Hiustenlähdöstä

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Takiainen

Vs: Hiustenlähdöstä

Viesti Kirjoittaja Takiainen »

Minuakin vitutti rehellisesti sanottuna sun puolesta Tukkia. En usko että vegaaniruokavalio ylipäätään olisi nyt tässä tilanteessa hyvä vaihtoehto. Luulisin sen jopa pahentavan hiustenlähtöä sillä isot elämänmuutokset ihan tutkitusti aiheuttavat hiustenlähtöä viiveellä.

Jos mahdollista, kävisin verikokeissa (Hb:n lisäksi myös esim rautavarastot) ja miettisin vuoden sisällä erilaisia tapahtuneita asioita. Esim raju laihtumisen voi aiheuttaa hiustenlähtöä puolenyön vuoden viiveellä. Koömivuorotyö ei auta asiaa mutta sympatiseeraan, en enää tee koömivuorotyötä mutta itellä on aina pari kertaa kuussa 36 h työpäivä ja jo sekin kuluttuttaa.
Viimeksi muokannut Takiainen, 05 Touko 2016, 12:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Hiustenlähdöstä

Viesti Kirjoittaja Triina »

Mun mielestä on todella kyseenalaista ja vastuutonta noin vain paukauttaa, että "jos olet tosissasi ja haluat apua..." ja siten ilmaista, että oma ja radikaali neuvo on ainoa väylä onneen. Tyystin tuntematta taustoja. Ei kai kukaan noin siviilissäkään toimi  0_0

Mulle tuli heti joitakin ajatuksia mieleen Tukkiksen tilanteesta. Sulla on ollut kovasti stressiä ja se varmasti vaikuttaa, mutta noin voimakasta muutosta se tuskin yksin selittäisi. Stressin vähentämiseen varmasti kukin parhaiten pyrkiikin mahdollisuuksien mukaan. Toinen on kolmivuorotyö, se taitaa täsmätä myös ajallisesti aika hyvin? Siedän itse yövuoroja tosi huonosti ja huomaan ihan valtavan eron jaksamisessa ja kehon voinnissa, kun olen niitä saanut toivomalla paljon vähemmiksi. Kätilötyössä tämä ei ehkä ole niin helppoa ja toisaalta moni niitä tykkääkin tehdä. Se voi kuitenkin olla terveydelliseltä kannalta aika iso rasite yksilöstä riippuen. Sitten tietysti se vakio eli kilpirauhanen, onko niitä arvoja katsottu? Huonosti toimiva kilppari vaikuttaa helposti hiusten kuntoon. Näiden lisäksi tuli vielä mieleen vesijohtoveden laatu, ootko muuttanut sillä lailla että sopisi hiusongelmien kanssa yksiin?

Tosi paljon tsemppiä Tukkis! Mulla on itselläni aina ollut todella ohut tukka ja vaikka tilanne onkin aika stabiili sen kanssa, niin kyllä se yksi iso murheenkryyni on. Tällä hetkellä ehkä eniten surettaa korkea hiusraja, äitini tapaan mulla on syvät ohimolahdekkeet jamuutenkin ohkaiseen tukkaan yhdistettynä näky ei ole mikään naisellinen ja kaunis, aika paljon saa kikkailla mallin kanssa.
tipson
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1338
Liittynyt: 03 Tammi 2012, 20:04

Vs: Hiustenlähdöstä

Viesti Kirjoittaja tipson »

Käänny ehdottomasti lääkärin puoleen! Itsekin hiustenlähdön pariin kertaan kokeneena voin samaistua, että Hiustenlähtö on todella ahdistavaa  :( Itsellä syy löytyi kilpirauhasesta ja hiukset on nykyään jo hyvässä tuuheudessa vuoden lääkityksen jälkeen. Minuakin kovasti ihmetytti ehdoton neuvo elämäntapamuutokseen ja vieläpä kovin rajoittavaan sellaiseen. Terveellinen elämäntapa on kaikkea muuta kuin ehdottomia rajoitteita. Jos olet jo löytänyt itselle sopivan perusterveellisen ruokavalion, jota on helppo noudattaa pitkällä aikavälillä, niin jatka samaan malliin! Paljon tsemppiä Tukkis!
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Hiustenlähdöstä

Viesti Kirjoittaja kaarina »

Tukkis kirjoitti: Mutta jos olisin pyytänyt tai halunnt neuvoja helpottamaan stressiä olisin varmasti kijoittanut johonkin toiseen ketjuun. En ehkä ollut selkeä ensimmäisessä viestissä, mutta se mitä tästä ketjusta tulin hakemana oli enemmänkin vertaistukea, kokemuksia mikä tuote on hyvä ja jakamaan ajatuksia henkilöiden kanssa jotka myös kamppailevat ohuiden hiuksien kanssa.
Viimeksi kun multa tippui tukka, niin käytin pari jättipulloa Nioxin System 4 -sarjaa (käsitellyille, selvästi ohentuneille ohuille hiuksille, setissä on shampoo, hoitoaine ja hoitomousse). Tykkäsin, se teki tukasta aika paljon jämptimmän ja erityisesti kuumottava ja pistelevä päänahka tykkäsi siitä. Hiukset kasvoivat pikkuhiljaa takaisin, mutta en kyllä rehellisesti voi sanoa, että tietäisin sen johtuvan mistään käyttämistäni tuotteista... Söin myös isoja määriä mm. biotiinia, piimaata ja rautaa. Tilasin nyt taas uudet pullot kyseistä shampoota ja hoitoainetta, josko olisi jotain apua tälläkin kertaa. Tykkäsin myös Wella Professionals Balance Anti-Hair Loss Serumista: en tiedä oliko siitä minkälaista hyötyä hiusten kasvulle, mutta vähensi ehkä hiukan lirutukan nopeaa lätsähtämistä. Sitäkin tilasin taas, koska tuote on minusta edullinen, ja plasebokin kelpaa tässä tilanteessa! :D http://www.lookfantastic.com/wella-prof ... 52868.html

Minä itse koen huonon tukkani kaikista ikävimpänä osana ulkonäköäni, ja vaihtaisin melkein mitä vain mieluisia ominaisuuksiani pois, jos vain saisin upeat kutrit. Hiukset vaikuttavat yleisilmeeseen niin hirveän paljon. :( Pakko kuitenkin sanoa, että en katsele arvostellen muiden ohuita hiuksia, vaan yleensä päin vastoin. :)

Viimeksi muokannut kaarina, 05 Touko 2016, 18:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Twinkley
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4590
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:23

Vs: Hiustenlähdöstä

Viesti Kirjoittaja Twinkley »

Kuten sanoin, aina kannattaa kokeilla. Muutaman kuukauden tai vaikka viikon ruokavaliomuutos ja unirytmien, liikunnan ja elintapojen tarkastelu vaatii toki paljon vaivaa mutta vain niin voi tietää mikä sopii itselle. Suurin osa ihmisistä on valmiita käymään lääkärissä (mitä todellakin suosittelen mutta en usko että lääkäri välttämättä voi tehdä paljoakaan jos ainoa oire on huonontunut hiuksen kunto), mutta harva on valmis aidosti tutkimaan omaa elämäntapaa ja voisiko siinä olla tekijöitä, joihin voisi aidosti itse vaikuttaa. Uni, liikunta, ruokavalio ja stressitekijät ovat todella suuressa osassa ihmisen isompia ja pienempiä terveysvaivoja joko yhdessä tai erikseen. Esimerkiksi monissa tutkimuksissa geneettiset tai ympäristötekijät ovat yhdessä vain 30%. Eli omilla valinnoilla voi vaikuttaa siis jopa 70% omaan terveydelliseen hyvinvointiin. Suurin osa ihmisistä on valmis kärsimään useista kymmenistä isommista tai pienemmistä terveysongelmista ennen kuin lähtevät aktiivisesti miettimään elämänsä rakennuspalikoita, joita eittämättä uni, ruokavalio, liikunta ja stressitekijöiden hallinta ovat. Vegaanisen ruokavalion positiiviset terveysvaikutukset ovat todella hyvin tunnettuja ja vähärasvaisen vegaanisen ruokavalion on todettu jo muutamassa viikossa vaikuttavan todella positiivisesti useisiin sairauksiin ja esim. syöpäriskeihin naisilla ja miehillä. Toki muitakin ruokavaliomuutoksia voi kokeilla, mutta oman tutkimukseni perusteella en voisi suositella mitään muuta ruokavaliota niin kiistattomasti kuin vegaanista ruokavaliota hyvälaatuisilla vitamiinilisillä. Kuitenkin jos ei ole kiinnostusta miettiä omaa ruokavaliota tarkemmin niin jo unirytmin, liikunnan ja stressioireiden terveellä hallinnalla voi saada ainakin mielen tasolla tuloksia.

Ja jos joku tosielämässä valittaa terveysongelmasta niim kyllä tosiaankin voisin suositella heille näitä samoja muutoksia kokeiluun. Siinä ei tosiaankaan voi hävitä mitään muuta kuin ehkä osan identiteettiään ja sitä nyt ei kannata oman terveytensä ja hyvinvointinsa edelle viedä missään tilanteessa. Mutta jokainen tekee omat valintansa ja voi olla että mikään näistä tai edes yhdessä eivät olisi auttaneet ajankaan kanssa hiustenkuntoon mutta eipä kukaan sitä saa tietää kun ei kokeile :) Silloin pitää vain toivoa että lääkäristä löytyykin apua.
Viimeksi muokannut Twinkley, 05 Touko 2016, 19:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Hiustenlähdöstä

Viesti Kirjoittaja Triina »

Mun mielestä tuo kuulostaa nyt ihan suoraan sanottuna fanaattiselta vouhotukselta, vaikka mainitsemillasi asioilla aivan varmasti onkin paljon positiivisia vaikutuksia. Jos kerran ohitat kokonaan Tukkiksen jo kertomat asiat, väheksyt lääkäreitä, ohjeistat vuorotyöläiselle mahdottomaan unirytmiin ja yleensä ottaen sanelet aika joustamattomat raamit olettaen sen olevan ainoa toimiva tapa, niin ei sellainen toimi. Se saa ihmisen heti puolustuskannalle, jos yksioikoisesti lähdetään markkinoimaan yhtä ainoaa totuutta. Uskonlahkot toimivat niin. On hyvin vaikea kuvitella vastaavan toimivan missään tavanomaisessa asiassa, toivottavasti se ei tule aiheuttamaan sinulle itsellesi ongelmia.
tipson
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1338
Liittynyt: 03 Tammi 2012, 20:04

Vs: Hiustenlähdöstä

Viesti Kirjoittaja tipson »

^^Musta on aika outoa olettaa, etteikö omaa ruokavaliotaan olisi jo tutkaillut kriittisesti ja tehnyt korjausliikkeitä ilman mitään taustatietoja. Hiustenlähtö on kyllä niin kamalaa, että todellakin moni tekee kaikkensa ruokavaliota myöten, että tilanne paranisi. Ongelmaa voi myös pahentaa se, että loputtomasti kokeillaan sopisko joku ruokavalio itselle ja olisiko siitä ja siitä apua ja lääkärissä käynti venyy. Viikon ja muutaman kuukaudenkaan muutos ei välttämättä näy hiusten kunnossa. Täten on hieman ongelmallista ajatella, että pitäisi kokeilla kaikkea äärimmäistä, enne kuin voi mennä lääkäriin. Ja jos menet lääkäriin, olet epäonnistunut ja et oikeasti ole valmis näkemään terveytesi eteen vaivaa. Yleensäkin jos hiukset maagisesti elpyy parissa kuukaudessa ja on yhtäkkiä kiiltävät, niin syy ei varmaan ole tuoreessa ruokavalion muutoksessa. Hiuksissa muutokset näkyy todella viiveellä. Tutkimuksissakin pitkä seuranta olisi vähintäänkin tarpeen, jotta muut vaikutukset ja ennen tutkimuksen alkua tapahtuneet vaikuttavat asiat voidaan sulkea pois. En ole löytänyt hyviä tutkimuksia, jossa vähärasvainen, lyhyt vegaaninen ruokavaliokokeilu vaikuttaisi hiusten ja ihon kuntoon tilastollisesti merkitsevästi, kun huomioidaan tarpeelliset taustamuuttujat. Ja jossa olisi verrokkiryhmä ja hyvin muodostettu kontrolliryhmä. Huolestuttavaa, jos hyvistä elämäntavoista on hyvin tarkka ja kapea käsitys tutkimusten perusteella, joiden tuloksia ei voi soveltaa väestötasolla.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.
Twinkley
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4590
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:23

Vs: Hiustenlähdöstä

Viesti Kirjoittaja Twinkley »

Niin tuosta olen täysin samaa mieltä että useamman kuukauden testi olisi paras mutta eipä sellaiseen juuri moni halua heti sitoutua. Siksi parasta olisi ensin vain kokeilla ja tunnustella oloa ja sen jälkeen usein suurin osa tahtoo jatkaa.

Sanoin aiemmassa viestissä jo että unirytmi työvuorojen mukaan mutta tärkeintä on rytmi ja tasaisuus. En sano etteikö lääkäriin voisi tai kannattaisi mennä, mutta aika usein on myös hyvä miettiä niitä elämän perusasioita jotka koostavat suurimman osan elämästämme. Se voi jonkun mielestä olla radikaalia, minusta se on aika luonnollista. Lääkärin palveluja kannattaa toki käyttää jos epäilee sairautta mutta vaikka näin olisi, se ei tarkoita etteikö löytyisi myös muita mahdollisuuksia miettiä sen suhteen mitä voi itse myös tehdä. Joku voi kokea tämän syyllistävänä mutta itse olen kokenut sen ensitunteiden jälkeen lopulta voimauttavana ja äärimmäisen vapauttavana: ratkaisuja löytyy monenlaisia ja aina voi kokeilla jotain. Tässä ei kuitenkaan ollut kyse mistään neuvoista tyyliin "hyppää ikkunasta" vaan tieteeseen perustuvista menetelmistä jotka tutkitusti parantavat ihmisen oloa ja myös stressinsietokykyä suurimmalla osalla ihmisistä. Voi toki olla ettei jollekin toimi mutta kokeilua se vaatii.

Se voi olla fanaattista jonkun mielestä mutta itse olen huomannut että jos haluaa muuttaa asioita omassa hyvinvoinnissa, se lähtee perusasioista ja sen vaikutukset ulottuvat laajana säteenä koko elämään ja näin käy myös positiivisissa muutoksissa. Jos kokeilee jotain yhtä pilleriä tai tuotetta niin yleensä saa etsiä vuosia eikä niistä useimmiten ole apua. Mutta niitäkin toki voi testata: se on usein vain aika kallista ja aikaavievää verrattuna siihen että kokeilee elintapojen muutoksia. Muutoshan on aina epämiellyttävää (vaikka vain kokeilisikin) niin siksi moni varmaan mielummin ottaa niitä pillereitä tms.

No oli miten oli, toivon että hiukset kasvavat ja ratkaisu löytyy, oli se mikä tahansa. Minullehan on sinällään aivan sama että millaiset hiukset jollain on mutta se on aina ikävää jos ihminen on onneton itse. Mutta kun olemme siis sitä mieltä että oma näkemykseni ei ole se haluttu kokeiluvaihtoehto niin varmasti muut voivat sitten kokeilla antaa sellaisia neuvoja joita voisi ehkä testata :)
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Hiustenlähdöstä

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

Jos joku minulta kysyisi vinkkejä, suosittelisin täysin toisenlaista ruokailumallia kuin vegaanista ja vähärasvaista: itse asiassa se on monella nimenomaan aiheuttanut hiustenlähtöä, ihon kutinaa, kasvojen kalvakkuutta etc  0_0
Eläintenkin turkki kiiltää, kun elimistö saa riittävästi hyviä rasvoja: vähärasvaisuus aiheuttaa päinvastaista... Eli ei ainakaan vähärasvaista hiustenlähdössä! Hyvistä rasvoista, kuten avokado, oliiviöljy, luomuvoi, täysrasvaiset maitotuotteet, kalaöljy (kapselina) hyötyy koko elimistö ja aineenvaihdunta.  Tyrniöljy on myös mainio lisä, auttaa koko ihoon, ja sisältää paitsi rasvahappoja, myös karotenoideja.
Toki kasvikset ovat supertärkeitä, mutta niiden tarve ei sulje pois muita tärkeitä tarpeita: rasva on välttämätöntä monien vitamiinien ja hivenaineiden imeytymisessä, joten esim. höyrystetty kukkakaali / lehtikaali / ym. voisulalla on oikein ravitseva yhtälö.
Maitotuotteet ovat tietysti yksilöllinen juttu. Onneksi Suomessa ei normituotannossakaan käytetä rehun seassa sellaisia hormoneja kuin esim. USA:ssa, meillä lehmät syövät pitkälti luonnollista ravintoaa, eli heinää ja ruohoa...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
Missy
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1274
Liittynyt: 12 Loka 2007, 20:16

Vs: Hiustenlähdöstä

Viesti Kirjoittaja Missy »

Triina kirjoitti: Näiden lisäksi tuli vielä mieleen vesijohtoveden laatu, ootko muuttanut sillä lailla että sopisi hiusongelmien kanssa yksiin?
Kokemuksesta kehottaisin tätäkin miettimään, omat hiukset meni joku vuosi sitten metallipitoisesta vesijohtovedestä täysin pilalle ja jouduin leikkaamaan ne mid-back -pituudesta hartiamittaan. Mun hiukset alkoi haperoitua täysin, latva oheni "läpinäkyväksi" ja hiukset katkeili vähäisemmästäkin rasituksesta. Mulla on muuten suht tuuhea ja vahva hiuslaatu niin kyllähän se yhtäkkinen kunnon muutos järkytti.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.
routakuu

Vs: Hiustenlähdöstä

Viesti Kirjoittaja routakuu »

Kaipa minäkin voisin kirjoitella tänne kokemukset ja avautumiset koska tämä hiustenlähtöhän on traumatisoinut minut syvästi eikä kukaan lähipiiristä jaksa kuunnella  ::)

Tuttu tarina, eli vaihdoin pois hormonaalisesta ehkäisystä (Yasmin 9v, Nuvaring 1,5v) tuossa 1,5 vuotta sitten ja tilalle kuparikierukka. Hiukset oli tuolloin markettivärein tummaksi värjätyt, rinnoille asti. Ovat aina olleet ohuet ja hentoiset mutta kuitenkin terveet ja kiiltävät, tasalatvaiset. Keväällä aloin ihmetellä kun kuontalo ei vaan koskaan enää näyttänyt kovin hyvältä, latva oheni pienessä ajassa aivan järkyttävästi ja suihkun lattiaritilässä oli aina hirveä tuppo karvaa. Pakko oli leikata, enkä uskaltanut enää pistää väriäkään kun päälaki rupesi paistamaan. Tätä jatkui ainakin tuonne viime jouluun saakka, jolloin leikattiin viimeisimmän kerran, korvan alle. Tukka oli/on ihan kauhee, suuri osa vanhoista pitkistä hiuksista tuntuu pudonneen ja sitten pää on täynnä sellaista vajaamittaista pätkää...

Nyt 1,5 v. "mullistuksen" jälkeen hiukset tuntuu vähitellen alkavan palautua. Kauniista nyt ei voi silti puhua... Värjätä en uskalla, päälaki ja ohimot tuntuvat edelleen niin ohkaisilta. Hoidan tukkaa maanisesti, yritän pitää päässä ja kunnossa edes nämä harvat karvat. Onneksi uutta hiusta näkyy nyt puskevan, look on yleisesti aika "pörröinen". Kiva etten nyt aivan kaljuunnu enää, mutta turhauttaa kun miettii kauanko noilla haivenilla kestää kasvaa kunnon mittaan... Lisäksi ohimoilla hiukset tuntuvat kasvaan jotensakin heikosti ja hitaasti. Mun hiukset on siis "aina" olleet ohuet, ja nyt entisestäänkin ohentuneena ponnarista löytyy volyymiä enää varmaan n. pikkusormen paksuuden verran. Ei siis juuri varaa olisi pudotella enää  :o Priorinia syöty puoli vuotta, lisäksi tällä hetkellä menee säännöllisesti alas kalaöljyä, D:tä, sinkkiä ja Biotin Strongia, en osaa sanoa minkä verran noista on ollut apua mutta tuskin haittaakaan, joten jatkan syömistä. Sekä jotain poikaystävän tilaamaa ituhippimaitohappobakteeria jos se sattuisi rauhoittamaan niin ikään ehkäisyn vaihdon yhteydessä puhjennutta kystistä aknea. Ruokavalio ja elintavat ovat tällä hetkellä paremmat kuin koskaan aiemmin aikuisiälläni.

Tämä nyt oli vain tällainen avautuminen, toivottavasti ei mennyt ihan väärään ketjuun kun hiustenlähtö (toivottavasti!) on nyt jo ohi ja jäljellä "enää" pitkä ja tuskallinen (toivottavasti ei kuitenkaan mahdoton) tie vaurioiden korjaamiseksi. Olisipa ihanaa jos tukka näin kesällä ottaisi kunnon kasvupyrähdyksen ja syksyllä voisi huokaista helpotuksesta, että ehkä tästäkin kärsineestä kuontalosta vielä se kuuluisa naisen kruunu saadan aikaan.
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Hiustenlähdöstä

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Tämä on nyt tällaista pohdintaa, jonka saa siirtää paremmin sopivan keskustelun alle, jos siltä tuntuu.

Minusta on tuntunut noin puolen vuoden ajan, että hiuksia lähtee paljon. Kampaukseni on polkkamittainen, joten määrä voi tuntua isommalta, kun hiukset ovat nyt pitemmät kuin aikaisemmin. Hiuslaatuni on muutenkin ohut, joten hiustenlähtö olisi katastrofi minulle.

Eilen kävin kuuntelemassa luentoa hiustenhoidosta. Siellä painotettiin ravitsemusasioita ja tottahan se on, että yleinen terveys vaikuttaa hiusten kasvuun. Luennoitsija korosti, että ravinnon pitäisi sisältää 80% kasvisravintoa ja loput eläinkunnan- ja viljatuotteita. Ravinnosta tulisi saada hyviä rasvoja (omega-3) ja vettä tulisi juoda litra-puolitoista. Ravintolisistä D-vitamiinia, magnesiumia sekä betaglukaania. Stressiä ym. pitäisi tietysti välttää. Vaikutti järkevältä ja hankin heti magnesiumia, sillä sitä en ole viime aikoina syönyt tarpeeksi. Yleensä olen ottanut magnesiumlisää päivittäin, mutta pihistelin välillä siinäkin. Nyt aion kokeilla, auttavatko nuo neuvot hiustenlähtöön mitenkään ja tuleeko hiuksista terveemmät. En oikein uskonut luennoitsijan näyttämään kuvamateriaaliin, jota hän kirjassaankin esittelee. Söin myös kuukauden ajan Solgarin hiusravintolisää, puolella annostuksella tosin. En osaa sanoa, oliko siitä mitään apua. Hiuksia kyllä lähti sinäkin aikana, kun ravintolisää otin.

Meinasin unohtaa, että tuolla suositeltiin pesemään hiukset vain kaksi kertaa viikossa, joka tulee olemaan minulle vaikein neuvo noudattaa. Kokeilen nyt aluksi pestä hiukset joka toinen päivä.
Viimeksi muokannut Marie Corelli, 02 Loka 2016, 16:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Hiustenlähdöstä

Viesti Kirjoittaja kaarina »

Mun huhtikuussa alkanut karmea hiustenlähtöni tuntuu olevan rauhoittumaan päin. Jakauksesta törröttää kolmesenttistä uutta kasvuakin.  :) Tukka on toki karmea liru, mutta onneksi ihan ok-kunnossa ja koska en ole vuoteen leikannut hiuksiani, saan ne nyt pienelle nutturalle, johon voi tupeerata volyymia, ja hiukset saa siis naamioitua melko normaaleiksi. Auki en voisi pitää: aurinko paistaisi hiusten läpi ja latva on epätasainen. Ilmeisesti raudanpuute tiputti hiukseni, sillä olen syönyt nyt reilut kolmisen kuukautta 200 mg rautaa & 1000 mg c-vitamiinia päivittäin. Lisäksi käytössäni on Priorin-shampoo (norm.&kuivat). Nyt aion raudan ja ceevitan lisäksi alkaa syömään Now Foodsin Silica Complexia, PiimaxC+biotiinia, D-vitamiinia ja vielä lisäbiotiinia (Now Foods 1 mg). Sinkkiä ja magnesiumia voisin ostaa myös, viimeksi kun minulle kasvoi normaali tukka takaisin edellisen hiustenlähdön jälkeen, söin kaikkia näitä säännöllisesti päivittäin pitkään. Vähitellen hiusten normalisoiduttua "unohdin" hankkia loppuvien lisäravinteiden tilalle uusia, ja kun olin ollut noin vajaan vuoden ilman mitään (paitsi vahvoja b-vitamiineja), alkoi hiukset tippua. Kai se on uskottava, että minun on syötävä lisäravinteita myös ylläpitoon.  ???

^ Kuulostaa vähän kummalta yleistykseltä tuo, että hiukset kannattaisi pestä vain kahdesti viikossa... Väittäisin, että sopiva pesuväli on yksilöllinen ominaisuus. Todella ohentunut tukkahan, jos on rasvoittuvaa sorttia, näyttää suht kamalalta jo yhden nukutun yön jälkeen. Mulla ainakin (joskus vahingossa) pidentynyt pesuväli tuntui vain pahentavan tilannetta. Pesen hiukset joka toinen päivä, ja käytän kuivashampoota siinä välissä. Ilman kuivashampoota joutuisin pesemään hiukset joka aamu. Nyt, kun tilanne tuntuu olemaan parempaan päin, olen toisinaan onnistunut olemaan samalla tukalla kolmannenkin päivän.
Viimeksi muokannut kaarina, 04 Loka 2016, 09:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Hiustenlähdöstä

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

anannas kirjoitti: ^ Kuulostaa vähän kummalta yleistykseltä tuo, että hiukset kannattaisi pestä vain kahdesti viikossa... Väittäisin, että sopiva pesuväli on yksilöllinen ominaisuus. Todella ohentunut tukkahan, jos on rasvoittuvaa sorttia, näyttää suht kamalalta jo yhden nukutun yön jälkeen. Mulla ainakin (joskus vahingossa) pidentynyt pesuväli tuntui vain pahentavan tilannetta. Pesen hiukset joka toinen päivä, ja käytän kuivashampoota siinä välissä. Ilman kuivashampoota joutuisin pesemään hiukset joka aamu. Nyt, kun tilanne tuntuu olemaan parempaan päin, olen toisinaan onnistunut olemaan samalla tukalla kolmannenkin päivän.
Minäkään en allekirjoita tuota ohjetta. Minulla ainakin samatkin tuotteet tekevät aina erilaista lopputulosta. Jos pesen shampoolla A tänään, voi tukka olla hyvä vielä ylihuomennakin, mutta toisella kerralla tukka voi olla rasvainen jo heti seuraavana päivänä. Luomushampootkaan eivät ole ratkaisseet tätä ongelmaa ja jotkut saavat tukan rasvoittumaan pikavauhtia. Minua ällöttää ajatuskin siitä, että en pesisi hiuksia esim. treenin jälkeen, sillä hikoilen aivan mielettömästi. Pesu harvemmin kuin joka toinen päivä ei välttämättä toimisi minulla.

Minulla on itseasiassa kokemuksia hiusten pesusta kaksi kertaa viikossa, kun pesin hiukset vain saunassa. Tukka ei ollut todellakaan mikään ihana vaan hirveä lehmännuolaisu, rasvaletti. Eikä tukka todellakaan ollut mikään tuuhea silloinkaan. Aloin pestä useammin, kun kaverit alkoivat haukkua minua.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Hiustenlähdöstä

Viesti Kirjoittaja bast »

Olen pitkään pitänyt tukkaa vaan ponnarilla, mutta nyt kun kokeilin tehdä yhtä kampausta niin huomasin että tukka on ohentunut ihan kamalasti. Viimeksi tein tuon saman kampauksen n. puoli vuotta sitten ja silloin se oli oikein hyvä, nyt tukka ei meinannut millään riittää siihen. Tuntuu että puolet on tippunut pois. Aiemminkin huomasin jo tukan ohentumista ja siksi olenkin pitänyt sitä aina kiinni kun se on niin ohut liru. Nyt tilanne on sitten huomaamatta päässyt pahentumaan tosi paljon. Mulla on aina irronnut paljon tukkaa pestessä ja harjatessa, mutta ennen se ei vaikuttanut juurikaan paksuuteen. Ilmaisesti uutta kasvoi sitten nopeaan tahtiin tilalle. Nyt ei sitten enää riittävästi, vaikka paljon lyhyempää uutta karvaa näyttäisi olevan tulossa, se ei vaan kasva tarpeeksi nopeasti korvatakseen kaikkea tippunutta.

Päänahka on ollut pidemmän aikaa kausittain aika arka ja hiusten liikuttelu sattuu. Mitään punoitusta tms päänahassa ei kuitenkaan näy. Tukka on lähtenyt tasaisesti jokapuolelta.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
Vastaa Viestiin