Kasvattajien oma ketju

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Eudokia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 672
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:59

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Eudokia »

Tykkään ihan hirmuna tästä hartiamittaisesta tukasta, mutta koska kampaajalle on mennyt tämän vuoden puolella niin paljon rahaa niin ajattelin lakata käymästä kampaajalla tyystin ja annan nyt vaan olla luonnontilassa ja kasvaa.  :D Tavoitteena alkuun vuosi ilman leikkausta. Kynsiä saa leikata jokatoinen päivä, joten hiukset kasvanee vauhdilla myös.

Hoksasin kuinka käteviä ovat invisibobblet. Hyvin pysyy tämänmittainen tukka kiinni. En ole varsinaisesti kasvattelija tällä hetkellä, mutta päätin vaan, että antaa hiusten olla  :) Otsis kasvakoon myös.

Oma väri on ihana! Näyttää ihan tummalta.

But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja enna »

Onneksi sain Livboxista hiusten hoitoöljyn - en ole nimittäin pitkään aikaan hoitanut hiuksia, vaan pysynyt pesu-pikahoitis-harjaaminen-tupeeraus -linjalla jo jonkin aikaa. Olen aika vähän kiinnittänyt muutenkin huomiota hiuksiin, en ole juurikaan pälyillyt oman värin rajaa tai sitä, milloin midback-raja menisi rikki (ellei ole jo mennyt).

Olen vihdoin siis kasvatuksen rennossa vaiheessa!
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Aivina kirjoitti: Hiuksella on tietty ikä, minkä se elää. Onko se eri mittainen eri ihmisillä? Selittääkö tämä sen, että mun hiukset eivät ole koskaan olleet vyötärömittaa pidemmät, vaikka olen ollut välillä vuosia leikkaamatta? Voiko hiuksen ikää jotenkin pidentää? Voiko sen irtoamista karvatupesta estää/ehkäistä/vähentää?

Voiko mulle ikinä kasvaa lantiomittaista tukkaa?
Kyllä, juuri noin. Jokaisella ihmisellä on ns. henkilökohtainen hiuksen maksimimitta, minkä pituiseksi se voi enintään kasvaa. Toisilla hiukset kasvaa esim. olkapäille saakka, ja sitten ne alkavat "putoamaan", eli menevät siihen lepovaiheeseen, ja aloittavat taas uuden kasvun.

Minulla hiukset ovat olleet pisimmillään noin vyötärömitassa, mutta en ole kokeillutkaan kasvattaa sen pidemmiksi. Nyt tavoitteena on kasvattaa niin pitkäksi, kuin kasvaa. Siinä selviää hiuksen maksimimitta.

Hiuksen kasvua ei voi oikein nopeuttaa, ainakaan huomattavasti. Karvatupesta irtoamista ei voi estää. Hiuksen ikää ei voi pidentää, se putoaa silloin kuin putoaa (maksimimitta). Latvojen suojaus ja hyvät hoitotuotteet kuitenkin auttavat, ettei latva lähde kuivumaan tai murenemaan.
scoundrel
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 416
Liittynyt: 19 Maalis 2012, 13:31

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja scoundrel »

Mäkin tässä kokeilen että kuinka pitkäksi saan hiukset kasvamaan... en ole koskaan kokeillut, joten haluan tietää kuinka pitkäksi nämä on edes mahdollista kasvattaa. Nyt keikutaan jossain BSL:n ja vyötärön välimaastossa, ja taitaa olla pisimmät hiukset koko aikuisiällä (joskus olen ollut leikkaamatta pitkiäkin aikoja, mutta samalla värjännyt/blondannut niin hiukset ei ole olleet optimaalisessa kunnossa kasvatusta ajatellen ja latvat ovatkin yleensä hapertuneet ennen aikojaan enkä ole päässyt BSL:ää pitemmälle).

Näin muuten viime yönä unta että hetkellisessä mielenhäiriössä leikkasin itselleni leukamittaisen polkan. Unessa tajusin samantien että tuli tehtyä kauhea virhe, ja kauhea poruhan siinä pääsi. Aamulla herätessä piti napata letistä heti kiinni varmistaakseni että hiukset on vielä tallessa. ;D
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

scoundrel kirjoitti: Näin muuten viime yönä unta että hetkellisessä mielenhäiriössä leikkasin itselleni leukamittaisen polkan. Unessa tajusin samantien että tuli tehtyä kauhea virhe, ja kauhea poruhan siinä pääsi. Aamulla herätessä piti napata letistä heti kiinni varmistaakseni että hiukset on vielä tallessa. ;D
Olen nähnyt samanlaisia painajaisia itsekin, ne on ihan kauheita ;D. Ihan oikeasta elämästä on kuitenkin se, kun leikkasin huonokuntoiset hiukset siilitukaksi, ja aamulla heräsin "missä hiukset on".. 0_0 Se oli ihan kauhea tunne silloin :P. Onneksi hiukset kasvavat nyt hyvin ja vahvoina, mittaa on nyt yli olkapään.
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Missä vaiheessa ihan lyhyestä kasvattaessa pitäisi käydä leikkuuttamassa hiuksia? Olen käynyt kampaajalla viimeksi toukokuussa, jonka jälkeen päätin kasvattaa hiuksia. Tukka on nyt aika epätasainen, eli niskasta pitkä jne.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja kaarina »

^ Tapojahan on tietysti monia, mutta itse koin helpommaksi siistiä tukkaa alkuvaiheessa usein - pahinta mielestäni matkalla lyhyestä polkkaan on ne muodottomat moppivaiheet, joista (ainakin itse) näkee, että malli ei ole tarkoituksenmukainen, vaan kasvatusvaihe. Voisin kuvitella, että toukokuusta kasvaneet lyhyet hiukset olisivat ehkä juuri nyt hyvässä tasausvaiheessa. Niskasta poikki, etuosan ja sivujen kasvatusta, ja parin-kolmen kuukauden kuluttua taas niskasta poikki ja ehkä jotain muotoilua. Jos välivaiheessakin näyttää suht ookoolta, sujuu kasvatus helpommin, eikä ehkä tule sitä "pakkoa" luovuttaa ja palata lyhyeen.  :)

Itse leikkautin eilen vihdoin kunnolla muotoillun polkkatukan (edellisen kerran oli niskan tasaus kesäkuussa). Pituus on reilu leukapituus, ja aikeena kasvattaa tämä suunnilleen solisluihin saakka. Jos sitten vielä huvittaa, niin miksei pitkäksikin. Seuraavan kerran ajattelin tasoittaa vuodenvaihteessa, ellei kunto jostain syystä räjähdä ennen sitä.

Edit. Tässä blogissa on aika hyvä, realistinen kuvasarja pixien kasvatusvaiheista. http://www.unspeakablevisions.com/2012/04/pixie-cut-series-part-3-growing-it-out.html?spref=pi
Viimeksi muokannut kaarina, 05 Syys 2015, 12:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mimi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 301
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 11:44

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Mimi »

^^Täällä taas ihan toisenlainen pixiestä pitkäksi tarina  :D En siis leikkauttanut tukkaa kuin kerran sen ollessa 4cm-solisluu pituus. Itse napsaisin pois niska hiipan (n.3cm pois) kun se sojotti joka suuntaan, pituus oli juuri ja juuri korvat peitossa. Tein tukkaan paljon "pannalla tukka taakse ja niska pinneillä siistikski" kampauksia. Joskus meinasi usko loppua mutta en vain raaskinut käydä mitään mallia hakemassa. Tukka siis vielä taipui siinä "korvat piilossa juuri ja juuri ja niska sojottaa pitkänä" -mallissa joka suuntaan  ;D kun päästiin leuka pituuteen oli niska jo ponnarille hyvin menevä :)
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja kaarina »

Mulla on sen verran ohut tukka, että se näyttää kauhealta, jos se on rumasti leikattu, huonokuntoinen tai muuten epämääräinen. Paksu ja taipuisa tukka mielestäni kestää kasvatusvaiheen tai vaikkapa huonot latvat paljon kivuttomammin!  :) Omalta kohdaltani olen huomannut myös, että minun helpompi luopua aina silloin tällöin parista, kolmesta sentistä, kuin vaikkapa kasvattaa vuosi, ja sitten joutua osittain leikkamaan vaikkapa kymmenen senttiä, vaikka tavoitemalli sitä vaatisikin.
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

^Minullakin on ohut tukka ja olen samaa mieltä siitä, että tämä näyttää mallistaan kasvaneena kamalalta. Niskatukkaa en saa mitenkään pinneillä kiinni, koska tukkani on niin ohut ja liukas. Otsatukassakin on vaikeaa saada pinnit pysymään. Ehkä teen niin, että leikkuutan hiuksia vähän.

Edit. Tajusin juuri, että kun minulla oli viimeksi pitkä tukka, oli se rakennevaurion takia aivan eri tuntuinen kuin nyt kasvattaessa. Nyt tukka on käsittelemätön ja tuntuu pehmeältä.
Viimeksi muokannut Marie Corelli, 05 Syys 2015, 22:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Sassy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 698
Liittynyt: 01 Tammi 2010, 18:35

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Sassy »

Kasvattelu jatkuu myös täällä. Alan hiljalleen lähestyä maagista 6 kuukauden rajaa, jolloin olen yleensä käynyt leikkaamassa hiuksia. Latva näyttää kuitenkin vielä yllättävän hyvältä, joten eiköhän suht kivuttomasti leikkauslakko jatku vuodenvaihteeseen. Pituus on juuri ja juuri puoleen selkään, eli vihdoin BSL-mitta on ylittynyt. Kunhan vain tuotteet ovat riittävän kosteuttavia, tuntuvat hiukset kivan terveiltä ja pituuskin alkaa miellyttää vähitellen. Oman värin kasvatus on selkeästi helpottanut tätä projektia, eikä latva hamppuunnu enää samoin kuin värjättynä. Tästä on kiva jatkaa!
Sans élégance de coeur, il n'y a pas d'élégance.
- Yves Saint-Laurent
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Minä kävin leikkuuttamassa hiuksia hieman siistimmiksi. En ollut varma, haluanko kasvattaa otsatukkaa, joten leikkuutin sen kulmakarvojen korkeudelle ja katson, miltä se näyttää tukan kasvaessa. Sivuilta hiukset harottivat aika epätasaisina, joten sieltäkin leikattiin, samoin niskahiuksia leikattiin lyhyemmiksi. Kasvattaminen jatkuu  :).
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Gekko
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 652
Liittynyt: 21 Syys 2011, 08:58

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Gekko »

Unohdin oman hiustenkasvatusprojektini ja kaiken asiaan liittyvän pariksi vuodeksi, kun keskityin muihin asioihin. Ei tullut tehtyä hiuksille mitään muuta kuin pestyä ja hennattua ja hyvin satunnaisesti saksittua latvoista sentti pari pois. Ja yleensä vielä tukka tuli unohdettua puikkonutturalle.

Sitten eräänä päivänä huomasin randomisti, että milloin nämä kasvoivat vyötärölle asti.&nbsp; 0_0 <3

Vähän kiinnostaa kokeilla, että miten pitkiksi nämä on mahdollista kasvattaa ennen kuin tulee raja vastaan hiusten eliniässä. Joten taidan mennä samalla reseptillä eteenpäin.&nbsp; :O
Hennatut vyötärömittaiset hiukset 1b M ii.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja elly »

Voi kävisipä minullekin noin, että havahtuisin vyötärömittaan.&nbsp; :-* Mutta tottahan tuo on, että unohtaminen on paljon parempi tapa kuin senttien neuroottinen kyttääminen. :D

Mä löysin itselleni hyvän keinon seurata hiusten kasvua, sillä mulla on yhdet korkeavyötäröiset farkut, joiden vyötärö on juuri siinä tavoitekorkeudella. Latvoissa on taas kaksihaaraisia, mutta yritän vielä ratkaista tilannetta palaamalla S&D -rutiiniin ja jätettävien käyttöön, sillä tavoitteenani on olla leikkaamatta loppuvuoden.

ZombieQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2053
Liittynyt: 22 Heinä 2007, 11:03

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja ZombieQueen »

Huomasin viime viikonloppuna sellaisen ihanan tunteen kun istui ja paita nousi selästä niin pisimmät hiukset kutittivat vyötäröä selästä. :l Tosin mun hiukset ei ole tasapituiset niin tuo oli tosiaan vain pisimmät hiukset.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii
Vastaa Viestiin