Hiustenlähdöstä

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Hiustenlähdöstä

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Mulla saattaa tulla päänahka tosi kipeäksi ja araksi, jos pidän ponnaria tai klipsejä liian tiukalla. Ja just tuo hiusten liikuttelu sattuu kans sitten. Saattoi tulla jopa pääkipuakin, koska koko pää oli "jännityksessä". Kun tajusin lopulta asian, olen pitänyt vain ja ainoastaan löysiä ponnareita tai nutturoita. Ei ole ollut päänahka kipeä ja arka sen jälkeen.
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Hiustenlähdöstä

Viesti Kirjoittaja bast »

^ Tuntuu samalta, mutta en koskaan pidä tukkaa tiukalla.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Hiustenlähdöstä

Viesti Kirjoittaja elly »

^ Mulla päänahan arkuus johtui siitä, että purin hampaitani yhteen öisin. Tämä taas oli seurausta siitä, että kaulan, kasvojen ja kallonpohjan lihakset olivat todella jumissa. Kannattaa kiinnittää huomiota myös tällaisiin hyvinvoinnillisiin seikkoihin. Toivottavasti löydät syyn hiustenlähdölle. :)
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Hiustenlähdöstä

Viesti Kirjoittaja kaarina »

Mullakin on hiustenlähtöön liittynyt kipu päänahassa, juuri samanlainen, kuin yllä on kuvailtu. Mutta minäkään en koskaan pidä hiuksiani tiukasti kiinni, eli syy on jossain muussa, vaikka tuntemus on samanlainen. Kiitos elly vinkistä, että syy voisi löytyä esimerkiksi kasvojen lihaksista... Hammaslääkärini sanoi minulle keväällä, kun hiustenlähtöni oli pahimmillaan, että leukani / purentani / poskilihakseni ovat aivan jumissa ja kireät, ja suositteli purentakiskoa (jota en koskaan saanut aikaiseksi hankkia). Mulla oli koko naama jotenkin ihan vinksallaan ja turvonnut asian takia, en näyttänyt mielestäni yhtään itseltäni. Veikkaan, että suurin syyllinen oli aivan hirveä, elämänkokoinen stressi.  :(
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Hiustenlähdöstä

Viesti Kirjoittaja bast »

Mulla on selkä tosi huonona ja en yhtään ihmettelisi jos muutkin lihakset on sen takia juntturassa. Se varmaan vaikuttaa päänahan verenkiertoon. Ehkä tämä on ainakin osittain syynä tukanlähtöön.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
Od3ssa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2318
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 09:37

Vs: Hiustenlähdöstä

Viesti Kirjoittaja Od3ssa »

Oon tainnut joskus ennenkin tästä asiasta kirjoitella, että mulla on myös ollut tuota päänahan arkuutta vuosia vuosia sitten ja yhdistin sen siihen, että päänahka ei saanut tarpeeksi liikettä ja tukka oli lähes aina tiukalla ponnarilla. Sen jälkeen kun aloitin päänahan hieromisen ei ole arkuutta ollut, vaikka ponnarin pito on jatkunut entisellään. Hiustenlähtöä mulla ei ole ikinä ollut (*kopkop*), vaikka stressiä ja selkäjumeja vaikka muille jakaa. Päinvastoin tukka on aina ollut tosi paksu ja suht hyväkuntoinen.
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann
Kauris
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2846
Liittynyt: 24 Syys 2011, 16:47

Vs: Hiustenlähdöstä

Viesti Kirjoittaja Kauris »

Mulla on tänä syksynä lähtenyt tosi paljon tukkaa. Mulla, kuten kaikilla, on näitä kausia kun hiuksia lähtee ja sehän on ihan luonnollista. Kammoissa ja viemäriritilässä en ole huomannut mitään hiusten joukkopakoa (niinku normaalia sulkasatoa pahempaa), mutta PÄÄNAHASSA eron huomaan. Tai siis, mä näen päänahkani. Ja oon huolissani. Pelkään että kaljuunnun. Tossa otsan yläosassa keskellä siis mä näen sinne hiusten "juurakkoon" ja näen päänahkani. Mielestäni ennen en oo nähnyt noin selkeesti. Ponnarin paksuus on vähän ohentunut, mut ei radikaalisti. Mulla olikin tässä tosi pitkään sellainen vaihe, että hiuksia lähti tosi vähän ja tukka tuntui tosi hyvältä.

En oo pitään aikaan edes käyttänyt fööniä enkä muita lämpökäsittelyjä koskaan. En oo käyttänyt muotoilutuotteita sen jälkeen kun huomasin tämän, säikähdin että hiustenlähtö johtuis tyvikohottajasta.

Päänahka on ihan normaalin oloinen, väriltään kalpea eli ei punoitusta. Hilsettä ei juuri näy, mutta rapsuttaessa laskeutuu vähän kuivia minihiutaleita, eli päänahka saattaisi kaivata kosteutusta. Hiustenlähtö voi johtua myös ravinnosta, sillä oon syönyt tosi huonosti tänä syksynä (siis aivan liian vähän kasviksia). Yritän syödä päivittäin D-vitamiinia ja kalaöljykapseleita. Harkitsen, että ostaisin piimaxia ja sinkkiä. (Sinkki tulis tarpeeseen myös naamalle.) Ja tietysti ruokavalion kanssa on otettava jotain ryhtiliikettä.

Se mitä mä pelkään on kilpirauhanen. Mun isällä on kilpirauhasen vajaatoimintaa ja voihan se joskus mullakin alkaa.

Oon nyt koittanut olla helläkätinen hiusten kanssa ja varmistaa, ettei etenkään noihin päälaen hiuksiin (johon harventuminen on osunut) kohdistuis mitään kiskomista. Pidän hiuksia normaalisti aina ponnarilla. Öisin olen alkanut nukkua hiukset auki vähentääkseni ponnarin kiskovaa vaikutusta. Tukka ei kuitenkaan oo niin pitkä, että se haittais nukkumista.

Hormoneista en oikeen osaa sanoa mitään, ainakaan en oo tehnyt mitään, mikä niitä heilauttelis.

Millä tota päänahkaa vois kosteuttaa? Shampoona tällä hetkellä EHS Koivu.
Viimeksi muokannut Kauris, 01 Joulu 2016, 12:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Hiustenlähdöstä

Viesti Kirjoittaja bast »

Mulla on ollut parempi kausi, tukkaa lähti vähemmän ja päänahan arkuus oli poissa. Nyt taas ongelmat palasivat. Ainut ero mitä keksin on siinä, että käytin tässä välissä yhden putelin mane n tail-shampoota. Nyt se loppui ja olen pessyt pari kertaa xz:n, herbinan ja ehs:n shampoilla. Olin käyttänyt näitä jo vuosikausia ennen kun ongelmat alkoivat. Onko mahdollista, että näissä on joku ainesosa, jolle olen nyt sitten herkistynyt ja sitä ei tuossa hevosshampoossa olisi? Hiuksia irtosi n. puolet vähemmän pesun aikana kun käytin mane n tailia.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
Aaa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 63
Liittynyt: 12 Kesä 2016, 09:56

Vs: Hiustenlähdöstä

Viesti Kirjoittaja Aaa »

Mulla lähti hiuksia joku 3-4 vuotta sitten tosi paljon, josta kampaajakin useasti mainitsi (silloin kävin 5 vkon välein). Tosin sitten hän huomasi, että uutta lyhyttä hiusta kasvaa jokapuolella, eli totesi sen olevan kuitenkin kausittainen muutos, jolloin hiuksia lähtee(tulee kasvunsa päähän) ja/koska uutta tulee kuitenkin tilalle.

Nyt hiuksia on taas lähtenyt, mutten ajatellut asiaa enempää, ajattelin, että se on taas joku vaihe. Kunnes tauon jälkeen kävin joulukuussa kampaajalla, joka sanoi, että mulla päälaella hiukset kasvaa paljon harvemmassa kuin muualla. Ja kyllä, edestä näen selkeästi päänahkani&nbsp; :( 0_0. Hän suositteli muutaman asiakkaansa erinomaisten kokemuksien perusteella kahta ainetta ja ravintolisää, mutta näistä ehdottomasti tehokkain on kuulemma ollut Kerastase Densifique -aine. Mulla oli vähän joko tai tilanne, koska olin reissussa kampaajalla eli piti ostaa aine ilman goglailua kokemuksista tai koittaa etsiä toinen kampaamo, joka tuota myisi (ilmeisesti myydään vain kampaamoissa). Mutta se maksoi 150€&nbsp; :o! Mutta, pälvikalju mielessä ajattelin, että uskotaan sitten tähän "ihmeaineeseen". Siinä on 30 ampullia, mutta mulla menee päälaelle vain 1/3 eli paketti riittää 3kk. Olen käyttänyt vasta viikon ja suositus taisi olla 1kk tai 2kk eli vielä ei tuloksia ole. Tämä aine ei nopeuta hiusten kasvua, vaan aineen pitäisi aktivoida nukuksissa olevat hiustupet puskemaan taas normaaliin tapaan hiusta ulos (ja sen takia kasvavat hiukset voi kuulemma esim. olla harmaita).

Onko kellään kokemusta tästä Kerastasen Densifiquesta?
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Hiustenlähdöstä

Viesti Kirjoittaja ellen »

Jos hiukset ovat useampi vuosi sitten lähteneet ja kasvaneet takaisin, niin saattaa olla, että ne hiukset ovat nyt taas lähdössä kaikki samaan aikaan. Riippuen omien hiusten kasvu-lepo-irtoamisrytmistä tietysti, mutta se saattaa olla hyvinkin mahdollista, että ne samat hiukset irtoavat taas samaan aikaan. Tätä mulle varoitti mun kampaaja, kun multa lähti imetyksen aloituksen jälkeen hiuksia ja ne kasvoivat kohinalla takaisin, että jossain vaiheessa vuosien päästä ne saattavat taas kaikki lähteä yhtä aikaa.
Aaa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 63
Liittynyt: 12 Kesä 2016, 09:56

Vs: Hiustenlähdöstä

Viesti Kirjoittaja Aaa »

^Niinjoo, voi tosiaan olla noinkin, hyvä pointti.

Nyt vaan on outo, koska hiuksia näyttää lähteneet ainoastaan päältä (viimeksi oli vähän jokapuolelta) :(
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Hiustenlähdöstä

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Ugh, leikattuani pitkän tukan polkaksi, mun oheneva letti antaa mulle entistä enemmän stressiä. Entinen tuuhea tukka on vain muisto 10-20 vuoden takaa ja ohimoilla on isot, n. 5x5 cm alueet joissa hiukset on ihan lyhyttä, ohutta vauvahiusuntuvaa. Ne on olleet sellaiset niin kauan kuin muistan, mutta eivät haitanneet ihan niin paljon kun hiukset oli pitemmät. Nyt tuntuu että olen tulossa ohimoilta kaljuksi. Mistä voin lähteä kyselemään esim. hormonitasoista? Pitääkö mennä gynelle jossa ottavat verikokeet, vai voiko tämän hoitaa terveyskeskuksessa?

Toisaalta takana on jo pari vuotta laihdutusta ja iso stressi firman konkurssista ja työttömäksi jäämisestä. Kaikki tämä on varmasti vaikuttanut.

Olen syönyt biotiinia silloin tällöin ja nyt taas päivittäin ainakin parin kuukauden ajan. Ei mielestäni mitään vaikutusta. Ajattelin kokeilla Priorinia, mutta apteekissa kehottivat aloittamaan vastaavalla mutta halvemmalla tuotteella, Orionin Biorion -tuotteella. Se olisi ollut 39 euroa kahden kuukauden pakkauksesta (60 kapselia), mutta löysin nettiapteekin jossa oli tarjouksena 90 kapselin aloituspakkaus vain 29 eurolla. Nappasin sen heti!
Aaa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 63
Liittynyt: 12 Kesä 2016, 09:56

Vs: Hiustenlähdöstä

Viesti Kirjoittaja Aaa »

^Varmasti tuo kaikki stressi sekä laihdutuskin itsessään on saattanut vaikuttaa hiustenlähtöön. Jospa nyt tilanne tasottuisi!

Kävitkö lääkärissä? Tosin ne hormonitkin saattaa olla vain mainitsemiesi syiden takia sekaisin.
Niin ja kerro sitten, minkälaisia vaikutuksia Biorionista tulee!

Itse olen nyt käyttänyt sitä Kerastasen Densifiqueta, mutta ilmeisesti sitä pitäisikin käyttää 3kk, eli en tiedä näkyykö mitään tuloksia ennen sitä. Lueskelin myös tätä ketjua vinkkien toivossa, ja päätin nyt alkaa syömään ainakin yhden kananmunan päivässä sekä sinkkiä päivittäin. Aloitin eilen, katsotaan auttaako! Mitä vaan, ettei tuo oheneva päälaki muutu ihan pälvikaljuksi..
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Hiustenlähdöstä

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Kolmisen viikkoa Biorion kuuria takana. Vielä en voi raportoida merkittävästä hiustenkasvusta, lyhyet ja ohuet vauvauntuvat edelleen ohimoilla :D Mutta tuntuu että hiusta lähtee vähemmän. Toisaalta voi olla, että muutenkin olisi ollut sellainen aika vuodesta, että karvaa tippuu vähän, enkä voi sanoa että se johtuisi tuotteesta.
Aaa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 63
Liittynyt: 12 Kesä 2016, 09:56

Vs: Hiustenlähdöstä

Viesti Kirjoittaja Aaa »

^Miten pitkään ajattelit kuuria jatkaa? Tuu ihmeessä raportoimaan tuloksia myöhemmin :)

Itse olen käyttänyt nyt 1,5kk sitä Kerastasen Densifigueta, mutta en ole vielä huomannut mitään muutosta. Ja 3vkoa olen syönyt päivittäin sinkkiä ja lisännyt yhden kananmunan aamupalalle. Enpä ole siitäkään huomannut mitään eroa... Kuukauden päästä pääsen omalle vanhalle kampaajalle, pitää kysyä mielipidettä, miten harvalle se pääläki näyttää...
Vastaa Viestiin