Kasvattajien oma ketju

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja elly »

Mittailin tänään, että mulla on tavoitepituuteen matkaa 5 cm! :) Mielenkiinnolla odotan kasvaako nälkä syödessä vai olenko oikeasti tyytyväinen tuohon pituuteen. Jos hiukset kasvaisivat loppuvuoden 1,5 cm kuussa, niin olisin vuodenvaihteessa aikalailla vyötärömitassa. Vaikuttaa erittäin utopistiselta ajatukselta, etten olisi enää kasvattajien ketjussa.  ;D
Liselle
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 340
Liittynyt: 14 Heinä 2009, 13:55

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Liselle »

Hiukset on tällä hetkellä 3cm alle bsl! Varmaan kymmenisen senttiä vielä tavoitepituuteen.
2aM
Koukussa kynsilakkaan: http://alcyonen.blogspot.com/
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Selventäkääs mulle hiukan. Tuli mieleen tuosta ylemmästä, täällä kun näkee usein hyvin tarkkaan määriteltyä bsl-mittaa.

Mä joudun käyttämään aika jykevää apuvälineistöä jättihinkkieni kannatteluun, ja rintsikoiden selkäpuoli ei suinkaan ole mikään viiva, vaan leveä kaistale, jonka ylä- ja alareunoista mitaten kyseessä on ihan eri pituiset hiukset, monien monien senttien erotuksella. Ajattelin, että alalaita pysyy ehkä suurinpiirtein samassa kohdassa mallista riippumatta ja sen siksi olevan luotettavampi mitta, mutta esimerkiksi alla olevassa kuvassa bs-linja on merkattu varsin korkealle, alalaidan kohdalla lukee jo midback.

Kuva

Mikä on totuus?  ;D
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja enna »

^Tämä nyt ei avaa asiaa yhtään, mutta olen miettinyt samaa. Mä en osaisi mitata tarkkaa etäisyyttä bsl:ään ja mulle nuo mitat ovatkin olleet "silleen suunnilleen", ja varmaan sen takia mä koen esim. olleeni bsl-mitassa ihan tuhottoman kauan.

Nyt mulla on pisimmät hiukset suorana hieman rintsikan alareunan ali. Kohtapuoliin alan omasta mielestäni siis olla kunnolla mid-backissä. Tavoitteena vyötärömitta.
scoundrel
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 416
Liittynyt: 19 Maalis 2012, 13:31

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja scoundrel »

Mäkin olen miettinyt tuota määrittelyä, koska useat ottavat ilmeisesti BSL-mitan rintsikoiden selkäosan yläpuolesta, ja valitettavan usein näkee myös kuvia joissa rintsikoiden olkaimet on kiristetty niin äärimmilleen että selkäosa nousee about 10cm ylemmäs kuin sen kuuluisi nousta. Itsellä on aina rintaliivien olkaimet niin löysällä (koska tuki tulee suurimmaksi osaksi ympäryksestä kuten kuuluukin, ei olkaimista) että mun BSL on varmaan 10cm alempana kuin joidenkin ihmisten... :D
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja elly »

Mä oon määrittänyt BSL:n aina rintsikoiden alareunasta. En kyllä osaa sanoa onko tämä oikea määritelmä, vai olenko valinnut sen vain siksi, että voin uskotella itselleni saavuttavani vyötärömitan nopeammin BSL:n jälkeen.  ;D Eipä näille välttämättä absoluuttisia totuuksia ole, koska vartalon mittasuhteetkin vaikuttavat määrittelyihin.
Lilli
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 197
Liittynyt: 24 Helmi 2014, 08:23

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Lilli »

Onhan tuo nyt jotenkin masentavaa, kun mid-backista on niin julmettu matka vyötärömittaan.  :-\ ;D Minä katson mielummin sitä kuvaa mikä on takaapäin, jotenkin muka selkeämpi.

eli tätä, tässä nyt on aika selkeästi määritelty tuo Kuva
Viimeksi muokannut Lilli, 05 Loka 2015, 13:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c/2a M iii waist length. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvatus 09/13-17. Omalla värillä mennään.
Liselle
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 340
Liittynyt: 14 Heinä 2009, 13:55

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Liselle »

Niin riippuuhan se vartalon mittasuhteistakin. Yllä olevan kuvan mukaan oonki sitte jo yli mid backin :D Mie aina ajattelin, etä bsl on rintikoiden alareunaan :)
2aM
Koukussa kynsilakkaan: http://alcyonen.blogspot.com/
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Pitkäselkäisenä rintsikoitten alalaita ei kyllä mulla millään ole mikään keskiselkä ;D Useimmissa noissa havainnekuvissa bsl näytetään kuitenkin merkkaavan siihen ylälaitaan. Bsl ja mbl ovat kyllä näissä tosi lähellä toisiaan.
Avatar
Jenn
Haiven
Haiven
Viestit: 14
Liittynyt: 17 Joulu 2012, 21:52

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Jenn »

Kirjoitin tämän toiseenkin ketjuun mutta taisi olla väärä paikka.
Asuin kesän porukoiden helmoissa ja söin joka päivä lämpimän aterian ja säännöllisesti aamu-, ilta-, ja välipalaa, toisin kuin täällä opiskelijakämpässä. Neljän kuukauden aikana ohimoille kasvoi monta senttiä ihan uutta tukkaa. Syyskuussa kampaaja kysyi ennen pitkän juurikasvun vaalennusta että olenko syönyt biotiinia tai vastaavaa. Onks tää nyt merkki siitä että näännytän itseäni talven ajan?
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja elly »

^ Kyllähän ravinnolla on merkittävä vaikutus hiusten hyvinvointiin. Perstuntuma ainakin sanoo, että heikomman ravinnonsaannin aikana ravintoaineet on ensimmäisenä pois hiuksilta, kynsiltä jne, koska ne eivät ole keholle niin tärkeitä. Uskoisin siis, että joko et saa riittävästi energiaa ravinnostasi tai ravinto on yksipuolista, minkä myötä jostain ravintoaineesta tulee puutosta.

Muutenkin mä uskon terveellisen ja monipuolisen ravinnon sekä säännöllisen liikunnan olevan paras keino hiusten kasvattamiseen. :)
Mimi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 301
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 11:44

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Mimi »

^olen itse tavannut yhden laihduttajan joka ei syönyt hyviä rasvoja lainkaan. Tukka meni tosi huonoon kuntoon, kuivaksi ja ohueksi. Kyllä se ruokavalio vaikuttaa. Olen myös sitä mieltä  :) ja liikunta on aina hyväksi.
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa
Kirppu
Haiven
Haiven
Viestit: 39
Liittynyt: 10 Joulu 2012, 13:53

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Kirppu »

Mulla näyttää olevan pisimmät hiukset nyt vyötärömitassa! Seuraavaksi odottelen varmaan sitä, että ne ylettyy vyötärölle myös eteen tuodessa. Mä olen nyt raskaana joten saa nähdä, mikä on hiusten tilanne sit kun vauva syntyy. Mua vähän jänskättää mitä käy hiusten paksuudelle sit myöhemmin, kun niitähän lähtee sit jonkun verran. D: Tosin viimeks ainakaan ei tukka ohentunut mitenkään huomattavan paljon.
1b M ii keskiselkä/vyötäröpituus
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Jouduin leikkaamaan mun ihanat vyötäröpituiset hiukset lyhyeksi 2012 ja siitä lähtien kasvattanut takaisin hieman epäonnisesti joutunut niitä aina pätkimään. Viimeisen kerran 2014 keväällä, kun vaalensin oman värin kasvatusprojektiin punaisen latvani vaaleaksi. Pituudet oli niin hirveät, että vedin ne suosiolla pois.

Mut oi sitä fiilistä, kun huomasin viikonloppuna hiusten taas kurottelevan vyötärömittaa ja tällä kertaa hiukset on niin hyvässä kunnossa kiitos värjäämättömyyden, että saan nää pituuteni pitää!! Nyt annan mun "kompensaatiopidennykset" pois ja annan letin lepattaa :l.

Ens kesään mennessä mulla on juuri täydellinen kesäpituus. Ah!
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
Kunis

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Kunis »

Olen tässä jonkin aikaa parahdellut, että terminaalipituus lie tullut vastaan. Mutta: Kyynärpäämitta on ihan parin sentin päässä! Tämän kunniaksi voisin ehkäpä leikata pari senttiä ylläpitohuoltona. Eipä tuo haittaa, pidän kuitenkin niin paljon hiuksia kiinni erilaisilla kampauksilla, että tuon mitan saavuttaminen on lähinnä oma iloni. Mut oi juku.

(näin unta, että tehtyäni hoitoleikkauksen niska näkyi)
Vastaa Viestiin