Kasvattajien oma ketju

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Tähkäpää

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Tähkäpää »

Miusta tää pitkä polkka on ihan raivostuttava mitta :P Liian pitkät polkaksi ja liian lyhyet pitkiksi hiuksiksi. Haavemitta on edelleen tuohon rintsikoihin saakka (termejä en muista) ja kaikkein suurin haave ois saada niin pitkät hiukset että edestä ulottuisivat rintojen peitoksi saakka :) Semmoinen kunnon pitkä hippitukka :l
IitaA

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja IitaA »

Täällä kans yks ikuisuus kasvattaja joka meni tammukuussa leikkaamaan long bobin. No olihan se ihan kiva sen pari kuukautta. Nyt sitten on taas ikävä pitkää tukkaa ja hätä nutturaa ja kaikkia muita kivoja kampauksia. Oon vaan niin kärsimätön..! :#
Tähkäpää

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Tähkäpää »

Miulla sitkeästi kasvatustulos on ja pysyy, tosin tuntuu että nää hiukset ei kasva mihinkään ja muilla on aina vaan pidemmät. Ongelmana on edelleen pituuksien kuivuus, en uskalla jätettävää hoitoainetta kovin pitkälle laittaa ettei osu päänahkaan niin laitan ihan vaan latvuksiin. Lisäksi on vaikeaa löytää luonnontuotteena tuollaista tuotetta, mitään kookosöljyä en hajun takia hiuksiini laita :D

Mites muilla menee?
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Aivina »

^ iHerbistä Alaffian Shea & coconut enriching Hair lotion on ihan huippu jätettävä. Kosteuttaa hyvin, ei lähmää edes silloin, jos vahingossa holahtaa vähän liikaa eikä haittaa vaikka menis päänahkaan.
Levittäessä tuntuu ehkä hetken vähän lähmäiseltä, mutta tuntemus häviää nopeasti.
Kaiken muun hyvän lisäksi tuo tuoksuu tosi hyvälle, ei kookokselle.

Jos öljyjä tykkää käyttää, niin jojobaöljy on tosi jees.
Nunna

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Nunna »

Tähkäpää kirjoitti: Miulla sitkeästi kasvatustulos on ja pysyy, tosin tuntuu että nää hiukset ei kasva mihinkään ja muilla on aina vaan pidemmät. Ongelmana on edelleen pituuksien kuivuus, en uskalla jätettävää hoitoainetta kovin pitkälle laittaa ettei osu päänahkaan niin laitan ihan vaan latvuksiin. Lisäksi on vaikeaa löytää luonnontuotteena tuollaista tuotetta, mitään kookosöljyä en hajun takia hiuksiini laita :D

Mites muilla menee?
Täällä aivan sama ongelma. Hiukseni ovat nyt juuri inan yli BSL-pituudesta ja tuntuu ettei oikein etene. Harrastan säännöllisesti S&Dtä, nyt oli ehkä kuukauden tauko ja tattada, eilen kun otin sakset käteen ja aloin pätkimään, niin taas oli huomattavasti katkeamispisteessä olevia hiuksia. Käsittämättömintä tässä on se, etteivät hiukseni ole edes mitkään korppukuivat, vaan vähän sellaiset kuivahkot.. Ärsyttää suunnattomasti, etenkin kun vuodenvaihteessa raaskin leikkaamaan n. 5 cm pois, jotta uudelle kasvatuspyrähdykselle olisi otollisempi alusta, muttä nääh, samaa ongelmaa taas. Olen jo melkein hyväksynyt sen, että latvani ovat aina tuossa kunnossa, ihan sama mikä pituus. Tosin ehkä on odotettavissa jonkunasteinen parannus, jahka vanha käsitelty hius kasvaa pois ja pääni on jälleen luonnollinen..
Tähkäpää

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Tähkäpää »

Mie nyt otin asiakseni hoitaa näitä "säiettymiä", eli juuri tätä kuivaa hiuslatvustoa. Otin ensin perus öljyhoidon kuiviin hiuksiin ja vähän auttoi, ei ole toistaiseksi ollut pahasti räjähtänyt hamppu kuin ennen. Kävin sitten luontaistuoteliikkeestä ostamassa pullollisen seesaminsiemenöljyä, sillä meinaan muhitella jatkossa, koska haluan käyttää hiuksiin vain luonnontuotteita. Kerran viikossa voisin tuota öljyhoitoa ottaa ja kertoa sitten miten menee.

Ai että mie olen kade kaikille pitkähiuksisille. Päivittäin ihastelen hiuksia kaupungilla, televisiossa ja netissä. Tuntuu kurjalle kun täällä teinit tupeeraa tukkaa säkkärälle ja pöffäyttää kilon lakkaa päälle, ja hiukset vaan kasvaa takapuoleen asti, ja itse varjelen näitä kutreja kuin aarretta ja nää kasvaa NIIN hitaasti, tai ainakin siltä tuntuu. :P Ja minä joka en koskaan ole muiden hiuksista välittänyt, erotan nykyään pidennykset lennosta. Miun hifistelijän mielestä pidennykset ei todellakaan ole sama juttu kuin itse huolella kasvatetut kutrit O:)
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Tähkäpää kirjoitti: Miusta tää pitkä polkka on ihan raivostuttava mitta :P Liian pitkät polkaksi ja liian lyhyet pitkiksi hiuksiksi. Haavemitta on edelleen tuohon rintsikoihin saakka (termejä en muista) ja kaikkein suurin haave ois saada niin pitkät hiukset että edestä ulottuisivat rintojen peitoksi saakka :) Semmoinen kunnon pitkä hippitukka :l
Raivostuttava on leukaan asti yltävä polkkakin, kun se ei yllä edes ponnarille. Kaikkein ärsyttävintä on kasvattaa otsatukkaa, koska ainakin minulla se on silmillä koko ajan. Töissä laitan hiukset pinneillä pois kasvoilta, mutta vapaa-aikana annan olla auki. En osaa sanoa, kasvattaisinko tämän pitkäksi polkaksi tai sitäkin pitemmäksi. Hiuslaadun puolesta ei kyllä kannattaisi.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
millamagia
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 108
Liittynyt: 08 Kesä 2014, 23:01

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja millamagia »

Itsellä kasvatus urakka taitaa tyssätä. Latva on erimittaista. Alimmaiset hiukset on hyväkuntoista ja samanmittaista mutta sivuhiukset ja päällihiukset on katkeilleet vanhasta blondauksesta johtuen. Nyt hiusten mitta on BSL ja kasvatan juuri polkasta sitä pidemmäksi. En tiedä mitä tekisin. En haluaisi mennä takaisin lähtöpisteeseen. jossain vaiheessa on kuitenkin mittaa saksittava ja reilusti että saan sivut tasamittaiseksi takaosan kanssa. Sinut on nyt vähän yli leukalinjan. Enää en vaalenna. Oma sävyni on 8 asteikkoa. Menin siis ja laitoin tänään Goldwellin Soft color kevytsävyn päähän sävyssä 7N, tuli hyvä mutta onko tuo nyt huono tuo väri? Lähteekö pois tai onko hiuksille huono? Tuli vaan mieleen että teinkö enempi hallaa nyt taas hiuksille. Onko teillä vinkkejä tuohon erimittaiseen latvaan? Pätkäistäkö vai kasvattaako vielä ja pätkäistä sitten? Omat ihannehiukset on tasamittaiset ei kuitenkaan liian pitkät. Vaan johonkin puoleen selkään.
Eudokia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 672
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:59

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Eudokia »

Etsin netistä ohjeen hiusten tasaamisesta ja leikkasin itse latvoista parisen senttiä.  :) Pituutta on tullut ihan kivasti, saan taas tehtyä ranskalaisen letin ja nutturan kevyesti. Pituutta reilu kainalomitta.

Vielä on paljon kasvatettavaa mikäli mielii oman värin ja vyötärölle asti. Omaa väriä on pitkälti toistakymmentä senttiä. Pituudet on vaalennettua raitaa, välillä kuivaa kuin heinä. Käytän paljon öljyjä.  :)
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am
Tähkäpää

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Tähkäpää »

Muistelin että miehen kanssa mittailtiin tuossa joku aika sitten miun jakauksesta lähtien että hiukset olisi n. 30cm. En ole varma mitattiinko oikein, pari kk sitten löysin hiuksen jonka mitta oli 34cm. Ja tänään tuli vahingossa nykäistyä yksi hius, pituudeltaan 36,5cm :l Eli kyllä ne vaan kasvaa :)
tipson
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1338
Liittynyt: 03 Tammi 2012, 20:04

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja tipson »

Mulla loppui kaksi vuotta ja kahdeksan kuukautta kestänyt leikkauslakko  ;D en kestänyt katsoa kärppien peliä, niin menin vessaan leikkaan latvoista hurjat viisi senttiä pois. Hiukset oli yli vyötärömitan ja nyt latvat yltää johonkin mid backin ja vyötärön välille. Mutta voi juku kuinka paksut ja terveet latvat tuli noin vähästä leikkaamisesta! Letinkin pää on nyt ihanan paksu tupsu, eikä kapeneva töyhtö  :-* Toisaalta hiukset tuntuu nyt tosi lyhyiltä  0_0
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.
ZombieQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2053
Liittynyt: 22 Heinä 2007, 11:03

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja ZombieQueen »

tipson kirjoitti: en kestänyt katsoa kärppien peliä, niin menin vessaan leikkaan latvoista hurjat viisi senttiä pois.
Reps. ;D

Pitäis kyllä leikata itekin latvoja mutta jos kesän sinnittelisin vielä. Viime syksynä taisin viimeksi nyrhäistä muutaman sentin.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii
Guru Ananda
Haiven
Haiven
Viestit: 10
Liittynyt: 24 Kesä 2015, 22:30

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Guru Ananda »

Olen miettinyt. Suurin osa ihmisistä leikkauttaa hiuksiaan, mutta minä haluan pitää hiukseni niin pitkinä kuin on mahdollista. Minä en leikkaa hiuksiani koskaan vaan annan niiden kasvaa täysin luonnollisesti. Haluan nähdä kuinka pitkäksi ne kasvavat maksimissaan. Pidän hiuksiani suurimman osan ajasta nutturalla, jolloin ne ovat pois tieltä ja latvojen hapsuus ei haittaa. Pidän sitä paitsi hyvää huolta hiuksistani korjaavilla shampoilla ja hoitoaineilla. Olen kuitenkin huomannut, että hiukseni eivät kasva ihan vyötäisille asti, koska ne murenevat päistä rikki, vaikka kasvavat juurista. Olenko ainoa joka pitää hiuksiaan leikkaamattomana?
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Jos haluaa olla täysin leikkaamatta hiuksia, niin latvojen hoitoon pitää satsata aika paljon.
Minä leikkaan tosi harvoin ja silloinkin leikkaan itse, niin pystyn määrittelemään, miten paljon sieltä lähtee. Kaksihaaraisia leikkelen terävillä saksilla yksitellen.
Kuivat latvat tykkää kaikenlaisista öljyhoidoista. Se estää hiuksia murenemasta ja katkeilemasta. Jos hiuksia pitää nutturalla, niin jotain öljyä (omat suosikit on jojoba ja argan) voi sipaista latvoihin myös pesujen välissä. Tätä voi toki tehdä vaikka ei nutturalla pitäisikään, mutta varsinkin nutturan kanssa öljyn kanssa voi olla huolettomampi.

Tällainen leikkaamattomuus varmaan herättää tunteita foorumin parturikampaajissa, mutta makuja on monenlaisia. Itse tykkään tukastani "luonnontilaisena". Liian tasaiset ja suorat latvat tuntuu sellaiselta, mitä en halua omaan päähäni. Oon sen verran hippi muutenkin, että tukkakin saa olla sellainen kuin on, eli latvasta ohuempi.
Jos nyt ihan mahdottomaksi hampuksi menee, niin otan muutamia senttejä pois, mutta niin kauan, kun näyttää olaan silmään hyvältä, niin annan olla. Jos latvat hapsottaa, niin levitän niihin pisaran öljyä ja taas mennään.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja elly »

^ Oon muuten aina ollut kateellinen kaikille, joille tulee fairytale endsit luonnostaan. Mun tukka on letin joka kohtaa yhtä paksu lantiomittaisenakin, mikäli kerroksia ei ole leikattu. Taas on ruoho vihreämpää aidan toisella puolella. ;D

Mähän oon virallisesti lopettanut hiusten kasvatuksen, mutta kylläpä se tukka onkin venähtänyt vauhdilla vyötärömitan ohi. Paras kasvatusneuvo taitaa edelleen olla hiusten unohtaminen. :D Luonnollisesti haaveilen nyt lyhyemmästä hiusmallista, joten voi olla että palaan pian morkkiksen kanssa taas kasvattelemaan vyötärömittaan.
Vastaa Viestiin