Kasvattajien oma ketju

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Sumeri
Haiven
Haiven
Viestit: 12
Liittynyt: 24 Elo 2010, 17:49

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Sumeri »

Kirppu, aivan älyttömän upeat hiukset sinulla! Me likes :D

Mutta kappas, siitä olisi nyt melkeimpä kuusi vuotta kun ensimmäisen kerran tämän ketjun houkuttamana tänne haahuilin! Vaikka en kyllä hirveän aktiiviseksi foorumilaiseksi voi itseäni kutsua, vietän enemmän aikaa viestiketjuja lukien kuin niihin kirjoitellen. No, kumminkin :D

Ei ole kuvaa nyt saatavilla kun ei oma käsi yllä selän taakse, mutta harmaablondi juurikasvu on venähtänyt mukavasti muutamista senteistä olkapääpituuteen! Loppuosa haivenista on vielä kamalan kellertävää mutta yltävät vyötäisille asti, olen liian tottunut näiden painoon ja tuntuun leikatakseni kerralla poies. Pidän kyllä useimmin jonkinlaisella letillä niin eroa ei ehkä huomaa niin selvästi kuin auki ollessa(näyttää lähinnä hitusen omituiselta ombre-värjäykseltä), mutta ei näitä nyt aukikaan voi pitää kun jäävät kiinni aivan kaikkeen, laukun hihnoista takkien vetoketjuihin. Ja kesäkuumalla saavat niskan hikoamaan ku mikä. Mutta edistys on kumminkin edistystä, hiukset on nyt pidemmät kuin ikinä aikaisemmin! Nyt kun vielä odottelee vuoden tai pari niin saisi pätkäistyä loput värjätystä osasta.
1b/F/ii, tummanvaalea, lantiomittainen
Lilli
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 197
Liittynyt: 24 Helmi 2014, 08:23

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Lilli »

Pisimmät hiukset suoraksi vedettynä hipoo jo vyötäröä, mutta edestäpäin yltävät vain rinnan alle. Kihara hius muutenkin näyttää paljon lyhyemmältä, entä jos nämä olisi ihan suorat. Ongelma on nyt taas tämä tuttu: latva hapsottaa ja kaipaisi tasoitusta, mutta jos sinnittelisin syksyn ohi niin ehtisi vielä kasvaa sen muutaman sentin mikä pitää leikata. Tavoitteet näköjään kokoajan siirtyy pidemmälle.  ;D Nyt siis kohti vyötäröä.
1c/2a M iii waist length. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvatus 09/13-17. Omalla värillä mennään.
Tähkäpää

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Tähkäpää »

Mie sorruin ja kävin tänään tasoittamassa hiuksia, pituutta lähti ehkä 1-1,5cm. Edellisen kerran olin leikannut lokakuussa -15 :D Eipä tuo kamalasti kokonaispituuteen vaikuttanut, seuraavan kerran taas ensi vuonna :T

Hiukset on onneksi siistikuntoiset, vaikka vähän kuivat latvoista. Ja biotiinista pidin vähän taukoa, nyt taas kuurittelen :)
janniina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 241
Liittynyt: 05 Joulu 2012, 20:41

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja janniina »

Kasvatuspäivittelyä:

Syyskuu 2013: http://i.imgur.com/19d2eaz.jpg
Joulukuu 2013: http://i.imgur.com/OkjqLuV.jpg
Maaliskuu 2014: http://i.imgur.com/CstND85.jpg
Heinäkuun alku 2014: http://i.imgur.com/o6WeJcM.jpg
Elokuu 2014: http://i.imgur.com/7yAeilA.jpg
Tammikuu 2015: http://i.imgur.com/AgkxsGC.jpg
Huhtikuu 2016: http://i.imgur.com/yFOrmdb.jpg
Elokuu 2016: http://i.imgur.com/CyNaYRn.jpg

Hirvee leikkaushimo. Oon nyt kolme vuotta kasvattanut hiuksia ja unelmoinut vyötärömitasta, 'utta koska oon niin kaikkitaieimitään-tyyppi niin en oikeen laita hiuksia niin että se kuluttaisi hiuksia (käytän kyllä ponnareita yms. mutta esimerkiksi lakat ja lämpöjutut pannassa, n. kerran vuodessa käytän jos sitäkään) Pitkä tukka on vaan niin lattea ja kaipaisin jotain uutta. Mutta samaan aikaan pitkä tukka on vaan niin "oma juttu" ja unelmoin siitä peppupituisesta niin kovasti. Ja tälleen pitkänä kasvu on niin hidasta varsinkin jos tahtoo että latvat pysyy edes jotenkin kuosissa. Oon tähän tömän hetkiseen pituuteen tyytymätön ja kyllästynyt, haluisin äkkiä muutosta joko pidemmäksi tai lyhyemmäksi :D

Kirpun latvat kyllä kaipaisi vähän saksia ja kosteutusta, mutta hyvältä näyttää!
Viimeksi muokannut janniina, 30 Elo 2016, 21:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B
Lilli
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 197
Liittynyt: 24 Helmi 2014, 08:23

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Lilli »

Missä vaiheessa teillä on tuntunut että hiukset on sen mittaiset et ovat kokoajan jossain jumissa (ja rispaantumassa)? Takin välissä, selän ja penkin välissä, laukun hihnan alla jne. Pidättekö hiuksia enimmäkseen kiinni?

Ah sumerikin näytti jo samasta aiheesta mainitsevan. Olis mukava pitää hiuksia auki.
Viimeksi muokannut Lilli, 10 Syys 2016, 20:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c/2a M iii waist length. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).&nbsp; Oman värin kasvatus 09/13-17. Omalla värillä mennään.
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

^ Nyt. ;D ;D Mid-back siis kyseessä. Ja tunne pahenee, jos pituutta on esim. vyötärölle.
Ja kun tästä syksy vielä vähän viilenee, niin tuohon kaupan päälle lisätään myös sähköistyminen... (Tosin sitä vastaan mulla on jo aiemmin hyväksi havaittuja tuotteita olemassa, mutta ihan kokonaan en onnistu välttymään leijuvilta/rätiseviltä hiuksilta.)
Töissä pidän hiukset aina auki, koska toimistotyylisissä hommissa ne eivät pahemmin ole tiellä, mutta kun kotia pääsen, niin usein tulee ne pian kiinni laitettua. Tämä mm. käytännön syistä eli kun rupeaa ruokaa laittamaan tms. niin on vaan helpompaa kun hiukset ovat kiinni.

Ja samalla tunnustettakoon että saatan ehkä pian kokonaan poistua tästä ketjusta... Olen nimittäin yhä enemmän ja enemmän alkanut miettimään hiusten reippaampaa pätkäisemistä... Olen siis jo jonkin aikaa ollut muutenkin hyvin liberaali tässä kasvatushommassa eli hiusten leikkaus/tasaus on ollut ihan ok aina kun on siltä tuntunut enkä ole paineita ottanut siitä, onko senttejä tullut lisää, vai pituus pysynyt trimmausten vuoksi suurin piirtein samoissa lukemissa. Mutta tosiaan mun hiukset vaativat aika paljon hoitoa (eikä esim. mikä tahansa naamio tee tarpeeksi) jotta pysyvät hyväkuntoisina. Ja se on yksi niistä asioista, joka on alkanut jopa jo ärsyttää... Kuitenkin hoidostakin riippumatta hiukseni takkuuntuvat suht helposti ja myös esim. pintapörröä esiintyy jonkin verran. Mm. noiden syiden takia harkitsen vakaasti noin solisluumittaisen tukan leikkauttamista...! Mulla on ollut pitkät, saman malliset hiukset jo vuosia eli senkin takia vähän kaipaankin jo jotain muutosta.
Kirppu
Haiven
Haiven
Viestit: 39
Liittynyt: 10 Joulu 2012, 13:53

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Kirppu »

Sumeri Kiitos!&nbsp; ;D
janniina Joo, mä leikkasin muutaman sentin pois, mutta enemmänkin vois kyllä ottaa. Jossain vaiheessa sitten taas.
Lilli kirjoitti: Missä vaiheessa teillä on tuntunut että hiukset on sen mittaiset et ovat kokoajan jossain jumissa (ja rispaantumassa)? Takin välissä, selän ja penkin välissä, laukun hihnan alla jne. Pidättekö hiuksia enimmäkseen kiinni?
Mä tykkään pitää tukkaa auki, paitsi likaisena. :P Mutta nyt kun on tää sulkasato (joka on ehkä loppumassa, jes) ja vauva niin tulee pidettyä enemmän letillä hiuksia.
1b M ii keskiselkä/vyötäröpituus
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Minä pidn hiukset lähes aina letillä. Tukka hipoo lantiomittaa, niin onhan se koko ajan tiellä, jos se on auki. Juhliin ja muihin spesiaalitilaisuuksiin olen jättänyt auki ja tehnyt jonkinsortin lämmöttömiä kiharoita. Tällöin saan yleensä tutuiltakin hämmentyneitä kommentteja siitä, että "ai sun hiukset on noin pitkät?!"

Joskis tuntuu, että se lettikin on tiellä. Sekin jää laukun hihnan alle ja painaa autolla ajaessa selkää. Silti ei kyllä tulisi mieleenkään lyhentää tätä kuontaloa.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja elly »

Voi tätä tukan kasvuvauhtia, kun lopetin kasvattamisen. :D Hiukseni ovat taas 10 cm yli vyötärömitan. Mun ongelmana on se että saan pituuskriisin edelleen jokaisen kampaamoreissun jälkeen, vaikken halua enää pidempiä hiuksia. Ärsyttää tällainen soutaminen ja huopaaminen, kun haluaisin leikata hiuksia ilman että kärsisin siitä ärsyttävästä muutaman kuukauden tukkakriisistä. Palaan siis kasvattajien ketjuun, jos mä leikkaan nyt sen toivomani hiusmallin. Tai sitten mä nössöilen kesään asti, jotta edellisestä kampaajakäynnistä tulee vuosi ja uskallan leikata vähän.&nbsp; ::)
Mir
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 650
Liittynyt: 22 Loka 2007, 17:01

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Mir »

Mäkin palaan tänne seikkailtuani hieman yli vuoden lyhyellä tukalla. Jotenkin oon alkanut kaivata sitä pitkää tukkaa taas, vaikka verrattuna siihen tää lyhyt on ihan hullun helppo hoitaa. Mut nyt sit vaan ootellaan.&nbsp; 8)
1c F i
Oma väri saavutettu, pituus kainaloihin.
Luomushampoot ja co-pesut <3
janniina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 241
Liittynyt: 05 Joulu 2012, 20:41

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja janniina »

Onks täällä täysin silarittomia pitkätukkalaisia, pituus siis +mid-back? Haaraantuuko latvat vai riittääkö öljy yms. jätettävät?
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Tukka kohta lantiolla ilman tippaakaan silikonia. Kyllähän tämä varmasti vähän paremmalta näyrräisi silikonin kanssa, mutta ei huvita laittaa tukkaan ei-luonnonkosmetiikkaa, eikä luonnonkosmetiikkasilikoneja taida olla.
Öljyän tukkaa tosi ahkerasti ja varsinkin ihan latvoihin tykkään hieroa öljyä miltei päivittäin, jos näyttävät hapsottavilta. Tippa argan-, jojoba- tai kookosöljyä tekee ihmeitä.
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja enna »

Mulla tukka vasta hipoo mid-backiä, mutta joo olen pääasiassa kai silariton - käytän XZ shampoota ja hoitoainetta sekä tyyliin kerran pari kuussa (eli aina muistaessani) ZX hoitovoidetta tai cutrinin öljyhoitoa latvoihin Joskus tosin tukkaan saattaa jotain värimaskia eksyä, niissähän taitaa kaikissa olla silikonia, eli en nyt ihan täysin kysymääsi kohderyhmää vastaa, mutta ei haaraannu/katkeile.
PoohBear
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 193
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 19:17

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja PoohBear »

Täälläkin ihan luomutuoteilla mennään. Pituus on vyötäröllä, taipuisa, lyhyempänä kihara hius.
Bsl pituudessa ei ollut mitään latva hapsotusta, mutta nyt napsasen joka kuussa latvoista, kun hapsottelevat. Kasvaa hyvää vauhtia, niin ei pituus kärsi tästä. Öljyt myös käytössä ahkeraan.
Hiukset: 1c M iii. Hajusteettomat luomu tuotteet käytössä.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja elly »

Haluan yhtä aikaa pidemmät ja lyhyemmät hiukset. Hiuskriisit olisivat paljon helpommin ratkaistavissa, jos hiustoiveet tukisivat toisiaan millään tavalla. Mennäkö kampaajalle lyhyemmän hiusmallin perässä vai annanko kasvaa niin kauan kuin latvat pysyvät kunnossa?

Mä oon ollut pitkään ilman silikoneja tän vyötärön ja lantion välille ulottuvan reuhkani kanssa. Nyt oon ottanut silikonit käyttöön kun kaulahuivit ja takinkaulukset takuttaa niskatukan pahasti. Saa nähdä räjähtääkö latvat käsiin tämän talven aikana, kun näissä on blondausta alla.
Vastaa Viestiin