisi, mutta se tulisi pidemmän päälle kalliiksi.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 23 Marras 2015, 15:13
Kirjoittaja bubbs
^Oleko kokeillut yökampauksia, joilla aikaansaada kiharoita? Mä esimerkiksi nukun keskimäärin ehkä joka toisen yöni nallenkorvanutturat päässä, eli kaksi ponnaria korkealle, hiusten tiivis kieputtaminen sukkadonitsien ympärille ja vielä lisäsukat päälle varmistamaan nutturoiden koossapysyminen. Lopputuloksena on iso, ihana kiharapilvi, ei lammassäkkärää. Jossain ketjussa täällä (kiharat ilman lämpöä -tyyppinen ketju ehkä?) esitelty yö-halo aikaansaa myös isot, kauniit kiharat, lainemaisemmat kuin sukkanutturat, parhaimmillaan varmasti pitkässä tukassa. Nämä ei ainakaan vaadi laittamista juuri lakan suihkimista ja käsin sohimista enempää.

Mä en oo niin vakuuttunut ikinä siitä, ettäkö pelkällä värillä saisi tehtyä tukasta ei-tylsän, ja vastaavasti en pidä mitään väriä itsessään tylsänä.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 23 Marras 2015, 22:32
Kirjoittaja enna
Mä olen vähän huono tekemään yökampauksia, en meinaa saada niistä kunnollisia. Joko niistä tulee liian käkkäriä/pörröisiä, niihin nää esim. rumat ponnarinrajat, kampauksesta tulee toispuoleinen tai sitten tukka on muuten ihan päätä myöten mutta latvat ovat muhkeammat. Letit on ehkä se juttu, mitä mun tulee silloin tällöin yöksi väännettyä.

Olen kyllä hyviä videoita nähnyt yökampauksille, ehkä pitäisi vaan testailla ja harjoitella, jotta löytyisi joku itselle sopiva jota voisi käyttää ihan säännöllisesti.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 24 Marras 2015, 11:07
Kirjoittaja Aivina
Minä teen yöksi nutturan päälaelle. Vähän samaan tapaan kuin mitä kieputtaisin puikkonutturan, mutta puikon sijaan kiinnitän sen vanhalla kunnon 90-luvun hiusdonitsilla. Sellaisella isolla kankaalla päällystetyllä, tiätteks? Tai no ei kai se enää edes ole mikään 90-luvun juttu, kun olen nähnyt niitä tänä syksynä myynnissä ainakin Seppälässä.

Mun tukkaan ei siitä kauhean pysyväisiä kiharoita tule, mutta eipähän sotkeennu tukka yöllä.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 24 Marras 2015, 11:56
Kirjoittaja tipson
Musta tuntuu, että mun hiukset on enemmän sotkussa yökampauksen jäljiltä verrattuna siihen että hiukset ois vaan auki&nbsp; :D kuten ennallakin niin mullakin menee hiukset pörröisiksi ja esim. nutturoilla saan aikaan epämääräisiä laineita toiselle puolelle, kun toisella puolella päätä on jäätävät kikkurat&nbsp; ::)

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 24 Marras 2015, 12:24
Kirjoittaja bubbs
^Mullakin pörrööntyy tosi herkästi jos kampauksessa on yhtään epämääräisyyttä, esim. pantakiharoita mulle on ihan toivotonta yrittää tehdä, lähinnä se panta rihmastoituu sinne hiusten sisään, saksia käyttämällä saa pelastettua esiin sähköiskun saaneen riittaväisäsen. Mun hiuslaatu on lähtökohtaisen pörrönen ja erittäin helposti kihartuva, sekä erittäin helposti kaaostuva. Täytyy vaan tehdä sellaisia kampauksia, jotka saa pidettyä tarpeeksi tiukkana ja jossa se hiuksisto on yhtenä (tai muutamana) jämäkkänä nippuna, niin on vielä avatessakin sleek.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 25 Marras 2015, 08:26
Kirjoittaja Monty
Olen havainnut hyväksi yökampauksia tehdessä ne pienet mustat/värikkäät kumilangat joita myydään tyyliin sata yhdessä cailapin pussissa, eivät aiheuta niin kovia painaumia, eivät liu-u niinkuin tavalliset pehmeät ponnarit eivätkä ehkä kuivata niin paljoa. Letti pysyy hyvin kiinni ja jos ei halua laineita, laitan niitä lenksuja sitten 3-4 pitkin ponnaria. (niin selässä sojottaa sellainen tukkakeppi&nbsp; ;D )

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 29 Marras 2015, 12:33
Kirjoittaja enna
bubbs kirjoitti:Mä en oo niin vakuuttunut ikinä siitä, ettäkö pelkällä värillä saisi tehtyä tukasta ei-tylsän, ja vastaavasti en pidä mitään väriä itsessään tylsänä.
Tämä on kyllä totta. Aika monesti olen nähnyt mustaksi värjättyjä tukkia, jotka on muodottomat/ mun silmään mitäänsanomattomat ja näyttävät siltä, että ne nyt vaan on värjätty mustiksi mutta muuta vaivaa niiden eteen ei olla nähty. Tämä sama voi tietenkin näkyä minkävärisessa tukassa vain, mutta mustan kohdalla olen kiinnittänyt siihen useammin huomiota.

Kuitenkin, jos ei suurin osa niin ainakin huomattava osa niistä näkemistäni neitsytvärisistä, pitkistä hiuksista on ollut tosi tylsiä, ohuehkoja, päätämyöten mukana roikkuvia tukkia, jotka nähdessäni ajattelen vain, että ei kai mun tukka tule koskaan näyttämää tuolta.

Pahimman kriisin taas ohitettuani päätin, että tukka pysyy pitkänä. Kasvatus jatkukoon, laitetaan vyötäröpituus tavoitteeksi. Pitäisi panostaa hiustenlaittoon enemmän, eihän mikään kampaus itsestään täydellisen näköisenä pysy!

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 29 Marras 2015, 20:37
Kirjoittaja elly
Kamppailen tosi samanlaisten ajatusten kanssa kuin enna. Vyötärömitta, eli tavoitepituus, on ihan pian saavutettu, mutta tukka on niin tylsän ja ruman värinen. Miten enna pääsi pahimmasta kriisistä yli? Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 29 Marras 2015, 21:32
Kirjoittaja millamagia
Miten saatte hiukset kasvamaan tasapaksuina ettei latvat katkeile? Haluaisin pitkät hiukset mutta ajatus pitkistä ja latvaan ohenevista hiuksista ei innosta. Miten latvan saa myös tuuheaksi? Onko siihen jotain reseptiä?

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 30 Marras 2015, 15:59
Kirjoittaja enna
elly kirjoitti:Miten enna pääsi pahimmasta kriisistä yli? Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.
Mulla menee selvästi aina kausittain nämä kriiseilyt. Välillä vaan on aikoja, kun ei ole lainkaan tyytyväinen hiuksiin. Mulla auttoi, kun luin vanhoja viestejäni. Olen aiemmin leikannut lyhyemmäksi tukkaan ja erääseen ketjuun sitten kirjoittanut siitä, miten aloinkin taas katumaan sitä. Totesin, että ei se vaihtamalla parane - tai ainakaan lyhyempään malliin vaihtaminen. Vaikka sitä välillä näkee vaikka kuinka upeita lobeja ym., ei se tarkoita että se omassa päässä näyttäisi puoliakaan yhtä hyvältä. Varsinkaan niin pienellä vaivalla, minkä minä tukkani eteen näen.

Ehkä myös se, että muistaa aina välillä laittaa tukkaa jotenkin nätisti ja pitää sitä myös ihan arkena jokseenkin kivannäköisenä. Se kyllä kostautuu, jos hiusten antaa jatkuvasti vain olla (ainakin minulla näin).
millamagia78 kirjoitti: Miten saatte hiukset kasvamaan tasapaksuina ettei latvat katkeile? Haluaisin pitkät hiukset mutta ajatus pitkistä ja latvaan ohenevista hiuksista ei innosta. Miten latvan saa myös tuuheaksi? Onko siihen jotain reseptiä?
Hiukset tietysti kasvaa keskenään eri vauhtia ja eri vaiheessa, eli jos tosi tosi kauan on leikkaamatta, epämääräinen latva johtuu siitä. Mulla kyllä pysyy latvakin ihan kohtuupaksuna, en ole enää harrastanut kerroksittain leikkaamista juuri lainkaan enkä käsittele latvoja kemiallisesti tai edes mekaanisesti. Mun tukka onkin melko hyvässä kunnossa sen takia, eikä pituutta lähde latvojen haparoitumisen vuoksi. Öljyjen käyttöä suosittelen.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 09 Joulu 2015, 10:48
Kirjoittaja karpobulli
Argh!Mun hiukset ne ei sitten vaan kasva...ainakaan tarpeeksi nopeasti 0_0
Omaa väriä kasvatettu 1vuos ja 3 kuukautta ja sitä on tullut kälmäset 15cm eli 1cm/kk.Karvaston kokonaispituus 38cm keskijakaukselta.
En jaksa odottaa!!! :'( Tällä vauhdilla matkaa tavoitteeseen ainakin 2 ellei 3 vuotta.
Anteeksi omanapainen avautuminen...tsemppiä kanssasisarille&nbsp; <3

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 15 Joulu 2015, 08:17
Kirjoittaja elly
Olen leikitellyt ajatuksella olla leikkaamatta hiuksia ensi vuonna. Olisiko sakseton 2016 -haasteeseen lähtijöitä? (Nyt pitää vaan toivoa, ettei blondatut raidat aivan räjähdä käsiin :D )

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 15 Joulu 2015, 10:56
Kirjoittaja Aivina
Saattaisin hyvinkin yrittää saksetonta ensi vuotta. Jos nyt kumminkin yksittäisiä kaksihaaraisia saa leikellä?

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 15 Joulu 2015, 13:42
Kirjoittaja elly
Mun mielestä S&D:ssä ei ole mitään väärää lakonkaan aikana. :) Mulle tällainen lakkoilu on ollut tehokkain tapa kasvattaa hiuksia, kun aiemmin oon ollu liiankin innokas leikkelemään latvoja samaan tahtin kuin tyvestä kasvaa uutta. Oon ollut kerran 1,5 vuotta leikkaamatta hiuksia, mutta sitten alkoi hiusten kunto jo vaatia siistimistä. Tämän vuoksi uskon, että leikkaamattomuus voisi onnistua ensi vuodelta, mikäli raitojen kunnossa ei mitään radikaalia muutosta tapahdu.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 15 Joulu 2015, 19:18
Kirjoittaja Marie Corelli
^Mielenkiintoinen aihe lakolle, mutta omalla kohdallani ei ole mitään edellytyksiä tuollaiseen.

Viimeisimmästä kampaajakäynnistä on vähän yli kome kuukautta. Se ärsyttää, että tukka näyttää taas räjähtäneeltä, koska kerrokset kasvavat pois. Takatukkakin on taas kasvanut pitkäksi. Tekisi mieli käydä leikkuuttamassa vähän, ainakin tuo takatukka pois. Tukka yltää sivuilta jo ohi korvien.

On tässä kasvatuksessa ongelmakin: minun muotoilutaidot alkavat olla koetuksella, koska esim. muotovaahdon saaminen hiusten juureen on vaikeaa. Suihkin suihkupullosta vettä hiuksiin ennen muotovaahdon levittämistä, mutta juuresta hiukset eivät kostu kunnolla, vaan kaikki vesi jää enemmän latvoihin. Hiukseni ovat myös nopeasti kuivuvat. Jännittää kuitenkin, että miten pärjään pitemmän tukan kanssa muotoilun suhteen ja muutenkin.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 15 Joulu 2015, 21:35
Kirjoittaja Lilli
Mulla kans räjähtää latva näköjään noin 4-5 kk päästä, jolloin on pakko vähän tasoittaa tai näyttää ihan hirveältä. Ongelmana on tietenkin se ettei voi leikata kuin pari senttiä tai kasvatus on mennyt hukkaan. Plaah.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 16 Joulu 2015, 13:49
Kirjoittaja Kirppu
Lähtisin mielelläni saksimattomuushaasteeseen mukaan, mutta... eilen leikkasin kärsineistä, vaalennetuista latvoista ehkä pari senttiä (edellisestä on varmaan yli puol vuotta aikaa) ja jotenkin musta tuntuu siltä että en ihan vuotta pysty olemaan leikkaamatta yhtään.&nbsp; :-\ Sen verran kuivakkaa on tuo latva edelleen.

EDIT:
Tässä tilannepäivitystä vielä kuvan muodossa:

Kuva

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 18 Joulu 2015, 06:37
Kirjoittaja karpobulli
Voi miten Kirpulla on ihana tukka!!&nbsp; <3

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 18 Joulu 2015, 12:08
Kirjoittaja elly
Vau miten kauniit hiukset Kirpulla! :-*

Ymmärrän kyllä, että hiusten kunto menee tällaisten haasteiden esille. Terveet hiukset ovat aina kauneimmat, enkä kyllä itsekään meinaa pysyä väkisin tavoitteessa, mikäli latva alkaa mennä oikein rumaksi.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 19 Joulu 2015, 19:30
Kirjoittaja Kirppu
Kiitos. ^__^ Ei oo tänään ihan niin kauniit, kun tuli lähmättyä tukka kookosöljymuhittelun seurauksena.&nbsp; ;D

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 19 Joulu 2015, 22:16
Kirjoittaja Marie Corelli
Marie Corelli kirjoitti: Viimeisimmästä kampaajakäynnistä on vähän yli kome kuukautta. Se ärsyttää, että tukka näyttää taas räjähtäneeltä, koska kerrokset kasvavat pois. Takatukkakin on taas kasvanut pitkäksi. Tekisi mieli käydä leikkuuttamassa vähän, ainakin tuo takatukka pois. Tukka yltää sivuilta jo ohi korvien.

On tässä kasvatuksessa ongelmakin: minun muotoilutaidot alkavat olla koetuksella, koska esim. muotovaahdon saaminen hiusten juureen on vaikeaa. Suihkin suihkupullosta vettä hiuksiin ennen muotovaahdon levittämistä, mutta juuresta hiukset eivät kostu kunnolla, vaan kaikki vesi jää enemmän latvoihin. Hiukseni ovat myös nopeasti kuivuvat. Jännittää kuitenkin, että miten pärjään pitemmän tukan kanssa muotoilun suhteen ja muutenkin.
Minähän saan jo tehtyä hiuksiini kampauksen! Löysin Hair Romance-blogista lyhyiden hiusten nutturan ohjeen ja sitä kokeilin tänään. Kampaus oli helppo tehdä ja näytti hyvältä. Muutenkin se oli mieleinen, sillä tykkään 60-luvun tyylistä. Ohje on tässä postauksessa: http://www.hairromance.com/2013/05/how-to-do-an-updo-in-short-hair.html. Tämä antaa lisää uskoa kasvatukseen&nbsp; :O.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 20 Joulu 2015, 02:21
Kirjoittaja korkkiruuvi
Ketjun ekassa viestissäni voisin vähän taustoittaa kasvatustani, joka alkoi oman värini kasvattamisesta kun allergisoiduin kevyt-/kestoväreille. 2011 elokuussa loppui värjäys ja maaliskuussa -12 leikkasin lyhyeksi, sellainen 10 senttinen tyvikasvu olikin sitten koko tukka. En ollut ikinä ollut pitkä- mutten lyhytukkainenkaan, puolipitkiä malleja oli aina ollut.

Kasvatin omanväristä pidemmäksi kun kaipasin vaihtelua ja entistä lyhyempää en halunnut. Pistin itseni leikkuulakkoon, joten mulla oli aina vain jyrkkenevä v-malli. Ei se tukka loppujen lopuksi niin hirveä ollut vaikka otsistakin kasvatin samalla pois. Sai taivutettua toisinaan hyvinkin mallikkaasti ja koko ajan treenasin letitystä. Vuodessa tukka kasvoi hädin tuskin korvat peittävästä takaa niskamittaiseksi, sivulta melkein.

Vuoden 2012 aikana kasvoi tukka niskamitasta apl-mittaan. Lähes 2 vuoden leikkuulakko katkesi, kun helmikuussa 2013 leikkasin solisluumittaan. Kyllästytti päältä rasvalättänä ja latvoista kuiva, sojottava takkukasa. Vaikka kuinka kostutin latvoja, mikään hoito ei paljonkaan kohentanut tilannetta. Silti leikkaaminen kadutti. Päätin että kasvatan vielä ja kasvatan oikein kunnolla.

Värjäsin hennalla heinäkuussa -13. Henna teki vanhimmistakin latvoista selvästi pehmeämmät, pitkän matkaa ennen karheat hiukset olivat pehmeät. Tajusin, mikä hoidossa oli ollut pielessä. Rakennepaikkauksesta olin nähnyt puhuttavan lähinnä värjätyn/vaalennetun hiuksen tarpeena eikä minulla ollut niitä käsittelyjä hiuksissa enää. Tarkemmin etsimällä löysin keskustelua siitä, miten kihara hius voi luonnontilassakin rakennevaurioitua ja olla huokoinen.

2014 tein välillä lettikampauksia. Loppuvuodesta sorruin saksiin ja olin jatkuvasti leikkelemässä latvoja muka vähän. Jouluna leikkasin itselleni otsatukan leikeltäväksi, mutta en sittenkään halunnut pitää sitä ja aloin kasvattaa ostista pois heti sen leikattuani. Sain vieroitettua itseni saksista ja tänä vuonna en ole leikannut ollenkaan hiuksia, kummasti on tukka pidentynyt tänä vuonna. :D

Tämä vuosi meni nutturoita opetellen, aloin käyttää sitä paitsi yökampauksena myös päivisin. Nykyään pidän paljon hiuksia kiinni, tai lyhyempiä suortuvia jätän kehystämään kasvoja kun sopii paremmin niin. Ennen mulla oli aina hiukset auki enkä voinut sietää omia hiuksiani muuten. Nyt kun yritän pitää välillä auki, on heti takkuja ja tukistan itseäni kun nojaan taaksepäin ja sitten kohotan päätäni, kun hiukset jäävät kainaloon ja liikutan kättäni, kun laitan laukun olalle jne.

Tunnen hiukseni vieläkin sellaisiksi "eihän ne nyt vielä läheskään pitkät ole" -mittaisiksi. Pituutta ei edes hahmota, mutta silti siihen on kiintynyt. Tiedän, että katuisin jos leikkaisin edes sen ohuen latvuston, joka BSL-mitan on saavuttanut. Ei hiuksia voi vaan leikata hetken mielijohteesta, sillä mikään mielijohde ei tuo kymmeniä tai edes muutamia senttejä takaisin vaan aika ja vaiva ja odottaminen. Kasvattajana on kuin sidottu hiuksiinsa.

Mä olen ollut leikkuulakossa vuoden kun vuosi vaihtuu. Ei se kasvatus muuten etene tällä hiuksistossa, mulla kasvaa n. 1,5 cm kuukaudessa ja kihara syö pituutta paljon. Ehdottomasti lisään muhitteluja jo tämän vuoden puolella ja jatkan leikkuulakkoa ellei jotain hirveitä vaurioita ilmene. Haluan saada selville hiusteni terminaalipituuden. :)

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 20 Joulu 2015, 03:01
Kirjoittaja bubbs
Mun hiukset kasvavat sentin kuussa, maksimissaan 5 senttiä 4 kuukaudessa. Huijausmittapituus on nyt 75 senttiä. Viimeksi kasvatus jämähti junnaamaan 77 senttiin, sitten ei enää tullut lisää pituutta, latva mureni kasvutahdin mukaan. Silloin pohjalla oli kuitenkin ainakin pari raidotusta, jotain muutakin kevyttä vaalentamista ja muuta värjäämistä, ja lämpökäsittelinkin pahimmillaan päivittäin, nyt vain joitakin kertoja kuukaudessa. Nyt valtaosa hiuksesta on luomua, ja olen hyvin optimistinen siitä, että terminaalipituus voisi olla vähän tuota seiskaseiskaa edempänä. En yksittäisiä haarahiuksien napsimista poislukien ole leikannut tätä toukokuun jälkeen (!, en varmaan koskaan aiemmin ollut näin pitkään leikkaamatta..), mutta tukka näyttää vieläkin yllättävän hyvältä eikä leikkaaminen tunnu mitenkään pakolliselta tai akuutilta. Näin pitkän leikkaustauon lopuksi en kuitenkaan uskalla sitoutua vuoden leikkuulakkoon, vaikka kutkuttaa tavattoman paljon selvittää se todellinen terminaalipituus. Ehkä mun versioni lakosta voisi olla, että nappaan sentin-kaksi latvatasoitusta vielä ennen vuodenvaihdetta, ja sitten vedän 2016 leikkaamatta niin pitkälle kuin mahdollista - koko vuoden, jos mitään katastrofaalista muutosta pahempaan ei tapahdu.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 20 Joulu 2015, 11:04
Kirjoittaja enna
enna kirjoitti: Näytin hiuksille saksia ensimmäistä kertaa varmaan n. 10 kuukauteen - en edes ole pysynyt kunnolla laskussakaan enää. Latvojen kunto ei oikeastaan edelleenkään vaatinut sitä, mutta halusin tasoittaa latvaa aavistuksen verran ja leikata muotoa vähän enemmän näkyviin. Kymmenen kuukauden aikana kun hiukset ovat ehtineet kasvaa vähän eri pituuteen. Pituutta ei lähtenyt kokonaisuudesta käytännössä lainkaan. Kerrostuksiin en koskenut.
Kirjoitin heinäkuussa näin. Sen jälkeen olen tainnut yhden kerran saksia pelkkää etutukkaa. Ajattelin, että voisin ennen vuodenvaihdetta leikata latvoja ja vanhoja kerrostuksia vähän nätimäksi sekä tehdä jotain tuolle hyvin ylipitkäksi venähtäneelle etutukalle. Jossain vaiheessa nimittäin haaveilin tasapitkästä tukasta, mutta nyt uudestaan harkittuani kevyesti kerrostettu sopii mulle paremmin.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 20 Joulu 2015, 17:36
Kirjoittaja elly
Kiva huomata kuinka paljon lakkoidea herätti keskustelua. :) Mä oon vaihtanut suurimman osan pesukerroista CO-pesuiksi ja uskon sillä olevan vaikutusta hiusten kuntoon ensi vuonna. Oon niin huono käyttämään jätettävää hoitoainetta, että mun on pakko kompensoida jollain muulla. :D

Mullekin sopii kerrostettu malli paremmin, mikä kyllä varmasti tulee vaikuttamaan kasvatusfiiliksiin. Musta tuntuu, että kasvonpiirteet on paljon edustavammat, kun siinä ympärillä on lyhyempiä kerroksia. Voi toki olla, että nää ajatukset on vaan mun pään sisällä.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 21 Joulu 2015, 10:44
Kirjoittaja Mimi
Olen mukana lakkoilussa mutta en tiedä kestääkö tämä tukka koko vuoden leikkaamatta. Viimeeks hiuksia leikattu keväällä joskus huhtikuussa muistaakseni. Toisaalta voisin leikata kerran keväällä jos tarvitsee kun olen ollut leikkaamatta vuoden&nbsp; :)

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 22 Joulu 2015, 10:11
Kirjoittaja scoundrel
Mulla meni yks ilta hermot latvojen kaksihaaraisiin, nappasin sitten sakset käteen ja latvasta lähti joku 5 cm. :D
Ei haittaa menoa, en edes itse huomaa eroa aikaisempaan (paitsi että latvat on hitosti paremmassa kunnossa). Mietin tässä itse asiassa että jos vaikka seuraavaksi pätkäisisi latvasta kaiken värjätyn kerralla pois, kyllä siitä vielä joku 5-10cm lähtis.... mutta ehkä jään miettimään sitä vielä. (Katsotaan vaan niin tyyliin huomenna leikkaan ne itse pois... ;D )

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 22 Joulu 2015, 11:12
Kirjoittaja enna
^Nojoo, mäkin menin sitten heti leikkelemään etuhiuksistoa. Välitön katumus sen jälkeen tulikin, mutta vähän ajan päästä aloin tykkäämään tästä! Ja otsis kuitenkin kasvaa aika nopeasti. Melko pitkä se mulla edelleen on, mutta ei enää pysy yhtä helposti kiinni jos tukan laittaa vain yhdelle ponnarille (mihin ehdin jo tottua).

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 22 Joulu 2015, 16:00
Kirjoittaja elly
Mä huomasin tänään, että pisimmät hiukset on vyötäröpituudessa. Olen siis periaatteessa tavoitteessani, mutta eihän nämä hiukset vielä pitkiltä tunnu. Aion silti aloittaa vuoteni lakkoilemalla, sillä haluan hiusten olevan seuraavan siistimisenkin jälkeen vähintään tässä mitassa. Nyt kun pituus on hyvä, niin voinkin alkaa kriiseilemään värin kanssa.&nbsp; ;D

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 22 Joulu 2015, 16:57
Kirjoittaja Lilli
Minä oon taas siinä tavoitteessa, että pisimmät hiukset on rintojen alle, viimeksi olin näköjään vuosi sitten samassa tavoitteessa ennen kampaajareissua. Kuivaa vaalennettua hamppulatvaa lähti silloin aika reippaasti ja kesällä taas lisää. Nyt on ilmeisesti taas sama edessä, toivottavasti vähempi riittäisi että joskus myös pysyisin tässä tavoitteessa.

elly Onnea vyötäröpituuden saavuttamisesta! Väristähän tässä kriiseillään tasaisin väliajoin &nbsp;;D ;)

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 01 Tammi 2016, 22:52
Kirjoittaja SannaS
Oon mittaillut hiuksia, pisimmät lähentelee vyötäröä, mutta latva on aika reilusti leikattu u muotoon. Tänään sitten huijausmitalla sain n. 70-71cm pisimpien hiusten pituudeksi. Viimeksi kampaajalla kävin toukokuun lopulla. Näissä hiuksissa viihdyn, en muista onko ehkä ikinä ollu näin pitkiä :) Kasvatus jatkukoon!

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 11 Tammi 2016, 15:47
Kirjoittaja Eudokia
Otin haasteekseni punoa hiukset nutturalle ilman, että jään niiden pituutta ihmettelemään. Jospa ne sillei kasvaisivat "nopeammin".&nbsp; :D Pesen paloilla, koska hiuksiin tulee niin paljon enemmän volyymiä ja ne on helpompi muotoilla kampauksille. Koko vuosi edessä ilman tasauksia, kasvatan nyt sit otsiksenkin pitkäksi.

Pakkanen saa hiukseni rasvoittumaan nopeammin, vaikka luulisi, että kuivaisivat ennemmin. Tietty johtuu varmaan kun käytän kahta myssyä päällekkäin, niin hiukset hautuu niiden alla. Yhdellä myssyllä en pärjää, on sen verran kylymä.

Lempparikampaus on ranskanletti, jonka kierrän lopussa nutturalle.&nbsp; <3

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 12 Tammi 2016, 15:54
Kirjoittaja liFe
Uusi kasvattaja tervehtii kaikkia tasapuolisesti! &nbsp;:)

Mulla on ollu lähes koko elämän pitkät ja paksut hiukset. Hiuslaatu suora, lasimainen ja kiiltävä. (oma väri tummanruskee, värjään mustaks) Imetysten aikana ja jälkeen tukka tippu (imetin yhteen putkeen kolme vuotta) ja nyt alkaa 8 vuoden jälkeen olla oma paksu tukka takasin. Näin kauan meni. &nbsp;0_0

Tällä hetkellä hiuksilla mittaa noin 55cm ja haaveena häntäluupituus. &nbsp;::) Käytän pesuun laadukkaita shampoita, esim Matrixin Wonder Oil (muistaakseni) ja pesun aikana suojaan latvat hoitsikalla. Muhitteluna käytän kookosöljyä, just viime viikonloppuna oli päässä (kuiviin hiuksiin) lauantai-illasta sunnuntai-iltaan ja ah sitä pehmeyttä sen jälkeen. &nbsp;<3 Mulla kookosöljy lähtee ihan yhdellä kevyellä pesulla enkä edes pese latvoja vaan niissä hoitsikka suojana myös muhittelun pesussa.

Tällä hetkellä hoitsikkana &nbsp;Matrixin Oil Wonders. Tykkään siitä tooooosi paljon! Jätettävänä suihkittavana BC:n Oil Miracle ja kiiltoo lisään joskus saman sarjan suihkutettavalla kiiltosuihkeella. Yöksi sivelen pään oikealle puolelle (nukun aina oikeella kyljellä koko yön) Pet Silkin Liquid Silk seerumia ettei hiukset kulu siitä kohtaa joka tyynyyn hankaa.

Ennen tyvivärjäystä pesen aina hiukset Herbinan syväpuhdistavalla.

Sellasta. &nbsp;:) Kiva lukea täältä muiden kokemuksia. Voisin laittaa kuvia jossain vaiheessa jos osaan. &nbsp;;D ::)

Ai niin, kampaajalla oon käyny elämäni aikana ehkä 5 kertaa.&nbsp; :o

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 27 Tammi 2016, 17:44
Kirjoittaja Vieras
Heippa, uusi hiustenkasvattaja ilmoittautuu :) Hiukset ylettävät siis vähän yli olkapäiden. Haaveina olisi saada hiukset tuonne alaselkään saakka, pari vuotta siinä varmaan menee. ??? Hiuksia leikkasin viimeksi syksyllä 2015, ehkä marraskuussa.

Kuva

Shampoona käytän Four reasonin volume shampoota ja hoitoaineena saman sarjan kosteuttavaa ainetta. Hiuksia en värjää (edellinen värjäys 2.v sitten)&nbsp; ja käytän muotoilutuotteita hyvin vähän tai en ollenkaan. Hiustenkuivaaja ja suoristusrautakin ovat jääneet laatikon pohjalle. Ostin vähän aikaa sitten No reason sarjan hiuksiin jätettävän hoitosuihkeen sille varalle että hiukset tarvitsevat lämpösuojaa tai sähköisyyttä vähentävän käsittelyn. Yritän etsiä kaikkein vähiten myrkyttömämpiä muotoilutuotteita, mm. Lorealin tuotteet on pannassa noiden julkisuudessa olevien myrkkyjuttujen takia.

Syön paljon vitamiineja, mm. biotiinia ja sinkkiä kaikkien muiden valmisteiden lisäksi. Olen syönyt noita jo usemman vuoden, biotiini on uusin lisäys. Hiuksissa on luontaisesti hyvä kiilto ja paksuuttakin on vähän tullut. Kasvuvauhtia en tiedä mutta se tuntuu hitaalle, tosin nopeutui juuri silloin kuin halusin pitää hiukset tasan olkapäille saakka. ::)

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 27 Tammi 2016, 19:37
Kirjoittaja nukka
Yritin etsiä täältä kokemuksia "hair dustingista" eli mikrotrimmauksesta tai miksi muuksi sitä nyt kutsutaankaan, mutta en löytänyt oikein mitään. Muistelin kyllä lukeneeni täältä siitä.. ???

Ostin iberon halvat hiussakset ja mietein että uskaltaako noilla leikata hiuksia, ettei sitten vaan tule herkemmin kaksihaaraisia?

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 28 Tammi 2016, 02:33
Kirjoittaja bubbs
Reilusti yli puolen vuoden leikkaamattomuus alkaa tuntua. Kunto ei ole vieläkään ihan kelvoton: haarottumia ei kauheasti ole, eikä niitä kummallisia pisteitäkään, mistä hius katkeaa tosi helposti ja joita blondatessa tuli herkästi, kuivuuskaan ei ole merkittävää. Latva alkaa vaan näyttää niin ohuelta.. Mulle leikattiin viimeksi mielestäni vähän liikaa kerroksia, ja nyt kerrosten kasvatettua vielä erojaan tuntuu, että noita pisimpiä on tosi vähän. Luulen, että tilanne paranisi leikkaamalla tuo pisin osa pois, joku 4 senttiä ehkä. Leikkaus on muutenkin vähän huono ja kerrokset ovat paikoin aika porrasmaiset, mallinkin parantelu tekisi hyvää.

Vaan kun en raaskisi! Tukka alkaa olla nyt selkeästi midback-pituudessa, ja vihdoinkin se alkaa oikeasti tuntua pitkältä tukalta. Olen ihan muutamien senttien päässä kasvatustavoitteestani, joskin haaveissani olen saavuttanut tavoitteeni kauniimmalla latvalla. Olen tätä ennen junnannut bsl:ssä todella kauan, kun on ollut pakko leikata vanhoja blondauksia pois vähän väliä. Vuosikausia musta on tuntunut, että hiukset eivät kasva ollenkaan, kun hitaan kasvutahdin ja parin-kolmen kuukauden välein tapahtuva muutamien senttien trimmaamisen yhdistelmä on pitänyt pituuden aika vakiona. Tämän pitkän leikkaustauon aikana muutoksen pituudessa on todella pystynyt näkemään, ja harmittaisi palata junnaamaan takaisin sinne bsl:n suuntaan.

Yritän nyt olla sinnikäs, sietää ohutta latvaa ja huonoa mallia ja ajatella, ettei kukaan muu analysoi tai kiinnitä huomiota hiuksiini niin paljoa - kyse on nyt kuitenkin vain ohuesta latvasta, ei mistään oikeasta hiuskatastrofista. Kai sitä muutaman kuukauden vielä..

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 29 Tammi 2016, 06:37
Kirjoittaja elly
^^ Mä mikrotrimmailen välillä, ja oon kokenut sen hyväksi tavaksi siistiä latvan yleisilmettä ja ylläpitää pituutta. Mulla on Clas Ohlsonilta ostetut hiussakset ja niiden kanssa en ainakaan ole saanut mitään vahinkoa aikaiseksi. :)

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 02 Helmi 2016, 12:20
Kirjoittaja Anneli
Täällä myöskin yksi kasvattaja ilmoittautuu! Olen hiuksia kasvatellut jo kolme vuotta, lähtökohtana hieman olkapäiden päälle olevat hiukset. Olen jo pidemmän aikaa lueskellut tätä ketjua mutta nyt vasta uskaltauduin kirjoittamaan itse tänne ;D En osaa oikein määritellä hiusten tämän hetkistä pituutta, minusta kun tuntuu että nämä ovat edelleen bsl pituudessa vaikka sen yli olen jo päässytkin.. ???
Uskon hiusten kasvavan hitaammin sillä en edes pitkien hiusten takia halua luopua vaaleasta väristä. Kuitenkin pyrin hoitamaan hiuksia hyvin. Käytän enimmäkseen CO-pesuja, noin kerran kahdessa viikossa pesen shampoolla. Lisään hoitoaineisiin ja naamioihin glyseriiniä, suihkun jälkeen jätettävää hoitista & öljyä. Kookosöljymuhitteluja teen usein. Kuumakäsittelyjä eivät hiukseni saa kuin harvoin. Syön myöskin piimaata ja msm valmistetta. Biotiinia olen kokeillut pariin otteeseen mutta ihoon tulee siitä epäpuhtauksia ja entisenä aknea sairastaneena&nbsp; valitsen mieluummin puhtaan ihon. Kai tässä on vain jaksettava odottaa.. :-X

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 04 Helmi 2016, 21:33
Kirjoittaja janniina
Mun hiukset on kasvaneet ihan SIKANA intin aikana. En tiiä johtuuko se siitä että hiukset on pidettävä kiinni (ja vieläpä nutturalla aina) vai siitä, että oon epäsäännöllisen säännöllisesti syönyt iHerbin jotain Maxihair-tabletteja. Tuntuu että oon vasta nyt "tajunnut" miten pitkäksi ne on yhtäkkiä venähtäny. Tällä menolla mulla on reilu vyötärömitta kesään mennessä!! :)

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 20 Helmi 2016, 19:45
Kirjoittaja korkkiruuvi
Tuli leikattua hiuksia eikä kaduta yhtään. Aina hiukset takaa näyttävään peiliin vilkaistessa huomasin selvemmin, et mun BSL oli yhtä kuin pari hiusta, jotka olivat muita sellaiset 5 cm pidempiä. En tykkää tasamittaisesta, mut alle millin paksuinen pitkä pisin latva ei silti ole silmissäni lainkaan esteettinen näkymä. Varsinkin kun se parin karvan latvusto oli niin huonokuntoistakin, siinä latvassa ei ollut kyllä mitään roikottamisen arvoista varsinkin kun pituus ei oo mulle tärkeintä hiuksissa.

Nutturalle, ainakin niille mitä käytän, tuo olemattomiin ohentuva latvarihma oli ihan hyvä ja toimiva, siellähän se paljolti piileskelikin mut välillä on ihan kiva pitää hiuksia auki. Tai oli, kun ne ei näyttäneet siltä miltä vielä pari päivää sitten. ::)

Leikkasin latvan paksumpaan kerrokseen loppuvaksi, kerrankin huolella ja rauhallisesti tarkistaen välillä et luottokampaukset onnistuu yhä. Tuli tällainen apl suunnilleen, kihara vaihtelee niin pituuskin kanssa. Leikkuuta ei edes huomaa pituuden puolesta, varmaan kun pitkä latva oli niin onnettoman ohut. Varmaan eka kerta kun se "leikataan niin näyttää paksummalta" -efekti onnistui mun hiuksissa. Jotenkin rauhoittavaa huomata et viihdyn yhä jos en lyhyessä niin lyhyemmässäkin/puolipitkässä (mitkä ne rajat onkaan lyhyelle/puolipitkälle/pitkälle..? ???).

Meinaan kuitenkin toistaiseksi jatkaa kasvatusta, ihan uteliaisuudesta terminaalipituuteni suhteen. Koetan nyt hoitaa paremmin niin ehkä kasvaiskin paremmin, uudet aineetkin ovat saapuneet ja lisäravinteiden popsinta jatkuu säännöllisemmin. Jos ei auta niin voin ihan hyvin pitää tätäkin mittaa tai suunnilleen, katsotaan miltä latva alkaa näyttää. :)

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 03 Maalis 2016, 16:08
Kirjoittaja korkkiruuvi
Mun hiukset kihartuu tässä mitassa niin paljon, et ei siinä viidenkään sentin lisäys näy. Vasta-avattuina yökampauksen jäljiltä hiukset bsl-mitassakin voi olla kiertynyt solisluumittaisiksi. Oon monta kertaa apl:sta bsl:n kasvattaessani pätkäissyt kun vuoden kasvatuksesta ei näytä kertyvän senttiäkään tai ehkä yksi. Sit suoraksi vedettynä menee selvästi yli bsl, mut mitä se merkitsee kun jos alkaisin suoristaa niin saisin kyllä hyvästellä latvani hyvin pitkältä matkalta.

Kasvattajana rassaa, kun kasvua pitäis olla kymmenen senttiä kuussa et hiukset näyttäis kasvavan joka kuukausi. Mun hiukset ei lyhyinä kiharru, laineilee vaan ja puolipitkiksi venyessään alkaa lainehtia selvemmin ja sit vetää n. solisluumitassa korkkiruuveille, takaa vasta apl-mitassa. Lyhyissä ja puolipitkissäkin näki kasvua joka kuukausi, vaikka teinkin lainetta tekeviä yökampauksia. Sit korkkiruuvien kiertyessä kasvu pysähtyi silmämääräisesti katsoen, ja mitä kosteutetummat hiukset sitä tiukemmat korkkiruuvit ja lyhyemmät hiukset. On kiharassa paljon hyviäkin puolia, kuten paksuusefekti, ja en mä niistä luopuis vaikka voisin, mut voi miksi hiukset ei kasva sitä nopeammin mitä kiharammat ne on.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 09 Maalis 2016, 16:03
Kirjoittaja Kalevalatar
Mulla ei vain hiukset enää kasva ei. Ehkä ikä, ehkä hormonaalista. Eivät ikinä kasvaneet alaselkää pitemmäksi. Takaraivon hiustenpäät ylsi juuri ja juuri alaselkään, mutta esim. edestä eivät koskaan kasvaneet kuin juuri ja juuri olkapäiden alle. Vuosi sitten pätkäsin pisimpiä kuivia latvoja n. 20cm ja hiukset eivät tämän jälkeen ole kasvaneet kuin muutaman sentin.

Olen miettinyt, että lopetan tämän 20 vuotta kestäneen kasvatuksen tuloksettomana :D Ehkä leikkaan koko höskän vajaa olkapäämittaiseksi, niin saan tasaisuutta ja paksuutta enemmän. Tuo on ihan hölmöä, että mulla on niin eripituisia hiuksia ympäri päätä, enkä siis puhu yksittäisistä hiuksista. Sivuilla korvien yläpuolella on iso läntti, joka ei koskaan kasva 10 cm pitemmäksi. Ja ne sitten hapsottaa kuin muulilla, jos koitan pitää hiuksia kiinni. Huokaaauuus.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 09 Maalis 2016, 22:47
Kirjoittaja Gekko
Mä melkein toivoisin, että hiukset lakkaisivat jo kasvamasta. Tasoitin muutama viikko sitten 3-4 senttiä latvoista ja pituutta jäi vielä häntäluuhun asti. Näin pitkiä mulla ei olekaan ikinä ennen ollut.&nbsp; :o

"Ongelma" on siinä, että olen tässä huomannut, että tykkäisin ehkä vyötäröpituudesta kaikkein eniten. Mutta en "voi" leikata niitä siihen toistaiseksi, koska mua kiinnostaa liiaksi nähdä miten pitkiksi nämä kasvaisivat jos vaan antaisi. Toivottavasti terminaalipituus ei ole polvissa... Toisaalta äkkiähän niistä sitten pääsee eroon, jos liiaksi käy tökkimään. Mutta tällä hetkellä silkasta uteliaisuudesta pidän näin pitkää tukkaa, joka joissakin tilanteissa vähän ärsyttää. Kohta varmaan istun sen päälle.

Kaikkein nopeimmin tuntuu hiukset kasvavan, kun asiaa ei ajattele ollenkaan. Varsinkin midbackin jälkeen hiukset ovat olleet jotenkin niin samanoloiset hoidon ja kampausten suhteen, etten ole pahemmin tullut ajatelleeksi niiden kasvamista ollenkaan, välillä vaan huomaa sitten, että oho, aika pitkät.

Vähän hassulta tuntuu kasvattaa hiuksia vain jotta ne voisi pätkäistä sitten siihen mukavampaan mittaan, mutta olen mä elämäni aikana kokeillut varmasti tyhmempiäkin asioita. ;D

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 11 Maalis 2016, 05:21
Kirjoittaja Marianneli
Joulukuussa 2014 leikkasin tosi lyhyen mallin, jota ylläpidin jonnekin helmi-maaliskuulle asti. Sitten iski taas armoton katumus ja ikävä hätäponnaria ja päätin kasvattaa. Sinnillä kasvatin vuoden ja kävin vain kaksi kertaa leikkautamassa takajeejeen lyhemmäksi. Muutama viikkl sitten sain viimein leikkauttaa hiukset tasamittaan vähän korvanlehden alapuolelle. Hätäponnaria näihin ei vielä saa, mutta tukka on helppo laittaa nopeasti kuosiin.

Niin monta kertaa olen leikkauttanut ihan lyhyen ja sitten itkun kanssa sitä kasvattanut, joten ei ikinä enää! Unelmissa olis sellainen tasapitkä olkapäille ulottuva tukka. Tästä on nyt hyvä jatkaa kasvattelua.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 12 Maalis 2016, 19:16
Kirjoittaja siirihih
Täällä yksi "osittaiskasvattelija"! Hiukset ovat kokonaisuutena ihan sopivan pituiset: lyhensin hiljattain mid-backista bls:ään, ja tämä mitta tuntuu kodikkaammalta. Otsatukan jämät olisi kuitenkin mukava saada samaan mittaan - nykyään ne hipovat solisluita. Lisäksi hiusrajasta on joskus syystä tai toisesta hävinnyt jonkin verran hiuksia, jotka ovat nyttemmin alkaneet kasvaa takaisin - niiden kunnosta olisi kiva pitää parempaa huolta jatkosta.
Matkassa ovat jo useamman vuoden olleet Tangle Teezer, puhelinjohtoponnarit, hellävarainen käsittely, Alba Botanican jätettävä ja CO-pesu. Tiukat ponnarit saavat vaihtua hiusrajalle pehmeämpiin kampauksiin.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 14 Maalis 2016, 10:04
Kirjoittaja Tähkäpää
Miusta tää pitkä polkka on ihan raivostuttava mitta :P Liian pitkät polkaksi ja liian lyhyet pitkiksi hiuksiksi. Haavemitta on edelleen tuohon rintsikoihin saakka (termejä en muista) ja kaikkein suurin haave ois saada niin pitkät hiukset että edestä ulottuisivat rintojen peitoksi saakka :) Semmoinen kunnon pitkä hippitukka :l

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 24 Maalis 2016, 19:00
Kirjoittaja IitaA
Täällä kans yks ikuisuus kasvattaja joka meni tammukuussa leikkaamaan long bobin. No olihan se ihan kiva sen pari kuukautta. Nyt sitten on taas ikävä pitkää tukkaa ja hätä nutturaa ja kaikkia muita kivoja kampauksia. Oon vaan niin kärsimätön..! :#

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 28 Maalis 2016, 09:19
Kirjoittaja Tähkäpää
Miulla sitkeästi kasvatustulos on ja pysyy, tosin tuntuu että nää hiukset ei kasva mihinkään ja muilla on aina vaan pidemmät. Ongelmana on edelleen pituuksien kuivuus, en uskalla jätettävää hoitoainetta kovin pitkälle laittaa ettei osu päänahkaan niin laitan ihan vaan latvuksiin. Lisäksi on vaikeaa löytää luonnontuotteena tuollaista tuotetta, mitään kookosöljyä en hajun takia hiuksiini laita :D

Mites muilla menee?

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 28 Maalis 2016, 14:15
Kirjoittaja Aivina
^ iHerbistä Alaffian Shea & coconut enriching Hair lotion on ihan huippu jätettävä. Kosteuttaa hyvin, ei lähmää edes silloin, jos vahingossa holahtaa vähän liikaa eikä haittaa vaikka menis päänahkaan.
Levittäessä tuntuu ehkä hetken vähän lähmäiseltä, mutta tuntemus häviää nopeasti.
Kaiken muun hyvän lisäksi tuo tuoksuu tosi hyvälle, ei kookokselle.

Jos öljyjä tykkää käyttää, niin jojobaöljy on tosi jees.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 29 Maalis 2016, 12:39
Kirjoittaja Nunna
Tähkäpää kirjoitti: Miulla sitkeästi kasvatustulos on ja pysyy, tosin tuntuu että nää hiukset ei kasva mihinkään ja muilla on aina vaan pidemmät. Ongelmana on edelleen pituuksien kuivuus, en uskalla jätettävää hoitoainetta kovin pitkälle laittaa ettei osu päänahkaan niin laitan ihan vaan latvuksiin. Lisäksi on vaikeaa löytää luonnontuotteena tuollaista tuotetta, mitään kookosöljyä en hajun takia hiuksiini laita :D

Mites muilla menee?
Täällä aivan sama ongelma. Hiukseni ovat nyt juuri inan yli BSL-pituudesta ja tuntuu ettei oikein etene. Harrastan säännöllisesti S&Dtä, nyt oli ehkä kuukauden tauko ja tattada, eilen kun otin sakset käteen ja aloin pätkimään, niin taas oli huomattavasti katkeamispisteessä olevia hiuksia. Käsittämättömintä tässä on se, etteivät hiukseni ole edes mitkään korppukuivat, vaan vähän sellaiset kuivahkot.. Ärsyttää suunnattomasti, etenkin kun vuodenvaihteessa raaskin leikkaamaan n. 5 cm pois, jotta uudelle kasvatuspyrähdykselle olisi otollisempi alusta, muttä nääh, samaa ongelmaa taas. Olen jo melkein hyväksynyt sen, että latvani ovat aina tuossa kunnossa, ihan sama mikä pituus. Tosin ehkä on odotettavissa jonkunasteinen parannus, jahka vanha käsitelty hius kasvaa pois ja pääni on jälleen luonnollinen..

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 30 Maalis 2016, 09:02
Kirjoittaja Tähkäpää
Mie nyt otin asiakseni hoitaa näitä "säiettymiä", eli juuri tätä kuivaa hiuslatvustoa. Otin ensin perus öljyhoidon kuiviin hiuksiin ja vähän auttoi, ei ole toistaiseksi ollut pahasti räjähtänyt hamppu kuin ennen. Kävin sitten luontaistuoteliikkeestä ostamassa pullollisen seesaminsiemenöljyä, sillä meinaan muhitella jatkossa, koska haluan käyttää hiuksiin vain luonnontuotteita. Kerran viikossa voisin tuota öljyhoitoa ottaa ja kertoa sitten miten menee.

Ai että mie olen kade kaikille pitkähiuksisille. Päivittäin ihastelen hiuksia kaupungilla, televisiossa ja netissä. Tuntuu kurjalle kun täällä teinit tupeeraa tukkaa säkkärälle ja pöffäyttää kilon lakkaa päälle, ja hiukset vaan kasvaa takapuoleen asti, ja itse varjelen näitä kutreja kuin aarretta ja nää kasvaa NIIN hitaasti, tai ainakin siltä tuntuu. :P Ja minä joka en koskaan ole muiden hiuksista välittänyt, erotan nykyään pidennykset lennosta. Miun hifistelijän mielestä pidennykset ei todellakaan ole sama juttu kuin itse huolella kasvatetut kutrit O:)

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 30 Maalis 2016, 21:19
Kirjoittaja Marie Corelli
Tähkäpää kirjoitti: Miusta tää pitkä polkka on ihan raivostuttava mitta :P Liian pitkät polkaksi ja liian lyhyet pitkiksi hiuksiksi. Haavemitta on edelleen tuohon rintsikoihin saakka (termejä en muista) ja kaikkein suurin haave ois saada niin pitkät hiukset että edestä ulottuisivat rintojen peitoksi saakka :) Semmoinen kunnon pitkä hippitukka :l
Raivostuttava on leukaan asti yltävä polkkakin, kun se ei yllä edes ponnarille. Kaikkein ärsyttävintä on kasvattaa otsatukkaa, koska ainakin minulla se on silmillä koko ajan. Töissä laitan hiukset pinneillä pois kasvoilta, mutta vapaa-aikana annan olla auki. En osaa sanoa, kasvattaisinko tämän pitkäksi polkaksi tai sitäkin pitemmäksi. Hiuslaadun puolesta ei kyllä kannattaisi.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 30 Maalis 2016, 23:05
Kirjoittaja millamagia
Itsellä kasvatus urakka taitaa tyssätä. Latva on erimittaista. Alimmaiset hiukset on hyväkuntoista ja samanmittaista mutta sivuhiukset ja päällihiukset on katkeilleet vanhasta blondauksesta johtuen. Nyt hiusten mitta on BSL ja kasvatan juuri polkasta sitä pidemmäksi. En tiedä mitä tekisin. En haluaisi mennä takaisin lähtöpisteeseen. jossain vaiheessa on kuitenkin mittaa saksittava ja reilusti että saan sivut tasamittaiseksi takaosan kanssa. Sinut on nyt vähän yli leukalinjan. Enää en vaalenna. Oma sävyni on 8 asteikkoa. Menin siis ja laitoin tänään Goldwellin Soft color kevytsävyn päähän sävyssä 7N, tuli hyvä mutta onko tuo nyt huono tuo väri? Lähteekö pois tai onko hiuksille huono? Tuli vaan mieleen että teinkö enempi hallaa nyt taas hiuksille. Onko teillä vinkkejä tuohon erimittaiseen latvaan? Pätkäistäkö vai kasvattaako vielä ja pätkäistä sitten? Omat ihannehiukset on tasamittaiset ei kuitenkaan liian pitkät. Vaan johonkin puoleen selkään.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 05 Huhti 2016, 19:03
Kirjoittaja Eudokia
Etsin netistä ohjeen hiusten tasaamisesta ja leikkasin itse latvoista parisen senttiä.&nbsp; :) Pituutta on tullut ihan kivasti, saan taas tehtyä ranskalaisen letin ja nutturan kevyesti. Pituutta reilu kainalomitta.

Vielä on paljon kasvatettavaa mikäli mielii oman värin ja vyötärölle asti. Omaa väriä on pitkälti toistakymmentä senttiä. Pituudet on vaalennettua raitaa, välillä kuivaa kuin heinä. Käytän paljon öljyjä.&nbsp; :)

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 11 Huhti 2016, 12:13
Kirjoittaja Tähkäpää
Muistelin että miehen kanssa mittailtiin tuossa joku aika sitten miun jakauksesta lähtien että hiukset olisi n. 30cm. En ole varma mitattiinko oikein, pari kk sitten löysin hiuksen jonka mitta oli 34cm. Ja tänään tuli vahingossa nykäistyä yksi hius, pituudeltaan 36,5cm :l Eli kyllä ne vaan kasvaa :)

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 11 Huhti 2016, 22:24
Kirjoittaja tipson
Mulla loppui kaksi vuotta ja kahdeksan kuukautta kestänyt leikkauslakko&nbsp; ;D en kestänyt katsoa kärppien peliä, niin menin vessaan leikkaan latvoista hurjat viisi senttiä pois. Hiukset oli yli vyötärömitan ja nyt latvat yltää johonkin mid backin ja vyötärön välille. Mutta voi juku kuinka paksut ja terveet latvat tuli noin vähästä leikkaamisesta! Letinkin pää on nyt ihanan paksu tupsu, eikä kapeneva töyhtö&nbsp; :-* Toisaalta hiukset tuntuu nyt tosi lyhyiltä&nbsp; 0_0

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 12 Huhti 2016, 17:59
Kirjoittaja ZombieQueen
tipson kirjoitti: en kestänyt katsoa kärppien peliä, niin menin vessaan leikkaan latvoista hurjat viisi senttiä pois.
Reps. ;D

Pitäis kyllä leikata itekin latvoja mutta jos kesän sinnittelisin vielä. Viime syksynä taisin viimeksi nyrhäistä muutaman sentin.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 14 Huhti 2016, 09:09
Kirjoittaja Guru Ananda
Olen miettinyt. Suurin osa ihmisistä leikkauttaa hiuksiaan, mutta minä haluan pitää hiukseni niin pitkinä kuin on mahdollista. Minä en leikkaa hiuksiani koskaan vaan annan niiden kasvaa täysin luonnollisesti. Haluan nähdä kuinka pitkäksi ne kasvavat maksimissaan. Pidän hiuksiani suurimman osan ajasta nutturalla, jolloin ne ovat pois tieltä ja latvojen hapsuus ei haittaa. Pidän sitä paitsi hyvää huolta hiuksistani korjaavilla shampoilla ja hoitoaineilla. Olen kuitenkin huomannut, että hiukseni eivät kasva ihan vyötäisille asti, koska ne murenevat päistä rikki, vaikka kasvavat juurista. Olenko ainoa joka pitää hiuksiaan leikkaamattomana?

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 14 Huhti 2016, 15:49
Kirjoittaja Aivina
Jos haluaa olla täysin leikkaamatta hiuksia, niin latvojen hoitoon pitää satsata aika paljon.
Minä leikkaan tosi harvoin ja silloinkin leikkaan itse, niin pystyn määrittelemään, miten paljon sieltä lähtee. Kaksihaaraisia leikkelen terävillä saksilla yksitellen.
Kuivat latvat tykkää kaikenlaisista öljyhoidoista. Se estää hiuksia murenemasta ja katkeilemasta. Jos hiuksia pitää nutturalla, niin jotain öljyä (omat suosikit on jojoba ja argan) voi sipaista latvoihin myös pesujen välissä. Tätä voi toki tehdä vaikka ei nutturalla pitäisikään, mutta varsinkin nutturan kanssa öljyn kanssa voi olla huolettomampi.

Tällainen leikkaamattomuus varmaan herättää tunteita foorumin parturikampaajissa, mutta makuja on monenlaisia. Itse tykkään tukastani "luonnontilaisena". Liian tasaiset ja suorat latvat tuntuu sellaiselta, mitä en halua omaan päähäni. Oon sen verran hippi muutenkin, että tukkakin saa olla sellainen kuin on, eli latvasta ohuempi.
Jos nyt ihan mahdottomaksi hampuksi menee, niin otan muutamia senttejä pois, mutta niin kauan, kun näyttää olaan silmään hyvältä, niin annan olla. Jos latvat hapsottaa, niin levitän niihin pisaran öljyä ja taas mennään.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 14 Huhti 2016, 17:38
Kirjoittaja elly
^ Oon muuten aina ollut kateellinen kaikille, joille tulee fairytale endsit luonnostaan. Mun tukka on letin joka kohtaa yhtä paksu lantiomittaisenakin, mikäli kerroksia ei ole leikattu. Taas on ruoho vihreämpää aidan toisella puolella. ;D

Mähän oon virallisesti lopettanut hiusten kasvatuksen, mutta kylläpä se tukka onkin venähtänyt vauhdilla vyötärömitan ohi. Paras kasvatusneuvo taitaa edelleen olla hiusten unohtaminen. :D Luonnollisesti haaveilen nyt lyhyemmästä hiusmallista, joten voi olla että palaan pian morkkiksen kanssa taas kasvattelemaan vyötärömittaan.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 14 Huhti 2016, 20:25
Kirjoittaja Guru Ananda
Itselläni latvat eivät mene mahdottomaksi hampuksi, mutta olen huomannut, että leikkaamattomien hiusten kohdalla niiden kuntoon pitää panostaa hoitavilla shampoilla ja hoitoaineilla, jotta ne pysyvät hyvinä. Hiusten päät vain murenevat itsestään rikki, vaikka juuresta kasvaa uutta hiusta. Itse en myöskään tykkää liian tasaisista latvoista, ne ovat liian keinotekoisen ja luonnottoman näköiset. Toisaalta itse värjään hiuksiani, joten ne eivät ole ihan täysin luonnontilassa. Käytän intialaistyylistä sikhi-turbaania ja siksi hiukseni ovat suurimman osan ajalla nutturalla pääni päällä hieman takana. Käytän myös hiuslakkaa, jotta hiukset pysyvät ojennuksessa. Kesällä kampaan hiukseni auki kammaten ne korvieni taakse ja annan niiden näkyä. Silloin hiukseni näyttävät upeilta. Olen saanut kehuja, että punertavan mustat paksut leikkaamattomat hiukseni näyttävät hyvältä kun ne näkyvät turbaanini alta. Käytän myös korvakoruja aina. Aika harva mies taitaa pukeutua ja laittautua minun tavoin.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 18 Huhti 2016, 11:47
Kirjoittaja Lipla
^ Mäkin suosittelisin kokeilemaan öljyä latvoihin ennen/jälkeen pesun, kookos on ehkä suosituin. Muutkin öljyt pehmentää ja estää kosteutta karkaamasta, kookos vähentää ennen pesua laitettuna kulumista erityisen hyvin. Tuoksu toki jakaa mielipiteitä&nbsp; :D Jos käytät paljon korjaavia tuotteita, niiden lisäksi voi myös kokeilla kosteuttavia, pelkät korjaavat saattaa lopulta kovettaa ja haurastuttaa.

Itse olen varmaan ikuinen kasvattaja, joskus on muka pakko leikata lyhyeksi ja aloittaa saman tien uudestaan. Jos sitä kerran edes pääsisi vyötärömittaan! Vaivaiset 25 senttiä jäljellä. Tällä kertaa tukka on kyllä hennan ansiosta paremmassa kunnossa kuin koskaan, joten suhteellisen nopsaan tuo voisi mennä. Puolitoista, kaksi vuotta ehkä. Jokohan oisin muka niin aikuinen, että riittäisi itsekuri&nbsp; ::)


Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 19 Huhti 2016, 17:36
Kirjoittaja Eenuska
hei kasvattajat!
jo jonkun aikaa tätä keskustelua olen lueskellut ja nyt päätin liittäytyä mukaan&nbsp; ;D
viime kesänä hiukset olivat jo oikein mukavan mittaiset, paljon yli BSL mitan mutta ei vielä vyötärömitassa. jostain syystä halusin kai vaihtelua ja siskoni leikkasi 15cm pois tukkaa. tuntui kieltämättä kummalliselta kun loppuivat vain yhtäkkiä kun niitä hiplasi. sitten syksyllä halusin kerroksia, ja (älkää kysykö tästä enempää) leikkasin niitä itse ja joo, tukka näytti tosi näppärältä sen jälkeen&nbsp; :T siis sitä on saanut harmitella! nyt hiihtolomalla on viimeksi leikattu ja tavoite ois hiusten kunnon mukaista elämää viettäen yrittää kasvattaa sinne vyötärömittaankaan. mutta hiusten ehdoilla, haluaisin että olisivat kuitenkin hyväkuntoiset ja oikeastaan mitä pidemmät niin sen parempi! Vietän shampootonta elämää ja en käytä myöskään mitään hoitoaineita tai jätettäviä joten jojobaöljyillä mennään :D hiuslaatu on suunnilleen jotain 2a-2b ja näinollen latvat kuivuvat vähän helposti kun ovat kiharat&nbsp; :( mutta parhaani aion yrittää!

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 25 Huhti 2016, 09:56
Kirjoittaja Jannivoodoo
Mäkin voisin huudella hiuskuulumisia tähän ketjuun! Olen ollut "aktiivinen kasvattaja" viime kesästä saakka, jolloin tuli lähestulkoon tuhottua hiukset vaalennuskäsittelyillä. Värinpoisto poltti päällihiuksia muutaman sentin mittaisiksi, lisäksi olin muutenkin kasvattamassa otsatukkaa pois. Lisäksi mulla oli undercut, jonka ajelemisen lopetin myös värinpoistokatastrofin jälkeen.

Nyt voin ilomielin sanoa, että saavutin ensimmäisen kasvatustavoitteeni eli (lähes) tasamittaisen polkan!&nbsp; :) :T Tuntuu ihan mahtavalta, kun koko hiuksisto on pehmeä ja hyväkuntoinen. Lyhythän tämä on, mutta nyt voin vihdoin keskittyä nimenomaan pituuden kasvattamiseen, kun kaikki muut häiriötekijät on eliminoitu.
Biotiini, sinkki ja omegakolmoset ovat olleet kuvioissa vuodenvaihteesta, MSM reilun kuukauden. Vauvatukkaa ainakin puskee paljon. Tästä on hyvä jatkaa!

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 27 Huhti 2016, 15:06
Kirjoittaja janniina
Kasvatuspäivittelyä:

Syyskuu 2013: http://i.imgur.com/19d2eaz.jpg
Joulukuu 2013: http://i.imgur.com/OkjqLuV.jpg
Maaliskuu 2014: http://i.imgur.com/CstND85.jpg
Heinäkuun alku 2014: http://i.imgur.com/o6WeJcM.jpg
Elokuu 2014: http://i.imgur.com/7yAeilA.jpg
Tammikuu 2015: http://i.imgur.com/AgkxsGC.jpg
Huhtikuu 2016: http://i.imgur.com/yFOrmdb.jpg

Luulin että nää ois kasvanu ihan miälettömästi, mutta nyt kuvia kateltua tuntuu et kasvu on vähän jumahtanu. Kainalomitasta kuitenkin sellanen viitisentoista senttiä edetty.

Voisin tehä loppuintin 50pv lupauksen että käytän AINA pesun jälkeen jätettävää. Ennen olin tunnollinen jätettävä-aktiivi mutta jostain syystä olen parin viime kuukauden aikana laiskistunut kovasti ja ikävä kyllä se näkyy hiusten kunnossa....

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 03 Kesä 2016, 10:55
Kirjoittaja Vieras
Oletko Janniina leikannut missään vaiheessa hiuksia?

Jee, itsellä oli hiukset viime mittauksessa 39cm :T Eli on tässä helmikuu - kesäkuu välillä tullut ainakin 9cm lisää pituutta :l Se ei vaan itselle näy mutta tuntuu 8)

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 05 Kesä 2016, 13:31
Kirjoittaja janniina
Oon leikannut kuivia latvoja säännöllisen epäsäännöllisesti kasvatusprojektin aikana, mutta värjännyt en ole vissiin ollenkaan. (en tosiaan muista millon viimeksi värjäsin :D)

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 12 Kesä 2016, 09:02
Kirjoittaja Tähkäpää
Itsellä tuntuu että nää hiukset ei ikinä kasva sellaiseen "kruunu" mittaan, joka on miulla etupuolelta rintoihin ja selästä BSL mitta. Onneksi ollaan vasta kesäkuussa menossa, jos tällä tahdilla kasvavat, niin elo-syyskuussa voisin olla tavoitemitassa :T Ja en ole vielä leikannut tai tasoittanut ollenkaan :P

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 23 Kesä 2016, 17:29
Kirjoittaja Eudokia
Hermo on palamassa näiden vaalennettujen pituuksien kanssa, joten tiistaina lähtee miltei koko värjätty osuus kun minulle tulee solisluumittainen polkka kevyellä kerrostuksella. Palannen pian tähän ketjuun, nyt vain tahdon ihanan kesätukan.&nbsp; ::) Tervetuloa oma väri, sitä on kasvanut jo pitkälti toistakymmentä senttiä.&nbsp; <3

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 01 Heinä 2016, 08:35
Kirjoittaja Hilippa
Hilippa kirjoitti: Siinä se on: vyötärömitta nyt mullakin :T En usko että omaa terminaalipituutta olen vielä saavuttanut, mutta tällä hetkellä en varsinaisesti aseta enää mitään pidempää tavoitemittaa, vaan tykkään tästä ja keskityn hellimään pituuksia ja varsinkin latvoja. Sitten kun latvat kaipaa saksimista, niin ei ole mitään ongelmaa sitä tehdä. Jos lisäsenttejä vielä tulee niin se on ok, mutta kuten sanoin, olen tähänkin mittaan hyvin tyytyväinen joten en ole enää aktiivinen hiustenkasvattaja&nbsp; :)
Ihan yllättävän pitkään menikin, ennen kuin tuli enemmän pätkäistyä hiuksia... Hiukset olivat siis ehtineet venyä lokakuun jälkeen jo yli vyötärön, mutta eilen heräsin siihen todellisuuteen, että latvat olivat jo aika kuivat ja takkuuntuivatkin helposti. Joten sakset käteen ja nyt mulla on mid back -tukka :) Teki ehdottomasti hyvää, ja nyt voikin taas antaa pituuksien olla rauhassa useamman kuukauden...

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 08 Heinä 2016, 11:39
Kirjoittaja helka
Olen viimeksi käynyt leikkauttamassa hiuksia helmikuun puolen välin tienoilla, ja nyt ajattelin kokeilla vuoden leikkaamattomuutta. Seuraavaksi menisin kampaajalle siis maaliskuussa, saa nähdä onnistuuko. Nyt hiukset ovat muutaman sentin solisluumittaa pidemmät, ja tavoitteena olisi n. BSL-mittainen tukka.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 08 Heinä 2016, 14:34
Kirjoittaja Aivina
Vittu mitä paskaa. Ei mun hiukset kasva vyötärömittaa pidemmiksi, kun latva menee ihan onnettomaan kuntoon. Olen joutunut jo kahdesti tänä vuonna leikkaamaan, vaikka piti olla leikkaamatta. Yhteensä ehkä 5 cm lähtenyt.
Aion ottaa säännölliset hennaglossaukset käyttöön ja toivoa, että ne vahvistaisivat hapristuvia kutrejani.

Mie kun niin olen siitä lantiomitasta haaveillut, mutta saa nähdä jääkö vain haaveeksi tämmöisen tukanhuitulan kanssa.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 09 Heinä 2016, 08:47
Kirjoittaja piste
Tämän epämääräisen mopin saa näköjään kokonaan nysänutturalle (tosin haituloiden kera) :D En oo aiemmin yrittänyt laittaa koko tukkaa, mutta nyt se onnistui. Mullahan oli suunnitelmissa ajaa sivut siiliksi niin, että keskelle jää pitkä osio jota sitten pitäisin nutturalla, mutta tämäkin on aika kiva. Katsellaan.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 19 Heinä 2016, 22:01
Kirjoittaja Liselle
Miulla on nyt hiuksista lähteny aika tavalla senttejä. Tän siitä saa, kun haluaa ehdottomasti vaihtaa väriä violetista vihreään ;) Hiukset oli aikasemmin jo lähelle vyötäröä, nyt rintsikoiden kohdalle.. Toivottavasti himoa radikaaleihin väri-muutoksiin ei hetkeen tuu ::) :D

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 29 Heinä 2016, 13:18
Kirjoittaja Kirppu
Taas kasvatuskuvaa, tällä kertaa luonnon valossa. Edellinen oli joulun tienoilta. On tota pituutta vähän tullut, tosin saattaa olla että oon napsassut latvoista jossain vaiheessa. Nyt noi latvat alkaa näyttää siltä että vois taas pikkusen leikata.&nbsp; ;D Nyt on kauhee sulkasato kun meidän vauva on 3,5 kk vanha, aargh! Kunpa se loppuisi pian.&nbsp; :'(

Kuva

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 01 Elo 2016, 00:36
Kirjoittaja Sumeri
Kirppu, aivan älyttömän upeat hiukset sinulla! Me likes :D

Mutta kappas, siitä olisi nyt melkeimpä kuusi vuotta kun ensimmäisen kerran tämän ketjun houkuttamana tänne haahuilin! Vaikka en kyllä hirveän aktiiviseksi foorumilaiseksi voi itseäni kutsua, vietän enemmän aikaa viestiketjuja lukien kuin niihin kirjoitellen. No, kumminkin :D

Ei ole kuvaa nyt saatavilla kun ei oma käsi yllä selän taakse, mutta harmaablondi juurikasvu on venähtänyt mukavasti muutamista senteistä olkapääpituuteen! Loppuosa haivenista on vielä kamalan kellertävää mutta yltävät vyötäisille asti, olen liian tottunut näiden painoon ja tuntuun leikatakseni kerralla poies. Pidän kyllä useimmin jonkinlaisella letillä niin eroa ei ehkä huomaa niin selvästi kuin auki ollessa(näyttää lähinnä hitusen omituiselta ombre-värjäykseltä), mutta ei näitä nyt aukikaan voi pitää kun jäävät kiinni aivan kaikkeen, laukun hihnoista takkien vetoketjuihin. Ja kesäkuumalla saavat niskan hikoamaan ku mikä. Mutta edistys on kumminkin edistystä, hiukset on nyt pidemmät kuin ikinä aikaisemmin! Nyt kun vielä odottelee vuoden tai pari niin saisi pätkäistyä loput värjätystä osasta.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 04 Elo 2016, 12:28
Kirjoittaja Lilli
Pisimmät hiukset suoraksi vedettynä hipoo jo vyötäröä, mutta edestäpäin yltävät vain rinnan alle. Kihara hius muutenkin näyttää paljon lyhyemmältä, entä jos nämä olisi ihan suorat. Ongelma on nyt taas tämä tuttu: latva hapsottaa ja kaipaisi tasoitusta, mutta jos sinnittelisin syksyn ohi niin ehtisi vielä kasvaa sen muutaman sentin mikä pitää leikata. Tavoitteet näköjään kokoajan siirtyy pidemmälle.&nbsp; ;D Nyt siis kohti vyötäröä.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 30 Elo 2016, 18:25
Kirjoittaja Tähkäpää
Mie sorruin ja kävin tänään tasoittamassa hiuksia, pituutta lähti ehkä 1-1,5cm. Edellisen kerran olin leikannut lokakuussa -15 :D Eipä tuo kamalasti kokonaispituuteen vaikuttanut, seuraavan kerran taas ensi vuonna :T

Hiukset on onneksi siistikuntoiset, vaikka vähän kuivat latvoista. Ja biotiinista pidin vähän taukoa, nyt taas kuurittelen :)

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 30 Elo 2016, 20:30
Kirjoittaja janniina
Kasvatuspäivittelyä:

Syyskuu 2013: http://i.imgur.com/19d2eaz.jpg
Joulukuu 2013: http://i.imgur.com/OkjqLuV.jpg
Maaliskuu 2014: http://i.imgur.com/CstND85.jpg
Heinäkuun alku 2014: http://i.imgur.com/o6WeJcM.jpg
Elokuu 2014: http://i.imgur.com/7yAeilA.jpg
Tammikuu 2015: http://i.imgur.com/AgkxsGC.jpg
Huhtikuu 2016: http://i.imgur.com/yFOrmdb.jpg
Elokuu 2016: http://i.imgur.com/CyNaYRn.jpg

Hirvee leikkaushimo. Oon nyt kolme vuotta kasvattanut hiuksia ja unelmoinut vyötärömitasta, 'utta koska oon niin kaikkitaieimitään-tyyppi niin en oikeen laita hiuksia niin että se kuluttaisi hiuksia (käytän kyllä ponnareita yms. mutta esimerkiksi lakat ja lämpöjutut pannassa, n. kerran vuodessa käytän jos sitäkään) Pitkä tukka on vaan niin lattea ja kaipaisin jotain uutta. Mutta samaan aikaan pitkä tukka on vaan niin "oma juttu" ja unelmoin siitä peppupituisesta niin kovasti. Ja tälleen pitkänä kasvu on niin hidasta varsinkin jos tahtoo että latvat pysyy edes jotenkin kuosissa. Oon tähän tömän hetkiseen pituuteen tyytymätön ja kyllästynyt, haluisin äkkiä muutosta joko pidemmäksi tai lyhyemmäksi :D

Kirpun latvat kyllä kaipaisi vähän saksia ja kosteutusta, mutta hyvältä näyttää!

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 10 Syys 2016, 20:56
Kirjoittaja Lilli
Missä vaiheessa teillä on tuntunut että hiukset on sen mittaiset et ovat kokoajan jossain jumissa (ja rispaantumassa)? Takin välissä, selän ja penkin välissä, laukun hihnan alla jne. Pidättekö hiuksia enimmäkseen kiinni?

Ah sumerikin näytti jo samasta aiheesta mainitsevan. Olis mukava pitää hiuksia auki.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 10 Syys 2016, 21:24
Kirjoittaja Hilippa
^ Nyt. ;D ;D Mid-back siis kyseessä. Ja tunne pahenee, jos pituutta on esim. vyötärölle.
Ja kun tästä syksy vielä vähän viilenee, niin tuohon kaupan päälle lisätään myös sähköistyminen... (Tosin sitä vastaan mulla on jo aiemmin hyväksi havaittuja tuotteita olemassa, mutta ihan kokonaan en onnistu välttymään leijuvilta/rätiseviltä hiuksilta.)
Töissä pidän hiukset aina auki, koska toimistotyylisissä hommissa ne eivät pahemmin ole tiellä, mutta kun kotia pääsen, niin usein tulee ne pian kiinni laitettua. Tämä mm. käytännön syistä eli kun rupeaa ruokaa laittamaan tms. niin on vaan helpompaa kun hiukset ovat kiinni.

Ja samalla tunnustettakoon että saatan ehkä pian kokonaan poistua tästä ketjusta... Olen nimittäin yhä enemmän ja enemmän alkanut miettimään hiusten reippaampaa pätkäisemistä... Olen siis jo jonkin aikaa ollut muutenkin hyvin liberaali tässä kasvatushommassa eli hiusten leikkaus/tasaus on ollut ihan ok aina kun on siltä tuntunut enkä ole paineita ottanut siitä, onko senttejä tullut lisää, vai pituus pysynyt trimmausten vuoksi suurin piirtein samoissa lukemissa. Mutta tosiaan mun hiukset vaativat aika paljon hoitoa (eikä esim. mikä tahansa naamio tee tarpeeksi) jotta pysyvät hyväkuntoisina. Ja se on yksi niistä asioista, joka on alkanut jopa jo ärsyttää... Kuitenkin hoidostakin riippumatta hiukseni takkuuntuvat suht helposti ja myös esim. pintapörröä esiintyy jonkin verran. Mm. noiden syiden takia harkitsen vakaasti noin solisluumittaisen tukan leikkauttamista...! Mulla on ollut pitkät, saman malliset hiukset jo vuosia eli senkin takia vähän kaipaankin jo jotain muutosta.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 13 Syys 2016, 22:17
Kirjoittaja Kirppu
Sumeri Kiitos!&nbsp; ;D
janniina Joo, mä leikkasin muutaman sentin pois, mutta enemmänkin vois kyllä ottaa. Jossain vaiheessa sitten taas.
Lilli kirjoitti: Missä vaiheessa teillä on tuntunut että hiukset on sen mittaiset et ovat kokoajan jossain jumissa (ja rispaantumassa)? Takin välissä, selän ja penkin välissä, laukun hihnan alla jne. Pidättekö hiuksia enimmäkseen kiinni?
Mä tykkään pitää tukkaa auki, paitsi likaisena. :P Mutta nyt kun on tää sulkasato (joka on ehkä loppumassa, jes) ja vauva niin tulee pidettyä enemmän letillä hiuksia.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 14 Syys 2016, 06:44
Kirjoittaja Aivina
Minä pidn hiukset lähes aina letillä. Tukka hipoo lantiomittaa, niin onhan se koko ajan tiellä, jos se on auki. Juhliin ja muihin spesiaalitilaisuuksiin olen jättänyt auki ja tehnyt jonkinsortin lämmöttömiä kiharoita. Tällöin saan yleensä tutuiltakin hämmentyneitä kommentteja siitä, että "ai sun hiukset on noin pitkät?!"

Joskis tuntuu, että se lettikin on tiellä. Sekin jää laukun hihnan alle ja painaa autolla ajaessa selkää. Silti ei kyllä tulisi mieleenkään lyhentää tätä kuontaloa.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 23 Syys 2016, 19:51
Kirjoittaja elly
Voi tätä tukan kasvuvauhtia, kun lopetin kasvattamisen. :D Hiukseni ovat taas 10 cm yli vyötärömitan. Mun ongelmana on se että saan pituuskriisin edelleen jokaisen kampaamoreissun jälkeen, vaikken halua enää pidempiä hiuksia. Ärsyttää tällainen soutaminen ja huopaaminen, kun haluaisin leikata hiuksia ilman että kärsisin siitä ärsyttävästä muutaman kuukauden tukkakriisistä. Palaan siis kasvattajien ketjuun, jos mä leikkaan nyt sen toivomani hiusmallin. Tai sitten mä nössöilen kesään asti, jotta edellisestä kampaajakäynnistä tulee vuosi ja uskallan leikata vähän.&nbsp; ::)

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 24 Syys 2016, 09:11
Kirjoittaja Mir
Mäkin palaan tänne seikkailtuani hieman yli vuoden lyhyellä tukalla. Jotenkin oon alkanut kaivata sitä pitkää tukkaa taas, vaikka verrattuna siihen tää lyhyt on ihan hullun helppo hoitaa. Mut nyt sit vaan ootellaan.&nbsp; 8)

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 05 Loka 2016, 20:23
Kirjoittaja janniina
Onks täällä täysin silarittomia pitkätukkalaisia, pituus siis +mid-back? Haaraantuuko latvat vai riittääkö öljy yms. jätettävät?

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 05 Loka 2016, 21:15
Kirjoittaja Aivina
Tukka kohta lantiolla ilman tippaakaan silikonia. Kyllähän tämä varmasti vähän paremmalta näyrräisi silikonin kanssa, mutta ei huvita laittaa tukkaan ei-luonnonkosmetiikkaa, eikä luonnonkosmetiikkasilikoneja taida olla.
Öljyän tukkaa tosi ahkerasti ja varsinkin ihan latvoihin tykkään hieroa öljyä miltei päivittäin, jos näyttävät hapsottavilta. Tippa argan-, jojoba- tai kookosöljyä tekee ihmeitä.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 06 Loka 2016, 07:18
Kirjoittaja enna
Mulla tukka vasta hipoo mid-backiä, mutta joo olen pääasiassa kai silariton - käytän XZ shampoota ja hoitoainetta sekä tyyliin kerran pari kuussa (eli aina muistaessani) ZX hoitovoidetta tai cutrinin öljyhoitoa latvoihin Joskus tosin tukkaan saattaa jotain värimaskia eksyä, niissähän taitaa kaikissa olla silikonia, eli en nyt ihan täysin kysymääsi kohderyhmää vastaa, mutta ei haaraannu/katkeile.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 06 Loka 2016, 11:02
Kirjoittaja PoohBear
Täälläkin ihan luomutuoteilla mennään. Pituus on vyötäröllä, taipuisa, lyhyempänä kihara hius.
Bsl pituudessa ei ollut mitään latva hapsotusta, mutta nyt napsasen joka kuussa latvoista, kun hapsottelevat. Kasvaa hyvää vauhtia, niin ei pituus kärsi tästä. Öljyt myös käytössä ahkeraan.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 27 Loka 2016, 19:22
Kirjoittaja elly
Haluan yhtä aikaa pidemmät ja lyhyemmät hiukset. Hiuskriisit olisivat paljon helpommin ratkaistavissa, jos hiustoiveet tukisivat toisiaan millään tavalla. Mennäkö kampaajalle lyhyemmän hiusmallin perässä vai annanko kasvaa niin kauan kuin latvat pysyvät kunnossa?

Mä oon ollut pitkään ilman silikoneja tän vyötärön ja lantion välille ulottuvan reuhkani kanssa. Nyt oon ottanut silikonit käyttöön kun kaulahuivit ja takinkaulukset takuttaa niskatukan pahasti. Saa nähdä räjähtääkö latvat käsiin tämän talven aikana, kun näissä on blondausta alla.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 11 Marras 2016, 08:52
Kirjoittaja helka
Äh, olen luvannut itselleni etten menisi kampaajalle ennen maaliskuuta, mutta nyt on taas alkanut tuntua siltä, että hiukset kaipaavat saksia. Olen käynyt leikkauttamassa viimeksi helmikuussa ja latvat alkavat paikoin olla aika kuluneet. Olen vaan saanut päähäni, että haluan venyttää leikkausvälin yli vuoteen. BSL-mitta näkyy muuten olevan muutaman sentin päässä, jei!

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 11 Marras 2016, 09:34
Kirjoittaja elly
Mun leikkausväli on yleensä 1-1,5 vuotta. Kunnianhimoisimmassa kasvatusvaiheessa se oli yli kaksi vuotta ja silloin vaalennetut latvat huusivat saksia. Mä leikkasin eilen vähän tukkaa, kun halusin vähemmän kerroksia. Mulla oli sellanen jyrkkä V-linjanen leikkaus, josta muotoilin tuon terävimmän kärjen vähän lyhyemmäksi U-linjaksi. Onnistunut muutos, sillä mun tukka on niin pitkä että se näytti todellisuutta ohuemmalta, kun latva oli niin kerrostettu ja kulunut. Kokonaisuus on paljon terveemmän näköinen ja letti näyttää paremmalta, kun latvasta on se pahin rimpula napsaistu pois. :D Onnea helkalle jo etukäteen BSL-mitasta! :)

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 11 Marras 2016, 14:03
Kirjoittaja Marie Corelli
Minulla hiukset alkavat olla pian pitkän polkan mitassa. Edestä ovat toki vielä lyhyemmät, sillä leikkuutin kesällä otsatukan ja nyt otsatukka yltää nenään asti.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 22 Marras 2016, 12:46
Kirjoittaja helka
Kävin sitten kampaajalla, ja hiuksista lähti pari senttiä pituutta ja samalla latvalinjaa hieman suoristettiin. Tykkään tosi paljon, eikä tukka näytä yhtään lyhyemmältä, kun latvat ovat vahvemmat.

Olen käynyt tuolla kampaajalla säännöllisesti, mutta nyt oli parin vuoden tauko ja hän sanoi hiuslaatuni jotenkin muuttuneen tänä aikana. Hiukset eivät kuulemma ole enää niin jäntevät vaan ovat jotenkin pehmeämmät/löysemmät ja samaten uutta kasvavaa tukkaa on tosi paljon. Tässä välissä on siis ollut sulkasatoa ja jotain muutakin muutosta. Olen menossa kohta kilpirauhaskokeisiin, ja mietin, voisiko tämä hiuslaadun muuttuminen johtua mahdollisesti kilpirauhasen vajaatoiminnasta?

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 25 Marras 2016, 14:39
Kirjoittaja Tähkäpää
Elokuun lopulla kävin tasaamassa hiuksia, muistaakseni pituutta lähti 1,5-2cm. Veikkaan että hiukset ovat nyt pituudeltaan 41-42cm. Kasvua olisi siis tapahtunut ainakin 12cm välillä helmikuu-lokakuu :l

Tajusin tässä jokin aika sitten että nuo miun latvat ei olekaan huonossa kunnossa, vaan hiuslaatuni on vaan hyvin taipuisa/lievästi luonnonkihara. Ja tietty hiukset suoristamalla nuo näyttää aivan ihanan pitkiltä ja latvatkin hyväkuntoisilta :) Tietty suoristaminen joka päivä ei todellakaan onnistu, olen suoristellut hiuksia max. 3x/vko.

Biotiinia menee edelleen melkein joka päivä sen 3-4 tablettia. Olen pitänyt parin päivän taukoja välissä, mutta muuten syönyt aika säännöllisesti noita :)

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 14 Joulu 2016, 18:15
Kirjoittaja janniina
Kasvatuspäivittelyä:

Syyskuu 2013: http://i.imgur.com/19d2eaz.jpg
Joulukuu 2013: http://i.imgur.com/OkjqLuV.jpg
Maaliskuu 2014: http://i.imgur.com/CstND85.jpg
Heinäkuun alku 2014: http://i.imgur.com/o6WeJcM.jpg
Elokuu 2014: http://i.imgur.com/7yAeilA.jpg
Tammikuu 2015: http://i.imgur.com/AgkxsGC.jpg
Huhtikuu 2016: http://i.imgur.com/yFOrmdb.jpg
Elokuu 2016: http://i.imgur.com/CyNaYRn.jpg
Joulukuu 2016: https://i.imgur.com/dGPV0KI.jpg

Milloin saan sanoa et mulla on pitkä tukka&nbsp; ::) Kun ei se kasva! Omall värillä mennään nyt. (Ja aina<3) Vertailtuani kuvia helppo todeta, että KASVU JURRAA! Nyt biotiinit ja msm:t käyttöön kun ei tää toimi.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 14 Joulu 2016, 19:32
Kirjoittaja Morrigan
^Mun mielestä sulla on nyt pitkä tukka :) Mun hiukset on nyt tuossa pituudessa mitkä sulla on ollut joulukuussa 2013. Jouduin heinäkuussa pätkäisemään mid backista long bobiksi kun mustasta blondiksi-projekti teki tuhoja. Masennuin kun katsoin kuinka pitkä aika pitää odottaa että pääsen tohon pituuteen mikä sulla on nyt :-\

Taidan itsekin alkaa nappailemaan seurantakuvia omista hiuksista niin näkee vähän mihin tahtiin tää kasvaa.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 14 Joulu 2016, 20:44
Kirjoittaja janniina
^Kannattaa ottaa huomioon, että oon käynyt välillä kampaajall ja käskenyt leikkaamaan rohkeasti kaiken huonon latvan pois, joten jos haluaisin, se alaselkä ois jo varmaan saavutettu. Mutta en halua sitä huonokuntoisella latvalla.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 15 Joulu 2016, 01:09
Kirjoittaja Aridith
Onhan nuo jo pitkät!

Minäkin liityn kasvattajien joukkoon. Leikkasin vyötärömittaisen tukan&nbsp; myös tammikuussa koska latvat oli enää pelkkä tuulenpesä ja nyt alkaa pisimmät korret hipoa bsl-mittaa. Tuntuu, ettei hiukset ole kasvaneet yhtään, mutta kyllähän ne on jos long bobista lähdetty :D. Projektia toki lohduttaa se, että kaikki on omaa värjäämätöntä hiusta. Ehkä ensi kesäksi saisin jo liuhulettini takaisin! Tiukkaa teki luopua pituuksista vaikka ne olikin niin huonossa kunnossa, ettei melkein edes tarvinnut saksia katkaisemiseen :D.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 31 Joulu 2016, 11:08
Kirjoittaja Mir
Mun lyhyet hiukset ovat melkein jo olkapäille, ennen niitä ei saanut edes ponnarille. Otsatukkaakaan ei enää erota kun sen saa jo hyvin korvan taakse. Ärsyttää kyllä valtavasti tuo vaalennettu latva, joka (luojan kiitos) blendautuu varsin huomaamattomasti omaan kasvavaan väriin, kiitos Kroatian intensiivisen auringon tuossa loppukesästä joka vaalensi omaakin väriä hieman. Kaipuu pitkään tukkaan takaisin on kyllä kova!

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 19 Tammi 2017, 14:31
Kirjoittaja Lilli
Kävin kampaajalla tasoittamassa hiuksia ja aika reilulla kädellä lähti. Sydämestä riipaisi kun ainakin vuoden kasvatus makasi lattialla penkin juuressa. Yhyy. Hyvänä puolena on se että oman värin kasvatus lähenee loppuaan. Mutta matka vyötärömittaan on taas pitkä. Miten muilla kasvattajilla menee?

Edit korjaan, tää lyheni 20 cm, alunperin ajattelin noin viittä. Aaaahhhh kriisi, miten tästä selviää&nbsp; :'(&nbsp; :'(

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 08 Helmi 2017, 17:45
Kirjoittaja Vuhi
Käyttääkö kukaan hiussukaa/shampooharja, jonka kuulemma pitäisi vilkastuttaa päänahan verenkiertoa? Hiusten pesussa käytettävä. Tässä olisi tämän mallinen: https://skytukku.fi/index.php?route=pro ... ct_id=5542

Onkohan mitään järkeä ja hyötyä? Kun hiuksia ei saa harjata märkänä niin onko tuo eri asia, kun päänahkaa sillä pestään?

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 09 Helmi 2017, 11:53
Kirjoittaja Kalevalatar
Mä liityn varmaan tänne taas toistaiseksi :) Leikkautin kuivat, hapsuuntuvat mid back -hiukset long bobiksi, vuosien pähkäämisen jälkeen. Hiukset ei vaan enää kerta kaikkiaan kasvaneet kauniisti ja tasaisesti. Aina kun nappasin 10cm kuivaa latvaa pois, se ei vaan enää kasvanut takaisin. Tai jos kasvoi, niin latvat vaan hapertui enemmän ja enemmän.

Bob tuli kuitenkin liian lyhyeksi mielestäni, koska minulla on taipuisat ja osittain hyvinkin kiharat hiukset. Nyt on pituutta tullut lisää ja pisimmät hiussuortuvat yltää nippa nappa solisluihin asti, jos oikein vetää. Takaa hieman lyhyemmät, joten esim. ponihäntää ei vielä saa, vaan puolet hiuksista putoaa ja pitää laittaa pinneillä kiinni.

Tavoite? Ehkä kokeilen olkapään mittaista tällä kertaa ja siihen sitten joku kaunis leikkaus/kerrostus. Kun 20 vuotta sitten aloitin kasvattamaan pitkää hiusta, annoin sen kasvaa vapaasti. Siinä ei koskaan ollut mitään kunnon tyyliä ja leikkausta.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 09 Helmi 2017, 12:40
Kirjoittaja Angora
^^Mulla on juurikin tuo harja, mutta makoilee laatikon pohjalla. Oma hius on todella hieno niin tuo tuntui musta aika kovakouraiselta enkä toisaalta kokenut siitä mitään lisäarvoa. Mua myös häiritsi etten harjan kanssa tunne vaahdon tasaista levittymistä kuten sormilla. Mainittakoon, että mä kylläkin harjaan tukan märkänä (joskin se ei ole koskaa kovassa takussakaan) ennen föönaamista. Eihän siitä muuten tule mitään.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 01 Maalis 2017, 07:19
Kirjoittaja Eudokia
Ensimmäinen tavoitteeni on täyttynyt eli saan hiukset päälaelle sykerölle ilman, että niskaan jää haituvia roikkumaan. Seuraava tavoite kainalomitta ja se on varmasti saavutettu kesään mennessä. Leikkautin long bobin viime kesän lopulla kun meni hermo raidoitettuun takkuuntuvaan latvaan. Kasvattelen myös otsatukkaa pois. Oma väri melkein koko hiuksessa, latvoissa muutama sentti vaaleampaa, ei haittaa! Kaksihaaraisia ei ole juurikaan, yritän niitä aina metsästellä. Pesen viiden päivän välein ja vuorottelen palashampoota ja nestemäistä shampoota. Käytän useimmiten Flow kosmetiikan hoitoainetta.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 19 Maalis 2017, 18:43
Kirjoittaja janniina
Kasvatuspäivittelyä:

Syyskuu 2013: http://i.imgur.com/19d2eaz.jpg
Joulukuu 2013: http://i.imgur.com/OkjqLuV.jpg
Maaliskuu 2014: http://i.imgur.com/CstND85.jpg
Heinäkuun alku 2014: http://i.imgur.com/o6WeJcM.jpg
Elokuu 2014: http://i.imgur.com/7yAeilA.jpg
Tammikuu 2015: http://i.imgur.com/AgkxsGC.jpg
Huhtikuu 2016: http://i.imgur.com/yFOrmdb.jpg
Elokuu 2016: http://i.imgur.com/CyNaYRn.jpg
Joulukuu 2016: https://i.imgur.com/dGPV0KI.jpg
Maaliskuu 2017: http://i.imgur.com/wVKly98.jpg

Kohta neljä vuotta kasvateltu, tulos tämä. Säälittävää :D Biotiinien kanssa täytyisi kunnostautua.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 19 Maalis 2017, 22:50
Kirjoittaja Lila
^Ihana, kiiltävä ja paksu tukka! Ja miten kaunis väri&nbsp; :l

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 20 Maalis 2017, 15:12
Kirjoittaja janniina
^Kiitos, ihanasti sanottu! Omalla värillä mennään nyt (ja aina :D) Tuntuu että kasvu ei oikein vaan etene... Hitaasti mutta varmasti.&nbsp; 8)

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 20 Maalis 2017, 21:34
Kirjoittaja Aaa
Vau mikä tukka, ihania tsemppikuvia janniina&nbsp; :ts Nyt taas jaksaa jatkaa tän oman juurikasvatushirvityksen kanssa&nbsp; ;D

*luulin olevani oma väri -ketjussa, mutta sopii kommentti siihenkin.. ::)

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 21 Maalis 2017, 08:42
Kirjoittaja catjuska
Huikean kauniit hiukset janniinalla!&nbsp; :l

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 21 Maalis 2017, 09:56
Kirjoittaja Aridith
No on kyllä! Saisinko edes puolet tosta paksuudesta? Kiitos&nbsp; :l

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 27 Maalis 2017, 18:36
Kirjoittaja Eudokia
Varasin ajan kampaajalle latvojen siistimiseen, sen verran ovat rispautuneet. Viime kesänä leikattiin raidoitettua latvaa reippaasti pois ja mallia kerrostettiin kevyesti. Ajattelin, että nyt lähtisi nelisen senttiä, ilman kerrostuksia, hieman rikottuna kuitenkin. Pituus olisi sitten solisluiden alle. Kasvattelen edelleen, mutta en huonokuntoisella latvalla.&nbsp; :) Tuntui vielä muutama kuukausi sitten, että latvat on loistavassa kunnossa, mutta eivät enää.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 28 Maalis 2017, 00:10
Kirjoittaja bubbs
^Mä luulen, että lisääntynyt valon määrä saa näkemään latvojen tilanteen, öh, uudessa valossa. Koko viime kesän napsin aina pikkusaksilla yksittäisiä hiuslatvoja parvekkeella (miehestä se oli jotenkin tosi ärsyttävää), talven muka ovat olleet ihan ok, mutta nyt alkaa taas kauheus paljastua.. Haaveilen aina, että olisi kesällä sellainen äärimmäisen pitkä, liehuva hippitukka, mutta pakko kai se on sitä saksinta-aikaa alkaa itsekin varailemaan.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 28 Maalis 2017, 14:58
Kirjoittaja elly
^ Mä olen epäillyt ihan samaa! Näennäisesti hyväkuntoiset latvat voivat olla täyttä horroria keväisessä auringossa. :D Mulla on mielestäni terve, sileä ja takuton hius. Todellisuus iski karusti päin naamaa, kun kävelin auringonpaisteessa juhlista kotiin ja näin villakangastakin kaulusta vasten takkuuntuneen, kuivashampoolla ja hiuspuuterilla tärkätyn tukkani latvuston. 5 cm pätkäisy ei olisi pahitteeksi.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 22 Huhti 2017, 19:32
Kirjoittaja lokakuu
bubbs kirjoitti: ^Mä luulen, että lisääntynyt valon määrä saa näkemään latvojen tilanteen, öh, uudessa valossa. Koko viime kesän napsin aina pikkusaksilla yksittäisiä hiuslatvoja parvekkeella (miehestä se oli jotenkin tosi ärsyttävää), talven muka ovat olleet ihan ok, mutta nyt alkaa taas kauheus paljastua.. Haaveilen aina, että olisi kesällä sellainen äärimmäisen pitkä, liehuva hippitukka, mutta pakko kai se on sitä saksinta-aikaa alkaa itsekin varailemaan.
Jokainen hius kasvaa tyvestä n. 8 vuotta, ja jotta saa mahdollisimman pitkän tukan ei sais leikata 8 vuoteen. Latvoja kannattaa suojata öljyllä, että haaroittuminen ja katkeileminen vähenee.

muok. Olen törmännyt jo muutamaan hiustenkasvatusvinkkiin, jossa tukka letitetään löysälle letille yöksi, ettei hiukset katkeile. Muutenkin letitetään hiukset usein. Onko joku kokeillut?

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 27 Kesä 2017, 14:13
Kirjoittaja janniina

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 01 Heinä 2017, 23:22
Kirjoittaja piste
En tiedä voinko edes kirjoittaa tänne, kun en ole mitenkään "aktiivisesti" kasvattanut, kunhan lopetin leikkaamisen. En muista koska viimeisen kerran ajoin siilin, mutta ainakin 9. luokan koulukuvassa (2 v sitten) oli vielä siili. En ole viimeisen leikkauksen jälkeen koskenut tukkaan eli tällä hetkellä hiukset on erimittaiset. Pisimmät menee solisluiden yli, lyhyimmät lähestyy hartioita. Pitäisi tasata, mutta en raaski ihan vielä, etten tee samaa virhettä kuin viime kerralla (tuloksena liian lyhyt pottatukka). Lisäksi pidän 90% ajasta hiuksia nutturalla, jolloin pituuseroa ei huomaa. Yksittäisen hiuksen pituus n. 24 cm.

Mittasin nyt ensimmäistä kertaa ponnarin ympärysmitan, joka oli reilut 8 cm. Ei sinänsä ole mitään väliä. Vähän lirulta tuntuu, mutta en aio tehdä asialle mitään ;D

En ole suunnitellut, kuinka pitkäksi aion kasvattaa. Takahiukset lähestyy nyt mun kaikkien aikojen pituusennätystä, eli aina on ollut aika lyhyt tukka. Annan vaan kasvaa ja katsotaan sitten, mitä teen. En tosin vieläkään ole muuttanut lyhyen tukan rutiinejani - pesen hiukset joka päivä, en käytä hoitoainetta enkä edes harjaa kovin usein. Tottumuksia on vaikea muuttaa...

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 02 Heinä 2017, 07:48
Kirjoittaja Eudokia
Maaliskuun lopulla leikattiin neljä senttiä, ei tehty kerroksia. Nyt muutama sentti kasvattelua ja hiukset on vihdoinkin kainalomitassa.&nbsp; :) Latvoissa taitaa olla vielä noin 5 cm vaaleita raitoja, mutta periaatteessa on nyt oma väri, kun ei tuota erota kunnolla. Kampaus on miltei aina myynuttura, vaikka olen kyllä alkanut jo lettejäkin tekemään vaihteluksi. Aurinkoisilla keleillä pidän hiukset kiinni, mutta en suojaa myssyllä, kuten useat kesät olen tehnyt. Toissapäivänä tuli voimakas ajatus, että leikkautan polkan, kun tuntuu, että tämä ei ole oikein järkevän mittainen tällaisena. Tulin järkiini.&nbsp; :D

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 03 Heinä 2017, 19:42
Kirjoittaja Lapimmuijja
No nyt on minunkin tänne tultava tukankasvua ihmettelemään ja odottamaan.
Monta vuotta oli vaalennetut pitkät hiukset. Tiesin oman värin olevan myös aika kiva ja suht vaalea, joten syksyllä 2015 lopetin käsittelyt kuin seinään ja annoin tukan kasvaa. Vuoden päästä aloin käydä kampaajalla ja pikkuhiljaa hiukset lyhenivät kun tavoittelin enenevissä määrin omaa väriä.
Nyt 2017 maaliskuussa sain hermoromahduksen ja pätkin itse kerroksia jotta saisin vaalennettuja pois oman värin tieltä. Lopputulos oli mitä kamalin, ja sain onneksi seuraavalle päivälle kampaaja-ajan, joka siisti omat sotkuni ja leikkasi vaalennetut pois. Joku 1cm saattoi jäädä sillä halusin että hiukset yltää hartoille.

Kuva
Pituus jonka vähintään haluan takaisin.


Kuva
Maaliskuun leikkauksen jälkeen.

Kuva
Hiukset tänään (väri tosi tumma koska viivytän pesua :3 )
Nyt parin viikon sisällä on iskenyt katumus, haluan pitkät hiukset takaisin! Nämä on kyllä terveemmät kuin pitkään aikaan ja on ihana että voin pitää niistä hyvää huolta jo ennen kuin vahinkoa on sattunut ja tarvisi repimällä takkuja availla jne. En kiharra, suorista tai föönaa. Yritän joka yö nukkua nutturalla tai letillä.

Tavoite on klassinen(?) pituus ja mielellään fairytale-endeillä, omalla värillä ja ennen kaikkea terveenä ja mahdollisimman luomuna hoidettuna.

Luuletteko että olisi siedettävämpää kasvattaa jos käyn vähän siistimässä mallia? Itse pidän kerrostuksista enkä todellakaan ole maaliskuussa leikatun blunt-endin ystävä..

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 10 Heinä 2017, 21:19
Kirjoittaja azinachan
Hehee päätinpä viimein liittyä mukaan joukkoon, vaikka oonkin jo vähän pitempään stalkkaillu foorumia ja ottanu kaikenlaisia vinkkejä. En tiiä kuinka moni tätä sivustoa enää käyttää, mutta kirjoitan nyt silti.&nbsp; ;D

Mulla on kasvatusprojekti ollu käynnissä jo vaikka kuinka pitkään, mutta hiukset ei tunnu kasvavan kunnolla kun aina oon nyhtämässä kuivia latvoja pois. Hiukset on kärsiny kovia ja käyny helvetin porteilla monet kerrat, on menty läpi mustat ja blondit sekä kaikki mahdolliset sateenkaaren värit. Kaikki värjäykset tietenkin kotona hoidettu. Oon blondannu hiuksia varmaan jonku miljoona kertaa ja sitä enemmän vielä värjänny, mutta kyllä nää siedettäviltä vielä näyttää. Nyt oon jättäny kaiken värjäämisen pois (ainakin sen aikaa, että kasvaa tavotteeseen ja sitten lisää väriä päähän hehee.) Voisin sanoa olevani erittäin onnekas hiusteni kanssa, koska nää vaan kestää kaiken ja kasvaa sen 2cm kuukaudessa (6cm juurikasvua tullut selkeesti platina blondiin 3kk aikana) ei ole mitkään perus hentoset suomi-eloveena-hiukset, niin ja ponnarin ympärys sen 10cm. Mulla oli aikoinaan persiiseen asti olevat hiukset ja olin sitten typerä ja leikkasin olkapäille. Kai se on tää perus, että haluu vaihtelua ja sen jälkeen itketään pitkän reuhkan perässä. Oon vielä kaiken lisäks hirveen pitkä, 177cm, joten tuntuu, että jos mun hiukset&nbsp; vaihdettais jonkun 150cm kanssa nii näyttäis paljon pidemmiltä. :D


Läträän silloin tällöin öljyjen ja kaiken maailman hoitojen kanssa, mutta en nää mitään merkittävää ( paitsi öliiviöljyn jälkeen hiukset tuntuu ihanilta). Nyt olen taas parin vuoden jälkeen oppinut käyttämään latvasuojaa ja käytössä on sama vanha kunnon BC bonacure sealed ends. Olen siirtynyt XZ shamppoisiin ja hoitsikoihin.

Nyt olen päättänyt etten leikkaa ollenkaan ja yritän pitää latvat jossain määrin hyvässä kunnossa vaikka onkin vähän hapsut niin kestän. Joten jos on jotain hyviä neuvoja kuivien latvojen kaa niin saa jakaa. :D

Ja tässä myös hieman (kämästä) havainnollistavaa materiaalia tämän hetkisestä tilanteesta. Ja sori romaanista. :D

http://aijaa.com/9nXPVd

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 10 Heinä 2017, 21:38
Kirjoittaja Morrigan
^Tervetuloa, ihanan paksut hiukset sulla! Tämä on ehkä jo tuttu tekniikka, mutta&nbsp; yksi helppo tapa pitää huolta latvoista on CWC pesut. Eli levität ennen shampoota hiusten pituuksiin hoitoainetta (jotain halpaa niin ei käy kukkarolle), jonka jälkeen peset tyven shampoolla. Hoitoaine suojaa hiusten pituuksia shampoon kuivattavalta vaikutukselta kun huuhtelet shampoota pois. Sitten perään vielä hoitis normaalisti.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 10 Heinä 2017, 21:53
Kirjoittaja azinachan
^Kiitos ja kiitos! :D Pitäis tosiaan kokeilla tota tekniikkaa, jonkun verran CO-pesua harrastanu, mutta ei vaan sovi mulle ollenkaan kun hiukset jää sellaseks inhottavan tuntuseks. Kuullu olen CWC pesusta, mutten ole sitten sen tarkemmin selvittäny mitä se tarkoittaa, joten kiitos vinkistä ja ohjeistuksesta!

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 10 Heinä 2017, 22:41
Kirjoittaja Morrigan
^Ole hyvä :) CWC-pesuista löytyy täältä ihan oma ketjunsa mikä kannattaa kurkata. Mullakaan ei ole CO-pesut toimineet, vaan jotenkin hiukset jää siitä lähmäisiksi.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 11 Heinä 2017, 13:17
Kirjoittaja ellen
Olaplex-ketjua kannattaa myös lukea, sillä varsinkin Olaplexin kakkosaineesta on ihan selvää apua vaurioituneiden hiusten hoidossa. Ainetta voi ostaa erilaisissa määrissä netistä, niin pääsee kokeilemaan pientäkin määrää halutessaan.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 12 Heinä 2017, 09:29
Kirjoittaja catjuska
Oih muten ihanan runsaat hiukset azi!!&nbsp; :l :l :ts

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 19 Heinä 2017, 23:45
Kirjoittaja lokakuu
Hiukset on nyt johonkin 5cm olkapäiden yli menevät ja yritän kasvattaa hiuksia nopeempaa. Mittasin hiukset (kasvatan omaa väriä) ja sitä näyttäis tulleen viime värjäyksestä/vuodessa vain n. 13 cm. Ei nyt ihan vuotta ole viime värjäyksestä, mutta ainakin 11 kuukautta. Hiukset katkailleet muutenkin nyt&nbsp; paljon, pesen liian usein ja muuta. Ostin biotiinia 5mg, jossa myös sinkkia ja metioniinia. Kannattaako ottaa enemmän kuin 1 tabletti päivässä? Ohjeissa lukee 1 tabletti, mutta jos hevostenkin biotiinit kelpaa, luulisi, että voi syödä enemmänkin. Alotin myös d-vitamiinin ja yritän pestä hiukset harvemmin shampoolla ja kylmemmällä vedellä. Mitä muuta kannattaa syödä hiusten kasvuun?

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 21 Heinä 2017, 00:05
Kirjoittaja azinachan
^Siinä on varmaan ihan syystäkin merkitty 1 tabletti päivässä, enkä ite lähtis ylittään suositeltua annosta. Biotiinin yliannostuksen vaaraa tuskin on vesiliukoisuutensa takia, mutta siinä on varmaan muita aineita, jotka voi olla haitaks.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 03 Elo 2017, 11:25
Kirjoittaja Lilli
Lilli kirjoitti: Kävin kampaajalla tasoittamassa hiuksia ja aika reilulla kädellä lähti. Sydämestä riipaisi kun ainakin vuoden kasvatus makasi lattialla penkin juuressa. Yhyy. Hyvänä puolena on se että oman värin kasvatus lähenee loppuaan. Mutta matka vyötärömittaan on taas pitkä. Miten muilla kasvattajilla menee?

Edit korjaan, tää lyheni 20 cm, alunperin ajattelin noin viittä. Aaaahhhh kriisi, miten tästä selviää&nbsp; :'(&nbsp; :'(
Kuvittelin että olen käynyt viimeksi alku kesästä kampaajalla mutta se olikin näköjään tammikuussa.&nbsp; 0_0 Latva taas hapsottaa niin että oli pakko varata aika, jospa nyt ei otettaisi pituudesta noin paljoa. Tasaisin väliajoin haaveilen otsiksesta ja nyt on taas se aika. Saas nähdä.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 15 Elo 2017, 10:46
Kirjoittaja Xhex0879
En&nbsp; oiken tiedä mitä tehdä hiuksilleni, pitäisikö leikata 10cm pois jolloin ohut latva lähtisi? Alimmat hiukset ei jostain syystä kasva nopeasti ja ovat huomattavasti lyhemmät. Mutta jos leikkaan ohuen latvan hiukset jää hirveän lyhyiksi. Vaikeeta. Hiukset ihan hyväkuntoiset eikä kaksihaaraisia, mutta latvasta ohuet....

aviary-image-1502780...

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 15 Elo 2017, 10:54
Kirjoittaja Lilli
Minä leikkaisin. Ja harmittelisin sen jälkeen, mutta toteaisin kuitenkin että kokonaisuudessaan hiukset on kauniimmat kun latva ei hapsota. Olen itsekin menossa taas leikkaamaan latvaa. Aina se hetken kirvelee :D

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 15 Elo 2017, 13:28
Kirjoittaja rhoda
Minäkin leikkaisin. Voi jopa käydä niin, että hiukset näyttävät siistittyinä pidemmiltä kuin oikeasti ovat. Siitä on taas mukavampi jatkaa.&nbsp;

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 15 Elo 2017, 19:46
Kirjoittaja Morrigan
Leikkaisin ainakin osan, en välttämättä ihan sitä kymmentä senttiä, mutta edes osan niin tasottuisi tuo hiusten paksuusero.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 15 Elo 2017, 22:07
Kirjoittaja Aridith
Projekti etenee! 2006 tammikuun long bob on kasvanut mukavasti :o! Annan kasvaa niin pitkäksi, kun hyvällä ja hellällä hoidolla kasvaa. Olen tosin tosi lyhyrunkoinen ihminen, että hiukset ei sinäänsä ole niin pitkät, mutta ulottuvat pitkälle.

Kuva

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 28 Syys 2017, 16:02
Kirjoittaja helka
Olin jo vuosi sitten muutaman sentin päässä BSL-mitasta, mutta olen leikkauttanut hiuksia kahdesti sen jälkeen ja BSL-mitta on saavutettu vasta nyt. Olen menossa taas viikon päästä nipsaisemaan kuluneimmat latvat pois eli sentti pari saattaa taas lähteä. Olen ikuisuuskasvattaja, joka säännöllisesti kyllästyy koko touhuun ja käy leikkauttamassa 5-10 senttiä pois. Nyt olen kuitenkin miettinyt, että kokeilisin, riittääkö kärsivällisyyteni vyötärömittaiseen tukkaan. Jos malttaisin käydä vain kaksi kertaa vuodessa trimmaamassa latvoja, siihen ei ehkä menisi edes kovin kauaa. Lisäksi mulla on tosi lyhyt selkä eli vyötärön kapein kohta on aika korkealla.&nbsp; ;D

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 28 Syys 2017, 18:24
Kirjoittaja bubbs
Mulla on tosi pitkä selkä ja oon muutenkin pitkä, joten hiukset näyttävät aina lyhyiltä. Omaan väriin siirtyminen ei näytä mitenkään pidentäneet maksimimittaa, midbackin yli menee yhä vain yksittäisiä haivenia. Hiukset eivät myöskään tunnu paksummilta tai hyväkuntoisemmilta, mutta koska värjäämättömyyteni pääpointti oli päästä eroon tyvikasvusta, on tavoite suoritettu.

Ihan kaikessa rehellisyydessä olen kyllä vähän luiskahdellut taas pois luomusta, ostin sellaisen 1/4 asetta vaalentavan suihkeen, ja olen käyttänyt sitä kahdesti, vain ihan ohuesti päälikerrokseen. Haluaisin raitoja, mutta en raaski kampaajalle, joten tämä oli yritys sellaiseen miedoista miedoimpaan aurinkovaalennukseen, ja toimikin kohtuullisesti. Periaatteessa ajattelen tästä värjäämättömyydestä niin, että kunhan elämä on jatkossakin juurikasvutonta (tarkoittamatta foorumia&nbsp; ;D ), niin hyvä - en ole ikinä ollut totaalikieltojen kannalla.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 05 Loka 2017, 01:01
Kirjoittaja Aridith
Mulla on taas täysin päinvastainen juttu, mun olemattoman pituinen selkä tekee hiuksista tosi pitkän oloiset. On venähtäneet jo todella pitkäksi! Vyötäröllehän nuo on tarkoitus antaa kasvaa, jos kasvavat. Olisiko nämä nyt mid back? Mulla on niin lyhyt selkä, että tissien alta vyötärölle on vaan mun pienen kämmenen leveydeltä matkaa. :o Täytyy sanoa, että kasvuvauhti on edelleen aika huimaa, koska jatkuvasti tuntuvat venähtäneen. Nyt jännätään kuinka pitkäksi suostuvat kasvamaan. Otin latvasuojan nyt käyttöön.

Kuva
Kuva

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 03 Marras 2017, 09:48
Kirjoittaja vadelma
Sitkeä pitkän tukan kasvatusprojekti sai eilen loppunsa, kampaaja leikkasi long bob -pituuteen ja kehui, miten terve ja hyväkuntoinen latva nyt on. Jatkan tehohoitamista, itken menetettyä pituutta (lähti reilu 10cm) ja unelmoin taas pitkästä tukasta. Ainakin seuraavaan kampaajakäyntiin asti.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 03 Marras 2017, 14:54
Kirjoittaja janniina
Kasvatuspäivittelyä:

Syyskuu 2013: http://i.imgur.com/19d2eaz.jpg
Joulukuu 2013: http://i.imgur.com/OkjqLuV.jpg
Maaliskuu 2014: http://i.imgur.com/CstND85.jpg
Heinäkuun alku 2014: http://i.imgur.com/o6WeJcM.jpg
Elokuu 2014: http://i.imgur.com/7yAeilA.jpg
Tammikuu 2015: http://i.imgur.com/AgkxsGC.jpg
Huhtikuu 2016: http://i.imgur.com/yFOrmdb.jpg
Elokuu 2016: http://i.imgur.com/CyNaYRn.jpg
Joulukuu 2016: https://i.imgur.com/dGPV0KI.jpg
Maaliskuu 2017: http://i.imgur.com/wVKly98.jpg
Kesäkuu 2017: https://i.imgur.com/MgyFK2a_d.jpg?maxwi ... elity=high
Marraskuu 2017: https://i.imgur.com/sf3SLJ2.jpg

Tuntuu että kasvatus vähän junnaa paikallaan. Mutta oon onnistunut rakastumaan uudelleen hiuksiini, eikä polkkapituinen enää kuulosta ollenkaan kivalta! Vielä kesällä hiusten leikkaaminen tuntui liki välttämättömältä, nyt en haluaisi tehdä sitä millään.

Kuivat latvat täytyy kyllä käydä vielä pätkimässä, tavoitteenani on käydä vielä tämän vuoden puolella kampaajalla. Viime hiusten leikkuusta on varmaan vajaa 1,5 vuotta. Latvat ovat kyllä yllättävän hyvässä kunnossa. En käytä mitään lämpötuotteita tai värjää hiuksiani, ja muistan aina jätettävän hoitoaineen. Vaikken vielä silikonia käytäkään, ajattelin, että joku silikonitippa silloin tällöin pituuksille/latvoille tekisi ehkä ihan terääkin.

Ehkä lantiopituinen on sitten se maksimi, jos hiukset pysyvät hyväkuntoisina sen pituisina?

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 03 Marras 2017, 15:03
Kirjoittaja janniina
Xhex0879 kirjoitti: En&nbsp; oiken tiedä mitä tehdä hiuksilleni, pitäisikö leikata 10cm pois jolloin ohut latva lähtisi? Alimmat hiukset ei jostain syystä kasva nopeasti ja ovat huomattavasti lyhemmät. Mutta jos leikkaan ohuen latvan hiukset jää hirveän lyhyiksi. Vaikeeta. Hiukset ihan hyväkuntoiset eikä kaksihaaraisia, mutta latvasta ohuet....

aviary-image-1502780...
Leikkaisin ihan reilulla kädellä. Hyväkuntoista ja paksua hiusta on mukavampi kasvatella. Ohut latva tarkottaa että hiukset on katkeillu jostain kohtaa, jos kaikki on tasamittaista niin kasvun tuloksen näkee paremmin.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 03 Marras 2017, 17:00
Kirjoittaja Eudokia
Leikkautin kuukausi sitten sivusiilin ja olen tykännyt kovasti. Sivusiili auttaa myös pysymään päätöksessä kasvattaa otsatukka pois, koska ainakaan minulle siili+otsis ei sovi. Viimeisetkin vaaleat raidat latvoissa ovat poissa ja minulla on omanväriset, miltei kainalomittaiset hiukset. Värjäsin hiuksia niin kauan, että en muistanut, että luomuhius on näin karheaa ja takkuuntuvaa sorttia ja öljyillä voi lotrailla huoletta pesujen välilläkin. Pesen noin viiden päivän välein.
Takut saattaa tosin johtua siitäkin, että en näytä näille koskaan harjaa, vaan selvittelen sormin.&nbsp; ;)

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 20 Marras 2017, 11:19
Kirjoittaja princess
Mä en tiiä voiko ylipäätään olla mahdollista, mutta huomasin pari kuukautta sitten et mun pää on kauttaaltaan täynnä uutta, kasvavaa hiusta. Oon ehkä huhtikuussa aloittanu aloe vera-geelin käyttämisen hiuksissa. Pesun jälkeen laitan hiuksiin ja päänahkaan sitä. Mulla on siis tosi kuiva päänahka ja aloe vera on rauhottanu sitä tosi paljo. Mun hiukset on muutoin ollu aika ohuet ja hennot. Voiko olla, et mun päänahka on ollu siinä kunnossa, että hiukset ei oo kasvanu kunnolla?? Mietin lähinnä että saako se nyt sit ravinteita jotenki enemmän. :D onks kellään kokemuksia?

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 05 Joulu 2017, 23:39
Kirjoittaja Aridith
Voi hyvin olla! Mun faijalla on tosi surkea päänahka (paha atopia) ja sillä ei sen takia juuri kasva edes hiukset. Oon kans alkanut viime kesänä huoltaa päänahkaa ja huomannut tuon vauvahiuksen ilmaantumisen :D. Niitä on hiusrajat ihan pörröllään. Muutenkin värjäyksen lopettamisen jälkeen ollut paljon enemmän uutta vauvahiusta kasvamassa.

Musta tuntuu, että stressitön elämä kasvattaa hiuksia. Ihastelin mun melkein kahden kuukauden lomailun jälkeen, että kappas! Mun hiukset on venähtäneed mid back ja waist mittojen väliin. Hii! Onhan ne jo aika pirkuleen pitkät.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 15 Joulu 2017, 23:17
Kirjoittaja elly
Musta alkaa tuntua siltä, että mulla tulee olla joku hiusprojekti koko ajan käynnissä. ;D Nyt kun oma väri on käytännössä koko päässä, niin päätin alkaa korjaamaan hiusmalliongelmia. Tukkaa on pitkästi ja paksusti, mutta hiuslaatuni näyttää aina vähän pörröiseltä ja epäsiistiltä. Pituutta on tällä hetkellä ihan riittävästi, mutta haluan kokeilla saanko tukkaani siistimmän ilmeen kasvattamalla kerrostuksia pois. Kasvojen ympärillä aion pitää lyhyempiä kerroksia, ettei kasvonpiirteet huku hiusmassan alle. Mulla on noita lyhyempiä kerroksia ihan ympäri päätä tällä hetkellä ja epäilen, että pörröisessä hiuslaadussa se tekee yleisilmeestä epäsiistimmän kuin tasapituisempana. Tässä kamppailen klassikkokysymykseni äärellä, eli aletaanko poistamaan kerroksia kertarykäisyllä vai muutama sentti kerrallaan. ::)

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 23 Tammi 2018, 09:15
Kirjoittaja Eudokia
Kävin kampaajalla leikkauttamassa 3 cm pois ennen joulua ja nyt olisi tavoitteena olla koko vuosi tasaamatta latvoja. Sivusiiliä pidän kuosissa, mutta muuten annan kasvaa. Pesen palashampoilla ja käytän sen ohessa tavallista hoitoainetta. Hiukset on tosi karheat ja paksuntuntuiset, otsatukankin voi jo letittää sivulle. En pidä ollenkaan auki, aina on myynuttura, joten pituutta tulee ihan huomaamatta.

Olen vahvalla rautakuurilla ja odotan että vaikuttaisi hiuksiinkin tervehdyttävästi.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 02 Helmi 2018, 11:18
Kirjoittaja Constantine
Miten kasvatetaan järkevästi pois a-linjainen (pitkä) polkka? Viime syyskuussa tuli tuollainen leikattua ja tykkäsin siitä aikani, vaan nyt ei enää naposta yhtään. Edestä hiukset on noin pari senttiä solisluiden alle, lyhimmät hiukset niskassa on ainakin jonkun 5cm lyhyemmät. Hiukset näyttää tyhmältä auki, pelkään vaan, että en saa hiuksia enää kiinni jos leikkautan kaikki karvat saman mittaisiksi. Ihannemaailmassa tukka ois siis juuri solisluiden alle ja latva tasamittainen. Kysymys kuuluu, leikata vai ei leikata..

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 08 Maalis 2018, 15:48
Kirjoittaja Ananas
Jospa nyt aloittaisin rauhallisen kasvatusprojektin. Ostin Evoniaa ihan varmuuden vuoksi, hiusten värjääminen olisi tarkoitus pitää minimissä ja hiusmalli on aika tasapitkä polkka otsiksella. Teoriassa kaiken pitäisi olla kunnossa, mutta saapa nähdä miten tämä onnistuu. Pidemmän aikaa itselläni vallinnut tietty tyytymättömyys omiin hiuksiin oli väri tai malli millainen tahansa.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 04 Elo 2018, 17:23
Kirjoittaja Sumeri
Ananas kirjoitti: Jospa nyt aloittaisin rauhallisen kasvatusprojektin. Ostin Evoniaa ihan varmuuden vuoksi, hiusten värjääminen olisi tarkoitus pitää minimissä ja hiusmalli on aika tasapitkä polkka otsiksella. Teoriassa kaiken pitäisi olla kunnossa, mutta saapa nähdä miten tämä onnistuu. Pidemmän aikaa itselläni vallinnut tietty tyytymättömyys omiin hiuksiin oli väri tai malli millainen tahansa.
En tiedä Evoniasta, kun en ole itse käyttänyt, mutta jos on kokeilunhalua niin eläinbiotiinipillerit voi myös auttaa hiustenkasvussa. Itse söin niitä jokunen vuosi sitten, tosin en kyllä kuollaksenikaan muista auttoiko juuri omia hiuksia kasvamaan, kynnet kyllä kasvoi huomattavasti :D

-
kasvatuspäivitys:

Kuva
(ovat oikeasti suorat, kuvassa lievää nutturalainetta)

Enää vähän yli viitisen senttiä värjättyä hiusta jäljellä latvoissa :D onkohan siitä nyt 4-5 vuotta kun aloin blondaamaan tummanpunaiseksi värjättyä tukkaa, jottei juurikasvu näkyisi niin dramaattisesti. 8 vuotta sitten taisin ensimmäisen kerran laittaa viestiä tähän ketjuun? Ihan mukavan mittaiseksi ovat sen jälkeen venähtäneet, vaikka vielä parikymmentä senttiä saisi tulla lisääkin. Aika menee hirveän nopeesti nykyään..

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 15 Syys 2018, 08:50
Kirjoittaja kuskus
Olen lueskellut tätä foorumia jo pitkään, mutta nyt vasta sain aikaiseksi liittyä. Leikkautin just noin 10 cm huonokuntoista latvaa pois. Mä en ole kasvattanut hiuksia mitenkään tarkoituksella mihinkään tiettyyn mittaan, mutta koska en osaa muotoilla lyhyitä hiuksia, olen kokenut pitkät helpompana ja omaan tyyliin sopivampana ratkaisuna. Tasoittelut kerran tai pari vuodessa. Niinpä sitten hiukset olikin venähtäneet vähän yllättäen jo häntäluun yli, tosin ne pisimmät haivenet oli niin huonokuntoisia ja vanhojen vaalennusten ja värjäysten kuluttamia, ettei niihin tehonnut enää edes mikään hoito. Nyt kun latva on tasainen ja hyväkuntoinen, hiukset tuntuu ja näyttää paljon paksummilta ja värikin näyttää kirkastuneen, vaikka edellinen värjäys oli joskus helmikuussa :D Nyt vois panostaa vähän enemmän näiden latvojen hoitoon, olisi kiva nähdä, miten pitkäksi nämä voikaan kasvaa. Tosin ei se maksimaalinen pituus mulle mikään itsetarkoitus ole.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 15 Syys 2018, 08:58
Kirjoittaja kuskus
Sumeri kirjoitti: En tiedä Evoniasta, kun en ole itse käyttänyt, mutta jos on kokeilunhalua niin eläinbiotiinipillerit voi myös auttaa hiustenkasvussa. Itse söin niitä jokunen vuosi sitten, tosin en kyllä kuollaksenikaan muista auttoiko juuri omia hiuksia kasvamaan, kynnet kyllä kasvoi huomattavasti :D
Itsekin söin noita eläinbiotiineja joskus, ovat kuitenkin ihan (vai lähes?) samaa tavaraa kuin "ihmisbiotiinitkin", halvempia vain. En muista niitä eläinbiotiinien pitoisuuksia, oliko niissä kovasti eroa ihmisille myytäviin tuotteisiin verrattuna. Viime vuosina olen syönyt Biotin Strong -tabletteja, melko epäsäännöllisesti tosin. Hiukset kyllä kasvoi hyvin, sen huomasi etenkin otsan hiusrajan "vauvahiuksista" jotka kasvoi paljon nopeammin ja paksummin kuin ilman kuuria. Samaan aikaan kylläkin kiinnitin huomiota myös proteiinin ja vitamiinien saantiin, eli vaikea sanoa mikä siinä nyt sitten lopulta oli se hiusten kasvuun vaikuttava tekijä. Nyt aloitin pitkän tauon jälkeen taas, tällä kertaa kokeilen biotiini + kollageeni -valmistetta. Saa nähdä, miten vaikuttaa vai vaikuttaako ollenkaan.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 23 Joulu 2018, 21:52
Kirjoittaja Kauris
Mun tukka on venähtänyt kyynärpäämittaan. Nopealla huijausmitalla pituudeksi tuli 85 cm, mikä on näin lyhyellä ihmisellä aika pitkä. Nyt aletaan olla tietääkseni hiusteni ääripituudessa, tän pituiset ne on pisimmillään olleet. Tosin aion mielenkiinnolla seurata, kasvaako tästä vielä pidemmäksi.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 23 Joulu 2018, 22:54
Kirjoittaja Mena
Voiko olla mahdollista että mun hius ei vaan kasva? Saan kasvatettua sen suorana just ja just bsl, kunnes on niin haperoa että on pakko leikata 4-5cm pois. Nyt kun on taas pahin haperohaituva leikattu niin hius on kiharana vähän yli olkapäiden. Masentavaa.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 26 Joulu 2018, 14:33
Kirjoittaja Vuhi
Minäkin tässä olen ajatellut taas kasvattaa hiuksia tuonne alaselkään asti mitä ne oli joskus 18v ja on vähän ylikin ollut (istuin hiusteni päällä). Mahtaako onnistua vielä näin 27v? Parikymppisenä leikkasin bsl mittaan kyllästyttyäni. Kauankohan siinä mahtaa kestää.. :-\

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 29 Joulu 2018, 11:25
Kirjoittaja Mir
Mulla on hiukan samanlainen tavoite! Mulla oli parikymppisenä lanteille asti tukka ja jossain vaiheessa napsaisin sen olkapäille. Nyt tekisi mieli 28-vuotiaana kokeilla mihin asti se tukka enää jaksaa kasvaa. ;D Jos keskimäärin hius kasvaa kuukaudessa 1 cm niin vuodessa saisi noin 12 senttiä, riippuen tietty omasta kasvuvauhdista.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 06 Touko 2019, 22:10
Kirjoittaja piste
9. luokalla leikkasin siilin viimeistä kertaa, nyt oon lukiossa kolmatta vuotta ja tukka on about BSL (ehkä pari mm vajaa). Välissä en leikkaillut hirveästi, säilytin pituuserot aika kauan ja kahdessa osassa leikattiin pois. Latvatrimmauksessa oon käynyt 2 krt, välissä vuosi. :O Kasvu on tosiaan ollut hidasta. Nyt tässä pituudessa alkaa vähän kyllästyttää epäkäytännöllisyys. Tarkoitushan oli kokeilla, missä vaiheessa alkaa tökkiä tai kasvu loppuu. Heittämällä pisin tukka joka mulla on ikinä ollut.

Ehkä lempipituus oli sellainen semilyhyt jonka sai kaiken helposti nutturalle. Nykyään se on ihan arpapeliä, onnistuuko nuttura, eikä vanha tekniikka enää toimi. Toisaalta letit on sitä kivempia mitä pidempi tukka.

Katsotaan mihin asti vielä jaksan kokeilua. Kenties tukka lähtee ylioppilasjuhlan jälkeen :D

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 07 Touko 2019, 07:41
Kirjoittaja Memmuuh
Mena kirjoitti: Voiko olla mahdollista että mun hius ei vaan kasva? Saan kasvatettua sen suorana just ja just bsl, kunnes on niin haperoa että on pakko leikata 4-5cm pois. Nyt kun on taas pahin haperohaituva leikattu niin hius on kiharana vähän yli olkapäiden. Masentavaa.
Ei ne välttämättä kasva sitä pidemmiksi. Yksi hius pysyy päässä yleensä 4-8 vuotta (aktiivinen kasvuvaihe yleensä vähintään kolme vuotta) , ja jos kasvua tulee 1cm/kk, niin yhden hiuksen maksimipituus olisi esim. neljään aktiiviseen vuoteen 48cm kun se sitten tippuu pois. Omia hiuksiani en ole saanut aikoinaan kasvatettua bsl-pituutta pidemmiksi.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 07 Touko 2019, 20:09
Kirjoittaja Mir
Ei oo totta, pari viestiä ylempänä oon vajaa puoli vuotta sitten pohdiskellut pitkäksi kasvatusta, mutta näköjään unohdin asian tyystin, koska tässä välissä taas leikkautin reuhkan pitkäksi polkaksi. ::) Ja nyt sitten ehkä hiukan jopa kaduttaa, on jo ikävä sellaista bsl-pituista tukkaa, joka oli ehtinyt kasvaa. Noh, laitoin iHerbistä tilaukseen D-vitamiinin kylkeen tukalle myös avuiksi tabuja, josko tulis edes jotain lumevaikutusta. ;D

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 28 Touko 2020, 07:55
Kirjoittaja Xhex0879
Hiukset vihdoin vyötärö mitassa, katsotaan kuinka pitkäksi nämä vielä kasvaa.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 28 Syys 2020, 09:46
Kirjoittaja Anamaria
Onko hiuksilla jokin geeneissä määrätty maksimipituus, jota ei voi ohittaa?

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 28 Syys 2020, 20:21
Kirjoittaja Memmuuh
^ Tavallaan on joo. Kaikilla on geeneissä määrätty hiusten kasvukauden pituus, eli hiukset ei kasva pidemmiksi kun mitä ne siinä tietyssä ajassa kerkeää kasvamaan. Siihen pituuskasvun nopeuteen tosin pystyy vähän vaikuttamaan ravintoaineilla. Näin minä olen asian ymmärtänyt.

Kasvukausi on keskimäärin 3-4 vuotta ja jos hius kasvaa 1 cm kuukaudessa niin tällaisessa tapauksessa yksittäisen hiuksen maksimipituus on 36-48cm. Toki sen kasvukauden pituus voi olla jotain muutakin, samoin kasvunopeus.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 08 Loka 2020, 20:30
Kirjoittaja Anamaria
Kiitos vastauksesta :D

Sitten kysyisin vauvahiuksista. Saako niitä millään napilla tai seerumilla kasvamaan pidemmiksi?

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 08 Loka 2020, 20:35
Kirjoittaja enna
^Jotkut väittää biotiinin auttavan. Mulla ei noita "vauvahiuksia" ihan hirveästi ole ja viimeisimmästä biotiinikuuristakin on jo varmasti useita vuosia, joten omakohtaisia kokemuksia mulla ei ole antaa :D myös MSM-jauhe saattaa auttaa.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 09 Loka 2020, 11:38
Kirjoittaja bast
Anamaria kirjoitti: Kiitos vastauksesta :D

Sitten kysyisin vauvahiuksista. Saako niitä millään napilla tai seerumilla kasvamaan pidemmiksi?


Siis kasvaahan ne, mutta tilalle tulee kokoajan uusia. Lisäravinteet voi jopa lisätä niitä jos uutta alkaa puskemaan kovempaan tahtiin.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 09 Loka 2020, 20:52
Kirjoittaja kuskus
Mulla ainakin vauvahiusten määrä näytti lisääntyvän, kun söin biotiinia. Aiemmin ne oli melko huomaamattomat haivenet, mutta biotiinin ansiosta ne kasvoivat vahvemmiksi ja pidemmiksi, mutteivät kuitenkaan koskaan niin pitkiksi, että olisivat ylttäneet kiinni esim. korkeaan ponnariin. Eli tuloksena oli pystyssä töröttävät sarvet otsan molemmin puolin&nbsp; >:D

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 10 Loka 2020, 09:09
Kirjoittaja Memmuuh
Auttaisikohan biotiini minulla vauvahaiveniin, kun ne nyt on juurikin tuollaiset mitä kuskus kuvaili...&nbsp; ::)

Minulla on niitä niskassa ja ohimoilla ja ne kasvavat noin 5-15cm pituisiksi, mutta eivät sitä enempää. Ovat siis kovin erimittaisia keskenään.

Millaisella annoksella biotiinia tulisi ottaa, että vaikuttaa selvästi hiusten kasvuun, muistaakseni annoksen tulisi olla melko suuri?

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 10 Loka 2020, 15:04
Kirjoittaja enna
^Nojoo, taitaa olla noissa "tukkalisissä" ainakin se 5 mg biotiinia, vrt. jossain perus vitamiinilisissä biotiinia kymmeniä tai satoja mikrogrammoja. Eli kovin pienellä annostuksella tuskin mitään silmillä havaittavaa muutosta saa aikaan.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 16 Marras 2020, 09:50
Kirjoittaja ellen
Mulla vauvahiusten vahvistukseen on auttanut silica, eli piimaa. Halpoja nappeja, joita saa ihan marketistakin. Suurella annostuksella hiukset kasvavat, kynnet kasvavat, mutta valitettavasti myös ne myös epätoivotut karvat saavat myös lisää kasvuvoimaa.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 17 Marras 2020, 11:27
Kirjoittaja Kathy
^Voitko laittaa, että minkä suuruista annostusta vedät ja myös mielellään kyseisten pillereiden merkin. Nimim. jauhe tökkii&nbsp; ;D

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 17 Marras 2020, 15:38
Kirjoittaja Xhex0879
Lyhensin vyötärö mittaisia hiuksia 10cm. En saa kasvatettua hiuksia tasapitkinä vyötärölle asti, hiukset alkaa ohentumaan vyötärö pituudessa. Hiuksten latvat enää sellasta ohutta hapsua vyötärö pituudessa kun kaikki hiukset ei kasva niin pitkiksi. Onko se vaan niin että&nbsp; hiukset ei kasva vyötärö mittaa pidemmiksi. Oisin halunnu lantio mittaiset hiukset mut ne taitaa jäädä haaveeksi.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 19 Marras 2020, 00:21
Kirjoittaja Kathy
Todennäköisesti vyötäröpituus on sitten maksimi. Toki myös aikaisemmat värikäsittelyt vaikuttavat, eli jos latvassa on vaalennusta/hapeteväriä niin se rispaantuu helpommin. Voithan sä kokeilla näitä tyypillisiä kasvatuskikkoja (vitamiinit, päänahan hieronta yms.) jos vaikka saisit boostattua hiusten kasvua tuon kriittisen rajan yli.

Vs: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 19 Marras 2020, 07:55
Kirjoittaja ellen
Marketista löytynyt piimaavalmiste: https://www.terveysmarket.fi/piimax-c-+-biotiini, päivittäisannostus 4 tablettia (piimaata silloin 1040 mg).

Re: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 02 Maalis 2022, 16:16
Kirjoittaja Victoriaforever
Hei! Wanhana juureksena aktivoidun vuosien jälkeen (uudella nickillä).
Ikuisena kasvattajana löysin (kävelykepin?) avun kuiviin hamppuisiin suht vähän käsiteltyihin latvoihini, jotka ovat räjähtäneet lähinnä kohta 3 lapsen repimisen, imetyksen, synnytyksen ja tehohoidon tuloksena :
käytän 2-3kk välein Owow hiustensiloitushoitoa. Ja Bang! Bsl-midback pituisia ohuita hiuksia kehtaa pitää jopa auki! Tämä oli todella ihmeitä tekevä vaikutus ja hyvin toivottu sellainen, vaikka Owow-siloitus meikkaakin hiusta paremman näköiseksi 2-3kk ajaksi. Silti hiuksia on nyt todella paljon miellyttävämpi kasvattaa ja hoitaa hellästi. Olen oikein tyytyväinen miten nyt motivoi kasvattaa kun hiukset todella kiiltävät ja ovat sileät, tuntuvat pidemmiltä ehkäpä juuri siksi että hius on suht sileä juuresta latvaan eikä muutu 15cm latvasta söheröksi. <3

Re: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 04 Maalis 2022, 10:16
Kirjoittaja Morrigan
Mitä tuo owow konkreettisesti tekee hiuksille ja onko sen jälkeen turvallista käyttää esim. vaalennusaineita?

Re: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 08 Maalis 2022, 06:43
Kirjoittaja Mir
Ostin Biorion-ravintolisän hiuksille ja kynsille, siinä on kahden kuukauden annokset (1tabl/pvä). Alunperin sain idean kynsieni takia, mutta eipä haittaa jos hiuksetkin tekis kasvupyrähdyksen ennen kesää. Nyt nää taitaa olla bsl-mitassa ja pisimmilleen olen saanut tukan kasvamaan napaan asti muutama vuosi sitten. Latvoja pitäis käydä leikkauttamassa kyllä myös, ehkä sitten lähempänä kesää. ;D

Re: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 08 Maalis 2022, 18:39
Kirjoittaja Victoriaforever
^ Morriganille ja muillekin tiedoksi: kyseessä on kuulemma "kulttimaineen" saavuttanut kotona tehtävä, kampaamotasoinen kotisiloitus/suoristushoito. Itse en ole kampaaja (kampaaja osaisi selittää paremmin), mutta siis ymmärtääkseni Owow-siloitushoito rakennepaikkaa, suoristaa, siloittaa vegaanisesti ilman kovia kemikaaleja. Harmi kun heidän sivut ovat päivityksessä, uutta luvassa. Itse olen kestotilaaja, suoristusaine, sulfaatiton shampoo ja hoitoaine tulevat automaattisesti kotiin joka 2kk ja maksaa n. 45 euroa. Ennen/jälkeen kuvat ovat kyllä ällistyttäviä heidän sivuillaan, uskon että tulevat uusillekin sivuille. Kieltämättä tämä tuote sai uuden uskon pitkiin, kauniisiin ja ennen kaikkea kiiltäviin hiuksiin, itselläni hiushäpeä katosi vaikka omaankin nyt ohuet hiukset, ne näyttävät siisteiltä auki vaikken ole leikkauttanut näitä puoleen vuoteen kasvatuksen lomassa. ☺️ Anteeksi mainostus 🙈
Itse olen käyttänyt tätä ennen ja jälkeen vaalennuksen (48h väli käsittelyissä) , kampaaja raidoitti ja sanoi että voi vaalentaa käsittelyn jälkeen, pitää vain huomioida se koska kuulemma käsittely meikkaa hiuksia parempikuntoisemman näköiseksi ettei turhan tujuilla vaalennuksilla lähde vaalentamaan.

^Mir, oi vautsi, oletpa saanut loistavia tuloksia ja napaan asti hiukset, wau! 🥰 Kyllä pitkäjänteinen valmisteen popsinta siis kannattaa!

Edittiä

Re: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 09 Maalis 2022, 07:50
Kirjoittaja Mena
Heh, mä taas olen kuullut että owow ei olisi niin hellävarainen kuin mainostetaan. ;D Mutta itse en ole kokeillut, en uskalla.

Mullakin kasvatusprojekti menossa viime syksyisen leikkauksen ja siitä vielä hiusten lisää katkeamisen jäljiltä. Kampaaja vaalensi syksyllä olaplexin kanssa ja ohjeisti käyttämään olaplex kolmosta pari kertaa viikossa. No rakennepaikkaavien yliannostushan siitä tuli ja tukka meni tönköksi, katkesi joka harjauksella sellasia parin sentin palasia. Nyt alkaa niskassa olla sama pituus (mutta muualla ei) kuin leikkauksen jälkeen elokuussa ja olen saanut katkeilun loppumaan kun lopetin kaikki noi spessummat paikkaavat hoidot. Olen nyt pari kuukautta syönyt biotiinia ja kalsiumlisää ja värjään tyveä enää 3% hapetteella, latvaan laitan vain colormaskia. Aika hattaraa on latvat, mutta en halua leikata yhtään kun nää on nytkin kiharana polkkapituiset. :-[ Ajattelin käydä tasoittamassa seuraavan kerran vasta ensi kesänä.

Re: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 22 Maalis 2022, 06:52
Kirjoittaja Mir
Mullakin oli ideana käydä vasta kesällä leikkauttamassa kuivia latvoja pois, mutta hiukan tuntuu jo siltä että saattais olla parempi käydä jo aiemmin. Hassua että tällainen käsittelemätön tukka jolle ei tehdä muuta kuin pidetään nutturalla tai letillä, ei kestä vuottakaan ilman kaksihaaraisia tai niitä valkoisia palloja. Pesen vielä suurimman osan ajasta tukkaa co-pesuilla! Ilmeisesti jos värjäisin tai suoristaisin tätä, niin mulla pysyis hyvänä vaan ihan lyhyt malli kun hiuslaatu on niin hauras ja hento. :o

Re: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 08 Elo 2022, 00:32
Kirjoittaja korkkiruuvi
^ Yksi vinkki mikä tulee mieleen... Käytätkö rakennepaikkaavia vai kosteuttavia hoitiksia? Ehkä ongelma on ratkennut tai latvat lähteneet, mutta sopiihan tää yleisemminkin. Itse sain värjäämisen lopetettuani ja hiukset sittenkin hauraiksi todettuani havahtua siihen, että oma luonnonkiharani on käsittelemättömänäkin paitsi kuivaa myös huokoista ja tarvitsee kosteutuksen lisäksi rakennepaikkausta. Ennen sen tajuamista hiuksissa vilisi palloja ja kaksihaaraisia. Karheat mun hiukset vieläkin on, mutta yhä paremmilta näyttää ja on aina vaan paremmassa kunnossa kun hoitometodit kehittyy yhä paremmin omia hiustarpeita ja -tavoitteita palveleviksi, toki niiden välillä voi joutua tekemään kompromissejakin. Hiusten hoidossa hifistely ei suinkaan vaadi värjäyksiä... ;D

Re: Kasvattajien oma ketju

Lähetetty: 27 Syys 2022, 06:56
Kirjoittaja Mir
^ Mulla on vain kosteuttavia tuotteita käytössä. Vois kyllä koittaa jotain rakennepaikkaavaa noihin latvoihin josko vähän hillitsis tuota haarautumista. :D