Kasvattajien oma ketju

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja ellen »

Mulla vauvahiusten vahvistukseen on auttanut silica, eli piimaa. Halpoja nappeja, joita saa ihan marketistakin. Suurella annostuksella hiukset kasvavat, kynnet kasvavat, mutta valitettavasti myös ne myös epätoivotut karvat saavat myös lisää kasvuvoimaa.
Kathy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Elo 2010, 16:19

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Kathy »

^Voitko laittaa, että minkä suuruista annostusta vedät ja myös mielellään kyseisten pillereiden merkin. Nimim. jauhe tökkii  ;D
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)
Xhex0879
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 99
Liittynyt: 14 Elo 2017, 12:51

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Xhex0879 »

Lyhensin vyötärö mittaisia hiuksia 10cm. En saa kasvatettua hiuksia tasapitkinä vyötärölle asti, hiukset alkaa ohentumaan vyötärö pituudessa. Hiuksten latvat enää sellasta ohutta hapsua vyötärö pituudessa kun kaikki hiukset ei kasva niin pitkiksi. Onko se vaan niin että  hiukset ei kasva vyötärö mittaa pidemmiksi. Oisin halunnu lantio mittaiset hiukset mut ne taitaa jäädä haaveeksi.
Viimeksi muokannut Xhex0879, 17 Marras 2020, 15:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vyötäröpituus, hennalla värjäystä vuodesta 2014
Kathy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Elo 2010, 16:19

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Kathy »

Todennäköisesti vyötäröpituus on sitten maksimi. Toki myös aikaisemmat värikäsittelyt vaikuttavat, eli jos latvassa on vaalennusta/hapeteväriä niin se rispaantuu helpommin. Voithan sä kokeilla näitä tyypillisiä kasvatuskikkoja (vitamiinit, päänahan hieronta yms.) jos vaikka saisit boostattua hiusten kasvua tuon kriittisen rajan yli.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja ellen »

Marketista löytynyt piimaavalmiste: https://www.terveysmarket.fi/piimax-c-+-biotiini, päivittäisannostus 4 tablettia (piimaata silloin 1040 mg).
Victoriaforever
Haiven
Haiven
Viestit: 3
Liittynyt: 01 Maalis 2022, 19:08

Re: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Victoriaforever »

Hei! Wanhana juureksena aktivoidun vuosien jälkeen (uudella nickillä).
Ikuisena kasvattajana löysin (kävelykepin?) avun kuiviin hamppuisiin suht vähän käsiteltyihin latvoihini, jotka ovat räjähtäneet lähinnä kohta 3 lapsen repimisen, imetyksen, synnytyksen ja tehohoidon tuloksena :
käytän 2-3kk välein Owow hiustensiloitushoitoa. Ja Bang! Bsl-midback pituisia ohuita hiuksia kehtaa pitää jopa auki! Tämä oli todella ihmeitä tekevä vaikutus ja hyvin toivottu sellainen, vaikka Owow-siloitus meikkaakin hiusta paremman näköiseksi 2-3kk ajaksi. Silti hiuksia on nyt todella paljon miellyttävämpi kasvattaa ja hoitaa hellästi. Olen oikein tyytyväinen miten nyt motivoi kasvattaa kun hiukset todella kiiltävät ja ovat sileät, tuntuvat pidemmiltä ehkäpä juuri siksi että hius on suht sileä juuresta latvaan eikä muutu 15cm latvasta söheröksi. <3
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Re: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Mitä tuo owow konkreettisesti tekee hiuksille ja onko sen jälkeen turvallista käyttää esim. vaalennusaineita?
Mir
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 650
Liittynyt: 22 Loka 2007, 17:01

Re: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Mir »

Ostin Biorion-ravintolisän hiuksille ja kynsille, siinä on kahden kuukauden annokset (1tabl/pvä). Alunperin sain idean kynsieni takia, mutta eipä haittaa jos hiuksetkin tekis kasvupyrähdyksen ennen kesää. Nyt nää taitaa olla bsl-mitassa ja pisimmilleen olen saanut tukan kasvamaan napaan asti muutama vuosi sitten. Latvoja pitäis käydä leikkauttamassa kyllä myös, ehkä sitten lähempänä kesää. ;D
Victoriaforever
Haiven
Haiven
Viestit: 3
Liittynyt: 01 Maalis 2022, 19:08

Re: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Victoriaforever »

^ Morriganille ja muillekin tiedoksi: kyseessä on kuulemma "kulttimaineen" saavuttanut kotona tehtävä, kampaamotasoinen kotisiloitus/suoristushoito. Itse en ole kampaaja (kampaaja osaisi selittää paremmin), mutta siis ymmärtääkseni Owow-siloitushoito rakennepaikkaa, suoristaa, siloittaa vegaanisesti ilman kovia kemikaaleja. Harmi kun heidän sivut ovat päivityksessä, uutta luvassa. Itse olen kestotilaaja, suoristusaine, sulfaatiton shampoo ja hoitoaine tulevat automaattisesti kotiin joka 2kk ja maksaa n. 45 euroa. Ennen/jälkeen kuvat ovat kyllä ällistyttäviä heidän sivuillaan, uskon että tulevat uusillekin sivuille. Kieltämättä tämä tuote sai uuden uskon pitkiin, kauniisiin ja ennen kaikkea kiiltäviin hiuksiin, itselläni hiushäpeä katosi vaikka omaankin nyt ohuet hiukset, ne näyttävät siisteiltä auki vaikken ole leikkauttanut näitä puoleen vuoteen kasvatuksen lomassa. ☺️ Anteeksi mainostus 🙈
Itse olen käyttänyt tätä ennen ja jälkeen vaalennuksen (48h väli käsittelyissä) , kampaaja raidoitti ja sanoi että voi vaalentaa käsittelyn jälkeen, pitää vain huomioida se koska kuulemma käsittely meikkaa hiuksia parempikuntoisemman näköiseksi ettei turhan tujuilla vaalennuksilla lähde vaalentamaan.

^Mir, oi vautsi, oletpa saanut loistavia tuloksia ja napaan asti hiukset, wau! 🥰 Kyllä pitkäjänteinen valmisteen popsinta siis kannattaa!

Edittiä
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Re: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Mena »

Heh, mä taas olen kuullut että owow ei olisi niin hellävarainen kuin mainostetaan. ;D Mutta itse en ole kokeillut, en uskalla.

Mullakin kasvatusprojekti menossa viime syksyisen leikkauksen ja siitä vielä hiusten lisää katkeamisen jäljiltä. Kampaaja vaalensi syksyllä olaplexin kanssa ja ohjeisti käyttämään olaplex kolmosta pari kertaa viikossa. No rakennepaikkaavien yliannostushan siitä tuli ja tukka meni tönköksi, katkesi joka harjauksella sellasia parin sentin palasia. Nyt alkaa niskassa olla sama pituus (mutta muualla ei) kuin leikkauksen jälkeen elokuussa ja olen saanut katkeilun loppumaan kun lopetin kaikki noi spessummat paikkaavat hoidot. Olen nyt pari kuukautta syönyt biotiinia ja kalsiumlisää ja värjään tyveä enää 3% hapetteella, latvaan laitan vain colormaskia. Aika hattaraa on latvat, mutta en halua leikata yhtään kun nää on nytkin kiharana polkkapituiset. :-[ Ajattelin käydä tasoittamassa seuraavan kerran vasta ensi kesänä.
Mir
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 650
Liittynyt: 22 Loka 2007, 17:01

Re: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Mir »

Mullakin oli ideana käydä vasta kesällä leikkauttamassa kuivia latvoja pois, mutta hiukan tuntuu jo siltä että saattais olla parempi käydä jo aiemmin. Hassua että tällainen käsittelemätön tukka jolle ei tehdä muuta kuin pidetään nutturalla tai letillä, ei kestä vuottakaan ilman kaksihaaraisia tai niitä valkoisia palloja. Pesen vielä suurimman osan ajasta tukkaa co-pesuilla! Ilmeisesti jos värjäisin tai suoristaisin tätä, niin mulla pysyis hyvänä vaan ihan lyhyt malli kun hiuslaatu on niin hauras ja hento. :o
korkkiruuvi
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 219
Liittynyt: 11 Joulu 2015, 01:24

Re: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja korkkiruuvi »

^ Yksi vinkki mikä tulee mieleen... Käytätkö rakennepaikkaavia vai kosteuttavia hoitiksia? Ehkä ongelma on ratkennut tai latvat lähteneet, mutta sopiihan tää yleisemminkin. Itse sain värjäämisen lopetettuani ja hiukset sittenkin hauraiksi todettuani havahtua siihen, että oma luonnonkiharani on käsittelemättömänäkin paitsi kuivaa myös huokoista ja tarvitsee kosteutuksen lisäksi rakennepaikkausta. Ennen sen tajuamista hiuksissa vilisi palloja ja kaksihaaraisia. Karheat mun hiukset vieläkin on, mutta yhä paremmilta näyttää ja on aina vaan paremmassa kunnossa kun hoitometodit kehittyy yhä paremmin omia hiustarpeita ja -tavoitteita palveleviksi, toki niiden välillä voi joutua tekemään kompromissejakin. Hiusten hoidossa hifistely ei suinkaan vaadi värjäyksiä... ;D
Mir
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 650
Liittynyt: 22 Loka 2007, 17:01

Re: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Mir »

^ Mulla on vain kosteuttavia tuotteita käytössä. Vois kyllä koittaa jotain rakennepaikkaavaa noihin latvoihin josko vähän hillitsis tuota haarautumista. :D
Vastaa Viestiin