Kasvattajien oma ketju

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja bubbs »

^Oleko kokeillut yökampauksia, joilla aikaansaada kiharoita? Mä esimerkiksi nukun keskimäärin ehkä joka toisen yöni nallenkorvanutturat päässä, eli kaksi ponnaria korkealle, hiusten tiivis kieputtaminen sukkadonitsien ympärille ja vielä lisäsukat päälle varmistamaan nutturoiden koossapysyminen. Lopputuloksena on iso, ihana kiharapilvi, ei lammassäkkärää. Jossain ketjussa täällä (kiharat ilman lämpöä -tyyppinen ketju ehkä?) esitelty yö-halo aikaansaa myös isot, kauniit kiharat, lainemaisemmat kuin sukkanutturat, parhaimmillaan varmasti pitkässä tukassa. Nämä ei ainakaan vaadi laittamista juuri lakan suihkimista ja käsin sohimista enempää.

Mä en oo niin vakuuttunut ikinä siitä, ettäkö pelkällä värillä saisi tehtyä tukasta ei-tylsän, ja vastaavasti en pidä mitään väriä itsessään tylsänä.
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja enna »

Mä olen vähän huono tekemään yökampauksia, en meinaa saada niistä kunnollisia. Joko niistä tulee liian käkkäriä/pörröisiä, niihin nää esim. rumat ponnarinrajat, kampauksesta tulee toispuoleinen tai sitten tukka on muuten ihan päätä myöten mutta latvat ovat muhkeammat. Letit on ehkä se juttu, mitä mun tulee silloin tällöin yöksi väännettyä.

Olen kyllä hyviä videoita nähnyt yökampauksille, ehkä pitäisi vaan testailla ja harjoitella, jotta löytyisi joku itselle sopiva jota voisi käyttää ihan säännöllisesti.
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Minä teen yöksi nutturan päälaelle. Vähän samaan tapaan kuin mitä kieputtaisin puikkonutturan, mutta puikon sijaan kiinnitän sen vanhalla kunnon 90-luvun hiusdonitsilla. Sellaisella isolla kankaalla päällystetyllä, tiätteks? Tai no ei kai se enää edes ole mikään 90-luvun juttu, kun olen nähnyt niitä tänä syksynä myynnissä ainakin Seppälässä.

Mun tukkaan ei siitä kauhean pysyväisiä kiharoita tule, mutta eipähän sotkeennu tukka yöllä.
tipson
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1338
Liittynyt: 03 Tammi 2012, 20:04

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja tipson »

Musta tuntuu, että mun hiukset on enemmän sotkussa yökampauksen jäljiltä verrattuna siihen että hiukset ois vaan auki  :D kuten ennallakin niin mullakin menee hiukset pörröisiksi ja esim. nutturoilla saan aikaan epämääräisiä laineita toiselle puolelle, kun toisella puolella päätä on jäätävät kikkurat  ::)
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja bubbs »

^Mullakin pörrööntyy tosi herkästi jos kampauksessa on yhtään epämääräisyyttä, esim. pantakiharoita mulle on ihan toivotonta yrittää tehdä, lähinnä se panta rihmastoituu sinne hiusten sisään, saksia käyttämällä saa pelastettua esiin sähköiskun saaneen riittaväisäsen. Mun hiuslaatu on lähtökohtaisen pörrönen ja erittäin helposti kihartuva, sekä erittäin helposti kaaostuva. Täytyy vaan tehdä sellaisia kampauksia, jotka saa pidettyä tarpeeksi tiukkana ja jossa se hiuksisto on yhtenä (tai muutamana) jämäkkänä nippuna, niin on vielä avatessakin sleek.
Monty
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 581
Liittynyt: 19 Heinä 2012, 12:10

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Monty »

Olen havainnut hyväksi yökampauksia tehdessä ne pienet mustat/värikkäät kumilangat joita myydään tyyliin sata yhdessä cailapin pussissa, eivät aiheuta niin kovia painaumia, eivät liu-u niinkuin tavalliset pehmeät ponnarit eivätkä ehkä kuivata niin paljoa. Letti pysyy hyvin kiinni ja jos ei halua laineita, laitan niitä lenksuja sitten 3-4 pitkin ponnaria. (niin selässä sojottaa sellainen tukkakeppi  ;D )
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja enna »

bubbs kirjoitti:Mä en oo niin vakuuttunut ikinä siitä, ettäkö pelkällä värillä saisi tehtyä tukasta ei-tylsän, ja vastaavasti en pidä mitään väriä itsessään tylsänä.
Tämä on kyllä totta. Aika monesti olen nähnyt mustaksi värjättyjä tukkia, jotka on muodottomat/ mun silmään mitäänsanomattomat ja näyttävät siltä, että ne nyt vaan on värjätty mustiksi mutta muuta vaivaa niiden eteen ei olla nähty. Tämä sama voi tietenkin näkyä minkävärisessa tukassa vain, mutta mustan kohdalla olen kiinnittänyt siihen useammin huomiota.

Kuitenkin, jos ei suurin osa niin ainakin huomattava osa niistä näkemistäni neitsytvärisistä, pitkistä hiuksista on ollut tosi tylsiä, ohuehkoja, päätämyöten mukana roikkuvia tukkia, jotka nähdessäni ajattelen vain, että ei kai mun tukka tule koskaan näyttämää tuolta.

Pahimman kriisin taas ohitettuani päätin, että tukka pysyy pitkänä. Kasvatus jatkukoon, laitetaan vyötäröpituus tavoitteeksi. Pitäisi panostaa hiustenlaittoon enemmän, eihän mikään kampaus itsestään täydellisen näköisenä pysy!
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja elly »

Kamppailen tosi samanlaisten ajatusten kanssa kuin enna. Vyötärömitta, eli tavoitepituus, on ihan pian saavutettu, mutta tukka on niin tylsän ja ruman värinen. Miten enna pääsi pahimmasta kriisistä yli? Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.
millamagia
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 108
Liittynyt: 08 Kesä 2014, 23:01

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja millamagia »

Miten saatte hiukset kasvamaan tasapaksuina ettei latvat katkeile? Haluaisin pitkät hiukset mutta ajatus pitkistä ja latvaan ohenevista hiuksista ei innosta. Miten latvan saa myös tuuheaksi? Onko siihen jotain reseptiä?
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja enna »

elly kirjoitti:Miten enna pääsi pahimmasta kriisistä yli? Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.
Mulla menee selvästi aina kausittain nämä kriiseilyt. Välillä vaan on aikoja, kun ei ole lainkaan tyytyväinen hiuksiin. Mulla auttoi, kun luin vanhoja viestejäni. Olen aiemmin leikannut lyhyemmäksi tukkaan ja erääseen ketjuun sitten kirjoittanut siitä, miten aloinkin taas katumaan sitä. Totesin, että ei se vaihtamalla parane - tai ainakaan lyhyempään malliin vaihtaminen. Vaikka sitä välillä näkee vaikka kuinka upeita lobeja ym., ei se tarkoita että se omassa päässä näyttäisi puoliakaan yhtä hyvältä. Varsinkaan niin pienellä vaivalla, minkä minä tukkani eteen näen.

Ehkä myös se, että muistaa aina välillä laittaa tukkaa jotenkin nätisti ja pitää sitä myös ihan arkena jokseenkin kivannäköisenä. Se kyllä kostautuu, jos hiusten antaa jatkuvasti vain olla (ainakin minulla näin).
millamagia78 kirjoitti: Miten saatte hiukset kasvamaan tasapaksuina ettei latvat katkeile? Haluaisin pitkät hiukset mutta ajatus pitkistä ja latvaan ohenevista hiuksista ei innosta. Miten latvan saa myös tuuheaksi? Onko siihen jotain reseptiä?
Hiukset tietysti kasvaa keskenään eri vauhtia ja eri vaiheessa, eli jos tosi tosi kauan on leikkaamatta, epämääräinen latva johtuu siitä. Mulla kyllä pysyy latvakin ihan kohtuupaksuna, en ole enää harrastanut kerroksittain leikkaamista juuri lainkaan enkä käsittele latvoja kemiallisesti tai edes mekaanisesti. Mun tukka onkin melko hyvässä kunnossa sen takia, eikä pituutta lähde latvojen haparoitumisen vuoksi. Öljyjen käyttöä suosittelen.
karpobulli
Haiven
Haiven
Viestit: 12
Liittynyt: 31 Elo 2013, 04:18

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja karpobulli »

Argh!Mun hiukset ne ei sitten vaan kasva...ainakaan tarpeeksi nopeasti 0_0
Omaa väriä kasvatettu 1vuos ja 3 kuukautta ja sitä on tullut kälmäset 15cm eli 1cm/kk.Karvaston kokonaispituus 38cm keskijakaukselta.
En jaksa odottaa!!! :'( Tällä vauhdilla matkaa tavoitteeseen ainakin 2 ellei 3 vuotta.
Anteeksi omanapainen avautuminen...tsemppiä kanssasisarille&nbsp; <3
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja elly »

Olen leikitellyt ajatuksella olla leikkaamatta hiuksia ensi vuonna. Olisiko sakseton 2016 -haasteeseen lähtijöitä? (Nyt pitää vaan toivoa, ettei blondatut raidat aivan räjähdä käsiin :D )
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Saattaisin hyvinkin yrittää saksetonta ensi vuotta. Jos nyt kumminkin yksittäisiä kaksihaaraisia saa leikellä?
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja elly »

Mun mielestä S&D:ssä ei ole mitään väärää lakonkaan aikana. :) Mulle tällainen lakkoilu on ollut tehokkain tapa kasvattaa hiuksia, kun aiemmin oon ollu liiankin innokas leikkelemään latvoja samaan tahtin kuin tyvestä kasvaa uutta. Oon ollut kerran 1,5 vuotta leikkaamatta hiuksia, mutta sitten alkoi hiusten kunto jo vaatia siistimistä. Tämän vuoksi uskon, että leikkaamattomuus voisi onnistua ensi vuodelta, mikäli raitojen kunnossa ei mitään radikaalia muutosta tapahdu.
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

^Mielenkiintoinen aihe lakolle, mutta omalla kohdallani ei ole mitään edellytyksiä tuollaiseen.

Viimeisimmästä kampaajakäynnistä on vähän yli kome kuukautta. Se ärsyttää, että tukka näyttää taas räjähtäneeltä, koska kerrokset kasvavat pois. Takatukkakin on taas kasvanut pitkäksi. Tekisi mieli käydä leikkuuttamassa vähän, ainakin tuo takatukka pois. Tukka yltää sivuilta jo ohi korvien.

On tässä kasvatuksessa ongelmakin: minun muotoilutaidot alkavat olla koetuksella, koska esim. muotovaahdon saaminen hiusten juureen on vaikeaa. Suihkin suihkupullosta vettä hiuksiin ennen muotovaahdon levittämistä, mutta juuresta hiukset eivät kostu kunnolla, vaan kaikki vesi jää enemmän latvoihin. Hiukseni ovat myös nopeasti kuivuvat. Jännittää kuitenkin, että miten pärjään pitemmän tukan kanssa muotoilun suhteen ja muutenkin.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Vastaa Viestiin