Sivu 1/1

Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 18 Loka 2014, 01:19
Kirjoittaja anilliini
Olisiko kampausvinkkejä/kuvia kiharille jotka ei kiharru juuresta kovin paljon. Ongelmana on lätsähdysefekti erityisesti edessä, ja varsinkin nyt kun hiukset on aika pitkät kauttaaltaan. Leikkautan myöhemmin jonkinlaista etutukkaa kokeeksi, jos se auttaisi asiaa.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 29 Loka 2014, 23:05
Kirjoittaja Trillian
Saisiko tätä kautta suositteluja hyvälle kampaajalle pk-seudulla? Haussa olisi sellainen kampaaja, jolla olisi hellävaraiset otteet, ei leikkaa liikaa, ja osaisi käsitellä kiharahiuksia. Tuo viimeisin varsinkaan ei mun kokemuksien mukaan ole mikään itsestäänselvyys. Ekokampaaja olisi unelmien täyttymys, mutta ihan kaikkea ei varmaan voi saada...

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 07 Joulu 2014, 10:45
Kirjoittaja amaree
Tietäiskö kukaan mistä saisi jotain satiiniyömyssyä?  ;D Mieluusti Suomesta, mutta kyllä voin nettikauppoihinkin taipua. Ennemmin oon käyttänyt sitä pineappling-tekniikkaa, mutta se ei oikein toimi. Mun laineet on sen verran heikot(varsinkin tyvessä), että säilyisivät varmaan paremmin yön yli myssyssä...

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 18 Helmi 2015, 21:01
Kirjoittaja Morrigan
Törmäsin youtubessa tällaiseen hiustensuoristustekniikkaan ilman lämpöä ja se toimi :o

Pesin hiukset, en laittanut mitään muotoiluotteita, puristelin enimmät vedet pyyhkeeseen. Käärin hiukset pään ympärille vähän samaan tyyliin kuin videossa, mutta en laittanut mitään klipsejä tai pinnejä. Kun kaikki hiukset oli jotakuinkin wrapissa, laitoin päähän hiusverkon ja menin nukkumaan. Aamulla hiukset oli kuivat ja takaraivoa lukuunottamatta melkoisen suorat. Takaraivolle niskaan jäi kiharaa, joten pitää vielä vähän harjoitella tuon takaraivo-osion laittamista.

Oli jotenkin todella outoa että hiukset oli suorat ja tuntuivat niin paksuilta! Suoristusrautaa käytettäessä hius latistuu aivan älyttömästi.

Omat hiukseni on aika pitkät, mutta silti onnistui suht helposti. Jatkan kokeiluja :D

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 23 Helmi 2015, 17:48
Kirjoittaja anilliini
^^ Sama kiinnostaisi itseänikin. Olisi mukavaa jos hiukset pysyisivät toisenkin päivän kiharana. Olen miettinyt silkkihuivia tai myssyä, mutta en tiedä ovatko toimivia ratkaisuja. Huivi varmaan olisi esteettisempi, mutta en tiedä pysyykö päässä.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 27 Huhti 2015, 10:41
Kirjoittaja elly
Minä täällä taas kriiseilen hiuslaatuni kanssa.  :D Osaako joku kiharahiuksinen verrata Knot today -jätettävää esimerkiksi Alba botanican jätettävään?

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 27 Huhti 2015, 11:14
Kirjoittaja ellen
^ Mulla oli tuota Kinky-Curlyn Knot Today -jätettävää, enkä pitänyt siitä hirveästi. Se kyllä selvittää, mutta tuntuu jäävän hiusten pinnalle lillumaan, eikä imeydy yhtään. Kun hiukset pesee seuraavan kerran, tuntee kuinka tuo jätettävä huuhtoutuu pois hiuksista ja hiuksista valuva vesi on ihan liukasta. Jätettävän levityksen jälkeen ja hiusten kuivuttua hiukset tuntuivat vähän karkeilta ja lähmäisiltä.

Alba Botanicaan verrattuna Knot Today oli mielestäni täysi hutiostos jätettävänä, mutta huuhdeltavana hoitiksena Knot Today (joka on muuten ihan samaa tavaraa Kinky-Curly Tiny Twirls Detangling Conditionerin kanssa) menetteli. Huuhdeltavina hoitiksina Knot Today ja Detangling Conditioner latistivat hiuksia melkoisesti ja hiuksista tuli todella sileät. Ainakaan mun hentoja hiuksia ja välillä korkkiruuveillekin joistain paikoista vetäviä laineita nuo hoitikset eivät huuhdeltavina tai jätettävinä hoitiksina kihartaneet yhtään. Uskoisin, että hoitikset sopivat paksuille, todella karkeille ja erittäin kiharille hiuksille paljon paremmin.

Tää nyt oli vain yhden kikkarapään mielipide, sillä kyllähän noista Kinky-Curlyn tuotteista tykkää aika monet kiharapäiset juurekset :D .

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 02 Heinä 2015, 20:06
Kirjoittaja Morrigan
Mun kiharainnostus herää aina kesällä kun oon lomalla ja esim mökillä ei viitsi suoristella. Tilasin ebaysta devacurlin ultra defining geelin kun sattui saamaan halvalla saksalaiselta myyjältä jolla postikulutkin oli inhimilliset. Mulla oli aikasemmin matkakoko ton geelin kevyemmästä (anGel) versiosta ja tykkäsin siitä kovasti.

Himottais myös jessicurlin tuotteet, samoin curlkeeper. Onko kellään kokemuksia näistä?

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 11 Heinä 2015, 21:55
Kirjoittaja Morrigan
Jatkan itseni perään, mutta kokeilin tehdä itse pellavansiemengeeliä. Eka satsi epäonnistui ja lensi roskiin, mutta toisella kerralla onnistui paremmin. Koostumus on oksettava ja käsittely vaikeaa, se on jotenkin niin limaista klimppiä että tavara meinaa karata (ja paljon karkasikin) käsien välistä lattialle ja kun se putoaa niin se ei putoa pisaroina, vaan se koko klimppi karkaa kokonaisena. Hiuksiin laittaminen oli tästä syystä varsin vaikeaa, mutta lutrasin sitä läpimärkään päähän ihan huolella ja kun tuntui että olisi tarpeeksi niin laitoin vielä vähän lisää.

Lopuksi puristelin käsillä hiuksista ylimääräiset vedet pois, sen jälkeen puristelin vielä mikrokuitupyyhkeellä ja sitten annoin ilmakuivua. Neljän tunnin jälkeen hiukset oli vielä vähän nihkeät niskasta mutta en jaksanut enää odottaa vaan puristelin kiharat pehmeiksi kun ne oli geelin vaikutuksesta vähän korput. Lopputuloksena ei juurikaan pörröä ja aika tasainen kiharanmuodostus. Mulla ei ihan oikeasti ole koskaan ollut millään aineella näin hallittua lopputulosta mitä näihin mun laineisiin tulee.



Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 12 Heinä 2015, 09:11
Kirjoittaja Lilli
Morrigan vau upeat hiukset! Pitäisi taas itsekin alkaa panostamaan tähän kiharan laittoon. Joko olet saanut ultra defining geelin testiin?

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 12 Heinä 2015, 09:25
Kirjoittaja elly
Todella kauniit hiukset sinulla Morrigan! Millaisella ohjeella teit pellavansiemengeeliä?

Osaisiko joku kiharapää suositella minulle kosteuttavinta hoitoainetta ikinä? Olen huomannut, että osa hiuksistani on miedosti lainehtivaa, osa S-lainetta ja osa miedosti korkkiruuvilla. En oikein osaa lähteä korostamaan tuota kihartuvuutta vaan lopputulos on aina sellainen karhea, pörröinen ja lainehtiva.

Edit: miten Elumen on vaikuttanut juuresten kiharoihin?

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 12 Heinä 2015, 11:55
Kirjoittaja Morrigan
^^Ultra defining geeli ei ole vielä saapunut, sen takia ajauduin tekemään tuota pellavansiemengeeliä kun seuraavat kaksi viikkoa on taas mökkeilyä ja haluaisin olla huoleton hiusten vuoksi mutta näyttää kuitenkin ihmiseltä. Nukuin viimeyön hiusverkko päässä ja se suojasi kiharat yöllä niin että näyttävät edelleen hyviltä. Parasta tässä on että nää on tosi pehmeät ja hyväntuntuiset käteen, aivan kuin niissä ei olisi mitään muotoilutuotetta ja silti ei pörrötä. En yhtään tiedä mitä tapahtuu ulkona kun tuolla on aika kostea ilma. Olen aika skeptinen sen suhteen että ei pörrööntyisi ulkona, mutta se selviää tänään kyllä.

^Laitoin 2dl vettä ja 0.5dl pellavansiemeniä. Ensin vesi kattilaan ja kun se alkoi kiehumaan, lisäsin siemenet sekaan ja pienensin levyä niin että seos kupli rauhallisesti ja sekoittelin koko ajan 6minuuttia (siis 6minuuttia siitä kun siemenet lisättiin). Sitten kaadoin seoksen siivilän läpi astiaan. Ekalla kerralla keitin jonkun youtubeohjeen mukaan 10-12min, mutta se oli aivan liikaa, seos ei tullut enää siivilästä läpi. Lisäsin reippaasti vettä mutta se ei silti enää siivilöitynyt joten nakkasin sen erän roskiin ja kokeilin seuraavana päivänä uudestaan 6minuutin keittoajalla.

Jatkossa aion kokoeilla erilaisten aineiden lisäämistä geeliin ihan mielenkiinnosta, mutta ihan jo tolla perusohjeella tuli kyllä mahtavan toimivaa tavaraa.

Hoitoaineita on tullut kokeiltua vaikka mitä, mutta ihan kiharalinjoista on testattu esim. deva curlin one condition ja kinky curlyn knot today. Noi oli ihan ok, mutta hintalaatusuhteeltaan mulle on kuitenkin paras tresemmen naturals (joka nyt on alkanut valitettavasti kihelmöimään päänahkaa) ja perfectly undone (tätä testattu vasta pari kertaa, hankin tuon naturalsin tilalle ja tämä ei ainakaan toistaiseksi kihelmöi ja toimii yhtä hyvin kuin naturals). Edesmenneet tigin OH ja MM oli kans parhautta, mutta niitä nyt on kai turha toivoa takaisin enää.

Itsellä ainakin pörrön hallinnassa ei riitä että se hoitoaine olisi mahdollisimman kosteuttava vaan hius tarvitsee AINA jonkun geelin tai muotovaahdon siihen päälle, muuten tulee pörrö. Olen myös testannut hoitoaineet niin että olen laittanut niitä jätettävänä aivan yltiösuuret määrät, mutta se ei koskaan riitä yksistään vaan pörrö tulee edelleenkin jos ei ole geeli tai muotovaahto päällä.

Mullakin kihara vaihtelee paljon, välillä laineet on isompaa, välillä selvästi pienempää ja seassa on välillä melko pientä korkkiruuvia. Elumen ei vaikuttanut mulla kiharaan oikeastaan mitenkään, ei siis vähentänyt pörröä mutta ei toki lisännytkään sitä. Kiharaan vaikuttaa siis viimeistelytuotteet ja se kuinka ne laittaa (puristeleeko kiharaa ylöspäin korostaakseen, ploppaako, harjaako jolloin volyymi vähenee mutta lopputulos voi olla jo liian lattea jne).



Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 12 Heinä 2015, 20:56
Kirjoittaja Lilli
Morrigan eron tosiaan huomaa! Oma kuontaloni on lähinnä tota sun ekaa kuvaa. Ähhh alkoi taas tuntumaan että pitää alkaa hoitamaan tätä pörröä. Mutta kun mopin käyttämä hoitsikka/shampoo on lopetettu niin mitähän sitä nyt alkaisi kokeilemaan. Nykyään hiukset tahtoo olla hirveässä takussa jatkuvasti.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 13 Heinä 2015, 03:36
Kirjoittaja bubbs
^Mun pitäisi varmaan alkaa hakemaan jotain mainosrahaa, kun tuntuu, että mainitsen Olaplexin joka viestissäni, mutta mulla Olaplexaus auttoi takkuuntumiseen ihan hirveästi. Hamput ja pörröt ovat vähenneet merkittävästi, kun takkuuntuminen ei ole enää yhtään sellaista kuin ennen. Olen saanut hiukset ongelmitta suoriksi jopa moninkertaisen merivesiliottamisen ja hiekkapuhallusta vastaavan rantapäivän jälkeen ;D. Monet ovat kokeneet Olaplexauksenn myös selkeyttäneen kiharaa, mun laineeni eivät muuttuneet merkittävästi sen suhteen.

Morriganin tukka on ihana!

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 18 Heinä 2015, 01:46
Kirjoittaja elly
Kiitos Morrigan sinulle erittäin kattavasta vastauksestasi! :) Huomasin sen kautta virheeni kiharoideni korostamisessa, eli sen geelin/muotovaahdon puuttuminen. Olen keskittynyt virheellisesti siis vain pesu- ja hoitotuotteiden löytämiseen ja unohtanut muotoilutuotteen tärkeyden. Nyt aloitan metsästämään muotoilutuotetta kosteuttavien rinnalle. :)  Hiuksesi ovat aivan uskomattoman kauniit!

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 11 Loka 2015, 16:08
Kirjoittaja annnma
Tervehdys,  en oo vieraillut täällä varmaankaan vuosiin! Nyt kuitenkin kun on hiustuotekriisi, muistin teidät.

Eli, mä oon näihin päiviin saakka onnistunut haalimaan Tigin OH hoitista vaikka maailman ääristä. Nyt on kuitenkin se hetki, kun sitä ei löydy enää mistään. (No siis kertokaa toki jos löytyy). Millä te ootte sen korvanneet? Ajattelin jo kääntyä Mopin puoleen, mutta mitä, nekin kehutut on lopetettu! :(

Mulla on melkein joka pesulla käytössä myös Joicon IHT, mutta reuhka tykkää välillä jättää sen kokonaan pois. Oon käyttänyt OH:ta myös jätettävänä, ja sen jälkeen Sebastianin potion 9, riippumatta siitä jätänkö kiharalle vai suoristanko.

Jotain vinkkejä omastakin puolestani: paras kiharanvirkistäjä miesmuistiin on Label M:ltä! Oon myös ihastunut Cutrin Green -shampooseen, sekin on taidettu lopettaa jo aikaa sitten... pffft.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 14 Loka 2015, 17:34
Kirjoittaja Morrigan
^Itse korvasin tresemmen naturalsilla ensin ja kun tresemmen perfectly undone tuli suomeen, niin vaihdoin siihen.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 26 Tammi 2016, 22:04
Kirjoittaja sofiiia
Uusi kiharapää ilmoittautuu. Tai siis kiharat ei ole uudet, mutta ekaa kertaa uskallan kirjottaa :)

Ite tajusin, että tukka on kihara, koska kolmisen vuotta jätin föönaamatta/suoristamatta ja se olisikin jopa korkkiruuveilla jostain niskasta!  Siitä alkoi kiihkeä hoitomenetelmien etsiminen ja menin silikonisten tököttien ja kaikenmaailman purnukoitten kautta eka sulfaatittomaan ja silikonittomaan ja nykyään täysin(tai ainakin kuvittelen niin) luonnonmukaiseen hiusten hoitoon.

Nykyään pesen flown shamppoopaloilla pari kertaa kuussa ja muuten lähinnä kuumalla vedellä ja huuhdon omenaviinietikalla. Joskus teen tota pellavansiemengeeliä, ohjeena itellä, että vettä 1 osa siemeniä ja kolme osaa vettä. Eli esim. 1/2 dl siemiä ja 2 dl vettä. En kato kellosta aikaa, vaan sekottelen geeliä sen verran, että on vielä juoksevaa, että menee läviköstä läpi. Ja puristelen sitä usein vaan latvoihin. Joskus jätän geelin oikein vetiseksi ja teen sillä viimesen "huuhtelun" suihkussa, jolloin se tietty levittyy koko päähän. Hunajaa kun lisää TILKAN(joskus lorahti liikaa ja tuli aikamoista liisteriä), se lisää pitoa  :ts Ja varmaan kosteuttaakin
Ite en enää pysty laittaa mitään synteettisiä aineita hiuksiin ihan vaan siksi, että ne menee niin huonoon kuntoon. Ja yritän pitää hiusten hoidon mahd yksinkertaisena,koska asun maassa, jossa paikallisissa on ihanat kiharat mutta suurin osa suoristaa ne kemialisesti eli me, jotka tykätään kiharasta ollaan niin harvinaisuus, että kiharan korostamiseen ei tahdo löytyä tuotteita  :-\ Mutta hyvä näin  :D
Ai niin, on mulla olemassa vielä jotain shea moisturen Style Milkkiä, jota kyllä suosittelen myös. Monet Shea Moisturen tuotteet tuntuu liian tujuilta pohjolaiseen päähän, mutta tuo on kivan kevyttä ja tuo mulle ainakin kivaa kiiltoa ja tuoksuu ihanalta :) Tosin taitaa olla Suomessa aika kallista, en tiiä saisko jenkeistä iherbistä tai sitten targetista tilattua Suomeen asti. Mutta sitä kans puristelen tukkaan tippasen vähän joka puolelle silloin kun muistan.

Joku kyseli satiiniyömyssystä. Ite tilasin omani amazonista. Maksoi muistaakseni n.6 euroa :) Hassultahan se näyttää, mutta pysyy tukka pikkusen paremmin ojennuksessa seuraavaan päivään.

Myös öljyt on kovassa käytössä. Kookosöljy semmoseen kovempaan läträämiseen, saatan jättää päähän pariksi päiväksi lisäillen aina kun on imeytynyt ja kun oon oikeen lätränny, pesen shamppoopalalla tukan. Argan öljy on hyvää pörhön silottajaksi ja takkujen selvittäjäksi kuivassa kärsineessä latvassa.
Enkä voi olla mainitisematta vielä sheavoita! Sitä laitan aina tuomaan kiharaa esiin. Jopa vaikka olisin harjannu jostain syystä kiharat auki, sheavoilla niitä saa puristettua laineiksi ja jopa erotelluisksi kiharoiksi. Mahtava aine ja riittoisa!  :T

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 27 Tammi 2016, 20:49
Kirjoittaja Morrigan
^Pitääkin joskus kokeilla tota vetisempää pellavansiemengeeliä hiusten huuhteluun. Varmaan ensi kesänä sitten kun lomalla päästän kiharat taas valloilleen.

Omatekemän pellavansiemengeelin ongelmana on mun mielestä sen hankala levitettävyys. Se on sellasta kamaa että se "karkaa" käsien välistä ja jotenkin hankala levittää tasaisesti. Olis niin paljon kätevämpää jos sen saisi jotenkin vaikka ihan suihkemuotoon että vois vaan suihkia sitä koko päähän.

Devan Ultra defining geeli osoittautui pettymykseksi. Ei se nyt ihan huonoa ole, mutta tykkäsin siitä kevyemmästä (oisko sen nimi nykyään light defining gel...) enemmän mitä mulla oli joskus aiemmin.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 11 Helmi 2016, 15:11
Kirjoittaja sofiiia
^^Ite jos jätän geelin paksummaksi, niin hieron sitä ensin kämmenten välissä pienen määrän ja sitten laitan pikkuhiljaa hiuksiin. Isompaa määrää ei tosiaan saa laitettua ilman, että joutuu lattiaa luuttuamaan jälkikäteen.  :P
Olen tehnyt geeliä myös liottamalla pellavansiemeniä lämpimässä vedessä yön yli. Silloin lukemani mukaan kaikki vitaminiit ym säilyvät paremmin, mutta geelistä tulee väkisin aika vetistä ja täytyy melkeen kaataa suihkussa.


Lisäisin vielä, että olen lukenut ohjeistuksia, että hiusten pitää "uida" geelissä ja että sitä menee todella runsaasti, mutta itse laitan sitä kyllä runsaasti, mutta hiukseni eivät missään tapauksessa ole geelistä läpimärät. Joskus aluksi tein niin ja hiuksista tuli kovat korput, toki pehmenivät puristelemalla, mutta kiharasta tulee rumaa ja klimppistä. Laitan mielummin geeliä vähän vähemmän ja pääasiassa hiusten pituuksiin, jonne laineet haluan :)

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 16 Huhti 2016, 12:14
Kirjoittaja Pulla
Hei kiharapäät, onko joku kokeillut Cutrin Chooz Soft Curl Definer kiharanvirkistäjää?

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 17 Huhti 2016, 18:39
Kirjoittaja Lipla
Pulla kirjoitti: Hei kiharapäät, onko joku kokeillut Cutrin Chooz Soft Curl Definer kiharanvirkistäjää?
Muakin kiinnostaa kokemukset tästä voiteesta, nyt varsinkin, kun hiustenhellimisviikko on ihan nurkan takana...  ;) Ylipäänsä kiinnostavat kaikki kotimaiset tuotteet, jotka on suunnattu tai muuten ovat erityisen sopivia kiharalle. Tuntuvat olevan kiven alla, ja aika iso osa muotoilutuotearsenaalista onkin mulla ulkomaista. Haluan tosiaan korostaa omaa taipuisuutta mahdollisimman paljon.

Esimerkiksi 4R Cream Mousse on miellyttävä käyttää muuten, mutta sopii varmaan paremmin kiharammalle tukalle kuin omani. Cutrinin Moisturism-suihke taas toimii ihan kivasti virkistykseen aamuisin, tykkään tuoksustakin, vaikka monista on varmasti turhan makea ja vahva. Näissä molemmissa on kiharat mainintana selosteessa. Lisäksi Flow'n palashampoot ja XZ:n hunajaa sisältävät hoitoaineet ovat minulla avittaneet taipuisuutta. Uutta raparperi-punaherukkaa pitäisikin päästä kokeilemaan, kunhan jostain löytyisi.

(Eka viesti foorumille! Mitähän tässä olisi mennyt ensimmäisestä vierailusta rekisteröitymiseen, ehkä sellaiset kymmenen vuotta vain  :D)

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 17 Huhti 2016, 19:57
Kirjoittaja Kalevalatar
Tervetuloa Lipla :D Mullakin meni aikaa ennen kuin rekisteröidyin, mutta sen jälkeen en ole liiemmin muita foorumeita vilkuillut. Tämä on ihan paras paikka!

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 18 Huhti 2016, 11:49
Kirjoittaja Lipla
^ Kiitos! Hirveästi löytyi myös uusia ketjuja tutkittavaksi  0_0 onneksi on paljon hommia, joita vältellä...

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 21 Huhti 2016, 11:50
Kirjoittaja Pulla
Kävin ostamassa tuon Cutrinin voiteen kun kympillä sai, yhden käyttökerran kokemuksen perusteella ihan jees. Hiukset on vähintäänkin pöyhkeät ja kiharaa on, ehkä seuraavalla kerralla laitan enemmän kuin kaksi pumppausta. Voiteen tuoksu aika mieto, ei paha, vaan aika mitäänsanomaton.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 21 Huhti 2016, 22:43
Kirjoittaja bubbs
Onko kenelläkään suositusta tuotteesta, jolla estäisi afrotukan rastoittumista?

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 22 Huhti 2016, 09:37
Kirjoittaja Memmuuh
^ Uskoisin, että Youtubesta löytyisi hyvin vinkkejä tuohon ja afrotukan  käsittelyyn liittyen muutenkin. :) Oon joskus mielenkiinnosta katsonut muutaman videon.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 24 Huhti 2016, 15:55
Kirjoittaja Lipla
Kävin tänään myös hakemassa tuon Cutrinin voiteen. Lisäksi otin saman sarjan muotoilugeelin, jota verkkokaupan mukaan on usein ostettu kiharan hiusten tuotteiden kanssa. Nykyisillä tuotteilla/tekniikoilla tukasta tulee noin 2a/2b näköinen ja elättelen toivoa, että vielä pykälän verran saisi ehostettua.

Oli ilmeisesti muutkin kiharapäät olleet liikenteessä, useammat kiharatuotteet kun oli jo melkein loppuneet hyllystä.  :D Muitakin jäi ehkä kaivelemaan, että Hullareilla juuri ne tuntuivat puuttuvan joka sarjan alevalikoimasta.

Edit 6.5. // Nyt on kolme pesua takana voiteen kanssa, ja tuntuu kyllä toimivalta! Jätettävän jälkeen olen laittanut märkään tukkaan kaksi pumppausta (eli max. millilitran, sanoisin) ja aamuisin virkistystä varten yhden. Tukka ei lähmiinny, kiharaa on tavallista enemmän ja se on tuotteen nimen mukaisesti pehmeää. Ei siis mennyt kymppi hukkaan :)

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 23 Kesä 2016, 15:34
Kirjoittaja tupuna
Oletteko huomanneet veden laadun vaikuttavan hiusten kiharanmuodostukseen? Saksassa hiukseni kihartuvat aina paljon enemmän, kuin Suomessa (jopa kauniille korkkiruuville!), ja ovat muutenkin enemmän irti päänahasta ilman mitään muotoilutuotteita. Toisaalta hiukseni kihartuvat aina enemmän, jos olen pessyt ne järvivedellä. Tietääkö kukaan, mikä vedessä voisi lisätä hiusten kiharuutta? Voiko vedestä saada kotikonstein esim kovempaa? Jos saman efektin saisi toistettua kotona jollain huuhtelulla.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 23 Kesä 2016, 16:59
Kirjoittaja Morrigan
^Nuorempana huomasin kun kävin usein tätini luona Helsingissä, että hiukset eivät olleet yhtään niin pörröiset kun ne pesi siellä, verrattuna siihen mitä ne oli kun pesin kotona. Hoitoaineet ja shampoot oli kuitenkin ihan samat. En keksinyt tähän muuta selitystä kun että vesi olisi jotenkin erilaista. Maa oli sama mutta paikkakunta eri.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 07 Syys 2016, 18:46
Kirjoittaja Aivina
Arvon kiharaiset juurekset. Kaipailisin hyviä neuvoja. Itselläni ei ole kiharaa tukkaa, mutta miehelläni on ja hän yrittää kasvattaa sitä oltuaan väliin monta vuotta ilman tukkaa. Ongelmana on se, että miehen hiuslaatu on äärimmäisen kuiva ja jokseenkin hentoinen sekä kihara.
Mikä olisi mahdollisimman yksinkertainen hoitorutiini tuollaiselle tukalle niin, että se ei menisi ihan hampuksi? Kookosöljy ennen pesua on ollut kohtalaisen hyvä, mutta ei mikään autuuden avain, vaan tukka pysyttelee kuivana öljyämisestä huolimatta. Alba Botanican hajusteetonta jätettävää olen nyt saanut hänet käyttämään, mutta en vielä osaa sanoa, onko siitä hyötyä.

Ongelmana on myös se, että mies käy suihkussa usein, joten tulla kuivuu vaan entisestään, joten pitäisi keksiä joku helppo keino, millä vähentää veden kuivattavaa vaikutusta.

Mulle kiharan tukan hoitaminen on ihan tuntematonta alaa ja tosiaan miehelle ylipäätään hiustenhoito on aika vierasta, koska tukkaa ei ole ollut päässä pitkään aikaan. Mitkä olisi sellaisia keinoja, jotka miehen olisi helppoa omaksua, joilla hentoinen kihara tukka pysyisi paremmassa kunnossa ja kasvaisi pituutta? Mielellään myös mahdollisimman luomuja konsteja / tuotteita.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 07 Syys 2016, 22:04
Kirjoittaja Morrigan
^Onko hiukset pakko pestä joka kerta kun käy suihkussa? Törmäsin viikko sitten ensimmäistä kertaa ponydry:n jos hiukset on pakko pestä joka päivä haluaa ottaa äärikeinot kehiin :D

Mites CO-pesu? Se olisi ainakin yksinkertaista ja vähemmän kuluttavaa kuin shampoo. Toimiiko kookos ollenkaan jätettävänä vai lähmääkö? Joillakin kiharoilla taas silikonit toimii ylivoimaisen hyvin, kannattaa niillekin antaa mahdollisuus.

Kyllä miehetkin oppii tekemään ritualistisen monimutkaisiakin hoitomuotoja kun tukka alkaa olla tarpeeksi pitkä, pörröinen ja kivuliaan takussa ;)

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 08 Syys 2016, 11:29
Kirjoittaja Aivina
Mies pesee hiuksiaan äärimmäisen harvoin shampoolla, mutta koska viettää suihkussa pitkiä aikoja niin tukka kastuu väistämättä. Ehkä saattaisi kuitenkin oppia olemaan kastelemattakaan, koska sekin kuitenkin kuivattaa.
Co-pesu saattaisi olla ihan oiva ratkaisu, joskin mies saattaa pitää sellaista hankalana.
Kookos toimii jätettävänä kohtalaisesti, mutta aika äkkiä vaan lähmää tukan, saa sen näyttämään rasvaiselta ja pidemmän päälle kookos alkaa haista omituiselle tukassa. Jojobaöljyä hän on käyttänyt jätettävänä myös, joka on vähän parempi hajun puolesta, mutta määrän kanssa saa olla paljon varovaisempi kuin kookosta käyttäessä.

Harmittaa miehen puolesta, kun hän niin haluaisi hiukset, mutta jos ne on vain kasa kuivaa hamppuista pörröä, niin voi olla, että tuskastuu vaan koko hommaan ja leikkaa kaiken pois. Ja harmittaisihan sellainen minuakin, sillä tykkään siitä, että hänellä on tukka.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 08 Syys 2016, 16:37
Kirjoittaja korkkiruuvi
^ Mä en itse käytä öljyjä, koska ne on ainoita aineita millä munkin hiukset saa helposti lähmäisiksi ja annostelu on siksi tosi hankalaa. Sen sijaan hoitikset, joissa on öljyjä, toimii paremmin, miltei mahdotonta saada lähmää aikaiseksi vaikka päänahkaan onnistusi länttäämään.

Toi kasa kuivaa hamppuista pörröä kuulostaa hyvin, hyvin tutulta. Mulla on monta kertaa kasvatus pitkäksi/puolipitkäksi katkennut siihen, että hiukset on pitkältä matkaa lähes rastaa eikä jaksa hoitaa, paluu lyhyeen polkkaan. Ja jos jaksoi hoitaa, ei se auttanut sittenkään, joko aineet vaan katosi hiukseen tai sitten oli lähmäletti. Mulla auttoi rakennepaikkaavien käyttö kosteuttavien kera. Luin artikkelin (muistaisin linkin olleen jossain täällä), jossa mainittiin et kihara hius voi olla huokoinen ihan kiharan rakenteensa puolesta. Jos rakennepaikkaavaa ei ole koskaan kokeillut, kannattaa testata. Cassia on hyvä rakennepaikkaava ja Mill Creekin rekusta olen lukenut paljon kehuja. Tietysti rakennepaikkauksen ja kosteutuksen tasapainon kanssa voi olla säätämistä, mut sellaista se kiharan kanssa on muutenkin.

Vähän tietty maku- ja tottumuskysymys, mikä on helppoa, lähes kaikki tuttuni käyttää ihan mielellään poishuuhdeltavaa hoitista, mun mielestä se on hankalaa eikä hiuksetkaan tuosta rutiinista vaikuta välittävän. Toisaalta en vielä 6 vuotta sitten käyttänyt hoitoaineita juuri lainkaan ja se tuntui uskomattoman työläältä jo ajatuksena, puhumattakaan jostain vaikuttavista naamioista, pesun jälkeen jätettävistä, muhitteluista en ollut kuullutkaan. Nyt hiusten hoitoon on tottunut enkä edes ajattele et laitanpa nyt vielä jätettävää pesun jälkeen, laitan vaan rutinoituneesti.

Muhitteluja suosittelen ehdottomasti, kun aineet on pidempään hiuksissa niin todennäköisemmin ja enemmän on vaikutusta. Muhittelu on jopa helpompaa kuin co-pesu tai jätettävän levitys, sillä aineiden voi antaa olla vaan ja puuhastella jotain muuta. Pelkkää öljyä en suosittele, jos lähmää jätettävänä niin muhitteluissakin todennäköisesti (ainakin oma kokemus on tuo). Silloin kun hiukseni olivat käsittelemättömät, muhittelin cassiahoitis(öljy)seosta kerran kuukaudessa. Mulla on Everyday Coconut jättipönikät kookosta ja limeä, eroa on vaan tuoksussa. Valtava pullo riittää pitkäksi aikaa ja hyvin sekoittuu noihin muut aineet. Jätettävää laitan aina pesun jälkeen. Pakko ylistää Kinky Curlyn Knot Today -jätettävää, mun hiuksille paras jätettävä ikinä, vie takut ja rastat ja kuivuuden. Ei ihan huippuhalpaa, mutta tehot ovat ylivoimaiset verrattuna muihin kokeilemiini, ihan laidasta laitaan hiuksiin on levitetty luomu-, marketti- ja salonkilaatuja.

Mitä tunnen kiharahiuksisia, niin hiukset ei vaan kasva, niitä todellakin kasvatetaan. Itse suosittelen enemmän muhitteluja shampoon jälkeen ja jätettäviä, jotka jätetään hiukseen hoitamaan ja suojaamaan, kuin poishuuhdeltavia. Tietty jos ne on helpompia, parempi se kuin ei mitään. Kiharien hiusten hoidosta kannattaa opetella vaan nauttimaan tai ainakin hoitaa vaan, niin syntyy rutiini. Kun sopivat aineet ja metodit löytyy, tulokset palkitsee ja se kannustaa jaksamaan. :)

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 08 Syys 2016, 19:37
Kirjoittaja Morrigan
^^Ensinnäkin suihkumyssy rohkeesti sinne suihkuun.

Kirjoitin tästä samasta asiasta jo tuossa edelliselläkin sivulla, mutta kerrataan taas. Yleisin harhaluulo kiharan hiuksen hoidossa (ja luulen että teilläkin tämä on se perimmäinen ongelma) on se, että etsitään jotain mahdollisimman hoitavaa hoitoainetta/naamiota/jätettävää ja kuvitellaan sen pitävän hiukset takuttomina, sileinä ja pörröttöminä.

Ainakaan mun kohdalla (ja tuhansien kiharafoorumien käyttäjien kohdalla) sellaista hoitoainetta/naamiota/jätettävää ei ole olemassakaan. Pörröinen hius näyttää aina huonokuntoiselta, vaikka todellisuudessa hiuksen kunnossa ei välttämättä ole vikaa - se vain kaipaa kosteutta. Pörröä ei pidä poissa hoitoaine, vaan hoitoaineen päälle täytyy laittaa geeli tai muotovaahto (alkoholiton!), joka lukitsee sen hoitoaineen/kosteuden hiukseen, muodostaa kalvon märän hiuksen päälle niin että hius ei kuivuessaan pääse pörrööntymään. Kun hius on kuiva, geeli/muotovaahto on ikäänkuin kovettunut hiuksen päälle ja hiukset tuntuvat rapsakoilta. Kuivia hiuksia puristellaan niin että geelin muodostama panssari antaa periksi ja hiuksesta tulee pehmeä ja liikkuva.


Lisäksi hiuksia ei missään nimessä kannata harjata kuivuessaan tai varsinkaan kuivana, se vain tekee pörröä. Ei kuivata/hangata froteepyyhkeellä jne. Suosittelen lämpimästi lukemaan curly girl- kirjan, siellä nämä asiat on esitetty ihan juurta jaksain ja selkeästi.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 08 Syys 2016, 21:21
Kirjoittaja Aivina
Jos ei saa kammata tai harjata kuivuessa eikä kuivana niin milloin sitten?

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 08 Syys 2016, 21:51
Kirjoittaja Morrigan
Hiukset selvitetään suihkussa kun ne on kauttaaltaan hoitoaineessa.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 09 Syys 2016, 10:57
Kirjoittaja Lila
Morrigan, miten upeat hiukset! Livenä jäisin varmaan haavi auki tuijottamaan  ;D .


Minähän olen myös kiharapää (ta no, laineita nyt ainakin) ja ikäni olen saanut kuulla tukan huonokuntoisuudesta kampaajilta.


Tuohon hiuspinnan sulkemiseen kosteutuksen jälkeen olen löytänyt yhden toimivan voidemaisen tuotteen ja se on KC Professional Molding Paste (mustassa purkissa). Laitan tätä märkään tukkaan hoitoaineen ja jätettävän jälkeen melkoisen kökkäreen, varmaan ihan peukalonpään kärkinivelosan kokoisen. Hieron tuon ensiksi käsiin alle ja päälle, aloitan levittämisen koskettelemalla pehkoa nopeasti sieltä täältä ja haromalla tyviä, vähitellen etenen sitten puristelemaan kiharoita ja hieromaan ainetta hiukseen hyvin huolella (mutta varoen pörröttämistä). Levitys kestää jonkin aikaa, mutta plussana on se että tukka ei mene koppuraksi missään vaiheessa. Ja tällä aineella saan suortuvaisiin kihariin myös ihanaa kestoa, tuntuu, että kiharat vaan paranevat kolme päivää. Ei todellakaan lähmää omaa tukkaani, vaikka hius on hyvin kevyttä ja ohutta. Plussaa myös miedosta tuoksusta.


Pahus kun jaksaisi aina laittaa päätä tämän verran, mutta kuivuminen kestää "pinnoitteen" kanssa niin älyttömän pitkään, että hermo menee  ;D

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 09 Syys 2016, 12:09
Kirjoittaja Aivina
Kiitos teille kaikille hyvistä neuvoista, mies arvostaa myös. Toivottavasti löytyisi sopivat konstit, millä hän saisi tukkansa sellaiseen kuntoon, ettei joutuisi yhtenään harkitsemaan sen pois ajamista.
Harmittaa hänen puolesta, kun nuorempana hänellä on ollut päässään tuuhea ja kiiltävä punainen tukka, mutta vähitellen se on harventunut runsaasti ja muuttunut perus-maantienharmaaksi. Punaisuudesta ei ole enää merkkiäkään, vaikka mies ei missään nimessä ole vanha.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 10 Syys 2016, 22:49
Kirjoittaja Lilli
Ostin testiin lushin R&B hair moisturizeriä. Vaikuttaa riittoisalta mutt haju on todella voimakas  :o Onko muilla kokemuksia tästä?

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 10 Syys 2016, 22:55
Kirjoittaja Eenuska
Heippa muut kiharapäät! :)
Pyytäisin ideoita teiltä joilla on enemmän kokemusta. Itselläni on kyllä ollut aina vähän luonnostaan kikkara tukka, mutta sen hoitoon ei ole koskaan tullut perehdyttyä. Lapsena hiukset olivat hennot ja lyhyet niin korkkiruuveja oli paljon, nykyään on lähinnnä laineita siellä täällä kun tukasta on tullut karkeampi ja paksumpi. Viime vuonna innostuin no poo-metodeista ja olen pessyt siitä lähtien hiuksiani välillä pelkällä vedellä, joskus omakeitetyillä yrttivesillä, kananmunankeltuaisella... Ne kuitenkin kaikki oikeastaan vaatii sitä että harjaa hiuksia paljon jotta se päänahan rasva leviää koko hiuksen mittaan. Se tekee kiharasta ruman, pörröisen, suoristaa sitä ja siitä huolimatta latvat on aina vain kuivat (kappas kehvanaa, luonnonkihara :T) ja päänahka rasvoittuu vaikka olen ollut ilman shampoota n. 10 kuukautta. Kaiken lisäksi, hiusta on lähtenyt aivan käsittämättömät määrät sen jälkeen kun aloitin no-poon ja toki se voi johtua muustakin, mutta olen aavistuksen epäluuloinen ja ihan syystä mielestäni. Epäilen siis tämän tyylin toimivuutta tukalleni  ;D

Nyt olen kiinnostunut CO-pesuista. Katsoin eilen (?) Morriganin jakamat upeat kuvat hiuksista ( :l) ja ajattelin että tuota pellavansiemengeeliä voisin myös kokeilla! Olen oppinut paljon tätä keskustelua lukiessani ja olen valtavan kiinnostunut kokeilemaan, saisinko heräteltyä kunnon kiharoita esiin ja ehkä hiusten kuntoa vähän paranemaan. Mietityttää vain sopivan hoitoaineen valinta. Tuntuu että mulla ei sais olla ehkä hirveän pesevä hoitoaine kun päänahka ja tukka eivät ole shampoota nähnetkään kymmeneen kuukauteen eli sen ei ehkä tarvi yltääkkään ihan shampoon tasolle pesevyydellään. Jotenkin siis pelottaa että se kuivattaa mun hiuksia  :D onko teillä ideoita mitä voisin kokeilla? XZ-merkin hoitoaineita olen ajatellut, ne ei kai ole kovin peseviä ainakaan kaikki.. Lisäksi mietin kun luinkohan viime sivulta että hiukset kannattaisi kammata vain kun ne on märät ja hoitoaineen peitossa, niin eikö hiukset myöhemmin takkuunnu (minun hiukset menee aika helposti takkuun) kun ne on kuivat jos niitä ei harjaa? Ja millainen kampa olisi hyvä vai onko sillä väliä? Ja kysyisin vielä sen pellavansiemengeelin levityksestä, se kai laitetaan aika märkiin hiuksiin niin levitetäänkö se vai puristellaan suoraan kiharoiksi?

Olen pahoillani, viestistä tuli hirveän epäselvä! Olen kuitenkin valtavan kiitollinen jos jaksatte auttaa!  :-* Lisäksi pahoittelen jos joku näistä on jo mainittu keskustelussa, en ole lukenut ihan huolella joka paikkaa..
Kiharoita päivääsi!


Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 11 Syys 2016, 22:29
Kirjoittaja Morrigan
^Itse en ole koskaan oikein saanut CO-pesuja toimimaan, mutta voit kokeilla siihen ihan mitä tahansa silikonitonta hoitoainetta. Täällä taitaa olla oma ketjunsa CO-pesuista, kannattaa ehkä sieltä kurkata tuotesuosituksia, mutta juurikin mainitsemasi XZ hoitsikat ovat varmasti ihan kokeilemisen arvoisia ja samalla edullisia. Samoin tresemmen silikonittomista perfectly undone on ainakin monella ollut toimiva.

Jos pelkäät shampoon liian pesevää vaikutusta, niin voithan kokeilla CWC-pesuja, eli levität ensin pituuksiin jotain halpaa hoitoainetta suojaksi siksi aikaa kun peset shampoolla tyven, huuhtelet ja lopuksi laitat vielä normaalisti hoitoaineen.

Jos hiuksesi ovat lähinnä laineikkaat ja haluat korostaa kiharaa, niin kannattaa kokeilla ploppausta. Ohjevideoita löytyy youtubesta hakusanalla plopping.

En tiedä onko hiusten harjaaminen kuivana iso rikos laineikkaassa hiuksessa, mutta ainakin vähänkään kiharammassa se rikkoo kiharakimput ja aikaansaa vain muodottoman pörrön.

Toisen päivän kiharat ovat sitten ihan oma taiteenlajinsa kun harjaaminen ei tule kysymykseen. Osa kerää hiukset pään päälle löysään nutturaan/ponnariin yöksi ja seuraavana aamuna hiukset avataan, suihkitaan jotain kiharanvirkistäjää ja lopuksi puristellaan. Jotkut taas käyttää silkkihuivia- tai myssyä suojaamaan hiuksia takkuuntumiselta. Jos lopputulos on paha niin hiukset voi pitää seuraavana päivänä kiinni.

Hiukset voi selvittää suihkussa joko ihan sormin tai harvapiikkisellä kammalla. Jotkut harjaa hiukset kuivana juuri ennen pesua. Itse olen välillä selvittänyt hoitoaineella kyllästetyt hiukset tangle teezerillä, olen kokenut sen hellävaraisemmaksi kuin harvapiikkiset kammat jos hiukset ovat kovin takussa.

Pellavansiemengeeli on hyvää tavaraa, mutta hankalakäyttöistä kun se on niin limaista että se lipeää käsien välistä helposti. Itse olen mättänyt sitä litimärkään tukkaan paljon ja lopuksi puristellut kiharoista ylimääräiset vedet mikorokuitupyyhkeeseen pää alaspäin. Pellavansiemengeeli erottelee kiharan mahtavasti, mutta pitoa siinä ei juurikaan ole. Jessicurlilla on pellavansiemenpohjainen spray hennoille hiuksille, ja rockin' ringlets on käytännössä sama aine vähän paksumpana ei-niin-hennoille hiuksille. Olen aina halunnut noita kokeilla, josko niiden koostumus olisi helpommin käsiteltävää kuin itse tehdyssä pellavansiemengeelissä. Harmi vaan että noita (ja monia muita kiharatuotteita) ei saa Suomesta, mutta ulkomailta voi tilata. Euroopassa on muutamia kiharatuotteiden verkkokauppoja, joissa postikulutkaan ei muodostu niin pahoiksi kuin jenkeistä tilaamalla.

Tunnustetaan vielä että minähän en oikeasti pidä hiuksiani kiharalla melkein koskaan. Suoristan armottomasti, tai sitten teen loivat isot laineet 32millisellä kiharrinsauvalla ::) Tai sitten käärin märät hiukset yöksi wrapiksi pään ympärille (ehkäisee hyvin pörröä verrattuna jos nukun hiukset auki) ja pidän seuraavat päivät nutturaa.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 18 Syys 2016, 08:53
Kirjoittaja Lila
Miksiköhän en ole tuota ploppausta aikaisemmin kokeillut... ...sopii näköjään omalle kiharatyypilleni aivan loistavasti. Mielettömän isona plussana se, että hiukset asettuvat tyvestä hyvään suuntaan, ilmavasti ylöspäin, tuosta lähtökohdasta on todella kiva asetella kikkurat aamusella.


Minä laitan kiharat yöksi invisibobblella löysälle nutturalle pään päälle. Nuo ovat mainioita kiinnipitäjiä, eivät jätä rumia jälkiä hiuksiin. Aamulla tukkaan jätettävää hoitoainetta ja jotain muotoiluvoidetta, vähän rutistelua. Otin itse asiassa kuvasarjankin, vapaasti kuivuneet ensimmäisen päivän kiharat (kosteutus + muotovaahto), toisen päivän ja kolmannen päivän. Laitan kohta näkösälle.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 20 Syys 2016, 07:53
Kirjoittaja Lila
No eipä ole vielä kuvia  :D . Olen nyt vähän taas innostunut tästä kiharaisuuden optimoinnista. On nimittäin niin, että oma hiuslaatuni on kuitenkin sen verran kihartuva, että siistin suoran kampauksen tähän saa ainoastaan suoristusraudalla - ja sekin räjähtää pienestä kosteudesta saman tien. Nyt olen käyttänyt ratkaisuna lähes jatkuvaa nutturakampausta niin pitkään, että on pakko kokeilla välillä muutakin.


Toisaalta - kun kuivatan tukan kiharalle, niin kosteuden säilyttäminen suortuvissa ei tunnu minun tukassani mitenkään ylitsepääsemättömän vaikealta, pääsen melko helposti suht pörröttömään ja kestävään kiharatulokseen. Hiuslaatuni on hyvin silkkinen, lapsenhiusmainen, tukkaa on paljon päässä, mutta mikään valtavan paksu ponnari ei siitä tule. Hamppuisuus, kaikin puolin kuivan näköinen lopputulos on föönauksen vakiotulos. Raudalla saa kiiltävää sileyttä. Kiharoille kuivattamisessa on haasteena löytää sopiva tuoteyhdistelmä - tukka imee paljonkin kosteuttavaa, mutta jotkut tuotteet saattavat silti olla liikaa kevyelle hiuslaadulle.


Edelliset kiharat syntyivät Ryon punaisella shampoolla (ei takuulla sulfaatiton), Tigin OH:lla, kameliavedellä ja No Nothing -muotovaahdolla. Kesti hyvänä kaksi päivää ja kolmaskin oli vielä oikein siedettävä (laitoin ponnarille). Nyt käytin Misshan päänahankuorintaa (aaahhh), Skylaken Herbal Cool -shampoota, Tigin OH:ta (+ vähän violettia hiusnaamiota keltaisuutta neutraloimaan), Four Reasonsin violettia suihkittavaa jätettävää, Sebastianin Potion 9:ää ja näytepullosta Ouidad:in kosteussuojan antavaa geeliä. En osaa vielä sanoa lopputuloksesta. Ouidadista olen merkkinä lievän kiinnostunut, olen saanut Beautybayn tilausten mukana jokusen näytteen. Tuohan on nimenomaan kiharoille suunniteltu sarja - ja siinä on tuotelinjat erilaisille hiuslaaduille. Ei ole ihan halvin, mutta ei törkykalliskaan perustuotteiden osalta. Tuoksut miellyttävän mietoja.


Ploppauspaita häiritsi viime yönä untani. Minulla ei tukka todellakaan ehdi kuivua täysin paidan sisällä yön aikana, pitää ehdottomasti varata joku tunti vapaasti kuivatteluun ennen ploppausta. Valitsemani t-paidan ongelma taisi olla hihattomuus, jouduin sen nipistelemään vähän epämukavasti pään ympärille yön ajaksi. Etsin seuraavalle kerralle mukavamman vaihtoehdon - ja ehkä tilaan e-baysta jotain halpoja hiustenkuivatukseen muotoiltuja mikrokuitupyyhkeitä.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 20 Syys 2016, 13:04
Kirjoittaja Morrigan
^Tilasin joskus ebaysta halvan mikrokuituisen hiuspyyhkeen, mutta se oli ihan sukka. Ei imenyt kosteutta ollenkaan
vaan tuntui että vaan hidasti kuivumista. Heitin sen lopulta roskiin kun kiinnityslenksukin katkesi pian.

Minulla on myös Diva towel, joka on siinä suhteessa hyvä, että sillä puristelemalla saa todella hyvin ylimääräiset vedet pois hiuksista ja jotkut kehuvat että ton avulla hiusten kuivumisaikaa saa lyhennettyä paljon (tämä paljon ei valitettavasti toteutunut kohdallani). Jos ploppausta harrastaa niin siihen toi on aavistuksen liian pieni että pysyisi hyvin päässä. Näköjään noillakin on kuitenkin tullut tuotekehitystä, kun nykyään on saatavilla ihan turbaaniakin.

Mun hiukset kuivuvat ikuisuuden ja en voi kuvitellakaan että voisin pitää ploppia koko yön, koska mun hiukset ei aukinaisinakaan kuivu yön aikana täysin. Tästä syystä en kiharapäänä viihdykään kun märillä hiuksilla nukkuminen tekee kamalan pörrön ja mun hiukset on aina vähintään kosteat ennen nukkumaan menoa vaikka pesisin hiukset heti töiden jälkeen.

Ootko Lila kokeillut pesun jälkeen puristella ylimääräiset vedet pois t-paitaan ja teet plopin sitten toisella t-paidalla? Eihän ploppausta ole myöskään pakko pitää koko yötä, jotkut pitää 10min-1h ja antavat sen jälkeen kuivua vapaana. Näkisin kuitenkin ploppauksen hyödyn kiharan korostajana nimenomaan niin päin että se tehdään heti pesun jälkeen, eikä vasta kun hiukset on vähän kuivaneet, koska tässä vaiheessa kostean hiuksen paino on jo kerennyt latistamaan kiharaa.

Monessa marketissa on muuten lemmikkitarvikeosastolla myynnissä mikrokuitupyyhkeitä. Tosi monessa kaupassa on ollut sellainen vaaleanpunainen mustilla luun kuvilla oleva pyyhe joka on näppituntumalta tosi samanlainen kun toi mun divan pyyhe. Hintaa tolla koirapyyhkeellä on n. 5e. Uskoisin sen olevan ainakin parempi kuin ne ebayn mikrokuituturbaanit. Ploppaukseen ei taida koko riittää, mutta jos tolla puristelisi ensin ne ylimääräiset hiuksista pois ja tekisit sen plopin sitten teepparilla.

Odotan niitä kuvia ;)

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 20 Syys 2016, 13:35
Kirjoittaja Lila
Mietin noihin mikrokuituhommiin jopa ison siivousliinan kokeilemista, uuden tietenkin  ;D . Samaa materiaaliahan ne ovat - ja kaupassa voi tunnustella paksuutta ja imukykyä, mallailla riittävää kokoa.


Periaatteessa puristelen aina pesun jälkeen enimmät vedet pyyhkeeseen, minulla on sellaisia isoja turkkilaisia puuvillapyyhkeitä, jotka eivät todellakaan pörrötä tukkaa. Noita voi hyvin pitää turbaaninakin jonkin aikaa imemässä kosteutta ja pörröä ei tule. Yökäyttöön ne ovat liian isoja. Siitä huolimatta tuo kuivuminen on ongelma. En tajua miksi, tämä tukka ei todellakaan ole mitenkään järkyttävän paksu - pituutta alkaa toki olla vyötärölle suorana. Ja jotain saisi kyllä olla suojana tyynyn ja hiusten välillä koko yön tukan kuivuessa. Minulla on sellainen akanatyyny, en halua, että siellä alkaa jotain elämää kehittyä kosteuden myötä...  :P 


Minusta tuntuu, että tällä kevyellä hiuslaadulla ploppaus tukee kiharaa aika kivasti, kunhan hius on vaan edes jossain määrin kostea kun sen laskee ploppauspyyhkeeseen. Mutta testaanpa huviksi joku kerta niin, että istun iltaa ploppi päässä ja vaikka vaihdan kuivempaan yöksi. Josko olisi vieläkin kikkarampi  :) .

Muoksis - tässä niitä kuvia. Perjantaina ensimmäisen ploppauskokeilun jälkeen. Ei hurjan kiharaa, mutta kuitenkin ihan suht. tasaista ja runsasta laineikkuutta:

Kuva


Ei minulla sitten lauantain kuvaa ollutkaan. Mutta sunnuntailta on - ja kesto tosiaan yllätti plopatuissa kiharoissa. Lauantaina suihkuttelin kikkuroihin vaan vähäsen Ouidadin kiharanvirkistäjää. Sunnuntaina pikkuisen Biozellin Texturizeria, sain vähän lisää kuohkeutta ja tyveä puhtaan näköiseksi. Ei ollut kyllä mitenkään erityisen likainen. Kesti myös erittäin hyvin pörröttymättä. On ihan rasti seinään, kun meikäläisen tukka näyttää aavistuksen jopa kiiltävältä... :D . Taustatiedoksi vielä se, että tukka on melko rääkätty pituuksista. Vaalensin päätä useaan otteeseen kesällä ja syksyllä 2015 sokkivärin alle. Vuodenvaihteen jälkeen olen palautellut yhdellä värinpoistolla, suoraväreillä ja parilla kestovärillä, nyt tämä Olian 7.13 antoi ihan onnistuneen maantiesävyn, ei kovin pahasti tyvestä erotu.

Kuva

Muoksis, muoksis, taisi muuten olla päässä neljä päivää, sillä maanantaina vasta olivat ponnarilla - ja eilenhän minä tosiaan vasta pesin hiukset! Siinä vaiheessa päänahka jo kutittaa sen verran, että pesua on ikävä, vaikka tukka vielä näytti oikeinkin siedettävältä.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 20 Syys 2016, 14:43
Kirjoittaja Morrigan
^Ihanat <3 Voi kun mullakin olisi just tommoset isot pörröttömät laineet, noi on täydelliset.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 20 Syys 2016, 20:00
Kirjoittaja Lila
Heh, kiitos&nbsp; :) . Mikä siinä on, että toisella on aina parempi&nbsp; ;D ?

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 14 Loka 2016, 15:19
Kirjoittaja Lila
Heh, tukka on ihan hirveä, suoraväriä laitoin peittämään hapetettujen latvojen keltaisuutta ja eteen tartui jostain syystä ihan sininen osio&nbsp; :o . Sekoitin kyllä sävyt mielestäni ihan kunnolla. No... ...kai se siitä ajan kanssa lähtee. Muualla on juuri sellainen luumuinen häivähdys, jonka ajattelin häipyvän itsekseen tuhkan sävyjen kautta.


Mutta kihara-asiaan, olen testaillut Ouidadin tuotteita, alkuun niistä pikkupakkauksista. Ihan todella hyvä tuote on sarjan kiharanvirkistäjäsuihke: http://www.beautybay.com/haircare/ouida ... hingspray/ - antaa kiiltoa ja todellakin ryhdistää kiharaa, voi helposti käyttää parina-kolmena päivänä peräkkäin ilman lähmää, tuoksu on mieto ja miellyttävä. Minulla on ollut muidenkin tuotesarjojen kiharanvirkistäjiä, tämä on aivan ehdoton suosikkini. Sitä on nyt täysi pullo - ja mikä parasta, tuo pikkupullo toimii kätevänä täytettävänä mukaanotettavana.


Climate Control Gel on vielä tutkimuksessa. Kyllä se geelinä toimii ihan ok pesun jälkeen, mutta en vielä osaa sanoa, onko hintansa väärtti. Esim. Studio Linellä on alkoholiton geeli (olikohan Mineral Control) - joka tuntuu toimivan kiharahiuksen kosteussulkijana ihan yhtä lailla.


Tilasin lainekkaalle hiukselle tarkoitetun muotovaahdon http://www.beautybay.com/haircare/ouida ... fyingfoam/ - ja tämänkin toimivuuteen palaan myöhemmin, mutta sanon jo nyt, että tuoksusta en pidä lainkaan. Voimakas ja pistävä. Tuskin ostan uudelleen, ellei nyt osoittaudu aivan mahtavaksi käyttöominaisuuksiltaan.

Muoks - olen testaillut paljon myös kuivatusvaihtoehtoja, ostin mm. Aquisin kalliin mikrokuitupyyhkeen. Se on paksua, painavaa ja miellyttävää materiaalia ja imee tosiaan kosteutta uskomattoman paljon. Se ei kuitenkaan sovi päähän jätettäväksi. 15-20 minuutissa pyyhe imee sen minkä imee, sen jälkeen kangas on kosteudesta kyllästynyt, kuivuu hitaasti ja vaan hidastaa hiusten kuivumista. Mutta alkukuivatus tuolla ja sen jälkeen päähän vaikka ohut ja hengittävä puuvilla-polyesteriteepaita - ja kuivatusaika lyhenee merkittävästi.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 26 Joulu 2016, 19:32
Kirjoittaja Mintsi
Minäkin varovasti liityn joukkoon jaloon.

Minun hiukseni ovat aina olleet taipuisat ja niillä on ollut vahvasti oma mieli. Muistan jo lapsuudessa, miten kampaajat ovat ihailleet, että hiuksista saa ihan mitä vain, kun ne taipuvat kiltisti, kun vähän vinkkasi. Taipuivat ihan yhtä kiltisti myös takkuun, minkä takia hiusten hoito oli aina painajaista. Minulla olikin ison osan lapsuutta lyhyeksi leikatut hiukset, jotka pysyivät kyllä järjestyksessä, kunhan ne muisti pestä, ennen kun piti näyttää "ihmiseltä". Tästäkin ongelmasta pääsin, kun ajoin konesiilin.

Sittemmin piti kasvattaa hiukset, että otettiin vakavasti työhaastatteluissa (mikä on minusta väärin...). Jonkin aikaa jaksoin elää lyhyiden hiusten kanssa. Sitten tuli elämässä melkoisia muutoksia ja hiukset kasvoivat lähes. Äitini kummitäti sattui kuolemaan sopivaan aikaan ja käytin hänen perintönsä sinettipidennyksiin, joiden kanssa selvisin kasvatuksen inhottavimman vaiheen yli ja jouduin opettelemaan hiusten hoidon. Samalla tuli todettua, että pitkätkään hiukset eivät välttämättä tarkoita toivotonta työmaata ja jatkuvaa takkujen selvittelyä.

Olenkin löytänyt hiuksilleni sopivan oloisen hoitorutiinin, joiden ansiosta niihin ei mene hermot kuin pari kertaa kuukaudessa:
- Kotona sampoona Lushin palat (fiiliksen mukaan Seanik, New, Copperhead)
- Reissussa/uimahallissa/tms Oliivi-sampoo tai Nubian Heritagen African Black soap
- Hoitoaineena vaihtelevasti Lidlin Cien sensitive, Yves Rocherin Repair, Maradan kuiville hiuksille tarkoitettu, Lushin pinkki palahoitoaine, Yves Rocherin etikkahoitis.
- Naamiona muutaman kerran kuussa joko Yves Rocherin Repair tai Garnierin avokadonaamio.
- Öljyinä päänahkaan viinirypäleöljy-suola-seos, pituuksiin arganöljy
- Latvasuojana Moroccan oil tai Biozellin arganöljyseerumi

Pääsääntöisesti pyrin käymään suihkussa siten, että menen illalla nukkumaan kuivilla hiuksilla. Tällöin pidän yleensä hiuksia nutturalla pään päällä. Viime viikolla aikataulusyistä jouduin menemään nukkumaan suoraan suihkusta, enkä siis voinut laittaa hiuksia edes kiinni. Aamulla peilistä katsoi yllättävä lainehiuksinen tyyppi. Näytti tosi kivalta. Rupesin etsimään syytä siihen, miksi ne nyt keksivät kihartua nätisti ja törmäsin monenlaiseen tietoon ja päädyin mm. tänne.

Eilen illalla piti sitten kokeilla ploppauskin. Mitään kiharaa tukevia aineita minulla ei tietenkään ole, koska en ole kihariani huoltanut. Suihkin kuitenkin hiuksiin Pirkan suolasuihketta (jota en vaan saa kaadettua pois, vaikken huomaa sillä mitään vaikutusta) ja dermosilin tyvenkohottajaa (joka ei sovi rutiineihini). Tänään aamulla olikin sitten tarjolla huomattavasti vahvemmin laineileva kuontalo, muutama hiusnippu yritti vääntäytyä jopa korkkiruuville. Täytyy todeta, että ehdottomasti jatkan tällä linjalla. T-paita oli päässä paljon kevyempikin kuin pyyhe, jota olen normaalisti käyttänyt.

Ajatusta siitä, että kosteus sidottaisiin hiuksiin geelillä ja/tai muotovaahdolla, vierastan kovasti. Toisaalta tällä hetkellä tuntuu, että hiuksille riittää nykyinen kosteutus. Iso kiitos siitä kuuluu taatusti hennaukselle. Kasviväriä on latvoissa kuitenkin useampi kerros. Kaiken kaikkiaan hennaus on parantanut hiusteni kuntoa ja tuonut luonnonkiharuuden paremmin esille.

Nyt vaan yritän opetella elämään tämän kuontalon kanssa. Ainakin pellavalima menee kokeiluun varmasti.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 22 Tammi 2017, 21:41
Kirjoittaja Mintsi
Tilasin iHerbistä kiharatuotteita viime vuoden puolella ja nyt sitten tutustun siihen mitä tuli tilattua.

Paketissa tuli:
Kinky-Curly Curling Custard
Kinky-Curly Knot Today
Beautiful Curls Defining Gel, Wavy to Curly
Beautiful Curls Reviving Tonic
Beautiful Curls Activating Cream, Curly to Kinky (tilasin kyllä BC Deep Conditioning Treatment)

Eilen puristelin hiuksiin pesun jälkeen KC Knot Todaytä ja BC Defining Geliä ja ploppasin t-paitaan yöksi. Jossain kohti yötä t-paita alko ahdistaa ja heitin sen mäkeen. Aikaisempien aineiden kanssa tämä on tarkoittanut aamuksi vain lievästi laineilevia hiuksia. Nyt aamulla peilin edessä ihailin kauniisti erottuvia vahvoja laineita. Hyvältä vaikuttaa. Ainoa ehkä negatiivinen puoli on vahvahko tuoksu, joka illalla toi mieleen porkkanaraasteen ja tuntuu vieläkin hiuksissa.

Olisin kokeillut eilen illalla BC:n Definging Gelin tilalle KCCC:tä, mutta en saanut purkkia auki. Tänään se ymmärsi oman parhaansa kunnon työkalujen edessä. Onko tämä avaamisongelma tyyppiominaisuus vai sattuiko minulle maanantaikappale? Ostopäätös voi koostua pienistä jutuista ja tämä vaikeus purkin avaamisessa on ehdottomasti sellainen. Oli siis sisällä oleva "sinetti" jäänyt kanteen kiinni niin, ettei kiertynyt auki millään.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 23 Tammi 2017, 06:44
Kirjoittaja Lila
Aargh, nuo hajusteet ovat kyllä niin ärsyttäviä!


Ouidadin geeli on osoittautunut ihan miellyttäväksi, osittain juuri neutraalin tuoksun takia. Eihän tuo hajusteeton ole, mutta tuoksu ei herätä mitään tunteita, ei ole turhan voimakas - ja sitäpaitsi tuntuu haihtuvan hiuksesta.


Väriasiat ovat taas tässä kiharapäässä kunnossa. Sille en oikein voi mitään, että hapetteella käsitellyt osiot vetävät hieman liikaa keltaiseen. Käsitellyimmät latvat imevät violettitaittoa hyvin, mutta tyven lähellä on osio, johon taitto tarttuu aika huonosti. Eipä voi mitään&nbsp; :D .

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 23 Tammi 2017, 17:11
Kirjoittaja Morrigan
Mintsi, raportoithan sitten miten tuotteet toimii.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 01 Helmi 2017, 16:16
Kirjoittaja Mintsi
Muutama viikko on kokeiluita takana ja alkaa muutamasta tuotteesta muodostua mielipide.

KC Knot Today on jätettävänä hoitiksena ihan jees. Ei siis mikään maata mullistava, mutta kyllä tuon loppuun käyttää. Parissa viime pesussa käsi on kuitenkin tarttunut YR:n jätettävään hoitoaineeseen, joka oli hukassa muutaman kuukauden. Se vaan tuntuu paremmalta hiuksissa kuin Knot Today. Eiköhän tuo Knot Today tule kuitenkin käytettyä loppuun kuitenkin. YR kyllä latistaa kiharoita enemmän kuin Knot Today.

Olen tietoisesti käyttänyt Knot Todayn jälkeen KCCC:tä ja Beautiful Curlsin Defining Gel vuorotellen, että pystyisin vertailemaan niitä. KCCC jättää hiuksiin huomattavasti enemmän tuotetuntua kuin DG ja ensimmäisenä päivänä KCCC:llä ryhditetyt kiharat erottuvat paremmin. Toisena päivänä KCCC kihara tarvitsee enemmän virkistelyä kuin DG. Lisäksi KCCC:n jälkeen hiuksista tulee toisena tai kolmantena päivänä todella sähköiset, mitä DG:n kanssa ei tapahdu. KCCC on vielä kokeilematta tuon YR:n hoitoaineen kanssa. Sen luulisi hillitsevän ainakin tuota sähköisyyttä.

DG on melko juoksevaa. Jossain sitä kuvattiin vanukasmaiseksi, mutta ainakin tuo minun omani on huomattavasti juoksevampaa. Juoksevuus tekee siitä hieman hankalamman käsitellä kuin KCCC. Tosin tuubi on ehdottomasti miellyttävämpi pakkaustapa kuin KCCC:n purkki. KCCC on kuitenkin helpompi levittää hiuksiin sen jämäkämmän koostumuksensa vuoksi.

Kiharoiden virkistämiseen olen käyttänyt Tresemmen (un)done suolasuiketta ja BC:n Reviving Tonicia. Näistä kahdesta Reviving Tonic on ehdottomasti parempi. Se antaa pienen pidon ja korostaa kiharaa erittäin mukavasti. Miinusta tulee isosta pullosta, jota on hankala käyttää. Kun vaihdoin pienempään suihkupulloon, voi tämänkin ongelman poistaa päiväjärjestyksestä. Toisaalta iso pullo laskee litrahintaa.

Vielä on kokeilematta BC:n Activating Cream. Se tuli vääränä tuotteena, enkä sen takia ole vielä innostunut ottamaan sitä kokeiluun, mutta kyllä sekin tulee varmasti kokeiltua. Nyt haluan kuitenkin kokeilla ainakin yhdistelmän YR:n jätettävä ja KCCC.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 01 Helmi 2017, 19:22
Kirjoittaja Morrigan
^En kans yhtään tykännyt tuosta KCCC:n pakkauksesta ja lusikoin joskus geelit purkista pieneen matkakokoiseen pulloon josta geelin sai sitten puristamalla ulos.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 07 Helmi 2017, 17:25
Kirjoittaja Mintsi
Nyt on pakko tulla hehkuttamaan. Eilen illalla hiusten pesun jälkeen heitin hiuksiin ensin Knot Todayn ja sen jälkeen BC Activating Creamin. Salaa toivoin, että tuo Activating Cream yhdistäisi KCCC:n ja BC Defining Gelin hyvät puolet. Se kyllä ylitti odotukseni. Se ei tee hiuksista yhtä kuivan sähköisiä kuin KCCC, mutta tukee paremmin kiharoita kuin BCDG. Että hyvä virhe iHerbillä sattui.

Tänään illalla menee sitten kokeiluun Beautiful Curlin shampoo ja jätettävä hoitis. En haluaisi pestä hiuksia näin tiheästi, mutta päivä jauhopölyssä ei oikein anna vaihtoehtoa.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 08 Helmi 2017, 08:26
Kirjoittaja Lilli
Monenlaisten kokeilujen jälkeen päädyin jälleen tilaaman Kinky-Curlyn Curling Custard ja Knot Today putelit. Ne vaan toimii mulla parhaiten.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 10 Heinä 2017, 22:35
Kirjoittaja Morrigan
Kesän tullen mun kiharainnostus on taas herännyt. Ongelmallista mulla on nyt että mulla on selvästi&nbsp; kahta eri kiharalaatua päässä ja sitä on aika mahdoton saada hyvännäköiseksi. Mun pituudet on niin huonossa kunnossa etteivät jaksa enää kunnolla kihartua, vaan hius on paikoin suoraa ja paikoin loivaa ja epämääräistä lainetta. Tyvestä puskee sitten selvästi kiharampaa hiusta.

Ei auta kuin kasvatella tätä rääkättyä pehkoa ja tulevaisuudessa sitten pikkuhiljaa napsia nuo huonokuntoiset osiot pois (mustasta blondiksi alle puolessa vuodessa teki tehtävänsä ::)). Värinpoistot on nyt mennyttä ja koitan minimoida suoristusraudan käyttöä niin että vapaapäivinä en saa käyttää sitä.

Vapaapäivinää menen siis luonnontilaisella pörrölläni ja on ollut oikeastaan aika hauska kokeilla taas kaikkia kiharatekniikoita ja aineita.

Pellavansiemengeeliä olen täällä joskus kovasti hehkuttanutkin, mutta sen tekeminen on pieni vaiva ja sen koostumus on ällöttävä ja ajatuksena onkin ollut kokeilla sitä ohuempaa pelllavansiemengeeliä. Menin sieltä mistä aita on matalin ja heitin ruokalusikallisen pellavansiemeniä lasilliseen vettä aamulla ja illalla pestessäni hiukset, laitoin lopuksi jätettävän hoitoaineen ja sitten kastelin hiukset kauttaaltaan tällä pellavansiemenvedellä. Sen jälkeen rutistelin kiharoita käsin niin että sain ylimääräiset vedet pois. Rutistelu mikrokuitupyyhkeellä ja sen jälkeen hiuksiin ei saa enää koskea ennen kuin ovat kuivat. Toimi yllättävän hyvin! Vähensi huomattavasti pörröä ja hiuksiin tuli yllättäen jopa kiiltoa. Huonoon kihartumiseen tämä ei auta, mutta siihen nyt ei muutenkaan auttaisi kuin sakset. Vesi kannattaa laittaa nokkapulloon tai vastaavaan josta sen saa helposti annosteltua joka puolelle hiuksiin.

Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan, vaikka ei edes omistaisi kiharia hiuksia.


Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 12 Heinä 2017, 09:33
Kirjoittaja catjuska
^ Kuulostaapa mielenkiintoiselta! Sihtasitko liotetut siemenet siis pois ensin? Ja saako tuota siemenvettä ( :3 ) mennä päänahkaan/onko haittaa? :)

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 12 Heinä 2017, 20:17
Kirjoittaja Morrigan
Siivilöin siemenet lopuksi vedestä pois. Aluksi kokeilin niin että laitoin siemeniä sellaiseen irtoteepalloon ja liotin sillä, mutta tuntui että se siemenen lima jää sinne palloon jumiin niin katsoin paremmaksi antaa siementen huljua vapaana vedessä ja sitten lopuksi vaan siivilöi pois.

Ei ole mitään haittaa vaikka menisi päänahkaan. Joidenkin lähteiden mukaan on ihan suotavaakin laittaa ihoon asti, pitäisi olla hoitavaa tavaraa myös iholle.

Jos kokeilet niin kerro miten toimii sun päähän. Oon ite aika innoissani tästä ;D

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 13 Heinä 2017, 15:32
Kirjoittaja Mintsi
Käytätkö kokonaisia vai rouhittuja siemeniä? Jos rouhittuja, niin jäävätkö ne ihan tavalliseen siivilään vai pitääkö kaataa jonkun kahvin suodattimen läpi? Ja jääkö se lima sitten siihen suodattimeen?

Mun on pitänyt kokeilla tätä jo pitkään, mut en muista ostaa pellavansiemeniä ikinä. En siis ole kokeillut.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 13 Heinä 2017, 18:19
Kirjoittaja Morrigan
Käytän kokonaisia siemeniä. En tiedä kuinka hienojakoista rouhe on, mutta voisin kuvitella että se tulee siivilästä läpi? Lima varmaankin jäisi suodatinpussiin, mutta voithan kokeilla mitä tapahtuu?

Mulla on tossa kohta kaksi päivää lionnut vesi odottamassa. En vielä tiedä kippaanko illalla omaan päähän vai uhraanko sopan pitkätukkamiehen päähän. ::)

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 03 Elo 2017, 11:27
Kirjoittaja Lilli
Pitäisi taas retevöityä kiharan hoitoon, hiukset on nyt aina vaan epämääräisillä laineilla. Ei kunnon kiharaa, eikä suoraa vaan jotain siltä väliltä. Selvästi vaativat aktiivisempaa panostusta että pysyvät kauniimpana.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 13 Elo 2017, 21:37
Kirjoittaja Morrigan
Olen kyttäillyt beautybaysta noita lilan mainitsemia ouidadin tuotteita, mutta ei niitä ole ollut siellä pitkään aikaan. Onkohan niitä enää edes tulossa varastoon? Shea Moistureakin beautybay myi jossain vaiheessa mutta niitäkään ei ole näkynyt, tosin lookfantasticilta ja feeluniquesta saa jotain.

Tilasin devacurlin light defining gelin kun luin näitä viestejä taaksepäin ja aikoinaan kovasti tykkäsin siitä. Tykkään siitä edelleen ja omille hiuksilleni se on parempi kuin saman sarjan ultra defining gel. Tuoksu on raikas ja koostumus ei lähmää yhtään jos ei ihan hirmuisesti läträä (mutta saa sitä ihan tuntuvasti laittaa, niin että kaikki hiukset varmasti tulee kuorrutettua sillä).

Samalla tilasin devacurlin wavemakerin. En oikein vielä tiedä mitä mieltä olen tuotteesta. Devan tutorialissa sitä puristellaan vain pestyihin hiuksiin ja annetaan kuivua, mutta yksistään ei riitä minulla pitämään pörröä kurissa. Vähensi pörröä kyllä, mutta ei tarpeeksi vaan pakko laittaa päälle geeli. Voisin kuvitella että vähän vähemmän pörröisessä hiuslaadussa voisi toimia yksistäänkin aika hyvin. Tuon kanssa saa aikaiseksi lähmää jos annostelee liikaa. Tuoksu on tässäkin tosi hyvä ja raikas, jatkan kokeiluja tämän kanssa.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 27 Elo 2017, 11:09
Kirjoittaja tupuna
Tilasin muutamia kiharatuotteita netistä. Mun hiukset kihartuu (/laineilee) jonkun verran, mutta ei jaksa pysyä kiharalla ilman apua. Hiuslaatu on aika hieno (fine), pörröä ei oikeastaan tule tai se laskeutuu melko nopeasti, eikä hiukset ole yhtään karheat. Päältä kihartuu enemmän, alimmat hiukset on lähes suorat. Plussaa, jos tuote auttaa hiuksia kihartumaan. Shampoo ja hoitoaine tällä hetkellä Body shopilta, rainforest balance ja rainforest radiance.

Jessicurl in rocking ringlets on positiivinen yllätys. Ajattelin sen olevan liian raskasta mun hiuksille, mutta tää toimii nyt ainakin ekalla kerralla hyvin. Halusin kokeilla nimenomaan tätä, koska pellavansiemengeeli on toiminut hyvin, vaikka pitoa sais olla enemmänkin. Käytännössä sen keittely vaan tuntuu työläältä. Toisaalta postikulut kirpaisee, että en oikein tiedä, mitä teen, jos oikeasti tykästyn tähän :D

Kuvassa on aamu. Pesin hiukset illalla, laitoin rocking ringlets iä märkiin hiuksiin, puristelin mikrokuitupyyhkeeseen ja käytin diffuuseria. Nukkumaanmennessä hiukset oli kuitenkin vielä kosteat. Aamulla kostutin niitä vedellä ja puristelin. Saa nähdä, miten nämä pysyy, mutta so far so good.

Tilasin myös joitain devacurlin tuotteita, ainakin wave makerin ja jonkun geelin, en muista enää. Raportoin taas tänne kun on jotain raportoitavaa.

Edit. Kuva on aika leveä, liu'uttakaa sivulle niin näkyy paremmin

Edit. 2

En oikeastaan tiedä, mitä teen, mutta jos tämä toimisi paremmin :D

Edit. 3
Nyt tuosta ylemmästä linkistä aukeaa ainakin mulle se kuva

Toimimattomat kuva ja linkit poistettu. - ellen

Edit. 4
Voi pöh, mä en yhtään tiedä, mitä teen väärin kun ne linkit ei toimi.

Edit. 5
kohta luovutan

Kuva

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 27 Elo 2017, 19:29
Kirjoittaja Morrigan
^ Kuva ei näy ja haluaisin nähdä :P
Edit: Mistä tilasit jessicurlia?

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 27 Elo 2017, 23:02
Kirjoittaja Ananas
Minä yritän ylittää rajan taipuisasta enemmän kihartuvan suuntaan. Curly girl merhod ollut käytössä kuukauden, eli ei sulfaatteja, silikoneja eikä hiusten harjausta. Ero on iso; hiukset ovat tuuheammat ja kivalla tavalla sekaisin, pesuvliäli on pidentynyt ja kiharaakin vaihtevasti tulee esiin. Nyt harkitsen, malttaisinko leikata ainakin reilusti kuivia latvoja pois ja ehkä jopa kerroksia hiuksiin, jotta keveämpinä ja terveempinä jaksaisivat kihartua enemmän. Nyt yltävät jonkin verran yli olkapäiden ja monenlaista vaalennus- ja värinhaalistusoperaatiota ollut hiuksia vuoden aikana kuivattamassa.

Curly girl metodiin sopiva helposti kampaamoista löytyvä tuote tai markettigeeli on etsinnässä. En käytä siis silikonia eikä denatoitua alkoholia sisältäviä, lisäksi vältän parabeeneja. Suositelkaa, jos nuo kriteerit täyttävä kiharan puristeluun sopiva tuote on tiedossa.&nbsp; :)

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 28 Elo 2017, 10:52
Kirjoittaja tupuna
Mitä kummaa, kyllä se eilen näkyi silloin kun olin laittanut sen.

Jessicurlin tilasin jenkkien amazonista, myyjä oli eHealth.

Ananas: itsekin haen curly girl hyväksyttyä muotoilutuotetta (käytän sulfaatitonta shampoota), ja ainakin oman kokemuksen perusteella niiden löytäminen Euroopasta ei ole ihan helppoa. Aubrey organics lla on muistaakseni jotain chian siemeniin liittyvää, mutta en ole kokeillut. Ja Helsingissä toimii Natural beauty shop Finland, siellä on jotain Shea moisturen tuotteita ainakin. Itse en ole niitäkään kokeillut, vähän pelkään, että ovat liian raskaita tälle kuontalolle. Kerrothan täällä jos löydät jonkin, joka toimii :)

Edit.
Jatkan tähän vielä, että kostutettuna ja puristeltuna hiukset kihartuu kauniisti myös nyt toisena päivänä, mutta kiharat eivät pysyneet eilenkään. Kiharammat osiot tietysti paremmin kuin suoremmat, mutta haaveilen vielä siitä, että olisi edes suurin piirtein tasaisesti kitaraa joka puolella. Voi tosin olla liikaa pyydetty.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 28 Elo 2017, 20:01
Kirjoittaja Ananas
[quote author=tupuna link=topic=1665.msg1037859#msg1037859
Ananas: itsekin haen curly girl hyväksyttyä muotoilutuotetta (käytän sulfaatitonta shampoota), ja ainakin oman kokemuksen perusteella niiden löytäminen Euroopasta ei ole ihan helppoa. Aubrey organics lla on muistaakseni jotain chian siemeniin liittyvää, mutta en ole kokeillut. Ja Helsingissä toimii Natural beauty shop Finland, siellä on jotain Shea moisturen tuotteita ainakin. Itse en ole niitäkään kokeillut, vähän pelkään, että ovat liian raskaita tälle kuontalolle. Kerrothan täällä jos löydät jonkin, joka toimii.
[/quote]

No niin näkyy. Selasin hiusgeelien incit CosmEthics-sovelluksella, siis ne mitkä sieltä löytyi. Sen mukaan Dermosililla ollut monta vuotta sitten tuote, joka olisi voinut sopia, mutta ei tietenkään ole nykyään valikoimissa. Muuten kaikki tavalla tai toisella sopimattomia. Geelit ovat olleet minulle vuosien varrella vähiten kiinnostava hiustuote-ryhmä, enkä olisi arvannut, että on näin hankalaa löytää hyvää.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 29 Elo 2017, 21:43
Kirjoittaja tupuna
Pesin hiukset tänään devacurlin low-poo delight lla, hoitoaineena one conditioner delight. En laittanut muotoilutuotetta ollenkaan. Mun hiuksille sopii tosi hyvin, hiukset kihartuu ja on pysynytkin tämän pari tuntia aika hyvin, pörröä tosin on tavallista enemmän. Ei tosin ihme, jos muutenkin kihartuu paremmin.

Uusien kuvien kanssa en jaksa enää säätää, ilmeisesti photobucket n ilmaisversiossa ei ole enää ollenkaan mahdollista jakaa kuvia kolmannelle osapuolelle. Tuo yksi kuva pysyy täällä vajaan kuukauden, kunnes kokeiluaika loppuu image shack llä. Että ihailkaa nyt vielä kun voitte :D

Edit. Kunpa osaisin laittaa kaiken kerralla

Tuoksu on raikas ja miellyttävä, eikä juurikaan jää hiuksiin. Mulla on aika herkkä nenä, ja kyllä ne vähän haistaa, jos oikein haistelee hiuksia. Shampoo vaahtoaa vähän, mutta riittävästi, hiuksiin levittäminen oli helppoa.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 30 Elo 2017, 20:31
Kirjoittaja Morrigan
^Nyt näkyy kuva :)

Jos oot tykännyt tosta Jessicurlin rockin ringletistä mutta pito ei riitä, niin muistaakseni Jessicurlin Confident Coils oli suunnattu niille ketkä tykkää RR:stä mutta tarvitsee vahvempaa pitoa.&nbsp; Confident coils ei tosin tainnut olla pellavansiemenpohjainen.

Oon nyt useampaan otteeseen kokeillut devan wavemakeria ja siihen päälle light defining geeliä, mutta jotenkin ne aineet yhdessä saa mun latvat tuntumaan tosi kuivankarheilta. Tai no, mun latvathan ON kuivankarheet, mutta noi oikein korostaa sitä.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 05 Syys 2017, 13:56
Kirjoittaja tupuna
Kiitos vinkistä :)

Omissa hiuksissani wave maker toimi aika kivasti ainakin ensimmäisellä kerralla, hiukset olivat tuuheamman oloiset ja laineet /kiharat muodostui hyvin. Tuoksu on miellyttävän raikas ja jää vähän hiuksiin, mutta sitä ei huomaa, jos ei erityisesti haistele hiuksia. Ylimääräistä pörröä ei ollut juurikaan, mutta eipä mun hiukset muutenkaan kovin paljon pörröönny.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 05 Syys 2017, 16:01
Kirjoittaja Lila
Ananas kirjoitti: Curly girl metodiin sopiva helposti kampaamoista löytyvä tuote tai markettigeeli on etsinnässä. En käytä siis silikonia eikä denatoitua alkoholia sisältäviä, lisäksi vältän parabeeneja. Suositelkaa, jos nuo kriteerit täyttävä kiharan puristeluun sopiva tuote on tiedossa.&nbsp; :)

Oletko testannut, toimiiko sinulla aloe vera -geeli? Noista voisi löytyä kuvaukseen sopiva tuote.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 06 Syys 2017, 03:37
Kirjoittaja Od3ssa
Tämä on kyllä mielenkiintoinen ketju. Mulla on luonnonkiharaa, joka tulee esille sopivien tuotteiden kanssa ja kun hiukset ovat tarpeeksi lyhyet. Pesen usein illalla pään ja vaikka on sopivat tuotteet (luulisin) ja menen nukkumaan vasta hiusten kuivuttua, aamulla kiharat ovat muisto vain ja tukka valuu suorana pitkin päätä. Vapaapäivinä (eli harvoin) ja iltavuoroaamuina, kun on hiustenpesulle tarvetta, otankin ilon irti ja nautin kun kerrankin on kivat kikkurat&nbsp; :).&nbsp;

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 06 Syys 2017, 19:07
Kirjoittaja Morrigan
^Mitäs jos kokeilisit yön yli ploppausta?

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 06 Syys 2017, 21:00
Kirjoittaja Ananas
Lila kirjoitti:
Ananas kirjoitti: Curly girl metodiin sopiva helposti kampaamoista löytyvä tuote tai markettigeeli on etsinnässä. En käytä siis silikonia eikä denatoitua alkoholia sisältäviä, lisäksi vältän parabeeneja. Suositelkaa, jos nuo kriteerit täyttävä kiharan puristeluun sopiva tuote on tiedossa.&nbsp; :)

Oletko testannut, toimiiko sinulla aloe vera -geeli? Noista voisi löytyä kuvaukseen sopiva tuote.
Kiitos vinkistä! Ostoslistalla on, vielä en ole kokeillut. Samoin pellavansiemengeeli, mistä aiemmin ketjussa on ollut puhetta, pitäisi testata, vaikka ajatus on jotenkin erikoinen.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 06 Syys 2017, 23:11
Kirjoittaja Od3ssa
^^Muistelen, että ploppauksessa käytettiin t-paitaa, en nyt jaksa alkaa tarkistamaan? Mulla on mikrokuituinen turbaani, jota olen välillä pitänyt, mutta tukka kuivuu siinä aika huonosti ja vähän epäilisin, että kun mulla on kuitenkin sen verran lyhyt tukka (pisimmät hiukset leuan tasolle), niin tuo ploppaus ei välttämättä toimi, ainakaan tuohon turbaaniin en saa kovin ilmavasti ja sekaisin hiuksia aseteltua.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 07 Syys 2017, 22:36
Kirjoittaja Morrigan
^Tässä pikaisesti googlattu video, itse ploppaus tapahtuu minuutin kohdalla. Jotkut, kuten tuo tyttö tolla videolla laittaa plopin illalla ennen nukkumaan menoa märkiin hiuksiin ja aamulla hiukset ovat vielä vähän kosteat kun ploppi avataan. Loput kosteudet saa aamulla ilmakuivua.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 08 Syys 2017, 02:04
Kirjoittaja Od3ssa
Hei kiitos videosta, avautui asia nyt hyvin&nbsp; :ts

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 14 Syys 2017, 20:51
Kirjoittaja Morrigan
Päivitellääs vähän tuotekokemuksia.

Shea Moisture coconut & hibiscus curl & style milk Olen käyttänyt tätä jätettävänä kosteisiin hiuksiin. Tuote on tosi paksua jankkia, vaikea saada ulos pullosta. Ei mikään ihmeellinen. En huomaa että tämä auttaisi mihinkään, mutta ei tästä haittaakaan ole ollut. Yksistään ei vähennä mun pörröä yhtään. Käytän loppuun, mutta en ostaisi uudestaan. Pullo tulee kyllä kestämään pienen ikuisuuden joten taidan jossain vaiheessa kokeilla tätä poishuuhdeltavana hoitoaineena.

Shea moisture coconut & hibiscus curl enchanting smoothie Haluaisin niin että tämä olisi toiminut. Tuoksu on ehkä herkullisimpia tuoksuja mitä hiustuotteissa on koskaan ollut. En osaa kuvailla tuoksua, mutta kookos se ei ole. Koostumus ei ole niin paksua kuin tuossa style & milkissä. Purkki on tässä tosi huono. Tuote on pakattu kannelliseen purkkiin, vähän niinkuin hiusnaamiot. Tästä syystä aina kun tuotetta käyttää, kansi täytyy avata ja purkissa oleva tuote vähän kuivuu muodostaen näin kuivuneita raemaisia kokkareita jotka eivät levity hiuksessa hyvin vaan jää vähän niinkuin valkoisiksi rannuiksi hiuksiin. Ongelmaa tuskin tulisi jos tuo olisi pakattu tuubiin.

Tuubikaan ei tosin tätä tuotetta pelastaisi, tällä tulee ihan uskomaton lähmäletti hiukankaan reilummalla annostuksella. Ja reilummalla annostuksella tarkoitan yli herneen kokoista nokaretta. Tuota suurempi annostus saa hiukset näyttämään uskomattoman rasvaisilta ja tuntumaan myös erittäin tahmeilta. Ei toimi omaan hentoon kiharaan, mutta ei myöskään miehen paksuihin, karheisiin kiharoihin. Lopputulos on molemmilla sama lähmä. Kun annostus täytyy pitää niin pienenä, tämä ei voi enää oikein edes toimia siinä mihin tämä on tarkoitettu

Ainoa missä tämä toimii, on jos suoristan hiukset raudalla niin latvoihin tätä voi hipaista tosi pienen määrän, jolloin tuotteen lähmäisyys saa mun harottavat latvat näyttämään siedettäviltä.&nbsp; En mitenkään ymmärrä miten tämä voi kenelläkään toimia ja millä annostuksella. On kuitenkin suhteellisen hypetetty tuote. Käyttelen tätä ihan puhtaasti tuoksun takia, muuten olisin laittanut jo kiertoon.

Tällä tuotelinjalla on olemassa hiuksiin suihkutettava conditioning hair fragrance, jos se tuoksuu samalle kun toi smoothie niin haluan sen ehdottomasti. Tuo milk ja smoothie tuoksuvat kuitenkin erilaisille, joten en yhtään tiedä tuon suihkeen hajusta.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 12 Marras 2017, 00:22
Kirjoittaja elly
Mä otan taas jälleen kerran kiharanetsinnän projektiksi. Oon kirjoitellut tähän ketjuun paristi aiemminkin, mutta projekti on aina jäänyt kesken, kun oman värin kasvatus on mennyt ykkösprioriteetilla. Mulla on ongelmana ihmeellinen hiuslaatu. Mun hiuslaatu on sellainen aina hieman pörröisen näköinen karhea ja kuiva. Hiukset ovat samaan aikaan kuitenkin jotenkin todella veltot. Mikäli nostan yhden hiuksen erilleen päästäni, niin se on laineikas/kihara, mutta yleisilme on kuitenkin sellainen sotkuisenkarhea suorahko, kun ne kihartuvat hiukset ovat jotenkin takertuneet lomittain pörröiseksi hiuslaataksi.

En tiedä tuleeko tästä projektista mitään, mutta lähden taistoon hankkimalla todella kosteuttavat pesu- ja hoitotuotteet. Nyt luen taas tämän ketjun kokonaan läpi ja yritän selvittää millaisia muotoilutuotteita tarvitsen tähän tueksi. Kesällä veltto hius lätsähti hikisen kypärän alla muhiessaan helposti, minkä seurauksena sorruin rääkkäämään hiuksiani päivittäisellä pesulla ja hoitoaineettomuudella. Lopputuloksena suora ja kuluneen näköinen tukka. Otin normaalit hoitorutiinit käyttöön ja hiukset ovat taas normaalin pörröisessä lookissa, eli kosteutus tuntuu purevan hiuksiini hyvin. En tiedä saanko koskaan mitään kiharaa kunnolla esille, mutta onpahan palkintona sitten hyväkuntoinen suora tukka, jos ei muuta. :)

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 13 Marras 2017, 18:22
Kirjoittaja ellen
^ Mulla on ihan samanlainen kuontalo: hiukset kihartuvat/menevät laineille kyllä, mutta yleisilme on todella sotkuinen, pörröinen ja karvainen. Ihan sama mitä teen ja millaisia tuotteita käytän, niin kiharuutta en saa enää esille kunnolla, sillä hiuksissa on pituutta ja siksi painoa liikaa. Lyhyemmillä hiuksilla luonnonkiharuuden vielä sai esiin suht kauniisti. Monet kiharaa korostavat tuotteet (aloe vera -geeli, pellavansiemengeeli, monet öljyt ja voit) tekevät hiuksista sameat, eikä hiusten kiilto näy yhtään. Se tekee vielä ikävämmän vaikutelman karvaiseen kiharuuteen. Jos yritän taltuttaa pörröisyyttä luonnonöljyillä, niin monesti lopputulos on lähmäinen.

Sulfaatiton sampoo on ollut käytössä yli kymmenen vuotta, samoin silikonittomat hoitotuotteet. Tavallisia muotoilutuotteita en ole käyttänyt, sillä haluan välttää kuivattavia alkoholeja ja muoviyhdistelmiä, mutta luonnonmukaisetkaan muotoilutuotteet eivät ole tehneet vaikutusta pörröisyyteen. En oikein tiiä mitä tälle kuontalolle pitäisi tehdä, että hiuksista saisi kiharammat ja sileämmät.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 13 Marras 2017, 21:15
Kirjoittaja elly
^ Osaatko suositella hyvää sulfaatitonta shampoota? :) Kiva lukea kohtalontoverista ja tunnistan kaikki mainitsemasi ominaisuudet myös omista hiuksistani. Mulle sopii myös parhaiten silikonittomat tuotteet ja oon tosi huono käyttämään muotoilutuotteita. Niihin haluaisin tutustua enemmän, mutta tuntuu vaikealta lähteä etsiä tällaiselle hiukselle riittävän kevyttä, mutta kuivattamatonta tuotetta. Harkitsen ostavani myös elämäni ensimmäisen hiustenkuivaajan, kun en ole päässyt kokeilemaan ploppaustakaan kunnolla, kun hiukseni eivät ehdi kuivua yön aikana.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 14 Marras 2017, 12:12
Kirjoittaja ellen
Vanha suosikkini oli MOP C-System Hydrating Shampoo, sitten siirryin iHerbin valikoimiin, josta löysin itselleni TheraNeem Naturals Scalp Therapé Shampoon vakituiseen käyttöön. Tuoksu ei ole niin hyvä kuin MOPin sampoossa, mutta koostumus on mielestäni sillä tavalla samanlainen, että molemmat sampoot ovat todellä öljyisiä ja kosteuttavia.

Olen ollut todella laiska edes kokeilemaan mitään muotoilutuotteita, sillä hutiostosten riski on niin suuri. Muutama luonnonmukainen tuote on ollut käytössä ja ihan tavallinen hajusteeton markettilakka erikoistapauksia varten löytyy kaapista, mutta tosi huonosti olen tutustunut muotoilutuotepuoleen. Kerro siis ihmeessä, jos löydät jonkun kivan kiharoita korostavan tuotteen.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 16 Marras 2017, 11:56
Kirjoittaja Mintsi
Mä oon tykännyt kiharoiden virkistämiseen ja pörröisyyden taltuttamiseen TreSemmen (Un)done suolasuihketta. Sen haitta on&nbsp; voimakas tuoksu. Periaatteessa ihan miellyttävä, mutta en haluaisi, että hiukseni tuoksuvat niin vahvasti.

Minä olen nykyään tuuliviiri kiharoiden kanssa. Riippuu ihan fiiliksestä annanko kuivua sellaisenaan laineileviksi vai ploppaanko tiukemmalle kiharalle. Jos ploppaan heitän, päähän jätettävän hoitiksen ja geelin. Jos taas päädyn kuivaamaan vapaana, sipaisen latvoihin Moroccanoilia jätettävän hoitiksen jälkeen. Silikonia käytän myös yhdessä kosteuttavassa naamiossa.

Sulfaatteja en käytä, koska päänahka ei kestä niitä. Shampoina ja hoitoaineina suosin kosteuttavia tuotteita. Tällä hetkellä käytän shampoona joko YR:n LowShamPoota tai jotain kicksistä ostamaani sulfaatitonta kosteuttavaa shampoota. Hoitiksena on usemmiten XZ:n niittyvilla (pikahoitis tai naamio) tai Aussien naamio (rescue tai moisture, ne silikonihoitikset). Itse sekoittamassani värinaamiossa käytän ehkä kerran kuussa MillCreekin Henna -hoitista rekkuna. Muuten sinne menee joku halpa. Nyt viime aikoina Xtra-hoitis, seuraavaksi varmaan (un)done. Näissä shampoissa on se hyvä puoli, että etenkään tuon YR:n kanssa ei välttämättä tarvitse edes suojata latvoja hoitiksella ennen pesua, eikä kuivu liikaa.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 18 Joulu 2017, 21:18
Kirjoittaja irtohius
Mun kiharatukka on olkapäille asti tällä hetkellä. Tekstuuri on 2c ja 4a:n välimaastossa. Eli loivaa korkkiruuvia ja z-muotoista pikkusäkkärää ohimoilla ja niskavilloissa. Tämä on pääsääntöisesti käsittelemätöntä - meinaan rakenteellisia käsittelyjä.

Hiuslajikkeeni on huokoisempi mitä oli nuorempana. oh sweet youth....you’ve left me..

Asiaan: hiusrutiinini mukailee kaikille tuttua curly girl metodistoa. Rikon sääntöä ja käytän shampoita joissa on välillä sulfaatteja, välillä ei. Tämän päivän epistolaan kuului hiusten rasvaus/voitelu ennen shampoopesua. Käytin oliivivoita ja Dabur Cooling Amla Oilia. Annoin imeytyä 2 tuntia sillä aikaa kun imuroin, pyyhin pölyt, tiskasin puistelin matot jne. Nämä öljyt pesin miedolla shampoolla kuten jo totesin.

Hoitomaskiksi sekoitusta johon kuului: Tigi Dumb Blond-hoitista, Gliss Winter Repair-hoitista, Dark & Lovelyn Cholesterol Maskia, sekä salvia-, timjami ja ginkgo-uutteita. Mukaan tuli makadamiaöljyä, oliiviöljyä turaus ja favouriteäni, hamppuöljyä. Seoksessa on paljon rakastamiani funktionaalisia aineosia, niitä siis joilla on todellisia vaikutuksia ensisijaisesti päänahkaan, toki myös latvoihin ja pituuksiin. Vaikutusaika 20 min. Sillä sileä.

Jätettäväksi tuotteeksi: Tigin Urban Antidotes hoitista (oikeasti pois pestävä), Palmersin Olive oil Formula Hair Milk, ja samaa sarjaa olevaa Olive oil Curl Pudding kiharahyytelöä, nom nom...




Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 29 Joulu 2017, 23:16
Kirjoittaja Morrigan
^Curly girl-metodissahan ei käytetä silikoneja, eikös noissa sun osassa tuotteita kuitenkin ole niitä?

Törmäsin joku aika sitten netissä Scott Musgrave nimiseen kiharaexperttiin joka on lanseerannut MAP-method nimisen hiustenhoitorutiinin joka on tarkoitettu nimenomaan 2b-3b hiuksille. Kiinnostuin kovasti asiasta ja googlettelut eivät tuottaneet tarpeeksi tulosta tiedonnälkääni, niin menin ja ostin kyseisen hepun nettikurssin aiheesta ::) Aika kallis kurssi, vajaa 100dollaria, mutta mun mielestä oli ihan hyvä investointi. Sisältöä oli paljon ja perusjutut on samat kuin curly girl metodissa, eli ei silikoneja ja sulfaatteja, mutta siihen yhtäläisyydet melkein jäikin.&nbsp;

Map-methodissa ideana ei ole varsinaisesti minkään tietyn merkkiset hiustuotteet, vaan pointtina on että miten ne levitetään ja millä annostuksella huomioiden hiuksen kiharuus, huokoisuus jne. Tärkeimpänä on hiusten kosteutus joka tapahtuu puristelemalla hoitoainetta hiuksiin ja sitä jätetään hiuksiin runsaasti. Jos hoitoaine vain levitetään hiuksiin ja huuhdotaan, se ei mene tarpeeksi syvälle hiukseen jotta hius saisi riittävästi kosteutusta. Eli puristellaan ja jätetään ainetta hiuksiin enemmän kuin mitä on totuttu. Erillistä jätettävää ei tarvita.

Toinen tärkeä vaihe on filler, eli tuote joka levitetään seuraavaksi ja sen tehtävä on täyttää huokoisen hiuksen kolot, kun kiharassa hiuksessa hiussuomut ovat luontaisesti vähän auki. Filler-esimerkkinä on mainittu esim. pellavansiemengeeli, deva curlin bleavein, jessicurlin rockin ringlets. Viimeinen vaihe on sealer, eli tuote jossa on pito, yleensä joko geeli tai vaahto.

Kurssilla oli paljon videoita erilaisista levitystekniikoista jokaista vaihetta kohden, jotka itse koin erityisen tärkeiksi. Lisäksi siellä oli video-ohjeet toisen ja kolmannen päivän kiharoiden onnistumiseen, kuinka edellisen päivän kiharat saadaan aamulla taas herätettyä henkiin yön jäljiltä jne. En ole läheskään kaikkea itse vielä edes kokeillut, mutta tulen pikkuhiljaa kokeilemaan. Mitään uusia hiustuotteita ei tarvitse ostaa, suurimmalla osalla löytyy jo kaapista tarvittavia tuotteita joilla pääsee alkuun.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 30 Joulu 2017, 09:52
Kirjoittaja Lila
^Minulla ei ole tuosta metodista mitään hajua, mutta kuulostaa hyvältä. Olen itse huomannut, kuinka järjettömiä määriä hoitoainetta tämä pehkoni imee - ja todellakin, sitä voi tukkaan helposti myös jättää, ilman että tulee lähmälettiä. Omassa tukassani tuo lähmäletin saamisen vaikeus on jotenkin aivan järjenvastainen asia. Tukka on kuitenkin vauvanpehmeää, yksittäinen hius on niin ohut, että tuntuu ettei se voisi juuri mitään ottaa vastaan raskautumatta liikaa.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 02 Tammi 2018, 16:12
Kirjoittaja irtohius
^^ Hei olipa mielenkiintoista luettavaa tuo Morriganin viestin metodi. Oon aika usein miettinyt pellavansiemengeelin käyttöä, johon joidenkin tiedän lisäävän töräyksen epsom-suolaa mukaan. Sit silikonit; hiukset kuivuu nopeammin kun jätettävissä on sitä mukana.. ja tärkein ihastuksen syy niihin on selviteltävyyden helpottuminen - ohuet huopuneet pikkukorkkiruuvit @-niska luistavat selviksi kuin silkkisestä taikaiskusta.. värjäilen kasviväreillä usein vars. nykyään ja niiden pito tietysti pettää helpommin silikonien vuoksi. Vois vaihtaa ainakin joitakin pois -> kokeiluun?

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 20 Touko 2018, 23:08
Kirjoittaja Morrigan
Tilasin curl keeper originalia pullon ja se on aivan järjettömän hyvä tuote pörröisyyden hallitsemiseen. Tuote on aika lirua ja sitä saa annostella suhteellisen runsaasti eikä silti lähmää ollenkaan. Siinä on myös mukavasti pitoa mutta ei kuitenkaan liikaa. Suosittelen varauksetta kaikille kellä vähänkään on pörröisyysongelmaa.

Map-kurssi on myös ollut ehkä elämäni paras sijoitus hiuksiini. Mun kurssia edeltävät kiharakampaukset ovat aivan naurettavia harakanpesiä verrattuna siihen kiharaan mitä nyt saan aikaiseksi tuon kurssin ohjeilla.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 28 Kesä 2018, 18:07
Kirjoittaja huisku
Olen hiljakkoin tutustunut Curly Girl-metodiin ja olen jo tovin yrittänyt saada sitä alulle ja aika epätoivoista on muotoilutuotteiden osalta. Suomessa ei todellakaan vaan voi mennä kauppaan ja ostaa jotakin, varsinkin kun haluaisin eläinkokeetonta ja edes semi-luonnonmukaisia tuotteita.

Shampoo, hoitoaine ja mahdolliset jätettävät hoitotuotteet on helpompia, mutta muotoilutuotteiden kanssa en oikein osaa lähteä mistään liikkeelle. Tilasin nyt pöntöllisen Bouclemen geeliä, mutta haluaisin löytää jonkun hitusen jämäkämpää pitoa antavan tuotteen jota voisin lisätä tarvittaessa. Löytyisiköhän luonnonkosmetiikan puolelta sellainen? Olen katsellut muun muassa tätä Less Is Moren geeliä, mutta siinäkin on alkoholia, kuten sunnilleen kaikissa muissakin geeleissä (tai vaahdoissa) joita muuten voisi harkita. Kuinkakohan paha juttu alkoli on tuollaisessa tuotteessa, jos oletetaan että alla on kunnolla jätettävää hoitoainetta jne. ?

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 30 Kesä 2018, 14:12
Kirjoittaja Morrigan
^ Jämäkkä pito ja luonnonkosmetiikka on aika vaikea yhdistelmä. Linkkaamassasi less is more:ssa alkoholi on kakkosena incissä, joten itse en sitä edes harkitsisi.

Mitä tapahtuu jos annostelet bouclemea vähän enemmän? Tai mitäs jos kokeilisit tuon bouclemen alle laittaa kevyen pidon antavaa tuotetta, esim. itse tehtyä pellavansiemengeeliä? Sen pito on lähes olematon, mutta on sitä siinä vähän. Hunajan lisääminen geelin pitäisi parantaa pitoa, mutta en ole tätä itse kokeillut.

Ainoa tuote-ehdotus mitä keksin bouclemen tilalle on iherbistä Giovannin geeli. En ole itse tuota kokeillut, mutta tiedän että monet kiharapäät tykkäävät siitä.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 05 Heinä 2018, 17:50
Kirjoittaja huisku
^Tuossa Giovannissa taas on toisena VP/VA Copolymer ja mua epäilyttää muovipolymeeri ns. ekotuotteessa (ja siis muutenkin yritän vältellä muoveja). Haluaisin jotain biohajoavaa tavaraa, mutta monessa muuten järkevän oloisessa tuotteessa on alkoholia. Myös joissakin jätettävissä luomuhoitoaineissa olen siihen törmännyt, mikä pistää miettimään kuinka paha juttu pieni määrä alkoholia muiden tuotteiden päällä lopulta on.

Bouclemen pito perustuu juurikin pellavansiemeniin ja ksantaanikumiin (ja mahdollisesti johonkin muuhun) joten pelkällä pellavansiemengeelillä ei tässä tapauksessa varmaan ole vaikutusta. En ole vielä ehtinyt kokeilla kun en ole jaksanut hakea pulloa postista :D Olen vaan lukenut että sen pito ei monipäivisiin kiharoihin aina riitä.

Nyt törmäsin yhteen kommenttiin jossa haukuttiin tuo Bouclemen geeli ja kehuttiin tässä John Masters Organicsin geelissä olevan parempi pito. Siinä näyttäisi olevan ainakin guarkumia jota mulla sattuu olemaan, pitäisiköhän kokeilla tehdä siitä jotain liejua. Tuli myös mieleen että hevosille syötettävä psyllium on liotettuna myös melkoista liejua, olisikohan siinä pitoa :D

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 05 Heinä 2018, 21:15
Kirjoittaja ellen
Suncoatilla on muutama todella luonnonmukainen muotoilutuote: muotoilusuihke ja seerumi. Pitoa on molemmissa ihan kivasti, mutta ainakin minun hennoilla hiuksilla noiden kanssa on ongelmana se, etteivät ne tee hiuksia yhtään kiiltäviksi, vaan enemmänkin antavat mattaisemman lopputuloksen. Mutta saattaa olla vain minun hiustyypin ongelma, ei välttämättä ole ongelma muilla. Ovat olleet ihan miellyttäviä käyttää, jos on joskus tarvinnut aloe vera -geeliä enemmän pitoa.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 06 Heinä 2018, 09:48
Kirjoittaja Mintsi
En nyt tunne tässä keskustelussa esitettyjä tuotteita, joten en osaa verrata suoraan niihin. Minä kuitenkin olen pitänyt Beautiful Curlsin Activating Creamista. Sen antama pito on hieman kevyempi kuin KCCC:n,mutta minusta luonnollisemman oloinen. Ja purkki tuntuu kestävän minun käytössäni.

Muutenkin tykkään monesta Beautiful Curlsin tuotteesta. Omien hiusten sarja olisi keltainen (wavy to curly), mutta monessa tuotteessa tuo punainen sarja on parempi. Tällä hetkellä minulla on säännöllisessä käytössä punaisen sarjan shampoo ja tuo Activating Cream. Keltaisesta sarjasta puolestaan käytän leave-in hoitoainetta. Muitakin tuotteita olen kokeillut ja pitänyt, mutta eivät ole niin huippuja, että ostaisin lisää. Esimerkiksi keltaisen sarjan shampoo oli minulle liian pesevää.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 06 Heinä 2018, 10:27
Kirjoittaja Lila
Minullakin on noita Beautiful Curlsin tuotteita, ovat kyllä hyviä ja riittoisia. Tuoksut ovat myös onnistuneita: aika persoonallisia, luonnollisia ja mietoja. Tällä hetkellä käytössä jätettävä hoitoaine, oikein kosteuttava, ei mikään paras selvittävä, mutta selvittääkin jos käyttää reilummalla kädellä. Ei silti lähmää. Ja kiharanvirkistyssuihke, tämä on minusta todella hyvä! Testasin myös tuon loivempien kiharoiden geelin, siitäkin tykkäsin, nyt otan testilistalle tuon punaisen linjan geelin. Rumista pakkauksista miinus&nbsp; :o .

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 06 Heinä 2018, 19:04
Kirjoittaja huisku
Kiitos vinkeistä! Tuo kiillottomuus on ollut juuri yksi haittapuoli johon olen esim. parin luonnonkosmetiikan muotovaahtojen arvosteluissa törmännyt, ainesosat ja pito ok, mutta tukasta tulee kuivan näköinen. Ja sattuipa sopivasti että löytyi kokemuksia noista Beautiful Curlsin tuotteista, niitä on tullut jossain youtube-videoissa vastaan.

Nyt on tuota Bouclemen geeliä päässä ja järkytys on todellinen, en ole ennen tainnut nähdä päätäni näin näteillä kiharoilla! Pitoa tässä ei tosiaan ihan hirveästi tunnu olevan (tosin mulla ei ole vertailukohdetta), mutta hillitsee kuitenkin pörröä ja kiharat pysyvät kasassa. Annostelin aika varovasti kun en ole ennen mitään tällaista kokeillut ja enemmänkin voisi taatusti laittaa, geeli tuntuu kosteuttavalta mutta ei yhtään lähmäävältä. Pieni miinus tulee vähän voimakkaasta tuoksusta, joka on kuitenkin ihan miellyttävä, vähän sitruunainen. Mulla tosin on superherkkä nenä, miehen mielestä ei haise pahasti vaikka tunki nenänsä ihan hiuksiini kiinni.

Seuraava hankinta olisi sitten hiustenkuivaaja jossa on diffuusorisuutin, tukka kuivuu sen verran hitaasti ja geelien kanssa on märkänä sen verran ruma etten kehtaa kovin kauas ihmisten ilmoille lähteä :D Vanhan kuivaajan nokka on niin lyhyt ettei siihen saa edes sellaista silikonista yleissuutinta. Jos on jotain suosituksia kuivaajan tai suutinten osalta niin saa kertoa, oma ajatus on katsoa edullisimpien mallien suutinten kokoa ja ottaa se missä on järkevimmän oloinen diffuusori.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 06 Heinä 2018, 21:08
Kirjoittaja Morrigan
huisku kirjoitti: Bouclemen pito perustuu juurikin pellavansiemeniin ja ksantaanikumiin (ja mahdollisesti johonkin muuhun) joten pelkällä pellavansiemengeelillä ei tässä tapauksessa varmaan ole vaikutusta. En ole vielä ehtinyt kokeilla kun en ole jaksanut hakea pulloa postista :D Olen vaan lukenut että sen pito ei monipäivisiin kiharoihin aina riitä.
En löytänyt bouclemen incistä pellavansiementä lainkaan?

Tuo Mintsin mainitsema KCCC (Kinky Curly Curling Custard) oli aika hyvä vinkki, siinä on ihan oikeasti pitoakin.

Mulla on ebaysta ostettu kiinakopio devacurlin diffuuserista (löytyy hakusainoilla hair diffuser hand), maksoi max 5e postikuluineen. Se on olevinaan universaali kiinnitykseltään ja siinä se kiinnitysosa on silikoninen että jonkinlainen kokovariaatiomahdollisuus siinä on, mutta harmikseni se ei sovi hiustenkuivaimeeni, mullakin on&nbsp; kuivaajassa liian lyhyt nokka. Käytän sitä silti, joudun vain pitämään sitä toisella kädellä kiinni siinä kuivaimen nokassa mikä on vähän akrobatiaa vaativaa mutta olen sitkuttanut sillä.

Toi devan diffuuserin malli on ihanteellinen kuivaamaan nimenomaan hiusten tyveä erityisesti tuolta takaraivo-niska akselilla, mikä on mulla se hankalimminkuivuva osa hiuksista. En muutenkaan koskaan pöyhi hiuksia kuivatessa yhtään, vien vain diffuuserin lähelle hiuksia ja kuivaan tekemättä mitään. Jos haluat kuivata hiuksia niin että laitat hiusten pituudet diffuuseriin ja tuot sitten kuivaimen nokkaa kohti päänahkaa, niin siihen tuo devan malli ei ole ihanteellinen, vaan siinä toimii paremmin sellainen perinteisemmän mallinen tai ihan kunnon kuppimainen malli.

Jos nyt olisin uutta hiustenkuivaajaa ostamassa, niin hankkisin ehdottomasti sellaisen pitkänokkaisemman että noi universaalikiinnitykset sopisi siihen. Harmittaa kun en ajatellut tätä silloin kun uudesta kuivaajasta haaveilin ja sain sitten lahjaksi tuon nykyisen GHD:n kuivaajan. Siihen on ostettavissa oma diffuuserinsa, mutta en ole saanut aikaiseksi ::)

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 09 Heinä 2018, 00:33
Kirjoittaja huisku
Morrigan kirjoitti: En löytänyt bouclemen incistä pellavansiementä lainkaan?
Kyllä se siellä on, tieteellisellä nimellään Linum usitatissimum.

Täytyy sanoa että olen positiivisesti yllättynyt, pesupäivän jälkeisenä aamuna kiharoista oli suurin osa vielä järkevässä kunnossa, alimmat suortuvat olivat vähän oienneet, kastelin ne ja rutistelin lisää geeliä. Lisäsin geeliä vielä samalla koko päähän ottamalla pienen turauksen geeliä käteen, lisäsin vettä ja rutistelin osio kerrallaan, ja tuolla geelimäärällä pito alkoi olla jo aika hyvä ja jopa koppurainen kuivuttuaan, koppura oli kuitenkin helppo rutistella pois. Kolmannesta päivästä en osaa sanoa, koska aamulla raavin päätäni puoliunessa aika antaumuksella ja se luonnollisesti hajottaa kiharat. Ei ollut tänään asiaa ihmisten ilmoille joten kampaus sai olla räjähtänyt tämän (eli kolmannen) päivän.

Näiden havaintojen perusteella voisin melkein suositella tee se itse-henkisille kokeiluja ksantaanikumin parissa, sitä voisi lisätä pellavansiemengeeliin ja ehkä saada jotain saman tyyppistä aikaiseksi. Toki tuossa Bouclemen geelissä on myös öljyjä, ja se onkin yllättävän kosteuttavaa. Jos omatekoiseen mönjään lisää öljyjä, säilöntaine olisi erittäin suositeltava lisä, ellei sitä sitten käytä pois ihan muutamassa päivässä.

Huomasin juuri että Beautiful Curls on seuraamani listan mukaan harmaalla alueella eläinkokeettomuutensa suhteen&nbsp; :-\ Kinky Curly taas vaan käsittelyä odottavalla statuksella, joten pitää vielä selvitellä mitä sitä uskaltaisi kokeilla.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 05 Syys 2018, 21:00
Kirjoittaja irtohius
Tämän hetken rutiini ja tuotteet:

Pesu Syoss’n tai muun sulfaattishampoolla. Haluan hiuspohjan jossa ei ole viime vuoden jäämiä.

Poispestävää hoitoainetta

(Tigi Color Goddess, African Pride:n jotakin, Queen Helenen Cholesterol -naamiota, As I Am -sarjasta jtkin, Salerm:n Keratin Shot -naamiota, Organic Root Stimulatorilta Olive -hoitista joka tuoksuu aivan ihanalta appelsiiniöljyltä tai Hair Mayonnaisea)
Näiden annan tehdä työnsä n. 5-20 min. Kauempaa en pysy kärsivällisenä.

Jätettävänä tuotteena:

XZ Herneproteiinihoitoainetta, toimii erinomaisena pohjana muotoiluun
Tresemme Luxurious Moisturea isosta tonkasta pikkutipan.
Ok, näitä on miljoonia muitakin ja vaihtelen mielivaltaisesti niiden käyttövuoroja.

Muotoiluun:

Suolasuihketta (mitä tahansa miedon tuoksuista). Itsetehty on paras. Julkaisin tänne vuosia sitten reseptin aiheesta. Myös Lorealin Beach waves täyttää nämä määreet loisteliaasti.

KMS California: Curl Up -sarjasta mitkä vaan! Harva sarja saa sydämen tikahtumaan yhtälailla kuin Kms. Perfecting Lotion on pienestä 100ml pakkauskoostaan huolimatta lähes täydellistä kiharuuttaan epäileville kutreille.
Nämä kutrit lässähtävät kuitenkin siihen, että hinta on Stockmannilta netistä lähes 30 euroa. Ulkomailta edullisemmin.

Hiusten viimeistelyyn

Sheavoi. Mangovoi. Kiiltospray esim Goldwellilta.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 30 Syys 2018, 09:42
Kirjoittaja Mintsi
Kyselenpä täällä, kun näihin karvoihini kaipaan suosituksia ja kiharat ovat.

Eli hakusessa olisi hyvä ja kohtuuhintainen jätettävä hoitoaine. Käytin monta pulloa XZ:n persikkanektarin latvahoitoainetta, mutta nyt en ole löytänyt etsimisestä huolimatta uutta pulloa. Toiveina olisi kohtuullinen hinta, silikonittomuus ja helppo saatavuus.

Käytän koko hiusten pituuksiin Beautiful Curlsin jätettävää hoitoainetta, mutta ihan latvat tuntuvat kaipaavan lisähoitoa tai ovat tosi hamppuiset. Kombo BC:n jätettävä, XZ:n latvahoitis toimi todella hyvin ja hiukset näyttivät koko pesuvälin siistiltä ja ne sai tarvittaessa selviksi ja esim. letille. Yksi vaihtoehto olisi joku XZ:n vähemmän hoitava hoitoaine. Normikäytössä on Niittyvilla, mutta se jättää latvat rasvaisen näköisiksi, jos sitä ei huuhtele pois.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 30 Syys 2018, 10:31
Kirjoittaja Lila
irtohius kirjoitti: KMS California: Curl Up -sarjasta mitkä vaan! Harva sarja saa sydämen tikahtumaan yhtälailla kuin Kms. Perfecting Lotion on pienestä 100ml pakkauskoostaan huolimatta lähes täydellistä kiharuuttaan epäileville kutreille.
Nämä kutrit lässähtävät kuitenkin siihen, että hinta on Stockmannilta netistä lähes 30 euroa. Ulkomailta edullisemmin.

Tälle komppaus! Minulla on tuota Perfecting Lotionia ollut pullo jemmassa edellisen muotoiluvoiteen loppumista odottamassa. Nyt olen käytellyt pari viikkoa - ja on kyllä todella ihanaa tavaraa kiharoille. Peruskuivatteluun upotan pehkoon pari pumppausta - ja kiharasta tulee selväpiirteisen kaunista, täysin muotoilemattoman tuntuista, pehmeää, silti kestävää, sähköisyys häviää kokonaan. Toimii mielettömän hyvin myös kiharan virkistämisessä - ja tykkään kun ei tarvitse suihkia ilmaan mitään. Omani olen tilannut eBaysta, saa sieltä huomattavasti inhimillisempään hintaan.


^Mintsi - onko iHerbistä tilaaminen liian hankalaa? Minulla on Beautiful Curlsin Wavy to Curly jätettävä, olen tykännyt aika lailla. Tämä on varsin kevyt, ei anna pienellä määrällä oikein mitään selvittävää efektiä, ei lähmää helposti. Toimii itselläni parhaiten melko reippaana annoksena tosi märkään tukkaan, tällä tavalla auttaa selvittämisessä hyvin - mutta ei myöskään tee lähmälettiä, varmaan osa hoitoaineesta jää pyyhkeeseen plopatessa. Tekisi mieli kokeilla tuo Curly to Kinky -versio myös. Mieto ja makean hedelmäinen tuoksu, joka ei itseäni häiritse ollenkaan, ei jää leijailemaan. Iso pakkaus, on kestänyt melko reilusta käytöstä (jätettäväksi) huolimatta pitkään.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 03 Loka 2018, 16:13
Kirjoittaja Mintsi
^ Ei ole tilaaminen hankalaa. Tietäisi vaan mitä tilata. Tota Beautiful Curlsin Wavy to Curly jätettävää hoitoainetta käytän ihan säännöllisesti ja tykkään. Taitaa olla kolmas purkki menossa. Kaipaan vaan ihan latvoihin (viiminen 5-10 cm) vielä jotain lisää. Niihin ainakaan toi oranssi/keltainen ei riitä. Tietty sitä Curly to Kinkyä voisi kokeilla, käytän sen sarjan shampoota ja tykkään.

Tarkoitus siis olisi, että voisi esimerkiksi letittää hiukset, ilman että latvat pistävät kamalasti vastaan. Nyt letitys on aina repimistä ja tappelemista. XZ:n latvasuojalla kyseistä ongelmaa ei ollut.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 05 Joulu 2018, 17:42
Kirjoittaja Morrigan
Pitkästä aikaa kikkarakuvaa. Tässä taisin käyttää jätettävänä tresemmen kookoshoitsikkaa ja perään curlkeeperiä tai pellavansiemengeeliä ja viimeiseksi devacurlin light defining geeliä, kuivaus diffuuserilla.
Kuva

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 06 Joulu 2018, 14:50
Kirjoittaja Lila
^Ehkä noin täydelliset nuo kiharat&nbsp; <3

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 21 Joulu 2018, 14:14
Kirjoittaja irtohius
Käyttämäni Queen Helenen Cholesterol-naamio loppui ja ajattelin tehdä jotain korviketta mieluummin kuin etsiä seuraavaa purkkia. KO. naamio on ollut lempituote ikuisuudesta tähän päivään ja varmaan tulevaisuudessakin. Tein Vatika:n Wild Cactus syvähoitoaineesta ja Tuoksukaupan risiiniöljystä paksun seoksen. Tämä oli juuri sitä mitä hain syvähoidolta. Kuiva ja katkeileva hiuslaatuni tykkää öljyistä ja paksuista sellaisista. Risiiniöljy lisäksi sitoo kosteutta hiukseen mielestäni omalla erinomaisella tavallaan. Kiharat napakoituivat selvästi. Huokoinen ja rasittunut hius hyötyy eniten tällaisesta.

Muotoilun pohjalle en laittanutkaan kevythoitoainetta/-aineita, koska hiukset olivat jo todella hoidetun oloiset. Sen sijaan niin sanotut edge control -geelit, joita afrotukkalaiset käyttävät hiusrajan beibihiusten sliippaamiseen, jollaista yhdenlaista versiota mulla on kotona (African Pride:n Shea Miracle Silky Edges) geeliä, on aivan ERINOMAISTA kiharanvirkistäjää ja muotoilijaa!
Marketeista ja bensa-asemilta löytyy 3e hinnalla Taft geelivahaa. Täysin vastaavaa tuotetyyppiä. Tätä sipaisen pyyhekuiviin hiuksiin, diffuuserilla kuivaan 4/5 kuivaksi ja sipaisen lisää ja lisää. Puristelua ja valmis! Mun hiukset näytti tänään kuin keskikokoisilla kampausrullilla laitetuiksi. Niin sileät ja kiiltävät viimeksi tänään aamulla ilmestyi.


Kävin viimeksi -17 Hgin Hakaniemessä sijaitsevassa Tej Mahal marketissa. Tämä afro/intialais yms. etninen myymälä myy kaikenlaista kiharatukkaista kiehtovaa hiusten hoitoon ja muotoiluun liittyvää tuotetta. Nämä ovat siis kohderyhmältään etnisille hiuslaaduille tarkoitettuja, mutta kuivat, paksut skandinaaviset hiuslaadut yms. kiharahiukset varmasti hyötyvät näistä. Esim. Palmer’s, Cantu, Shea Moisture, Africa’s Best - kaikki hc tuotteita maailmalla.


Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 19 Helmi 2019, 00:26
Kirjoittaja calypso
irtohius kirjoitti: Kävin viimeksi -17 Hgin Hakaniemessä sijaitsevassa Tej Mahal marketissa. Tämä afro/intialais yms. etninen myymälä myy kaikenlaista kiharatukkaista kiehtovaa hiusten hoitoon ja muotoiluun liittyvää tuotetta. Nämä ovat siis kohderyhmältään etnisille hiuslaaduille tarkoitettuja, mutta kuivat, paksut skandinaaviset hiuslaadut yms. kiharahiukset varmasti hyötyvät näistä. Esim. Palmer’s, Cantu, Shea Moisture, Africa’s Best - kaikki hc tuotteita maailmalla.
Tämähän on hyvä uutinen! Muistatko ollenkaan hintatasoa? Minulla on Shea Moisturen Deep Treatment Masque ja olen siitä tykännyt, ja miettinyt että voisi testailla muitakin tuotteita. Myös Cantun tuotteet kiinnostaa, niistä kun tuntuu ainakin Youtuben kiharapäät tykkäävän.&nbsp; ;D

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 19 Helmi 2019, 14:41
Kirjoittaja irtohius
Calypso: olisikohan hintaluokka esim. Shea Moisturen tuotteilla ollut 10-15 euroa tuotteesta riippuen tuohon aikaan.
Cantu:n esimerkiksi lapsille tarkoitettu jätettävä hoitoainekaan ei ollut muistaakseni pankkia kaatavan hintainen, (ihana tuote rutisevan kuiville hiuksille).

Nämä hiustuotteet ovat sisäänkäynnistä vähän eteenpäin ja oikeanpuoleisella seinällä.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 19 Helmi 2019, 15:02
Kirjoittaja calypso
irtohius kirjoitti: Calypso: olisikohan hintaluokka esim. Shea Moisturen tuotteilla ollut 10-15 euroa tuotteesta riippuen tuohon aikaan.
Cantu:n esimerkiksi lapsille tarkoitettu jätettävä hoitoainekaan ei ollut muistaakseni pankkia kaatavan hintainen, (ihana tuote rutisevan kuiville hiuksille).

Nämä hiustuotteet ovat sisäänkäynnistä vähän eteenpäin ja oikeanpuoleisella seinällä.
Kiitos tiedosta!&nbsp; :) Ei kuulosta olevan kalliimpia kuin maailmallakaan, eli halvemmaksi luultavasti tulee kipaista tuolta kuin tilailla netistä.

Minullahan on tilanne semmoinen että olen aina tavallaan tiennyt että hiukseni on kiharat, mutta en ole kunnolla sisäistänyt asiaa enkä varsinkaan hyväksynyt sitä, enkä todellakaan ole osannut hoitaa hiuksiani oikein. Viime kesänä lopetin sitten lopullisesti kaiken hiuksia suoristavan, mukaan lukien kampaamisen ja harjaamisen, ja pakko sanoa että elämä on helpottunut uskomattoman paljon! Aiemmin en älynnyt että luonnonkiharan hiuksen kuuluukin niputtua, vaan olen aina harjannut ne niput auki, ja siitähän on seurannut vain takkuuntumista ja karseaa pörröä.

Oikeanlaiset tuotteet on edelleen hakusessa, kun parhaimmillaan hiukseni ovat korkkiruuveilla ja s-kiharalla kun pesusta on neljä päivää, mutta sitten alkaa olla päänahka pesun tarpeessa. Pesun jälkeen hiukset on aina suoremmat, kun nykyisissä tuotteissa ei riitä hoito- eikä kosteutusteho. Aamuisin virkistän kiharaa vedellä ja Kinky Curly Knot Today jätettävällä hoitiksella ja arganöljyllä tai hamppuöljyllä, ja itse tekemälläni hoitosuihkeella ja geelillä. Tai siis tarpeen mukaan jollain noista tai niiden yhdistelmillä.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 19 Helmi 2019, 20:53
Kirjoittaja Morrigan
^Hassua että sulla kihartuu enemmän mitä kauemmin oot pesemättä. Mulla menee ihan toisin päin, eli aluksi kiharaa mutta suoristuu sitä mukaa kun päivät kuluu.

Mitä on toi sun omatekemä geeli? Pellavansiemengeeliä vai jotain muuta?

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 19 Helmi 2019, 22:57
Kirjoittaja calypso
Morrigan kirjoitti: ^Hassua että sulla kihartuu enemmän mitä kauemmin oot pesemättä. Mulla menee ihan toisin päin, eli aluksi kiharaa mutta suoristuu sitä mukaa kun päivät kuluu.

Mitä on toi sun omatekemä geeli? Pellavansiemengeeliä vai jotain muuta?
Joo! Luulen että se johtuu just siitä että mun hiukset on tosi kuivat ja kärähtäneessä kunnossa ja hoitoaineet ei oo riittävän hoitavia, koska laitan melkein joka aamu aina reippaasti jätettävää hoitoainetta ja jotain öljyä ja se parantaa tilannetta.

Se on siis hoitosuihketta. Laitan siihen fiiliksen mukaan veden lisäksi esim kevyitä tai kevyehköjä öljyjä (argan, rypäleensiemen, hamppu), aloe vera geeliä tai mehua, ja sit saatan laittaa sekaan myös jotain hoitoainetta.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 20 Helmi 2019, 07:29
Kirjoittaja Lila
Minullakin kihartuu enemmän kun pesusta kuluu aikaa, kunhan ei väkisin harjaa suoraksi missään vaiheessa. Tukka ei näytä eirityisen kuivalta, mutta imee uskomattomat määrät öljyjä menemättä lähmään.


Luulenpa, että minun pitää kokeilla jossain vaiheessa Curly Girl metodia oikein kunnolla. Nyt on hiustenhoitotuotteiden varaston tyhjennys meneillään, mutta täytyy hankkia korvaavat tuotteet niin, että sopivat metodiin. En ole silareita vältellyt hoitiksissa / muotoilussa, kun ovat niin ihanan selvittäviä, mutta luulenpa, että omassa liukkaassa vauvanhiuksessani voivat juurikin löysyttää tuota puhtaan hiuksen kiharaa.


Miten te kiharapäät selvittelette hiuksenne nykyään? Olen itse viime aikoina harjannut pesun yhteydessä Tangle Teezerillä hoitoaineet päässä.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 20 Helmi 2019, 17:10
Kirjoittaja calypso
Lila kirjoitti: Minullakin kihartuu enemmän kun pesusta kuluu aikaa, kunhan ei väkisin harjaa suoraksi missään vaiheessa. Tukka ei näytä eirityisen kuivalta, mutta imee uskomattomat määrät öljyjä menemättä lähmään.


Luulenpa, että minun pitää kokeilla jossain vaiheessa Curly Girl metodia oikein kunnolla. Nyt on hiustenhoitotuotteiden varaston tyhjennys meneillään, mutta täytyy hankkia korvaavat tuotteet niin, että sopivat metodiin. En ole silareita vältellyt hoitiksissa / muotoilussa, kun ovat niin ihanan selvittäviä, mutta luulenpa, että omassa liukkaassa vauvanhiuksessani voivat juurikin löysyttää tuota puhtaan hiuksen kiharaa.


Miten te kiharapäät selvittelette hiuksenne nykyään? Olen itse viime aikoina harjannut pesun yhteydessä Tangle Teezerillä hoitoaineet päässä.
Mulla kans hiukset imee ihan uskomattoman määrän öljyjä liiskaantumatta. Pikemminkin päinvastoin, aamulla saan tyveen kohotusta laittamalla esim hampunsiemenöljyä hiuspohjaan&nbsp; :o

Jätin noin puolitoista vuotta sitten kokonaan sulfaatit ja silikonit pois, ja vaikken heti ottanutkaan curly girl methodia kokonaisuudessaan käyttöön enkä heti lopettanut suoristamista eri keinoin, niin ero entiseen oli heti monella tavalla huomattava. Hiukset alkoi heti kihartua enemmän, mutta myös näyttivät kuivemmilta vaikka tuntuivat kosteutetummilta. Tuon myötä päänahan ongelmat on nykyään myös onneksi historiaa, mutta on ollut kauhea opettelu hiustenhoidossa noin muuten. Ja on ollut vaikea löytää riittävän kosteuttavia ja hoitavia tuotteita, joissa ei ole silikonia, kun elämänmuutoksen myötä budjetti on taas melko rajallinen.

Itse en nykyään harjaa hiuksia ollenkaan, tai selvittele takkujakaan muuten kuin hiuksia pestessä hoitoaineen ja sormien avulla. Tuntuu että mitä vähemmän niiden olemiseen puuttuu niin sen helpompaa on pitää ne ihmismäisen näköisenä.&nbsp; 0_0

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 20 Helmi 2019, 20:22
Kirjoittaja irtohius
Hiusteni ollessa lapaluumitassa v. -12, niitä oli selviteltävä hieman eri tavoin kun nykyään lyhyemmässä mitassa. Hiuslaatuni on luonnostaan hyvin vahva ja resistentti. Lasimainen mutta taipuisa ja eri tavoin kihartuva eri pään osioissa.

Niskassa ja ohimoalueella tiukka z-kihara aiheuttaa takkuja ja hiusteni selvittämiseen kuluva aika ja energia keskittyvät sinne pääasiassa.

Mikäli tarkoitus on pestä shampoolla, annostelen hiuksiin pituuksiin ja latvoihin jtkin silikonia esim. Syoss’n hoitoöljyä ja kampaan harvahampaisella kammalla hiukset selviksi ennen kun kastelen ne ja pesen.

Hoitoaineella pestessä metodi on tuttu märkänä sormia käyttäen selvittäminen, kun tukka ui hoitiksessa.

Jätettäviä käytän PALJON. Neitsythiukset päässäni eivät kaipaa paljoa hoitavia jätettäviä, mutta iloitsevat muotoa ts. pitoa ja jnkin verran kiiltoa tuovista tuotteista.

En todella muista, koska viimeksi olisin kasvattanut käsittelemätöntä tukkaa. En malta pitää samaa väriä pitkiä ajanjaksoja. Kasvivärejä, niiden poistoa peroksideilla, kestovärejä.. Lisäksi jossakin vaiheessa tein rakennekäsittelyjä hiuksiini kotona, saadakseni yhdenmukaisen kiharalookin. Nyt olen pitänyt tiukkaa hiusrutiinia, koska haluan reilusti pituutta.

Näistä käsittelyistä johtuen käytän mielelläni runsaasti sekä luonnonöljyjä, kasvirasvoja (mango, shea..) ja esim. Dax’n, Palmers’n ja Africa’s Best’n synteettisiä öljyjä ja öljymäisiä aineosia sisältäviä hiusrasvoja. Näitä siis muotoilun loppuosassa ja viimeistelyssä.
Jos hiukset ovat karkeat ja kroonisesti kuivan tuntuiset, suosittelen testaamaan jotakin näistä.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 20 Helmi 2019, 22:56
Kirjoittaja Morrigan
Lila kirjoitti: Miten te kiharapäät selvittelette hiuksenne nykyään? Olen itse viime aikoina harjannut pesun yhteydessä Tangle Teezerillä hoitoaineet päässä.
Teen samalla tavalla kuin sinä, eli tangle teezerillä siinä vaiheessa kun hoitoaineet on päässä. Mulla on myös denman mutta en ymmärrä sen suosiota, tangle teezer selvittää hiukset paljon hellemmin ja nopeammin.
calypso kirjoitti: Ja on ollut vaikea löytää riittävän kosteuttavia ja hoitavia tuotteita, joissa ei ole silikonia, kun elämänmuutoksen myötä budjetti on taas melko rajallinen.

Itse en nykyään harjaa hiuksia ollenkaan, tai selvittele takkujakaan muuten kuin hiuksia pestessä hoitoaineen ja sormien avulla. Tuntuu että mitä vähemmän niiden olemiseen puuttuu niin sen helpompaa on pitää ne ihmismäisen näköisenä.&nbsp; 0_0
Oon itse huomannut että täydellisen hoitavan tuotteen löytymistä tärkeämpää on vain oikeanlainen hoitoaineen annostelu. Levitä hoitoaine litimärkiin hiuksiin, eli älä purista vesiä pois ja laita hoitoainetta siihen vaan tärkeää on että hiukset on mahdollisimman märät. Käytä hoitoainetta paljon, työstä se litimärkiin hiuksiin niin että tunnet kuinka hiukset ovat todella liukkaat. Annostele latvoihin ja pituuksiin enemmän, tyviosaan annostele vähemmän tai älä ollenkaan. Puristele hiuksia latvasta tyveä kohti hellästi että kuuluu litisevä ääni, tällöin hoitoaine pääsee kunnolla tunkeutumaan hiukseen. Samalla ylimääräinen hoitoaine-vesiseos valuu käsiesi välistä lattialle. Sitten tärkein, älä huuhtele kaikkea hoitoainetta pois! Kokeile joskus ihan jättää kaikki hoitoaine päähän. Jos tulee lähmää, seuraavalla pesulla huuhtele hiuksia ihan pikkuisen enemmän. Periaatteena kuitenkin se että jätä hiuksiin hoitoainetta niin paljon että se tuntuu jopa vähän epämukavalta. Tämän jälkeen et tarvitse erillistä jätettävää hoitoainetta. Tähän päälle kannattaa kuitenkin laittaa jokin pitoa tuova tuote esim. geeli tai muotovaahto, nekin kannattaa levittää litimärkään tukkaan niin saat tuotteen levittymään tasaisesti joka puolelle.

Tärkeää olisi ettei hiuksissa ole silikonijäämiä joka estää kosteuden pääsyn hiukseen, mutta sullahan on ollut silikonittomat tuotteet jo käytössä että sen ei luulisi olevan ongelma. Jos budjetti on pieni niin tresemmen kookoshoitsikka on markettituotteista ihan loistotuote. Pellavansiemengeeli on helppo ja nopea tehdä ja halpaa kuin mikä. Jos taas muotovaahtoa haluaa kokeilla niin ihan joku perus herbina toimii, huolehtii vain että on alkoholiton ja silikoniton tuote.


Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 21 Helmi 2019, 07:07
Kirjoittaja Lila
Katselin tuossa tällä hetkellä käyttämiäni hiustuotteita - ja voisin kyllä hypätä Curly Girliin saman tien. XZ:n hoitsikat sopivat metodiin hyvin ja laatikossa on myös Cutrinin alkoholiton ja silariton muotovaahto. Silareita on ollut käytössä muutenkin tosi vähän, ehkä korealaisessa jätettävässä, joissakin muotoilutuotteissa - jotka voisin hyvin vaikka antaa kiertoon.


Päänahan puhdistuksessa auttaa tuo suht vasta ostamani silikoniharja. Selvittely vanhaan tapaan. Pesuväli on jo valmiiksi pitkä ja mitään valtaisia muotoiluainekertymiä ei todellakaan ole. Satunnaiseen tuhdimman pesun tarpeeseen sopisi varmasti tuo palasampoo, joka on ollut jonkin aikaa käytössä. Harvoilla kuivatuskerroilla pitäisi muistaa välttää täysillä lämmöillä puhaltamista. Cutrinin vaahdolla pääsisin muotoilussa hyvään alkuun, kestää varmaan useamman viikon.


Halvaksikinhan tuo tulee, jos toimii. Aion testata hoitoaineista XZ:lta useampia, latvoille lisänä vaikka pari tippaa öljyjä, kun tarvitsee. Muotoilutuotteita saa vinkkailla! Löytyykö markettipuolelta / apteekeista / luomukaupoista / kampaamokaupoista alkoholitonta ja silaritonta geeliä, joka ei haisisi hirveältä (esim. Lorkun Studioissa on minusta vastenmielinen parfyymi)? Iherbistä olen jonkun option jo bongannut ja jollain aikavälillä tilaan sieltä varmasti.


Olisipa hienoa, jos tukan kanssa pärjäilisi geelillä ja hoitoaineella&nbsp; ;D .

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 21 Helmi 2019, 10:14
Kirjoittaja calypso
Morrigan kirjoitti:
calypso kirjoitti: Ja on ollut vaikea löytää riittävän kosteuttavia ja hoitavia tuotteita, joissa ei ole silikonia, kun elämänmuutoksen myötä budjetti on taas melko rajallinen.

Itse en nykyään harjaa hiuksia ollenkaan, tai selvittele takkujakaan muuten kuin hiuksia pestessä hoitoaineen ja sormien avulla. Tuntuu että mitä vähemmän niiden olemiseen puuttuu niin sen helpompaa on pitää ne ihmismäisen näköisenä.&nbsp; 0_0
Oon itse huomannut että täydellisen hoitavan tuotteen löytymistä tärkeämpää on vain oikeanlainen hoitoaineen annostelu. Levitä hoitoaine litimärkiin hiuksiin, eli älä purista vesiä pois ja laita hoitoainetta siihen vaan tärkeää on että hiukset on mahdollisimman märät. Käytä hoitoainetta paljon, työstä se litimärkiin hiuksiin niin että tunnet kuinka hiukset ovat todella liukkaat. Annostele latvoihin ja pituuksiin enemmän, tyviosaan annostele vähemmän tai älä ollenkaan. Puristele hiuksia latvasta tyveä kohti hellästi että kuuluu litisevä ääni, tällöin hoitoaine pääsee kunnolla tunkeutumaan hiukseen. Samalla ylimääräinen hoitoaine-vesiseos valuu käsiesi välistä lattialle. Sitten tärkein, älä huuhtele kaikkea hoitoainetta pois! Kokeile joskus ihan jättää kaikki hoitoaine päähän. Jos tulee lähmää, seuraavalla pesulla huuhtele hiuksia ihan pikkuisen enemmän. Periaatteena kuitenkin se että jätä hiuksiin hoitoainetta niin paljon että se tuntuu jopa vähän epämukavalta. Tämän jälkeen et tarvitse erillistä jätettävää hoitoainetta. Tähän päälle kannattaa kuitenkin laittaa jokin pitoa tuova tuote esim. geeli tai muotovaahto, nekin kannattaa levittää litimärkään tukkaan niin saat tuotteen levittymään tasaisesti joka puolelle.

Tärkeää olisi ettei hiuksissa ole silikonijäämiä joka estää kosteuden pääsyn hiukseen, mutta sullahan on ollut silikonittomat tuotteet jo käytössä että sen ei luulisi olevan ongelma. Jos budjetti on pieni niin tresemmen kookoshoitsikka on markettituotteista ihan loistotuote. Pellavansiemengeeli on helppo ja nopea tehdä ja halpaa kuin mikä. Jos taas muotovaahtoa haluaa kokeilla niin ihan joku perus herbina toimii, huolehtii vain että on alkoholiton ja silikoniton tuote.
Teen juuri noin, mutta ei noissa suomalaiselle hiukselle tarkoitetuissa silikonittomissa markettituotteissa vaan riitä teho.&nbsp; :P Mutta tuo on kyllä hyvä vinkki noin muuten, ero on suuri! Paitsi itse laitan kyllä tuon metodin jälkeen myös jotain jätettävää hoitoainetta, tai kiharavoidetta, ja sen perään vielä geelin tai muotovaahdon.

Sain viime viikolla siskolta Maui Moisture Vanilla Bean Hair Butter tehiksen, jota voi myös käyttää jätettävänä/muotoilutuotteena afrohiuksiin, ja tein viime pesussa niin etten huuhdellut sitä ollenkaan pois, ja lopputulos oli hyvä eikä lainkaan "liikaa". 0_0 Siskoni lasimaiseen käsittelemättömään hiukseen tuo ei toiminut mitenkään, vaan lähmäsi vaikka miten paljon huuhteli. Tuo siis sisältää lähinnä erilaisia öljyjä ja voita.

Tresemmen kookoshoitis onkin jo käytössä!&nbsp; :) Se tosiaan toimii tähän tukkaan, vaikkei sekään täydellinen ole tai ihan riittävän kosteuttava, niin onpahan parempi kuin muut markettihoitikset. Pitääkin ostaa pian uusi kun edellinen pullo loppui jo hetken aikaa sitten. Tykkään tuossa kookoshoitiksessa myös siitä että se tuntuu myös inasen paikkaavalta, eli auttaa siihen jos kiharat alkaa tuntua veltoilta.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 21 Helmi 2019, 10:24
Kirjoittaja calypso
Morrigan kirjoitti:
Lila kirjoitti: Miten te kiharapäät selvittelette hiuksenne nykyään? Olen itse viime aikoina harjannut pesun yhteydessä Tangle Teezerillä hoitoaineet päässä.
Teen samalla tavalla kuin sinä, eli tangle teezerillä siinä vaiheessa kun hoitoaineet on päässä. Mulla on myös denman mutta en ymmärrä sen suosiota, tangle teezer selvittää hiukset paljon hellemmin ja nopeammin.
Olen käsittänyt että porukka käyttää tuota Denmania kiharan erittelyyn muotoiluvaiheessa, mutta en ymmärrä sen suosiota oikein siinäkään. Tai ymmärrän jos on tosi tiukka kihara, silloin saa varmasti eritellyt pörröttömät ja tasaisen näköiset kiharat kun vetäisee tuolla harjalla suortuvat yksitellen läpi samalla kun laittaa muotoilutuotetta. Mutta en ymmärrä mitä virkaa tuolla on 2c-3a kiharaan, kun itselläni ainakin muotoilutuotteen kanssa harjaaminen on tehokas keino suoristaa hiusta&nbsp; ;D
Lila kirjoitti: Muotoilutuotteita saa vinkkailla! Löytyykö markettipuolelta / apteekeista / luomukaupoista / kampaamokaupoista alkoholitonta ja silaritonta geeliä, joka ei haisisi hirveältä (esim. Lorkun Studioissa on minusta vastenmielinen parfyymi)? Iherbistä olen jonkun option jo bongannut ja jollain aikavälillä tilaan sieltä varmasti.
Ainoa silikoniton ja alkoholiton geeli joka on tullut marketeissa vastaan on Wellan Shockwaves geeli, punaisessa tuubissa. On aika paksua ja tahmaista, mutta ihan likomärkään hiukseen laitettaessa se ei haittaa. Ja kuivempaan hiukseen jos jostain syystä laitan, niin jatkan sitä vähän vedellä niin sen saa levittymään helpommin. Tuossakin on mieto tuoksu, mutta ei lainkaan semmoinen vahva "sporttinen" tai maskuliininen niin kuin monissa geeleissä on.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 21 Helmi 2019, 10:40
Kirjoittaja Lila
^Ooh, kiitos geelivinkistä, kuulostaa ihan kokeilemisen arvoiselta!

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 26 Helmi 2019, 07:32
Kirjoittaja Lila
Onko kenelläkään kiharapäällä kokemusta As I Am -sarjan tuotteista? Sarjaa saa nykyään helposti Lookfantasticista - hinnat ovat jos nyt ei halpoja, niin vielä ihan kohtuullisia - ja tuotteiden INCI:t vaikuttavat varsin ihanilta&nbsp; :) .

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 26 Helmi 2019, 21:19
Kirjoittaja Morrigan
^Olin joskus tosi kiinnostunut noista kun moni niitä kehui, mutta innostus laantui kun tutkin tarkemmin kokemuksia.&nbsp; Kunnon kiharapäillä tuotteet toimii hyvin, mutta jos hiukset ovat lähinnä laineikkaat tai hennot niin ovat olleet monen makuun vähän turhan raskaita tuotteita. Mun hiukset ovat aika hennot, joten luulen että eivät tähän mun kuontaloon olisi ihan optimaalisia. Sun hiukset tosin ei kait ole ihan hennoimmasta päästä? Oikeasti tolla merkillähän on valtava määrä eri tuotteita, mutta eniten hypetettyjä taitaa olla ne ruskeissa puteleissa olevat cowash ja jätettävä hoitis.

Täällä muutes myydään lähes kaikkia mahdollisia curlygirl-tuotteita. Postikulut tulee päälle, mutta ei ne ihan kohtuuttomat mielestäni olleet. Tilasin joskus curl keeperin&nbsp; tuolta ja toimitus oli nopea. Curl keeper itse asiassa loppui juuri ja se toimi mun hiuksiin aivan mahtavasti, sitä hommaan ehdottomasti lisää. Myös jessicurl ja innersense houkuttelee. En vaan anna enää itseni tilata useita tuotteita kerralla kun ensimmäistä kertaa mun hiustuotevarastot on siinä pisteessä että kaapissa on alle 10 purkkia tavaraa ja uusia en halua hankkia muuten kuin loppuneen tilalle vaikka olisikin niin kiva päästä kokeilemaan kaikkea mahdollista.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 27 Helmi 2019, 08:00
Kirjoittaja Lila
Kyllä minullakin se lätsäyttävän vaikutuksen vaara on olemassa, hius on vaivanpehmeää, vaikka sitä on paljon. Märkänä myös nuo hoitavat jotenkin imeytyvät. Kuivaa tukkaa voin esim. silottaa aika ronskisti ihan öljytyin käsin - mutta pesun yhteydessä liika lisätty ja huonosti huuhdeltu öljy lähmää (tosin esim. öljyiset sampoopalat lähmäävät minulla tuskin koskaan) . Jotain jätettävää hoitista ja co-washia voisin silti hyvin testata, jotenkin on sellainen tunne, että tälle pehkolle saattaisi olla paras kombo verrattain hoitavat tuotteet - ja suhteellisen jämäkän castin jättävä geeli. Kaipaavat selvästi kosteutta ja painoa, mutta toisaalta myös kunnon tukea kihartumisvaiheeseen. En usko, että voin täysin jättää sampoopesuja pois, mutta sulfaatiton pesu sopivin välein CO-washin kanssa vaihdellen.


Minulle on nyt ollut ihan valtava oivallus tuo hiuksen käsitteleminen tosi märkänä ja kiharanippujen vaaliminen. Hoitis supermärkään tukkaan ja puristelu. Siihen päälle suoraan geeli ja puristeleva litisyttäminen&nbsp; ;D [size=1em]Vasta sitten äärest varovainen kuivaaminen kiharan ja klimppien rakennetta hellien. Iso ero siinä, miten kihara niputtuu - ja myös siinä, että kihara todellakin näyttää alkavan jo hiuksen tyvestä. Tähän kun vielä löytää itselle hyvin sopivat tuotteet, niin homma alkaa takuulla pelittää. Tämä hius kaipaa kyllä varmasti vielä proteiiniakin kosteuden lisäksi jonkin verran. Ihan älyttömästi saa ideoita tästä ketjusta - ja samantyyppisten kiharapäiden videoita katselemalla.[/size]

[size=1em]Ps - vihaan tämän tukan föönaamista diffuusorilla. TYLSEMPÄÄ HOMMAA EI OLE. Alhainen puhallus ja verrattain alhainen lämpö - naava kasvaa kuivatessa.[/size]

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 27 Helmi 2019, 16:02
Kirjoittaja irtohius
As I Am tuotteita usean vuoden ajan käyttäneenä, suosittelen Twist Defining’ä kiharoiden muodostamiseen. Jätettävä oli käytössä, muttei ollut kovin erityinen tuote. Double Butter -voide ei ole niin öljyisen rasvaista miltä kuulostaa. Käytetään superkuivan 4-tyypin hiuksiin viimeisenä kosteuden sitomiseen. Hyvä miellyttävä vaniljan tuoksu. Tilasin äskettäin itse asiassa lisää. Tuotesarjan geelejä samoihin tarkoituksiin kuin cittareiden ja tokmannien halpiksia.

Nyt näitä monikulttuuristen hiuslaatujen hiustuotteita EI KANNATA kerrostella ja lisäillä huolettomasti tukkaan. Syy: paakkuuntuu, ryyniytyy, juoksettuu heti kättelyssä. Luulen syyn lienevän siinä, että nämä tuotteet sisältävät iloisesti sekaisin kasvirasvoja, joskus silikoneja, pvp:tä yms. muita pitoa tuovia polymeerejä. Näitä ongelmia saa lukea pilvin pimein käyttäjäarvosteluissa milloin minkäkin afrotuotteen kanssa.

Monet Pohjois-Euroopassa myydyt geelit ja voiteet sisältävät usein runsaammin emulgaattoreita ja ne sekoittuvat helpommin keskenään.

Mitä merkitystä näillä asioilla sitten on normaalikäytössä? Jos kuivaa kiharaa hiusta haluaa viimeistellä kasviöljyllä, on suositeltavaa olla varovaisempi. Itse kerrostelen PALJON.

Sitten vinkki hyvään ja toimivaan tuotteeseen käkkkäräpäille: Taft Shine Pomade -geelivaha. Tuoksu ei lainkaan kauhea. Makea, parfyyminen. Tykkituote kiharoiden virkistämiseen. Hinta 3 euroa....

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 27 Helmi 2019, 16:19
Kirjoittaja Morrigan
^^Puristeleva litisyttäminen! ;D Oon miettinyt miten sitä toimintaa suomeksi voisi kuvailla ja tää oli aika kuvaava! Tolla tekniikalla saan hiuksesta melko kiharan, mutta ylisuorittaminen rikkoo mulla kiharakimppuja. Rukoilevat kädet ( ::)) toimii mulla parhaiten jos haluan mahdollisimman paksuja kimppuja. Mun hiustavoite itsellä on paksukimppuiset laineet/kiharat, en tavoittele mahdollisimman kiharaa lopputulosta.

Irtohius, haluaisin nähdä kuvan sun hiuksista. Sun kiharaskaala on allekirjoituksessa niin laaja etten osaa edes ajatella millaiset sun hiukset oikein on.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 27 Helmi 2019, 19:13
Kirjoittaja Lila
Täältä näitä kuvauksia pesee&nbsp; ;D .


^^Kiitos kokemuksista! Otan tuon Twist Definingin listalle kun tarvitsen muotoilua (tai haluan täydentää muotoilutuotteiden valikoimaa), nyt ehdin ostaa ensi hätiin markettigeelin. Koska tehistä ei ole nyt ollenkaan ja jätettävä liki loppu, niin tilasin kokeiluun tykätyn Hydration Elationin ja Long & Luxe -linjan jätettävän. Kokemuksia tulee, kunhan saan tuotteet (pahus tätä paketin odottelun tuskaa&nbsp; :) ). Muuten tosiaan ihana tuotesarja, mutta osassa tuotteista säilöntäaineena Diazolidinyl Urea - minulle syy jättää tuote kokeilematta.

Perustuotteissa jatkan tuttua XZ-linjaa, nyt kokeilen tuon sulfaatittoman persikkanektarishampoon - ja CO-washeissa tulee käyttöön aiemminkin hyvin toiminut vanilla cafe. Suunnilleen kaikki käyttöhiustuotteet loppu kerralla... ...niin, Curly Girliinhän ei sampoopesu kuulu, mutta mitä nyt olen katsellut laine- ja loivakiharaisten kokemuksia, niin sampoopesua ainakin syklitetään CO-washien kanssa. En aio muutenkaan ryhtyä fanaattis-uskovaiseksi. Kiinnitän enemmän huomiota hiusten kosteuttamiseen (tuotteiden valinta ja joskus voisin jaksaa tehohoitaa...) - ja olen pesu-muotoilurutiinissa huolellisempi. Silarit jätän nyt kokeeksi pois, mutta en jaksa vouhottaa tuuheuttavan suihkeen alkoholista (käytän tyvien kohottamiseen).

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 20 Maalis 2019, 16:02
Kirjoittaja Morrigan
Sorruin ihan pikkuisen ja tilasin innersensen matkakokoiset Color Radiance hoitoaineen, I create volume voiteen&nbsp; ja Quite Calm Curl Control muotoiluvoiteen. Puolustuksena sortumiselle; mulla ei tällä hetkellä ole mitään tuotetta mitä laittaisin hoitoaineen jälkeen geelin alle. Postikulujakaan ei tullut kun tilasin samalla muuta oikeasti tarpeellista.

Olen yllätyksekseni ehkä vähän ihastunut giovannin tea tree triple hoitoaineeseen. Olen aiemmin kokeillut merkin smooth as silk-hoitista jota on paljon kehuttu mutta mulla se ei tee mitään joten olin tosi yllättynyt että tea tree lirusta koostumuksesta huolimatta selvittää hiukset helposti ja saan sillä hyvän liukkauden hiuksiin. Hintakaan ei ole paha ja incissä ei ole samalla tavalla pahiksia niin kuin mun ikisuosikki tresemmen kookoshoitsikassa on. Tätäkin mulla oli vain matkakokoinen pullo, mutta luulen että tilaan tätä isommassa pullossa myöhemmin lisää.

Silikonittomista uusista kokeiluista myös Matrixin biolage hydrasource hoitoaine on myös todella hyvin kosteuttavaa ja tälläkin saan hiuksiin hyvän liukkauden. Ei myöskään hirmu kallista, mutta ei ihan edullisimmastakaan päästä. Miinuksena parabeenit.

Innersensehän on kallista tavaraa, mutta tuotteiden incit ovat luonnolliset joten siksi tuotteet kiinnostavat. Vähän salaa toivon etten ihastu tuohon hoitoaineeseen ihan täpöillää koska hoitoainetta kuluu niin paljon. Muotoilutuoteet kestää kauemmin joten niissä kallis hinta ei kirpaise niin pahasti.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 13 Touko 2019, 14:38
Kirjoittaja bubbs
Olisiko kenelläkään viitseliäisyyttä tehdä curly girl metodille omaa ketjua, vai pidättekö tarpeellisena? Metodi on niin käsittämättömässä hypessä nyt et ties vaikka saatais uusia juureksia houkuteltua&nbsp; ;D

Mulla ei itselläni oo kauheen syvää perehtyneisyyttä, oon nyt testimielessä kokeillut noudattaa joitain periaatteita hetken aika. Tukka on kyllä tosi kihara, mutta epäsiisti. Ellei siisteydy jotenkin mystisesti niin jätän sikseen ja jatkan harjamista ja tiukkoja yökampauksia, vaikka pesen tiuhaan niin tuntuu et kerkeää alkaa rastottua välissä.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 13 Touko 2019, 21:02
Kirjoittaja Morrigan
Pitäisin tarpeellisena mikäli täällä olisi porukkaa keskustelemassa aiheesta. En tiedä houkuttelisiko sen niminen ketju kuitenkaan sitä porukkaa tänne?&nbsp; Ainakaan jos siinä ei ole vielä varsinaisesti mitään keskustelua valmiiksi asiasta? Sääli sinänsä koska foorumi olisi paras portaali keskustella aiheesta. Metodissa kun on loputon määrä eri tekniikoita ja tuotevaihtoehtoja ja voin vaan kuvitella miten tuskaista tuon keskustelun hoitaminen on Facebookissa missä ei ole minkäänlaista järjestystä. Kaikki hyvä tieto taatusti hukkuu sinne niiden uusien metodin harjoittajien kysymyksiin perusasioista.

Tässä ketjussa on kuitenkin sivuttu metodia aika paljonkin, olisiko vaan helpompaa vaihtaa tämän ketjun nimi Curly Girliksi (vaikkei tämä pelkästään sitä ole) ja katsoa saataisiinko tänne edes muutama uusi jatkamaan keskustelua ja siitä tarpeen mukaan voisi jakaa keskustelua eri alaotsikoiden alle jos kävisi niinkin onnekkaasti että keskustelut alkaisivat rönsyillä?

EDIT: Bubbs, ei ne hiukset itsestään mystisesti siisteydy jos et muuta toimintatapaasi jotenkin. Mitäs jos kerrot tekniikkasi ja tuotteesi niin saattaisit saada täältä apua? ;)

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 17 Touko 2019, 08:53
Kirjoittaja -j-
Tulin just itse tänne katsomaan, onko Curly Girlille omaa ketjua ;)
Hypessähän se on just nyt, ja on kuitenkin oma menetelmänsä, joten sen kannalta itse kannattaisin oman ketjun perustamista ko menetelmälle. Toisaalta ehkä tässäkin ketjussa on samoja asioita kerrottu...

Kun kuulin CG-menetelmästä, heräsin taas tälle mun hius"ongelmalle", eli että pesun jälkeen on kiharaa, mutta se suoristuu aika tehokkaasti päivän mittaan. Ja varsinkin jos hiukset täytyy laittaa kiinni. Oon miettinyt, että pitäisikö CG-menetelmää kokeilla oikein kunnolla... Olen fb-ryhmässä, mutta sieltä nyt ei mitään löydä mitään, jos tahtoisi palata johonkin asiaan. Eli olisi kiva keskustella metodista juurikasvussa.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 19 Touko 2019, 10:20
Kirjoittaja -j-
Okei, eli tämän ketjun nimi muokattiin CG:ksi :)

Olisiko kellään vinkata jotakin luonnonkosmetiikan hoitoainetta tai tehohoitoa, jossa olisi oikeasti paljon proteiinia? Erityisesti hydrolysoitua proteiinia. Olen käyttänyt Mill Creekin keratin-hoitoainetta, mutta sitä ei edelleenkään ole saatavilla iherbissä. Olen selannut Ruohonjuuren, Hyvinvoinnin tavaratalon, Jolien tms valikoimaa ja jos proteiinia on, sitä on joko INCIN ihan loppupäässä juuri ennen hajusteita tai säilöntäaineita, tai sitten vasta megapitkän INCI-listan n. puolessavälissä. Tämä ei ihan vakuuta. Esim John Mastersin Organic honey & hibiscus reconstructor ja Organic lavender & avocado intense conditioner tehokosteuttava hoitoaine on liian kalliita mulle siihen nähden, että hydrolysoitu proteiini on INCI-listalla vasta 10. / 15. ainesosa.

Voi huoh, miksi Mill Creekiä ei saa :(

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 19 Touko 2019, 11:58
Kirjoittaja ellen
^ Kyllä Mill Creekin rekkua on tälläkin hetkellä saatavissa iHerbistä.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 19 Touko 2019, 13:00
Kirjoittaja Peachtwist
^ Kun vaihtaa maaksi Suomen, on Mill Creekin rekku tälläkin hetkellä out of stock ja tuntuu olevan loppu suurimman osan ajasta.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 19 Touko 2019, 13:58
Kirjoittaja ellen
^ No jopas on erikoista, iHerb ei tosiaan anna lisätä sitä ostoskoriin, vaikka tuotetta on varastossa sivujen mukaan.

Toinen paikka mistä voi myös ostaa Mill Creekin rekkua on luckyvitamin.com. Tuollakaan ei ole tällä hetkellä rekkua varastossa, mutta ilmoituksen mukaan sitä pitäisi saapua pian. Luckyvitaminista kannattaa tehdä suurempi tilaus kerralla ja valita postitustavaksi DHL Priority - Duties & Taxes included, joka on hieman hinnakkaampi maksutapa, mutta se sisältää alvit ja tullit, joten tuon postitustavan pakettien ei pitäisi jäädä tullin haaviin. Olen tilannut tuolla postitustavalla juurikin Mill Creekin rekkua useamman pullon kerrralla, eivätkät paketit ole jääneet tullin haaviin. Tulee ihan postiin kirjattuna pakettina, ei ole kuriirilähetys.

Edit: tuossa yllä olevassa luckyvitamin.com-linkissä on saatavilla 5 $ alennuskoodi yli 49 $:n tilauksiin.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 19 Touko 2019, 21:53
Kirjoittaja Morrigan
Mill Creekin henna-hoitiksessa on keratiini viidentenä incissä.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 20 Touko 2019, 12:51
Kirjoittaja -j-
Hmm, minä onnistuin mielestäni tilaamaan iherbistä Mill Creekin rekkua. Sivut tökkii kyllä pahasti ja jouduin monta kertaa laittamaan uudelleen tuotteen ostoskoriin, kun ei se sinne mennyt. Mutta tilaus eteni paypal-maksuun, osoitteet ja kaikki oli syötetty, eli ehkä se meni läpi..? Tämä selvinnee. Todella takkuaa ne sivut. Paypal-maksun jälkeen sivusto ohjasi uudelleen iherbiin, mutta mut oli kirjattu ulos. Nyt pääsin kirjautumaan sisälle, mutta nettisivut ei toimi kun yritän mennä katsomaan mun tilauksia.

ETA. no nyt pääsin katsomaan mun tilaushistoriaa ja siellä ei näy mitään, äh :(

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 21 Touko 2019, 12:26
Kirjoittaja Peachtwist
Mulle tuli aamulla viesti, että Mill Creekin rekkua on taas varastossa ja latoin tilauksen menemään ilmeisesti ihan onnistuneesti. Sain tilausvahvistuksen ihan normaalisti, toivotaan, että saan hoitoaineen. En itse siis Curly Girl -metodia harrasta, mulla on ihan suora tukka (toki jos sieltä FB ryhmäsätä kysyy, niin sellaista hiesta ei olekaan , jota ei saisi kihartumaan...&nbsp; ::)), mutta tästä tuli nyt ihan sellaiset Juurikasvun kulta-ajat mieleen. Silloin monesti mun piti tuo tilata, mutta alkuvaiheessa mun pankkikortti ei vileä toiminut ulkomailla ja varmaan painonsa takia tuo jäi myöhemminkin tilaamatta. Olen viime vuosina tilannut IHerbistä pieniä paketteja Keski-Eurooppaan, toimitus on yleensä ollut muutamia euroja, onpas siis nykyään kallista tilata sieltä Suomeen!

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 21 Touko 2019, 22:12
Kirjoittaja -j-
^Eikä! Mä koitan tilata Mill Creekiä uudestaan, jos sinä kerran onnistuit. on se nyt perhanan vaikeaa ollut.

ETA. Siis woi wattu, nyt se Mill Creek on taas out of stock. Ei oo totta&nbsp; >:(
ETA2. Mulle tuli sähköposti, että Mill Creekiä on taas varastossa -> menin tilaamaan -> kaikki toimi hyvin, paypalissa maksoin -> tilausvahvistusta ei näy eikä tule paypalilta ilmoitusta, että olen maksanut jotain. Iherbissä mun profiilissa ei näy tehtyjen tilausten kohdalla mitään, tyhjää vain. Huoh.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 31 Touko 2019, 09:24
Kirjoittaja -j-
Joo ei tuosta iherb-tilauksesta tullut mitään eikä asiakaspalvelu osannut auttaa mua yhtään.
Tilasin Logonan Jojoba repair-hoitoainetta / tehohoitoa, jossa on muutamaakin erilaista proteiinia sekä Natura Siberican tehohoidon, josta myöskin bongasin proteiinia INCIlistan ei-ihan-lopusta. Testaillaan nyt noita sitten. Sekaan voi onneksi heittää gelatiinia, hunajaa, kananmunaa tms. Mun hiukset todella tarvitsee nyt proteiinia.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 31 Touko 2019, 21:52
Kirjoittaja Morrigan
^Kananmunan proteiini on liian isokokoista jotta se voisi toimia hiuksissa proteiinihoitona, mutta toi gelatiini on ihan hyvä vaihtoehto.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 07 Kesä 2019, 12:26
Kirjoittaja marja
Morrigan kirjoitti: EDIT: Bubbs, ei ne hiukset itsestään mystisesti siisteydy jos et muuta toimintatapaasi jotenkin. Mitäs jos kerrot tekniikkasi ja tuotteesi niin saattaisit saada täältä apua? ;)
Mua oikeastaan myös kiinnostaisi mikä tuon takkuuntumisen aiheuttaa vaikken cg metodia noudatakkaan. Hiukset kovasti haluaisivat kihartua, mutta jos jättää harjaamatta niin päivässä saa jo kauheat takut. Harjaamisen seurauksena hiukset taas suoristuvat loiville laineille ja muuttuvat epäsiistiksi pörröksi ja se pörröhän vasta takkuuntua tahtookin.

Hiukset ovat täysin luonnontilassa ja niiden ”hoitoon” kuuluu ainoastaan pesu kerran 1-2vk aikana. Shampoot ja hoitoaineet oikeastaan vaihtelee lähinnä kaupan tarjonnan mukaan. Tällä hetkellä käytössä on nurmen shampoopala (joko avokado tai jojoba, en muista kumpi) ja hoitoaineena on organic shopin hunaja-avokado hoitoaine/hiusnaamio tai centifolian no-rinse detangling lotion. Välillä shampoon sijasta pesen hoitoaineella.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 07 Kesä 2019, 16:08
Kirjoittaja Morrigan
^Minkälainen sun hiustyyppi on? Kuinka pität? Hento-karhea? Kuinka kihara? Onko huokoisuudesta hajua? Kuva auttaisi paljon :)

Noin pitkällä pesuvälillä on varmaan mahdotonta estää takkuuntumista täysin, mutta on oikeastaan kaksi asiaa joista on ainakin hyvä lähteä liikkeelle; riittävä kosteutus (eli jättää hoitoainetta hiuksiin riittävän paljon) ja sen jälkeen tuote joka antaisi edes pikkuisen pitoa jotta hius ei kuivuessaan pääse pörröttymään vaan kuivuu sileäksi. Mitä sileämpi hius niin sen vähemmän se myöhemmin kuivana takkuuntuu.

Oletko jättänyt hoitoainetta pesun yhteydessä hiuksiin ja jos olet, osaatko arvioida että kuinka paljon? Oletko kokeillut mitään pitoa tuovaa tuotetta?

Yöksi hiukset on hyvä suojata jotenkin ettei niitä pyöri takuille. Kun takkua alkaa jossain vaiheessa ilmaantumaan mutta ei halua vielä pestä hiuksia, tilannetta voi koittaa pelastaa freesaamalla hiuksia suihkepullolla jossa on vesihoitoaineseosta. Suihkii takkukohdat huolella hoitoainevedellä märiksi ja selvittää takut. Joillakin henkilöillä tämä tarkoittaa käytännössä lähes koko pään kastelua korvista alaspäin. Joillain riittää pienemmät täsmäiskut, riippuu ihan hiuslaadusta.

Mulla tuppaa rastottumaan niskasta alimmat hiukset ja suihkin sen yleensä litimäräksi ja lisään ihan purkista hoitoainetta raakana että saan rastan siloteltua. Samoin päällimmäiset hiukset alkavat rönsyillä ja nekin saa kuriin suihkimalla vesihoitoaineseosta reilusti. Tämä uudelleenaktivoi hiuksiin pesun jälkeen jätetyn pitoa tuovat aineen ja hiukset kuivuu kohtalaiset ok:sti ettei pahasti pörröönny.

Kun kaikista freesauksista huolimatta hiukset taas takkuuntuu niin vaihtoehdot ovat uusi pesu tai hiukset kiinni. Tai se harjaus.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 08 Kesä 2019, 23:42
Kirjoittaja marja
^
Yritin pikaisesti napsaista kuvaa, mutta olivat kaikki niin sumeita ja epäselviä. Pitää katsella paremmalla ajalla jos onnistuisi. Hiukset ovat tuonne takamuksen päälle/yläreiden kohdalle, paksuhkot, karheat ja kuivat. Eivät ole erityisen kiharat, vaan ennemminkin laineikkaat. Pesun jäljiltä varmaan jotain 2a/2b välimaastoa. Jos maltan olla harjaamatta, niin muutama päivä pesusta alkaa näkymään yksittäisiä korkkiruuveja. Jos tai lähinnä kun harjaan, niin lopputulos on varmaan jotain 1c tasoa. Huokoisuuksista en tiedä mitään.

En ole jättänyt hoitoainetta enkä ole kokeillut mitään pitoa tuovaa tuotetta. En ole suonut asialle ajatustakaan ennen kuin nyt tuo cg buumi tuli valloilleen. Olen siirtynyt täysin pelkän luonnonkosmetiikan käyttöön ja muotoilutuotteita nyt ei näytä löytyvän kovin laajaa valikoimaa. Kaikkialta mistä olen koittanut katsella on muotoilutuotteet olleet loppu jo pidemmän aikaa. Kerran kokeilin pellavansiemengeeliä, mutta se limaklöntti ei ollut yhteistyökykyinen. Se ei halunnut ollenkaan tarttua hiuksiin vaan pujotteli hiussortuvien välistä ja aika nopeasti meni hermot. En sitten tiedä oliko se mun keitokseni jotenkin epäonnistunut.

Jotenkaan ei ole ikinä käynyt edes mielessä, että voisi harjata pelkät takut vaan aina on tullut harjattua koko pää.&nbsp; ;D Lähinnä ne niskahiukset itsellänikin on pahin kohta. Pitääkin panna nyt kokeiluun tehdä noin kun sanot.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 10 Kesä 2019, 18:47
Kirjoittaja Morrigan
Noin pitkät, paksut ja karheat on taatusti mahdoton yhdistelmä pitää pitkään takuttomana! Koita jättää kuitenkin sitä hoitoainetta reilusti pesun yhteydessä hiuksiin, kokeile mieluummin jättää liikaa kuin liian vähän. Jos tulee lähmä niin seuraavalla kerralla vähän vähemmän. Pidä huoli että jätät siihen takkuuntuvaan niskaosaan oikein ekstrahuolella sitä hoitoainetta.

Pellavansiemengeeli on just tollaista kuin kuvailit ;D Vaikea käsitellä ja karkaa sormien välistä klimppinä lattialle. Voit kokeilla jättää keitoksen paljon vetisemmäksi, lähes vesimäiseen koostumukseen ja kaataa tämän seoksen nokkapullolla suihkussa lopuksi koko päähän. Pitoa tässä ei ole nimeksikään mutta saattaa vähentää pörröä kuivumisvaiheen aikana ja tuoda kiiltoa.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 13 Heinä 2019, 14:58
Kirjoittaja Od3ssa
Yritin parisen viikkoa mennä näiden metodien mukaan, mutta päänahka ei tykännyt shampoolla pesemättömyydestä. Pitäis löytää joku kultainen keskitie, lisäksi mun on hirveän vaikea olla laittamatta jotain tujumpaa ainetta (kunnollista rakennetta antavaa) hiuksiin, kun ovat niin liukkaat ja ohuet.

Tässä on tosin mielessä käynyt, että homma menee överiksi joillain, kun esim tänään näin tytön, jonka tukassa oli pientä lainetta ja järkyttävän rasvaiset, sekä haisevat hiukset (pesemättömän tukan haju). Tuskin tuo on se itsetarkoitus hommassa..

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 13 Heinä 2019, 18:09
Kirjoittaja Anita
^ On täysin sallittua pestä shampoolla, kunhan se on metodin mukainen.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 25 Heinä 2019, 13:49
Kirjoittaja kleio
Mä olen nyt pari viikkoa noudattanut kevyttä CG-linjaa. Mitään geelejä tai ploppauksia tai muita ihme oluthuuhteluja en harjoita, mutta pesuaineet ja muutamat yksityiskohdat (kuten hiusharjan käytön totaalinen lopettaminen) ovat toimineet hienosti. Itseasiassa CG-metodi teki hiuksilleni juuri sen, mitä juurikasvusta kauan sitten tulin hakemaan. Tähän asti toimin ikäänkuin puolittain metodin mukaan, mutta nyt heitin viimeisenkin EHS:n mustikkahoitiksen pois. Ja kas kummaa: latvoissani on kevyet korkkiruuvit, koko tukka on jäntevä ja ilmava. Siistiä.

Kaipaisin tänne kunnon CG-osion, facebook on tosiaan aika työläs ja sisältää ihan liikaa kaikkea höpöhöpö-täytettä.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 26 Heinä 2019, 13:23
Kirjoittaja Lila
Minulle nimenomaan tuo geelin käyttö on ollut ihan mahtava askel kohti kauniimpia luonnonkiharoita! Sitä kannattaa testata, vaikka tuntuisikin kovin oudolta. Hiuksethan eivät jää mitenkään geelikoppuraisiksi, sillä kaikki kovuus on tarkoitus puristella hiuksista pois.


(ja toinen asia nuo aikaisemminkin mainitsemani hiusten käsittelytavat, nyt tuntuu jotenkin hassulta, ettei jotenkin itsekseen tajunnut varoa kiharanippujen hajottamista hiuksen käsittelyssä)

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 26 Heinä 2019, 21:30
Kirjoittaja Morrigan
^Sama. Ilman geeliä mulla on aivan jäätävän ruma pörrö.

Iso suositus muuten Jessicurlin gentle lather-shampoolle. Tilasin matkakoon testiin ja tästä tuli uusi suosikki sulfaatiton shampoo. Koostumus on aika lirua, vähän samanlaista kuin XZ:n persikkanektarissa. Vaahtoaa runsaasti ja on helppo levittää koko päänahkaan. Pesee juuri sopivan ilmavaksi mutta ei lainkaan kuivata. Tuosta on kaksi eri tuoksullista vaihtoehtoa ja lisäksi tuoksuton versio. Olen kuullut että osa on saanut allergisia reaktioita tuoksullisista, joten tilasin tuoksuttomana ja olen siihen tosi tyytyväinen. Tilaan isomman pullon lisää ja senkin aion ottaa ilman hajusteita.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 07 Elo 2019, 09:19
Kirjoittaja Livia
Mulla on todella pintapörröinen laineikas/semikihara hius. Millä ihmeen tuotteella saisin siloiteltua tuota pintapörröä? Ennen vuonna nakki ja kivi käytin silikonitippoja, mutta haluaisin nyt jotain muuta. Tuntuu et hiukset näyttää koko ajan tosi epäsiisteiltä, kun ovat niin pörröiset.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 07 Elo 2019, 12:38
Kirjoittaja Lila
^Toistan vähän itseäni, mutta oletko kokeillut tuota hiusgeelitekniikkaa? Itse olen myös järkyttävä jöröjukkapörrö enemmän kuin helposti. Itselleni toimii pörrön selättämisessä parhaiten:


1) Hiusten selvittäminen märkänä, hoitoaine päässä, käytän Tangle Teeseriä
2) Huuhtelen hoitoaineen, pidän pään koko ajan alaspäin ja puristelen hiuksiin jätettävää hoitoainetta tai jotain hoitavaa kiharavoidetta (ei silikonituotteita). Hiuksista valuu tässä vaiheessa jonkin verran vettä, mutta en pyri niitä mitenkään kuivaamaan vielä.
3) Jatkan samassa asennossa ja puristelen vielä edelleen hyvin märkiin hiuksiin ihan reippaasti hiusgeeliä. Tässä vaiheessa puristelen jo liikoja vesiäkin pois.
4) Ploppaan hiukset ja annan kuivua vapaasti - joskus kuivaan myös diffuuserilla.


Squish to condish -hakusanalla löytyy vielä tarkempia ohjeita ja videoita tuosta märän tukan käsittelystä hoitoaineella, käytännössä levitän geelin ihan samaa tekniikkaa käyttäen. Tämä tekniikka ja geelin käyttö kyllä muuttivat omien hiusteni ulkonäön ihan täysin.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 08 Elo 2019, 10:52
Kirjoittaja Memmuuh
^ Komppaan. Geeli on tosi tärkeä ja tärkeää on myös se, että hiuksiin ei menisi käsin kauheasti koskemaan ennen kun hiukset on kuivat. Tarkoitus olisi, että geelistä jäisi hieman koppurainen pinta hiuksiin, joka sitten kuivana puristellaan pehmeäksi. Alkuun ainakin ihan hyvä helposti saatavilla oleva ja edullinen&nbsp; geeli tähän on vaikka tämä: https://www.tokmanni.fi/muotoilugeeli-1 ... 0522466802

Youtubesta löytyy hyviä vinkkejä kun laittaa hakuun ihan vaikka "frizzy curly hair".

Itselläni todella suuri vaikutus pörröön on ollut myös sulfaattien välttelyllä shampoossa (kuivattaa hiuksia paljon!) ja co-pesut. Jotkut sulfaatittomat shampootkin tosin ovat aika kuivattavia ja liian peseviä. Sekin auttaa yllättävän paljon, kun suihkun lopuksi huuhtelee hiukset kylmällä vedellä, jolloin hiussuomut sulkeutuvat.

Ja vielä erityisen hyvä co-pesu/hoitoainesuositus, Varpu Avocado hoitoaine: https://lh-beauty.fi/product/varpu-avocado-hoitoaine/
500ml pullo maksaa Prismassa vain hieman päälle 3 euroa.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 08 Elo 2019, 19:00
Kirjoittaja Morrigan
^^^Komppaan edellisiä. Tarvitset jonkun pitoa tuovan tuotteen; joko geelin tai muotovaahdon. Jos ulkomailta tilaaminen ei ole ongelma niin suosittelisin curl keeper originalia jos pelkäät geelin olevan liian tuhtia. Se on hyvin lirua koostumukseltaan ja sitä on mahdotonta käyttää liikaa, eli ei tahmaa runsaallakaan annostelulla. Toimii pörröisyyteen erinomaisesti ja tuo pitoa jonkin verran. Jos kaipaa isompaa pitoa niin siihen päälle voi kerrostaa tykimpää geeliä. Tämä on ainoa tuote jota taloudessani asuva kiharapäinen mies on oppinut menestyksekkäästi käyttämään vaikka hänen vaivannäkönsä hiusten suhteen on erittäin minimissä.

Pellavansiemengeeli on myös hyvä pörröön, mutta siinä ei ole pitoa yhtään, joten siinä mielessä curl keeper olisi parempi.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 08 Elo 2019, 22:01
Kirjoittaja Livia
Hmm, tipuin kärryiltä :o En siis ole metodilla. Fb-ryhmään kuulun kyllä, mutta ei ole aikaa eikä kiinnostusta perehtyä asiaan sen enempää. Tuo geelijuttu kuulostaa ihan liian monimutkaiselta :o Sulfaatittomiin tuotteisiin olen kyllä siirtynyt ja kiitos tuosta hoitoainevinkistä Memmuuh. Lähinnä mietin, että onko olemassa jotain silikonitippoja vastaavaa ei-silikonista tuotetta.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 09 Elo 2019, 07:40
Kirjoittaja Lila
Se voi kuulostaa monimutkaiselta, mutta eihän se oikeasti ole. On vaan totutusta erilainen tapa käsitellä hiusta - geeli tosi märkään tukkaan ja kiharanippujen hajottamisen välttäminen samalla kun huolehtii, että tuotetta varmasti tulee kaikkialle.


Minulla myös jätettävät hoitoaineet olivat pörrön taltuttamisen kanssa aika hukkaan heitettyä kamaa. Mutta tuolla geelin alla jätettävä hoitoaine tai kiharavoide tekevät todella hyvää ja kiharoista tulee kiiltävät ja pehmeät.


Kun toimin näin, muotoiluun ja viimeistelyyn ei mene aikaa juuri lainkaan. Ehkä vähän asettelen, saatan kohottaa tyveä kevyesti.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 11 Elo 2019, 16:11
Kirjoittaja Morrigan
Livia kirjoitti: Hmm, tipuin kärryiltä :o En siis ole metodilla. Fb-ryhmään kuulun kyllä, mutta ei ole aikaa eikä kiinnostusta perehtyä asiaan sen enempää. Tuo geelijuttu kuulostaa ihan liian monimutkaiselta :o Sulfaatittomiin tuotteisiin olen kyllä siirtynyt ja kiitos tuosta hoitoainevinkistä Memmuuh. Lähinnä mietin, että onko olemassa jotain silikonitippoja vastaavaa ei-silikonista tuotetta.
Curl keeperin voit levittää hoitoaineen jälkeen märkiin hiuksiin, ei tarvi pöyhiä tai vatuloida sen kummemmin jos tarkoitus on vain pintapörrön kesyttäminen. Suihkun jälkeen voit vielä vaikka harjata märät hiukset jos sinulla on tapana tehdä niin.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 20 Tammi 2020, 11:18
Kirjoittaja miero
Varmaa moni foorumilaisista on tietämättään osittain noudattanut CG-metodin mukaista hiustenhoitoa, onhan tiettyjen aineiden välttäminen tosi perusteltua hyvässä hiustenhoidossa. Olen jonkin verran lueskellut nyt tästä lisää, ja mieli tekisi kokeilla. Tietysti sitä varten täytyisi hankkia uusia puteleita, mikä tuntuu vaikelata kun olen harvoihin tuoteisiin tottunut. Toisaalta tököttirepertuaarissani ei ole tilaa vaihtelevuudelle kun on vaan aidosti suosikit käytössä, joten sinänsä siirtymä metodissa sallittuihin tuotteisiin saattaisi olla helppoa.

Koitin etsiä CG tuotesuosittelulistaa, enkä taida edes avata IS-linkkiä, ei taida fb:n ulkopuolelta löytyä hyvää, joten turvaudun englanninkielisiin ainesosasuosituksiin ja selailen sitten incejä itse jos on jotakin, mitä ei täällä ole suositeltu. Youtubestakin kai jotain löytyy, muttakun ei niistä tiedä koskaan onko ne ihan perillä asioista.

Se mua kanssa vähän mietityttää, onko hiuksisani liikaa käsiteltyä latvapituutta, mutta kokeilemalla kai sen vaan näkee.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 30 Tammi 2020, 11:15
Kirjoittaja miero
Jaha, eka pesu tehty (sunnuntaina). Pidin sulfaattipesun jälkeen hoitoainetta hyvän aikaa, eikä hiuksiin onneksi jäänyt sellaista inhottavaa kuivaa tunnetta, kuten sulfaattipesuilla pelkästään yleensä jää. En kyllä laittanut hoitoainetta päänahkaan asti, joten pari ekaa päivää kyllä kutitteli hillittömästi. Täytynee hankkia jotain päänahkahiusöljyä, jos noita on jatkossakin tarve tehdä. Mun täytyy nyt tarkkailla ettei hiuksiin jää ainekertymiä, senverran sileä hiuslaatu kuitenkin on,
Cast antoi hyvin pysyvän rakenteen, joskin hiukseni olivat ekan päivän kohtuuttoman oudon näköiset. Hieman loivennuttuaan viihdyin siinä hyvin. Muistin, että mulla oli yläasteen lopulla jonkinlainen (2a-)2b, joten tuollainen näyttää omaan silmän miellyttävältä.

Huomasin oikeastaan vasta eilen vaateliikkeen sovituskopissa (hyvässä valaistuksessa?) hyvien peilien edessä, kuinka tyylikäs tuo on. Vai ehkä se johtui sovittamastani paidasta. En ostanut paitaa. Jatkan tätä kokeilua, vaikka vähän pelkään että hurahdan tähän ja parin kuukauden päästä nolosti lopetan ja kylppärin kaappiin jää kuusi geelipurkkia seisomaan.

Täytyykö teidän muiden freesata joka päivä?

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 31 Tammi 2020, 21:04
Kirjoittaja Morrigan
^Mun ainakin täytyy yön jälkeen tehdä hiuksille jotain elvytystoimenpiteitä jos pidän hiukset kiharoina. Jos tilanne on paha niin suihkin hiusten pituudet todella märiksi vedellä johon on tuutattu sekaan hoitoainetta. Sitten varovasti sormin irrottelen yön aikana yhteen kietoutuneet isoimmat kiharakimput, silottelen pintapörröä ja lopuksi rutistelu. Kun hiuksen tyveä ei ole kastellut niin pituudet kuivuvat minulla melko nopeasti ja yleensä siihen jää pieni cast vaikka en geeliä ole enää lisännyt. Kun hiukset ovat kuivuneet niin cast rutistellaan vielä pehmeäksi.

Jos tilanne on aamulla vain vähän huono, niin saattaa riittää että laitan nokareen hoitoainetta kädelle, kastelen molemmat kämmenet hanan alla ja levitän tämän hoitoaine-vesiseoksen kämmenten väliin tasaiseksi litkuksi ja hivelen hiusten pintaa pitkin tasoittaen pörröä ja lopuksi kiharoiden rutistelu.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 21 Heinä 2021, 17:55
Kirjoittaja Marie Corelli
Minä noudatan tätä menetelmää, vaikka hiukseni ovat suorat. Välillä pesin parin kuukauden ajan sulfaattipitoisella shampoolla ja hiukset tuntuivat rasvoittuvan enemmän ja vaikuttivat myös kuivemmilta. Siirryin sen jälkeen vähitellen takaisin metodiin ja pystyn jopa pesemään kaksikin kertaa peräkkäin CO-pesulla ilman rasvaletin muodostumista. Shampoona on tällä hetkellä Varpun Avocado, joka toimii minulla hyvin. Muotoilua en käytä, mutta ehkä pitäisi kokeilla joskus, jos hiukset pysyisivät laineilla. Aloin noudattaa metodia Facebook-ryhmän ohjeilla jo toukokuussa 2019. Hiusten kasvatus on ainakin ollut vaivatonta tänä aikana.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 26 Heinä 2021, 14:46
Kirjoittaja Lila
Onko joku Juurikasvun kiharapää jo kokeillut Sumilayin tuotteita?


https://sumilayi.fi/


Itselläni jätettävä hoitoaine ja geeli vähissä, mietin sarjan testaamista... ...ihan kiva olisi ostaa kotimaista.

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Lähetetty: 28 Heinä 2021, 17:58
Kirjoittaja Lila
Olipa ihan järkyttävän nopea toimitus, geeli ja 100 ml pikkupakkaus jätettävää perillä seuraavana päivänä&nbsp; :ts .


En osaa vielä tuloksista sanoa, koska tein tukalle pikapesun tosi myöhään eilen illalla, viimeistelyt jäivät ja jouduin poikkeuksellisesti harjaamaan tukan kuivana tänään ap, mutta ensikosketus tuotteisiin miellyttävä. Kivat koostumukset ja ihanat luonnontuoksut, jotka eivät jää leijumaan pään ympärille, mutta piristävät pesuhetkeä.


Geeli on maitomaista väriltään, notkeaa ja hyvin leviävää, ei tunnu tahmealta. Hyvä pumppupullo, joutui kyllä tovin kiertämään ennen kuin aukesi. Tuoksuna makea sitrus - mandariini ehkä. Jätettävä on hyvin voidemainen ja se toimii myös maskina. Tuoksuna aika ihastuttava mintun ja laventelin sekoitus, oma nenäni tykkää tästä kovasti.

Muoksis - tykkäilen näistä sen verran, että tilasin myös shampoon ja Jojoba Oil & Pea Protein Strengthening Maskin. Palaan viikon-parin päästä tarkemmin käyttäjäkokemuksiin. Mutta erittäin hyvä vaikutelma sarjasta kiharahiuksille ensikosketuksen perusteella!