Kasvattajien oma ketju

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

Siinä se on: vyötärömitta nyt mullakin :T En usko että omaa terminaalipituutta olen vielä saavuttanut, mutta tällä hetkellä en varsinaisesti aseta enää mitään pidempää tavoitemittaa, vaan tykkään tästä ja keskityn hellimään pituuksia ja varsinkin latvoja. Sitten kun latvat kaipaa saksimista, niin ei ole mitään ongelmaa sitä tehdä. Jos lisäsenttejä vielä tulee niin se on ok, mutta kuten sanoin, olen tähänkin mittaan hyvin tyytyväinen joten en ole enää aktiivinen hiustenkasvattaja  :)
Lilli
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 197
Liittynyt: 24 Helmi 2014, 08:23

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Lilli »

Oi vau! Olisinpa minäkin vyötärömitassa! Laittakaa meille muille kuvia. 😊
1c/2a M iii waist length. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvatus 09/13-17. Omalla värillä mennään.
scoundrel
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 416
Liittynyt: 19 Maalis 2012, 13:31

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja scoundrel »

Olen välillä mikrotrimmaillut kaksihaaraisia (latvoista lähti yksi kerta leffaa katsoessa melkein kourallisen verran). Mutta muuten ei ole suunnitelmissa leikata, vaikka mulle kampaajatuttu sanoi jossain kohtaa ettei voi kasvattaa kauheasti pidemmäksi kun on niin ohut tukka. Pyh sanon minä, kasvatan just niin pitkät hiukset kuin haluan (tai siis niin pitkäksi kuin ne kasvavat). Hiukset yltää nyt eteen heitettynä rintojen päälle ihan kevyesti ja takaa ollaan varmaan muutaman sentin päässä vyötärömitasta.

edit. kuva pois
Viimeksi muokannut scoundrel, 22 Joulu 2015, 10:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

^Ihanat!

Minun kasvatusprojekti etenee tuskastuttavan hitaasti. Syyskuun alussa siistittiin kampausta hieman ja nyt tuntuu, ettei tämä ole kasvanut yhtään, mutta on aivan räjähtäneen näköinen taas. Kasvun huomaa vain otsatukassa, joka alkaa yltää taas silmien tasoon. Pitäisiköhän kasvattaa sekin pitkäksi? Viimeksi leikattiin lyhyemmäksi. Miten voi polkkamitan saavuttaminen olla näin vaikeaa?
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Eudokia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 672
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:59

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Eudokia »

Hiukset lähestyy kainalomittaa. Näin painajaisen missä olin varannut ajan kampaajalle eikä minulla ollut aikomustakaan antaa leikata tai värjätä.  :D Totaalista saksimislakkoa taitaa olla parisen kuukautta takana eikä ole yhtään tehnyt mieli lyhentää.  :) Lopullisena tavoitteena vyötärömitta, lähitavoite kainalomitta, jonka saavutan varmaan jo tämän vuoden puolella.
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am
Evakkosiili
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 76
Liittynyt: 12 Syys 2013, 21:19

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Evakkosiili »

Plääh. Hiukset oli jo kainalomitassa, kun päätin käydä tasaamassa latvoja. Otettiin pari senttiä pois, mutta ikäväkseni huomasin että kaksihaaraisia löytyy edelleen.

Kasvatusprojektit tyssää yleensä samaan ongelmaan: en malta olla heilumatta föönin ja rautojen kanssa, ja latvusto päätyy lopulta niin huonoon kuntoon että menetän hermot ja pätkäisen polkkaan. Josko tämän kerran jaksaisi olla kärsivällinen.
Viimeksi muokannut Evakkosiili, 01 Marras 2015, 18:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja elly »

Ai että mä rakastan tätä tunnetta, kun hiukset valuu pitkin selkää melkein vyötärölle asti. :-* Ei tää kuitenkaan pelkkää poutaa ole, sillä mulla vaikuttaa olevan sulkasato menossa. Luonnollistahan tuollainen on, mutta kovasti sitä haluaisi pitää kaikki hiuksensa. Uskon kuitenkin, että voin vielä saavuttaa tavoitteeni tänä vuonna.
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja enna »

Ehkä voin jo sanoa olevani mid-backissa sen bsl:n sijaan. Mulla on taas ristiriitaisia tuntemuksia tästä, toisaalta haluaisin lisää mittaa koska lettikampaukset näyttävät paremmalta pitkässä ja paksussa tukassa (samoin kuten perus poninhäntä), mutta vähän lyhyemmässä mallissa olisi ehkä enemmän särmää. Toisaalta, olen tästä pituudesta jo aiemmin napsaissut lyhyemmäksi, jota aloin katumaan lähes välittömästi. Ikuinen kierre, mitäköhän mun pitäisi tehdä, että olisin tukkaan tyytyväinen?
Lilli
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 197
Liittynyt: 24 Helmi 2014, 08:23

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Lilli »

Olen tasoittanut hiuksia viimeksi heinäkuussa, jolloin lyhennettiin noin 5 cm. Nyt hiukset näyttää olevan melkein samassa mitassa kuin silloin ja kyllä, taas on alkanut löytymään kaksihaaraisia.  :-[ Onneksi ei vielä kovin paljoa, joten sinnittelen ainakin joulukuulle tämän kanssa. Tämä näyttää olevan sellainen kasvatusvaihe jossa jumin pidempään, pitäisi nyt vaan olla leikkaamatta montaa senttiä. Byhyyy minäkin haluan vyötärömittaiset hiukset ja siihen menee vielä varmaan vuosi.  :'(
1c/2a M iii waist length. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvatus 09/13-17. Omalla värillä mennään.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Marie Corelli kirjoitti: ^Ihanat!

Minun kasvatusprojekti etenee tuskastuttavan hitaasti. Syyskuun alussa siistittiin kampausta hieman ja nyt tuntuu, ettei tämä ole kasvanut yhtään, mutta on aivan räjähtäneen näköinen taas. Kasvun huomaa vain otsatukassa, joka alkaa yltää taas silmien tasoon. Pitäisiköhän kasvattaa sekin pitkäksi? Viimeksi leikattiin lyhyemmäksi. Miten voi polkkamitan saavuttaminen olla näin vaikeaa?
Olen kasvattanut myös ihan lyhyestä hiukset tähän puolipitkään malliin. Hiukset ovat nyt hartiapituiset, takaa pidemmät.

Kaikista tärkein neuvo on: älä leikkaa. Jos silloin tällöin ottaa sentin tai pari, se voi tuntua pieneltä määrältä, mutta hiusten kasvussa se on paljon.

Kun kasvatin hiuksia pitkiksi, niin en leikannut edes siinä pahimmassa vaiheessa (kun hiukset olivat ihan lyhyet). Kyllä tuosta vaiheesta pääsee kohta ohi, ja kun saavuttaa sen polkkapituuden, niin ei koske saksiin. :) :ts
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

^Nyt yriränkin olla mahdollisimman pitkään leikkuuttamatta. Tavoitemitan saavutettuani on ehkä pakko käydä, koska niskahiukset kasvavat sellaisena lippana johtuen lyhyestä mallista. Säästyyhän siinä kivasti rahaakin, kun ei käy kampaajalla  :).
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Hiuksisto on saavuttanut runsaan bsl-mitan, keväällä pätkäistyt 10 senttiä hiusta alkavat olla korvaantuneet uudella ja paremmalla. Värjäämisen lopettamisen myötä hiukset alkavat olla kohtishyvässä kunnossa, ja huolimatta puolen vuoden leikkaustauosta latva ei näytä ihan kamalalta, ja voin pitkittää leikkaamista vielä hetken, ehkä jouluun. Silloinkin aion luopua ehkä sentistä tai kahdesta.

Viime vuosina mun hiukset eivät ole kasvaneet juuri tätä pituutta pidemmäksi, latvan mureneminen on tämän jälkeen ylittänyt kasvunopeuden. Hivenen pidempään lopputulokseen olen kyllä päässyt, mutta latva on alkanut olla niin kehnoa ja kuivaa, että saksiin on täytynyt tarttua. Omaväriprojekti on kuitenkin parantanut kuntoa. Latvoissa on vielä vähän vanhoja vaalennuksia, mutta ei enää niin moninkertaisia, ettäkö ne murenisivat ihan käsiin. Mua jännittää ihan hirveästi, voisiko mulla nyt ihan oikeasti olla mahdollisuus saada tätä vielä kasvatettua! Huijausmitalla pituus on nyt 74 senttiä, tavoitepituuteni voisi olla jossain 80-85 välillä - sillä edellytyksellä, että latva olisi hyvännäköinen loppuun asti, hyvä kunto on mulle pitutta tärkeämpää kuitenkin.

Nyt hiukset alkavat kuitenkin olemaan taas siinä pituudessa, että ne voi mieltää jo pitkiksi hiuksiksi. Mikähän seuraava projekti voi olla, jos tavoitepituus todella tulee joskus saavutettua, omaväriprojektikin vetelee viimeisiään.. Jotenkin ihan absurdia kuvitella projektitonta tukkaa ;D
SannaS
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 751
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 20:08

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja SannaS »

Taas .Jälleen kerran olen kasvattajien leirissä .Tai olen ollut jo 3v eli siitä lähtien kun edellisen kerran kuvittelin tykkääväni lyhyemmästä tukasta. On rapiat 5kk edellisestä kampaajalla käynnistä ja etuhiuksista huomaa "hieman" pituutta tulleen ja mallin kasvaneen ulos .Samalla latvaa leikattiin u-muotoon ja pisimmät hiukset on jo yli bsl-mitassa. Mulla ei ole ollu vuosikausiin näin pitkiä hiuksia ja vitsit mä olen onnellinen ja tyytyväinen! Vielä kun sais näihin uuden kivan värin  :l
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.
pölyhuiska

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja pölyhuiska »

Hiukset on 41cm, hipoo bsl:ää. ensi kuussa leikkautan sentin kun en enempää vielä raaski. Oon tässä pohtinut että pakko mun on jossain vaiheessa leikata tätä pehkoa ihan kunnolla.. mutta en pidä tän hetkisestä pituudesta, joten päädyin siihen ratkaisuun, että kasvatan vielä 45:een senttiin ja sitte pätkäsen 10cm pois muutamassa erässä. Muutamia kakshaaraisia löytyy ja paljon vaalennuksesta kärvistyneitä yksittäisiä hiuksia  >:( myös hiusten tyvessä on katkeilleita ja kärvähtäneitä hiuksia niin oon alkanut miettimään että pitäiskö vieläkin pitkittää tyven värjäysväliä (en kyllä haluais olla epähuolitellun näköinen) tai antaa oman värin kasvaa tai värjätä vaaleanruskeiksi vaaleilla raidoilla, että ei tulis enempää vauriota? En todellakaan tiedä mikä ois paras ratkaisu tähän.. Osaako joku viisaampi sanoa, oisko vaaleanruskea raidoitettu väri yhtään vähemmän kuluttava kuin vaalennus olia 10.1 sävyllä? ???
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja enna »

Noniin, tukka on mid-backissä mutta en ole tyytyväinen. Mulla on luonnostaan sen verran suora tukka (vaikkakin helposti muotoiltavissa), että ihan laittamattomana, esim. heti suihkun jälkeen tukka on niin tylsä. Osaksi värjäämätön, ponnarinympärys ei sitä 7,5-8,0 cm enempää.. Näin pitkä tukka on myös vähän vaikeampi/hitaampi/tylsempi/rasittavampi laitettava. Joo, onhan se kiva sitten illanvietossa isona ja laitettuna tai juhlissa kiharoina, mutta en tiedä.. Letitkin näyttävät pitemmässä tukassa paremmilta.

Veikkaan, että hiusten värjääminen olisi ratkaisu tähän - se toisi hiuksiin särmää, ryhtiä ja rakennetta eikä näyttäisi nykyisen tylsältä. En kuitenkaan haluaisi taas siirtyä kestovärien myrkkyihin, kasvivärien punavoittoisuus ei ole mun juttu ja elumenit kiinnostaisi, mutta se tulisi pidemmän päälle kalliiksi.
Vastaa Viestiin