Kasvattajien oma ketju

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Guru Ananda
Haiven
Haiven
Viestit: 10
Liittynyt: 24 Kesä 2015, 22:30

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Guru Ananda »

Itselläni latvat eivät mene mahdottomaksi hampuksi, mutta olen huomannut, että leikkaamattomien hiusten kohdalla niiden kuntoon pitää panostaa hoitavilla shampoilla ja hoitoaineilla, jotta ne pysyvät hyvinä. Hiusten päät vain murenevat itsestään rikki, vaikka juuresta kasvaa uutta hiusta. Itse en myöskään tykkää liian tasaisista latvoista, ne ovat liian keinotekoisen ja luonnottoman näköiset. Toisaalta itse värjään hiuksiani, joten ne eivät ole ihan täysin luonnontilassa. Käytän intialaistyylistä sikhi-turbaania ja siksi hiukseni ovat suurimman osan ajalla nutturalla pääni päällä hieman takana. Käytän myös hiuslakkaa, jotta hiukset pysyvät ojennuksessa. Kesällä kampaan hiukseni auki kammaten ne korvieni taakse ja annan niiden näkyä. Silloin hiukseni näyttävät upeilta. Olen saanut kehuja, että punertavan mustat paksut leikkaamattomat hiukseni näyttävät hyvältä kun ne näkyvät turbaanini alta. Käytän myös korvakoruja aina. Aika harva mies taitaa pukeutua ja laittautua minun tavoin.
Lipla
Haiven
Haiven
Viestit: 10
Liittynyt: 25 Maalis 2016, 13:42

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Lipla »

^ Mäkin suosittelisin kokeilemaan öljyä latvoihin ennen/jälkeen pesun, kookos on ehkä suosituin. Muutkin öljyt pehmentää ja estää kosteutta karkaamasta, kookos vähentää ennen pesua laitettuna kulumista erityisen hyvin. Tuoksu toki jakaa mielipiteitä  :D Jos käytät paljon korjaavia tuotteita, niiden lisäksi voi myös kokeilla kosteuttavia, pelkät korjaavat saattaa lopulta kovettaa ja haurastuttaa.

Itse olen varmaan ikuinen kasvattaja, joskus on muka pakko leikata lyhyeksi ja aloittaa saman tien uudestaan. Jos sitä kerran edes pääsisi vyötärömittaan! Vaivaiset 25 senttiä jäljellä. Tällä kertaa tukka on kyllä hennan ansiosta paremmassa kunnossa kuin koskaan, joten suhteellisen nopsaan tuo voisi mennä. Puolitoista, kaksi vuotta ehkä. Jokohan oisin muka niin aikuinen, että riittäisi itsekuri  ::)

1c2a M ii, hennattu, miltei rintsikkamittainen tukka. Atooppinen sekaiho.
Eenuska

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Eenuska »

hei kasvattajat!
jo jonkun aikaa tätä keskustelua olen lueskellut ja nyt päätin liittäytyä mukaan  ;D
viime kesänä hiukset olivat jo oikein mukavan mittaiset, paljon yli BSL mitan mutta ei vielä vyötärömitassa. jostain syystä halusin kai vaihtelua ja siskoni leikkasi 15cm pois tukkaa. tuntui kieltämättä kummalliselta kun loppuivat vain yhtäkkiä kun niitä hiplasi. sitten syksyllä halusin kerroksia, ja (älkää kysykö tästä enempää) leikkasin niitä itse ja joo, tukka näytti tosi näppärältä sen jälkeen  :T siis sitä on saanut harmitella! nyt hiihtolomalla on viimeksi leikattu ja tavoite ois hiusten kunnon mukaista elämää viettäen yrittää kasvattaa sinne vyötärömittaankaan. mutta hiusten ehdoilla, haluaisin että olisivat kuitenkin hyväkuntoiset ja oikeastaan mitä pidemmät niin sen parempi! Vietän shampootonta elämää ja en käytä myöskään mitään hoitoaineita tai jätettäviä joten jojobaöljyillä mennään :D hiuslaatu on suunnilleen jotain 2a-2b ja näinollen latvat kuivuvat vähän helposti kun ovat kiharat  :( mutta parhaani aion yrittää!
Jannivoodoo

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Jannivoodoo »

Mäkin voisin huudella hiuskuulumisia tähän ketjuun! Olen ollut "aktiivinen kasvattaja" viime kesästä saakka, jolloin tuli lähestulkoon tuhottua hiukset vaalennuskäsittelyillä. Värinpoisto poltti päällihiuksia muutaman sentin mittaisiksi, lisäksi olin muutenkin kasvattamassa otsatukkaa pois. Lisäksi mulla oli undercut, jonka ajelemisen lopetin myös värinpoistokatastrofin jälkeen.

Nyt voin ilomielin sanoa, että saavutin ensimmäisen kasvatustavoitteeni eli (lähes) tasamittaisen polkan!  :) :T Tuntuu ihan mahtavalta, kun koko hiuksisto on pehmeä ja hyväkuntoinen. Lyhythän tämä on, mutta nyt voin vihdoin keskittyä nimenomaan pituuden kasvattamiseen, kun kaikki muut häiriötekijät on eliminoitu.
Biotiini, sinkki ja omegakolmoset ovat olleet kuvioissa vuodenvaihteesta, MSM reilun kuukauden. Vauvatukkaa ainakin puskee paljon. Tästä on hyvä jatkaa!
Viimeksi muokannut Jannivoodoo, 25 Huhti 2016, 10:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
janniina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 241
Liittynyt: 05 Joulu 2012, 20:41

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja janniina »

Kasvatuspäivittelyä:

Syyskuu 2013: http://i.imgur.com/19d2eaz.jpg
Joulukuu 2013: http://i.imgur.com/OkjqLuV.jpg
Maaliskuu 2014: http://i.imgur.com/CstND85.jpg
Heinäkuun alku 2014: http://i.imgur.com/o6WeJcM.jpg
Elokuu 2014: http://i.imgur.com/7yAeilA.jpg
Tammikuu 2015: http://i.imgur.com/AgkxsGC.jpg
Huhtikuu 2016: http://i.imgur.com/yFOrmdb.jpg

Luulin että nää ois kasvanu ihan miälettömästi, mutta nyt kuvia kateltua tuntuu et kasvu on vähän jumahtanu. Kainalomitasta kuitenkin sellanen viitisentoista senttiä edetty.

Voisin tehä loppuintin 50pv lupauksen että käytän AINA pesun jälkeen jätettävää. Ennen olin tunnollinen jätettävä-aktiivi mutta jostain syystä olen parin viime kuukauden aikana laiskistunut kovasti ja ikävä kyllä se näkyy hiusten kunnossa....
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B
Vieras

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Oletko Janniina leikannut missään vaiheessa hiuksia?

Jee, itsellä oli hiukset viime mittauksessa 39cm :T Eli on tässä helmikuu - kesäkuu välillä tullut ainakin 9cm lisää pituutta :l Se ei vaan itselle näy mutta tuntuu 8)
janniina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 241
Liittynyt: 05 Joulu 2012, 20:41

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja janniina »

Oon leikannut kuivia latvoja säännöllisen epäsäännöllisesti kasvatusprojektin aikana, mutta värjännyt en ole vissiin ollenkaan. (en tosiaan muista millon viimeksi värjäsin :D)
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B
Tähkäpää

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Tähkäpää »

Itsellä tuntuu että nää hiukset ei ikinä kasva sellaiseen "kruunu" mittaan, joka on miulla etupuolelta rintoihin ja selästä BSL mitta. Onneksi ollaan vasta kesäkuussa menossa, jos tällä tahdilla kasvavat, niin elo-syyskuussa voisin olla tavoitemitassa :T Ja en ole vielä leikannut tai tasoittanut ollenkaan :P
Eudokia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 672
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:59

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Eudokia »

Hermo on palamassa näiden vaalennettujen pituuksien kanssa, joten tiistaina lähtee miltei koko värjätty osuus kun minulle tulee solisluumittainen polkka kevyellä kerrostuksella. Palannen pian tähän ketjuun, nyt vain tahdon ihanan kesätukan.&nbsp; ::) Tervetuloa oma väri, sitä on kasvanut jo pitkälti toistakymmentä senttiä.&nbsp; <3
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

Hilippa kirjoitti: Siinä se on: vyötärömitta nyt mullakin :T En usko että omaa terminaalipituutta olen vielä saavuttanut, mutta tällä hetkellä en varsinaisesti aseta enää mitään pidempää tavoitemittaa, vaan tykkään tästä ja keskityn hellimään pituuksia ja varsinkin latvoja. Sitten kun latvat kaipaa saksimista, niin ei ole mitään ongelmaa sitä tehdä. Jos lisäsenttejä vielä tulee niin se on ok, mutta kuten sanoin, olen tähänkin mittaan hyvin tyytyväinen joten en ole enää aktiivinen hiustenkasvattaja&nbsp; :)
Ihan yllättävän pitkään menikin, ennen kuin tuli enemmän pätkäistyä hiuksia... Hiukset olivat siis ehtineet venyä lokakuun jälkeen jo yli vyötärön, mutta eilen heräsin siihen todellisuuteen, että latvat olivat jo aika kuivat ja takkuuntuivatkin helposti. Joten sakset käteen ja nyt mulla on mid back -tukka :) Teki ehdottomasti hyvää, ja nyt voikin taas antaa pituuksien olla rauhassa useamman kuukauden...
helka

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja helka »

Olen viimeksi käynyt leikkauttamassa hiuksia helmikuun puolen välin tienoilla, ja nyt ajattelin kokeilla vuoden leikkaamattomuutta. Seuraavaksi menisin kampaajalle siis maaliskuussa, saa nähdä onnistuuko. Nyt hiukset ovat muutaman sentin solisluumittaa pidemmät, ja tavoitteena olisi n. BSL-mittainen tukka.
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Vittu mitä paskaa. Ei mun hiukset kasva vyötärömittaa pidemmiksi, kun latva menee ihan onnettomaan kuntoon. Olen joutunut jo kahdesti tänä vuonna leikkaamaan, vaikka piti olla leikkaamatta. Yhteensä ehkä 5 cm lähtenyt.
Aion ottaa säännölliset hennaglossaukset käyttöön ja toivoa, että ne vahvistaisivat hapristuvia kutrejani.

Mie kun niin olen siitä lantiomitasta haaveillut, mutta saa nähdä jääkö vain haaveeksi tämmöisen tukanhuitulan kanssa.
piste
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 523
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 10:53

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja piste »

Tämän epämääräisen mopin saa näköjään kokonaan nysänutturalle (tosin haituloiden kera) :D En oo aiemmin yrittänyt laittaa koko tukkaa, mutta nyt se onnistui. Mullahan oli suunnitelmissa ajaa sivut siiliksi niin, että keskelle jää pitkä osio jota sitten pitäisin nutturalla, mutta tämäkin on aika kiva. Katsellaan.
Liselle
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 340
Liittynyt: 14 Heinä 2009, 13:55

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Liselle »

Miulla on nyt hiuksista lähteny aika tavalla senttejä. Tän siitä saa, kun haluaa ehdottomasti vaihtaa väriä violetista vihreään ;) Hiukset oli aikasemmin jo lähelle vyötäröä, nyt rintsikoiden kohdalle.. Toivottavasti himoa radikaaleihin väri-muutoksiin ei hetkeen tuu ::) :D
2aM
Koukussa kynsilakkaan: http://alcyonen.blogspot.com/
Kirppu
Haiven
Haiven
Viestit: 39
Liittynyt: 10 Joulu 2012, 13:53

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Kirppu »

Taas kasvatuskuvaa, tällä kertaa luonnon valossa. Edellinen oli joulun tienoilta. On tota pituutta vähän tullut, tosin saattaa olla että oon napsassut latvoista jossain vaiheessa. Nyt noi latvat alkaa näyttää siltä että vois taas pikkusen leikata.&nbsp; ;D Nyt on kauhee sulkasato kun meidän vauva on 3,5 kk vanha, aargh! Kunpa se loppuisi pian.&nbsp; :'(

Kuva
1b M ii keskiselkä/vyötäröpituus
Vastaa Viestiin