Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Mintsi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 128
Liittynyt: 06 Syys 2015, 13:18

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Viesti Kirjoittaja Mintsi »

Käytätkö kokonaisia vai rouhittuja siemeniä? Jos rouhittuja, niin jäävätkö ne ihan tavalliseen siivilään vai pitääkö kaataa jonkun kahvin suodattimen läpi? Ja jääkö se lima sitten siihen suodattimeen?

Mun on pitänyt kokeilla tätä jo pitkään, mut en muista ostaa pellavansiemeniä ikinä. En siis ole kokeillut.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Käytän kokonaisia siemeniä. En tiedä kuinka hienojakoista rouhe on, mutta voisin kuvitella että se tulee siivilästä läpi? Lima varmaankin jäisi suodatinpussiin, mutta voithan kokeilla mitä tapahtuu?

Mulla on tossa kohta kaksi päivää lionnut vesi odottamassa. En vielä tiedä kippaanko illalla omaan päähän vai uhraanko sopan pitkätukkamiehen päähän. ::)
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Lilli
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 197
Liittynyt: 24 Helmi 2014, 08:23

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Viesti Kirjoittaja Lilli »

Pitäisi taas retevöityä kiharan hoitoon, hiukset on nyt aina vaan epämääräisillä laineilla. Ei kunnon kiharaa, eikä suoraa vaan jotain siltä väliltä. Selvästi vaativat aktiivisempaa panostusta että pysyvät kauniimpana.
1c/2a M iii waist length. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvatus 09/13-17. Omalla värillä mennään.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Olen kyttäillyt beautybaysta noita lilan mainitsemia ouidadin tuotteita, mutta ei niitä ole ollut siellä pitkään aikaan. Onkohan niitä enää edes tulossa varastoon? Shea Moistureakin beautybay myi jossain vaiheessa mutta niitäkään ei ole näkynyt, tosin lookfantasticilta ja feeluniquesta saa jotain.

Tilasin devacurlin light defining gelin kun luin näitä viestejä taaksepäin ja aikoinaan kovasti tykkäsin siitä. Tykkään siitä edelleen ja omille hiuksilleni se on parempi kuin saman sarjan ultra defining gel. Tuoksu on raikas ja koostumus ei lähmää yhtään jos ei ihan hirmuisesti läträä (mutta saa sitä ihan tuntuvasti laittaa, niin että kaikki hiukset varmasti tulee kuorrutettua sillä).

Samalla tilasin devacurlin wavemakerin. En oikein vielä tiedä mitä mieltä olen tuotteesta. Devan tutorialissa sitä puristellaan vain pestyihin hiuksiin ja annetaan kuivua, mutta yksistään ei riitä minulla pitämään pörröä kurissa. Vähensi pörröä kyllä, mutta ei tarpeeksi vaan pakko laittaa päälle geeli. Voisin kuvitella että vähän vähemmän pörröisessä hiuslaadussa voisi toimia yksistäänkin aika hyvin. Tuon kanssa saa aikaiseksi lähmää jos annostelee liikaa. Tuoksu on tässäkin tosi hyvä ja raikas, jatkan kokeiluja tämän kanssa.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
tupuna

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Viesti Kirjoittaja tupuna »

Tilasin muutamia kiharatuotteita netistä. Mun hiukset kihartuu (/laineilee) jonkun verran, mutta ei jaksa pysyä kiharalla ilman apua. Hiuslaatu on aika hieno (fine), pörröä ei oikeastaan tule tai se laskeutuu melko nopeasti, eikä hiukset ole yhtään karheat. Päältä kihartuu enemmän, alimmat hiukset on lähes suorat. Plussaa, jos tuote auttaa hiuksia kihartumaan. Shampoo ja hoitoaine tällä hetkellä Body shopilta, rainforest balance ja rainforest radiance.

Jessicurl in rocking ringlets on positiivinen yllätys. Ajattelin sen olevan liian raskasta mun hiuksille, mutta tää toimii nyt ainakin ekalla kerralla hyvin. Halusin kokeilla nimenomaan tätä, koska pellavansiemengeeli on toiminut hyvin, vaikka pitoa sais olla enemmänkin. Käytännössä sen keittely vaan tuntuu työläältä. Toisaalta postikulut kirpaisee, että en oikein tiedä, mitä teen, jos oikeasti tykästyn tähän :D

Kuvassa on aamu. Pesin hiukset illalla, laitoin rocking ringlets iä märkiin hiuksiin, puristelin mikrokuitupyyhkeeseen ja käytin diffuuseria. Nukkumaanmennessä hiukset oli kuitenkin vielä kosteat. Aamulla kostutin niitä vedellä ja puristelin. Saa nähdä, miten nämä pysyy, mutta so far so good.

Tilasin myös joitain devacurlin tuotteita, ainakin wave makerin ja jonkun geelin, en muista enää. Raportoin taas tänne kun on jotain raportoitavaa.

Edit. Kuva on aika leveä, liu'uttakaa sivulle niin näkyy paremmin

Edit. 2

En oikeastaan tiedä, mitä teen, mutta jos tämä toimisi paremmin :D

Edit. 3
Nyt tuosta ylemmästä linkistä aukeaa ainakin mulle se kuva

Toimimattomat kuva ja linkit poistettu. - ellen

Edit. 4
Voi pöh, mä en yhtään tiedä, mitä teen väärin kun ne linkit ei toimi.

Edit. 5
kohta luovutan

Kuva
Viimeksi muokannut tupuna, 28 Elo 2017, 23:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^ Kuva ei näy ja haluaisin nähdä :P
Edit: Mistä tilasit jessicurlia?
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Ananas
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 744
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:33

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Viesti Kirjoittaja Ananas »

Minä yritän ylittää rajan taipuisasta enemmän kihartuvan suuntaan. Curly girl merhod ollut käytössä kuukauden, eli ei sulfaatteja, silikoneja eikä hiusten harjausta. Ero on iso; hiukset ovat tuuheammat ja kivalla tavalla sekaisin, pesuvliäli on pidentynyt ja kiharaakin vaihtevasti tulee esiin. Nyt harkitsen, malttaisinko leikata ainakin reilusti kuivia latvoja pois ja ehkä jopa kerroksia hiuksiin, jotta keveämpinä ja terveempinä jaksaisivat kihartua enemmän. Nyt yltävät jonkin verran yli olkapäiden ja monenlaista vaalennus- ja värinhaalistusoperaatiota ollut hiuksia vuoden aikana kuivattamassa.

Curly girl metodiin sopiva helposti kampaamoista löytyvä tuote tai markettigeeli on etsinnässä. En käytä siis silikonia eikä denatoitua alkoholia sisältäviä, lisäksi vältän parabeeneja. Suositelkaa, jos nuo kriteerit täyttävä kiharan puristeluun sopiva tuote on tiedossa.  :)
tupuna

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Viesti Kirjoittaja tupuna »

Mitä kummaa, kyllä se eilen näkyi silloin kun olin laittanut sen.

Jessicurlin tilasin jenkkien amazonista, myyjä oli eHealth.

Ananas: itsekin haen curly girl hyväksyttyä muotoilutuotetta (käytän sulfaatitonta shampoota), ja ainakin oman kokemuksen perusteella niiden löytäminen Euroopasta ei ole ihan helppoa. Aubrey organics lla on muistaakseni jotain chian siemeniin liittyvää, mutta en ole kokeillut. Ja Helsingissä toimii Natural beauty shop Finland, siellä on jotain Shea moisturen tuotteita ainakin. Itse en ole niitäkään kokeillut, vähän pelkään, että ovat liian raskaita tälle kuontalolle. Kerrothan täällä jos löydät jonkin, joka toimii :)

Edit.
Jatkan tähän vielä, että kostutettuna ja puristeltuna hiukset kihartuu kauniisti myös nyt toisena päivänä, mutta kiharat eivät pysyneet eilenkään. Kiharammat osiot tietysti paremmin kuin suoremmat, mutta haaveilen vielä siitä, että olisi edes suurin piirtein tasaisesti kitaraa joka puolella. Voi tosin olla liikaa pyydetty.
Viimeksi muokannut tupuna, 28 Elo 2017, 12:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ananas
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 744
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:33

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Viesti Kirjoittaja Ananas »

[quote author=tupuna link=topic=1665.msg1037859#msg1037859
Ananas: itsekin haen curly girl hyväksyttyä muotoilutuotetta (käytän sulfaatitonta shampoota), ja ainakin oman kokemuksen perusteella niiden löytäminen Euroopasta ei ole ihan helppoa. Aubrey organics lla on muistaakseni jotain chian siemeniin liittyvää, mutta en ole kokeillut. Ja Helsingissä toimii Natural beauty shop Finland, siellä on jotain Shea moisturen tuotteita ainakin. Itse en ole niitäkään kokeillut, vähän pelkään, että ovat liian raskaita tälle kuontalolle. Kerrothan täällä jos löydät jonkin, joka toimii.
[/quote]

No niin näkyy. Selasin hiusgeelien incit CosmEthics-sovelluksella, siis ne mitkä sieltä löytyi. Sen mukaan Dermosililla ollut monta vuotta sitten tuote, joka olisi voinut sopia, mutta ei tietenkään ole nykyään valikoimissa. Muuten kaikki tavalla tai toisella sopimattomia. Geelit ovat olleet minulle vuosien varrella vähiten kiinnostava hiustuote-ryhmä, enkä olisi arvannut, että on näin hankalaa löytää hyvää.
tupuna

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Viesti Kirjoittaja tupuna »

Pesin hiukset tänään devacurlin low-poo delight lla, hoitoaineena one conditioner delight. En laittanut muotoilutuotetta ollenkaan. Mun hiuksille sopii tosi hyvin, hiukset kihartuu ja on pysynytkin tämän pari tuntia aika hyvin, pörröä tosin on tavallista enemmän. Ei tosin ihme, jos muutenkin kihartuu paremmin.

Uusien kuvien kanssa en jaksa enää säätää, ilmeisesti photobucket n ilmaisversiossa ei ole enää ollenkaan mahdollista jakaa kuvia kolmannelle osapuolelle. Tuo yksi kuva pysyy täällä vajaan kuukauden, kunnes kokeiluaika loppuu image shack llä. Että ihailkaa nyt vielä kun voitte :D

Edit. Kunpa osaisin laittaa kaiken kerralla

Tuoksu on raikas ja miellyttävä, eikä juurikaan jää hiuksiin. Mulla on aika herkkä nenä, ja kyllä ne vähän haistaa, jos oikein haistelee hiuksia. Shampoo vaahtoaa vähän, mutta riittävästi, hiuksiin levittäminen oli helppoa.
Viimeksi muokannut tupuna, 30 Elo 2017, 10:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^Nyt näkyy kuva :)

Jos oot tykännyt tosta Jessicurlin rockin ringletistä mutta pito ei riitä, niin muistaakseni Jessicurlin Confident Coils oli suunnattu niille ketkä tykkää RR:stä mutta tarvitsee vahvempaa pitoa.  Confident coils ei tosin tainnut olla pellavansiemenpohjainen.

Oon nyt useampaan otteeseen kokeillut devan wavemakeria ja siihen päälle light defining geeliä, mutta jotenkin ne aineet yhdessä saa mun latvat tuntumaan tosi kuivankarheilta. Tai no, mun latvathan ON kuivankarheet, mutta noi oikein korostaa sitä.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
tupuna

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Viesti Kirjoittaja tupuna »

Kiitos vinkistä :)

Omissa hiuksissani wave maker toimi aika kivasti ainakin ensimmäisellä kerralla, hiukset olivat tuuheamman oloiset ja laineet /kiharat muodostui hyvin. Tuoksu on miellyttävän raikas ja jää vähän hiuksiin, mutta sitä ei huomaa, jos ei erityisesti haistele hiuksia. Ylimääräistä pörröä ei ollut juurikaan, mutta eipä mun hiukset muutenkaan kovin paljon pörröönny.
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Viesti Kirjoittaja Lila »

Ananas kirjoitti: Curly girl metodiin sopiva helposti kampaamoista löytyvä tuote tai markettigeeli on etsinnässä. En käytä siis silikonia eikä denatoitua alkoholia sisältäviä, lisäksi vältän parabeeneja. Suositelkaa, jos nuo kriteerit täyttävä kiharan puristeluun sopiva tuote on tiedossa.  :)

Oletko testannut, toimiiko sinulla aloe vera -geeli? Noista voisi löytyä kuvaukseen sopiva tuote.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
Od3ssa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2318
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 09:37

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Viesti Kirjoittaja Od3ssa »

Tämä on kyllä mielenkiintoinen ketju. Mulla on luonnonkiharaa, joka tulee esille sopivien tuotteiden kanssa ja kun hiukset ovat tarpeeksi lyhyet. Pesen usein illalla pään ja vaikka on sopivat tuotteet (luulisin) ja menen nukkumaan vasta hiusten kuivuttua, aamulla kiharat ovat muisto vain ja tukka valuu suorana pitkin päätä. Vapaapäivinä (eli harvoin) ja iltavuoroaamuina, kun on hiustenpesulle tarvetta, otankin ilon irti ja nautin kun kerrankin on kivat kikkurat  :). 
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^Mitäs jos kokeilisit yön yli ploppausta?
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Vastaa Viestiin